Прескочи до съдържание

Клуб на велосипедиста


Георги

Препоръчани мнения

Знам за Strava, ползвам я като транзитна точка от Zwift, но не е моето нещо 🙂 Събирам си нещата накуп в Garmin Connect и засега ме устройва, в  Страва много неща са заключени и платени. Страва не може да ми брои крачките и пулса 24/7 🙂

Връзка към мнение
преди 2 часа, Георги каза:

Знам за Strava, ползвам я като транзитна точка от Zwift, но не е моето нещо 🙂 Събирам си нещата накуп в Garmin Connect и засега ме устройва, в  Страва много неща са заключени и платени. Страва не може да ми брои крачките и пулса 24/7 🙂

А трябва ли ти да си знаеш пулса 24/7 ? 😅 Да, ние сме с платен абонамент, аз от няколко години, Боби от тази. Готино е също от към връзка с подобни хора и най-вече всички са усмихнати, поради нещата от клипчето в предишния ми пост. 😃 Като заприличаш на парцал няма как да не си усмихнат. 🤣 Гармина е 24/7 проблеми, по принцип, доста го ползват, но и доста оплаквания има, за цената си за мен лично не си струва. Денивелациите почти винаги са грешни и се налага ръчна корекция в Стравата. Боби е с Amazfit за 100 лв и върши отлична работа, аз лично винаги само и единствено с телефона траквам всичко. Часовниците губят обхват при лошо време и в гористи местности. На Ком-Емине, Мартин беше със Suunto и в горите, при бури и облачност му правеше черти и изобщо не отговаряха параметрите на истината, докато телефоните си тракваха точно без проблем. Нормално е това, защото в една малка кутийка на ръката трябва да събереш много неща, и в същото време да е с минимална консумация на енергия, не може да се очаква, че GPS приемника ще е много чувствителен. Както и да е, въпрос на предпочитание е всичко. До Велинград не е много голяма денивелацията, та няма от какво да се притесняваш. Принципно дългите карания е добре да се правят пролет или есен (не ме гледай, че август правих онези 600 км 😆) и е важно да се хидратира и захранва човек правилно при такива продължителни натоварвания. Хидратин Алфа в шишето, 250 мл вода за 1 прахче, това те държи в кондиция и не позволява да дехидратираш. Захранването е друга тема да не задълбавам. 

Връзка към мнение
преди 12 часа, Tonyco каза:

ли ти да си знаеш пулса 24/7 ? 😅 Да, ние сме с платен абонамент, аз от няколко години, Боби от тази. Готино е също от към връзка с подобни хора и най-вече всички са усмихнати, поради нещата от клипчето в предишния ми пост. 😃 Като заприличаш на парцал няма как да не си усмихнат. 🤣 Гармина е 24/7 проблеми, по принцип, доста го ползват, но и доста оплаквания има, за цената си за мен лично не си струва. Денивелациите почти винаги са грешни и се налага ръчна корекция в Стравата.

 

Както сам си написал - всеки сам си преценява. И щях да го оставя до тук, ама в мнението ти има малко подигравателни и насмешливи нотки, примесени с доста неточности. Изборът съм го направил абсолютно съзнателно и след много дълбоко проучване на плюсове и минуси, както избирам почти всички сериозни неща в живота ми и разни обобщения "гармина е 24/7 проблеми" звучат доста странно.

 

- не, естествено че не ми трябва да си знам пулса 24/7, това което ми трябва да знам са осреднени данни, базирани на това следене 24/7, например това:

image.png

Сега, ти можеш да кажеш че това са безсмислени данни и къде къде е по-добре да събираш kudos-и в Стравата и аз въобще не отричам мотивационния елемент там, ама недей с лека ръка да отричаш, че може да има и по-различен мироглед от твоя и той да е абсолютно адекватен, а не заслужаващ присмех. 

