Георги Матеев Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни След тази графика направо се зачудих как Boeing още не са фалирали. Няма да се изненадам държавата да ги е спасявала 1-2 пъти. 6
Климент Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни преди 13 минути , Георги Матеев каза: След тази графика направо се зачудих как Boeing още не са фалирали. Няма да се изненадам държавата да ги е спасявала 1-2 пъти. Боинг получават индиректна помощ от държавата като военен контрактор и то много отдавна. Разработката на 747 на практика е финансирана от пентагона, въпреки че не печелят конкурса за военно-транспортен самолет, се сдобиват с най-големия пътнически. Отделно авиолиниите нямат интерес да фалира, защото Airbus става монополист в производството на самолети, а от това не е в полза на превозвачите. 3
stanimir Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни Произвеждат и за военните , а ако договора за F-47 остане имат гарантирано бъдеще за поне 50 години напред https://www.boeing.com/defense/weapons#overview 2
feel_the_rush Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни преди 3 часа, ivailo_radev каза: Няма ли МАХ, всичко е наред 🙂 Това бих казала, че вече е най-сигурният самолет. Падне ли още един от тях, край с Боинг. Миналата година летях на Max на Етиопците, много спокойно си спах 🙂 преди 2 часа, Topfly каза: Без да съм специалист не мен не ми звучи правдоподобно проблемът с късата писта. На видеото се вижда, че самолетът си излетя напълно нормално и имаше доста силна подемна сила. Проблемът дойде, когато самолетът беше вече стабилно във въздуха и изведнъж рязко изчезна тягата от двигателите, Каква е причината може само да се гадае, но като външна причина в такива случаи може са е предимно удар с ято птици. Ако не е външна сила остава проблем със самолета. Теоритино може и да е пилотска грешка, но в такива моменти не знам какво може да сгреши пилота, като единствената му задача е да натиска газта. За неприбрания колесник според мен има логично обяснение. Ако пилотите са усетили проблема е логично да не прибират колесника за да могат да кацнат обратно на летището. Самолетът е ползвал цялата писта и излита някъде към средата, защото сравняваха клипа с гугуъл мапс и засякоха къде на пистата е къщата с антената. Гледах сега анализ на един пилот и той каза, че самолетът тръгва добре първите няколко секунд, но после си личи, че не генерира достатъчно тяга, защото крилата на 787 са конструирана така, че се огъват в края при скорост, а при този самолет това не се случва. Интересно какво ще покаже разследването. 5
zvezda9001 Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни Интересно.. https://www.youtube.com/watch?v=9EDho1UDWzM 1
Hakkâri Spor Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни Мдаа, ужасен hindinglish говори тоз младеж, но в описанието под клипа преразказват: Пътник, пътувал със същия самолет само два часа по-рано, по маршрута Делхи-Ахмедабад, съобщи в социалните медии за тревожни технически проблеми. Той посочи, че климатикът и системите за забавление по време на полет не функционират, което предизвика сериозни опасения относно поддръжката на самолета и цялостната му безопасност. Трагедията отново насочи вниманието към оперативните практики на Air India, като разказът на пътника повдигна допълнителни съмнения относно стандартите за обслужване и безопасността на авиокомпанията. Boeing 787-8, оборудван с двигатели Rolls Royce Trent 1000, е срещал механични проблеми преди това, което сега води до разследвания за потенциални системни повреди или умишлена намеса. Индийските авиационни власти, в координация с британските си колеги, активно разследват причината за катастрофата на фона на нарастващата световна критика. Този инцидент отново разпали глобални дискусии за надеждността на съвременните самолети и критичната необходимост от строги процедури за поддръжка. Той също така съживява критиките към дългогодишната репутация на Air India, често нареждана сред най-ненадеждните превозвачи в света. 1
zvezda9001 Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни преди 13 минути , Hakkâri Spor каза: Мдаа, ужасен hindinglish говори тоз младеж, но в описанието под клипа преразказват: Пътник, пътувал със същия самолет само два часа по-рано, по маршрута Делхи-Ахмедабад, съобщи в социалните медии за тревожни технически проблеми. Той посочи, че климатикът и системите за забавление по време на полет не функционират, което предизвика сериозни опасения относно поддръжката на самолета и цялостната му безопасност. Трагедията отново насочи вниманието към оперативните практики на Air India, като разказът на пътника повдигна допълнителни съмнения относно стандартите за обслужване и безопасността на авиокомпанията. Boeing 787-8, оборудван с двигатели Rolls Royce Trent 1000, е срещал механични проблеми преди това, което сега води до разследвания за потенциални системни повреди или умишлена намеса. Индийските авиационни власти, в координация с британските си колеги, активно разследват причината за катастрофата на фона на нарастващата световна критика. Този инцидент отново разпали глобални дискусии за надеждността на съвременните самолети и критичната необходимост от строги процедури за поддръжка. Той също така съживява критиките към дългогодишната репутация на Air India, често нареждана сред най-ненадеждните превозвачи в света. Има и субтитри на английски във клипа. Но казва че не работели: Мултимедията, вентилацията, бутона на стюардесата, и затъмнението на стъклата по време на целия полет на отиване... 2
