Прескочи до съдържание

Посещение на състезания от Формула 1


Препоръчани мнения

От много време се замислям за подобна тема, която да прецизира конкретно пътешествия организирани около някое от състезанията на Формула 1. Защо е необходимо да е специфична тема? Защото и изискванията на пътуващите са специфични 🙂 В повечето случаи основния приоритет са ни състезанията, но искаме да вместим и нещо покрай тях, което не винаги е лесна задача, на всички писти, особено имайки предвид, че на повечето състезания свободното ти време е разделено на две от самите квалификации старт. 

 

Моят опит за сега е сравнително скромен (Австралия, Китай, Белгия, Абу Даби), но се надявам задружно да успеем да съберем добра база данни от разкази, която освен да ни кара да се чувстваме все едно дишаме бензинови пари в момента, то и да се ориентираме в практическите съвети - как се купуват билети, къде и как да намираме хотели (тези в непосредствена близост до пистата са обикновено на космически цени!), какви странични занимания сме правили покрай състезанието и т.н. Ще се опитам да направя нещо като шаблон по-долу. 

 

На първо време, може би най-важното - от къде се купуват билети за състезанията? Бих се изказал доста категорично тук, но като цяло за толкова години във форума съм се научил, че почти винаги в абсолютните твърдения се намира някаква уловка. Но като цяло - избягвайте сайтове, които продават билети за всички състезания, избягвайте дори formula1.com. Обикновено най-евтините билети, без натоварени допълнителни такси се намират на сайта на пистата, която ще домакинства състезанието. От там или купувате направо от тях или ще бъдете пренасочени към официален сайт на състезанието.

 

Пак казвам, повишено внимание, например https://www.belgium-grand-prix.com с домейна си може да ви изглежда много официално като сайт на състезанието, но като скролнете до края на сайта ще видите, че всъщност е сайт на най-обикновен прекупвач и има падащо меню и за други състезания:

 

image.png

 

Точният сайт за формулата в Белгия е: https://www.spagrandprix.com Там ще видите и с големи букви, че е официален сайт:

image.png

 

Няма точно правила, които да се следват, но ако потърсите за билети за 4-5 състезания със сигурност ще схванете шаблона. А за да сте абсолютно сигурни, най-добре питайте в темата тук 🙂

 

Относно разказите от състезанията, които сте посетили, нека като груб шаблон да съдържат следната информация:

 

- Откъде е купен билета

- Къде точно сте се намирали на пистата, препоръчвате ли местата?

- Къде сте нощували и какви са били грубо цените?

- Странични забавления по време на уикенда - имало ли е съпътстващи събития и какви други интересни места сте успели да вместите в рамките на уикенда?

- Транспорт до пистата?

 

Но това са само груби насоки. Оставете въображението да лети 🙂 Ако има нещо неясно, останалите ще питаме. 

 

И така...аз ще започна с моите разкази идните дни. 

  • Харесвам 8
  • Браво 1
Връзка към коментар

Първо малко по-общи практически детайли, валидни за всички състезания. 


На повечето писти се продават билети за всичките 4 дни от състезателния уикенд или само за състезанието, които са много леко по-евтини. Случва се да има и отделни билети само за дните преди състезанието и са на символични цени - много добър начин да се изпита магията на Формула 1, ако цените ви се струват непоносими. 

 

А в общия случай са точно такива, особено ако държите да стоите на седалка на някоя от трибуните. За щастие има билети и за т.нар. General Admission, които са на поносими цени и да речем са горе-долу колкото билет за музикален фестивал от няколко дни. С тях влизаш в района на пистата и се позиционираш, където намериш за добре. В моя австралийски случай ползвах студентска отстъпка и билетът ми за 4-те дни струваше 98 австралийски долара или около 120лв. 

 

23489_376028732964_6961943_n.jpg

 

Дори да можех да си позволя скъпите покрити трибуни, най-вероятно пак бих избрал от евтините билети, защото имат няколко предимства, които трибуните не предлагат:

 

1. По-добра фенска атмосфера. Ако мога да направя сравнение с футбола, то е като да си в сектора с феновете и централната трибуна със сухите костюмари. С тази разлика, че феновете на формулата не са толкова агресивни и враждебно настроени към хората с други предпочитания 🙂

2. Повече гледни точки. Свободните билети нямат определено място - влизаш, обикаляш и гледаш където намериш за добре. Така, ако отделиш повече време на състезанието в даден уикенд, ще можеш да наблюдаваш от поне няколко места. Макар и по традиция старт финална права и 1-2 ключюви завоя винаги да са с трибуни, не са изключение писти, в които най-хубавите места са точно тези с общ достъп. А и старт финалната права не винаги е най-доброто място за наблюдение, болидите там са с огромна скорост и просто профучават пред очите ви. 

3. Възможност за навлизане на трасето след състезанието. Това мисля, че е възможно и от трибуните, но със сигурност е по-сложно с всичките му заграждения, контролиран достъп и т.н. Докато от ливадките, просто отварят част от многото отвори в оградата и свободно навлизаш на пистата. А там е пълно със сувенирчета - парчета от гума, предпазни слюди от каските на пилотите, имам всичко 🙂

 

Естествено имат и недостатъци:

 

1. Макар и гледайки по телевизията, дъждът винаги да е повод за радост, защото прави състезанията по-интересни, то на самото трасе това означава, че хълмчетата стават кални, дъждът те вали свободно. Носете си дъждобрани, с които пък ще се препотите.  

2. Може да си намерите супер добра позиция за гледане, но напуснете ли я, няма как да се върнете обратно на нея. Изисква се внимателно планиране на тоалетните почивки или ако сте в компания да разчитате те да ви пазят мястото. Ако имате седалка не е необходимо нито да планирате ранно ходене на пистата, нито нищо, мястото си е ваше и ви чака постоянно. 

 

Като цяло, аз си предпочитам General Admission билетите и не виждам това да се промени в близко бъдеще. 

 

Билетите за всички състезания е добре да се купят колкото се може по-рано. Цените не са динамични като на самолетните билети, а е напълно възможно дадено състезание да бъде разпродадено, особено ако местен пилот прави фурор. Например Спа страдаше от проблеми с посещаемостта, преди Верстапен да набере популярност, сега на практика е като холандско ГП. Същото може да се каже за Уебър и Рикардо в Австралия, Алонсо в Испания и т.н. Вдигне ли се популярността на местен пилот, билетите се разпродават по-бързо. 

 

Почти всички състезателни уикенди са организирани по подобен начин: 

 

В четвъртък няма Ф1, но може да има други демонстрационни състезания или квалификации за поддържащите серии. Често в този ден с билетите има включена разходка из боксовете, където може да видите от броени метри как екипите подготвят болидите за състезанието. На други състезания пък има срещи с пилотите и сесии с взимане на автографи и т.н. Въобще, това дава една по-интимна връзка с Формула 1, каквато никога не можете да изпитате в неделя.

 

В петък са свободните тренировки, както и част от поддържащите състезания - Порше серии, Ф3, Ф5, ФРено, Фпоследниядазатворивратата. Също няма много зрители и ако сте с General Admission билет е добро време да обиколите цялата писта пеша, да видите различните гледни точки, до които имате достъп, от къде се виждат най-добре големите екрани и да изберете такива места, от които евентуално да гледате квалификацията и състезанието. За екраните е важно, защото ако нямате такъв под ръка много бързо ще загубите ритъма на състезанието на живо. Ако искате и да си купите разни спомени от състезанието - тениска, програмка и т.н., четвъртък или петък са подходящи дни, защото няма хора по павилиончетата.

