Прескочи до съдържание

Клуб на велосипедиста


Георги

Препоръчани мнения

И синята и червената са варианти. Като настилка червената е по-добре, но като усещане за свобода и природа е синята. И в двата случая обаче е приятно каране. Жълтата зона ще трябва с колелото под ръка поне стълбите на подлеза, но е само това.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Моето предложение е с лилавата лента и е, може би, най-лежерното - спестяваш няколко спускания и драпане по нагорнище, както и каране по не толкова приятния за мен участък по "България" между "Черни връх" и "Витоша". Относно точките, които съм сложила на подлеза на Канала и "Черни връх" - на жълтата имаш леко разбито, но широко спускане към подлеза и може да не слизаш от колелото. От лилавата страна бутането или носенето не ти мърда.

Capture.PNG.86270b9500c1a16573ec8fd7f9e33f61.PNG

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 32 минути , Георги каза:

 Това маркираното с жълто как става прехода, с колело под мишница ли е?

 

Прехода на това жълтото става през големия подлез. Велоалеята я има от двете страни на канала/реката. Ако се движиш от северната страна на реката, за влизане в подлеза има рампа - (цък - белият ван е на рампата) , ако пък се движиш от южната страна на реката, както си показал на схемата, първо пресичаш реката по едно желязно мостче (цък)  и после влизаш в подлеза през въпросната рампа. От другата страна - при Хилтън - излизаш от подлеза по стълби, но мисля че има в единия край релси за детски колички, което ще те улесни за колелото. 

P.S. И като минаваш се обаждай, че офисът ни е на Евлоги Георгиев, да ти махам през прозореца! :biggrin:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Може да проверите в Драг Зоун на бул. България 7, Байк център има пак на бул. България номер 55-57. Sport station на Симеоновско шосе 4А също си заслужава да се види. Надявам се да намерите това което търсите. Поздрави,

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
5 hours ago, Yavor said:

Кои магазини в София бихте препоръчали за закупуване на велосипед? Търся велосипед за племенника (на 15 години е).

А решили ли сте какъв тип велосипед да купите. Защото има доста стилове и много зависи какво би било подходящо. За София не препоръчвам с твърда рамка предвид инфраструктурата. Ако все пак ще го ползва само по велоалеи може, но взимайки под внимание възрастта, по-добре нещо с преден амортисьор. И драг и крос имат добри модели и препоръчаните магазини са добри варианти. Вариант е и Декатлон, които имат добри колела на тяхна марка. Все пак в специализираните магазини можете да се консултирате с доста компетентни хора. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Всъщност, по-важното е точно да уточните велосипеда, чак после идва магазина :) Аз мразя планинските велосипеди като цяло - тежки, мудни, бавни и позата им е по-неудобна при по-дълго каране (говорим за час и половина и нагоре). Но за тинейджър в София мисля, че е най-подходящото решение с оглед на това, че колелото вероятно ще бъде измъчвано по дупки, в паркове, горички, канавки и т.н. 

 

От т.нар. "консултации" в един магазин на Драг не останах особено очарован, но то и аз винаги предпочитам да си направя детайлно проучването сам. 

Връзка към коментар
1 hour ago, Георги said:

От т.нар. "консултации" в един магазин на Драг не останах особено очарован, но то и аз винаги предпочитам да си направя детайлно проучването сам. 

Това за консултациите го казах, защото съм запознат с това какви консултанти има в Декатлон и какви има в един магазин до нас. Предполагам, че не навсякъде има много компетентни хора или такива, които първо гледат да ти помогнат, а после да продадат, но в специализираните магазини е по-вероятно.

Редактирано от Krum4ov
Връзка към коментар
преди 4 минути , Krum4ov каза:

Това за консултациите го каза, защото съм запознат с това какви консултанти има в Декатлон и какви има в един магазин до нас. Предполагам, че не навсякъде има много компетентни хора или такива, които първо гледат да ти помогнат, а после да продадат, но в специализираните магазини е по-вероятно.