Весу Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни 1 hour ago, Hakkâri Spor said: Мдаа, ужасен hindinglish говори тоз младеж, но в описанието под клипа преразказват: Пътник, пътувал със същия самолет само два часа по-рано, по маршрута Делхи-Ахмедабад, съобщи в социалните медии за тревожни технически проблеми. Той посочи, че климатикът и системите за забавление по време на полет не функционират, което предизвика сериозни опасения относно поддръжката на самолета и цялостната му безопасност. Трагедията отново насочи вниманието към оперативните практики на Air India, като разказът на пътника повдигна допълнителни съмнения относно стандартите за обслужване и безопасността на авиокомпанията. Boeing 787-8, оборудван с двигатели Rolls Royce Trent 1000, е срещал механични проблеми преди това, което сега води до разследвания за потенциални системни повреди или умишлена намеса. Индийските авиационни власти, в координация с британските си колеги, активно разследват причината за катастрофата на фона на нарастващата световна критика. Този инцидент отново разпали глобални дискусии за надеждността на съвременните самолети и критичната необходимост от строги процедури за поддръжка. Той също така съживява критиките към дългогодишната репутация на Air India, често нареждана сред най-ненадеждните превозвачи в света. Не съм сигурен дали цитатът се отнася за същата машина. Падналата е с двигатели на GE: https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b787-36279.htm
randi Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни преди 2 часа, Hakkâri Spor каза: тревожни технически проблеми преди 1 час, zvezda9001 каза: Мултимедията, вентилацията, бутона на стюардесата, и затъмнението на стъклата по време на целия полет на отиване... Наистина ли смятате, че това са тревожни технически проблеми? 7
Topfly Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни Преди 1 час, randi каза: Наистина ли смятате, че това са тревожни технически проблеми? Това е някаква индикация, че поддръжката на самолетите не е на ниво. Разбира се има вариант при критичните системи да няма компромис с поддръжката, но аз бих се замислил ако видя такива проблеми. Днес министърът на транспорта в Япония е издал заповед за преглед на двигателите и крилата на всики самолети Боинг 787 Дриймлайнер. 3
Zaro Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни Една авиокатастрофа е последователност от грешки, така че неизправности, които не са свързани с безопасността на полета, не е задължително да са индикация за нещо. 3
stanimir Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни Пътувал съм на неработещ климатик от Ванкувър до Торонто с Air Canada и стюардесата пет часа само се извиняваше, че при нас е пещ , но на задните редове замръзват.Неработеща мултимедия съм нацелвал неведнъж , а и тази изглежда доста допотопна и явно не е подменяна откакто машината е излязла от завода. Нормално не всичко по нея да работи.Иначе индийците са си мърлячи във всяка една област и никой не може да ме разубеди в обратното. 5 1
Hakkâri Spor Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни преди 2 часа, randi каза: Наистина ли смятате, че това са тревожни технически проблеми? Момент, ти цитираш част от изречение, което съм писал аз, но моето всъщност е цитат. Сложил съм целия текст в кавички (и наклонен шрифт), тоест това е написаното под клипа в тубата. И в него пише, че пътник, който е летял от Делхи до Ахмед Абад сигнализира за тревожни технически проблеми. Това не е моя констатация, нито на някого от пишещите тук, така че не казвай "наистина ли СМЯТАТЕ"! Нека бъдем коректни и цитираме цяло изречение, не само 3 думи от него, извадени от контекста и без нужното уточнение, че това е цитат на чужди думи. преди 4 часа, Hakkâri Spor каза: в описанието под клипа преразказват: Пътник, пътувал със същия самолет само два часа по-рано, по маршрута Делхи-Ахмедабад, съобщи в социалните медии за тревожни технически проблеми. Той посочи, че климатикът и системите за забавление по време на полет не функционират, което предизвика сериозни опасения относно поддръжката на самолета и цялостната му безопасност. Така, както цитираш ти, само с тези 3 думи, излиза, че аз съм го казал. Коректност при цитиране, плс.