 

В събота е денят на квалификацията. Тълпите вече са осезаемо по-големи и възможно да се чака на опашки за тоалетна, храна, бира, сувенири и т.н. Добре е за съботата да сте свели избора за гледни точки до максимум 1-2, защото няма да имате вече толкова голяма свобода на придвижване както в предишните дни. 

 

Неделя е голямото състезание. Лично за мен, в този ден няма място за разходки. В идеалния случай засядам на избраната позиция от малко преди обед и чакам състезанието да дойде и мине. Никога не е скучно, има достатъчно събития по пистата, които да не те оставят да ти писне. 

 

На много писти (не всички), в края на деня има концерти на световноизвестни изпълнители и са безплатни за хората с билети. 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Австралия, 2010

 

Това ми беше първото състезание и за късмет е едно от любимите ми. Австралийското ГП има някакво особено усещане, дължащо се основно на две неща:

 

1. Почти винаги е първото състезание за сезона, което те лекува от няколко месечна абстиненция

2. Провежда се в някакви невъзможни часове в България, така че гледането му в по-младите ми години включваше висене цяла нощ с други забавления преди да започне състезанието

 

Имах огромен късмет, обменната ми програма в Австралия да се падне точно по това време, така че просто нямаше как да го изпусна. 

Пистата "Албърт Парк" в Мелбърн, както подсказва името, се намира в парк. Макар и винаги Монако да се асоциира с градски състезания, като цяло Албърт Парк си е градска писта по почти всички параметри - трасето се използва от нормални автомобили извън състезателния уикенд, освен това се намира по средата на града. Това, освен всичко друго, означава че ги няма доста от транспортните и логистични трудности характерни за много други писти - има достатъчно редовен и организиран градски транспорт и огромен избор от места за спане, които не са крайно надути по време на състезанието, защото в Мелбърн винаги има живот и състезанието не е чак такъв пик спрямо останалите дни от годината. 

 

Другият бонус на градската писта е че не е нужно да правиш кой знае какви сериозни странични планове за допълнителни неща, които искаш да видиш. Нищо не пречи сутрин да си на плаж в St. Kilda, следобед да гледаш състезание, а вечер дори да отидеш на театър. Състезанието е просто част от нещата, които да видиш като така и така си турист в Мелбърн. Това контрастира много на писти като Спа в Белгия например, където в гората няма почти нищо друго за правене и не можеш да комбинираш състезанието с Брюж например...но за това по-късно. 


Официалният сайт за билети е: https://www.grandprix.com.au/

 

Ето как е изглеждала програмата на целия уикенд през 2018, подобна беше и когато аз ходих:

 

Thursday, March 22
10:00-20:00 Gates open
10:30-10:55: Ferrari Challenge practice 1
11:00-11:40: Formula SAE demo & guest laps
11:50-12:10: Australian GT qualifying 1
12:20-12:40: Porsche Carrera Cup practice
12:50-13:20: Supercars practice 1
13:30-13:55: Ferrari Challenge practice 2
14:05-14:20: Ultimate Speed Comparison practice
14:25-14:40: Air Display TBC
14:40-15:10: Supercars practice 2
15:20-15:40: Australian GT qualifying pt 2
15:50-16:10: Porsche Carrera Cup qualifying
16:20-16:50: Supercars qualifying 1 & 2
17:00-17:25: Ferrari Challenge practice 3
17:35-17:50: Ultimate Speed Comparison #1
18:00-18:25: Australian GT race 1 (11 laps)
18:40-19:05: Porsche Carrera Cup race 1 (10 laps)

 

Friday, March 23
09:00-20:00: Gates open
09:25-10:00: Ferrari Challenge qualifying 1 & 2
10:15-10:30: Track Activity TBA
10:45-11:10: Australian GT race 2 (10 laps)
11:30-11:45: Air Display TBA
12:00-13:30: Formula 1 Free Practice 1 (FP1)
13:50-14:20: Supercars qualifying 3 & 4
14:30-14:45: Ultimate Speed Comparison #2
14:55-15:20: Porsche Carrera Cup race 2 (10 laps)
15:30-15:40: Air display TBA
16:00-17:30: Formula 1 Free Practice 2 (FP2)
17:50-18:50: Supercars race 1 (25 laps)

 

Saturday, March 24
10:15-20:00: Gates open
10:45-11:10: Ferrari Challenge race 1 (10 laps)
11:25-11:50: Ferrari parade
12:00-12:25: Australian GT race 3 (11 laps)
12:40-13:10: Supercars race 2 (13 laps)
13:20-13:35: Air display TBA
14:00-15:00: Formula 1 Free Practice 3 (FP3)
15:20-15:45: Porsche Carrera Cup race 3 (10 laps)
16:00-16:20: Ultimate Speed Comparison #3
16:30-16:40: Air display TBA
17:00-18:00: Formula 1 Qualifying
18:20-19:20: Supercars race 3 (25 laps)

 

Sunday, March 25
10:00-20:00: Gates open
10:20-10:35: Historic parade
10:50-11:15: Ferrari Challenge race 2 (10 laps)
11:30-11:45: Ultimate Speed Comparison #4
12:00-12:25: Australian GT race 4 (11 laps)
12:30-12:45: Promoter Activity
12:50-13:00: Mark Webber Porsche Guest Laps
13:05-13:30: Porsche Carrera Cup race 4 (10 laps)
13:45-14:15: Supercars race 4 (13 laps)
14:35: F1 driver’s photograph on starting grid
14:40-14:50: F1 driver’s track parade
14:45-15:00: Air display TBA
15:20-15:30: Air display TBA
15:56-15:58: National anthem
16:10-18:10: Formula 1 Rolex Australian Grand Prix (58 laps or 120 minutes)

 

Четвъртъците както казах са слабо посетени и на мен ми дадоха възможност да се опитам да ми бъде спукано тъпанчето като си залепя ухото на самата ограда на пистата за да изпитам пълната мощ на двигателите. Не е шега работа, да знаете и след това няколко дни карах хората да ми викат по-силно като ми говорят, но си заслужаваше. Доста хора ходят с тапи за уши, за мен това е все едно да идеш на рок концерт с тапи за уши. Но това беше 2010, когато двигателите на формулите все още бяха зверове, сега са мъркащи котенца. Един съвет от мен - ако не сте чули двигател от Ф1 преди турбо ерата и има някъде демонстрация на такъв, задължително отидете, усещането е неописуемо!

 

25529_376323292964_1465441_n.jpg

 

Както казах, много поддържащи серии, включително и такива с ретро автомобили:

 

23489_376028422964_110281_n.jpg

 

В района на пистата има много мини изложби на екзотични коли, в по-ненатоварените дни достъпът до тях е много по-лесен и открит:

23489_376028432964_6794803_n.jpg

 

Това бяха един миналогодишен модел на Макларън Мерцедес, наточен рали автомобил и почти нормална серийна кола. Въртяха по няколко обиколки за да покажат разликата в скоростта. Отново почти директен достъп и можеш да поразгледаш. За клиентите на Водафон (трябваше да си покажеш мрежата на ГСМ-а), даваха и да разгледат от още по-близо, ама аз не бях от тях. 

23489_376028577964_726682_n.jpg

 

Другият бонус беше възможността за взимане на автографи. Имаше си график, кои пилоти в колко часа идват. 

23489_376028652964_6960980_n.jpg

 

23489_376028707964_3075854_n.jpg

 

 

В петък започнаха тренировките на съпътстващите авиошоута. 

