Прескочи до съдържание

О'Лиъри: Norwegian и Моnаrсh ще имат затруднения


Препоръчани мнения

3 minutes ago, chandni said:

доколко бръщолевенето на МОЛ е "обоснован анализ" е много спорно!

 

Много малко хора се замислят доколко едно мнение е обосновано, доколко е истина и т.н. Ти самият даде пример със служителите от софийската опера как нещата не били точно както бяха представени първоначално...  Я "хвърли бомбата", напиши, че авиокомпанията е нестабилна, вкарай психоза, пък после обяснявай, че то това било само "лично мнениие и анализ".

Ако мнението за сектора на човека създал най-печелившата авиокомпания в Европа за теб не е меродавно и е само “бръщолевене“ , кой изобщо може да прави анализи и да има мнение за сектора по твоите стандарти? Ако прочетеш мненията му, той винаги се обосновава. Това, че някой чете само заглавията, без обосновката не е проблем на  МОЛ! Той просто повтаря мнението на много анализатори, които не получават такава публичност като него..

 

Примерът с операта пак не е удачен, защото там става дума за разпространение на полуфалшива новина. МОЛ не разпространява никакви фалшиви новини, а изказва лично мнение, като се обосновава. Всеки има глава на раменете, да прочете аргументите за и против и да си изгради сам мнение...

Миналата година ако не беше МОЛ повечето хора щяха да бъдат изненадани от фалита на Monarch, но след неговото мнение широката публика научи за проблемите на Monarch и фалита не дойде чак толкова изненадващо. Не О'Лиъри е виновен, че дадени компании имат финансови проблеми. Той просто дава гласност на тези проблеми. Безспорно той говори от позиция, но фактите и аргументите, са си факти и аргументи...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 35 минути , chandni каза:

то това било само "лично мнениие и анализ"

...особено когато е изразено като позиция на най-голямата акула и конкурент на местния пазар.

Все пак, едно е Тони Фернандес да се изяви като аналитик на европейския пазар, а съвсем друго - О'Лиъри. Дори и да е имал най-искреното желание и усещане, че е на неутрална позиция, едва ли някой от публиката го споделя.

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 12 минути , Topfly каза:

Ако мнението за сектора на човека създал най-печелившата авиокомпания в Европа за теб не е меродавно и е само “бръщолевене“ , кой изобщо може да прави анализи и да има мнение за сектора по твоите стандарти? Ако прочетеш мненията му, той винаги се обосновава. Това, че някой чете само заглавията, без обосновката не е проблем на  МОЛ! Той просто повтаря мнението на много анализатори, които не получават такава публичност като него..

 

Примерът с операта пак не е удачен, защото там става дума за разпространение на полуфалшива новина. МОЛ не разпространява никакви фалшиви новини, а изказва лично мнение, като се обосновава. Всеки има глава на раменете, да прочете аргументите за и против и да си изгради сам мнение...

Миналата година ако не беше МОЛ повечето хора щяха да бъдат изненадани от фалита на Monarch, но след неговото мнение широката публика научи за проблемите на Monarch и фалита не дойде чак толкова изненадващо. Не О'Лиъри е виновен, че дадени компании имат финансови проблеми. Той просто дава гласност на тези проблеми. Безспорно той говори от позиция, но фактите и аргументите, са си факти и аргументи...

На 21.10.2018 г. в 15:43, akair каза:

Така да бъде. Намери си някой друг да си водите дебати... 🙂

 

 

 

Връзка към мнение

Абе сега се замислих над нещо, което може би е малко офтопик на самия ваш офтопик 🙂

На Райънеър МОЛ-ът на фирмата им всъщност се казва МОЛ (вероятно). Не е ли яко 🙂

  • Браво 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение
1 hour ago, Goal & Boss said:

...особено когато е изразено като позиция на най-голямата акула и конкурент на местния пазар.

Все пак, едно е Тони Фернандес да се изяви като аналитик на европейския пазар, а съвсем друго - О'Лиъри. Дори и да е имал най-искреното желание и усещане, че е на неутрална позиция, едва ли някой от публиката го споделя.

Аз лично много повече мразя да слушам мнения на анализатори от псевдонеутрална позиция. Всеки има някакви скрити или явни интереси. Много по добре е да са ти ясни интересите на анализиращия от колкото да се представя за неутрален. Истината обикновенно излиза, когато видиш спор на двама анализатори с противоположни интереси. На О'Лиъри всеки му знае интересите, но той си каза аргументирано мнението. В спора с Norwegian за мен аргументацията на О'Лиъри ми звучи доста по убедително от защитата на авиокомпанията. Той не позна за тях, че ще фалират още миналата зима, но абсолютно позна, че ще имат сериозни проблеми. Компанията се принуди да продава новопоръчани самолети, а оперативно все още не може да излезе на стабилна печалба. Това за мен показва, че реално са стигнали до точка, където няма кой да ги финансира и ако не успеят достатъчно бързо да си вържат финансите ще фалират. В такава ситуация покачването на цената на нефта може да се окаже пагубно. Шефът на Уиз ер скоро коментира, че покачването на цената на нефта и за тях краткосрочно е лошо, но в същото време средносрочно ще спечелят, защото те ще са сред оцелелите сред тежките фалити, които се очакват в Европа...

42 minutes ago, Брани said:

Абе сега се замислих над нещо, което може би е малко офтопик на самия ваш офтопик 🙂

На Райънеър МОЛ-ът на фирмата им всъщност се казва МОЛ (вероятно). Не е ли яко 🙂

МОЛ - Michael O'Leary

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
Quote

Ryanair CEO predicts SAS or Norwegian will go bankrupt over winter 2018/19
October 23, 2018

    Daily News Briefs
    Europe/MEA

Ryanair CEO Michael O’Leary predicted either SAS or Norwegian will go bankrupt over winter 2018/19 due to rising fuel costs, overcapacity in Europe and downward pressure on airfares (expressen.se/di.se/Bloomberg/CNBC TV, 22-Oct-2018). Mr O’Leary stated: “We’re seeing a winter fall of price drops. You’ll see bankruptcies this winter when we get into what’s going to be a four-five year long downturn for industry”. Norwegian communications manager Charlotte Holmbergh Jacobsson responded, stating: “The company is not close to bankruptcy” (expressen.se, 22-Oct-2018).

https://blueswandaily.com/ryanair-ceo-predicts-sas-or-norwegian-will-go-bankrupt-over-winter-2018-19/

Връзка към мнение
преди 17 минути , Topfly каза:

Аз лично много повече мразя да слушам мнения на анализатори от псевдонеутрална позиция. Всеки има някакви скрити или явни интереси. Много по добре е да са ти ясни интересите на анализиращия от колкото да се представя за неутрален. Истината обикновенно излиза, когато видиш спор на двама анализатори с противоположни интереси. На О'Лиъри всеки му знае интересите, но той си каза аргументирано мнението. В спора с Norwegian за мен аргументацията на О'Лиъри ми звучи доста по убедително от защитата на авиокомпанията. Той не позна за тях, че ще фалират още миналата зима, но абсолютно позна, че ще имат сериозни проблеми. Компанията се принуди да продава новопоръчани самолети, а оперативно все още не може да излезе на стабилна печалба. Това за мен показва, че реално са стигнали до точка, където няма кой да ги финансира и ако не успеят достатъчно бързо да си вържат финансите ще фалират. В такава ситуация покачването на цената на нефта може да се окаже пагубно. Шефът на Уиз ер скоро коментира, че покачването на цената на нефта и за тях краткосрочно е лошо, но в същото време средносрочно ще спечелят, защото те ще са сред оцелелите сред тежките фалити, които се очакват в Европа...

МОЛ - Michael O'Leary

Да де, аз не написах ли точно това?

 

Материално отговорното лице, т.е. МОЛ на една фирма, често е управителят. Ако приемем, че управителят на Райънеър се води Майкъл (не е задължително де), по-известен и като МОЛ, излиза, че МОЛът на Райън е МОЛ. Ако е необходимо да се саморазяснявам повече, дайте знак? 🙂

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение
преди 57 минути , Брани каза:

Абе сега се замислих над нещо, което може би е малко офтопик на самия ваш офтопик 🙂

На Райънеър МОЛ-ът на фирмата им всъщност се казва МОЛ (вероятно). Не е ли яко 🙂

Ми те нападжиите на него са го нарекли МОЛ-а във фактурите, де! И като прави проверка някой инспектор, чувал съм така да казва - кой ти е майкълолиърито тука? Или: това майкълолиъри е съмнително!

 

@Topfly, според мен подхождаш леко параноично - чак пък всеки да има интереси... За теб май няма невинни :) Е, ще видим дали (и колко) ще познае тоя път.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
В момента, akair каза:

Трябва да си искам royalties за използване на мои фрази 😛😁

Аз тази я взех от един royalty-free сайт... :girl_dance: Не знам - оправяй се с тях... Мейлът на съпорта им е support@armenianpop.com :laugh1:

  • Браво 1
  • Смея се 6
Връзка към мнение
1 hour ago, chandni said:

Аз тази я взех от един royalty-free сайт... :girl_dance: Не знам - оправяй се с тях... Мейлът на съпорта им е support@armenianpop.com :laugh1:

Спорете, но гледайте да не се сбиете за правото да не спорите с мен 😃😄

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...
  • 4 седмици по-късно ...

Днес акциите на Norwegian се сринаха с 26% след като IAG се отказаха да дават повече оферти и обявиха, че ще си продадат дела в авиокомпанията.