randi Публикувано: 13 юни Публикувано: 13 юни преди 18 минути , Hakkâri Spor каза: Момент, ти цитираш част от изречение, което съм писал аз, но моето всъщност е цитат. Сложил съм целия текст в кавички (и наклонен шрифт), тоест това е написаното под клипа в тубата. И в него пише, че пътник, който е летял от Делхи до Ахмед Абад сигнализира за тревожни технически проблеми. Това не е моя констатация, нито на някого от пишещите тук, така че не казвай "наистина ли СМЯТАТЕ"! Нека бъдем коректни и цитираме цяло изречение, не само 3 думи от него, извадени от контекста и без нужното уточнение, че това е цитат на чужди думи. Така, както цитираш ти, само с тези 3 думи, излиза, че аз съм го казал. Коректност при цитиране, плс. Тогава за да си и ти коректен, като цитираш, споделяй дали си съгласен с цитата или имаш други размисли. За да не гадая и да не пиша СмятаТЕ. 3
Брани Публикувано: 14 юни Публикувано: 14 юни преди 10 часа, Hakkâri Spor каза: Момент, ти цитираш част от изречение, което съм писал аз, но моето всъщност е цитат. Сложил съм целия текст в кавички (и наклонен шрифт), тоест това е написаното под клипа в тубата. И в него пише, че пътник, който е летял от Делхи до Ахмед Абад сигнализира за тревожни технически проблеми. Това не е моя констатация, нито на някого от пишещите тук, така че не казвай "наистина ли СМЯТАТЕ"! Нека бъдем коректни и цитираме цяло изречение, не само 3 думи от него, извадени от контекста и без нужното уточнение, че това е цитат на чужди думи. Така, както цитираш ти, само с тези 3 думи, излиза, че аз съм го казал. Коректност при цитиране, плс. Когато човек отговаря на няколко мнения и цитира различни параграфи, в бързината лесно може да стане неточност. @randi е доста запознат с нещата, свързани с авиация - аз обикновено по-скоро бих го чел внимателно, вместо да търся между редовете кой къде е цитирал и какво 🙂 13 1
П.Кръстев Публикувано: 14 юни Публикувано: 14 юни Сега гледах доста добър анализ от опитен пилот в гражданската авиация. Според него най-вероятната от всички теории към момента е грешка на втория пилот, който вместо да прибере колесниците е прибрал задкрилките. Естествено, загубата на мощност в двата двигателя заради проблем с горивото или удар с птици няма как да са напълно изключени, но се обосновава доста добре защо е много малко вероятно това да е станало. Отново, това са само теории и предполагам съвсем скоро ще имаме официална версия, след като черната кутия е намерена. 4
Zaro Публикувано: 14 юни Публикувано: 14 юни Задкрилките се коментират от самото начало - че не са били в положение за излитане.
П.Кръстев Публикувано: 14 юни Публикувано: 14 юни преди 11 минути , Zaro каза: Задкрилките се коментират от самото начало - че не са били в положение за излитане. Да, но се коментираше, че се е излетяло без задкрилки, което аз лично сега разбрах, че е почти невъзможно. 1
Hakkâri Spor Публикувано: 14 юни Публикувано: 14 юни Оцелелият индиец в болницата каза, че помни как самолетът започнал да се издига и изведнъж сякаш "спрял" за 10 секунди и започнал да пада. Явно скоростта много рязко е спаднала. Това го даваха в "По света и у нас". Човекът лежи превързан в болницата, а пред главата му микрофони и камери, ужас. 2
Hakkâri Spor Публикувано: 14 юни Публикувано: 14 юни Проф. Владимир Чуков, каза в сутр. блок на БНТ, че Йордания са отворили отново въздушното си пространство, било е затворено повече от 24 часа, заради израело-иранските разменени въздушни удари. Полетите в целия регион се разбичкват. преди 6 часа, Брани каза: @randi е доста запознат с нещата, свързани с авиация - аз обикновено по-скоро бих го чел внимателно, вместо да търся между редовете кой къде е цитирал и какво 🙂 Безспорно е запознат с нещата и никой не го подлага на съмнение. Просто призовах като се цитира, да се цитира точно и коректно, не да ми се вкарват думи в устата, които никога не съм изричал. И ако съм цитирал някого, да се уточнява, че съм цитирал. Не да се махат кавичките и да се цитират 3 думи от едно... чуждо изречение. Така е нормално, така е коректно. И изобщо не е "търсене между редовете". Когато се случи на теб, ще видиш от първа ръка, че не е много приятно. Иначе аплодирам познанията ви в областта на авиацията, на бялото не мога да кажа черно. 1
