Прескочи до съдържание

Клуб на велосипедиста


Георги

Препоръчани мнения

Има ли тук други велосипедисти, да си заформим малка групичка? Като се разхождам из София, особено лятото, забелязвам все повече и повече хора на колела. Повечето от тях, логично, са на планински байкове, с ресьори, дебели гуми и всякакви екстри за българските пътища и действителност :)

 

Аз съм повече в шосейната част, голяма част от удоволствието за мен е да карам по гладък път, където съпротивлението е минимално и имаш чувството, че летиш. 

 

Но, няма значение от колелото, ако има хора, които се кефят да въртят дайде да разлафим. Разни предпочитани машрути? Опасно ли е карането на платното?  Започват ли шофьорите малко по малко да се съобразяват с велосипедистите? Дали велосипедистите се съобразяват с останалите?

 

Иначе ето я моята машинка, Trek 1.5, модел 2011. Прякора е Blackbird, кръстено на най-бързия самолет без ракетен двигател :)

 

trej.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В България да караш велосипед в града по улиците е руска рулетка :mad: Никой не се съобразява с велосипедистите, вело-алеите са малко, започват от нищото и свършват в нищото, редовно има паркирани автомобили и пешеходци върху тях и т.н. Освен това в големите градове трябва да караш велосипед с маска на лицето и противогаз, иначе може и да не стигнеш местоназначението си :) С две думи, по улиците не бих препоръчал, имам опит от Пловдив и Бургас, предполагам в София е още по-зле.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В София карах доста, но сега сме в планината и по баирите много не ми се въртят педали, а и не остава време. Но иначе съм си фен :)

Връзка към коментар

В София е ОК да се кара по улиците. Шофьорите се съобразяват в пъти повече от колоездачите, та дори да има негативизъм към колоездачите, аз го разбирам, има страшни кретени с колело. А шофьорите пазят велосипедистите... На мен единственият ми проблем е мръсните изгорели газове по улиците, но София има доволно паркове, така че това е решимо.

 

Маршрути - от София до манастирите наоколо - Св. Мина след Бенковски, Клисурския и Дивотинския над Банкя, Германския, Драгалевския. Комбинирано с кафета, бири и скари е чудно. И разбира се класиката до Панчарево по пътя или над Камбаните през Кокаляне.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И една молба към велосипедистите - въпреки че не е задължително по правилник за града - моля, поне в тъмните часове на денонощието - обличайте по една светлоотразителна жилетка!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Докато живеех в София така и не си купих колело, въпреки че съм фен по принцип.

 

Обаче, откакто съм в Швейцария си взех един Кросоувър (хибрид между планинско и шосейно) и разцъквам редовно.

Тук навсякъде има велоалеи и много рядко се налага да се кара по пътищата. В комбинация с красивата и разнообразна природа си е топ място за велосипедсти, въпреки че няма славата на Холандия.

Много начесто има и скейт-алеи за ролери, които се ползват и от тези с шосейните бегачи като на Георги.

 

Това е карта с колоездачните маршрути. Картата е на националната топографска служба на Швейцария, супер подробна и актуална и е отгоре на всичко безплатна. Важно е обаче да си изберете място, където искате да карате, например това:

Silvaplana. Цъкнете отгоре на "Print", изберете си мащаб (1:10 000 :-)), и ще ви генерира PDF файл готов за печат.

Невероятно красиво и чисто, на 1800 метра надморска височина. Велоалеята е в синьо, отстрани можете да си включвате други видове път - например пътеки за туризъм, алеи за ролери...

Като се катерих там лятото имаше едни фенове от Германия дето си въртяха по туристическата пътека на 3000м с планинските байкове. После пускат надолу по пистата :) 

Примерът е в един от най-добрите ски курорти в Европа и света въобще - признавам си, но относно алеите и картирането нещата са на същото ниво в цяла Швейцария. Включително в големите градове. Цюрих е супер вело-френдли. Наскоро имаше статия в местния вестник, че тестват трамвайни линии, които са безопасни за велосипедисти. Засега обаче остават само за тест в една част от Цюрих, понеже излизат двойно като цена.

