Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

е то в тия полети християни с лопата да ги ринеш, прав си по принцип, би трябвало там да сме най-спокойни ...но аз говоря за  момента , в който онзи чутовен глас почва да ти реди от високоговорители колко велик е Аллах , с едно такова метално ехо все едно ти диша в гърба, и как всички замлъкват докато самолета набира, е някакси...нарушава ми душевното спокойствие...

 

Амиии... Живял съм в Либия и съм слушал „металическия глас“ денонощно :) Никакъв проблем.

И пак в Либия, когато започнаха размириците през 2011... Живеехме в лагер извън града, хора от десетина националности. Аз бях единственият бял от над 200 души. Та, когато започнаха размириците и се чу, че недалеч от нас силите на реда убиват протестиращи, всички просто зарязахме работата и се разотидохме по стаите си. По едно време аз излязох в коридора. Иззад стените и вратите около мен чух молитви на различни езици, отправени към различни богове.

Едно от най-потресаващите преживявания в живота ми. Което, освен всичко друго, ми показа кристално ясно колко еднакви сме хората по света.

В самолета е същото. Не са страшни цветът на кожата и символите на вярата.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 19
Връзка към коментар

Голямата загадка представлява защо не са успели да последват аварийната процедура за отваряне на вратата, която циркулира в мрежата от вчера.

 

Ами нарочно, както Masmiya каза, Андреас не го е пуснал.

 

"The co-pilot - named by the prosecutor as Andreas Lubitz, 28, a German citizen, was alone because the pilot had gone to the toilet. When he returned, the co-pilot refused to open the door. “The intention was to destroy this plane,” he said.  "

Редактирано от silvia_b
Връзка към коментар

Примери мога да дам още доста, ако се притесняваш от обучението на стюардесите, може би ти можеш да дадеш някой пример, в който техните действия са попречили и направили ситуацията по-лоша. Знам, че пилотски грешки се случват, в последно време са основна причина за инцидентите, но твоята паника сякаш беше насочена към стюардесите. 

 

Жоре, сакън – не съм против никого. Още повече да правя генерални обобщения за професионализъм. Ама разбира се, че има страхотни екипи във въздуха! Аз не мога да оценявам пилотите. Споделям впечатления от лични наблюдения...

 

Извинявам се, ако така звуча. Факт е, че безпомощността по принцип ме влудява, но не се държа като луда в самолета, а и обожавам да летя . Свикнах да сигнализирам за нарушения. Професионално и личностно ‘изкривяване’. Виждала съм много формални нарушения в самолетите.  Особено в нискотарифни. Безобразия. За мен това е ктитерий за общото ниво на безопасност. Не защитавам другите авиокомпании, реално съм вбесена на БА. Споделям факти.

 

Дано – дано! – тези трагедии променят условията за полети... 

Връзка към коментар

 

The Federal Aviation Administration (FAA) is recognizing Andreas Guenter Lubitz with inclusion in the prestigious FAA Airmen Certification Database.

The database, which appears on the agency’s website at www.faa.gov, names Lubitz and other certified pilots who have met or exceeded the high educational, licensing and medical standards established by the FAA.

Pilot certification standards have evolved over time in an attempt to reduce pilot errors that lead to fatal crashes. FAA standards, which are set in consultation with the aviation industry and the public, are among the highest in the world.

Не пречи да е обучаван от ИД, както се предпложи по-горе в нашия форум, че ИД са замесени. Колкото повече си мисля, ако не открият друго, това ми се струва най-логично.

Връзка към коментар

Отново конспирации, отново спекулации.

Някой направи ли си труда да провери, в случай на припадък, дали е възможно да падне върху копчето за контрол на вратата, притискайки го в положение "заключено" ?

Връзка към коментар

Пише, че команидирът е излязал и е помолил помощник-пилота да поеме управлението. През това време на записите ясно разследващите чуват развномерно дишане от втория пилот, така че е бил напълно в съзнание. Никаккъв друг звук т.е. според твоята версия, ще са чули някакво туп, но последното е звук на избутване на седалка и затваряне на вратата, което по предположения е отиването на капитана до тоалетна.