 

- няма как телефон да се справя по-добре от сериозен часовник в следенето на местоположение. Това че имаш една отправна точка, когато това се е случило не го прави универсална истина. Точно както часовниците са наблъскани с много сензори и джаджди в малко пространство, по същия начин и телефоните са наблъскани със селфи камери, четци на отпечатъци, няколко радио излъчвателя и т.н.. Няма устройство и сензор в днешно време, което да има лукса да се разпростира на колкото място си иска и да харчи колкото ток си иска, всичко е изпилено до милимундата. А конкретно за проследяването, в сериозните часовници е съвсем друга категория и въобще не може да се сравнява ноухауто в областта на масов производител на смартфони с това на специализиран като Гармин например. Аз иначе за седмици в гората, извън пътища не бих разчитал нито на телефон, нито на часовник, а на нещо ей такова, ама това е отделна дискусия...

 

- това, че социалния аспект на стравата работи за теб - супер. И аз, ако имах социален кръг подобен на твоя, сигурно щях да наблягам на това. Ама съм малко вече на по-улегнала възраст и като цяло съм по-соципатичен тепърва да се социализирам с непознати хора там, да ги добавям, пък да си общуваме и харесваме тренировките. Може и да ми се смени мнението някой ден, но основните предимства на Страва не са ми интересни, а тези които биха ми били интересни са платени. При положение, че плащам на Zwift+Xert, все някъде трябва да се тегли чертата на разходите.  И въобще не реагирам първосигнално против мотивацията, която може да ти даде общуването с други на твоя спортен акъл, дори детинските неща като лайковете и т.н., но на този етап не е това моето нещо. Но пък е нещо, което работи за теб, така че пак казвам - супер и уважавам твоя избор, а не да твърдя, че "страва е като фейсбук, ама едните пускат снимки на котета, а другите на потни чворове", защото твоите генерализиращи вметки малко така прозвучаха.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 

преди 18 минути , Георги каза:

 

Както сам си написал - всеки сам си преценява. И щях да го оставя до тук, ама в мнението ти има малко подигравателни и насмешливи нотки, примесени с доста неточности. Изборът съм го направил абсолютно съзнателно и след много дълбоко проучване на плюсове и минуси, както избирам почти всички сериозни неща в живота ми и разни обобщения "гармина е 24/7 проблеми" звучат доста странно.

 

- не, естествено че не ми трябва да си знам пулса 24/7, това което ми трябва да знам са осреднени данни, базирани на това следене 24/7, например това:

image.png

Сега, ти можеш да кажеш че това са безсмислени данни и къде къде е по-добре да събираш kudos-и в Стравата и аз въобще не отричам мотивационния елемент там, ама недей с лека ръка да отричаш, че може да има и по-различен мироглед от твоя и той да е абсолютно адекватен, а не заслужаващ присмех. 

 

- няма как телефон да се справя по-добре от сериозен часовник в следенето на местоположение. Това че имаш една отправна точка, когато това се е случило не го прави универсална истина. Точно както часовниците са наблъскани с много сензори и джаджди в малко пространство, по същия начин и телефоните са наблъскани със селфи камери, четци на отпечатъци, няколко радио излъчвателя и т.н.. Няма устройство и сензор в днешно време, което да има лукса да се разпростира на колкото място си иска и да харчи колкото ток си иска, всичко е изпилено до милимундата. А конкретно за проследяването, в сериозните часовници е съвсем друга категория и въобще не може да се сравнява ноухауто в областта на масов производител на смартфони с това на специализиран като Гармин например. Аз иначе за седмици в гората, извън пътища не бих разчитал нито на телефон, нито на часовник, а на нещо ей такова, ама това е отделна дискусия...

