Zlia Публикувано: 30 август, 2022 Сподели Публикувано: 30 август, 2022 Да обаче силата на удара зависи от теглото 😉 Връзка към коментар
Hadzhitodorovi Публикувано: 31 август, 2022 Сподели Публикувано: 31 август, 2022 преди 18 часа, Фил каза: Скоростта при свободно падане не зависи от масата на тялото. На майката земя телата при свободно падане се движат с ускорение около 9.8 м/c2. Това, което също трябва да се отчете, е съпротивлението на атмосферата, което обаче също не зависи от масата, а от площта, формата и структурата на съответното тяло. Само до достигане на граничната скорост. Връзка към коментар
Zlia Публикувано: 31 август, 2022 Сподели Публикувано: 31 август, 2022 Нещо не ми стана ясно за тази гранична скорост. Хем е 200-300 км/ч ( закръглявам и зависи от положението на човешкото тяло), хем Баумгартнер разви при свободно падане скорост по-голяма от тази на звука. Връзка към коментар
Климент Публикувано: 31 август, 2022 Сподели Публикувано: 31 август, 2022 Зависи в коя част на атмосферата се случва падането, едно е на 39 километра друго е на един. Плътноста на въздуха определя съпротивленоието. Граничната скорост е тази при силата на земното притегляне се урановесява със силата на въздушното съпротивление. 3 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 4 септември, 2022 Сподели Публикувано: 4 септември, 2022 Самолет на ТАП след кацане в Конакри е убил два мотоциклетисти пресичащи пистата: Two dead in TAP A320neo incident at Conakry Airport This incident happened on Friday, September 2, 2022, and involves TAP Air Portugal flight TP1492 from Lisbon, Portugal (LIS), to Conakry, Guinea (CKY). The roughly 2,000-mile flight was operated by a TAP Air Portugal Airbus A320neo, and was scheduled to depart at 7:10PM and arrive at 10:45PM. The flight was uneventful until landing. Shortly after 11:30PM local time (the flight was delayed), the plane touched down at Ahmed Sékou Touré International Airport, where it collided with a motorcycle that was on the runway. The motorcycle ended up being dragged by the plane, and part of it got stuck in the engine cowling. The plane was badly damaged, while the motorcycle was damaged to the point that it was unrecognizable. 1 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 4 септември, 2022 Сподели Публикувано: 4 септември, 2022 И Dreamliner кацна на Летище София, но по друг повод: https://offnews.bg/112/samolet-katcna-izvanredno-na-letishte-sofia-zaradi-piani-patnitci-784355.html?fbclid=IwAR0Z_EsiCcU_tSy65VB9kWpZ67fkUUuOVfnC9CHGyCwB_JGwWHNbzLWG_FQ 2 Връзка към коментар
Anna Kalinovska Публикувано: 22 септември, 2022 Сподели Публикувано: 22 септември, 2022 Douglas A-26K Counter Invader "Special Kay" currently being restored at the Vintage Flying Museum Организирана е и тече камппания за събиране на средства за възстановяването му след инцидент при кацане вечерта на 10 септември: "Incident this evening at Meacham during a landing. The left main folded back and took Kay off the runway. The left nacelle and gear are badly damaged. There was a prop strike on the left engine so both are toast. We have cancelled this and next year’s show seasons as a result. All of our shows for this year have been notified. We are trying to pick her up to put on a trailer to take back to the hangar. as we speak. So, we will be back in our usual rebuild mode for the next couple of years. More later.." 2 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 3 октомври, 2022 Сподели Публикувано: 3 октомври, 2022 Гледам, че сте пропуснали катастрофата на чартиран бизнес джет Cessna 551 Citation II SP, който на 4-ти септември, 2022 година излита от летището на Херес де ла Фронтера в Испания на път за Кьолн. След излитането на височина около 11 000 метра, пилота докладва за проблем с херметизацията на кабината и от тогава не се чува нищо от него. Предполага се, че всичките четирима човека на борда са загубили съзнание поради липса на кислород. Вдигат френски изтребител Рафаел да го съпровожда, после го поема друг френски изтребител, след