Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

25 minutes ago, funny said:

Ако остойностим работното време което изразходвахме за да обсъждаме тези 2 евро за избор на място, щяхме да сме си закупили места по избор поне до края на годината :lol:

Интересно ми е как гарантираш, че срещу 2 евро всеки пътник на Раян би получил мястото, което желае. Това е абсолютно невярно и освен това споменахме многократно, че въпроса не в плащането на 2, 5, 10 или 20 евро, а в това, че компанията лъже, че не е променен алгоритъма.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
6 minutes ago, akair said:

Ще се радвам да разбера кое те кара да смяташ така...

На първо място, че Раян плащали на computation на външна фирма и второ, че елементарната функция "ако има Х места едно до друго ги дай на Х човека, които се чекират заедно" (както е било до сега), в противен случай = random - било толкова сложна операция, че едва ли не Раян трябва да мислят върху това.

 

И отново, проблема не е в плащането, а в лъжата която хвърлят в очите на клиентите си

Редактирано от cybersimo
Връзка към мнение
1 minute ago, Ivko said:

Аз до сега съм пътувал 3 пъти с тях и винаги са ми били едно до друго местата от една резервация

Именно, а сега това е променено умишлено и след това се твърди, че НИЩО не е променяно.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
8 minutes ago, cybersimo said:

На първо място, че Раян плащали на computation на външна фирма и второ, че елементарната функция "ако има Х места едно до друго ги дай на Х човека, които се чекират заедно" (както е било до сега), в противен случай = random - било толкова сложна операция, че едва ли не Раян трябва да мислят върху това.

 

И отново, проблема не е в плащането, а в лъжата която хвърлят в очите на клиентите си

Кое те кара да смяташ, че системите им са in-house? И какво значение има къде се разположени за необходимия капацитет?

"ако има Х места едно до друго ги дай на Х човека, които се чекират заедно" Е сложна операция (computationally intensive, за да бъда прецизен). Намирането на места, които са едно до друго, се свежда до graph partitioning проблема, който е NP-complete. Това последното означава, че намирането на решение за този проблем, в общия случай, е в рамките на non-deterministic polynomial time. А когато решението на един проблем не отнема  линейно или поне логаритмично време за решаването му, спрямо размера на проблема, компанията има друг проблем за решаване - необходими ресурси, които струват пари. :)

Връзка към мнение
4 minutes ago, akair said:

Кое те кара да смяташ, че системите им са in-house? И какво значение има къде се разположени за необходимия капацитет?

"ако има Х места едно до друго ги дай на Х човека, които се чекират заедно" Е сложна операция (computationally intensive, за да бъда прецизен). Намирането на места, които са едно до друго, се свежда до graph partitioning проблема, който е NP-complete. Това последното означава, че намирането на решение за този проблем, в общия случай, е в рамките на non-deterministic polynomial time. А когато решението на един проблем не отнема  линейно или поне логаритмично време за решаването му, спрямо размера на проблема, компанията има друг проблем за решаване - необходими ресурси, които струват пари. :)

Ако това е причината Раян да си ПРОМЕНЯТ алгоритъма - ок.

 

Но тук не става въпрос защо са го променили, а за това, че ЛЪЖАТ, че на са го променили.

Редактирано от cybersimo
Връзка към мнение
преди 30 минути , cybersimo каза:

Интересно ми е как гарантираш, че срещу 2 евро всеки пътник на Раян би получил мястото, което желае. Това е абсолютно невярно и освен това споменахме многократно, че въпроса не в плащането на 2, 5, 10 или 20 евро, а в това, че компанията лъже, че не е променен алгоритъма.

Можеш ли да ми пратиш източника на това твърдение? Аз намерих статия в Telegraph.co.uk:

 

When asked by customers on Twitter if it has changed its seating policy, Ryanair declined to answer, instead saying "if you wish to be seated together you must pay for a seat".

It added that unhappy customers can fill out a complaints form.

When challenged by MSE on whether it had changed its policy to deliberately separate groups, a spokesperson said: "No, there has been no change. Customers who do not wish to purchase a seat are randomly allocated a seat, free of charge."