 

Ако има желаещи да караме колело тук мога да се ангажирам с организация.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

В София е ОК да се кара по улиците. Шофьорите се съобразяват в пъти повече от колоездачите, та дори да има негативизъм към колоездачите, аз го разбирам, има страшни кретени с колело. А шофьорите пазят велосипедистите... На мен единственият ми проблем е мръсните изгорели газове по улиците, но София има доволно паркове, така че това е решимо.

 

Маршрути - от София до манастирите наоколо - Св. Мина след Бенковски, Клисурския и Дивотинския над Банкя, Германския, Драгалевския. Комбинирано с кафета, бири и скари е чудно. И разбира се класиката до Панчарево по пътя или над Камбаните през Кокаляне.

 

О, безспорно, колоездачите са най-големите джигити, и това не е само в България, но и тук. Айде, тук са надминати от тези разносвачи на пици с мотопедчетата. Тези изброени маршрути стават ли според теб със шосейно или трябва планинско? Някак съм свикнал на тънките гуми и другите колела ми се виждат тежки и мудни...

 

georgiev, бях говорил с един приятел да правим обиколката на женевското езеро, Тур дьо Лак, или нещо такова, не мога да го напиша на френски :) Ама на тоя етап пропадна, мисля че е края на май обикновено, освен за другия май да се пласирам. Неприятното е, че като разглезен холандец не съм свикнал да катеря сериозни височини, а там в Швейцария си е пресечен терен, или се бъркам?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Предполагам че говориш за това:

http://www.swissretreat.com/cycling-sportives/cyclotour-du-leman

 

На мен ми изглежа баш като състезание, но мястото си струва. Относно катеренето си зависи изцяло от физическата ти кондиция.

Ако въртиш редовно не вярвам да имаш проблем. Освен ако не искаш да спечелиш Тур-а :-).

 

Моят вкус е повече към стандартните велоалеи през горите, покрай реките, езерата и често по неасфалтирани пътеки (макадам). Например комбинирано с пикник, по бира в някой ресторант по пътя - повече като за почивка. Например едното езеро по тоя маршрут, който съм дал в предния пост е за къпане и плаж, обаче до него може само с колело или пеш.

 

Колелото ми е с road гуми и не съм имал проблем.

Не карам в дълбока кал и съм доволен. Тия ми харесаха, че са с puncture protection и на асфалт са бързи.

 

Иначе за терена - това, което е означено като велоалея е или асфалт, или макадам - бабите с електробайковете си перкат по тях.

Не е равно разбира се, но пък за сметка на това след изкачването има спускане :-) .

Редактирано от georgiev
Връзка към коментар

Предполагам че говориш за това:

http://www.swissretreat.com/cycling-sportives/cyclotour-du-leman

 

На мен ми изглежа баш като състезание, но мястото си струва. Относно катеренето си зависи изцяло от физическата ти кондиция.

Ако въртиш редовно не вярвам да имаш проблем. Освен ако не искаш да спечелиш Тур-а :-).

 

Моят вкус е повече към стандартните велоалеи през горите, покрай реките, езерата и често по неасфалтирани пътеки (макадам). Например комбинирано с пикник, по бира в някой ресторант по пътя - повече като за почивка. Например едното езеро по тоя маршрут, който съм дал в предния пост е за къпане и плаж, обаче до него може само с колело или пеш.

 

Колелото ми е с road гуми и не съм имал проблем.

Не карам в дълбока кал и съм доволен. Тия ми харесаха, че са с puncture protection и на асфалт са бързи.

 

Иначе за терена - това, което е означено като велоалея е или асфалт, или макадам - бабите с електробайковете си перкат по тях.

Не е равно разбира се, но пък за сметка на това след изкачването има спускане :-) .

 

Ами май си е състезание, но може и по-айляшки да го караш, аз също търся основно природа и просто това ми беше подхвърлено от моя приятел в Женева като добра опция, особено защото има и малко денивелация като за холандец :) Иначе сигурно не мога и да го избутам цялото, рекорда ми е 144км и бях в по-добра форма, когато го правих...

 

Някоя снимка правил ли си случайно?

Връзка към коментар

Жоро, с това твое колело с тънките гуми май в България доникъде няма да стигнеш :P Мисля, че най-много на втория километър ще си паднал в някоя дупка:)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тези снимки в галерията ми са от това място, но не са от велоалеите, понеже с колелото като излизам гледам да съм с малко багаж.

 

Мерси, както Hayasko отбелязва, може би колоездачната ми мания ще се концентрира в други държави, а не България. Иска ми се да карам и в Австралия, и в Исландия и навсякъде...

 

Жоро, с това твое колело с тънките гуми май в България доникъде няма да стигнеш :P Мисля, че най-много на втория километър ще си паднал в някоя дупка :)

 

Абе отсечката Велинград - Юндола наскоро я преасфалтираха, мисля, че чак до Белмекен е добър асфалт. Ако трябва само там ще си пердаша :)

Връзка към коментар

О, безспорно, колоездачите са най-големите джигити, и това не е само в България, но и тук. Айде, тук са надминати от тези разносвачи на пици с мотопедчетата. Тези изброени маршрути стават ли според теб със шосейно или трябва планинско? Някак съм свикнал на тънките гуми и другите колела ми се виждат тежки

С шосейка само по шосето. Имам приятели с шосейни и им е страшна мъка в София с паветата и трамвайноте ленти, че дори велоалеите не са достатъчно изгладени хаха. Но извън София, ако бримчиш по пътя ще е ОК. Кеф е скоростта определено, но за мен върховният кеф е като засилиш по някой черен път, ливада, акмънак, пресечеш некоя рекичка, природни гледки и изживявания един вид.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

 

Абе отсечката Велинград - Юндола наскоро я преасфалтираха, мисля, че чак до Белмекен е добър асфалт. Ако трябва само там ще си пердаша :)

Там и пътят е "равен" като в Холандия! :P

 

Нашият велопарк!

 

post-61-0-02598800-1382971437_thumb.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

С шосейка само по шосето. Имам приятели с шосейни и им е страшна мъка в София с паветата и трамвайноте ленти, че дори велоалеите не са достатъчно изгладени хаха. Но извън София, ако бримчиш по пътя ще е ОК. Кеф е скоростта определено, но за мен върховният кеф е като засилиш по някой черен път, ливада, акмънак, пресечеш некоя рекичка, природни гледки и изживявания един вид.

 

А извън София как се движат, по големите или по-малки пътища? Освен, че не знам как се катерят баири, и инстинкта за самосъхранение ми е малко притъпен...в град е проблем с колите, какво остава междуградско като те изпреварват с 90 :)

Връзка към коментар

Е то риск има навсякъде за шосейните... Не знам, по главните пътища си карат мисля и тук, просто светлоотразители, ала-бала и адреналин... Не е за мен това, нямам идея честно казано, ако има някой с личен опит да сподели :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Излишен адреналин при това, предпочитам да карам с музика, а това на шосе с коли няма как да ми се случи...ма съм голяма претенция :)

Връзка към коментар

    И аз се разписвам тук.В момента е най-релаксиращото ми преживяване.Карам по един път между града,в който живея и едно близко село.Сравнително равно,с тук-там баирчета. А от една седмица закърпиха и дупките Разкошно време ни подари тази есен, в съчетание с хубава музика е...