Редактирано от silvia_b
Връзка към коментар

Отново конспирации, отново спекулации.

Някой направи ли си труда да провери, в случай на припадък, дали е възможно да падне върху копчето за контрол на вратата, притискайки го в положение "заключено" ?

а дали в случай на припадък може да задейства хем заключване на вратата, хем снижаване на самолета?

Връзка към коментар

Всъщност аз си мисля, че ще изскочат други доказателства и нови хипотези, но в момента навсякъде въртят само версията с неговата вина, анализ на биографията и детсвото му, коментари от съседите от малкия му роден град   и тн.

Връзка към коментар

Точно върху такива въпроси трябва да се концентрира дискусията, а не върху догадки дали пилотът е обрязан или не.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Оххх, много неприятно! една част от мен искаше самолета да е паднал поради техническа повреда. По този начин, човек се чувства съвсем беззащитен във въздуха. :mad:  Не знам, не че ще ме е страх да летя повече , отколкото сега, но ...  И Мак, извинявай, ама каква е вероятността НАИСТИНА някой да припадне точно, като другия отиде до тоалетната, същевременно да натисне лок  на вратата и да се случи това? нали се сещаш, че ... е невъзможно просто . Поне ще разберем истината, за разлика от случилото се на Малейша, макар че там май е абсолютно същия сценарий. МНого стана :O

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Баш - българинът щом си е платил нивга няма да се мине  ;) !

 

Аз имах предвид, че можем да кандидатстваме за приза "най-мнителна нация в света", съчетано с приза "най-дискриминираща нация в света". Никъде другаде хората не се интересуват толкова много от националността или религията на другите, а при подобни инциденти това не е основна тема дори за жълтите медии...

Редактирано от Duke
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз имах предвид, че можем да кандидатстваме за приза "най-мнителна нация в света", съчетано с приза "най-дискриминираща нация в света". Никъде другаде хората не се интересуват толкова много от националността или религията на другите, а при подобни инциденти това не е основна тема дори за жълтите медии...

 

Отвори форума на airliners.net и си промени мнението... Абсолютно същите дискусии ги има навсякъде, за името на пилота, националността, религията, за възрастта на самолета, за тероризъм. И там има 5-6 човека, гласове на разума, с много познания, но са удавени в останалото. С времето човек се научава и чете само техните мнения. Има 8 теми там за катастрофата в момента, всяка от тях с по 200 мнения, огромния процент са точно от тези, които ти споменаваш. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз друго не разбирам обаче. При наличието на цялата тази технология на ХХI-век, как е възможно от въздушен контрол на земята да не могат да реагират цели 8 минути? Било е очевидно, че самолетът е предприел рязко снижаване. Не е последвала комуникация между пилота и кулата. Нямаме признаци за технически проблем. Въобще, съществували са всички предпоставки за възникнал инцидент в кабината. Във връзка с предприетите мерки за сигурност след 9/11, няма ли измислен авариен режим, който да изключва ръчното управление на борда и полета да се поеме изцяло наземно?

Връзка към коментар

Аз друго не разбирам обаче. При наличието на цялата тази технология на ХХI-век, как е възможно от въздушен контрол на земята да не могат да реагират цели 8 минути? Било е очевидно, че самолетът е предприел рязко снижаване. Не е последвала комуникация между пилота и кулата. Нямаме признаци за технически проблем. Въобще, съществували са всички предпоставки за възникнал инцидент в кабината. Във връзка с предприетите мерки за сигурност след 9/11, няма ли измислен авариен режим, който да изключва ръчното управление на борда и полета да се поеме изцяло наземно?

 

Не. Това по-скоро би било допълнителна дупка в сигурността, какво ще стане ако някой прихване честотата за управление. Или пък да нахлуе в РВД център?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

В Дневник ги събраха всички пилоти самоубийци

 

http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/03/26/2500104_hronologiia_katastrofi_umishleno_prichineni_ot_piloti/

 

Най-много ми хареса този случай

 

26 септември 1976 г. Пилот блъска самолета си "Антонов 2" в блок на ул. Степная 43/1 в Новосибирск, Русия, където е живеела бившата му жена. При катастрофата загиват пилотът и още 4 души.

