Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

преди 18 часа, Фил каза:

Скоростта при свободно падане не зависи от масата на тялото. На майката земя телата при свободно падане се  движат с ускорение около 9.8 м/c2.  
Това, което също трябва да се отчете, е съпротивлението на атмосферата, което обаче също не зависи от масата, а от площта, формата и структурата на съответното тяло.

Само до достигане на граничната скорост.

Връзка към коментар

Нещо не ми стана ясно за тази гранична скорост. Хем е 200-300 км/ч ( закръглявам и зависи от положението на човешкото тяло), хем Баумгартнер разви при свободно падане скорост по-голяма от тази на звука. 

Връзка към коментар

Зависи в коя част  на атмосферата се случва падането, едно е на 39 километра друго е на един. Плътноста на въздуха определя съпротивленоието.

Граничната скорост е тази при силата на земното притегляне се урановесява със силата на въздушното съпротивление.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

 

Самолет на ТАП след кацане в Конакри е убил два мотоциклетисти пресичащи пистата:

 

Two dead in TAP A320neo incident at Conakry Airport

This incident happened on Friday, September 2, 2022, and involves TAP Air Portugal flight TP1492 from Lisbon, Portugal (LIS), to Conakry, Guinea (CKY). The roughly 2,000-mile flight was operated by a TAP Air Portugal Airbus A320neo, and was scheduled to depart at 7:10PM and arrive at 10:45PM.

The flight was uneventful until landing. Shortly after 11:30PM local time (the flight was delayed), the plane touched down at Ahmed Sékou Touré International Airport, where it collided with a motorcycle that was on the runway. The motorcycle ended up being dragged by the plane, and part of it got stuck in the engine cowling. The plane was badly damaged, while the motorcycle was damaged to the point that it was unrecognizable.

  • Шок 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

 

Douglas A-26K Counter Invader "Special Kay" currently being restored at the Vintage Flying Museum

 

Организирана е и тече камппания за събиране на средства за възстановяването му след инцидент при кацане вечерта на 10 септември:

"Incident this evening at Meacham during a landing. The left main folded back and took Kay off the runway. The left nacelle and gear are badly damaged. There was a prop strike on the left engine so both are toast. We have cancelled this and next year’s show seasons as a result. All of our shows for this year have been notified. We are trying to pick her up to put on a trailer to take back to the hangar. as we speak. So, we will be back in our usual rebuild mode for the next couple of years. More later..😩"

 

 

 

 

305971672_4051298231762222_571573289826648887_n.jpg

 

305970505_4051298251762220_5279146837856085970_n.jpg

 

305932690_4053606341531411_5281110701136209687_n.jpg

 

305813845_4050428395182539_16865923591658190_n.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...


Гледам, че сте пропуснали катастрофата на чартиран бизнес джет Cessna 551 Citation II SP, който на 4-ти септември, 2022 година излита от летището на Херес де ла Фронтера в Испания на път за Кьолн. След излитането на височина около 11 000 метра, пилота докладва за проблем с херметизацията на кабината и от тогава не се чува нищо от него. Предполага се, че всичките четирима човека на борда са загубили съзнание поради липса на кислород.

Вдигат френски изтребител Рафаел да го съпровожда, после го поема друг френски изтребител, след което немски и датски изтребители. Не успяват да видят никой в кабината, самолетът си лети по права линия на автопилот, подминава Германия и пада в Балтийско море на 20 морски мили от латвийския град Вентспилс.

И друг път са се случвали подобни инциденти, спомням си един гръцки А320, който след разхерметизация и съответно загуба на съзнание на екипажа и пътниците, беше летял доста време на автопилот, преди да му свърши горивото и да падне.

Има обаче два интересни факта. Докато лети над Балтийско море, самолетът преминава грубо по протежението на газопроводите Северен поток 1 и Северен поток 2 (те не минават съвсем по права линия), включително и до остров Борнхолм, където след известно време (края на септември) се взривяват тръбите и на двата газопровода.

Да кажем, че това е просто случайност и съвпадение, но има още една случайност - човекът, който наема самолета (и го пилотира) се казва Карл-Петер Гриесман и фирма му е тясно свързана с техническата поддръжка на двата газопровода. С него са летели жена му, дъщеря му (която също е имала пилотски лиценз) и приятелят на дъщеря му. 

Не съм си играл да ровя много за информация, но в данните за катастрофата в Уикипедия, не се споменава абсолютно нищо за горните две съвпадения.

