Прескочи до съдържание

Теглене на пари от картата след връщане на кола под наем


Препоръчани мнения

преди 45 минути , jul каза:

Mastercard отговориха, че много съжаляват, но мога единствено да разреша въпроса с банката.

Без нужда от повече коментари за Mastercard Gold.......

Прави са, за съжаление - договорът ти е с банката, не с картовия оператор. Каквото ти е обещано, обещала го е банката.

Аз бих опитал отново в банката, на централно ниво - пусни си жалбата до правен отдел в централата, може на някого там да му мръдне повечко мозъка.

И паралелно с това в КЗП!

Връзка към коментар
преди 14 минути , Боби каза:

Прави са, за съжаление - договорът ти е с банката, не с картовия оператор. Каквото ти е обещано, обещала го е банката.

Аз бих опитал отново в банката, на централно ниво - пусни си жалбата до правен отдел в централата, може на някого там да му мръдне повечко мозъка.

И паралелно с това в КЗП!

Аз в такива случаи ги изреждам всичките: копие до КЗП, Омбудсман, комисията за банков надзор към БНБ, Бойко Борисов и пр. Не че съм писала на всичките, ама като заплаха.

Между другото, в сайта на БНБ за жалби към Райфайзен е даден този адрес:

complaints@raiffeisen.bg

Връзка към коментар
преди 1 минута , AlexandraKo каза:

Между другото, в сайта на БНБ за жалби към Райфайзен е даден този адрес:

complaints@raiffeisen.bg

И чакаш от умрял писмо.

Трябва си по поща в оригинал и копие и инструкция за куриера (или лично) да ти донесе обратно копието с вх. номер. Иначе ще се направят на разсеяни.

Връзка към коментар
преди 44 минути , AlexandraKo каза:

Аз в такива случаи ги изреждам всичките: копие до КЗП, Омбудсман, комисията за банков надзор към БНБ, Бойко Борисов и пр. Не че съм писала на всичките, ама като заплаха.

Между другото, в сайта на БНБ за жалби към Райфайзен е даден този адрес:

complaints@raiffeisen.bg

Аз ще ги изредя, то е ясно, обаче все така съм изумена от отговора на Mastercard - нали тяхната услуга ползвам и на техния сайт пише zero liability! Ако не се интересуват от това как банките спазват условията им срещу високите такси, които събират, толкова по-зле за тях. Така че, Александра, ето ти още 1 минус за Mastercard  v\s Visa.

преди 46 минути , Боби каза:

И чакаш от умрял писмо.

Трябва си по поща в оригинал и копие и инструкция за куриера (или лично) да ти донесе обратно копието с вх. номер. Иначе ще се направят на разсеяни.

И по пощата съм пращала, и през формата за оплаквания - винаги съм получавала отговор (досега в моя полза). Сега пак съм пуснала, но са минали само 2 дни, обикновено отговарят за около седмица. 

Връзка към коментар
преди 41 минути , Боби каза:

И чакаш от умрял писмо.

Трябва си по поща в оригинал и копие и инструкция за куриера (или лично) да ти донесе обратно копието с вх. номер. Иначе ще се направят на разсеяни.

Да ти кажа, нямам случай да съм се жалвала по разни поводи и да не ми се отговори.Ама не споря,ако ти имаш повече опит с борбата с бюрокрацията. 

Връзка към коментар
преди 4 часа, jul каза:

Mastercard отговориха, че много съжаляват, но мога единствено да разреша въпроса с банката.

Без нужда от повече коментари за Mastercard Gold.......

@jul, имаш ли желание да ми прехвърлиш мейла си? Ако искаш, изтрий си личните данни. Просто ме интересува точният адрес на подателя и писмото - едно към едно като текст. Ако имаш желание, пак казвам. 

Връзка към коментар
преди 56 минути , Rainy каза:

@jul, имаш ли желание да ми прехвърлиш мейла си? Ако искаш, изтрий си личните данни. Просто ме интересува точният адрес на подателя и писмото - едно към едно като текст. Ако имаш желание, пак казвам. 

Кажете после как са се развили нещата. 