 

25529_376323017964_2043365_n.jpg

 

Аз пък започнах обиколката да търся най-удобната според мен позиция за наблюдаване на квалификацията и състезанието. Виждате, че има хора, но е доста рехаво и движението е лесно. 

 

25529_376323062964_5830137_n.jpg

 

25529_376323152964_7058395_n.jpg

 

25529_376323287964_7274772_n.jpg

 

Различните отбори и спонсори организират интересни игри, до които в събота и неделя не можеш да се добереш лесно. Тук е състезание за бърза смяна на гуми. 

 

25529_376323197964_6638888_n.jpg

 

Имаше и цяла италианска зона, с много ретро италиански автомобили и за допълнителна атмосфера и италиански "певачки" 🙂

 

25529_376323212964_1067176_n.jpg

 

25529_376323217964_4966652_n.jpg

 

Вече си бях избрал място, от което да гледам в събота и в неделя. Трябваше само да отида малко по-рано на пистата, че не бях само аз с такива мераци 🙂 Мястото е точно след старт финалната права и има изглед към завой 1, 2 и 3. Общо взето най-големия брой изпреварвания стават точно там. Вижда се само краят на правата, но е предостатъчно при изпреварване за да прехвърлиш погледа от големия екран пред теб, до ситуацията на живо под носа ти:

 

25529_376557552964_8151118_n.jpg

 

Пистата се намира в много красив парк на Мелбърн, той и самият град е прекрасен. Виждате езерото, гледката към бизнес центъра и Eureka Tower, а в дясно са огражденията на трасето. 

 

25529_376557627964_4438075_n.jpg

 

 В неделя отидох 30 мин преди отварянето на вратите и пак имаше хора. 

 

25529_376782972964_7357597_n.jpg

 

А на хубавите места, които и аз бях избрал, вече си имаше хора със сгъваеми столчета.

 

25529_376782982964_6200234_n.jpg

 

Парадът на пилотите преди старта. В най-предната кола е Джон Траволта, който е рекламно лице на Qantas, които пък са основен спонсор. 

 

25529_376783032964_1080649_n.jpg

 

Доста екшън се виждаше. 

 

25529_376783092964_5224249_n.jpg

 

А това е изпреварване на живо и в същото време на екрана пред нас. 

25529_376783097964_337771_n.jpg

 

След края на състезанието някои нямаха търпение да влезнат на пистата и почнаха да се катерят по оградите. 

25529_376783102964_2948269_n.jpg

 

А можеха и да изчакат културно, общо взето бързо отвориха пролуки в загражденията и всеки можеше да влезе. 

 

25529_376783117964_3902342_n.jpg

 

25529_376783142964_6492301_n.jpg

 

Ако си бил близо до старт финала като мен, горе-долу можеш да хванеш и награждаването. 

 

25529_376783132964_6885745_n.jpg

 

Боксовете гледани от пистата

25529_376783207964_4363077_n.jpg

 

Моя милост, точно под светофарите. За много дълго време ползвах тази снимка за профилна във фейсбук. 

25529_376783257964_7379584_n.jpg

 

Концерт на Simple Minds след края. Не ги слушах много, другаде ми беше мозъка. 

25529_376783282964_2087682_n.jpg

 

 

И така. В заключение бих казал, че като изживяване формулата в Австралия е страхотна. Няма ги почти никакви други затруднения, налични при други състезания - трафик, скъпи нощувки, паркинзи, коли под наем и т.н. В добавка на това, че е и първо състезание за сезона атмосферата е много приповдигната, защото резултатите и текущата форма на отборите никога не е напълно ясна преди това и надпреварата е доста непредвидима. Цените на билетите също бих казал, че са относително поносими. 

 

Естествено, остава огромния недостатък на скъпия самолетен билет до там. Но ако сте фенове на формулата, ходи ви се в Австралия и няма значение кога, нищо не пречи да го организирате покрай състезанието. Март, когато там е есен е чудесен сезон за посещение като цяло. 

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Браво Георги! Как се сети за тази тема! Цялото семейство сме фенове на Ф1. Но сме били един единствен път на състезанието в Истанбул. Беше много впечатляващо, 2009 г. Сега като я има тази тема, може и да организирам пътуване до Австралия с цел присъствие на Ф1 и не само. Все се чудехме за какво може да отидем до Австралия😁. Отговаряме на всички условия, които си поставил - не сме ходили в Австралия, а много ни се иска, и не сме ограничени във времето, а и през месец март имам РД (в случай, че и догодина Ф1  ще бъде в Австралия през месец март). И ако това не се е случило до сега, то е било защото няма кой да ми помага в организацията. Все пак ще искам да е изненада до някакъв момент. Чакам с интерес следващите пътеписи за Ф1.

 

Редактирано от rdd
Връзка към коментар
преди 2 часа, rdd каза:

И ако това не се е случило до сега, то е било защото няма кой да ми помага в организацията. Все пак ще искам да е изненада до някакъв момент. Чакам с интерес следващите пътеписи за Ф1.

Организацията там е много лесна. А ако чакаш някой да те изненада, по-добре изненадай ти, ето виж как се прави - хем подаряваш на човека до теб, хем и на себе си 🙂

 

image.png

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Китай 2011

 

Тук бях разказвал подробно в блога си, така че първо ще започна с някои практически детайли, а после мързеливо ще копи-пейстна историята, има доста истерични моменти там 🙂 За Китай схемата беше, че много от билетите се раздават служебно по разните местни фирми спонсори, а самите китайци почти нямат интерес към формулата. Това резултира във факта, че точно преди старта е пълно с хора продаващи билети на доста по-ниски цени от официалните. И ние се качихме на това влакче и решихме да пестим пари по този начин...какво се случи, ще прочетете след малко. 

 

Шанхай не е точно градска писта, но пистата се намира в периферната зона на града и има изградено метро до там. А това е всичко, което ви трябва за да сте сигурни, че няма нужда от специални транспортни организации. И тук, както в примера с Мелбърн, също се намират прилични по цена хотели, защото леко повишения интерес към формулата едва ли дори се регистрира на радара на огромния брой хотелски нощувки, които Шанхай бълва дневно. Ние имахме общо седмица в Китай и този път нямах планове да гледам тренировки и квалификации, решихме да ходим твърдо само на състезанието.

 

Не съм сигурен дали в днешно време идеята за спестяване, чрез купуване на черноборсаджийски билет пред входа е приложима, но ние действахме по този начин. В крайна сметка се получи, че гледах състезанието от едни от най-хубавите места, точно на изхода от боксовете и на края на старт финалната права, с панорамна гледка над първите няколко завоя. 

 

На тази писта нямаше влизане на нея след края на състезанието. 

 

Толкова като предистория, оставям ви със спомените ми от тогава както бяха публикувани в блога. 

 

======================================

 

Без да навлизам в излишни обяснения е ясно, че след като тръгнахме рано рано с тая скорост стигнахме също рано рано…представяте ли си примерно някой хубав ден София-Бургас за 1 час? Да не се отклонявам. Хапнахме закуска в хотела и легнахме да подремнем, след това се запътихме към нарочената среща в 12:30 на изхода на спирката на метрото, която е към пистата за Формула 1.

