Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

Направихме резервация в b@king с безплатно анулиране, в  последния ден от срока я анулирахме, обаче платформата си е дръпнала блокираната сума. Получихме съобщение, че в рамките на 7-10 дни сумата ще бъде възстановена. Днес, четири дни по-късно, положението е без промяна. Случвало ли се е и друг път изтегляне на сума по резервация, която има опция безплатна отмяна? Те парите ще върнат, но таксите за междубанкови преводи надали. След три обещани, но неполучени награди и последния случай с уж безплатната анулация съпругът сериозно им е сърдит.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Възможно ли е при направена резервация през букинг и платена частично според условията за конкретни хотел, след това от мястото за настаняване да ти поискат много по-висока сума за нощувките и какво трябва да се направи в тоя случай?

Връзка към коментар

Моят опит с Booking нередности.

Преди 3 години направих резервация за хотел близо до Сливен през B. След 2 дни ми се обадиха от хотела че нямат места и няма да ме настанят, прескачайки изобщо B. предполагам за да избегнат някакви санкции. Намерих си друг хотел и този го сложих в черния списък. Писах на B. - никаква реакция. Когато дойде време да напиша ревю за престоя в този хотел описах какво се е случило, но едва ли някой е обърнал внимание. Повече не съм се занимавала. 

Друга резервация - хотел без предварително плащане (плащане на място). Обаждат ми се директно от хотела и искат пълно предварително плащане. Пратих ги на B. като и аз се свързах с B. оставих ги да се разберат и не платих нито стотинка до настаняването в хотела. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От хотелите си правят често каквото искат и няма как букинг да се оправи с всички тях.

Въобще не ги интересува, че пише плащане в хотела, без депозит и т.н. на мен последно се пробваха да изтеглят доста пари преди да дойде датата за безплатен отказ и при изрично написано, че ще плащам в хотела.(В Италия)

След разговори с хотела, се оправдаха, че искали да са сигурни и да проверят картата, ама не с 1 или 5 евро ама с 400!

След това отпадна резервацията, канселираха я явно, но до последно ме убеждаваха по телефона, че ще ми пазят стаята.

 

Въобще не съм звънял на букинг, но си имам едно на ум и винаги държа всички карта празни с по няколко евро-лева.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Случаят с изтеглената / не блокирана, а изтеглена/ сума за резервацията с безплатна анулация приключи благоприятно. Парите, дръпнати от сметката ден преди изтичане на срока за безплатно анулиране, бяха възстановени 6 дни по-късно, т.е. вчера. Всичко е добре, щом завършва добре. За нас остават като "подарък" изгубеното време за справки с банка, картов център, както и таксите за паричен превод - веднъж към б@кинг и втори път от б@кинг към сметката  на съпруга. 10 лева са, не е болка за умиране, ама защо да е така. Явно някой не си свърши добре работата или просто се престара. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ами много пъти съм казвал, безплатно анулиране не значи, че няма предплащане. Там трябва да го има отделно в условията, може да са в правото си, може и да не са.

А хотела надали знае или се интересува дали банката на клиента имат такса за връщане на пари.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 1 час, Ann каза:

Случаят с изтеглената / не блокирана, а изтеглена/ сума за резервацията с безплатна анулация приключи благоприятно. Парите, дръпнати от сметката ден преди изтичане на срока за безплатно анулиране, бяха възстановени 6 дни по-късно, т.е. вчера. Всичко е добре, щом завършва добре. За нас остават като "подарък" изгубеното време за справки с банка, картов център, както и таксите за паричен превод - веднъж към б@кинг и втори път от б@кинг към сметката  на съпруга. 10 лева са, не е болка за умиране, ама защо да е така. Явно някой не си свърши добре работата или просто се престара. 

Ако това ще те успокои - винаги е така. Като ходят парите напред-назад, само загуби.

Миналото лято  букнах един хотел в Лисабон, пак с плащане в хотела и безплатна анулация, до датата на настаняване. Това - 5 месеца по-рано.