 

Има ли разлика между "политика" и "алгоритъм"? То е ясно, че са си сменили алгоритъма, но просто са го направили да работи спрямо установените им политики (и да печелят пари от това (мамка им капиталистическа!))

 

П.П. Е, ако са потвърдили в прав текст, че няма смяна на алгоритъма, тогава си е лъжа, но все пак драмата е много преекспонирана (СИК, ВИС, какво по дяволите!?) 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
On 6/29/2017 at 2:45 PM, bad kid said:

Random Allocated Seating

We haven’t changed the random seat allocation policy. The reason for more middle seats being allocated is that more and more passengers are taking our reserved seats (from just €2) and these passengers overwhelmingly prefer aisle and window seats which is why people who choose random (free of charge) seats are more likely to be allocated middle seats.

Някой по-напред в темата беше дали линк на публикуваното на ФБ страницата им.

 

Не мога да твърдя дали "random seat allocation" е политика или алгоритъм, но е факт че е променено, а първото изречение твърди точно обратното.

Не може до вчера същото това "policy" да е давало съседни места в 99% от случаите (с единственото условие чекирането да е извършено заедно) БЕЗ заплащане, от днес същото това "policy" да ги дава несъседни при същото условие и отгоре на всичко същото това "policy" да не е променяно, нали?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

На мен ми се върти една чуденка, с това случайно разпределение като раздава първо средните места, понеже хората уж предпочитат прозорец или пътека, какъв избор остава за хората пътуващи по 2-3-4 (визирам най-вече семейства), готови с огромно удоволствие и желание да си платят за седалките, обаче пустият алгоритъм е раздал вече всичко по средата? Сигурно са мислили по въпроса, но все пак как могат да предвидят на колко хора ще им трябват съседни места, че свободно да раздават средата, на случаен принцип? А на някого падало ли се е скоро случайно място до прозорец? 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Мисля, че и да спорим, и да не спорим, нищо няма да променим. Ако са излъгали, няма да е нито първата, нито последната лъжа в бизнеса. Който се чувства обиден от лъжата, може да протестира, като не пътува с дадената АК. Който може да го преглътне и не му се дават 2 евро в повече, ще продължава да си пътува. Аз лично се радвам, че в последните години имаме възможност да пътуваме на ниски цени до много нови дестинации. Не прекарвам много време в сравняване на цени, просто имам определен бюджет и ако една цена ми харесва, я плащам и повече не се ровя. Всичко си има положителни, и отрицателни страни. Помислете от друга гледна точка - 2-3 часа отделно от жената, може би до някое хубаво и непознато момиче...:wub::lol:

Редактирано от Hayasko
  • Харесвам 8
Връзка към мнение
преди 2 минути , searus каза:

На мен ми се върти една чуденка, с това случайно разпределение като раздава първо средните места, понеже хората уж предпочитат прозорец или пътека, какъв избор остава за хората пътуващи по 2-3-4 (визирам най-вече семейства), готови с огромно удоволствие и желание да си платят за седалките, обаче пустият алгоритъм е раздал вече всичко по средата? Сигурно са мислили по въпроса, но все пак как могат да предвидят на колко хора ще им трябват съседни места, че свободно да раздават средата, на случаен принцип? А на някого падало ли се е скоро случайно място до прозорец? 

Хората, които ще си платят за места, си ги плащати или още по време на купуване на билетите (на цена от 2€) и ги избират, или по време на check-in, който за плащатите за място отваря 30 дни преди полета, а за разчитащите на случайно разпределение - само 4 дни преди полета. Ако някой реши в последните 4 дни да плаща за места, ако няма свободни съседни седалки, след свързване с безплатния онлайн чат ( @Topfly - още нещо, което действително не би ми позволило да взема информирано решение е колко време ще ми се наложи да си говоря с импулсния телефон на Wizz, когато ми отменят полет и се наложи АЗ да ги търся, за да си искам парите) със сигурност ще му намерят вариант и ще разместят ако трябва някой, който не си е заплатил за място и пак ще съберат тези, които искат да си платят.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Тогава може и да съм забравила, но доколкото си спомням, дори да не си платиш за място в момента на закупуване на билета, системата автоматично ти дава някакви места, не чак при чек ин - или това беше само при Уиз? И моля ви се, стига вече с тези 2 евро... Тези места са рядкост, хората в групи не могат да получат съседни места на тази цена, и изобщо цената не ме интересува в случая, това си е тяхна работа, въпросът е принципен

