Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 8 минути , Фил каза:

Предполагам вече разбираш, че такова сравнение е некоректно - в единия пример - без летищни такси не можеш да летиш, в другия случай - ще можеш да летиш и без да си доплатиш за избрано място, защото авиокомпанията ти е осигурила място на случаен признак.
Т.е. - без едното не може, а без другото - може.

 

Въпросът е не може или не може без него, а сравнимо ли е условието с условията на другите авиокомпаниии при които купуваш същата услуга. Ако не е сравнимо тога две оферти привидно 100% приличащи си една на друга няма да отговарят на същите условия.

Връзка към мнение
преди 6 минути , Topfly каза:

 В момента критикуван повече Ryanair, защото това е тема за Ryanair, но Уиз ер не са по малко виновни от тях за съзнателно създаване на хаос в ценообразуването и подвеждане на пътниците.

Благодарен съм за създадения хаос и в това че ме подвеждат:mad:

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
4 hours ago, Topfly said:

Тук не мога да се съглася с теб! Нормално е да очаквам от авиокомпанията, че ще направи всичко възможно да се чувствам най-добре на борда, когато пътувам с тях! Не е нормално да очаквам, че авиокомпанията съзнателнотелно ще се опита да ми прави сечено, когато пътувам. В случая става дума точно за това!

Нормално е ако не съм си платил предварително място да има риск да няма две места едно до друго, но не е нормално дори при наличие на такива места съзнателно да ми правят сечено!

 

Ако горното го приемем за нормална политика утре авиокомпаниите могат да въведат такса от 20 евро за възглавничка на борда за да ни е по меко когато седим. Който не си плати за възглавничка обаче авиокомпанията ще му слага кърфици и пирони на седалката ;)

Както и Duke беше писал, когато софтуер раздава места, не става дума за умисъл. Според мен очакването към а/к (независимо от името й) е нереалистично. Аз може да се чувствам най-добре на борда само ако задължително ми сервират черен хайвер и скъпо шампанско. Реалистично ли е да очаквам компанията да го прави за без пари? Или мога да влияя на това какво ще ми бъде сервирано, плащайки си билет в първа класа? 

Що се отнася до кърфиците, сравнението е неуместно - случайното разпределение на местата не налага задължителни допълнителни такси за ползване на услугата, докато купуването на възглавница явно би го наложило.

И не на последно място - даването на съседни места изисква повече от работа за компютрите, които го правят от произволно разпределение. Ако компанията си плаща хостинг на брой цикли на процесор (или брой инструкции), кое налага разбирането, че а/к трябва от собствения си джоб да плати за нещо, което не е продавала на клиента?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 11 минути , Фил каза:

Т.е. ти предлагаш да се върнем в положение, при което билет за самолет включва всичко - ръчен, чекиран багаж, определено място, допълнителни застраховки, храна на борда, пиене на борда (впрочем, ако проведем последователно тази логика, трябва и питиетата на борда при различните АК  да са точно от един и същи вид и марка, за да могат пътниците лесно да сравняват, нали така, а и храната също - по точно определени рецепти ;)) ?

За момент не ми е минавало през ума да предлагам подобно нещо. Аз искам единствено да има стандарт за допълнителните услуги и всяка авиокомпания да спазва този стандарт за да са сравними офертите и за да има реален пазар и реален избор.

Нека има малък и голям ръчен багаж, но тогава това да е стандарт за всички авиокомпании с еднакви размери на багажа. Нека се плаща за местата, до да имам единен стандарт срок и т.н. за разпределяне на безплатните свободни места.

Нека има още 20 допълнителни услуги, но не да са стандарт за цялата индустрия и когато правиш търсене през търсачката да може да си изберш пакет и по него да търсиш. Абсолтен хаос в ценообразуването вкарва когато търсиш по цена на билета и ти излизат едни резултати, но ако добавиш багаж и други услуги ценовото предимство на най-добрата оферта се променя напълно..

Връзка към мнение
преди 3 минути , akair каза:

Както и Duke беше писал, когато софтуер раздава места, не става дума за умисъл.