Връзка към коментар
преди 2 часа, Loverboy каза:

Кажете после как са се развили нещата. 

Засега няма такова развитие, защото магеланка @jul вероятно няма интерес - което е абсолютно ок. За втори път предложих помощ без отговор, което е вече натрапване и спирам :)

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
В момента, jul каза:

Чакайте, де, за съжаление имам и други неща за вършене.

Аз така лесно се не отказвам :mad:

Хахах... така е, освен да пътуваме се налага и да работим :lol:

 

Благодаря за информацията, просто ми се иска да пробвам дали можем да предизвикаме системата - без никакви гаранции за успех. Ще поровя... 

Връзка към коментар
преди 22 часа, AlexandraKo каза:

Аз в такива случаи ги изреждам всичките: копие до КЗП, Омбудсман, комисията за банков надзор към БНБ, Бойко Борисов и пр.

Аз обикновено пускам и едно копие до armenski@pop.com :lol:

  • Харесвам 1
  • Смея се 7
Връзка към коментар
преди 26 минути , Георги Матеев каза:

Аз обикновено пускам и едно копие до armenski@pop.com :lol:

И квооооо, отговаря ли ти?:lol:

Чакай, че, както съм си сипала едно джин-тониче, петъчно и е олях.:lol:

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 38 минути , AlexandraKo каза:

И квооооо, отговаря ли ти?:lol:

Чакай, че, както съм си сипала едно джин-тониче, петъчно и е олях.:lol:

Наздраве значи... Мятам тук аз една водчица в момента и нещо ми е много развеселено - което май се отразява на постовете ми :)

 

Добре, че модераторите още не са въвели правило "don't drink and magelanci" :lol:

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , Георги Матеев каза:

Наздраве значи... Мятам тук аз една водчица в момента и нещо ми е много развеселено - което май се отразява на постовете ми :)

 

Добре, че модераторите още не са въвели правило "don't drink and magelanci" :lol:

Наздраве, наздраве !И на нови пътешествия!

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 25/12/2017 в 16:13, Rainy каза:

Да докладвам. Днес получих следното съобщение от Barclayscard:

 

Update: We've now refunded 1 fraudulent transaction(s) totalling £42, which will show on your next statement. We are pleased to have been able to resolve this matter for you.

 

Светли празници на всички! :)

Да докладвам пак - някой от Barclays беше си оставил пръстите по моя случай и ми бяха начислили отново прословутите £42, които се появиха на последния стейтмънт. 

Написах им отново писмо - цитирах решението им. Онлайн тимът им запецна и препоръча да звънна на специалния екип за измами.

Звъннах отново - след два разговора - обещаха доразследване - преди малко те ми позвъниха, извиниха се и казаха, че ще махнат сумата от стейтмънта още днес. Напомням, че ставаше въпрос за директно изтеглена сума от Catania Car Rental, която аз заявих като неоторизирана. 

 

И продължавам да съветвам - звънете и не се отказвайте! Ако в България откажат -> в Европа. Ескалирайте до дупка. 

На 08/02/2018 в 19:58, Rainy каза:

@jul, имаш ли желание да ми прехвърлиш мейла си? Ако искаш, изтрий си личните данни. Просто ме интересува точният адрес на подателя и писмото - едно към едно като текст. Ако имаш желание, пак казвам. 

@julми остави двтайлите. Дадох й някое и друго предложение. Дано сработят, а тя обеща да ме държи (а значи и вас) в течение. 

 

Поздрави :) 

 

Връзка към коментар

@Rainy хубаво казваш неоторизиран , но когато подписваме rental agreement , нали има и пасаж точно касаещ, че оторизиране теглене на глоби в случай на нарушение или бъркам?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 13 минути , stanislavpp каза:

@Rainy хубаво казваш неоторизиран , но когато подписваме rental agreement , нали има и пасаж точно касаещ, че оторизиране теглене на глоби в случай на нарушение или бъркам?

@stanislavpp признавам, че аз изхвърлих договора си (вече няма да правя така), но проучих сериозно всичко на сайта им и не намерих такава клауза в T&C, публикувани в сайта на Car Rental Catania. Тя беше една компания - остави се: където ми даде компресор вместо резервна гума :lol: Бях я букнала през посредник. 

 

В моите очи транзакцията е неоторизирана. Ако те имат претенции, да си дадат усилие и да преследват Barclays - както аз правя - и да им дадат копие от договора ми, където пише за правата им да си теглят пари когато пожелаят... Винаги си плащам дължимото, стига да знам какво е то и да съм наясно с това, че дължа пари. Освен това мое право е да оспорвам транзакция. Право на ответника е да се съгласи - или не. :) 

 

 

Връзка към коментар

@Rainy, от сайта, който си дала на стр.1 поне в момента се чете следното:

 

G) IL CLIENTE SI OBBLIGA A CORRISPONDERE ALLA CATANIA CAR RENTAL SRL A MEZZO CARTA DI CREDITO: THE CUSTOMER UNDERTAKES TO PAY CATANIA CAR RENTAL SRL BY CREDIT CARD:

1) The fee for the rental according to the mileage and time rate.

2) The additional amount caused by the drop off in a different place than the one of the pick up, calculated on the price list of the appropriate fee (Service to leave).

3) Reimbursement of the cost of refuel service according to the price specified on the contract. In particular, you will be charged a fixed amount and, in addition, a sum equal to the amount for the missing fuel at a higher price than the one of the market value.

4) The amounts in case of damages to the vehicle, as well as any charges for opening practices.

5) Any airport charges, rail, traffic, taxes and administrative costs.

6) An amount equal to the fines taken by the customer and / or to the CATANIA CAR RENTAL Ltd. for violations of the traffic law, the amount equal to the fines taken by the missing payment of highway tolls in relation to the use of the vehicle by the customer, and at the same time he accepts to be charged on his credit card all the fines delivered to the society after the closure of the contract but related to the rental period, and the amounts related to management and administration fees(€ 46,00), within the statute of limitations as provided by the law.

7) The reimbursement of all costs and charges made by CATANIA CAR RENTAL Ltd. for obtain the payment by the customer of the amounts of the charges.(INCLUDING ANY LEGAL FEES)

8 )Any penalty or additional cost may be required by this contract.

9) The amount of any other service that the customer has used.

The deposit held by the society at the moment of signing of the contract will be released, however, it will be retained by the CATANIA CAR RENTAL SRL.

The above mentioned charges will be charged on the customer's bank account through the use of the financial credit card provided at the time of the rent, in the above mentioned way. The customer who give us, at time of rental, a prepaid voucher or take a car for some other people (natural or legal) si obliged to pay any amounts for example in case of partial payment. In the case of hire made in the name or for another person, the person who signs is responsible for all legal provisions of the contract terms here expressed. For example, for missing payment of: damages, fuel, fines, etc. ..

 

Редактирано от antea
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всеки car rental agreement включва абзац, че ние сме отговорни за всякакви паркинг, тол и глоби за скорост и с подписване на договора за наем оторизираме компанията за теглене на въпросните суми + евентуални допълнителни суми. Затова и искат само КК при наем.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е да де, обаче рентал компанията трябва да изпрати някакъв документ за тези разходи. Трябва да има изрично посочено основание за теглене на една сума. @Rainy не е получила документ, посочващ такова основание, затова тя е в своето си право да иска обяснение (оспорване) на тази транзакция.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Напълно подкрепям мисленето на Rainy, като и аз бих направил абсолютно същото в случая. Няколко месеца след връщане на кола е нормално да не разпознаеш някакъв неочакван чардж по картата ти. Още повече когато рентал компанията не си прави труда да прати дори един уведомителен имейл.


Преди няколко години плащах глоба за нарушение във Флорида. Рентал компанията обаче надлежно ми изпрати подробно писмо какво и защо се налага да платя и според коя клауза от договора съм длъжен да го направя и едва СЛЕД това ми чарджна картата. Това е коректното отношение и тогава не можеш да имаш претенции.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
Преди 1 час, vorbis каза:

Е да де, обаче рентал компанията трябва да изпрати някакъв документ за тези разходи. Трябва да има изрично посочено основание за теглене на една сума. @Rainy не е получила документ, посочващ такова основание, затова тя е в своето си право да иска обяснение (оспорване) на тази транзакция.