stanislavpp Публикувано: 16 юни Публикувано: 16 юни На 12.06.2025 г. в 23:42, Topfly каза: WTF? Честно казано не мога да те разбера! Когато ти вместо да се молиш за жертвите коментираш причините за катастрофата всичко е в рамките на добрия вкус и морала, когато обаче някой друг от различна гледна точка обсъжда същите причини за катастрофата това вече признак на лош вкус и липса на морал? По тази логика всички сериозни медии в света, които покрай катастрофата обсъждат спада на акциите на Боинг и евентуaлната връзка на производителя с катастрофата са с лош вкус и без морал? “WTF? “ По-скоро възмущение , приятелю Ако правилно те разбирам, приравняваш коментари свързани с евентуалните причини за катастрофата със спад на борсовите акции/ индекси вследствие на трагедията и жертвите ? Класика в жанра ти.. На 13.06.2025 г. в 14:41, Zaro каза: Една авиокатастрофа е последователност от грешки, така че неизправности, които не са свързани с безопасността на полета, не е задължително да са индикация за нещо. Много хубаво си го обобщил . Една човешка грешка не би била достатъчна за трагичен инциден на подобен самолет. Mayday, mayday, mayday, no thrust, losing power, unable to lift.” Водещите версии изглежда са груба пилотска грешка : вместо прибиране на колесника , са прибрани задкрилките , вследствие на което , самолета е пропаднал ( stall , sink ) или сериозно замърсяване на горивната система, довело (евентуално ) на спиране и на двата двигатели едновременно. Температурата на въздуха в този момент е била 40 градуса , на самата писта вероятно и повече , което заедно със сериозната затоваряемост на самолета е направило по трудно безпроблемното набиране на височина .. Удар с птици ( евентуален ) се споменава няколко пъти по-горе , но няма нито един признак за подобна евентуална причина ( пушек от двигател , намерени пера или останки от птици ) * мейдей съобщението в цитата все още не е официално потвърдено / отречено от индийските власти. 1
Topfly Публикувано: 16 юни Публикувано: 16 юни преди 23 минути , stanislavpp каза: “WTF? “ По-скоро възмущение , приятелю Ако правилно те разбирам, приравняваш коментари свързани с евентуалните причини за катастрофата със спад на борсовите акции/ индекси вследствие на трагедията и жертвите ? Класика в жанра ти.. Продължавам откровено да не разбирам! Обясних ти, че цената на борсовите акции представлява възможно най-добрият индикатор за причините на катастрофата, защото концентрира мнение на много експерти подплатено със залози за стотици милиони или милиарди долари. Ти отговори, че уж разбираш и в момента пак продължаваш да твърдиш, че мнението на експерт, който не е готов да заложи и 5 евро зад мнението си е по адекватно в случая от консенсусното мнение на такива експерти, които са готови да заложат много сериозни суми зад мнението си. Моя грешка е, че трябваше да сложа коментар към цената на акцията, защото явно не всеки е в състояние правилно да разкодира какво означава за евентуалните причини за катастрофата, спада на акциите на Боинг. Аз лично приключвам с този безмислен спор! 1
П.Кръстев Публикувано: 16 юни Публикувано: 16 юни преди 3 часа, stanislavpp каза: Mayday, mayday, mayday, no thrust, losing power, unable to lift.” Водещите версии изглежда са груба пилотска грешка : вместо прибиране на колесника , са прибрани задкрилките , вследствие на което , самолета е пропаднал ( stall , sink ) или сериозно замърсяване на горивната система, довело (евентуално ) на спиране и на двата двигатели едновременно. Температурата на въздуха в този момент е била 40 градуса , на самата писта вероятно и повече , което заедно със сериозната затоваряемост на самолета е направило по трудно безпроблемното набиране на височина .. Удар с птици ( евентуален ) се споменава няколко пъти по-горе , но няма нито един признак за подобна евентуална причина ( пушек от двигател , намерени пера или останки от птици ) * мейдей съобщението в цитата все още не е официално потвърдено / отречено от индийските власти. Излезе по-добро видео от падането на самолета, което не е запис с телефон върху друг екран, а директно оригиналното видео. От него се вижда, че в момента на падането е задействан RAT (Ram air turbine) - една малка перка в долната част на самолета, която се задейства само в критични ситуации при тотална загуба на мощност/ел захранване или хидравличен проблем. Та... може би е по-вероятно да става въпрос за сериозен технически проблем и загуба на мощност в двата двигателя, отколкото за пилотска грешка. Сблъсъкът с птици е отхвърлен като вероятност защото няма никакви следи от нещо такова по пистата или в близост до нея. 4 1 2
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега