Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

преди 25 минути , jul каза:

Зависи къде е пътуването. Ей сега за спорта прегледах всички резервации, които имам, примерно за Йордания - направени през букинг и агода.

  • експедиа ми дава в пъти по-малко хотели като избор

  • хотелите, които съм резервирала и ги има за сравнение, са по-скъпи или на същата цена

  • няма нито един с предплащане + безплатна анулация. Или с предплащане, или с безплатна анулация

Ти сега променяш условията - това са хотелите, където си резервирала, а не изобщо, и то за конкретна страна, където практиката може да е друга 🙂

Връзка към коментар

Нищо не променям 🙂 Давам пример, че за различните места по света има различни практики и тактики 🙂 Мога и за Европа примери да давам, да речем Северна Италия около езерата. Там е на практика почти невъзможно да намериш място с различни условия от предварително плащане 2 месеца по-рано, безплатен отказ до 1 месец по-рано. Има, но са дори по-неизгодни условията.

Не може да се каже агода е най-доброто или експедиа е най-доброто. Зависи от много условности -на първо място от мястото 👍 Аз проверявам подред - букинг, агода, експедиа и всичко по трасето и резервирам, където условията ме устройват най-много (което не винаги е най-ниска цена за конкретен хотел).

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 4 часа, Георги Матеев каза:

Чел съм. Отровните мнения масово са от американци, ненаправили си труда да прочетат условията по своите резервации и обвиняващи Expedia, че са ги "ограбили". Моите лични впечатления са коренно обратни и то на базата на трицифрено число резервации. Съпортът им дори не знам какъв е - не ми се е налагало да го ползвам нито един път досега... за разлика от този на букинг 🙂 И мога да дам стотици примери, където Expedia цената е по-ниска от Genius цената на booking.

 

Нямам намерение да споря, само давам обективни факти. Просто ми стана забавно как  всеки път ние се чекирахме за секунди, а другата двойка имаше усложнения при 3 от 3 резервации. Всеки има глава на раменете си и решава какво е най-добре за него 🙂

Ааа, не ! Изобщо не съм тръгнал да адвокатствам на Букинг , исках да споделя, че нещата в Експидия груп далеч не са розови, а цените им същите или по-високи . Човек винаги трябва да има едно на ум,без значение от ОТА, особено когато резервацията не е преплатен. Видите ли надписче, плащане при настаняване (аналогично и за ренталките), винаги може да бъдете изненадани неприятно , без значение през кой ОТА сте минали. Естествено, Букинг като абсолютен лидер (10 пъти по-голям оборот от следващите ) и извиват ръце с по-голям комисион.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
6 hours ago, forry said:

Сега, ясно ми е, че защитниците на Букинг ще кажат, че те нямат отношение, че някой му е кефнало да фалира и затвори, но аз принципно имам договорни отношения с Букинг, защото именно през техния сайт съм направил и резервацията и плащането, което за мен е своего рода гаранция, но като чета развилата се тема, явно просто така си смятаме, а от Букинг смятат друго...

Да поразчепкаме малко въпроса тъй като наистина се явиха спорове около това.  Отговорността пред тебе е 100% на booking точно защото имаш напълно легитимен и доказан договор с тях и не те интересува изобщо какви са договорните им отношения с доставчика. Ако са "пропуснали" нещо в Общите си условия, пък си има и други закони. В нашия Закон за защита на потребителя, който е на база на дълга международна практика, пред тебе е отговорен търговеца с който си в допир. Ако  ида да върна дефектна стока в Кауфланд, те нямат зоконно право да ми кажат "ами купихме я така от по-малък търговец" или "така е произведена в Китай, ние какво сме виновни".  Дори в Кауфлад разбират, че е добре да дадат гаранции и над закона и казват "ако не ви харесва стоката, не се обяснявайте, върнете ни я, ние знаем как да я върнем на доставчика".  Това означава, че в подобни случаи аз мога да се оплача и на ЕП, тъй като главния офис на Букинг е в Амстердам и има някои депутати които обичат да се заяждат с големи фирми. Но сега се запитах пък заради кого да го правя.