Да, да, сигурен съм че е и въпрос на късмет на какъв служител ще попаднеш. Аз си ги имам и пътешественическите изкривявания, дето не влизам в магазин просто ей така без подготовка и често си лъсва веднага, когато човекът отсреща или иска да ме отметне или просто не е запознат в детайли. Не беше много скоро, но диалогът мина горе-долу така:

 

Аз: търся си градско колело, спрял съм се на хибрид. Да ми покажете какво предлагате. 

Той: супер, заповядайте на втория етаж. 

Аз: в сайта ви гледах един Трек на промоция...

Той: по принцип Трека си е Трек (бел. авт: тоя лаф ми е много любим!), но ние можем да предложим подобно качество и монтаж на по-ниска цена

Аз: Добре, търся хибрид с еди къв си монтаж, по възможност да е без хидравлична вилка. 

Той: Ъъъ, имаме един модел такъв, ама, ъъъ, няма го тук, ъъъ, и той е с кормило на шосейка, ама може да си купите кормило и да се смени. (С две думи, съвсем различно колело)

Аз: Може ли да се сложи детско столче на всеки ваш велосипед, има ли нужните отвори?

Той: Ъъъ, би трябвало да може. ("Би трябвало" не ме урежда като отговор)

Аз: Добре, а този трек може ли да го погледна все пак. 

Той: За какъв Трек става въпрос. 

Аз: Еди кой си модел, в сайта ви е еди какви си пари. 

Той: А, това е невъзможно, дайте да ви покажа на компютъра. 

 

Е отворихме компютъра, модела си цъфна, оказа се че в този магазин го нямат, ама може да го имат в някои от другите магазини, но не се знаеше в кой точно. В крайна сметка си изгубихме времето и двамата в почти никаква фактическа информация. 

 

А искам като влезна в магазин консултанта да ме отрупа със знания. Така беше например в един магазин за хоби моделчета на самолети и лодки. Купувах подарък за един колега, човека сигурно 20 минути ми обясняваше какви са силните и слабите страни на модела, как точно да се правят нещата и т.н. Това вече след като покупката и плащането бяха приключили, т.е. не се опитваше да ми продаде нещо. Просто си личи, когато на човек подобна работа му е просто задължение и кога е ентусиазъм. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

За съжаление го има и тоя момент, когато има "изпечени търговци", които почват да настояват на тяхното си. Но има и много ентусиасти, които наистина разбират и се радват да помогнат. В магазина до нас са един такъв и един, който също изглежда ентусиаст, но не разбира още много неща и пита колегата, ако трябва. Най-добре за Явор ще е наистина да се консултира с някой предварително, който е много навътре в нещата. Аз имам такъв познат, ако трябва ще го попитам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
5 hours ago, Krum4ov said:

За съжаление го има и тоя момент, когато има "изпечени търговци", които почват да настояват на тяхното си. Но има и много ентусиасти, които наистина разбират и се радват да помогнат. В магазина до нас са един такъв и един, който също изглежда ентусиаст, но не разбира още много неща и пита колегата, ако трябва. Най-добре за Явор ще е наистина да се консултира с някой предварително, който е много навътре в нещата. Аз имам такъв познат, ако трябва ще го попитам.

Може ли да попиташ какво ще препоръча като модел или марка? Ето малко инфо.

Градски велосипед, ще се ползва в следващите 3 до 5 години по градски улици и паркови алеи (ако издържи де :lol:), племенникът е 190 см (ако това има значение :)). И нещо, което мисля, че е доста важно - миналата година му правиха операция на минискус - все си мисля, че трябва да е велосипед, дето няма много да натоварва крака...

Връзка към коментар

Днес, докато бяхме с племенника по магазините, разбрах, че имало два вида велосипеди: "твърдачка" и "мекица" :). Доста се посмях за "мекицата", която е велосипед с амортесьори отпред и отзад.

След това същият консултант каза, че имало два вида гуми - с вътрешна гума и "боза" :lol:. Посмях се и за "бозата", която била някаква течност (или гел) като алтернатива на вътрешната гума.

 

В крайна сметка племенникът си избра планински велосипед, а пък аз през цялото време го бъзиках да си вземе една "мекица" с "боза" :lol:.

  • Харесвам 7
  • Смея се 1
Връзка към коментар
  • 2 години по-късно ...