Маршрута на самолета от излитането до падането му в Балтийско море. Интересно е, че над Франция, Люксембург и Германия има участък, където не лети по права линия (не знам дали някакви въздушни течения могат да го отклонят от курса и после автопилота да го върне обратно):


 

2022_Baltic_Sea_Cessna_551_crash_flight_path_(OE-FGR).png

  • Харесвам 2
  • Шок 2
  • Замислям се 4
Връзка към коментар
преди 6 часа, FlyTraveler каза:

не знам дали някакви въздушни течения могат да го отклонят от курса и после автопилота да го върне обратно

Навигационната система се стреми непрекъснато да поддържа курса, който е зададен. Автопилотът изпълнява това, което му кажат навигационната система чрез предварително зададен маршрут, или чрез ръчно въведен от пилота курс. Но в този случай не се отчита вличнието на възд. течения, вятър и т.н. Това трябва да го направи задщурвалното присъствие . Демек пилотът. 🙂  

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 42 минути , дядо Пепи каза:

Навигационната система се стреми непрекъснато да поддържа курса, който е зададен. Автопилотът изпълнява това, което му кажат навигационната система чрез предварително зададен маршрут, или чрез ръчно въведен от пилота курс. Но в този случай не се отчита вличнието на възд. течения, вятър и т.н. Това трябва да го направи задщурвалното присъствие . Демек пилотът. 🙂  

Е хубаво беше и да може да каца сам 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Може, може. Повечето, да не кажа всички съвременни самолети имат т.н.  AUTO LEND SYSTEM. Когато екипажът е подготвен , самолетът оборудван и има земно оборудване нещата са 6+.  

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

А330 на Кориън Еър е спрял в оградата при кацане на летище Себу (Фил) при лоши атмосферни условия :

 

https://www.paddleyourownkanoo.com/2022/10/23/korean-air-airbus-a330-overshoots-runway-at-cebu-airport-after-two-failed-landing-attempts/

 

Връзка към коментар
преди 1 час, tonica каза:

Пилоти приземиха ударен от мълния самолет с откъсната носова част

Не е много за хвалба. Без да се правя на голям експерт, но ми се стува, че задщурвалното присъствие е пропуснало да следи МТО локатора, или още по-лошо не може да разчита това, което той показва. Не може такава голяма атмосферна маса да не излиза на екрана и се вижда какво носи в себе си. Съвременните МТО локатори дават пълна и навременна информация за такива явления, и предлагат решение ( разбирай заобикаляне) за справяне с проблема.  

  • Харесвам 16
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Nayden Bondzhev каза:


Много жалко... Летял съм с тях.

От егоистична гледна точка се надявам да не ми анулират полета от Найроби до Килиманджаро през февруари...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На летище Йоханесбург при маневриране влекачът на празен самолет се счупил и самолетът закачил опашката на друг паркиран.
 
 
Quiz!
1. На кой от двата участника в инцицента Airbus 320-200 ZS-SZJ и Boeing 737-800 ZS-SJH (или на нито един, или и на двата) е летял @домосед?
2. (по) колко пъти? 
 
Връзка към коментар
На 19.11.2022 г. в 2:07, stanislavpp каза:


 

А320нео на ЛАТАМ , излитащ за полет Лима - Хулиака прегазва преминаващ пожарен автомобил 

Latam Flight 2213: Plane passengers take selfie from site of collision with fire truck - NZ Herald

Следващото ниво на човешката идиотия сигурно ще е оцелели да си правят селфи с обгорели трупове... 

Връзка към коментар
преди 2 часа, Климент каза:

има пожарни, които минават през пистата по време на излитане

Идиотията е на диспечера, дал разрешение за заемане и излитане от полоса, която е заета от друго средство. И пак негова, ако някаквъв обект - ППС, МПС, та ако ще и каляската на папата е  излязла на полосата и той не е спрал екипажа да не излита, или не дай си боже да прекрати излитането. Защото след скорост V1 ( скорост за взимане на решение, която предварително се определя по една камара фактори)  излитането няма как да бъде прекратени БЕЗОПАСНО. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 23 минути , дядо Пепи каза:

Защото след скорост V1 ( скорост за взимане на решение, която предварително се определя по една камара фактори)  излитането няма как да бъде прекратени БЕЗОПАСНО. 

А каква е тя за масовите самолети?

Връзка към коментар
преди 4 часа, Zaro каза:

А каква е тя за масовите самолети?

За любознателните тук може да намерите повече информация по въпроса за V1, подемната сила и т.н. Това е от Аерохроники, блогът на нашия любезен домакин на форума.

https://aerohroniki.com/2012/12/18/анатомия-на-самолетното-крило-част-1-д/

Блогът е малко потънал в прах, но все още има много полезни неща за любопитните.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.