Прескочи до съдържание

Идеи за разни "шантави" комбинации и маршрути


Препоръчани мнения

преди 25 минути , Ivko каза:

 Този полет ми излиза 59.99 евро как 324?! и от къде толкова много евро за полети нещо аз ли не схващам 😄

Коригирал съм грешката, докато ти си ме цитирал.

Излизаше 24.99 евро с WDK.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

По подсказка на @bulpa пускам тук разсъженията си за следващ маршрут.

 

Габороне - Мавриций - Йоханесбург през първата седмица на юли

 

Условия:

  • да не включва изобщо отсечка Габороне-Йоханесбург (или обратно)
  • да не включва повече от 1 път отсечка Йоханесбург-Мавриций (или обратно)
  • да включва полет с Airbus 350
  • да се събира в портмонето

 

Условията са продиктувани от предизвикателство, което преследвам от декември 2018: да съставя възможно най-дълга поредица от полети без да повтарям отсечки. Летища могат са се повтарят. Разрешават се и свързващи отсечки по земя и вода. Дотук съм на 39 (на картинката липсват само два вътрешни в Нигерия)

 

image.png.edcb545450539098871e8d272fe05de0.png

 

1.      LOS – QUO

[отсечка по земя]

2.      CBQ - ABV

3.      ABV - LOS

4.      LOS - IST

5.      IST - SOF

6.      SOF - BEG

7.      BEG - FCO

8.      FCO - JNB

9.      JNB - HDS

10.   HDS - CPT

11.   CPT - JNB

12.   JNB - LHR

13.   LHR - SOF

14.   SOF - CDG

15.   CDG - JNB

16.   JNB – PZB

[отсечка по земя]

17.   DUR – JNB

[отсечка по земя]

18.   HLA - DUR

19.   DUR - CPT

20.   CPT – HLA

[отсечка по земя]

21.   JNB - AMS

22.   AMS - SOF

23.   SOF - BRI

24.   BRI – JTR

[отсечка по вода]

25.   KSJ - AOK

26.   AOK - RHO

27.   RHO - ATH

28.   ATH - SOF

29.   SOF – CDT

[отсечка по земя]

30.   VLC - LIS

31.   LIS - VXE

32.   VXE - RAI

33.   RAI – SFL

[отсечка по вода]

34.   RAI - LIS

35.   LIS - FRA

36.   FRA - SOF

37.   SOF - TLV

38.   TLV - JNB

39.   JNB - GBE

  • Харесвам 9
  • Шок 1
  • Браво 6
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
Граф Вронски

@домосед, без да успявам да разбера напълно цялостно решението ти на предизвикателството, бих казал, че то ми прилича на задачата за мостовете в Кьонигсберг. 🙂 

 

https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Седем_моста_на_Кьонигсберг

  • Харесвам 6
  • Смея се 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, bulpa каза:

Всички тези полети за една седмица!?!

Не. Това са полетите от декември до сега (6 месеца).  За една седмица е проектът Мавриций в началото на поста

Връзка към коментар
преди 6 часа, домосед каза:

проектът Мавриций 

Не ми е силна страна комбинаториката и затова не мога да помогна с работещи идеи, но ще ми е интересно да споделиш решението, което си намерил 🙂

Връзка към коментар
преди 22 часа, домосед каза:

 

Габороне - Мавриций - Йоханесбург през първата седмица на юли

 

Условия:

  • да не включва изобщо отсечка Габороне-Йоханесбург (или обратно)
  • да не включва повече от 1 път отсечка Йоханесбург-Мавриций (или обратно)
  • да включва полет с Airbus 350
  • да се събира в портмонето

От условието не схванах - какъв престой в Мавриций се търси? 2-3-5 дни? Или просто да се стъпи там, или ...? 

Връзка към коментар
преди 6 минути , домосед каза:

Това е правилният отговор. Минимум 2, максимум 5

Извинявай за може би глупавия въпрос, но правилно ли разбирам, че ти сам си налагаш допълнителни ограничения за пътуванията си през тази година, които не са непременно свързани с оптимизиране на цена и/или удобство?

Връзка към коментар
преди 2 часа, koliob каза:

правилно ли разбирам, че ти сам си налагаш допълнителни ограничения за пътуванията си през тази година, които не са непременно свързани с оптимизиране на цена и/или удобство?

Всъщност темата е точно за това 🙂

От анонса на Фичо в началото

На 8.09.2018 г. в 15:53, Фичо каза:

Какво по-точно имам предвид - тук да се споделят идеи за разни може би по-необичайни (като логистика) комбинации и маршрути на основата на различните промоции и оферти, които срещаме тук и там по сайтовете.   Става дума за пътувания, които обикновено са с повече прекачвания, с по-кратки или по-дълги престои в различни точки по маршрута, с използване на различни видове транспортни средства (по въздух, вода и суша) и биха били подходящи по-скоро за хора, които пътуват предимно само с ръчен багаж, които не се уморяват и притесняват от по-продължително придвижване с преминаване през различни климатични и часови зони и са склонни на експерименти, които може би не са най-практичните или най-удобни и комфортни. :wink3:

Връзка към коментар
преди 10 минути , bulpa каза:

Всъщност темата е точно за това 🙂

От анонса на Фичо в началото

Не разбрах какво общо има това с въпроса, но всъщност това няма значение. Всеки може да оптимизира каквото му хрумне. Не е нужно да има смисъл.

Връзка към коментар
преди 1 час, koliob каза:

Извинявай за може би глупавия въпрос, но правилно ли разбирам, че ти сам си налагаш допълнителни ограничения за пътуванията си през тази година, които не са непременно свързани с оптимизиране на цена и/или удобство?

Тове е възможна интерпретация, но не е единствената 🤨

 

Всичко опира до основния философски въпрос - какво ни мотивира да пътуваме.

Защото всяко пътуване с цел, различна от поминък, е и неудобство, и излишен разход.

 

Когато като малък баща ми ме въвеждаше в туризма в смисъла на ходене по планина, много държеше на правилото, че туристът никога не се връща по същата пътека. Ако си се качил на Черни връх от Железница, слизаш към Бояна. Примерно. 

 

Е, аз се опитвам да приложа същото правило и в туризма със самолет. Напук на традиционни разбирания и ценови практики, че връщане по същия път е по-удобно и по-изгодно. Но пък не е по-интересно! Признавам, нискотарифните авиокомпании силно улесниха нещата за късите разстояния. Предизвикателството остава с дългите.

 

Има го и колекционерският фактор. Някои "събират" държави, други - острови, трети - олимпийски столици.  Аз пък съм се запалил да събирам (освен изброените и) въздушни маршрути (впрочем - сухоземни също, но само в България и Южна Африка!)

 

Примери за "успешно" прилагане на правилото:

  • вместо да летя за стотен път от София до Йоханесбург през CDG, LHR или FRA, се отбивам в Тел Авив.
  • вместо да летя за стотен път директно от Йоханесбург до Кейптаун минавам през Дърбан.

Може да е малко по-скъпо, но така успявам да дегустирам повече хумуси и да сравня температурата и солеността на водата в различни морски басейни.

От друга страна икономисвам от елиминирани пътувания до места, където се стига само по един начин. Ето - само с едно не отиване до о-в Света Елена съм спестил над 800 евро 😎

 

 

 

 

  • Харесвам 15
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, koliob каза:

Извинявай за може би глупавия въпрос, но правилно ли разбирам, че ти сам си налагаш допълнителни ограничения за пътуванията си през тази година, които не са непременно свързани с оптимизиране на цена и/или удобство?

 

преди 1 час, bulpa каза:

Всъщност темата е точно за това 🙂

От анонса на Фичо в началото

не бих казал, че е точно за това, но може да е и за това :wink: 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 16.06.2019 г. в 13:15, домосед каза:

По подсказка на @bulpa пускам тук разсъженията си за следващ маршрут.

 

Габороне - Мавриций - Йоханесбург през първата седмица на юли

 

Условия:

  • да не включва изобщо отсечка Габороне-Йоханесбург (или обратно)
  • да не включва повече от 1 път отсечка Йоханесбург-Мавриций (или обратно)
  • да включва полет с Airbus 350
  • да се събира в портмонето

Ето ти предложение за пътен план:

01.07.2019 или 02.07.2019  Air Namibia - Габороне - Дърбън - 169€ 

 

image.png.5735dab3ffd931133dc6b36d4a10d8f1.png

 

 

03.07.2019  - Дърбън - Мавриций Air Mauritius - 289€

 

 

  image.png.d037adc3c3698b469697be261ec74398.png

 

 

05.07.2019  Мавриций - Йоханесбург  Air Mauritius - 404€  , птичката е А350


image.png.b370c7cb063ce7fa43b3efdb284b6690.png

Цена общо за всички полети - 862€ , при закупуване на билетите от сайтовете на съответната АК
Изпълнени са всички условия на транспортната задача, като остава последното условие, а именно побирането в портмонето ... 
Опасявам се, че в случая ще трябва да изхарчиш всичко, което си спестил от о-в Св.Елена, че даже и малко отгоре ... :grin:
Иначе в по-общ смисъл - различните хора имат различни портмонета, така че ...
Но по принцип за такова пътуване по така посочения маршрут (че и с допълнителни условия) и толкова скоро си трябва сериозно портмоне ...

Иначе, ако приемем маршрута и потърсим начин за редукция на цената - може да се обърнем към "ония сайтове", например jetcost.com.au >>> edreams /gotogate  и тогава вече може да получим следните стойности: 

Габороне - Дърбън - 140€
image.png.86801144ee3a3bef57d323c78b11d4e3.png

Дърбън - Мавриций - 248€

image.png.8370fea6304b696a7332c24a2e92117d.png
 

Мавриций - Йоханесбург - 382€

image.png.dee421179907f8d73f2d1b7f7e193fc1.png

 

 

При което цената общо за всички полети вече свеждаме до  770€

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Днешното предложение - малко сервеса, малко тапас и малко хамон , а в добавка - южноамериканска АК, птичка дриймлайнер и леко глезотийка с бизнес-класа. 
За какво иде реч. 
Преди време бях споменавал ето тук за офертата на Latam с достъпни цени на билети за бизнес-класа по трасето MAD-FRA-MAD.  И понеже аз лично досега не съм летял в бизнес-класа, а дриймлайнерчетата на Latam имат нелоша такава (седалки, които се свалят до напълно хоризонтално легло) - ето копченцето, към което приших балтона. А балтонът е разходка до Мадрид за 2 (или3) дни. 
Как са подредени полетите:

И така - в петък на обед, 20.09.2019, хващаме виолетките от София до Франкфурт - 20€


image.png.0750d210922d16ef92a8b2004b935f25.png

Имаме  5 часа до полета на Latam за Мадрид  ..., този престой едва ли оправдава отиване и връщане до центъра на града, където бихме имали на разположение около два часа и половина-три. Затова остава опцията например да спотваме самолетчета (все пак това е едно от най-големите и натоварени летища в Европа) и да убием няколко в часа в съответния лаундж, без да хабим посещения от Dirners-a.  
Вечерта потегляме за испанската столица и имаме на разположение два часа и половина да разучим какви удобства предлага бизнес-класата на Latam.  Цената на сайта на АК е 94€, но ние си купуваме билетчето  през jetcost.com.au > edreams  с карта Mastercard Debit за 62€ 
 
(при задаването на търсенето не забравяме да чекнем "business")

 

image.png.718c237338bf1fb88a84cbb6e964e57a.png

 

Пристигаме в Мадрид, настаняваме се и имаме на разположение събота и неделя за испаската столица, или пък - ако решим - може да направим еднодневна екскурзия до Толедо, например. 

В неделя вечер отново разчитаме на виолетките да ни приберат от удома - 19€
image.png.c4c064a69750fe625314cc294f869fc5.png


Цялото пътуване излиза 102€  , като е нужен само един ден (петък) допълнителен отпуск. 
Ако някой иска да намери други дати, добрите цени на полетите с Latam може да види през месечно търсене в матрицата - например ето цените за септември FRA-MAD
image.png.138345420bcde147e1d60997aeddf660.png

 

В обратна посока MAD-FRA се намират билети даже и за 70€, което през jetcost се сваля до 38€, което е отлична цена даже за полет с редовна АК в икономична класа, нежели за бизнес-класа.  Но свързващите полети са по-тегави в този случай. 
image.png.9463a782f522c715768e8f9a534a7fb9.png

 


Аз лично си взех билети SOF-FRA-MAD >>> SOF не петък-неделя, а един ден повече - четвъртък-неделя (19-22.09) и понеже съм ходил няколко пъти в Мадрид, сега замислям "пъклен план" за едно сухоземно кръгче от сорта Мадрид - Саламанка - Самора - Валядолид - Сеговия - Мадрид, ама още го доизпилвам дали ще е така и дали в тази посока. 

image.png.5a866cbba4a85256bca633ab308a7ee8.png

Ето и едно видеоревю за полета на LATAM 

 

 

Ами това е от мен.  Enjoy! :smile3:
 

 

 

  • Харесвам 17
  • Браво 12
Връзка към коментар
On 6/16/2019 at 8:04 AM, Граф Вронски said:

@домосед, без да успявам да разбера напълно цялостно решението ти на предизвикателството, бих казал, че то ми прилича на задачата за мостовете в Кьонигсберг. 🙂 

 

https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Седем_моста_на_Кьонигсберг

По-скоро на задачата за търговския пътник(?!? traveling salesman)

 

@домосед, притеснителното е, че София има полети до краен брой (европейски) хъбове и след CDG, LHR, AMS, MXP, FCO, FRA, MUC, SVO, VIE, IST, DOH, MAD, задачата ще стане съвсем сложна. Ще трябва да "чийтваш" с полети до Айндховен / Дортмунд /... и стигане по земя до съответния хъб.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , akair каза:

@домосед, притеснителното е, че София има полети до краен брой (европейски) хъбове и след CDG, LHR, AMS, MXP, FCO, FRA, MUC, SVO, VIE, IST, DOH, MAD, задачата ще стане съвсем сложна. Ще трябва да "чийтваш" с полети до Айндховен / Дортмунд /... и стигане по земя до съответния хъб.

Ами то точно това е забавното в играта. Да се заобиколят хъбовете. София е лесна! Йоханесбург и Кейптаун са значително по-трудни

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 minute ago, домосед said:

Ами то точно това е забавното в играта. Да се заобиколят хъбовете. София е лесна! Йоханесбург и Кейптаун са значително по-трудни

Недей така - едното летище е хъб, а другото - фокусен град 🙂

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

CDG, LHR, AMS, MXP, FCO, FRA, MUC, SVO, VIE, IST, DOH, MAD

 

Червените вече съм ги изгърмял от София.

И добре, че Ердоган премести летището, че така ми дава още един ход

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 10 часа, домосед каза:

И добре, че Ердоган премести летището, че така ми дава още един ход

 

Много ти я уважавам задачата, дано поне 100тина отсечки успееш да цъкнеш преди повторение. Ако се изчерпат вариантите - идвам да помагам с автомобил, че да не прекъсваш серията. Жокерът важи за Ниш, Белград, Крайова, Букурещ, Истанбул (и Сабиха), Солун, айде и едно Скопие за цвят 🙂

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 17 часа, Фичо каза:

 Опасявам се, че в случая ще трябва да изхарчиш всичко, което си спестил от о-в Св.Елена, че даже и малко отгоре ... :grin:

Няма страшно! Като не отида още един път до Св. Елена, пак ще ги спестя!

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 3 минути , cck каза:

За там има и опция за пощенски кораб в едната посока, май?

Отидоха спестяванията!

 

Истината е, че тоя пощенски кораб RMS St Helena толкова дълго само му следях разписанията, че те взеха, че го пенсионираха (продадоха го за плаващ арсенал в Персийския залив )

От 2018 до Св. Елена пътува товарен кораб MV Helena, който се държи срамежливо към приемане и на пътници на борда

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 41 минути , домосед каза:

до Св. Елена пътува

Ама има ход - British Royal Air Force (RAF) въртят военни чартъри до о.Възнесение (Ascension) и връщанката е през Лондонската им база (не си кацал там предполагам).

 

Оспамих темата с предложения. Ако трябва да отделя клонче?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.