Прескочи до съдържание

Едно наум с Алиталия, ако смятате да пътувате или купувате с тях идните дни


Препоръчани мнения

преди 12 минути , Topfly каза:

Идeятa e дa бъдe cъздaдeнa нoвa ĸoмпaния, ĸoятo дa пoeмe дeйнocттa и "дa ce изчиcти oт вcичĸo, ĸoeтo дoceгa ce дoĸaзa ĸaтo нepaбoтeщo".

Това вече го правиха преди десетина години, добре помня...

 

Връзка към мнение
4 minutes ago, neuromancer said:

Това вече го правиха преди десетина години, добре помня...

 

Преди 3 години (2015 година създадоха нова компания)

"On 1 January 2015, Alitalia-CAI formally passed its operations to Alitalia-SAI, a new entity owned 49% by Abu Dhabi-based Etihad Airways and 51% owned by the former Italian stakeholders of Alitalia-CAI.[30][31] In May 2015, "

https://en.wikipedia.org/wiki/Alitalia

 

Ако няма обаче сериозен частен инвеститор, който да вкара пари, ЕК ще отреже схемата.

Връзка към мнение

Е значи вече два пъти го правят, това ще е третия... Първия път (който помня), частния инвеститор беше Air One, втория Etihad. Явно метода не върши работа

 

Връзка към мнение
19 minutes ago, Topfly said:

Рим иска да съживи Alitalia с държавно участие

 

"Aĸo Фpaнция имa 14,3 пpoцeнтa oт Аіr Frаnсе, мoжe дa cи пpeдcтaвим пoдoбнo нивo нa yчacтиe (в Аlіtаlіа)", зaяви тoй. Идeятa e дa бъдe cъздaдeнa нoвa ĸoмпaния, ĸoятo дa пoeмe дeйнocттa и "дa ce изчиcти oт вcичĸo, ĸoeтo дoceгa ce дoĸaзa ĸaтo нepaбoтeщo". Ди Maйo пocoчи oщe, чe итaлиaнcĸитe жeлeзници - Fеrrоvіе Dеllо Ѕtаtо (FЅ) - и oщe eдин или пoвeчe мeждyнapoдни пapтньopи cъщo щe инвecтиpaт.

Ами преди 10 години това направи и Берлускони, само че тогава успя да намери частен инвеститор будала, Етихад, който се нави да излее милиарди за миноритарен дял в компанията. Но явно тогава е можело да им се даде нещо държавно в замяна под масата, а днес нови балъци на хоризонта няма. И една от малкото стабилни държавни компании, с инвестиции и в чужбина, трябва да вади кестените от огъня. Нещо като сагата с нашето БДЖ и летището, ама в обратна посока.
За сметка на това, в такива периоди на сътресения се намират доста добри оферти по линиите с голяма конкуренция, като например 40 евро на посока Милано Линате - Лондон Хийтроу в петък вечер.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
На 7.10.2018 г. в 23:24, akair каза:

 Новини от Рим - правителството се опитва да склони контролирани от държавата фирми да купят 15% дял в авиокомпанията 🙂

Ха, колко познато звучи това, тия са по зле и от ..., упс, да не нагазя на политическа територия :wink3:
 

Цитат

Темата тук натрупа години, а компанията продължава да лети, засега

Да са живи и здрави италианските данъкоплатци да плащат масрафа :smile3:

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Намерен е и инвеститор - държавната железопътна компания Ferrovie dello Stato. Обещанието е за създаване на опции за комбинирани билети - с влак и самолет

https://www.usatoday.com/story/travel/flights/todayinthesky/2018/10/15/alitalia-relaunch-italy-keep-stake-loss-making-airline/1645819002/

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 3 минути , akair каза:

Намерен е и инвеститор - държавната железопътна компания Ferrovie dello Stato. Обещанието е за създаване на опции за комбинирани билети - с влак и самолет

 

Уникални популисти са налазили Италия, ще имат да плащат 2 поколения напред

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
20 minutes ago, akair said:

Намерен е и инвеститор - държавната железопътна компания Ferrovie dello Stato. Обещанието е за създаване на опции за комбинирани билети - с влак и самолет

https://www.usatoday.com/story/travel/flights/todayinthesky/2018/10/15/alitalia-relaunch-italy-keep-stake-loss-making-airline/1645819002/

Подобна схема трудно ще се одобри от ЕК, защотото трябва да се докаже, че при същите условия би инвестирал и частен инвеститор. Най-лесният начин да докажеш, че това е възможно е да намериш частен инвеститор с който евентуално да се подели държавната инвестиция. Такъв обаче за сега не се вижда.

