Прескочи до съдържание

Бързи въпроси за Скандинавия


Георги
Георги
Съобщението е добавено от Георги

Това е тема за бързи въпроси, свързани със Скандинавия. Какво е бърз въпрос? Това е въпрос, който има достатъчно конкретика, така че да му бъде отговорено с до 2-3 отговора, т.е. въпрос, който не предизвиква дискусия. Примери:

 

- Има ли метро в Осло?

- Какво е работното време за посещения на кораба Ваза?

 

Има и друг тип въпроси, които може да изглеждат бързи, но да са въпрос на лично мнение и може да предизвикат дискусия. За тях се пуска отделна тема. Примери:

 

- Колко дни да отделим на Копенхаген?

- Заслужава ли си круиз из норвежките фиорди?

 

Възможно е да решите, че въпросът ви е бърз, да го пуснете тук и да се зароди дискусия - няма лошо, ще бъде отделен в нова тема, да не се чудите 🙂

 

Разбира се, ако искате да обсъдите цялото си пътуване в детайли, винаги пускайте нова тема. По този начин най-добре ще си го проследите от първите въпроси до самото пътуване и разказите ви след него. 

Препоръчани мнения

Да си отговоря на въпроса за картата 🙂. След справка в туристическия офис в Копенхаген срещу Тиволи ни казаха, че Оресунд картата за пътуване в Дания и Швеция вече НЕ съществува и за да направите маршрута, трябва да плащате отделни билети. Ние направихме следното: 

- метро до Централна гара в Копенхаген и влак до Малмьо със семеен билет за 19€ за 4 човека. 

- 2 часа разходка в Малмьо - площадите Стортогет и Лила Торг, старата аптека, главната улица, замъкът Малмьо с парка. Видяхме Turning Torso отдалеч

- От централна гара в Малмьо закупихме семеен за билет за областта Skane за 50€, който покрива целият транспорт по маршрут Малмьо - Лунд - Хелзингборг за 24 часа. Цената я проверих предварително в приложението Skånetrafiken. Влаковете и в Дания, и в Швеция, са безупречни, точни и пътуват много на често, никога не сме чакали нито за влак в Швеция, нито за метро в Копенхаген. Влак до Лунд за 15 минути, пеша до старата част, катедралата, площада и сградите на университета. Градът беше страшно разкопан и това донякъде загрози чара му, но иначе е красиво. 
- След това 1 час влак до Хелзинборг и разходка там - главната улица, пристанището и кулата. От трите шведски градчета, които видяхме, то ми е фаворит. Разглежда се бързо, същото се отнася и за горните. 
- фери за Дания (Helsingør) за 6€ на човек, пътува 20 минути, разходка около замъка Кронборг отдалеч (част от него е в реставрация), и разходка в центъра на града - има много чаровни улички, но след 17 следобед всичко беше мъртвило. 

- влак за Копенхаген за 10€ на човек и прибиране обратно. 
Според мен обиколката е интересна, доста ми хареса, спокойно се прави за 1 ден, без влизане в музеи/дворци, но с основните неща в градовете. Ако се завърта обратно, аз бих видял двореца Frederiksborg, и бих отсвирил едно от градчетата в Швеция. 
Честно казано, ако се върна отново в Копенхаген за 2/3 дни, не бих повторил обиколката, а бих отделил време на Роскилде и двореца, както и за самия град.

Ще пусна повече снимки в темата за Копенхаген 🙂

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

За хората с карти за инвалиди - музеите са безплатни.

В Копенхаген препоръчвам да посетите , освен другите атракции, 1. музея на илюзиите; 2. Reffen ( уникална street food, около него има много арт пространства за съвременно изкуство) 3. ако сте събота там, на всеки площад има секонд хенд базари. Има интерени попадения

 

в Малмо: Malmö Saluhall | Food market

 

В Копенхаген за градски транспорт имате няколко опции освен изброените по-горе: 1. Свалете си апп-а им. Лесно и Бързо се работи и по локацията ти определя за коя зона ти трябва билет и 2. ако нямате билет, на влизане се чекирате с банковата карта, на излизане също. Те си дърпат от картата цената на билета

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Въздушен ферибот е новият градски транспорт в Стокхолм

php7ch6y7_800x*.jpg

Електрически пътнически ферибот, който се движи над водата с помощта на подводни крила е най-новият вид градски транспорт е Стокхолм. 

Плавателният съд се нарича "Кандела" и ще се движи между кметството на шведската столица и остров Екерю, което е около 15 км., съобщи БНТ. Фериботът се задвижва с батерия и три крила от карбонови нишки, и в сравнение с други бързи плавателни съдове, консумацията на енергия е 80% по-малко.

Превозното средство е част от експериментален проект, който ще работи от вторник до събота, без зимните месеци.

Капацитетът на въздушния ферибот е 25 души, едно инвалидно място и 3 велосипеда.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • mila2000
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.