 

Истинска славянска душа! ;) Може да мрази и обича много :lol:

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Аз друго не разбирам обаче. При наличието на цялата тази технология на ХХI-век, как е възможно от въздушен контрол на земята да не могат да реагират цели 8 минути? Било е очевидно, че самолетът е предприел рязко снижаване. Не е последвала комуникация между пилота и кулата. Нямаме признаци за технически проблем. Въобще, съществували са всички предпоставки за възникнал инцидент в кабината. Във връзка с предприетите мерки за сигурност след 9/11, няма ли измислен авариен режим, който да изключва ръчното управление на борда и полета да се поеме изцяло наземно?

 

Не, по простата причина, че ако се въведе подобен режим, някой хитрец просто ще превземе контролната кула и с едно натискане на копчето ще свали всички самолети на земята.

Според мен ако е истина, че пилотът е разбил самолета умишлено, то тогава сто процента има предсмъртно послание - дали писмо, дали предадено по радиовръзката или дори лично... Подобни действия обикновено са тежко натоварени със символизъм, така че няма начин пилотът да е разбил машината, като е оставил на нас да се досещаме защо го е направил.

Може посланието да е предназначено за един-единствен човек, но със сигурност съществува. Ако приемем за истина официалното изявление на властите, де.

Или... остава да си припомним кои са деветте най-ужасяващи думи.

 

Пилотът на QZ8501 ("Air Asia") беше французин - колко души знаят това?

Редактирано от captain_oveur
Връзка към коментар

Тоест, параграф 22...

 

Да, май така излиза. Този случай пък е в резултат на 9/11, след което влизането в кокпита специално беше направено супер трудно, а при нежелание от вътре на практика невъзможно. Сигурен съм, че след този случай процедурите пак ще бъдат променени, но си нямам на идея как. 

Връзка към коментар

Вероятнп като бъде добавен служител по сигурността в кокпита.
На времето имаше място и за щурман в кокпита, но в последствие изчезна.

Редактирано от bat.galin
Връзка към коментар

а ако кодовата брава направи мазало ?

 

Именно. Колкото по-малко елементи има в една система, толкова по-малка е вероятността от извънредно събитие.

По-скоро ще „отключат“ кабините за полети в рамките на ЕС, отколкото да усилват защитата. Евентуално ще засилят контрола на пътниците при качване.

Връзка към коментар

Да, май така излиза. Този случай пък е в резултат на 9/11, след което влизането в кокпита специално беше направено супер трудно, а при нежелание от вътре на практика невъзможно. Сигурен съм, че след този случай процедурите пак ще бъдат променени, но си нямам на идея как. 

 

Няма ли вариант при доказан подобен случай, вратата да може да бъде отключена наземно?

Връзка към коментар

Няма ли вариант при доказан подобен случай, вратата да може да бъде отключена наземно?

 

Технически е възможно, но не го прилагат.

Ако все пак го направят, непременно ще има случай, в който от кулата погрешно отключват вратата на друг самолет. Или пък става така, че до отключване изобщо не се стига, защото и двамата пилоти са ненормалници, които искат да забият самолета в земята. Или някой юнак от техниците преди полета деактивира дистанционното отваряне на вратата...или пък променя паролата.

Според мен (а и не само) кадрите решават всичко. Вероятно ще настане доста тегаво дебнене, следене, подозиране и ковладене сред членовете на екипажите. По заповед отгоре, може би. А може би не.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Няма ли вариант при доказан подобен случай, вратата да може да бъде отключена наземно?

 

Не съм сигурен дали извън кокпита има връзка със земята, но предполагам след този случай може да се направи нещо подобно. Може би на първо време ще стане задължително за всички авиокомпании, ако един от пилотите излиза извън кокпита да влизат един или двама от кабинния екипаж вътре. Така ще се намали вероятността останалия пилот да изчатка, а и ще му е много сложно да надвие двама членове на екипажа. То и в момента много авиокомпании имат процедура, че като излезне един трябва да бъде заменен с друг и в кокпита винаги да има поне двама, но не е задължителна. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.