Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

преди 45 минути , koliob каза:

Не мога да твърдя, че някой ми е нарушил правата. Исках да кажа, че съм се възползвал успешно неколкократно от разумната предпазливост в политиката на Booking.com по отношение на сгрешени цени. В смисъл, че 3 пъти са ми признавали такива резервации и 2 пъти са ми предлагали алтернативно настаняване с възстановяване на разликата (след размяна на по 5-6 мейла). Аз поне не виждам други причини това да се случва, освен описаните по-горе.

явно грешно съм те разбрала 🙂 аз лично съм ти благодарна за всичко, което споделяш алтруистично, затова и попитах, понеже направих връзка с нарушени права

 

но пък се убедих, че си и голям късметлия /уважените грешки/ 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
15 minutes ago, Rainy said:

И понеже стана въпрос за правата, и понеже имам право да канселирам безплатно дадени имоти в Booking дори 24, 48 и т.н. часа преди резервацията, просто си задавам резонния въпрос поради що собственикът не може да направи сходно действие, ако грубо са му нарушени правата, и какво обезщетение ние можем да искаме и на каква основа, и коя е регулацията, и с какво това се различава от грешна самолетна цена... 

Една възможност е да гледаме на случая като на многопластов. От една страна клиентите не са "шмекерували" - отворили са Букинг, видели са грешна тарифа и са я букнали. Идва логичен въпрос - кой ще плати сметката (разликата)?  Еднакво валидни са въпросите защо да са клиентите и защо да са доставчиците на услуги, и защо да са посредниците. Ако следваме логиката, че е редно да има accountability, е редно сгрешилият да си покрие разходите по грешката. Ако има клиенти, които умишлено търсят грешки, то има и такива, които чинно са си букнали хотел, без много да го мислят.

За канселирането на резервациите - зависи от страната, но има пазари на които тази услуга си се плаща - резервация с канселиране  24/48 часа е по-скъпа от резервация без право на канселиране. На други места пазарите изискват гъъвкавост и предоставяне на допълнителни услуги от страна на хотелиерите, за да са по-атрактивни за клиентите. Симетрично ли е наистина резервацията с канселиране и отмяна поради грешка, която грешка не е на клиентите?

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 41 минути , koliob каза:

Ключовото в случая е, че правата и задълженията на търговци и потребители не са симетрични. Предполага се, че потребителите разполагат с много по-малко информация и са много по-уязвими. Затова се създава специфично законодателство за защита на потребителите. Синтезирано (на 80 страници...) за страните от ЕС можеш да го видиш тук например:

https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/crd_guidance_en_0.pdf

Освен това регулаторните органи могат да налагат доста солидни глоби на търговците, които нарушават разпоредбите, дори и без да се минава през съда, ако регулатора прецени това. Вероятно предпазливостта на търговците да не получат такива глоби може да е и по-силна причина да не отменят такива резервации с грешни цени.

Много резонен отговор, благодаря ти!

преди 38 минути , akair каза:

Една възможност е да гледаме на случая като на многопластов. От една страна клиентите не са "шмекерували" - отворили са Букинг, видели са грешна тарифа и са я букнали. Идва логичен въпрос - кой ще плати сметката (разликата)?  Еднакво валидни са въпросите защо да са клиентите и защо да са доставчиците на услуги, и защо да са посредниците. Ако следваме логиката, че е редно да има accountability, е редно сгрешилият да си покрие разходите по грешката. Ако има клиенти, които умишлено търсят грешки, то има и такива, които чинно са си букнали хотел, без много да го мислят.

За канселирането на резервациите - зависи от страната, но има пазари на които тази услуга си се плаща - резервация с канселиране  24/48 часа е по-скъпа от резервация без право на канселиране. На други места пазарите изискват гъъвкавост и предоставяне на допълнителни услуги от страна на хотелиерите, за да са по-атрактивни за клиентите. Симетрично ли е наистина резервацията с канселиране и отмяна поради грешка, която грешка не е на клиентите?

Съгласна съм! Въпросът - защо това не се прилага при грешки със самолетни билети? 

Връзка към коментар
преди 16 минути , Rainy каза:

Много резонен отговор, благодаря ти!

Съгласна съм! Въпросът - защо това не се прилага при грешки със самолетни билети? 

Според мен законодателството се прилага еднакво както за нощувки, така и за самолетни билети, но може би ролята на посредниците е малко по-различна (без да съм сигурен в това). Отмяната на самолетни билети почти винаги става по инициатива на авиокомпаниите и съответно те поемат риска от него. В този бизнес като правило авиокомпаниите са далеч по-големи фирми от посредниците. Едно от изключенията е Expedia и може би затова има такива договори, благодарение на които можем да се възползваме по-пълноценно от грешни тарифи и пропуснати такси. 🙂 Май доста задълбахме в страни от темата по начин, който не съм сигурен, че е особено полезен.

Редактирано от koliob
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Разбира се, че се прилага и при самолетни билети. Въпроса е кой си търси правата и кой не.

В правилата на Уиз или Раян нали пише, че ако ти отменят полета едностранно определен брой дни преди него не дължат обезщетение?

В правилата на Букинг не пише, че може едностранно да се отменя резервация - цитират ми "очевидна грешка". Ама за кого е очевидна? За тях защото знаят какви са цените наоколо. Ако аз не съм търсил места наоколо кое и е очевидното? Очевидно грешка за мен е хотелска стая да струва 300 евро на вечер?? Мога да ли да претендирам пред Букинг или пред хотела да ми се намали цената, защото очевидно местата около този хотел струват по 80 евро на вечер примерно?

Редактирано от cybersimo
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 13 минути , Rainy каза:

Съгласна съм! Въпросът - защо това не се прилага при грешки със самолетни билети? 

Може би милиардерите, които са собственици на авиокомпании, имат по-добри адвокати от милиардерите, които държат Букинг...

 

Иначе по темата, за мен е спорен моментът,  дали когато направиш резервация на ниска X цена и те питат дали искаш да запазиш резервацията на друга 'реална' Y цена, това не е подвеждаща реклама ...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

В САЩ има права, които директно защитават клиентите от извинение, че дадена тарифа е била грешка. Друг е въпроса и там до колко тези права се спазват, а и стриктната регулация беше доста разхлабена и се появиха случаи, при които беше позволено на авиокомпаниите да се измъкнат при очевадни нарушения и не чак толкова очевидни грешки. 

 

Съжалявам, че съм малко лаконичен, но съм чел преди години и имам нужда отново да събера фактологията. Но само исках да отбележа, че самолетните грешки не са по-ниско в йерархията за правата на пътници 🙂 Ето едно приятно материалче по темата, засяга конкретно САЩ: https://thepointsguy.com/2016/01/dot-speaks-on-mistake-fares/

преди 12 минути , bad kid каза:

Иначе по темата, за мен е спорен моментът,  дали когато направиш резервация на ниска X цена и те питат дали искаш да запазиш резервацията на друга 'реална' Y цена, това не е подвеждаща реклама ...

Има си цяла терминология и се нарича bait and switch, и да, като цяло е незаконно. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

 

Ролята на букинг е да посредничи , гарантира и пази правата на двете страни (хотел и клиент).

В замяна получава комисионна.

И , ако аз съм направил резервация, а след това букинг желае да промени центата или да отмени резервацията как точно защитава интересите ми. Защо изобщо трябва да ползвам букинг, ако е така?

Всеки път, когато правя резервация трябва да мисля , абе тази цена нормална ли е или не, и ако не е какво ще последва?

И понеже ми се струва , че тук има много адвокати на голямата корпорация , за която сме се загрижили много, ще се радвам да ми отговорят на  въпросите.

 

И още нещо, когато аз сгреша си плащам, като поп.  Дори, често съм страдал за чисто техни грешки.

Но всичко си има граница, която за тях явно е без лимит.

Редактирано от Щастливеца
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Еее, стига де - когато човек не е имал проблем, е доволен.

Когато е имал проблем - е недоволен.

Не трябва всичко да е под един знаменател.

Когато Букинг дават бонуси - всички се възползват - и доволни, и недоволни.

Когато съм недоволна от нещо или от някого, просто го зачертавам, ако ще и звезди да ми сваля. За мен е въпрос на принцип.

Ама, да лаеш против някого и, когато има полза от него, да се подредиш пръв на опашката, това не го разбирам.

Не съм им адвокат на Букинг, въпреки, че от сто години ги ползвам. И никога не съм имала проблем с тях. Един, единствен път, бях предплатила хотел, от АК смениха датите на полетите, обадих им се и те уредиха въпроса веднага. От хотела ми смениха датите.

Как да кажа нещо лошо? Просто съм обективна, колкото мога.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
На 3.09.2018 г. в 17:19, cybersimo каза:

Уважаеми XXXXXXXXXX,

Благодарим ви, че избрахте Booking.com.

Пишем ви във връзка с вашата резервация XXXXXXXX в Residenza La Majelletta, с настаняване на 2019-05-23, и напускане на 2019-05-28.

Ние проверихме резервацията, но за съжаление поради факта, че е очевидна грешка, ние не можем да възстановим средствата за самолетен билет, кола или пък да ви настаним в друг обект на наши разноски. Цените на всички други обекти наоколо са около 5 пъти по-високи, което прави цените на този обект очевидна грешка. Съжаляваме за създаденото неудобство и бихме искали да споделим с Вас условията на резервацията:

 

"Очевидни грешки (включително печатни) не са обвързващи.

Всички специални оферти са специално обозначени. Ако не са маркирани като такива, Вие не можете да извлечете права в случай на очевидни грешки."

Моля, не се колебайте да се свържете с нас, в случай че имате допълнителни въпроси.

C уважение,

--
Pelagiya S.
Booking.com Customer Service Team

 

 

Уведомих ги, че сам няма да си отменя резервацията и че "очевидна" е субективно понятие. За мен цената е реална и аз нито съм проверявал други обекти наоколо, нито съм длъжен да го правя. Също така и че подавам оплакване към КЗП и към Европейския орган за правата на потребителите.

 

Сега се сетих да ти кажа като се оплакваш на институциите от отмяната на резервацията им обърни внимание, че са те притискали по некоректен начин, като са ти цитирали, че "Цените на всички други обекти наоколо са около 5 пъти по-високи, което прави цените на този обект очевидна грешка." Както бях написал и преди служителите на Booking.com рядко са достатъчно компетентни и допускат грешки, когато пишат писма. При наличие на такова твърдение не е лошо да го подчертаеш в жалбата (един вид малко да "подпомогнеш" регулатора), тъй като те най-вероятно няма как да го подкрепят с никакви факти. За да твърдят подобно нещо трябва да разполагат с данни за направени резервации в същото населено място, за подобен род настаняване и най-вече точно за същия период. Като се има предвид колко отдалечена във времето е тази резервация - това е слабо вероятно. Наличието на множество оферти на по-високи цени изобщо не им върши работа.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Миналата година запазих нощувка в апартамент в Сиракуза . Поради мое недоглеждане се оказа, че към нощувката от 35 евро има еднократна такса за почистване от 80 евро. Очевидна беше за мен грешката ми, но резервацията беше без анулация и си платих като поп.

 

За майските празници запазих къща за Гости в Боженци. Отивам аз тя пълна. Айде на 12 човека се провали настроението и се оскъпи празника.

Очевидна гршка ???  И пак в моя двор .....

 

Запазвам за копенхаген декември. Два дни преди пътуването имейл: "мястото за настаняване пълно, станала грешка. Айде пак в моя г.з . Тройно пари за спане на 7 човека. 

Мога и още да разказвам ......

 

@AlexandraKo разбирам , че си безкрайно права, в мнението си за Букинг , защото наистина си доволна, но тази тема е за оплаквания и на никой не му става по-приятно като е прецакан. Абсолютно правилно е да се споменават и хубавите и позитивни неща. Така е не може да се изтъква само негативното.

Но в случая факта си е факт. Мизерни и подли са постъпките им и заслужават целия негативизъм който се изсипва. Темата е за оплакване и като човек е поснесъл горчилаката не му става по-приятно, като някой напише колко добри са те. 

И както се каза по-нагоре не е луд този дет яде баницата, а този който я дава.  

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 11 минути , Щастливеца каза:

Миналата година запазих нощувка в апартамент в Сиракуза . Поради мое недоглеждане се оказа, че към нощувката от 35 евро има еднократна такса за почистване от 80 евро. Очевидна беше за мен грешката ми, но резервацията беше без анулация и си платих като поп.

 

За майските празници запазих къща за Гости в Боженци. Отивам аз тя пълна. Айде на 12 човека се провали настроението и се оскъпи празника.

Очевидна гршка ???  И пак в моя двор .....

 

Запазвам за копенхаген декември. Два дни преди пътуването имейл: "мястото за настаняване пълно, станала грешка. Айде пак в моя г.з . Тройно пари за спане на 7 човека. 

Мога и още да разказвам ......

 

@AlexandraKo разбирам , че си безкрайно права, в мнението си за Букинг , защото наистина си доволна, но тази тема е за оплаквания и на никой не му става по-приятно като е прецакан. Абсолютно правилно е да се споменават и хубавите и позитивни неща. Така е не може да се изтъква само негативното.

Но в случая факта си е факт. Мизерни и подли са постъпките им и заслужават целия негативизъм който се изсипва. Темата е за оплакване и като човек е поснесъл горчилаката не му става по-приятно, като някой напише колко добри са те. 

И както се каза по-нагоре не е луд този дет яде баницата, а този който я дава.  

За първия случай, както и ти си казваш - грешката е твоя и няма отношение Букинг към нея.

Относно случаи 2 и 3 - обади ли се на Букинг за съдействие и те отказаха ли ти такова ?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , Щастливеца каза:

Миналата година запазих нощувка в апартамент в Сиракуза . Поради мое недоглеждане се оказа, че към нощувката от 35 евро има еднократна такса за почистване от 80 евро. Очевидна беше за мен грешката ми, но резервацията беше без анулация и си платих като поп.

 

За майските празници запазих къща за Гости в Боженци. Отивам аз тя пълна. Айде на 12 човека се провали настроението и се оскъпи празника.

Очевидна гршка ???  И пак в моя двор .....

 

Запазвам за копенхаген декември. Два дни преди пътуването имейл: "мястото за настаняване пълно, станала грешка. Айде пак в моя г.з . Тройно пари за спане на 7 човека. 

Мога и още да разказвам ......

 

@AlexandraKo разбирам , че си безкрайно права, в мнението си за Букинг , защото наистина си доволна, но тази тема е за оплаквания и на никой не му става по-приятно като е прецакан. Абсолютно правилно е да се споменават и хубавите и позитивни неща. Така е не може да се изтъква само негативното.

Но в случая факта си е факт. Мизерни и подли са постъпките им и заслужават целия негативизъм който се изсипва. Темата е за оплакване и като човек е поснесъл горчилаката не му става по-приятно, като някой напише колко добри са те. 

И както се каза по-нагоре не е луд този дет яде баницата, а този който я дава.  

Съгласна съм с теб, ама, кой ти е виновен, че веднъж, като са те разочаровали, продължаваш да ги ползваш?Ми ползвай други сйтове, поне такива - бол.

Хайде, първия път - не си догледал. Ама, след втория гаф, защо не ги отсвири напълно, ами, чакаш да те издънят и трети път? Ей, това не го разбирам.

Нас Катарците ни издъниха веднъж и до там ни беше пътуването с тях. А преди ги ползвахме често.

Ако ще и без пари да ме возят, изобщо не ме интересува. Каквито и ще промоции да правят, колкото и да са  доволни всички от тях, аз не съм и въпросът е приключен. След като веднъж ме изкараха из нерви, не желая да ми се случва втори път.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 5 минути , funny каза:

За първия случай, както и ти си казваш - грешката е твоя и няма отношение Букинг към нея.

Относно случаи 2 и 3 - обади ли се на Букинг за съдействие и те отказаха ли ти такова ?

Е именно грешката е моя и си сърбам попарата нали ?

А сега за случая който коментираме, те твърдят, че те са направили грешката и пак е за сметка на клиента. Е обясни ми логиката?Аз нея разбирам.

 

Относно другите два случая се свързах с тях и не получих съдействие или поне не получих разрешение на ситуациите. 

 

Редактирано от Щастливеца
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

И да, не оспорвам правото ти да си бесен, аз също щях да съм.

Особено пък, като казваш, че не са и реагирали. Чудя се, защо продължаваш да ги ползваш.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 минути , AlexandraKo каза:

Съгласна съм с теб, ама, кой ти е виновен, че веднъж, като са те разочаровали, продължаваш да ги ползваш?Ми ползвай други сйтове, поне такива - бол.

Хайде, първия път - не си догледал. Ама, след втория гаф, защо не ги отсвири напълно, ами, чакаш да те издънят и трети път? Ей, това не го разбирам.

Нас Катарците ни издъниха веднъж и до там ни беше пътуването с тях. А преди ги ползвахме често.

Ако ще и без пари да ме возят, изобщо не ме интересува. Каквито и ще промоции да правят, колкото и да са  доволни всички от тях, аз не съм и въпросът е приключен. След като веднъж ме изкараха из нерви, не желая да ми се случва втори път.

Права си. За това казах не е луд този дет яде баницата, а този който я дава.  Моя си е вината, че им дадох такъв толеранс.

Късно им спрях кранчето.

Но чета темата и виждам, как наглоста им се увеличава, а комисионните им прогресират.

Редактирано от Щастливеца
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 9 минути , Щастливеца каза:

Относно другите два случая се свързах с тях и не получих съдействие или поне не получих разрешение на ситуациите. 

 

преди 7 минути , AlexandraKo каза:

И да, не оспорвам правото ти да си бесен, аз също щях да съм.

Особено пък, като казваш, че не са и реагирали. Чудя се, защо продължаваш да ги ползваш.

Точно. 

Аз един път съм имала проблемна резервация с тях и се оказа че 12 посред нощите ключа не е там където хазяина беше казал че ще го остави, отделно не си вдигаше телефона. Е побърках букинг с обаждания и в рамките на час ни намериха друго място за настаняване , за което платихме цената на първото.

 

ПП. Относно случая които се разисква на последните страници на темата - не съм правила резервации по грешни тарифи а и аз лично ( не обвързвам никого с моето мнение) , смятам че както аз мога да си променя плановете и да анулирам резервацията в разумно време , така и хотела/букинг могат да го направят, особено за дати след 3-4-5-6 месеца.

Редактирано от funny
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 минути , funny каза:

 

ПП. Относно случая които се разисква на последните страници на темата - не съм правила резервации по грешни тарифи а и аз лично ( не обвързвам никого с моето мнение) , смятам че както аз мога да си променя плановете и да анулирам резервацията в разумно време , така и хотела/букинг могат да го направят, особено за дати след 3-4-5-6 месеца.

Явно не си прочела внимателно, защото колегата ясно им е обяснил, че е направил разходи за рент а кар и самолетни билети. което прави невъзможна отмяната.

Но дори да можеше не виждам причина да го прави, при положение, че точно това е основната дейност на букинг - да гарантира твоята резервация и да защити интересите ти.  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Щастливеца каза:

Явно не си прочела внимателно, защото колегата ясно им е обяснил, че е направил разходи за рент а кар и самолетни билети. което прави невъзможна отмяната.

Но дори да можеше не виждам причина да го прави, при положение, че точно това е основната дейност на букинг - да гарантира твоята резервация и да защити интересите ти.  

Всеки има правото да изисква това от другия, което смята че е негово право или му е дължимо. Не смятам да задълбавам в темата, но все пак до март месец има 6-7 месеца и направилия разходи за самолетни билети и рента кар има достатъчно време да си намери ново място за настаняване. Не е като да са се изчерпали хотелите или апартаментите 🙂

Мое мнение.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 минути , funny каза:

Всеки има правото да изисква това от другия, което смята че е негово право или му е дължимо. Не смятам да задълбавам в темата, но все пак до март месец има 6-7 месеца и направилия разходи за самолетни билети и рента кар има достатъчно време да си намери ново място за настаняване. Не е като да са се изчерпали хотелите или апартаментите 🙂

Мое мнение.

Права си няма смисъл да задълбочаваме в тези размишления, още повече че не си разбрала естеството на казуса.

Съдречно ти желая хубав и успешен ден.

 

 

До колкото до съществото на темата. 

@cybersimo аз лично не бих отстъпил и вярвам, че ще разрешиш казуса си .  Абсолютно си в правото си. 

Редактирано от Щастливеца
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 15 минути , Щастливеца каза:

Явно не си прочела внимателно, защото колегата ясно им е обяснил, че е направил разходи за рент а кар и самолетни билети. което прави невъзможна отмяната.

А, ей това удебеленото ми усмихна петъка. Пардон срядата! 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , Polina каза:

А, ей това удебеленото ми усмихна петъка. Пардон срядата! 

Ма даааа, ама сега е средо-петък!:yahoo:

За някои, а за мен не ееее...😂

Връзка към коментар
преди 38 минути , Щастливеца каза:

А сега за случая който коментираме, те твърдят, че те са направили грешката и пак е за сметка на клиента.

Според мен в случая клиентът може да се позове на факта, че добросъвестно е ползвал услугата, която те предлагат. Видял добра цена на сайта - резервирал. Нито им е хаквал системата, за да манипулира цените, нито е принуждавал някого да въведе тази ниска цена, нищо незаконно не е направил. Видял цената и резервирал, това е. Дори и да твърдят, че цената е нереално ниска, booking.com все пак са посредници и не могат да правят подобни изявления относно цена, която е въведена от друг. И самолетните билети по 1 цент бяха с нереално ниска цена, но зад нея имаше мотивация. Ами ако хотелиерът е решил да направи някаква масивна промоция, за да си напълни хотела, и умишлено е пуснал тия ниски цени на стаите? Не е работа на посредника да твърди дали те са реални или нереални. Щом са въведени в системата - значи са валидни, точка.

Оттам нататък възползването от грешките отива отвъд писаните закони.

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , Polina каза:

А, ей това удебеленото ми усмихна петъка. Пардон срядата! 

Ще ти обясня, защото не ти разбирам иронията.

Предлагат отмяна на резервацията или да плати много по-скъпа цена, от тази на която е запазил първоначално.

Ако си платил самолета и рент а кара , би ли се съгласила да отмениш, само защото от букинг учтиво те молят да им минимизираш загубата ?

Редактирано от Щастливеца
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
В момента, Щастливеца каза:

Ако си платил самолета и рент а кара , би ли се съгласила да отмениш само защото от букинг учтивото те молят да минимизираш загубата им ? 

Бих... ако и самолетните билети, и колата под наем също ми бяха резервирани с грешки и ми излизаха общо към 15 евро :grin:

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.