Прескочи до съдържание

Едно наум с Алиталия, ако смятате да пътувате или купувате с тях идните дни


Препоръчани мнения

преди 5 часа, akair каза:

Да видим дали няма да се окаже, че служителите са си бутнали късмета отвъд лимита. Чуха се спекулации, че може Луфти да ги купи. В един не толкова песимистичен сценарий, Луфти ще направи от AZ това, което Бритиш направиха от Iberia - ще изкарат една много губеща компания до позицията на компания с най-голяма печалба в групата. :) 

Явно арабите са втвърдили позицията и са отказали да гледат на тях, като на едно бездънно портмоне и служителите пак се обърнаха към правителството:

 

Цитат

“The Arabised Alitalia has failed,” said Mr Amoroso, referring to the 2014 agreement which made Etihad, the UAE-based carrier, a 49 per cent shareholder in the company. “We are asking the government to reopen talks to find a different solution,” he added. 

https://www.ft.com/content/e479dc44-29c3-11e7-9ec8-168383da43b7

 

AlItalia вече не е това което беше и сравнението с Iberia не съм сигурен, че е напълно коректно. В момента Ryanair e авиокомпанията с най-голям пазарен дял в Италия. Сравнението на Луфтханза с Бритиш също леко куца, защото Луфтханза има доста по големи проблеми от Бритиш. Достатъчно е да преброим колко стачки имаше в Луфтханза последните 2 години. Една AlItalia би могла да катурне каруцата на Луфханза, която с голям героизъм успява да си върже финансите.

 

Според мен политически вече не е толкова голям проблем да оставят авиокомпанията да си замине. Да не говорим, че възможностите на правителството да се намеси са малки. Максимум с 1-2 години може да отложи края докато ЕК не реши, че са им дали непозпозволена държавна помощ.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Смелите магеланци могат да резервират за стартиращите на 31-ви октомври полети на AlItalia до Малдивите. При сегашната ситуация вероятно ще има добри промоции ;)

http://aviationtribune.com/airlines/europe/alitalia-add-maldives-route-network/

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Италианската държава вероятно ще даде мостов заем от 300-400 милиона евро на AlItalia, което ще и осигури още 6 месеца живот докато евентуално си намери нов купувач, като отново се спряга името на Луфтханза. Не ми изглежда много реалистично Луфханза или някой друг сериозен купувач да купи AlItalia, но развръзката за сега изглежда се отлага. Единственият вариант е “национално отговорни“ компании да решат да финансират авиокомпанията по “пазарен“ начин.

Връзка към коментар
17 minutes ago, Topfly said:

Италианската държава вероятно ще даде мостов заем от 300-400 милиона евро на AlItalia, което ще и осигури още 6 месеца живот докато евентуално си намери нов купувач, като отново се спряга името на Луфтханза. Не ми изглежда много реалистично Луфханза или някой друг сериозен купувач да купи AlItalia, но развръзката за сега изглежда се отлага. Единственият вариант е “национално отговорни“ компании да решат да финансират авиокомпанията по “пазарен“ начин.

 

Демек ще летя за Сицилия без проблеми и без да търся алтернативи :) 

 

Интересно е как толкова години е допусната една компания да работи на такава загуба - непрекъснато... 

Връзка към коментар
55 minutes ago, Rainy said:

Интересно е как толкова години е допусната една компания да работи на такава загуба - непрекъснато... 

Не е интересно, банално е. И тук имаме компании, които са на държавна хранилка от години. И обратно - бездънните каци са хранилка за държавниците.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
6 minutes ago, Ilian359 said:

Не е интересно, банално е. И тук имаме компании, които са на държавна хранилка от години. И обратно - бездънните каци са хранилка за държавниците.

Прав си. Държавните служби май в цял свят си приличат...

Аз просто се научих от англичаните да използвам думата ''интересно'' - крие цяла палитра на емоциите :) 

Връзка към коментар
преди 8 часа, Rainy каза:

 

Демек ще летя за Сицилия без проблеми и без да търся алтернативи :) 

 

Интересно е как толкова години е допусната една компания да работи на такава загуба - непрекъснато... 

За сега това е едно изказване на министъра на икономиката, а не факт. Ако преведат сумата и осигурят съществуването на авиокомпанията може и да продължат да летят. Вероятно до няколко дни ще се изясни ситуацията. Най-реалистично ми изглежда да им дадат кеш и да влезат в процедура по несъстоятелност за да ги защитат от кредиторите, като в същото време търсят купувач. Самата процедура по закон трае 180 дни.

Ако по време на този период се постигне споразумение със служителите за драстично преструктуриране на авиокомпанията може и да орежат някои линии, но ако компанията още съществува ще са длъжни за тяхна сметка да те премаршрутират.

Връзка към коментар

До ноември е осигурено финансирането на авиокомпанията и за сега ще се изпълняват всички планирани полети. Купувач обаче за сега няма и ако не се появи, компанията ще спре да оперира след ноември.

Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

До ноември е осигурено финансирането на авиокомпанията и за сега ще се изпълняват всички планирани полети. Купувач обаче за сега няма и ако не се появи, компанията ще спре да оперира след ноември.

@Topfly, благодаря! Аз летя в началото на септември... Дано наистина нещата се закрепят, много са ми удобни като полет и цена. Ако трябва да търся в последния момент в топ сезон...

 

Впрочем писах на застрахователната си компания - ще ми бъде интересно какво ще ми отговорят.

 

Поздрави! 

 

П.П. AlItalia правят промоция - E-COUPON CODE AZ20UK - 20%, до 8 май. извинявам се за офтопика. 

Връзка към коментар
преди 32 минути , Rainy каза:

@Topfly, благодаря! Аз летя в началото на септември... Дано наистина нещата се закрепят, много са ми удобни като полет и цена. Ако трябва да търся в последния момент в топ сезон...

 

Впрочем писах на застрахователната си компания - ще ми бъде интересно какво ще ми отговорят.

 

Поздрави! 

 

П.П. AlItalia правят промоция - E-COUPON CODE AZ20UK - 20%, до 8 май. извинявам се за офтопика. 

Аз не бих си купил излишен стрес с покупка на билет за Alitalia. В такива ситуации винаги може да има проблеми. Всеки иска плащане в кеш предварително или на момента и е възможно летища, наземни оператори и т.н. да задържат самолета докато не си платят сметката. Освен това винаги има шанс служителите да обявят стачка, някои да напуснат и т.н., а нови служители в такава обстановка трудно се намират.

Спомням си какъв стрес беше и за мен последното ми пътуване със Скай Юръп. Точно един ден преди да спрат да летят имах полет с тях, като самолетът закъсня няколко часа и ни превозиха с някакъв бял самолет с естонска регистрация.

 

На твое място аз бих си направил план Б за пътуване и в двете посоки, като проверя и условията за канселиране на хотели, коли под наем и т.н. Ако компанията е платежоспособна при проблем по принцип са длъжни да те премаршрутират и т.н., но не се надявай много силно на тази опция. При последната стачка на Луфтханза един приятел 2 дни се опитваше да се свърже с кол центъра докато успяха да го премаршрутират.

Връзка към коментар
преди 28 минути , Topfly каза:

Аз не бих си купил излишен стрес с покупка на билет за Alitalia. В такива ситуации винаги може да има проблеми. Всеки иска плащане в кеш предварително или на момента и е възможно летища, наземни оператори и т.н. да задържат самолета докато не си платят сметката. Освен това винаги има шанс служителите да обявят стачка, някои да напуснат и т.н., а нови служители в такава обстановка трудно се намират.

Спомням си какъв стрес беше и за мен последното ми пътуване със Скай Юръп. Точно един ден преди да спрат да летят имах полет с тях, като самолетът закъсня няколко часа и ни превозиха с някакъв бял самолет с естонска регистрация.

 

На твое място аз бих си направил план Б за пътуване и в двете посоки, като проверя и условията за канселиране на хотели, коли под наем и т.н. Ако компанията е платежоспособна при проблем по принцип са длъжни да те премаршрутират и т.н., но не се надявай много силно на тази опция. При последната стачка на Луфтханза един приятел 2 дни се опитваше да се свърже с кол центъра докато успяха да го премаршрутират.

Аз в Магеланци съм виждала доста рискови играчи, та си е до човека :) 

 

Проверила съм ги нещата. В общи линии ще изчакам да видя какво ще ми отговори застрахователя. Ако ме инструктират да чакам, ще чакам и ако се сговнят нещата - с извинение, ще си купя нови билети и ще им сервирам цялата сметка. Впрочем това изрично съм го отбелязала в писмото си до тях. 