  • Харесвам 2
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 25 минути , Bufan каза:

Да поразчепкаме малко въпроса тъй като наистина се явиха спорове около това.  Отговорността пред тебе е 100% на booking точно защото имаш напълно легитимен и доказан договор с тях и не те интересува изобщо какви са договорните им отношения с доставчика. Ако са "пропуснали" нещо в Общите си условия, пък си има и други закони. В нашия Закон за защита на потребителя, който е на база на дълга международна практика, пред тебе е отговорен търговеца с който си в допир. Ако  ида да върна дефектна стока в Кауфланд, те нямат зоконно право да ми кажат "ами купихме я така от по-малък търговец" или "така е произведена в Китай, ние какво сме виновни".  Дори в Кауфлад разбират, че е добре да дадат гаранции и над закона и казват "ако не ви харесва стоката, не се обяснявайте, върнете ни я, ние знаем как да я върнем на доставчика".  Това означава, че в подобни случаи аз мога да се оплача и на ЕП, тъй като главния офис на Букинг е в Амстердам и има някои депутати които обичат да се заяждат с големи фирми. Но сега се запитах пък заради кого да го правя.

Как за кого?

Направи го за себе си. Защо трябва да останеш обиден и ядосан, когато, не си виновен и си напълно в правото си, да се разправш с тях. Ако всички, които са имали такъв проблем си търсят упорито правата, има надежда, нещо  да се промени.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

доколкото помня в друга тема по повод на някакво може би подобно оплакване, четохме общите условия, от които май ставаше ясно, че договорът изобщо не е с букинг, а с мястото за настаняване

 

от телефон ми е трудно да я намеря обаче

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 6 минути , antea каза:

доколкото помня в друга тема по повод на някакво може би подобно оплакване, четохме общите условия, от които май ставаше ясно, че договорът изобщо не е с букинг, а с мястото за настаняване

 

от телефон ми е трудно да я намеря обаче

Абсолютно така е . Има го изписано  :

 

Through the Platform, we (Booking.com B.V. and its affiliate (distribution) partners) provide an online platform through which Trip Providers – in their professional conduct of business (i.e. B2C or B2B) – can advertise, market, sell, promote and/or offer (as applicable) their products and service for order, purchase, reservation, hire, and through which relevant visitors of the Platform can discover, search, compare, and make an order, reservation, purchase or payment (i.e. the Trip Service). By using or utilizing the Trip Service (e.g. by making a Trip Reservation through the Trip Service), you enter into a direct (legally binding) contractual relationship with the Trip Provider with which you make a reservation or purchase a product or service (as applicable). From the point at which you make your Trip Reservation, we act solely as an intermediary between you and the Trip Provider, transmitting the relevant details of your Trip Reservation to the relevant Trip Provider(s) and sending you a confirmation email for and on behalf of the Trip Provider. Booking.com does not (re)sell, rent out, offer any (travel) product or service.

 

https://www.booking.com/content/terms.en-gb.html?label=gen173nr-1FCAEoggI46AdICVgEaBeIAQGYAQm4ARjIAQzYAQHoAQH4AQiIAgGoAgQ;sid=908fb8965bd56e1256ffc7da3c736705#tcs_s0

 

 

Редактирано от funny
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

да, намерих го и аз, точно в същата тази тема, в която пишем и сега

. Сфера на предлаганите услуги

Посредством тази Платформа ние (Booking.com B.V. и неговите (дистрибуционни) партньори) предоставяме онлайн платформа, чрез която Доставчиците на пътуване - в тяхното професионално поведение (B2C или B2B) - могат да рекламират, предоставят, продават, промотират и/или предлагат (както е приложимо) своите продукти и услуги за поръчка, покупка, резервация, наем и чрез която посетителите на Платформата могат да намират, търсят, сравняват и да правят поръчка, резервация или плащане (Услуга за пътуване). Чрез използване на Услугата за пътуване (като чрез правене на Резервация за пътуване през Услугата за пътуване), вие влизате в директни договорни отношения с Доставчика на услуга, чрез които правите резервация или от които купувате продукт или услуга (ако е приложимо). От момента, в който Резервацията за пътуване е направена, ние сме единствено в ролята на посредник между вас и Доставчика на пътуване, препращайки съответните данни на Вашата Резервация за пътуване към съответния Доставчик на пътуване и изпращайки Ви имейл за потвърждение, който е от името на Доставчика на пътуване. Booking.com не (пре)продава, дава под наем, предлага който и да е (путуване) продукт или услуга.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Сложно е. Не се съмнявам, че booking са си написали Общи условия според които са се самоосвободили от всякаква отговорност. Както го правят и всички мобилни оператори и подобни. Все пак и в ЕП не са толкова тъпи и ще има въпроси - "Ама вие с туризъм ли се занимавате? Ама спазвате ли всички закони и добри практики в туризма в ЕС? Я вижте какви случаи имате, за вас това нормално ли е? Нас не ни интересуват вашите общи условия, вие ще ги направите по нашите закони и морал. Ама достатъчно ясно ли е на потребителя от сайта, че не му гарантирате нощувка и нищо? А този телефон за помощ за заблуда ли го изписвате? А защо му взимате пари, ако не се яви, пък на хотела не взимате нищо? Ако не сте достатъчно кооперативни, ще ви треснем една глоба спрямо размера на фирмата ви за сега от няколко милиона и т.н."