И отново повдигане на брадясала тема. След още три години неактивност, най-накрая днес влезнах официално в категорията на софийските велосипедисти. Няма да лъжа, че беше трудно и отне доста повече време отколкото трябваше, а накрая и самата поръчка на колелото си беше жива епопея. Тоя вирус съвсем смаза и доставките на колела, освен всичко друго...

 

 Вече се подвизавам из софийските улици с един такъв хубавец:

 

image.png

 

https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/hybrid-bikes/fitness-bikes/fx/fx-3-disc/p/28474/?colorCode=reddark

 

И преди малко направих първото истинско пробно шофиране - около 10км от Редута към Евлоги, от там до Борисова, през Борисовата до Жендов, от там до парк Гео Милев и обратно в Редута. Има доста нелепости от рода на П-образно пресичане за да продължиш по велоалеята, ама какво да се прави. Все пак кефа е голям, идните дни ще удължа маршрута може би в посока Южен парк и да станат регулярно поне 20км в София. За по-дълги дистанции може би ще излизам извън София. 

  • Харесвам 5
  • Браво 2
Връзка към коментар
На 19.06.2020 г. в 14:24, Георги каза:

И отново повдигане на брадясала тема. След още три години неактивност, най-накрая днес влезнах официално в категорията на софийските велосипедисти. Няма да лъжа, че беше трудно и отне доста повече време отколкото трябваше, а накрая и самата поръчка на колелото си беше жива епопея. Тоя вирус съвсем смаза и доставките на колела, освен всичко друго...

 

 Вече се подвизавам из софийските улици с един такъв хубавец:

 

image.png

 

https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/hybrid-bikes/fitness-bikes/fx/fx-3-disc/p/28474/?colorCode=reddark

 

И преди малко направих първото истинско пробно шофиране - около 10км от Редута към Евлоги, от там до Борисова, през Борисовата до Жендов, от там до парк Гео Милев и обратно в Редута. Има доста нелепости от рода на П-образно пресичане за да продължиш по велоалеята, ама какво да се прави. Все пак кефа е голям, идните дни ще удължа маршрута може би в посока Южен парк и да станат регулярно поне 20км в София. За по-дълги дистанции може би ще излизам извън София. 

Вирусът не смаза доставките, а вдигна страшно много търсенето на колела и производителите не могат да насмогнат.

Брат ми си купи един Cube през февруари-март, някъде през май вече беше откраднат. От гаража му. В Редута. Той не се отказа и реши да купува друго, накрая някъде в махалата намери магазин, в който продавачът май се оказал маниак и му предложил да му продаде една рамка от българска фирма с продукция от високия сегмент, която го била закъсала, с накичени по нея разни чаркове и други неща, така че да се получи нещо като колело :grin: Накратко казано - custom изпълнение от-до, което аз аплодирам, защото точно така се правят най-добрите и най-балансираните откъм качество/качества и възможности колела.

Напоследък не съм се информилал докъде са я докарали, но последно предложението включваше пневматична вилка Manitou и скорости Shimano Alivio, а това никак не е зле за бюджет под 1000 лева.

Аз си карам планински в града и хич не ми пука. Ако не друго, не ме е грижа какви са пътните условия и съм спокоен, че винаги мога да мина напряко през по-ръбесто място.

Мечта ми е да се пусна по някой от панорамните маршрути в чужбина. Най-близките са в Гърция и рано или късно ще стигна до тях.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)
преди 47 минути , Goal & Boss каза:

Вирусът не смаза доставките, а вдигна страшно много търсенето на колела и производителите не могат да насмогнат.

Брат ми си купи един Cube през февруари-март, някъде през май вече беше откраднат. От гаража му. В Редута. Той не се отказа и реши да купува друго, накрая някъде в махалата намери магазин, в който продавачът май се оказал маниак и му предложил да му продаде една рамка от българска фирма с продукция от високия сегмент, която го била закъсала, с накичени по нея разни чаркове и други неща, така че да се получи нещо като колело :grin: Накратко казано - custom изпълнение от-до, което аз аплодирам, защото точно така се правят най-добрите и най-балансираните откъм качество/качества и възможности колела.

Напоследък не съм се информилал докъде са я докарали, но последно предложението включваше пневматична вилка Manitou и скорости Shimano Alivio, а това никак не е зле за бюджет под 1000 лева.