 

Тук ще стана безкрайно обстоятелствен, защото последващата история е култова. Срещата е с един тип, който живееше в къщата ми в Холандия и сега прави стаж тук. С него и негови колеги/приятели ще се опитаме да влезем на формулата по-евтинко от официалните кожодерски цени. Не би трябвало да е сложно, тук местният интерес към състезанието не е особено голям и масово се раздават безплатни билети по фирмите, които после предприемчиви служители продават пред входа на пистата. Пристигайки на уреченото място установяваме, че офертите са 2:

 

1. Да платим цена около 500 юана(50-ина евро +-) за сектор чиято официална цена е 780 юана(78-ина евро +-, ако ви куца математиката).
2. Да платим по 370 юана на калпак и някакъв връзкар да ни прекара през полицията във VIP зона, така че да не плащаме.

 

Много дискусии протекоха в компанията и в крайна сметка почти надделя мнението което и аз споделях, за неофициалните билети, но все пак билети от 500. Постоянно около нас се навъртаха хора, които искаха да продават, най-комичен беше един пич, който продаваше билет за правостоящ със корична цена 380 юана, но първото му предложение беше да го купим за 400 юана?!?! Пазаренето тук достига доста дебилни граници.

 

Оня връзкара с полицията обаче беше много настоятелен, там където щял да ни вкара се виждала абсолютно цялата писта без старт финала, не е предназначена трибуна A, B, C а VIP трибуна. В нашата група се появи и една бойна отракана китайка, която улесняваше комуникацията с него и в крайна сметка решихме да пробваме по неговия път. Да ви кажа никога не бих направил подобно нещо, но сега бяхме голяма група и изглеждаше няма как да ни излъже, а и китайката в нашата група ни даваше самочуствие и увереност, че нещата ги разбира как работят по тия ширини и че човека си е пич. Докато в един момент, докато говореше с него се обърна към нас със: “Are you sure you really trust this guy?”. Замряхме за секунда, след което имаше бурни реакции че естествено че не. Оня обаче го обърна на чест, ама искал парите предварително да му ги дадем тайно в паркирана кола наблизо. В крайна сметка се разбрахме да съберем пари в един от нашата група, на майтап най-назобения и най-мускулестия, да ни закара да видим местата и тогава той ще му даде парите.

 

Излезнахме леко 100-200м извън пистата на някаква изолирана улица и започнахме да чакаме транспорта на “организатора”. По едно време пристига едно луксозно бусче с табела отпред Red Bull Racing VIP…работата започна да изглежда сериозна. Натоварихме се на бусчето, минахме през някакви полицейски контроли и пристигнахме до “ВИП” зоната. МУАХАХАХАХХАХА. ВИП зоната беше един товарен контейнер трупнат в паркингите на боксовете. Наоколо беше пълно със самолетни контейнери с логото на отборите, мотокари и въпросния контейнер на едното кьоше до единия завой. Върху него имаше 30-40-50 човека със объркани погледи, които според мен осъзнаваха че са се прецакали, но или са дали парите предварително или ги е било страх че няма как да се върнат. Щеше да е смешно, ако не беше истерично, а времето напредваше. Сега ме е яд, че не снимах тия товарни контейнери на отборите там, малко хора имат достъп до тях, ама тогава хич не ми беше до снимки.

 

Групово решихме, че тоя бъзика ли се с нас и естествено никакви пари няма да му дадем. Отказахме и транспорта с ред булското бусче наобратно, кой знае в коя канавка щеше да ни закара и просто тръгнахме пеша без цел и посока, като се надявахме полицаите, през които минахме на отиване да не се заинтересоват как сме минали и защо се връщаме. Часът беше 14:40, до старта оставаха 20 минути. Успяхме някак си да стигнем до нормална публична зона, което беше установено от факта че почнаха пак да се мотаят продавачи на билети около нас. Нашия пич щял тоя път да се опита да ни вкара на една от трибуните, ама мисля по това време вече беше загубил и последните проценти доверие, което му имахме и лека полека го зарязахме. Започнахме на пожар да търсим 11 билета…никой от тия, които продават няма 11 билета. Затова наобиколихме мускулестия пич да ни върне обратно парите и всеки се спасява кой завари.

 

Инстинктивно тръгнах към касата за билети, часът беше 14:50. Там лоша новина ме чакаше: билетите за правостоящи разпродадени, най-евтините седящи също, изглежда най-евтиният официален билет струваше 110 евро на калпак, което съвсем не бях готов да извадя на ръка без досег до банкомат, който кой знае къде беше. Наобиколиха ме малко хиени и се почна пазаренето с калкулаторите на телефоните ни да си разменяме цифрички. Успях да го навия един за 3 билета за 1400 общо, но колегите му му подляха лоша вода. Повечето от тях нямаха три билета, а по 2 и споделиха тайната, че за деца е без пари, нещо което ми беше убягнало, т.е. за племенницата ми нямаше нужда от билет. 14:52. Появи се едно момиче, което продава билети и говореше приличен английски. Започна пазарлъка за билет от 780 юана официални да ми ги даде за по 700 единия. Обясних и че току що един ми е искал за 3 билета 1400 и да забрави. През това време му показах на друг на телефона, че давам 1000 за два билета, часът беше 14:55 и аз ставах отчаян…а те също между другото. Сделката беше сключена. На отиване момичето ми каза: “You did bad, these tickets no good.”. Попитах я защо, отказа да ми отговори. 14:57, положението беше на кантар и просто ситуацията е риск губи риск губи.

 

Отидохме на контрола, скан на билета, бам зелена стрелка. Лелеее, все едно 200кг ми паднаха от главата. Сприииинт до трибуните и успяхме около 2 минути преди началото на загряващата обиколка. Местата бяха идеални, дори за трибуната, която официално е 1080 юана, на всичкия зор ударихме по 51% отстъпка. От нея освен старт финала, половината питове и първите 4-5 завоя се виждаха и клетниците върху контейнера във “ВИП” зоната. Ето ги и тях:

 

IMG_3856.JPG

 

А ето ги и нашите места за сравнение:

 

IMG_3852.JPG

 

IMG_3859.JPG

 

IMG_3884.JPG

 

След края на състезанието се уточнихме с холандеца да се видим да вечеряме пак на изхода на метрото. Тук китайците ми скриха шапката. Няколко дена по-рано си приказвахме колко сме очаровани от организацията по концерта на Роджър Уотърс и как всичко откъм транспорт е измислено и организирано. Ба, измислено, пак се поблъскахме в автобусите там и първия ден дори хванахме грешен автобус без да разберем. Китайците от друга страна, очаквайки тълпите към метрото бяха направили уникална система на достъп с едни успоредни метални клетки, в които хората се събират периодично и се отварят една след друга, така че да не стават стълпотворения. Така чакането за метрото започваше около 200-300м преди самата спирка и нямаше дори и помен от минимална блъсканица. ЕВАЛА!

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Белгия 2011

 

Както мюсюлманите си имат Мека, така и феновете на Формула 1 си имат своята Мека. Или по-точно 3 Меки - Монца, Силвърстоун и Спа. На първите две все още не съм бил, но се надявам някой ден да посетя. Разказът ще е за третата и може да съм пристрастен, но според мен най-култова писта. В днешно време, няма какво да се лъжем, огромната част от състезанията се решават от автомобилите, с които разполагат пилотите.

 

Но "Спа" е от този изчезващ тип писти, които винаги са способни да дадат възможност на даден талант да изпъкне. Комбинирайте това с честите дъждове, които са способни да пренаредят всяко уж очевидно състезание, многобройните легендарни завои и може би най-известният завой в света на автомобилните състезания - "Червената Вода", за който се иска да си особен тип перде за да минеш на пълна газ, както и не един и два легендарни момента в историята на Ф1. Или пък целият околен декор на горите на Ардените. Въобще в пистата "Спа" има нещо магично, но все пак тук сме да си разкажем малко практически детайли, а не да пишем ода за пистата, повечето фенове на Ф1 знаят перфектно какво представлява тя 🙂

 

Официален сайт за покупка на билети: https://www.spagrandprix.com/en

 

За разлика от предишните 2 писти, тук нещата не са толкова лесни за организиране. Тук не сте сред голям град, няма удобен градски транспорт и стотици хотели. Напротив - пистата е общо взето по средата на нищото и единствените хотели в близост са резервирани или от екипите на отборите или са на безумни цени точно покрай формулата. Единствения ви вариант за евтина нощувка в близост е къмпинга, който е традиционното леговище на гостите от Великобритания. Има варианти за предвижване с шатъл от една близка гара (Verviers), но тя първо хич не е толкова близка, второ не съм сигурен дали в часовете около старта на квалификацията и състезанието няма да са претоварени. Общо взето според мен кола под наем е почти задължителна и си планирайте поне час и половина на посока всеки ден от мястото, в което ще спите. Отваряйки една скоба за колата под наем, имайте предвид, че по-голямата част от паркинзите са просто едни ливади. Които при честите дъждове стават на кал и има затънали коли. Една от причините за предстоящото ми ходене през август да резервирам SUV...

 

292868_10150290899212965_1601973206_n.jpg

 

Разширявайки радиуса на нощувка до най-близките средно големи градове се отварят и доста варианти. Най-близкият е Лиеж, но съвсем спокойно може да спите и в Германия (Аахен, Кьолн), Холандия (Маастрихт) или Люксембург. Така и така ще биете 3 дни път с камили до пистата, поне може да избирате между 4 различни държави, в които да спите 🙂 Относно полетите, макар и да има евтини полети до Шарлероа, общо взето не е задължително това да ви е входната точка за състезанието, а да изберете някои от горепосочените градове. 

 

Като цяло в района няма много какво да се прави. Все пак пистата се казва Спа, и точно там е Спа района, който дава името на всички подобни хотели със спа процедури! Но както казах, цените на тези хотели по това време са извънземни, а и едва ли предлагат спокойствието, което бихте търсили. Ако ви се ходи на спа в Спа, просто изберете друго време на годината 🙂 Като цяло това е събитие, което не можете да вместите мимоходом покрай други планове както може да е с гореспоменатите Мелбърн и Шанхай. Отивайки на Формула 1 в Белгия, това ще ви е основното занимание. Смятаме да включим разходка до Брюксел, може би до Лювен в петък и понеделник след състезанието, но и да не успеем няма да е голяма болка, просто приоритета е Ф1 и трябва да е ясно от самото начало.  

 

Самата писта изобилства от легендарни завои и места, които да видите. Много е дискусионно кое е най-доброто място, но за себе си избрах малко преди Les Combes, това е правата малко след старта и след "Червената вода". Като цяло тук стават най-много изпреварвания, включително ей това особено легендарно (от тук чувам как @Брани се подхилква😞

 

 

Но цялата писта е опасана с пешеходни пътеки и ако сте с General Admission билет спокойно може да обиколите и да видите кое е най-предпочитаното място за вас. Ето изгледа от моето място:

 

302471_10150290890232965_354319730_n.jpg

 

302802_10150290894317965_1021143342_n.jpg

 

Тук е началната точка на многото изпреварвания, които приключват преди шикана, след като си завъртите главата на 90 градуса наляво:

 

310340_10150290890502965_1764808009_n.jpg

 

В далечината се вижда старт финала и първият завой, но не разчитайте, че гледката е кой знае колко добра:

 

304690_10150290889387965_2007963907_n.jpg

 

А това е прочутият Eau Rouge (Червената вода). На живо е доста по-стръмен, от колкото представят снимките и телевизията:

 

311431_10150290894582965_47728278_n.jpg

 

298044_10150290895552965_200213878_n.jpg

 

След края на състезанието също пускат на пистата, но поне от там където аз бях нямаше смисъл да се ходи за награждаването, нямаше да успея да стигна навреме.

 

314638_10150290898142965_986238259_n.jpg

 

Мисля, че няма организирани концерти, освен ако не броим разни хипи изпълнения в къмпинга 🙂

 

И така, като цяло не е от най-лесните и user friendly писти. Може да се натъкнете на дъжд, кал, задръствания преди и след състезанието, дълъг транспорт от и до пистата и малко допълнителни занимания в околността, освен ако не сте арабски шейх. Въобще, това е от по-трудните за продаване писти, ако се мъчите да убедите половинката си, която хич не се интересува от Ф1 🙂 Но всички фенове знаят, че рано или късно трябва да наблюдават на живо състезание на Спа и не е въпрос на дали, а на кога. Като нищо може да присъствате на състезание, за което после да се говори в продължение на десетилетия. 

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Абу Даби 2014

 

Официален сайт за купуване на билети: https://ticketsyasmarinacircuit.com/en/3086-abu-dhabi-ymc/

 

Формулата в Абу Даби е доста...кифленска 🙂 Влагайте каквото искате тълкувание в този термин и общо взето ще сте прави с всичките. 

 

От гледна точка на фенството, обикновено е завършващото състезание за сезона, така че не е изключено точно там да се решава титлата. И общо взето за класическия фен това е единствената притегателна сила. Наречете ме някакъв мрънкащ сухар, но тези новите писти, които лека полека почвам и да ги забравям, като цяло им липсва доста от формулния дух.

 

Не съм сигурен до колко по-минорното ми ревю тук е обективно, силно възможно е да е повлияно от странични фактори, например това беше първото ми състезание на живо с новите турбо двигатели, които са безобразно тихички и крадат голяма част от емоцията. Но и като цяло имах едно такова усещане, че това състезание не е правено за обикновените фенове на спорта, а по-скоро като поредната супер луксозна фукня на ОАЕ. Билетите със свободен достъп, които на други писти са с цени, които повечето фенове могат да си позволят, тук са почти двойно по-скъпи. И достъпът е до нещо, което му викат Abu Dhabi Hill, което или имаш близък достъп до колите в абсолютно нерелавантна и скучна зона на пистата, без изглед към екран или пък имаш широк панорамен изглед с достъп до видео стена, ама колите са далече, далече. За отбелязване е, че първите години дори не е имало такива билети, а сега виждам, че тези които ние бяхме купили за около 200€, сега същите са над 300€. Имам чувството, че тези хора, които търсим по-бюджетно и автентично гледане на състезанието малко пречим на организаторите. 

 

Относно логистиката, бих казал че организацията е на ниво. Пистата се намира в Yas Marina, което е зона не точно в Абу Даби, но близо. Удобно е за стигане и от Дубай. Ако имате кола под наем, всичко ще е лесно и точно, до зоната се стига от магистралата. Има и шътъл бусове от центъра на Абу Даби, така че ако нямате кола и идвате от Дубай, първо ще трябва да се придвижите до Абу Даби и след това да гоните автобусите там. Поне преди няколко години това беше положението. Хотел или апартамент ще си намерите на нормална за ОАЕ цена, стига да не държите да сте в непосредствена близост до пистата. И в Абу Даби, и Дубай има огромен избор, така че феновете дошли само заради състезанието да не изкривяват пазара на нощувки. 

 

Ако така и така искате да видите лукса на ОАЕ, добавяне и Ф1 към този лукс е добра опция. Ние общо взето за това и го направихме - исках да видя арабската мегаломания отдавна, а комбинацията с Ф1 се струваше като джакпот. Но просто някак не се получи еклектиката на луксозно прекарване в ОАЕ с бюджетно прекарване на самата формула. Моето ревю тук се базира основно на билетите с общ достъп, които по принцип консумирам. Ако търсите луксозно блестящо изживяване и можете да отделите пари за скъпите трибуни, скъпи хотели, шампанско докато гледате надпреварата и т.н., то може би това състезание ще е невероятно изживяване. Все пак Формула 1 в голямата си част не е само шум и миризма на изгорял бензин, а си я има и луксозната жилка на парижко модно ревю например. Не искам да отричам изживяването за хората, които търсят точно това и ще се радвам да видя ревю и от тяхна гледна точка. Но лично за мен, това не е състезание за Ф1 ентусиасти. 

 

Парадът преди старта:

10806464_10152664349967965_4628118474017741250_n.jpg

 

Малък опит за по-добра снимка:

10313572_10152664342217965_7300067584189543218_n.jpg

 

След края на всеки състезателен ден има концерти на специална арена в съседство, на която и по принцип се провеждат много концерти. Имената наистина са световни и през годините включват Beyonce, Linkin Park, Prince, Paul McCartney, Muse, Depeche Mode, Jay-Z, The Who, Armin van Buuren, Aerosmith и много други. Това може малко да олекоти за вас стойността на билета, ако е изпълнител, който наистина искате да видите. 

 

The Who:

10940538_10152664350577965_4665027752990136164_n.jpg

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 40 минути , rdd каза:

Георги има ли публикуван календар на състезанията за 2019 г. ? Аз търсих но не намерих.

Не е потвърдено нищо официално. Към Декември месец окончателно потвърждават, доста от състезанията са с известни дати и по-рано, но не и толкова рано през лятото. Специално за Австралия можеш с голяма доза сигурност да разчиташ, че ще е или на 17 или 24 март, но най-добре да поизчакаш 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравей Жоро,

Благодаря за готината тема - ахаааа се бях наканил след толкова време тук да пусна една темичка и ти ме изпревари :)))

Фен съм на Ф1 нямам представа колко години - първите ми мъгляви спомени са преминаването на Шумахер от Джордан в Бенетон 🙂

Досега не съм посещавал състезание, но след два месеца това ще се промени - имам билет за Монца за състезанието на 02 септември (всъщност за целия уикенд). Иначе със сигурност любимата ми писта е СПА и се надявам в близко бъдеще да стигна и до нея.

Та идеята ми за пускане на тема беше наближаващото състезание на Монца и посещението ми там. На състезанието ще бъдем двама мъже (жените ни с много стратегически ход ни подариха билети за Монца, пък те ще въртят обиколки в Милано по това време :)))) Имам малко въпроси, на които някой, който е ходил на това състезание може да подаде някой жокер 🙂

1. Билетите ни са закупени от F1.com - отвреме-навреме надниквам там и си седи съобщение, че ще ги получа с DHL 3-4 седмици преди състезанието. Предполагам това е съвсем стандартна практика и нямам особени притеснения, но все пак, ако някой е минал през процедурата може да потвърди.

2. Има ли смисъл да разсъждавам на тема рент-а-кар или само ще си вкараме таралеж в гащите, предвид очакването ми, че паркирането ще е драма (както в или около Монца, така и в Милано) - някой запознат ли е какъв е най-лесния достъп с обществен транспорт до Монца? Ще летим с Раян до Малпенса и си мислех, че рент-а-кара ще ни е полезен за доста ранния полет в 8:05 към София в понеделник

3. Тъй като се моткаме и още не сме запазили хотел или апартамент - логично да се насоча към североизточната част на града, предвид близостта до Монца  или не е проблем да се хване някакъв транспорт и от друго място?
Може би към този момент това са ми вътрешните терзания - по скоро с логистичен характер:) Като наближи състезанието ще ми изникнат вероятно въпроси и около самата писта.

 

п.с. - отдавна имам идея и желание да покарам някое Ферари (лек автомобил, не формула 🙂 )на писта - имам някаква идея за 1-2 места из Италия, но ако някой го е правил ще се радвам да сподели инфо от първо лице.

 

Поздрави на феновете на Формула 1 сред Магеланци 🏎️

Връзка към коментар

Не съм ходил на Монца, но от четене от тук, от там, отговорите са следните:

 

преди 9 часа, tolysgg каза:

1. Билетите ни са закупени от F1.com - отвреме-навреме надниквам там и си седи съобщение, че ще ги получа с DHL 3-4 седмици преди състезанието. Предполагам това е съвсем стандартна практика и нямам особени притеснения, но все пак, ако някой е минал през процедурата може да потвърди.

 

Абсолютно стандартна практика, за всички билети и писти. Моите за СПА още ги чакам, а останаха точно 2 месеца за състезанието. Не съм се притеснил 🙂 За отбелязване е че един приятел си беше изгубил билета, но на място с личен документ, номер на резервация и име му издадоха нов без проблеми. Така че дори да закъснеят билетите (не вярвам да стане), може да се оправите на място 🙂

 

преди 9 часа, tolysgg каза:

 2. Има ли смисъл да разсъждавам на тема рент-а-кар или само ще си вкараме таралеж в гащите, предвид очакването ми, че паркирането ще е драма (както в или около Монца, така и в Милано) - някой запознат ли е какъв е най-лесния достъп с обществен транспорт до Монца? Ще летим с Раян до Малпенса и си мислех, че рент-а-кара ще ни е полезен за доста ранния полет в 8:05 към София в понеделник

 

 

преди 9 часа, tolysgg каза:

3. Тъй като се моткаме и още не сме запазили хотел или апартамент - логично да се насоча към североизточната част на града, предвид близостта до Монца  или не е проблем да се хване някакъв транспорт и от друго място?
Може би към този момент това са ми вътрешните терзания - по скоро с логистичен характер:) Като наближи състезанието ще ми изникнат вероятно въпроси и около самата писта.

Не съм дълбал много, но Монца има лесен достъп с влак от Милано. Аз не разбрах къде искате да спите, може би това ще даде и отговор на въпроса. Ако ще спите в Милано, според мен си спестете колата - и движението и паркинзите там са затруднени. Ако ще спите другаде, където няма железници вече става по-дискусионно, например ако не сте били до Комо и езерото са перфектни места да си направите планове, които няма да успеете да изпълните заради формулата 🙂 Там колата ще е от полза. 

 

Иначе паркирането на самата писта не мисля, че ще е проблем. Обикновено е организирано добре, на приятни цени, например 15-20€ на ден. Ако искаш 🙂 Ето го сайта на пистата: https://www.monzanet.it/ Информация как да се стигне до там: https://www.monzanet.it/internal-page.php?id=105 и конкретно информация за паркинга: https://www.monzanet.it/interno.php?id=52

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Както винаги - изчерпателен :)
Благодаря ти за споделеното инфо, довечера ще прегледам по-обстойно линковете и се надявам да си отговоря на повечето въпроси.

За спането - 100 % ще е в Милано - Комо + езера ще остане за следващо наминаване в района, може би специално посветени на тях :) Сега ще сме с малко експресен график (от петък до понеделник),  поради невъзможност на част от групата да отсъства повече от БГ.

Завиждам ти благородно за СПА и оставам в темата да споделям някои от следващите стъпки по организацията ни. 🏎️

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Влаковете от Милано до Монца са много на често и удобни. Ние сме пътували около 20 Ина минути беше. После пеш от гарата в Монца до пистата е около 15- 20 минути. Ама може и с автобус, че има малко нагорнище. Така че ако ще нощувате в Милано през това време кола е абсолютно излишна. Вземете я чак после за езерата. И ти го казвам, като аз винаги ползвам рент-а-кар. Но в случая наистина ще усложни придвижването ви.

Редактирано от Тони
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Календарът за догодина още не е потвърден официално, но вече излезе информация, че австралийското гп ще е в уикенда 14-17 март, седмица по-рано от очакваното. Специално за @rdd да почне семейната обработка 🙂

 

Друго, което искам да отбележа, е че за две от трите легендарни писти - Спа и Монца, по традиция се падат винаги в края на август и началото на септември, което прави самолетните билети (поне тези на отиване) доста по-скъпи от обикновено. Т.е. планирайте от по-рано 🙂

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

 

Аз съм ходил два пъти да гледам, в далечната 2002 год в Барселона и след това 2007-2008 не помня кога точно във Валенсия.
- Откъде е купен билета,  къде точно сте се намирали на пистата, препоръчвате ли местата?
Купих го от банкомат в Мадрид, имаха такива опции, бях на трибуната на края на старт-финалната права, цената беше 200 евро, сега са х2 вече. В близост имаше и голям екран, като цяло ми хареса и препоръчвам мястото.

 

- Къде сте нощували и какви са били грубо цените?
В Барселона, като стигнах една сутрин си търсихме къде да нощуваме, не беше много лесно, но за 1 час и 10на проби намерихме.
Тогава май нямаше букинг и др подобни или поне аз не съм ги ползвал.
Цените също не помня, а и след почти 20 год  са коренно различни.

 

- Странични забавления по време на уикенда - имало ли е съпътстващи събития и какви други интересни места сте успели да вместите в рамките на уикенда?
Бях в Барселона, като ходих до пистата за квалификацията и за състезанието само.

 

- Транспорт до пистата?
С влак Ренфе, даже пуснаха извънредни влакове, понеже имаше много хора. Стигаше се много лесно и бързо, от гарата в Монтмело се върви 30 мин до пистата.

 

 

За  Валенсия не купих билет, а дебнах в нета за пропуски или билет, излизат доста за продаване и бях решил, че ще ида ако намеря в последния момент.
Намерих пропуск 5-6 дни преди състезанието, който бил спечелен от някаква томбола от човека. Платих точно 50% от цената за същия билет за същото място, не помня точна сума, но някъде около 70-80 евро. 
Бях на трибуна, но няма как да я обясня, понеже тази писта вече не участва и трибуните  се правят  временно  в града, както е Монако и Сингапур. 
Хареса ми, понеже 1 час преди състезанието бях на плажа и се чуваха болидите много ясно , не се губи време в път и пр.

 

Спах при свекървата, за това и можех да чакам до последния ден с купуването на билета, дори тя го плати и го взе от човека във Валенсия.

 

Смятам да ида отново на някоя от най-хубавите за мен писти и те са:

Спа, Силвърстоун ,може би Монца. Други не ме интересуват много, иначе за информация бих отишъл и в Япония.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

някой запознат ли е какъв е най-лесния достъп собществен транспорт до Монца?

 

Ние спахме близо до гарата - на бул. Буенос Айрес.

На Милано Чентрале в деня на състезанието има специален влак. Билетът струваше 4 евро през 2015 и важи за отиване и връщане. Влакът спира на гара, която е близо до пистата. Така отиде мъжа ми. Аз и дъщеря ми пътувахме с обикновен влак до официалната гара на Монца., защото купих билети преди да се качим горе при коловозите и да видим  поставените гишета за специалния влак.Там има чудесна организация- непрекъснато циркулират шатъли. Има и около 15-20 минути ходене  през парка. 

Ако искаш да излезеш под трибуната, около половин час преди края на състезанието отиди при старт финала, там отварят оградата. Уникална емоция е да те окъпят с шампанското!

Редактирано от Цвете
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря Георги. Дано семейния съвет се съгласи за тази екскурзия. Отдавна  говорим за евентуално пътуване да Австралия и Нова Зеландия. Но само времето ще покаже дали ще го направим в този живот заедно. Ако получа разрешение, с най-голямо удоволствие ще ви залея с въпроси.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Белгия 2018

 

Нещата общо взето се припокриват с предишния ми белгийски разказ и няма смисъл да се повтарям. 

 

Относно базата за нощувка, този път избрахме Tongeren - градче на около 40 мин от пистата в нормални дни. Апартаментът ни беше страхотен и имаше всичко нужно за престой на може би до 5-6 човека: https://www.airbnb.com/rooms/2528289 Доста често използвам airbnb-та, но рядко съм попадал на такова внимание към детайлите. Цената беше около 30€ на човек за нощувка, като апартаментът спокойно събира 5-6 човека. Имайки предвид всичко случило се през уикенда, най-перфектния град за база би бил Verviers, но мисля че и той е налазен от истерията покрай формулата вдигаща цените, за това и ние отидохме малко по на север. 

 

На практика дали ще сте уж 20 мин по-близо или по-далеч няма голямо значение, задръстванията след състезанието са потресаващи, а от организацията има какво да се желае. Буквално за час и половина бяха мръднали две коли пред нас, докато съседни лотове се поизпразваха доста по-добре. На определени кръстовища имаше хора със светещи жилетки и полиция, които уж да навигират потоците, мисля че не го правеха справедливо и просто зависеше дали ще изтеглиш късата клечка на бързо или бавно излизане. 

 

Възможно е от златните трибуни да има по-добре уреден изход от пистата, но дори и в този случай неизбежно ще попаднеш на задръстванията на магистралите, така че просто си пригответе завидна доза търпение и в никакъв случай не планирайте нищо за вечерта след състезанието, най-малкото полети. Ние влезнахме в колата в 17:15, транспортът ни по чисти пътища беше 40 мин, в крайна сметка бяхме вкъщи в 21:20 и то само благодарение на гугъл, който ни изнавигира по малки пътища извън брутално задръстените магистрали. 

 

Относно позицията за гледане, мисля че правата Kemmel продължава да си е най-доброто място, макар и добра позиция на нея да се намира по-трудно заради повишената популярносто на белгийската формула покрай Верстапен. Преди десетина години нямаше проблем да застанем по-високо на хълмчето, така че да не виждаме половината писта през ограда, а и да не ни афектира толкова скоростта на болидите, сега не беше така - тези места се заемат от къмпингарите още рано-рано. Доста от тях го правят по онзи противоречив метод с кърпите на шезлонгите, като си оставят столчетата и някаква дреха, явно на организаторите не им пука. Ние бяхме в по-ниското. Ето това може би е най-топ локацията за мен:

 

P8250066.jpg

 

Достъпът до видео стена не е вече чак толкова задължителен. Имаше стабилен мобилен обхват и успях да си купя стрийминга на Диема Екстра за 2лв, така че при желание можех да си гледам състезанието на телефона. Нямаше нужда, защото на живо този път се следеше добре - винаги е по-лесно, когато от водещите отбори отпадне по една кола, така не можеш да се оплетеш кой къде е 🙂

 

Я вижте къде съм се изкиприл, може да видите и синьото на магеланската тениска:

 

image.png

 

Определено мога да кажа, че шумът е доста по-сериозен от предишното ми гледане, турботата определено са съкратили дистанцията в това отношение спрямо предишните двигатели, но и има какво да се желае още. Все пак на права при максимална скорост и обороти не може да се чуете със събеседника, което не беше така в Абу Даби. Там си говорехме абсолютно свободно. 

 

Това е великанската снимка, която направих на Кими Райконен от парада на пилотите.