 

- това, че социалния аспект на стравата работи за теб - супер. И аз, ако имах социален кръг подобен на твоя, сигурно щях да наблягам на това. Ама съм малко вече на по-улегнала възраст и като цяло съм по-соципатичен тепърва да се социализирам с непознати хора там, да ги добавям, пък да си общуваме и харесваме тренировките. Може и да ми се смени мнението някой ден, но основните предимства на Страва не са ми интересни, а тези които биха ми били интересни са платени. При положение, че плащам на Zwift+Xert, все някъде трябва да се тегли чертата на разходите.  И въобще не реагирам първосигнално против мотивацията, която може да ти даде общуването с други на твоя спортен акъл, дори детинските неща като лайковете и т.н., но на този етап не е това моето нещо. Но пък е нещо, което работи за теб, така че пак казвам - супер и уважавам твоя избор, а не да твърдя, че "страва е като фейсбук, ама едните пускат снимки на котета, а другите на потни чворове", защото твоите генерализиращи вметки малко така прозвучаха.

 

 

Е не го приемай така навътре. 😃 Няма да споря за тракването с часовник и телефон, големия опит който имам в тази насока ми е изградил мнението по-въпроса, то е като да дискутираме немските автомобили и останалите. 😃 В никакъв случай не съм искал да те обидя или нещо друго, да всеки си е различен и "На вкус и цвет товарищей нет". Аз съм социален тип още от времето на форумите, преди да се появят другия тип мрежи, като фейсбук, туитер, страва и т.н. та за мен е ОК там, където ми е интереса към момента да изграждам някакви връзки с хора със същите интереси, както е и тук при вас в Магеланския форум. Доста неща научих тук и много хора са ми помагали с техните обяснения, пътеписи и т.н. при организиране на пътувания, особено за Исландия, за което съм благодарен и смятам, че това е и целта на форумите. Аз лично не съм спортист, нито планинар, просто физически гледам да съм в много добра форма за да може да приключенствам на по-тегави и интересни места. Важно е човек да прави това, което го прави щастлив, а при всеки е различно. 😃 Важното е да се забавляваме и да се радваме на живота. Колоезденето е наистина много хубав начин за раздвижване и доста забавен, винаги се радвам, когато повече хора го практикуват, а всъщност в световен мащаб е много разпространено. 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Здр. на всички 

Трябва ми мнение някои от вас ползвал ли е услугите на байк център на бул. България и какво мнение имате ?

Питам не за друго ами имах една история с тях как се изгавриха с едно хлапе когато си даде да му направят предната спирачка и.... се наложи аз да му я правя .

Та просто се интересувам има ли и от вас тука потърпевши от тях ?

Връзка към мнение
На 24.01.2021 г. в 10:32, Nikai Nikolov каза:

Здр. на всички 

Трябва ми мнение някои от вас ползвал ли е услугите на байк център на бул. България и какво мнение имате ?

Питам не за друго ами имах една история с тях как се изгавриха с едно хлапе когато си даде да му направят предната спирачка и.... се наложи аз да му я правя .

Та просто се интересувам има ли и от вас тука потърпевши от тях ?

Специално с тези на България не съм се занимавал, но мой приятел си взе от този магазин Cube карбонка за 5 бона и после имаше някакви драми там. Имам впечатления от Младост и Люлин, като цяло са слабо компетентни и само ако нещо е на добра цена ходя при тях да го пазарувам. На сина ми Cube-а, като купувахме края на 2019 г. си спомням в Люлинския как го разопаковаха и тръгна да настройва спирачките и ми вика, малко стържат в дисковете, ама като покара ще се наместят. 😅 И понеже голяма част от нещата си ремонтирам сам и специално за спирачките на предишното колело ми се налагаше често да регулирам, та като се прибрахме ги отрегулирах сам и спряха да стържат. Аз лично ползвам от няколко години Стоянчо на Зайчар от Велостраст. http://velostrast.com/ Много съм доволен, цялото семейство са колоездачи и е семеен бизнес от няколко поколения. Много компетентно и добре работят, пращал съм доста хора при тях и всички са ми давали положителни отзиви след това и казват повече при друг няма да ходя. 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

На моето,което е с две дискови спирачки ,на предната ръкохватка омотах тиксо и я блокирах за натискане,защото толкова здраво държи,че веднъж се вдигна задницата във въздуха и аз изхвърчах на салто върху шосето.Бях натиснал само нея с лявата ръка,а с дясната ръка махах на един тир на кръстовище,че му давам пътя😃

Другия ми стар маунтийнбайк е V брейк спирачки и опираше предната в каплата и я махнах.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Моя сезон е през цялата година.Дори и в лед и сняг слагам грайферните гуми на маунтийнбайка .Тези дни си загубих маркуча на помпата и в 2 магазина не намерих.Ще ходя до Пловдивския магазин на Драг.

Много пукам гуми от бабини зъби.

Връзка към мнение

Аз днес за първи път от много време врътнах традиционния софийски маршрут (около 20 км). Ако някой се интересува, мога да дам повече инфо за него. Толкова много колоездачи не бях виждал през живота си в София.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз също не съм спирал, но в зимния сезон наблягах на виртуалното колоездене и определени структурни тренировки. Наложи се да спра за месец по здравословни причини, но въпрки това имам голям прогрес! 

 

image.png

 

Общо взето през септември правя 45км за времето, за което през октомрви съм направил 51км. Същите 51км тази пролет при първо каране ги правя 20 мин по-бързо. 

 

Това е и по-дългия маршрут, който въртя - Григорево - яз. Огнянови и кръгче обратно. Харесва ми доста, но недостатък е че имам половин час излизане от града и обратно с кола, което означава че не става да го правя около обедната почивка. Тази седмица ще пробвам до Локороско, нещо ей такова и ако успея да се вместя в час и половина ще е супер, за да не се налага да взимам половинки отпуски. Нещо ей такова:

 

image.png

 

Иначе градския ми машрут е ей това, но при първите хубави дни не беше приятно за каране. Едно на ръка задължителните много светофари, но и дори в делнични дни по обед парковете бяха пълни с хора заради първото слънце, с напредване на лятото и опразването на София може би ще стане пак ок.

 

image.png

 

Като цяло си се кефя повече да съм шосейкаджия, така че се надявам локорския план да сработи. Като ще миксвам тук-там с някое виртуално състезание, забавни са, а и отлепих от най-мизерната категория. 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към мнение

Минах днес София - Локорско - Войнеговци - София. Ей това от картинката по-горе:

 

image.png

 

Тук наистина беше много хубаво и приятно, но чак след околовръстното. Дори черния път между Локорско и Войнеговци го минах с тънките гуми и си беше ок. Зареждащо е да се измъкнеш по време на обедната от претъпкания град:

 

image.png

 

image.png

 

 

Но до околовръстното беше дупки, камиони, пушилка, трафик, като цяло не си заслужаваше. Общо взето търсенето на приличен маршрут за обедната почивка подходящ за шосейно колело остава.

 

В малко странична тема, мисля да оборудвам хибрида с гравъл гуми - 38c ширина, че максимално такива могат да му се сложат и да се тествам на Витоша 100 другия месец. МТБ няма да купувам, така че като няма риба и ракът е риба. Кой е най-тежкия участък там да погледна снимки и клипове за да видя дали ще мога да се справя с по-тънки гуми? @Tonyco и Боби Железото предполагам са редовни на обиколката 🙂

 

 

 

 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към мнение

За редовни не сме, трасето ми е доста скучно и няма гледки. Карал съм го 2 пъти, като веднъж само на състезанието. Проблема е, че е голяма навалица и трябва да внимаваш да не те отнесат. Като цяло не е трудно, миналата година един познат градско колело го мина и каза, че не се е счупило. Ако не бързаш и проявяваш търпение в участъците с тапите не е проблем, има си и някой по тегави места, където си е за байк, но могат да се избутат, примерно едно спускане има през коренищата при Симеоново, там съм падал на мокро даже, като ми се подхлъзна предната гума. Изкачването към Тихия кът е стръмничко и в един участък предполагам ще се бута, тъй като е черно с камъни и тясно. После спускането към Владая е в чакъл, доста гадно, защото колелото играе постоянно на всякъде, трябва внимателно. Ако не се лъжа пак миналата година една жена го мина с моносайкъл, това дето е циркаджийското колело с една гума и балансираш отгоре. 🤣😂 Един приятел сигурно вече 7 - 10 г подред го минава с колело за трикове, дето седалката е ниско долу и реално може да върти само прав, бе какво да ти кажа не е проблем, не е страшно, забавно е даже на моменти и винаги казвам, че може да се мине и с BMX. Денивелацията не е много 2000 м за 100 км, което е почти нищо, та и без голяма подготовка ще стане, аз го минавах сефте 2017 с много малко опит и колело втора употреба ретро за 100 лв, без амортесьорна вилка, верно ръцете ми станаха двойни от стискане на курмилото и спирачките, та тук по-скоро опира въпроса на конфорт. 38-ци гуми ще са супер, принципно колкото са по-меки на черно по-добре, но имай предвид, че като са меки по-лесно с епукат ако удари на някой ръб, защото се получава снейк байт така наречения, гумата се свива до каплата и прави две дупки на вътрешната от двете страни. Задължително, помпа, резервна гума, лепенки и каска, може да спукаш повече от веднъж. 

Аз тази година се записах да участвам, защото искам да си направя тест за издръжливост, записах се на дуатлона, демек Витоша 200. 🙄🤪 Сутринта с колелото въртя обиколката и през нощта в 0:00 ч. с бягане същото, ще бедствам сигурно доста, ама вече лопна мандалото и съм си платил. 😁 Та не го мисли много, слагай 38-те, виж колко можеш да ги спаднеш максимално според килограмите и давай газ. Аз предната я карам на 0.8, задната на 2, но са голям балон 29х2.35 байкърски гуми и позволяват, но при тази конфигурация много стабилност чувствам и вози като на асфалт с FOX вилка съм отпред. 

Препоръчвам ти клипчетата  на Първанката има доста от В100 през годините, сега е почнал да пуска и серии с разни маршрути около София, най-якото му клипче е от В100 2019 когато тотално се разпадна и е голям смях, ако имаш време го изгледай 17 мин е, но просто се пукаш от смях. 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз бих взел за В100 поне 4 вътрешни гуми,защото с лепенки няма как на място да лепя-как ще видя къде е дупката без вода,а и трябва време да изсъхнат,притискане.

2000 м е много денивелация и то за черен път.Хубавото на изкачванията е,че после има спускане.Пробваш се и докъдето издържиш,не е важно класирането.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 2 часа, dimitrov6 каза:

Аз бих взел за В100 поне 4 вътрешни гуми,защото с лепенки няма как на място да лепя-как ще видя къде е дупката без вода,а и трябва време да изсъхнат,притискане.

2000 м е много денивелация и то за черен път.Хубавото на изкачванията е,че после има спускане.Пробваш се и докъдето издържиш,не е важно класирането.

Аз всъщност мисля да съм с безкамерни и ще нося само една вътрешна за всеки случай. 

 

преди 23 минути , Goal & Boss каза:

По какъв начин може да се определи това?

Има си сякви калкулатори, които ти дават съвет какво налягане да използваш за съответни килограми и настилка. Даже четох че на Витоша 100, понеже има сервизни пунктове, много хора си помпят гумите преди да излезнат на финалната асфалтова отсечка. 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към мнение

И аз съм пред голяма дилема дали да не се включа в тазгодишното издание. Проблемът е, че наскоро боледувах и не съм много във форма, почнах да карам редовно, но не знам дали ще успея за един месец да се подготвя. Но ако има други магеланци, които ще се включат по-скоро на олимпийския принцип, с които да покараме и да полафим доколкото е възможно, може и да се пусна. Как ви се струва идеята?

Връзка към мнение
В момента, Suunto каза:

И аз съм пред голяма дилема дали да не се включа в тазгодишното издание. Проблемът е, че наскоро боледувах и не съм много във форма, почнах да карам редовно, но не знам дали ще успея за един месец да се подготвя. Но ако има други магеланци, които ще се включат по-скоро на олимпийския принцип, с които да покараме и да полафим доколкото е възможно, може и да се пусна. Как ви се струва идеята?

Аз със сигурност съм на олимпийския принцип. До колкото четох, ако не се бориш за първите места, няма смисъл да се юркаш, защото винаги има хора, които запречват пътя (поради липса на опит, невъзможност да се дръпнат или просто не им пука), което би отровило доста състезателния дух. Затова предпочитам да допринеса към всеобщото добро настроение от колкото да гоня какъвто и да е резултат, шансовете са че ако се напъвам няма да избутам над златната среда така и така. 

 

Все пак съобразяването с чуждо темпо също може да е досадно, но в най-лошия случай може да се разберем за афтър кола, че не знам дали с една бира след 100км няма да се матирам и да не ставам за шофиране 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Отново да питам, най-вече @Tonyco, какво мисли за калниците на Витоша 100 и по подобни терени? На клипчетата, които гледам общо взето не виждам колела с калници, а локвички (най-малкото) май винаги си има. Което ме води на заключението, че или не вършат работа за подобен тип терени или всички са супер надъхани състезатели и всеки грам им е по-важен от кал в очите и мокрия задник 🙂

 

За съжаление няма да имам възможност да сложа нормални калници, само тези от тоя тип ще стават:

 

image.png

 

image.png

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Калниците при МТБ не вършат почти никаква работа, затова не ги слагат, повече пречат от колкото да помагат нещо. Ако има много кал е още по-зле, защото се задръстват и блокират гумите, което изисква постоянно почистване. И с калници и без калници пак се увърташ яко ако е кално, ама после влизате заедно с колелото в автомивката и всичко е точно. 😁 Това в МТБ то е мръсна игра, ако се хванеш на хорото трябва да си готов да се поизцапаш. Ползват се само малките калничета на вилките отгоре,

 

rideguard-bfg-xl-front-mtb-mudguard-mr-d_1200x1200.jpg.b33ce2df383e49097ed37bba44adb77f.jpg

 

те са за да не ти качва директно в устата кал и да пази коловете на вилката, от предната гума като завихри, така или иначе качва всичко на лицето и спасение няма.  Ако е лепкава кал, този калник прави също големи проблеми и се е налагало да го изкъртя на място, тъй като така се затлачва постоянно и няма чистене. Ако е сухо трасето ще е добре, ако е кално си е бедствие, ако вали постоянно поройно още по-голямо бедствие, та стискайте палци. 2017 г. с колелото беше добре, тук таме кал, обаче вечерта на бягането валя доста часове порой и мартин го прави на дуатлон тогава и каза, че ако е било така на колелото нямало да може да го минем изобщо. Та нещата са много относителни. За МТБ си е трасето, но както споменах виждал съм всякакви колела там включително моносайкъл и тандем, само БМХ не съм виждал... 🤣

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

2014. Калници няма, за сметка на кал 🙂 Синът и снахата участваха и препоръчаната автомивката не е шега. Голямо носене на колела е паднало - по-лесно и не чак толкова окалващо, при коловози, пълни с вода и разкаляни от тези, преди теб. Спаха 12 часа непробудно, а са хора, които както си седят решават да се вейнат до Пловдив, с колелетата 😆

2014_n.jpg

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Мда, засега и аз се отказах да взимам. Пък и се чудех дали етикета не го предполага, аз мога да си се освиня, но може би да внимавам за околните. Просто ако е хубаво време ще участвам, ако е лошо - 40лв фира 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Отпред ще е хубаво да имаш тройна зъбчатка за Витоша,а отзад голямата да е с поне 28 зъба.Аз бих издържал най-много 20-30 км.каране.Като по-млад имах повече сили,но сега това е положението.Мога да вървя по 20 км,а да бягам максимум 4.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.