 

Winter Is Coming for Norwegian Air Shuttle

https://www.washingtonpost.com/business/winter-is-coming-for-norwegian-air-shuttle/2019/01/24/da0b7a76-1ff6-11e9-a759-2b8541bbbe20_story.html?utm_term=.c375b9b7723a

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

МОЛ се оказа прав, че парите на Norwegian ще свършат, но явно още имат шанс да продължи съществуването на авиокомпанията с ново външно финансиране...

 

Norwegian Air отчете годишна загуба и акциите й се сринаха с 30%

Нискотарифният превозвач издава нови акции и обяви, че фокусът му ще се промени от растеж към рентабилност

 

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2019/01/30/3382202_norwegian_air_otchete_godishna_zaguba_i_akciite_i_se/

Връзка към мнение
преди 8 минути , Topfly каза:

и акциите й се сринаха с 30%

Какво ще кажеш - да купим ли малко докато са евтинджос с надеждата, че може да изплуват, или е много рисковано?  :scratch_one-s_head::grin:

Редактирано от Фичо
Връзка към мнение
1 minute ago, Фил said:

Какво ще кажеш - да купим ли малко докато са евтинджос с надеждата, че може да изплуват, или е много рисковано?  :scratch_one-s_head::grin:

Видимо сегашният изпълнителен директор не е преценил добре пазара и егото му е по голямо от възможностите. Аз бих купил акции, но при нов мениджмънт. Спекулативно разбира се може да се купят акции, но не обичам да купувам акции на компании при които не вярвам на мениджмънта.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз се гласях да купувам билети, ама сега трябва да проверявам дали кр. карта ще върне парите при фалит ...

Връзка към мнение
2 minutes ago, neuromancer said:

Аз се гласях да купувам билети, ама сега трябва да проверявам дали кр. карта ще върне парите при фалит ...

Ако влезе обещания свеж капитал в компанията, краткосрочно ще избегнат фалита.

Връзка към мнение
преди 4 часа, Topfly каза:

Ако влезе обещания свеж капитал в компанията, краткосрочно ще избегнат фалита.

Ясно. Ако иска да купи билет - първо да купи акции! 👍

  • Смея се 4
Връзка към мнение
17 minutes ago, Goal & Boss said:

Ясно. Ако иска да купи билет - първо да купи акции! 👍

Добра иновация! Към всеки билет могат да продават по една акция и така финансирането им ще е уредено за винаги 🙂

  • Смея се 4
Връзка към мнение
На 31.01.2019 г. в 17:45, neuromancer каза:

Аз се гласях да купувам билети, ама сега трябва да проверявам дали кр. карта ще върне парите при фалит ...

Зависи за кога. Резултатите може да са зле, но имаха прилично количество кешови резерви и поне ежедневните операции не би трябвало да са под риск, със сигурност не и в идните месеци. А после идва силния летен сезон, аз лично бих се притеснявал евентуално чак за другата зима, ама парите са си твои 🙂 

Връзка към мнение

Норвежците са намерили партньор от Азия:

Quote
On Thursday morning, the Norwegian management provided an update on the plans to sell away a large number of aircraft and own it with a financial partner.

Now the company has signed an agreement with a company in Asia.

- We have signed a letter of intent with an Asian company. These are conversations with three parties; us, the partner and the factories, mainly Airbus but also Boeing, says Geir Karlsen.

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/bjorn-kjos/bjorn-kise/norwegian-har-inngatt-en-avtale-med-asiatisk-selskap/2-1-537928

 

Също така са обявили официално загуба за 4-то 3-месечие на 2018 и стратегия за връщане към това да е печеливша компания:

https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/norwegian-presents-2018-full-year-results-and-the-strategy-for-returning-to-profitability-2833546

  • Харесвам 2
  • Браво 2
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Когато имаш проблеми някой път и късметът те изоставя.... Norwegian са най-засегната авиокомпания в Европа от спирането на боинг 737MAX.. Теоритично могат да искат обезщетения от Боинг, но краткосрочно това със сигурност ще доведе до допълнително влошаване на резултатите..

 

Norwegian suspends MAX route sales, shuffles Ireland flights

https://atwonline.com/airports-routes/norwegian-suspends-max-route-sales-shuffles-ireland-flights

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Kaĸвo oзнaчaвa бизнecът ти дa зaвиcи oт Воеіng 737 Мах? Nоrwеgіаn Аіr знae нaй-дoбpe

https://money.bg/business/kakvo-oznachava-biznesat-ti-da-zavisi-ot-boeing-737-max-norwegian-air-znae-nay-dobre.html

Връзка към мнение
3 hours ago, Topfly said:

Kaĸвo oзнaчaвa бизнecът ти дa зaвиcи oт Воеіng 737 Мах? Nоrwеgіаn Аіr знae нaй-дoбpe

https://money.bg/business/kakvo-oznachava-biznesat-ti-da-zavisi-ot-boeing-737-max-norwegian-air-znae-nay-dobre.html

И от един "геймчейнджър" зависи - 787 😉

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.