не ща да се изявявам като адвокат на някакъв италиански рент-а-кар, тъй като като цяло смятам бизнес-методите им за непочтени и несъобразени с добрите практики, но в случая тези и това са упоменали в края на т.нар. им договор - последните две точки най-долу - в случай че не им потвърдиш, че си получил имейла им, считат, че е доставен на датата на изпращането му - естествено, спокойно могат и да не го изпратят, въпреки че ПОНЕ това трябва да направят за "скромната" си административна такса

 

определено не вярвам Rainy да не си е догледала нещата, така че по-скоро предполагам, че са си ъпдейтнали сайта в тази му част наскоро, но така или иначе изрично посочено основание за теглене от кредитна карта не знам къде е записано да е задължително - на практика всеки сайт, който ти тегли нещо от картата, го прави, защото някъде си кликнал, че си съгласен с условията им - подписът на един договор, в който има референция към общи условия, е същото

 

и не че има някаква конкретна връзка с точно този случай, но това с оповестяването по имейли или пощи е супер несигурна практика и никой не разчита на нея, доста често се занимавам с клиенти, които си бавят с месеци плащанията, въпреки надлежно изпратени фактури по всякакви начини, включително на няколко пъти буквално са ми казвали интерпретации на оня тарикатски лаф - "писмото, дето ми го писа за парите, които ти дължа - не съм го получил; и ново да ми пишеш - и него няма да получа" :ninja: та така... дали ли сме си картите, трябва да сме готови за всякакви такива кофти последици, а ако банката на Rainy я защити докрай в тази ситуация - само адмирации :)

Връзка към коментар
преди 4 часа, antea каза:

не ща да се изявявам като адвокат на някакъв италиански рент-а-кар, тъй като като цяло смятам бизнес-методите им за непочтени и несъобразени с добрите практики, но в случая тези и това са упоменали в края на т.нар. им договор - последните две точки най-долу - в случай че не им потвърдиш, че си получил имейла им, считат, че е доставен на датата на изпращането му - естествено, спокойно могат и да не го изпратят, въпреки че ПОНЕ това трябва да направят за "скромната" си административна такса :)

С ръка на сърце признавам, че им изкълвах сайта преди Нова Година, но е напълно възможно и да съм пропуснала нещо на италиански език. Това беше просто за да знам. И пак с ръка на сърце признавам, че и да го бях прочела, пак щях да оспорвам :)

 

Никой няма право да тегли от моята карта когато и както му хрумне - без да е дал основание за това. Ами ако е измама? Ако нямам нарушение? Ако италианците са небрежни и са сгрешили? Няма да им е за пръв път.

 

Искам да ми докажат правото си да теглят тези пари. Живея в брутално правова държава и ще си платя всяко нарушение,  за което е доказано, че съм виновна. Иначе ще оспорвам до последно - не ми пречи да стигна и до Финансовия омбудсман. И бих го направила. 

преди 6 часа, Георги Матеев каза:

Напълно подкрепям мисленето на Rainy, като и аз бих направил абсолютно същото в случая. Няколко месеца след връщане на кола е нормално да не разпознаеш някакъв неочакван чардж по картата ти. Още повече когато рентал компанията не си прави труда да прати дори един уведомителен имейл.


Преди няколко години плащах глоба за нарушение във Флорида. Рентал компанията обаче надлежно ми изпрати подробно писмо какво и защо се налага да платя и според коя клауза от договора съм длъжен да го направя и едва СЛЕД това ми чарджна картата. Това е коректното отношение и тогава не можеш да имаш претенции.

Точно така! 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 5 минути , Oshko каза:

:offtopic:Oх, как ме стресна!

Докато се сетя, че живееш в UK :)

Искрено ме разсмя! :)

 

Истината е, че всеки, живееш в България, може да счита същото и може да преследва всяко решение на българска институция в Европейска такава, защото - както добре знаем - сме членове на ЕС и има европейско върховенство на закона. Друга история е, че хората не го правят - с редки изключения... 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.