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
10 hours ago, Фичо said:

Не че нещо ..., но ЕП не може да налага глоби. 

Може, може. Те извикаха Майкрософт, Фейсбук и Елон Мъск на разпит, та Букинг няма да могат. Очевидно, че адвокатите на Букинг се мъчат да ги представят като фирма за туристически обяви, каквато не са. Дори и в самата фирма не знаят, че са такава, което личи по всичките им действия. Самото й име означава "резервация", а аз не знам да има човек по света под резервация да разбира "плащаш и фирмата ти осигурява нощувка ако й се иска".

 

В тази малка групичка се оказахме 3-ма без резервация в последния момент - един защото транзакцията не е минала, друг защото доставчика фалирал и трети, защото доставчика се оказал някакъв примат. Това е меко казано плашещо. И в трите случая фирмата има какво да направи. Особено пък в първия трябва да се напише един ред програма и компютъра да прати автоматично мейл и СМС ако транзакцията не е минала, да прикани клиента за нова резервация, като и Букинг няма да е на загуба както е в случая. Ама някой трябва да го направи, пък често в голямата фирма ако транзакцията мине - отговорен е отдела на 7-ми етаж, пък ако не мине този на 9-ти етаж.  Очевидно фирмата не може да реализира добра интеграция, но най-голямата й грешка е, че изобщо не й пука на практика дали клиентите й са доволни или не ги оставя дори често в беда.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 19.09.2018 г. в 12:25, Щастливеца каза:

И аз мисля , че е за "Доволен съм от booking.com". Тук толко сме се напатили, че никой няма да се трогне.

😀

Извинте може ли повече инфо за това т.нар. напатили от Букинг.ком, защото аз винаги само през тях буквам , досега не е имало фал, надявам се и за напред да няма, но все пак да съм подготвена , ако нещо непредвидено се случи. Има ли някъде тема за проблеми с букинг , за да я попрегледам ?

Връзка към коментар
Преди 1 час, ilign78 каза:

Извинте може ли повече инфо за това т.нар. напатили от Букинг.ком, защото аз винаги само през тях буквам , досега не е имало фал, надявам се и за напред да няма, но все пак да съм подготвена , ако нещо непредвидено се случи. Има ли някъде тема за проблеми с букинг , за да я попрегледам ?

 

ами, примерно точно тази тема

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, ilign78 каза:

Да , разгледах и чета сега, още съм нова и трудно се оправям с темите 🙂 

Извинте може ли повече инфо за това т.нар. напатили от Букинг.ком, защото аз винаги само през тях буквам , досега не е имало фал, надявам се и за напред да няма, но все пак да съм подготвена , ако нещо непредвидено се случи. Има ли някъде тема за проблеми с букинг , за да я попрегледам ?

Тази е темата, прочети я от началото.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Параграф 22 - няма кой да компенсира клиенти при софтуерни проблеми в Booking.com

Няма кой да компенсира клиенти при софтуерни проблеми, свързани с онлайн платформата за хотелски резервации Booking.com. За проблема информира Велин Пасков в писмо до "Дневник", който е бил поставен в ситуацията да избира - да плати двойно или да се откаже от редовна резервация.

 

Подробности  ЦЪК

Връзка към коментар

Това вече отдавна стана ясно.

Обаче какво, трябва да гледам дали обявената цена съответства на пазарната ли? То така винаги могат да се измъкнат. А ако бяха обявили по грешка няколко пъти по-висока цена и някой будала резервира, дали ще му я анулират, защото не съответства на пазарната?

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 4 часа, dimitrov6 каза:

Параграф 22 - няма кой да компенсира клиенти при софтуерни проблеми в Booking.com

Няма кой да компенсира клиенти при софтуерни проблеми, свързани с онлайн платформата за хотелски резервации Booking.com. За проблема информира Велин Пасков в писмо до "Дневник", който е бил поставен в ситуацията да избира - да плати двойно или да се откаже от редовна резервация.