 

Италианското правителство по няколко параграфа се опитва съзнателно да наруши правилата на ЕС и това няма да има добър край..

 

 

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Последната новина от днес е, че железниците искат да пуснат оферта за 100% от компанията, "от които после да продадат мажоритарни дялове на държавата и на частен инвеститор". Интересно какво би станало като не се появи частният инвеститор - вероятно ЕС ще обяви сделката за държавна помощ и ще накара авиокомпанията да върне парите, което трябва да доведе до край в стил Малев...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 31 минути , akair каза:

Намерен е и инвеститор - държавната железопътна компания Ferrovie dello Stato.

Може би е по-точно да се каже "намерен е начин да се замажат нещата",  като някакви загуби се прехвърлят от една държавна компания на друга държавна компания. 
Тук (в България) се играят същите (или подобни) схеми - ще дадем летището на концесия, с парите от нея пък ще покрием (временно) дълговете/загубите на БДЖ. 
Подобни схеми са и в енергетиката - погребаните милиарди от някои проекти от едни държавни компании ще ги прехвърлим на други държавни компании или ще ги покрием частично с държавно определени цени на тока за бита или бизнеса и т.н. 
Основната идея на всички тия врътки е да се изгуби дирята и де не ясно на данъкоплатците за какво точно се харчат (или как се пилеят/крадат) парите от данъците. 
 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Тук е още по-засукано. Преди 2 години Ferrovie dello Stato купиха друга пробита каца - гръцките железници OSE. Обещаха да ги възкресят, но не съм забелязал такова нещо. OSE си кютат точно както преди приватизацията. Обаче така до голяма степен спасиха плана на Ципрас и като цяло гръцко-европейските финансови взаимоотношения.

На мен Ferrovie dello Stato ми заприличват на позволен инструмент за непозволена държавна помощ на ниво ЕС.

Редактирано от Ilian359
Връзка към мнение
7 hours ago, tch said:

Уникални популисти са налазили Италия, ще имат да плащат 2 поколения напред

 

7 hours ago, Topfly said:

Подобна схема трудно ще се одобри от ЕК, защотото трябва да се докаже, че при същите условия би инвестирал и частен инвеститор. Най-лесният начин да докажеш, че това е възможно е да намериш частен инвеститор с който евентуално да се подели държавната инвестиция. Такъв обаче за сега не се вижда.

 

Италианското правителство по няколко параграфа се опитва съзнателно да наруши правилата на ЕС и това няма да има добър край..

 

 

 

6 hours ago, Фил said:

Може би е по-точно да се каже "намерен е начин да се замажат нещата",  като някакви загуби се прехвърлят от една държавна компания на друга държавна компания. 
Тук (в България) се играят същите (или подобни) схеми - ще дадем летището на концесия, с парите от нея пък ще покрием (временно) дълговете/загубите на БДЖ. 
Подобни схеми са и в енергетиката - погребаните милиарди от някои проекти от едни държавни компании ще ги прехвърлим на други държавни компании или ще ги покрием частично с държавно определени цени на тока за бита или бизнеса и т.н. 
Основната идея на всички тия врътки е да се изгуби дирята и де не ясно на данъкоплатците за какво точно се харчат (или как се пилеят/крадат) парите от данъците. 
 

 

45 minutes ago, Ilian359 said:

Тук е още по-засукано. Преди 2 години Ferrovie dello Stato купиха друга пробита каца - гръцките железници OSE. Обещаха да ги възкресят, но не съм забелязал такова нещо. OSE си кютат точно както преди приватизацията. Обаче така до голяма степен спасиха плана на Ципрас и като цяло гръцко-европейските финансови взаимоотношения.

На мен Ferrovie dello Stato ми заприличват на позволен инструмент за непозволена държавна помощ на ниво ЕС.

А аз само написах очевидното - намерен е някой, който да даде пари за а/к, далеч от инспирации за разсъждения на тема ЕС и/или политика...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
On 10/19/2018 at 11:38 PM, akair said:

А аз само написах очевидното - намерен е някой, който да даде пари за а/к, далеч от инспирации за разсъждения на тема ЕС и/или политика...

Този “някой“, който е намерен е същият, който финансираше и до сега авиокомпанията и се нарича “италианският данъкоплатец“. Ако беше толкова лесно да да се реши проблема, като се замени държавното финансиране с финансиране на държавна фирма, до сега 100 пъти щяха да го направят. За съжаление тази схема няма да реши проблема на авиокомпанията докато не се намери частен инвеститор...Реално нямаме новина, а само опит са симулиране на дейност по въпроса...

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Италианските железници, а/к Делта и Изиджет са изпратили оферти. Първите 2 са обвързващи.

https://www.reuters.com/article/us-alitalia-offers/alitalia-receives-two-binding-offers-one-expression-of-interest-airline-idUSKCN1N5319

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

В компанията явно  вярват в светлото бъдеще, защото са обявили нова линия, която ще свърже Рим с Вашингтон, ДЦ от 2 май 2019. Полетите от Фиумичино до Дълес ще бъдат изпълнявани 5 пъти седмично (без дни вторник и сряда) с машина А330-200:

 

Quote

AZ618 FCO0930 – 1330IAD 332 x23
AZ619 IAD1615 – 0700+1FCO 332 x23

 

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...
На 5.11.2018 г. в 16:43, akair каза:

В компанията явно  вярват в светлото бъдеще, защото са обявили нова линия, която ще свърже Рим с Вашингтон, 

 

Явно вярват, защото продължават и програмата за мили до края на 2019.

image.png.ab86c9373664dc57adeb1f2f80a6bdf4.png

Абе тия са като вечната Амбър. :grin:

Връзка към мнение
On 12/10/2018 at 11:29 AM, epetkov said:

Поредно наливане на пари от правителството на Италия. Този път до юни 2019г.

https://aviationanalyst.co.uk/2018/12/04/italy-buys-bankrupt-alitalia-more-time-again/

Историята все повече почва да прилича на Малев... При бюджетния дефицит правителството на Италия загуби битката с Европейската комисия...

Връзка към мнение

Всъщност по някаква причина, вероятно счетоводна, програмата за лоялни клиенти е отделна фирма, с напълно отделни приходи и разходи и е на немалка печалба. Но това било практика и при други авиокомпании.

Тези дни стана ясно, че Алиталия са успели да купят тази компания от Етихад. Удължавайки програмата, предполагам си гарантират, че още една година някои пътници няма да летят безплатно, а ще си трупат милите.

А ако Алиталия фалира, предполагам, че има механизъм, по който "дълговете" на програмата за лоялни клиенти да превозят хора безплатно с Алиталия се губят, защото това ООД няма достатъчно активи... или нещо подобно

Връзка към мнение

офтопик, но тук например при GOL, програмата за лоялни клиенти е отделна (с цел евентуална продажба май), и има доста сериозна печалба, докато авиокомпанията беше на загуба. Съответно от програмата субсидираха авиокомпанията, защото ако АК фалира се губи смисъла и на другата. После май обявиха, че ги сливат обратно.

 

А за Алиталия програмата им е с ограничен срок на валидност и през няколко години се нулира и почва отначало, в случая май просто си спестяват счетоводната работа тая година.

Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Последният хит е, че Делта ще ги купува, заедно с италианските железници и няма да иска оптимизиране на работната ръка.

Луфтханза са били ясни - развитие на Рим като хъб под бранда на Alitalia и развитие на Малпенза като хъб под бранда на Eurowings + оптимизиране на работната ръка + липса на съсобственост от страна на държавна фирма.  Италианското правителство е отказало на немците.

Най-интересният коментар, който прочетох беше:

Quote

There is life after death and Alitalia proves it. :duck: The Pope must be happy.

😁

  • Браво 1
  • Смея се 9
Връзка към мнение
преди 7 часа, akair каза:

... Делта ще ги купува, заедно с италианските железници и няма да иска оптимизиране на работната ръка.

 

😁

А що просто не  натоварят парите на един самолет и да хвърлят над океана? :grin:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към мнение

Аз пък си купих един билет с тях за идните дни, без да броя наум, защото от Рим не съм летял до Йоханесбург.

Някой за по бира в Южна Африка през февруари?

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към мнение

След няколко дни ще видим дали ти е излязла сметката :grin:

 

Аз точно заради това едно наум вчера не пуснах тук оферта от Рим до чилийското Сантяго за 455 евра. Проверка из RSS-хранилките показа, че оня ден е имало предложение за Италия-Йоханесбург с иберийците.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.