   Истински се запалих по колоезденето в Швейцария,където си е цяла култура.Шапка им свалям за маршрутите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А извън София как се движат, по големите или по-малки пътища? Освен, че не знам как се катерят баири, и инстинкта за самосъхранение ми е малко притъпен...в град е проблем с колите, какво остава междуградско като те изпреварват с 90 :)

 

За шосетата питай Тъпото Копеле :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 години по-късно ...

Я едно леко побутване от нафталина на тази тема. Общо взето ситуацията, че откакто я написах прогреса по каране на колело в България е почти нулев, а аз съм +20кг...

 

Сега се замислям да врътвам някакво прилично маршрутче в обедните почивки - старта и финала е около мол Сердика в София. Мисля го някак към Южния парк и прибиране през Борисовата градина. Нещо ей такова, като съм рисувал по пътя за колите: 

 

chrome_2017-08-02_22-22-30.png

 

Въпросът ми е, къде са най-читавите алеи? Търси се минимален контакт с коли, минимално количество светофари и минимално количество пешеходци. Ако може с точни насоки тип гпс - тук вляво, там вдясно ще е най-добре, защото знам че алеите тук имат разни специфичности от рода на да свършват в стълби и т.н. Също, много ще ми е от полза да знам как да пресека самите паркове. 

 

Мисля, че ориентировъчно към 15-20км търся, може и тотално друг маршрут да е, но сякаш стартирайки от мол Сердика това е най-логичната посока. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Витошка от Люмиер до Южния парк, там влизаш в парка - има светофар, караш посока Гоце Делчев. Пресичаш през подлеза на Гоце Делчев и караш посока Борис Трети по Гоце Делчев. Пресичаш на светофара на Красно село и по алеята на Борис Трети надолу до Руски паметник. Там пак пресичаш Борис Трети - има си велоалея и някак затваряш кръга - примерно през квартала зад Мадара.

 

Това е най-безконфликтното, за което се сещам...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 27 минути , Kyuubi каза:

Витошка от Люмиер до Южния парк, там влизаш в парка - има светофар, караш посока Гоце Делчев. Пресичаш през подлеза на Гоце Делчев и караш посока Борис Трети по Гоце Делчев. Пресичаш на светофара на Красно село и по алеята на Борис Трети надолу до Руски паметник. Там пак пресичаш Борис Трети - има си велоалея и някак затваряш кръга - примерно през квартала зад Мадара.

 

Това е най-безконфликтното, за което се сещам...

Да, това е хитро, жертвам Борисовата, но за сметка на това печеля що годе читави алеи (с цялата условност на понятието). Може би ще го модифицирам малко, тъй като ще идвам от Евлоги Георгиев и там някак да влезна в парка около Хилтън и после към Южния...

Връзка към коментар

От Орлов мост до НДК по канала имаш велоалея, пресичането не е много велосипедно... После през подлеза на НДК минаваш към Хилтън или от другата страна покрай градинката на Люмиер нагоре към Витошка по новата велоалея.

 

Не е идеално, но е такова, каквото е... Според мен пробвай различни варианти, на практика дори да има светофар за велосипедисти, да е зелено след като си чакал и да си на алея с еднометров нарисуван велосипед, пак може да попаднеш на катаджия-любител шофьор на кола, който да ти обясни на скандал, че като пресичаш треа да буташ (или тикаш, зависи откъде е любителя-катаджия) :) Та така... Тука е така!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

От НДК до Борисова има велоалея по канала. Схемата е от Южния парк през градинката зад Хилтън, после излизаш при моста на влюбените, минаваш през подлеза и си на велоалеята по канала. Като стигнеш графа влизаш в Борисовата. За алеята по Витошка, също с две ръце. От там до НДК и същата схема до Борисова.

Видях че с Kyuubi сме писали горе долу едно и също едновременно.

Редактирано от Krum4ov
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз си мислех да е нещо по-скоро като синята линия с оглед на това, че минава през парка, а вие до колкото виждам предлагате червената? Това маркираното с жълто как става прехода, с колело под мишница ли е?

 

Capture.PNG

 

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.