Редактирано от searus
Връзка към мнение
преди 7 минути , chandni каза:

Хората, които ще си платят за места, си ги плащати или още по време на купуване на билетите (на цена от 2€) и ги избират, или по време на check-in, който за плащатите за място отваря 30 дни преди полета, а за разчитащите на случайно разпределение - само 4 дни преди полета. Ако някой реши в последните 4 дни да плаща за места, ако няма свободни съседни седалки, след свързване с безплатния онлайн чат и тн..

казаното от теб си го мисля и аз, и сигурно всички - тези, които биха желали конкретни места срещу плащане, ще го направят съвсем навреме - при покупка на билета или в началото на платения чек-ин, нали затова го пускат цял месец по-рано? само че според официалното им обяснение за променената политика/алгоритъм, те твърдят, че всъщност тези пътници си купували местата в последните 24 часа преди полета, и заради това са едва ли не длъжни да им ги пазят до последно

 

каква е логиката в това твърдение....всеки може да прецени

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 10 минути , searus каза:

И моля ви се, стига вече с тези 2 евро...

Двете евро ги споменах само защото единствено при закупуване цената е такава, после по време на чекин ако искаш да си платиш за място са по 6€.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 минути , chandni каза:

Двете евро ги споменах само защото единствено при закупуване цената е такава, после по време на чекин ако искаш да си платиш за място са по 6€.

Това съвсем не е така, плащала съм места при закупуване на билети и двете евро са рядкост. Може по-късно при чек ин съвсем да ги няма, но по-скоро ми се струва, че бързо се изкупуват, тъй като са единици. Последният път си играх с мишката да проверя ред по ред и ми изкара не повече от 5-6-7 места на тази цена, разхвърляни по целия самолет (беше горе-долу наполовина зает). Нямаше нито един случай на съседни места за тази цена. Пак казвам, не ми е проблем и 4, и 6 да са, просто ме дразнят. Лично решение - определено смятам вече да ги избягвам по трасето Бг-Лондон (което ползваме най-често). Само да видим първо Уиз какви ще ги измислят с багажа...

Връзка към мнение
Just now, searus said:

Това съвсем не е така, плащала съм места при закупуване на билети и двете евро са рядкост. Може по-късно при чек ин съвсем да ги няма, но по-скоро ми се струва, че бързо се изкупуват, тъй като са единици. Последният път си играх с мишката да проверя ред по ред и ми изкара не повече от 5-6-7 места на тази цена, разхвърляни по целия самолет (беше горе-долу наполовина зает). Нямаше нито един случай на съседни места за тази цена. Пак казвам, не ми е проблем и 4, и 6 да са, просто ме дразнят. Лично решение - определено смятам вече да ги избягвам по трасето Бг-Лондон (което ползваме най-често). Само да видим първо Уиз какви ще ги измислят с багажа...

Точно така, както и при билетите има няколко места по 2 евро, после няколко по 4, 6, 8 и т.н.

Цената на местата не е проблем, проблема е друг, уточнен е на много места в темата. За това и @Topfly говореше, че купуването на места за цяло семейство в двете посоки е многократно по-високо от 16 евро (ако всички места са по 2 евро).

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Сега се опитах да направя пробна резервация с Ryanair за двама възрастни и две деца и ми излезе следното съобщение:

 

"At least one adult on this booking must buy a reserved seat... but up to 4 children (under 12) will get free reserved seats. "

 

Демек обявяват една цена, но тази цена е несъществуваща за семейство пътуващо с деца, защото ме ЗАДЪЛЖАВАТ да купя поне едно запазено място за възрастен. Това за мен ми се струва доста проблематично юридически!

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
1 minute ago, Topfly said:

"At least one adult on this booking must buy a reserved seat... but up to 4 children (under 12) will get free reserved seats. "

WTF? Не стига лъжата, ами сега и тази наглост. Добре, че не летя с тях...

Връзка към мнение
Quote
pol·i·cy1
ˈpäləsē/
noun
noun: policy; plural noun: policies
  1. a course or principle of action adopted or proposed by a government, party, business, or individual.
    "the administration's controversial economic policies"
    synonyms: plans, strategy, stratagem, approach, code, system, guidelines, theory; More
    line, position, stance, attitude
    "government policy"
    practice, custom, idea, procedure, conduct, convention
    "it's good policy to listen to your elders"
    • archaic
      prudent or expedient conduct or action.
      "a course of policy and wisdom"
Quote
al·go·rithm
ˈalɡəˌriT͟Həm/
noun
noun: algorithm; plural noun: algorithms
  1. a process or set of rules to be followed in calculations or other problem-solving operations, especially by a computer.
    "a basic algorithm for division"
Origin
late 17th century: variant (influenced by Greek arithmos ‘number’) of Middle English algorism, via Old French from medieval Latin algorismus . The Arabic source, al-Ḵwārizmī ‘the man of Ḵwārizm’ (now Khiva), was a name given to the 9th-century mathematician Abū Ja῾far Muhammad ibn Mūsa.

В случая, алгоритъмът е набор от правила, които решават проблем по начин, който не противоречи на политиката на компанията (policy-то). Политиката не е променена. Решаването на проблема може да стане по повече от един начин, без никой от начините да противоречи на политиката. Съобщението твърди, че не са променили политиката. Тази част на прессъобщението не е невярна.

 

П.С. И за да разведря малко темата, ето го и 2-рото значение на policy:

Quote
pol·i·cy2
ˈpäləsē/
noun
noun: policy; plural noun: policies
  1. 1.
    a contract of insurance.
    "they took out a joint policy"
  2. 2.
    an illegal lottery or numbers game.

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
В момента, cybersimo каза:

WTF? Не стига лъжата, ами сега и тази наглост. Добре, че не летя с тях...

Като продължих резервацията към основната цена на билета автоматично ми добави 4 евро :(

 

€ 47.99
+ € 4.00 for adult seat(s)*
 
Питам аз къде ми е безплатната опция и защо ми рекламират цена, която няма вариант да я получа? Разбира се цялото ми го рекламират като добра новина:
"Good news! Free reserved seats for children under 12
At least one adult on this booking must buy a reserved seat... but up to 4 children (under 12) will get free reserved seats."
 
 
Връзка към мнение
преди 12 минути , Topfly каза:

Сега се опитах да направя пробна резервация с Ryanair за двама възрастни и две деца и ми излезе следното съобщение:

 

"At least one adult on this booking must buy a reserved seat... but up to 4 children (under 12) will get free reserved seats. "

 

Демек обявяват една цена, но тази цена е несъществуваща за семейство пътуващо с деца, защото ме ЗАДЪЛЖАВАТ да купя поне едно запазено място за възрастен. Това за мен ми се струва доста проблематично юридически!

Това беше предишната шумотевица покрай тях, и много ме бяха ядосали, но някак си май мина (засега). Обаче това последното мина границата (моята поне)... Ако си пропуснал също така, ако не избереш седалки между ред 18 и 30, ще доплащаш и за децата. Последният път като купувах, системата им (щото не е променяно нищо) се беше сбъгясала и не ми даваше безплатното място за детето, та доплатих 4 паунда. После беше разправия, защото онези от чата само ми повтаряха като папагали, че имали no cancellation policy, и нямало да ми върнат парите! Два пъти чат, без резултат, и накрая оплакване през сайта и чааак тогава склониха, обаче нали такова, върнаха ми 4 евро, не паунда :-D нейсе...

Редактирано от searus
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Георги Матеев
преди 1 час, stebal каза:

Днес Ryanair празнува 32- рия си рожден ден ! Happy birthday! 

След 2 часа се качваме на техен полет и очакваме да почерпят :lol:

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.