Щом получих потвърждение, веднага дръпнаха парите. Аз се разгневих и тутакси  анулирах. И написах гневно писмо, да си ми върнат веднага парите. Върнаха ги след няколко дни и, естествено, имаше липси.:girl_sad:

Миналия месец, буквам в Бове един Меркюр, дето са хубава верига. И те с тоя номер. Тъкмо си бях сменила картата, пък не съм я актуализирала и получих депеша, че поради невъзможност да си дръпнат цялата сума, ми канселират резервацията. Даже, не ми дадоха, както друг път, 24 часа, за да си актуализирам информацията.

Изводът е че, само разправии около резервации, самолетни билети, КК и прочие. Все трябва да си нащрек и да следиш всичко.

Ама, това е положението.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Канселирали сме в б@кинг преди около година и половина на 2 или 3 пъти, също и седмица по-рано, и нямаше подобна ситуация. Затова съм по-скоро изненадана, отколкото ядосана. @AlexandraKo наистина споделеното от теб и @neuromancer е успокояващо, явно хората така процедират. Просто при предишните случаи сме анулирали преди последния ден от срока за анулация. 

Връзка към коментар

Няма за какво да се гневите , съвсем нормално е при направена резервация - да се изтегли цялата или част от сумата, независимо от условията по резервацията. Все пак се блокира стая , понякога и с месеци наред, нормално е да се изтегли сума . Предполагам всеки от нас се е възползвал и от резервирането на няколко стаи едновременно, докато предпочете някое от настаняванията, а това намалява избора на останалите клиенти. Твърдо съм за практиката , при всяка резервация да се дърпа цялата сума , за да не се ощетява бизнеса по някакъв начин, което от своя страна вероятно би довело и до по-добра услуга , а и по-добри цени.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 24 минути , stanislavpp каза:

Няма за какво да се гневите , съвсем нормално е при направена резервация - да се изтегли цялата или част от сумата, независимо от условията по резервацията. Все пак се блокира стая , понякога и с месеци наред, нормално е да се изтегли сума . Предполагам всеки от нас се е възползвал и от резервирането на няколко стаи едновременно, докато предпочете някое от настаняванията, а това намалява избора на останалите клиенти. Твърдо съм за практиката , при всяка резервация да се дърпа цялата сума , за да не се ощетява бизнеса по някакъв начин, което от своя страна вероятно би довело и до по-добра услуга , а и по-добри цени.

Не съм съгласна, щом в условията пише, че ще се плати на място и предплата не е необходима, така трябва да бъде. Нямат право да теглят нищо, иначе да си сменят условията. Точно заради такива резервирам с празна карта, но това не е въпрос на надлъгване.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Между другото два пъти съм имала проблеми с букинг и двата в България. Първият един хотел в Св. Влас - хотелът бяха дублирали резервации, за да се подсигурят, че ще има, пък после да настаняват по разни съседни места, а вторият в Паничище, където дядото рецепционист въобще не беше чувал за он лайн резервация 😁. Е поне имаше места.

Редактирано от ДиянаВ
Връзка към коментар

Съгласна съм с @slujitel че условията на резервацията трябва да се спазват, за да има яснота как и кога плащаш. Но също така @stanislavppе прав, че това поведение на хостовете се дължи на “хитринките” на клиентите. Докато и едните и другите хитреят, няма да има качествена услуга, а нерви и разправии. За последното е права @AlexandraKo😆. Колко много правилни мнения.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да обясня какво имам предвид.

Ето тук има хотел с безплатна анулация и предплащане (като кликнеш на иконката i излиза

image.png

Ако не кликнеш пише само FREE cancellation и човек може да си помисли, че няма да вземе пари преди 6 юли

Четете внимателно за да няма изненади

За да не теглят пари си пише No prepayment, което е различно от free cancellation

 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 5 минути , neuromancer каза:

Да обясня какво имам предвид.

Ето тук има хотел с безплатна анулация и предплащане (като кликнеш на иконката i излиза

image.png

Ако не кликнеш пише само FREE cancellation и човек може да си помисли, че няма да вземе пари преди 6 юли

Четете внимателно за да няма изненади

За да не теглят пари си пише No prepayment, което е различно от free cancellation

Точно. И още едно допълненение - в условията с малки букви понякога пише: хостът може да блокира част от сумата след резервирането. Случвало ми се е. И ако картата е празна, може да се направят неприятни изводи и рискуване на самата резервация, но всеки решава до каква степен може или желае да рискува.

 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 3 часа, AlexandraKo каза:

Миналия месец, буквам в Бове един Меркюр, дето са хубава верига.

Повтарям се, но никога не бих резервирал хотел от голяма верига през букинг. Само през сайта на веригата.

Първо, цената през техния сайт ще е малко по-ниска, дават точки и разни други глезотии, и ако има проблем ще е много по-ефективно да действате през веригата, отколкото през букинг.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 минути , neuromancer каза:

Повтарям се, но никога не бих резервирал хотел от голяма верига през букинг. Само през сайта на веригата.

Първо, цената през техния сайт ще е малко по-ниска, дават точки и разни други глезотии, и ако има проблем ще е много по-ефективно да действате през веригата, отколкото през букинг.

 

Това за цената само понякога е така, винаги проверявам и цената през техният сайт , и почти винаги е по-висока ( откакто има Genius намаление) . Точките хубаво се натрупват , но цената на нощ излиза при мен между 20 -50$ по-висока. Личният ми опит е с Хаят, Мариот и Уестин. Експидия , например предлагат аналогично по-ниската цена на Букинг, но пък често с включена закуска. Но да, при еднаква цена, винаги бих избрал директният сайт.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Има и best price guarantee, a доколкото помня не ми е излизало намаление с Genious за хотел от верига (разбира се не отричам, че може и да се среща). Специално Accor, които притежават Меркюр, дават 5-10% намаление за членовете на програмата за лоялност (безплатна е).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То всеки сайт ( буквално) има best price guarantee, затова и разлики има единствено от отстъпките или бонуси ( всякакви loyalty and member prices or discounts), които не се покриват от best price guarantee.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, slujitel каза:

Не съм съгласна, щом в условията пише, че ще се плати на място и предплата не е необходима, така трябва да бъде. Нямат право да теглят нищо, иначе да си сменят условията. Точно заради такива резервирам с празна карта, но това не е въпрос на надлъгване.

Е, вече, с празна крта не може, да знаеш. Направо канселират, ако не могат да теглят.

Аз също не го разбирам, като изричното условие, което си е написано в резервацията, че ще се плаща в мястото на настаняване.

Но в същото време, пише и че, “ хотелът си запазва правото, да тегли част или цялата сума”.

Както много пъти сме се уверили, разните хотели имат различна политика, по повод на която, нищо не можем да направим, освен, да внимаваме.:)))

И да, съгласна съм, че коректността е задължителна и за двете страни.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, neuromancer каза:

Има и best price guarantee, a доколкото помня не ми е излизало намаление с Genious за хотел от верига (разбира се не отричам, че може и да се среща). Специално Accor, които притежават Меркюр, дават 5-10% намаление за членовете на програмата за лоялност (безплатна е).

Абсолютно прав си. Конкретно,  за този случай, с отстъпките през линк за 10% и Гениус ми излезе по- добре, отколкото, през сайта на Accor.Там съм член, ама, нямам ни точки, нито съм активна. Както при Мелия.

Редактирано от AlexandraKo
Връзка към коментар

Тази вечер е имало опит за теглене на пари от хотел в Пловдив.

Резервацията ми е за след 10 дни, направена преди седмица и имам право на отказ до 19.05.19 и най-важното изрично пише с големи букви. 

  • НЕ СЕ ИЗИСКВА ПРЕДПЛАЩАНЕ - плащате в мястото за настаняване

Да, но хората са се пробвали да вземат 40 евро тази нощ и добре, че Революта изписва всичко за разлика от другите карти. Преди малко им звъннах и питам защото така се правят на луди.

 

Обяснението им бе, че те просто искали да ауторизират картата и че парите не се взимат, а само блокират и че съжалявали, но това било техническо изискване и т.н. глупости! 

След като им казах, че не всички хотели правят така и явно има начини да ауторизират картите без взимане на пари и дори да искат да взимат пари най-малко  трябва  да го напишат, вместо "не се изисква предплащане" да пишат "ще бъдете таксувани по всяко време" или нещо от другите варианти.

 

Съгласиха и  се разбрахме, че няма да ми взимат нищо до последния ден и даже че ми се обадят преди да пробват, ама можело и да не пробват да взимат. Съгласиха се и че дори да е блокиране, аз нямам налични тези пари и ако имам 10 резервации, не може всеки по всяко време да си взима колкото иска пари. Изобщо през цялото време бяха меки и имаше съжаляваме, няма проблеми и т.н.

Явно масово започват да правят така, чудя се дали да звънна на букинг за проблема. Иначе веднага ми предложиха и по-ниска цена на рецепцията ако съм искал.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

На мен пък преди 10-на дни за първи път ми се случи следното:

Буквам /с валидна кр. карта/ хотел с безплатна анулация и без предплащане и получавам потвърждение. След няколко часа - резервацията ми била анулирана заради невалидна кр. карта.

Буквам пак същия хотел, пак със същата карта, пак потвърждение и след няколко часа - пак анулация.

Трети път буквам пак така и всичко е наред.

Вчера дойде време да ми изтеглят парите и го направиха. Гледам в ДСК-директа: веднъж парите са изтеглени и два пъти - блокирани за по 45 дни! А в Букинга - съобщение, че временно ми е прекратено членството в Genius, поради това, че съм дала некоректни данни на кр. карта.

Щ сие пишем писма с хотела, няма как... 

  • Харесвам 1
  • Шок 2
Връзка към коментар

Точно поради избягване на разправии като описаните по горе резервирам с празна карта. Разбира се, чета много внимателно условията и ги спазвам стриктно. Ако на някой хотел не му харесва, че не може да си изтегли парите предварително въпреки, че е написал, че предплата не е необходима и ще се плаща на място и канцелира, нека да канцелира. Аз също не бих желала да имам взимане-даване с некоректни хотели. Хотели колкото щеш, резервирам друг. Единственото нечестно в случая, което правя е, че там където пише, че може да блокират пари по картата няма да могат, случвало ми се е много рядко, обикновено не го правят, но и там не е болка голяма. Съжалявам, но тази практика съм я предприела точно защото ме принудиха. Преди доста години от един хотел в Лондон така си изтеглиха парите и ги върнаха с много разправии.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Възможно е да не разбирам напълно последните няколко коментара и затова искам да акцентирам върху следното.

 

Към настоящия момент в Букинг при търсене винаги излизат следните опции при филтри:

image.png.c1414398e4c6c1586b30372939687e44.png

За първата група условията са различни - някога таксуват различен процент от цялата сума, друг път таксуват половината, в опреден период преди настаняване таксуват и цялата, но при анулация връщат таксуваното.

 

При опцията "без предплащане" сума не се задържа преди определената дата.

Добре да се гледа в полето, което става активно след посочване и задържане с курсора

image.png.2e0bfe4c11af8e73474b21dee700dbd5.png

Задължително е да се гледа написаното със ситния шрифт. Случвало се е там да е написано за блокиране на сума.

Задължително е да се гледа след потвърждаването на резервацията. Случвало се е едва там да е написано, че се блокира сума.

Нямам такава, за да направя скрийншот, но тази информация се намира в зоната, където Букинг са загрижени за безопасността на клиентите си и предлагат телефон за връзка.

 

П.П. Намерих условия, които си противоречат. 

image.png.2fcc0e915eacb6b10281479e48d0d6e1.png

По-долу в ситния шрифт и общите условия на мястото на настаняване пише:

image.png.4c858fa732b191b46278ebc2a027cb96.png

 

Това означава, че ако не бъде блокирана сума е изпълнено условието на резервацията, но ако блокира основанието за това ще е са общите условия и допълнителни изисквания със "ситен шрифт".

 

 

 

Редактирано от Таньо
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.