 

image.png

 

Това пък е снимката на Таня с Фернандо Алонсо:

 

image.png

 

Като цяло за снимането да кажа - не му се притеснявайте толкова. Щракнете няколко кадъра за спомен и това е. Фотографията на Ф1 е доста трудна и предизвикателна, а и често пречат огради, стълбове, изпускате момента и т.н. В дебнене и ядосване пред екранчето на камерата може да пропуснете да видите нещо интересно на живо.. Аз се опитах да направя някоя и друга снимка с panning - тотална щета, нищо не става. 

 

Малко от къмпингарската атмосфера около пистата. 

 

P8250063.jpg

 

Като странични занимания успяхме в единия ден да отидем до Брюксел и Лювен, а последния да се разходим за няколко часа из Тонгерен. В събота и неделя нямаше време за нищо друго освен формула. 

 

P8240053.jpg

 

P8240061.jpg

 

 

 

С две думи - състезание само за ентусиасти. За тези, които им е все едно дали гледат Белгия или Китай е по-добре някоя по-добре организирана писта. Но за феновете Белгия си е истинско величие, защото никой от нас не се е запалил по спорта, защото е видял нова и лъскава писта. Догодина може би Монца, ще видим. 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Случайно попаднах на този форум и ме грабна темата за Формула 1.Запален фен съм на това състезание още от младежките ми години , но ми се случи само веднъж да присъствам на кръг от Формула 1 през далечната 1989 г. на пистата Хунгароринг.Тогава състезанието беше от 11.08 - 13.08 и аз присъствах единствено на квалификациите в съботния ден, защото по онова време още нямаше видео екрани и нямаше как да се разбере какво става на пистата.Самото състезание го гледах по телевизора в неделния ден.Още имам много силни впечатления от присъствието ме там.Рева на двигателите беше сякаш на ниско летящи изтребители.Беше невероятно изживяване за мен, което го помня и до днес.Докато състезанието беше в Истанбул всяка година се канех да ходя и все нещо се случваше да възпрепятства отиването ми и понеже навивката ми е голяма, започнах да си правя планове отново за Хунгароринг.И така няколко години все нещо ми се проваля в плановете.Сега вече имам потвърждение за билети за Хунгарониг 2019.Понеже тогава ще правя "юбилей" 30 години от първият ми жив досег до Формула 1 реших, че би трябвало отново да съм на същите места както през 89.Разбира се тогава бях на най-евтиния сектор и сега реших отново да съм там.Всъщност през 89 г. това беше сектор за правостоящи, а от доста време вече там има седалки.Сектора е БРОНЗ 1 и се намира на шести завой, като има голяма видимост с един остър десен завой и после един шикан и това е участък от близо 700 - 800 метра.Болидите преди шести завой намаляват скоростта доста и зрителите могат да видят добре любимците си.И не на последно място, когато през 89 бях на пистата видях великия Айртон Сена, който беше в един отбор с Ален Прост, ако не ме лъже паметта.
Сега малко подробности за билетите.Поръчах ги от този сайт  https://www.hungaroinfo.com/formel1/index_en.htm  Цената сега е 76 евро, но с някакви такси и изпращане по куриер платих за три билета общо 258 евро.Билетите са потвърдени и ще ми бъдат изпратени по куриер на UPS до адрес - от месец до една седмица преди състезанието.Сега трескаво разглеждам и си набелязвам хотели за нощуване, като си правя сметка да остана повечко дни за да разгледам и Будапеща.Още не съм решил с какъв транспорт ще пътувам до там, но организаторите на състезанието предлагат безплатен превоз с автобуси до пистата и обратно в трите дни.Но ако се разгледате в сайта, ще прочетете. Всичко е описано подробно в Често Задавани Въпроси.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Мега завиждам за посещението на формулата в "ония" години 🙂 Сега можеш до някъде да останеш разочарован от шума, няма ги вече сухоземните изтребители, но като цяло ако си с подходящата настройка - има си емоция, има си и тръпка 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Емоцията винаги я има, разбира се, въпреки шума, макар да предлагат и фен пакети, които включват тапи за уши.Вероятно не всичко е "загубено" от шума.Интересното на посещението ми през 89 беше, че аз в Будапеща имах среща с момиче, с което се бях запознал на морето още през 81 🙂 От тогава не бяхме се виждали, освен с редки писма придружени с някоя снимка 🙂  и тук - таме обаждания по телефона.И от вълнение ли, от що ли просто бях забравил, че точно на тези дати, на които щях да съм там има и кръг от формулата.Като днес си спомням, как преминавайки през един подлез на оживен булевард, пред очите ми се изтъпанчи грамаден плакат на Формула 1... представяш ли си кефа, който ме завладя.Все още някъде пазя двата билета.За жалост, както най-често се случва при мен, точно за пистата забравихме фотоапарата.Още ме е яд, че не съм успял да се снимам на фона на преминаващият болид на Айртон Сена.Надявам се през 2019 да не допусна тази грешка и живот и здраве ще кача много снимки тук.
Само за информация, тогава цените на билетите за петък и събота бяха по 400 форинта, а за състезанието  в неделя - 900.По онова време 600 лева бяха 10000 форинта. И още нещо.От екскурзията ми в Унгария останах поразен така, както Марко Семов от Япония в книгата си "За Япония, като за Япония", ама това е за друга тема.
Надявам се да съм бил малко поне полезен в тази тема...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Шума спада, макар сега да са отново бързи болидите.

2002 година на старта в Барселона не се издържаше от шум. Аз съм ходил на състезание на Superleague Formula и там шума беше почти идентичен с на Ф1, което ме впечатли силно.

А няма ли мераклии за мотоГП? От доста време се каня да отида и на такова състезание.

 

Връзка към коментар

Аз също съм ходил на състезание. 2005г. в Турция. Първото състезание в Турция. То самата писта оставаше на 2 часа път от европейската част. Беше голяма лудница, над 120 хиляди души. Тогава още бяха със старите двигатели V12, реално последният сезон. Ние бяхме с билети за сядане по треволяците, което ни позволи да си избираме къде да сядаме, та в деня на състезанието бяхме точно на най-дългата права. Още ми е пред очите Хуан-Пабло Монтоя как развива 326 км. Голяма емоция. Билетите бяха за 3 дни нещо от сорта на 60 долара.  Аз тогава бях със счупена ръка, трябва да потърся старите ленти и да ги дигитализирам, за да покажа снимков материал.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
Надя Воденичарова

Здравейте, аз искам да подаря на мъжа ми билети и организация. Той ще припадне да не кажа друго от кеф. 

Това ли е правилния сайт за билети за Монте карло . https://www.formula1monaco.com/ 

Календарът за 2019 г. 

17 март

Мелбърн, Австралия

31 март

Сахир, Бахрейн

14 април

Шанхай, Китай

28 април

Баку, Азербайджан

12 май

Барселона, Испания

26 май

Монте Карло, Монако

9 юни

Монреал, Канада

23 юни

Пол Рикар, Франция

30 юни

Шпилберг, Австрия

14 юли

Силвърстоун, Великобритания

28 юли

Хокенхайм, Германия

4 август

Будапеща, Унгария

1 септември

Спа, Белгия

8 септември

Монца, Италия

22 септември

Сингапур

29 септември

Сочи, Русия

13 октомври

Сузука, Япония

27 октомври

Ерманос Родригес, Мексико

3 ноември

Остин, САЩ

17 ноември

Интерлагос, Бразилия

1 декември

Яс Марина, Абу Даби

Редактирано от Надя Воденичарова
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.