Аз си карам планински в града и хич не ми пука. Ако не друго, не ме е грижа какви са пътните условия и съм спокоен, че винаги мога да мина напряко през по-ръбесто място.

Мечта ми е да се пусна по някой от панорамните маршрути в чужбина. Най-близките са в Гърция и рано или късно ще стигна до тях.

Комплексно е. Определено вируса вдигна интереса, а при колелата се оказа че бройките се поръчват година предварително - не можеш да им каже сега на китайците и тайванците "абе дайте ми тука още 1000 рамки" - техните машини се настройват веднъж на сезон и бълват колкото си поръчал и това е. От там пък заради високото търсене, имаше тотален хаос и в доставките и на моята поръчка в продължение на повече от месец ми казваха "другата седмица". Не "нямаме го и до края на лятото няма да имаме", не "ще го имаме на точна дата еди коя си", а общо взето - "нищо не знаем и ние, дано дойде скоро". В крайна сметка по-миналия вторник казах, че ако до края на деня няма конкретна и категорична информация, то поръчката да се счита за отказана и точно тогава в края на деня ми потвърдиха, че всичко е потеглило от европейския склад. 

 

А иначе и аз съм в Редута, през 3 заключени врати трябва да се мине да се стигне до колелото, да се надявам да не се налага да изпадам в ситуацията на брат ти 🙂 Персонализираните изпълнения са доста мераклийски, ама и в колоезденето като цяло има и много снобария - чоплят се някакви грамове, които идват по-скъпи от златото и вероятно интересуват само професионални спортисти...ама вманиачаващо хоби, какво да го правиш 🙂

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За съжаление вече всеки спорт и всяко хоби са завзети от снобарията.

Хубава тема. Надявам се покрай нарасналия интерес към двуколесните педално задвижвани возила тук да се понатрупат ценни зрънца информация. И понеже ми беше на път да изникне един въпрос, но пандемията обърка всичко, все пак да питам, макар засега всичко да е на пауза - на Т2 на софийското летище опаковат ли велосипеди и ако да - Wizz и Ryan приемат ли да ги возят като багаж? Знам, че има някакви специфични изисквания за транспортирането на велосипеди по самолетите, но не ми се беше налагало да задълбавам в темата досега.

Връзка към коментар

Ако се кара по 10 км няма смисъл от такива скъпи велосипеди.Аз си взех от Емаг края на февруари за 299 лв и безплатен ваучер от 10 лв това колело.Махнах му калници и багажник и сложих по-тънки гуми 700-32,като тези на Трек по-горе и миналата седмица карах за два дни 110 км без проблем и денивелация 300 м

https://dragzone.bg/velosiped-drag-glide-man-2017

 

о.png

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)
преди 7 часа, Goal & Boss каза:

За съжаление вече всеки спорт и всяко хоби са завзети от снобарията.

Хубава тема. Надявам се покрай нарасналия интерес към двуколесните педално задвижвани возила тук да се понатрупат ценни зрънца информация. И понеже ми беше на път да изникне един въпрос, но пандемията обърка всичко, все пак да питам, макар засега всичко да е на пауза - на Т2 на софийското летище опаковат ли велосипеди и ако да - Wizz и Ryan приемат ли да ги возят като багаж? Знам, че има някакви специфични изисквания за транспортирането на велосипеди по самолетите, но не ми се беше налагало да задълбавам в темата досега.

 

Имали сме и специализирани теми за целта, например тези:

 

 

 

Като цяло в повечето авиокомпании минават в графата спортно оборудване, демек с допълнителна такса. Няма проблем да го сложиш в транспортен кашон, сигурно и от местните веломагазини могат да ти дадат. 

 

 

 

преди 7 часа, dimitrov6 каза:

Ако се кара по 10 км няма смисъл от такива скъпи велосипеди.Аз си взех от Емаг края на февруари за 299 лв и безплатен ваучер от 10 лв това колело.Махнах му калници и багажник и сложих по-тънки гуми 700-32,като тези на Трек по-горе и миналата седмица карах за два дни 110 км без проблем и денивелация 300 м

https://dragzone.bg/velosiped-drag-glide-man-2017

 

о.png

 

Не съм питал дали има или няма смисъл, а и никъде не съм казал че карането ще е 10км на ден 🙂 Моята философия е друга и тя е, че като купувам нещо с перспектива едно десетина години напред, предпочитам да е по-качествено. Ако бюджетът беше по-нисък, по-скоро щях да потърся нещо втора ръка, от колкото ново, на което са рязали ъгълчета за спестяване от всеки възможен чарк. Колелата не са автомобили и една хубава рамка е на практика вечна.