 

Много се надявам да не се стиха до това... 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

Аз не бих си купил излишен стрес с покупка на билет за Alitalia. В такива ситуации винаги може да има проблеми.

Ако продават с 50% намалание - що не :)

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар
преди 1 минута , Topfly каза:

Защото едно провалено пътуване, резервирани хотели и т.н. може да ти струват повече.

:lol: то па с другите не се провалят програми и прекрояват пътувания .

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
преди 18 часа, neuromancer каза:

Алиталия не са фалирали още, така че нищо не пречи да постваш оферти, щом има. Все пак това състояние се влачи вече 10 години, а и парите, платени през кредитна карта директно на компанията се връщат при фалит, доколкото знам.

Аз забележката на Topfly я разбирам като "внимавайте и имайте едно на ум", а не като "недей да пускаш".

От един месец Alitalia са в процедура по несъстоятелност, като собствениците отказаха да я финансират и единствено поради заем от 600 милиона евро от правителството все още съществува. Авиокомпанията реално има още 5 месеца живот и ако до тогава не се намери купувач ще прекрати дейността си. На 5-ти юни трябва да се подадат оферти за закупуване на авиокомпанията, но за сега интересът е почти нулев цък Единствената им надежда е да заменят старият глупав арабски инвеститор изгорял милиарди евро с нов “глупак“ в лицето на Qatar. Това по скоро обаче са празни надежди от колкото реалност.

 

Ситуацията с авиокомпанията никога не е била толкова критична последните 10 години. Единственият който прави някакви реални ходове в тази ситуация е Ryanair, който се подготвя с нови самолети в очакване AlItalia да преустанови полетите цък

До октомври авиокомпанията теоритично ще лети, но ако се провалят опитите за продажба, а те са пред провал, ситуацията може да стане сложна, защотото повечето служители ще почнат активно да си търсят работа и тогава проблем с операциите може да настъпи и преди края на октомври.
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте,

Гледам, че продават билети до Чили от различни италиански градове в диапазона 400-500 EUR и се колебая дали да не резервирам (с дати за Ноември). В случай на фалит, откъде е по-добре да е купен билета - от сайт посредник или директно от официалния сайт на компанията?

Връзка към коментар
преди 39 минути , Alenn каза:

Здравейте,

Гледам, че продават билети до Чили от различни италиански градове в диапазона 400-500 EUR и се колебая дали да не резервирам (с дати за Ноември). В случай на фалит, откъде е по-добре да е купен билета - от сайт посредник или директно от официалния сайт на компанията?

Официалният сайт, с кредитна карта. Въпреки, че това би трябвало да ти покрие риска, някоя допълнителна застраховка покриваща фалирали авиокомпании няма да е излишна си мисля. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 23 минути , Ilian359 каза:

Защитата на кредитната карта трае само 3 месеца.

Може би зависи и от банката, и от ситния шрифт, но мисля, че този тип възражения не се покриват от това три месечно ограничение. 

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Alitalia продават вече и билети за зимата при положение, че изобщо не е сигурно, че ще съществуват тогава :( Аз лично на никой не бих препоръчал да си вземе билет за зимата.

 

На пръв поглед новината, че има 32 потенциални купувача за Alitalia може да звучи доста обнадеждаващо цък, но за сега това не са купувачи, а просто проявяващи интерес, които могат да се интересуват от инсайдерска информация за печалбата или загубата на отделни линии. Има вариант и някой да има интерес да купи отделни слотове или други активи на авиокомпанията. Интерес към купуване на цялата авиокомпания обаче едва ли ще има.

 

Освен в Италия процедура по несъстоятелност е почнала и САЩ за да може Alitalia временно да се защити и от американските кредитори цък

Връзка към коментар

Много изненадваща за мен новина.. Ryanair с интерес за закупуване на мажоритарен дял в Alitalia. Как обаче ще се споразумеят със служителите за нужните съкращения ми е трудно да си представя? До сега Ryanair комуникираха, че имат интерес само да поемат някои линии на Alitalia.

 

Ryanair ready for Alitalia bid

http://www.ttrweekly.com/site/2017/06/ryanair-ready-for-alitalia-bid/

 

 

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.