 

Значи когато авикомпанията продава места и избира алгоритъм при който в 99% от случаите пътниците на една резервация не получават места един до друг няма умисъл? По тази логика доста престъпници извършили умишлени престъпления могат да получат оправдателна присъда :)

преди 7 минути , akair каза:

И не на последно място - даването на съседни места изисква повече от работа за компютрите, които го правят от произволно разпределение. Ако компанията си плаща хостинг на брой цикли на процесор (или брой инструкции), кое налага разбирането, че а/к трябва от собствения си джоб да плати за нещо, което не е продавала на клиента?

Това сериозно ли го пишеш? :laugh:

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз не бих се ангажирал с точни проценти. За присъдите - това е на @Duke в специалността как дават - не бих се наел го коментирам. Но когато компанията доставя това, за което пътниците са си платили, не мисля че следва да има проблем. Пак да кажа - даването на съседни места не е безплатна операция за компанията. Всъщност даването на съседни места е поне NP hard проблем.

Връзка към мнение
преди 24 минути , akair каза:

Както и Duke беше писал, когато софтуер раздава места, не става дума за умисъл.

Е хайде сега, тоя софтуер нали не се пише сам, пишат го хора по спецификации, спуснати от компанията. Има много голяма разлика между "напълно случайни места", "когато има съседни дай съседни, иначе както дойде" и "винаги гледай да са отделни".

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Отказах се на този етап от организация, поне три различни дискусии се преплитат, като си вкараме и далечните аналогии и става съвсем шок, от време навреме се налага ден-два да царува хаоса, съвсем скоро темата ще се укроти. 

 

преди 39 минути , Topfly каза:

За момент не ми е минавало през ума да предлагам подобно нещо. Аз искам единствено да има стандарт за допълнителните услуги и всяка авиокомпания да спазва този стандарт за да са сравними офертите и за да има реален пазар и реален избор.

Нека има малък и голям ръчен багаж, но тогава това да е стандарт за всички авиокомпании с еднакви размери на багажа. Нека се плаща за местата, до да имам единен стандарт срок и т.н. за разпределяне на безплатните свободни места.

Нека има още 20 допълнителни услуги, но не да са стандарт за цялата индустрия и когато правиш търсене през търсачката да може да си изберш пакет и по него да търсиш. Абсолтен хаос в ценообразуването вкарва когато търсиш по цена на билета и ти излизат едни резултати, но ако добавиш багаж и други услуги ценовото предимство на най-добрата оферта се променя напълно..

Можеш ли да дадеш пример за поне една индустрия, продукт или услуга, където всичко е ясно и с една търсачка можеш да извлечеш абсолютно всичката ти необходима информация да сравниш всякакви подобни продукти и услуги на конкуренти? Защото аз само на прима виста се сещам за поне 10 сфери, които са нужни всекидневно, и в които ако не четеш едно по едно е абсурд да си извадиш полезната информация. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 45 минути , Topfly каза:

Значи когато авикомпанията продава места и избира алгоритъм при който в 99% от случаите пътниците на една резервация не получават места един до друг няма умисъл? По тази логика доста престъпници извършили умишлени престъпления могат да получат оправдателна присъда :)

Очевидно не съм успял и с уточнението да направя така, че да ме разбереш. Ще опитам още веднъж. При използван алгоритъм на избор на случаен принцип, написаното от теб е едната гледна точка на въпроса. Другата е, че математически може да бъде изведен (и именно това на предната или по-предната страница вече направи akair) относително точен процент, при който системата ще определи две или поече съседни места на случаен принцип. Очевидно този процент е значително по-малък от вероятността да получиш места на различни редове в самолета. Твоето вътрешно усещане е, че системата нарочно разпределя местата по втория начин, въпреки, че статистически той е в пъти по-реален за случване. Затова и повтарям, всичко е в главата и гледната точка. Това е като чашата при оптимиста и песимиста. А второто изречение за престъпленията пък въобще не го разбрах, ама и нямам причина да го разбирам...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Новата система за разпределяне на безплатните места не носи само негативи. Забелязах, че около 24 часа преди полета всички средни места са раздадени, а освен това останалите сяободни места до прозорец са в пъти пояече от сяободните до пътечка. Така, че който се чекира тогава - получава почти сигурно безплатно място до прозорец, а който иска да пътува заедно с някой може да си купи евтини места още като отворят чек ина 1 месец преди полета.

Редактирано от koliob
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, chandni каза:

Не виждам да недоволстваш от безплатния ръчен багаж на Wizz, че е по-малък от на Раян...? За да получиш същата услуга (55 cm куфар) трябва да платиш.

Поне няколко пъти споменах в по горните мнения и за ръчния баж на Уиз, но е нормално човек да не прочете всичко! Точно това ми е проблемът! Човек не може и няма как да провери всичко с пълни подробности. Както четеш повърхностно форума, така четеш повърхностно и условията на авиокомпаниите и ако те са много сложни в един момент се объркваш. В момента критикуван повече Ryanair, защото това е тема за Ryanair, но Уиз ер не са по малко виновни от тях за съзнателно създаване на хаос в ценообразуването и подвеждане на пътниците.

Връзка към мнение
Преди 1 час, Topfly каза:

...Както четеш повърхностно форума, така четеш повърхностно...

 

преди 1 минута , Topfly каза:

...Както четеш повърхностно форума, така четеш повърхностно...

Ако още веднъж повториш, че чета повърхностно, ще ти бъде за пръв път! Условията на компанията не се повтарят по 100 пъти на 100 различни места, та тях си ги чета много внимателно, повярвай ми!

Връзка към мнение
53 minutes ago, Topfly said:

Това сериозно ли го пишеш? :laugh:

Възможно най-сериозно :) По темата има изписани много томове специализирана литература

35 minutes ago, neuromancer said:

Е хайде сега, тоя софтуер нали не се пише сам, пишат го хора по спецификации, спуснати от компанията. Има много голяма разлика между "напълно случайни места", "когато има съседни дай съседни, иначе както дойде" и "винаги гледай да са отделни".

Тук идва едно, според мен не много задължително да е обосновано, предположение - именно, че е спецификация "винаги гледай да са отделни".  Спецификация "раздай местата с възможно 'най-евтин' алгоритъм" може да поражда даването на места, които не са едно до друго, като страничен ефект.

 

Ще се опитам да го обясня още веднъж - ако сегашният алгоритъм условно изисква единица време / computation за даване на място, описаният от @neuromancer (или желания от много други) алгоритъм, бъдейки по-сложен, ще изисква повече единици време за същата операция. Това означава, че ако при сегашния алгоритъм компанията има нужда да купи/наеме "облак"/"ферма" с достатъчен капацитет, за да обслужва избрания алгоритъм, то всеки по-сложен алгоритъм би изисквал доплнтителен капацитет. Което увеличава разходите на компанията. Тук идва моето питане - кое налага компанията да плаща допълнителни пари, за да достави нещо, което не е обещавала.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 3 часа, funny каза:

Пак се връщаме на пазарната икономика - тази авиокомпания , това предлага. Не ти харесва -избираш друга.

 

ПП. Аз не разбирам защо няма подобна дискусия на тема защо Wizz нямат включен "нормален размер" ръчен багаж а "трябва да ни изнудват" да си го купим отделно ? Или "защо на БГ еър цените не са като на Раян и Уиз до Милано а ни изнудват с по-високи ?

 

Предлагане - търсене !!! 

Поне избор има :)

Ами, няма дискусия за друга АК защото няколко човека просто са "забили"в тая тема и...

Като спрем да им отговаряме ще "разтоварим",  и накрая ще рестартират.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 17 минути , 招き猫 каза:

Мислите ли че трябва да си търся друга раница за Раян техните размери са 55х40х20 а раницата ми е 50х35х25 (проблема е в третата цифра)?

Ако е раница, едва ли имат значения тези 5 сантиметра в повече. Така или иначе би трябвало да влезе в клетката, ако решат да я мерят.

Всъщност това е удобството да пътуваш с раница. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ryanair все повече започва да ми приличан на СИК и ВИС2. В началото всичко е ок с минимални проблеми, но едните решават да ми продават места в самолета, а другите охрана и застраховки за да ми решат минималните проблеми. Когато видимо не се интересувам от офертата им, почват съзнателно да ми правят проблеми за да проявя интерес към “услугата“ им.

 

Вярно е, че Ryanair няма да ми откраднат колата или да ми запалят магазина, но изнудването си е изнудване и принудителното разделяне на приятели и роднини изобщо не бих могъл да го нарека добра бизнес практика!

Връзка към мнение

Ако остойностим работното време което изразходвахме за да обсъждаме тези 2 евро за избор на място, щяхме да сме си закупили места по избор поне до края на годината :lol:

  • Харесвам 14
Връзка към мнение
Георги Матеев
преди 2 минути , funny каза:

Ако остойностим работното време което изразходвахме за да обсъждаме тези 2 евро за избор на място, щяхме да сме си закупили места по избор поне до края на годината :lol:

Абсолютно, знаеш ли колко процесорен капацитет изхабихме нахалос с тая дискусия :)

  • Харесвам 12
Връзка към мнение

Съгласна с последното мнение.

Нека "върнем" темата, както си беше по начало, за да може да бъде полезна за питащите и търсещи отговори на конкретни въпроси за услуги на АК. Очевидно е, че по темата за местата не може да се стигне до консенсус.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 54 минути , 招き猫 каза:

Мислите ли че трябва да си търся друга раница за Раян техните размери са 55х40х20 а раницата ми е 50х35х25 (проблема е в третата цифра)?

Може би всичко, което те интересува го има в тази тема: 

 

Връзка към мнение
преди 48 минути , Георги каза:

Можеш ли да дадеш пример за поне една индустрия, продукт или услуга, където всичко е ясно и с една търсачка можеш да извлечеш абсолютно всичката ти необходима информация да сравниш всякакви подобни продукти и услуги на конкуренти? Защото аз само на прима виста се сещам за поне 10 сфери, които са нужни всекидневно, и в които ако не четеш едно по едно е абсурд да си извадиш полезната информация. 

Колкото е по елементарен един продукт, толкова е по лесно да сравниш офертите. Елементарни основни хранителни стоки, като сол, ориз, брашно имат сравнитено добре работещ пазар. Същото е и с пазара на обикновенни инструменти, като чук, ножовка и т.н. Продуктут на автобусните и жп превозите също е относително хомогенен. При самолетните билети обаче НТА отвориха кутията на пандора с все повече измислени или принудителни “услуги“ които излишно усложняват продукта и създават пречки за коректно и бързо сравнение на офертите.

 

Разбира се картината не е черно бяла, защото отделянето на чекирания багаж и храната от услугата за превоз е иновация която промени основно сектора и създаде условия за реално по ниски цени. “Услуги“ обаче като малък и голям багаж, избор на място, приорити бординг и т.н. са по скоро измислени услуги за изнудване на пътници.

Връзка към мнение
2 hours ago, akair said:

И не на последно място - даването на съседни места изисква повече от работа за компютрите, които го правят от произволно разпределение.

Хахаха, това е за секция Хумор директно

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 15 минути , funny каза:

Ако остойностим работното време което изразходвахме за да обсъждаме тези 2 евро за избор на място, щяхме да сме си закупили места по избор поне до края на годината :lol:

Ок, приключвам и аз с последно мнение по темата. За мен това не е въпрос за две евро (При нас е имало случай да е за 80 евро), а по скоро принципен въпрос за коректно ценообразуване.

 

Тази дискусия не е напълно безмислена, защото авиокомпаниите следят форумите ръчно и с роботи и взимат под внимание обратната връка на пътниците. Според мен този начин на разпределяне на пътниците при Ryanair няма да продължи дълго и ще има голям отпор срещу него!

Връзка към мнение
4 minutes ago, cybersimo said:

Хахаха, това е за секция Хумор директно

Ще се радвам да разбера кое те кара да смяташ така...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Loverboy
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.