което немски и датски изтребители. Не успяват да видят никой в кабината, самолетът си лети по права линия на автопилот, подминава Германия и пада в Балтийско море на 20 морски мили от латвийския град Вентспилс. И друг път са се случвали подобни инциденти, спомням си един гръцки А320, който след разхерметизация и съответно загуба на съзнание на екипажа и пътниците, беше летял доста време на автопилот, преди да му свърши горивото и да падне. Има обаче два интересни факта. Докато лети над Балтийско море, самолетът преминава грубо по протежението на газопроводите Северен поток 1 и Северен поток 2 (те не минават съвсем по права линия), включително и до остров Борнхолм, където след известно време (края на септември) се взривяват тръбите и на двата газопровода. Да кажем, че това е просто случайност и съвпадение, но има още една случайност - човекът, който наема самолета (и го пилотира) се казва Карл-Петер Гриесман и фирма му е тясно свързана с техническата поддръжка на двата газопровода. С него са летели жена му, дъщеря му (която също е имала пилотски лиценз) и приятелят на дъщеря му. Не съм си играл да ровя много за информация, но в данните за катастрофата в Уикипедия, не се споменава абсолютно нищо за горните две съвпадения. Маршрута на самолета от излитането до падането му в Балтийско море. Интересно е, че над Франция, Люксембург и Германия има участък, където не лети по права линия (не знам дали някакви въздушни течения могат да го отклонят от курса и после автопилота да го върне обратно): 2 2 4 Връзка към коментар
дядо Пепи Публикувано: 4 октомври, 2022 Сподели Публикувано: 4 октомври, 2022 преди 6 часа, FlyTraveler каза: не знам дали някакви въздушни течения могат да го отклонят от курса и после автопилота да го върне обратно Навигационната система се стреми непрекъснато да поддържа курса, който е зададен. Автопилотът изпълнява това, което му кажат навигационната система чрез предварително зададен маршрут, или чрез ръчно въведен от пилота курс. Но в този случай не се отчита вличнието на възд. течения, вятър и т.н. Това трябва да го направи задщурвалното присъствие . Демек пилотът. 🙂 2 1 Връзка към коментар
vinidj Публикувано: 4 октомври, 2022 Сподели Публикувано: 4 октомври, 2022 преди 42 минути , дядо Пепи каза: Навигационната система се стреми непрекъснато да поддържа курса, който е зададен. Автопилотът изпълнява това, което му кажат навигационната система чрез предварително зададен маршрут, или чрез ръчно въведен от пилота курс. Но в този случай не се отчита вличнието на възд. течения, вятър и т.н. Това трябва да го направи задщурвалното присъствие . Демек пилотът. 🙂 Е хубаво беше и да може да каца сам 🙂 2 Връзка към коментар
дядо Пепи Публикувано: 4 октомври, 2022 Сподели Публикувано: 4 октомври, 2022 Може, може. Повечето, да не кажа всички съвременни самолети имат т.н. AUTO LEND SYSTEM. Когато екипажът е подготвен , самолетът оборудван и има земно оборудване нещата са 6+. 5 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 23 октомври, 2022 Сподели Публикувано: 23 октомври, 2022 А330 на Кориън Еър е спрял в оградата при кацане на летище Себу (Фил) при лоши атмосферни условия : https://www.paddleyourownkanoo.com/2022/10/23/korean-air-airbus-a330-overshoots-runway-at-cebu-airport-after-two-failed-landing-attempts/ Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 28 октомври, 2022 Сподели Публикувано: 28 октомври, 2022 Откриха тяло в колесника на самолет на летището във Франкфурт Връзка към коментар
Otnesen Публикувано: 28 октомври, 2022 Сподели Публикувано: 28 октомври, 2022 И едно Еърбусче на LATAM лееееко е пострадало : https://simpleflying.com/latam-airbus-a320-nose-engine-damage/ Връзка към коментар
tonica Публикувано: 31 октомври, 2022 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2022 Пилоти приземиха ударен от мълния самолет с откъсната носова част https://m.offnews.bg/news/Sviat-_12/Piloti-prizemiha-udaren-ot-malniia-samolet-s-otkasnata-nosova-chast-v_788370.html 1 2 Връзка към коментар
