Прескочи до съдържание

Едно наум с Алиталия, ако смятате да пътувате или купувате с тях идните дни


Препоръчани мнения

Уиз ер също се наредиха на опашката за активите на Alitalia...

 

Wizz Air keen on Alitalia but only for short, medium-haul routes: CEO to paper

https://www.reuters.com/article/us-alitalia-m-a/wizz-air-keen-on-alitalia-but-only-for-short-medium-haul-routes-ceo-to-paper-idUSKBN1FC0M2

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Дойче Веле с материал, който обяснява как Луфтханза е в най-добра позиция от всички, желаещи да купят италианския превозвач: http://www.dw.com/en/lufthansa-emerges-as-frontrunner-in-bidding-for-alitalia/a-43408247

Може Lufthansa Italia да се случи под ново име :)

 

Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Започват да се натрупват облаци над AZ - ЕК е започнала разследване дали заемите от правителството на Италия не са се превърнали в държавна помощ:

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-3501_en.htm

 

Междувременно правителството е сменило датата за продажбата на края на октомври 2018.

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

@snejanka94, спокойно- все още летят. 🙂 А и да ки купи някой, това не означава, че ще спрат полетите си. Но пък друг път си избирайте друга АК. Алиталия не се славят с точност като цяло...

Редактирано от aleksandrina
Връзка към мнение

Да, лошото е, че съм платила в офиса им на Ангел Кънчев и няма как да получа парите обратно... има ли някакъв номер на който мога да се свържа с тях?

Връзка към мнение

Не изпадайте в паника. Има, разбира се контакти на сайта им: 

България

КОНТАКТЕН ЦЕНТЪР
Тел.: +359 2 9802212
Факс: +359 2 9802213

 

от понеделник до петък,
от 9 до 17 часа

Връзка към мнение
43 minutes ago, домосед said:

Бележка за @Георги: теми с паникьосващи заглавия отпреди 5 години може би трябва да се заключват

 

Ако става въпрос за паника, аз бих се паникьосал точно сега. До края на годината едва ли ще фалира, но шансът след това да спрат да оперират става все по голям. В Италия има популистко правителство, което видимо не иска да поеме отговорността за продажбата на Alitalia, но в същото време Европейската комисия е почнала проверка за непозволена държавна помощ. Ситуацията много прилича на тази с Малев и ако продължат да протакват продажбат в един момент ще стане късно. Вземе ли Европейската комисия решение, че има непозволена държавна помощ, тази помощ ще трябва да се върне на момента и авиокомпанищта ще се принуди да спре да оперира.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Алиталия е в това състояние от поне 15 години, личен опит. Та повишено внимание е хубаво да има, но чак паника и апокалипсис... Просто се подсигурете да не изгубите, ако наистина фалират, т.е. плащане с кредитна карта със застраховка, директно.

Това е лично мнение де, просто обстановката е като преди 15 години, и дори тогава беше по-зле.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

А ако се окаже помощ и не я върнат, правителството в Рим ще има да плаща глоба в размер 2 пъти помощта... Реално е интерено темата да седи, за да може да проследим колко време ще отнеме на AZ да се приземи за постоянно. Макар мнозина да вярват, че тя е като птицата феникс 🙂  Но Георги може да смени заглавието, ако това е неточно.

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
4 hours ago, akair said:

А ако се окаже помощ и не я върнат, правителството в Рим ще има да плаща глоба в размер 2 пъти помощта... Реално е интерено темата да седи, за да може да проследим колко време ще отнеме на AZ да се приземи за постоянно. Макар мнозина да вярват, че тя е като птицата феникс 🙂  Но Георги може да смени заглавието, ако това е неточно.

 

При Малев на 9-ти януари 2012-та година излезе решението на ЕК, че авиокомпанията е получила неразрешена държавна помощ и 3-ти февруари същата година преустанови дейност.  Това са около 3 седмици.

Връзка към мнение

"Прасета не може, а кучета и котки може...? " 

 

Италия не е Унгария и Европа на две скорости не е мит.  С Италия не могат да правят неща,  които с други могат,  или поне много по-трудно ЕК ще излезе с подобно решение 🙂

 

Редактирано от stanimir
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
9 minutes ago, stanimir said:

"Прасета не може, а кучета и котки може...? " 

 

Италия не е Унгария и Европа на две скорости не е мит,  с Италия не могат да правят неща които с други могат  🙂

 

Ще видим, но нека не забравяме, че Sabena и Swissair фалираха, а лобитата на Ryanair, Wizz air вече също са доста силни...Да не забравиме и лобито на Луфтханза, която е и потенциален купувач на активите.

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение
On 6/30/2018 at 1:14 PM, Topfly said:

При Малев на 9-ти януари 2012-та година излезе решението на ЕК, че авиокомпанията е получила неразрешена държавна помощ и 3-ти февруари същата година преустанови дейност.  Това са около 3 седмици.

Подозирам, че там е взело превес решението, че правителството няма да плаща глоба, а компанията не е била в състояние да върне парите веднага... Много ще се отклоним от темата, ако седнем да коментираме и нищим конюнктурата в Унгария при фалита на Малев и в Италия днес. В една дума - различни (са).

Връзка към мнение
3 hours ago, akair said:

Подозирам, че там е взело превес решението, че правителството няма да плаща глоба, а компанията не е била в състояние да върне парите веднага... Много ще се отклоним от темата, ако седнем да коментираме и нищим конюнктурата в Унгария при фалита на Малев и в Италия днес. В една дума - различни (са).

Ако дадена авиокомпания получава държавна помощ,  мислиш ли че има реална възможност без да фалира да върне на куп получената държавна помощ? Al Italia вече получи милиарди евро държавна помощ и ги изгоря. Решението на ЕК в такива случаи е авиокомпанията моментално да върне непозволената държавна помощ на правителството, като се забраняват и бъдещи трансфери от държавата към авиокомпанията. Това реално означава моментален фалит, защото едва ли ще има частен инвеститор, който за толкова кратко време да реши да поеме финансирането на авиокомпанията.

 

Юридически вариант при който правителството плати някаква глоба и всичко продължи по старому не съществува.

Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Сапунената опера продължава. Служителите на Алиталия заплашват със стачка, а правителството не иска да приема условията на Луфтханза и си мечтае за китайски купувач с дълбок джоб, който да финансира загубите, без да се направят сериозни съкращения и реформи. В същото време ЕК трябва скоро да вземе решение има ли непозволена държавна помощ (очевадно е, че има) и с това да сложи край на драмата, като фалира авиокомпанията...

Имам усещането, че политически това е по приемливото решение за италианците, защото ще могат да сочат Брюксел за виновник. Драмата малко ми прилича на Брекзит, но без конкретна дата...

Краят на октомври пак изтича последният срок когато уж трябва да се вземе решение...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

 Новини от Рим - правителството се опитва да склони контролирани от държавата фирми да купят 15% дял в авиокомпанията

https://www.reuters.com/article/us-alitalia-rescue/italy-keen-to-keep-15-percent-stake-in-alitalia-in-rescue-plan-paper-idUSKCN1MH0PU

 

Темата тук натрупа години, а компанията продължава да лети, засега 🙂

  • Харесвам 3
  • Смея се 4
Връзка към мнение

това не знам какво значи, ама от 15 години я гледам тая сапунена опера, не виждам защо да спрат точно сега 🙂

  • Смея се 2
Връзка към мнение

Рим иска да съживи Alitalia с държавно участие

 

Итaлия мoжe дa пpитeжaвa 15 пpoцeнтa oт нoвaтa Аlіtаlіа, ĸaтo нa ĸoмпaиятa щe ca нyжни дo двa милиapдa eвpo ĸaпитaл, зaяви вицeпpeмиepът Лyиджи Ди Maйo пpeд финaнcoвия вceĸиднeвниĸ Іl Ѕоlе 24 Оrе. Зaĸъcaлият aвиoпpeвoзвaч e пocтaвeн пoд cпeциaлнo нaблюдeниe oт минaлaтa гoдинa и oттoгaвa Pим тъpcи ĸyпyвaч. Πpoдaжбaтa тpябвaшe дa бъдe извъpшeнa дo aпpил т.г., нo ĸpaйният cpoĸ бe пpeмecтeн дo ĸpaя нa oĸтoмвpи зapaди пapлaмeнтapнитe избopи пpeз мapт.

 

"Aĸo Фpaнция имa 14,3 пpoцeнтa oт Аіr Frаnсе, мoжe дa cи пpeдcтaвим пoдoбнo нивo нa yчacтиe (в Аlіtаlіа)", зaяви тoй. Идeятa e дa бъдe cъздaдeнa нoвa ĸoмпaния, ĸoятo дa пoeмe дeйнocттa и "дa ce изчиcти oт вcичĸo, ĸoeтo дoceгa ce дoĸaзa ĸaтo нepaбoтeщo". Ди Maйo пocoчи oщe, чe итaлиaнcĸитe жeлeзници - Fеrrоvіе Dеllо Ѕtаtо (FЅ) - и oщe eдин или пoвeчe мeждyнapoдни пapтньopи cъщo щe инвecтиpaт. Зaпитaн дaли cтaвa въпpoc зa Сhіnа Еаѕtеrn или Dеltа Аіrlіnеѕ, тoй зaяви, чe нитo мoжe дa пoтвъpди, нитo дa oтpeчe. Dеltа cъщo oтĸaзa ĸoмeнтap зa интepeca cи.

 

Итaлиaнcĸaтa дъpжaвнa бaнĸa Саѕѕа Dероѕіtі е Рrеѕtіtі мoжe дa пoмoгнe c финaнcиpaнeтo нa пpидoбивaнeтo и нaeмaнeтo нa нoви caмoлeти. Bицeпpeмиepът, ĸoйтo e и миниcтъp нa индycтpиятa, oчaĸвa cepиoзнa oфepтa зa Аlіtаlіа дo ĸpaя нa мeceцa. B пeтъĸ пъĸ тoй щe ce cpeщнe cъc cиндиĸaтитe, зa дa oбcъдят бъдeщeтo нa пpeвoзвaчa.

https://money.bg/companies/rim-iska-da-sazhivi-alitalia-s-darzhavno-uchastie.html

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.