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Не съм видял, че има и такава тема във форума. Aко има мераклии може да организираме някакъв магелансли преход след време. 🙂 

 

Аз миналата година си взех Хибридно колело на Крос, което доста прилича на този Трек. Хем не е изцяло шосейно, хем е с по-тънки гуми, след време може и да имам желание да ъпгрейдна, но в момента ми върши чудесна работа.

Миналото лято направих София-Враца  през дефилето за малко под 8 часа. Сега вече тренирам за по-дълъг преход от София, през Златишкия проход, до едно селце в Северна България като целия маршрут трябва да излезе около 170-180км и смятам да го взема за около 14 часа живот и здраве в края на Юли.

 

П.С. Приложението BikeMap е доста полезно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тъкмо чакам да ми доставят колелото от Германия и виждам, че съществува и такава тема. И аз като вас последните два месеца се чудех липсата нови велосипеди дали се дължи на спрели работа фабрики, или прекалено голямо търсене. Отговор не намерих, но пък успях да се възползвам от една доста добра оферта и сега нямам търпение да ми донесат колелото. Ако някой от София си търси компания за каране, да пише. Предпочитам планинското колоездене, но няма да откажа и някой шосеен преход.

Връзка към коментар
преди 10 часа, Goal & Boss каза:

на Т2 на софийското летище опаковат ли велосипеди и ако да - Wizz и Ryan приемат ли да ги возят като багаж? Знам, че има някакви специфични изисквания за транспортирането на велосипеди по самолетите, но не ми се беше налагало да задълбавам в темата досега.

Питал съм на нашето, в Копенхаген и в Стокхолм летищата - нито едно няма нужната за велосипед опаковка. Вероятно по принцип няма летище, което да разполага с такава. Аз бях предварително подготвен с кашон от велосипед.  Също така го искат като спортна екипировка, а не просто като чекиран багаж. Ако кашона е от голямо колело има вероятност да не мине през вратата на скенера (така се случи с мен в Стокхолм) и служителите отварят кашона и преглеждат всичко вътре. Хубавото е че в кашона можеш да тъпчеш каквото искаш допълнително, освен колелото, докато не надвиши килограмите.  

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , digitalpr каза:

Питал съм на нашето, в Копенхаген и в Стокхолм летищата - нито едно няма нужната за велосипед опаковка. Вероятно по принцип няма летище, което да разполага с такава. Аз бях предварително подготвен с кашон от велосипед.  Също така го искат като спортна екипировка, а не просто като чекиран багаж. Ако кашона е от голямо колело има вероятност да не мине през вратата на скенера (така се случи с мен в Стокхолм) и служителите отварят кашона и преглеждат всичко вътре. Хубавото е че в кашона можеш да тъпчеш каквото искаш допълнително, освен колелото, докато не надвиши килограмите.  

Тъкмо четях твоята история в Скандинавия отпреди години 🙂

Въпросът ми всъщност беше продиктуван от това, че преди време на Т2 в София човекът от Luggage wrapping service, дето опаковат куфарите в термосвиваемо фолио, сещаш се, ми каза, че опаковат и велосипеди, при минимална степен на разглобяване, май само седалка и кормило се сваляха. Аз бях страшно изненадан. Питах го дали така опаковано колелото ще бъде прието от авиокомпаниите, отговорът беше - да, няма проблем. И понеже мен конкретно за колоездене ме интересуват дестинации, до които летят нискотарифни авиокомпании, конкретизирах въпроса си именно за тях.

Тайно се надявах някой да се е възползвал от услугата на пичовете с найлоните на летището, за да даде малко подробности 🙂 Това си е истински геймчейнджър, откъдето и да го погледне човек!

За спортната екипировка по самолетите знам. Те са го написали достатъчно ясно хората.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.