 

Подробности  ЦЪК

Аз не виждам доказателство, че грешката е софтуерна. Според мен Букинг си измиват ръцете. А дори и да е софтуерна, това оневинява ли ги? Софтуерните грешки ничии ли са?

На мен ми се случи същото, но обяснението в моя случай беше, че цената била на човек, а не на стая. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , neuromancer каза:

Това вече отдавна стана ясно.

Обаче какво, трябва да гледам дали обявената цена съответства на пазарната ли? То така винаги могат да се измъкнат. А ако бяха обявили по грешка няколко пъти по-висока цена и някой будала резервира, дали ще му я анулират, защото не съответства на пазарната?

Ако будалата забележи....:))))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

софтуерната грешка също е на човек (тоя, който е правил софтуера), това въобще е много глупаво оправдание

 

ПП обикновено значи, че в софтуера има ключе евро/лев или по-скоро въобще валута, и тоя, който въвежда цените не го е видял...

Редактирано от neuromancer
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 37 минути , neuromancer каза:

Това вече отдавна стана ясно.

Обаче какво, трябва да гледам дали обявената цена съответства на пазарната ли? То така винаги могат да се измъкнат. А ако бяха обявили по грешка няколко пъти по-висока цена и някой будала резервира, дали ще му я анулират, защото не съответства на пазарната?

 

преди 33 минути , noshtna_ptica каза:

Аз не виждам доказателство, че грешката е софтуерна. Според мен Букинг си измиват ръцете. А дори и да е софтуерна, това оневинява ли ги? Софтуерните грешки ничии ли са?

На мен ми се случи същото, но обяснението в моя случай беше, че цената била на човек, а не на стая. 

преди 16 минути , neuromancer каза:

софтуерната грешка също е на човек (тоя, който е правил софтуера), това въобще е много глупаво оправдание

Това се оказва сериозен пропуск в системата. Абстрахирам се дали е грешка или не. Просто няма как потребителят да плаща задължително нечии чужди грешки. Това рано или късно ще се коригира в условията - някак.

Когато някой потребител стигне до края в оплакването си... 

Връзка към коментар

Е, в случая се измъкват, че потребителят не плаща, т.е. му анулират резервацията 😀 Не знам докога ще им минава номера

 

Честно казано аз не мога да си представя, че Букинг (с хотелите в 200 държави) нямат избор на валута в софтуера. Т.е. този, който въвежда цените (предполагам хотела) не е цъкнал каквото трябва.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Добре де, а вие какъв точно развой очаквате при подобни ситуации?

 

До колкото знам регулации (смешно е знам) в това отношение няма, повече посредници като booking имат в общите си условия клаузи, че не носят отговорност за един или друг тип грешки, които явно са преценили, че в повечето случаи ще им свършат работа евентуално ако се стигне до съд.

 

С други думи, нали не очаквате частна компания да се саморегулира в свой ущърб от чисто алтруистични подбуди при положение, че номера масово минава и не рискуват нещо повече от някой дребен съдебен процес от дъжд на вятър, а и особено, ако са достатъчно големи и популярни и негативните отзиви не им влияят особено.

     

Иначе съм имал абсурден случай с тях на разменени всички стаи на два хотела с подобни наистина имена, но на огромно разстояние един от друг и то при резервация за двайсет души… е нататък го знаете, а и на хората, които я бяха направи не им беше до това в онзи момент, както обикновено се случва.

Връзка към коментар
преди 9 минути , Adventurer каза:

Иначе съм имал абсурден случай с тях на разменени всички стаи на два хотела с подобни наистина имена, но на огромно разстояние един от друг...

...което ми напомни за ТОЗИ абсурден случай - как се резервира полет от погрешно летище... 

 

Couple's dream holiday scuppered after booking to fly out of WRONG airport thousands of miles away
Mary and Jack McQueen had clicked on Glasgow Airport in Montanan, USA, as their departure point

Връзка към коментар
преди 10 минути , Rainy каза:

...което ми напомни за ТОЗИ абсурден случай - как се резервира полет от погрешно летище... 

 

Couple's dream holiday scuppered after booking to fly out of WRONG airport thousands of miles away
Mary and Jack McQueen had clicked on Glasgow Airport in Montanan, USA, as their departure point

 

А то това е интересен случай, но грешката си е тяхна все пак, там все пак си пише, че полета е от USA, като и името на авиолинията...

В нашия случай, просто бяха разменили само стаите в двата листинга, а в хотела, за които е трябвало да бъде резервацията нямаше нито едно място. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.