дядо Пепи Публикувано: 31 октомври, 2022 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2022 преди 1 час, tonica каза: Пилоти приземиха ударен от мълния самолет с откъсната носова част Не е много за хвалба. Без да се правя на голям експерт, но ми се стува, че задщурвалното присъствие е пропуснало да следи МТО локатора, или още по-лошо не може да разчита това, което той показва. Не може такава голяма атмосферна маса да не излиза на екрана и се вижда какво носи в себе си. Съвременните МТО локатори дават пълна и навременна информация за такива явления, и предлагат решение ( разбирай заобикаляне) за справяне с проблема. 16 1 Връзка към коментар
Nayden Bondzhev Публикувано: 6 ноември, 2022 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2022 https://www.dnevnik.bg/sviat/2022/11/06/4412114_putnicheski_samolet_padna_v_ezeroto_viktoriia_v/ Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 6 ноември, 2022 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2022 преди 3 часа, Nayden Bondzhev каза: https://www.dnevnik.bg/sviat/2022/11/06/4412114_putnicheski_samolet_padna_v_ezeroto_viktoriia_v/ Много жалко... Летял съм с тях. От егоистична гледна точка се надявам да не ми анулират полета от Найроби до Килиманджаро през февруари... 1 Връзка към коментар
домосед Публикувано: 15 ноември, 2022 Сподели Публикувано: 15 ноември, 2022 На летище Йоханесбург при маневриране влекачът на празен самолет се счупил и самолетът закачил опашката на друг паркиран. https://simpleflying.com/flysafair-737-saa-a320-collision-or-tambo/ Quiz! 1. На кой от двата участника в инцицента Airbus 320-200 ZS-SZJ и Boeing 737-800 ZS-SJH (или на нито един, или и на двата) е летял @домосед? 2. (по) колко пъти? Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 19 ноември, 2022 Сподели Публикувано: 19 ноември, 2022 А320нео на ЛАТАМ , излитащ за полет Лима - Хулиака прегазва преминаващ пожарен автомобил 6 Връзка към коментар
Plovdivian Публикувано: 20 ноември, 2022 Сподели Публикувано: 20 ноември, 2022 На 19.11.2022 г. в 2:07, stanislavpp каза: А320нео на ЛАТАМ , излитащ за полет Лима - Хулиака прегазва преминаващ пожарен автомобил Latam Flight 2213: Plane passengers take selfie from site of collision with fire truck - NZ Herald Следващото ниво на човешката идиотия сигурно ще е оцелели да си правят селфи с обгорели трупове... Връзка към коментар
Климент Публикувано: 21 ноември, 2022 Сподели Публикувано: 21 ноември, 2022 По-голямата идиотия че има пожарни, които минават през пистата по време на излитане на самолет. Истинско чудо е че няма жертви в самолета 5 Връзка към коментар
дядо Пепи Публикувано: 21 ноември, 2022 Сподели Публикувано: 21 ноември, 2022 преди 2 часа, Климент каза: има пожарни, които минават през пистата по време на излитане Идиотията е на диспечера, дал разрешение за заемане и излитане от полоса, която е заета от друго средство. И пак негова, ако някаквъв обект - ППС, МПС, та ако ще и каляската на папата е излязла на полосата и той не е спрал екипажа да не излита, или не дай си боже да прекрати излитането. Защото след скорост V1 ( скорост за взимане на решение, която предварително се определя по една камара фактори) излитането няма как да бъде прекратени БЕЗОПАСНО. 6 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 21 ноември, 2022 Сподели Публикувано: 21 ноември, 2022 преди 23 минути , дядо Пепи каза: Защото след скорост V1 ( скорост за взимане на решение, която предварително се определя по една камара фактори) излитането няма как да бъде прекратени БЕЗОПАСНО. А каква е тя за масовите самолети? Връзка към коментар
vorbis Публикувано: 21 ноември, 2022 Сподели Публикувано: 21 ноември, 2022 преди 4 часа, Zaro каза: А каква е тя за масовите самолети? За любознателните тук може да намерите повече информация по въпроса за V1, подемната сила и т.н. Това е от Аерохроники, блогът на нашия любезен домакин на форума. https://aerohroniki.com/2012/12/18/анатомия-на-самолетното-крило-част-1-д/ Блогът е малко потънал в прах, но все още има много полезни неща за любопитните. 3 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега