Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Намерили са и двете черни кутии (CVR и FDR):
image.png.39343739727febd96b01a6acb5b29164.png

 

 

 

Екипаж на Air Europa е бил нападнат на пристигане в хотела им в Каракас. Шофьорът на микробуса, с който са били превозени от летището до хотела забелязал, че съмнителни мотористи следват буса. Успял да им избяга, но на пристигане в хотела, се появили и мотористите. Последвала престрелка между охраната на хотела и мотористите. За щастие никой от екипажа не е пострадал. Капитанът взел решение да не почиват в хотела, а да излетят с обратния полет веднага. Обратният полет го изпълнява друг екипаж.

https://cincodias.elpais.com/cincodias/2019/03/10/companias/1552243075_381920.html

Редактирано от akair
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 42 минути , luba_rizova каза:

По случайност гледах една серия току що на Самолетни катастрофи, отново с Боинг 737. Не казвам нищо, но ми направи впечатление, че във въпросния случай имало проблеми с висотомера на самолета в над 2500!!! случая! Е, в 2499 пилотите реагирали правилно и се приземи ли, в 2500 обаче не успяли. Заключението? Виновен бил екипажа, както винаги. Ами не мога да го приема Това и туй то! Щом Има персистиращ проблем, трябва да се вземе решение и да се отстрани (така и не са разбрали от какво се е получавал проблема), а не да се обучава екипажа да се справи с този проблем, защото Тогава вече става малко кой разбрал, кой не разбрал, кой гледал едно, кой друго (както в този случай). Да не казвам, че в 10 серии разследващите твърдят Не вярвайте на Усещанията си, а на самолета, защото той мисли правилно, а в този случай - ама защо вярвате на самолета, вярвайте на себе си! Важното е да се оневини производителя и да си кара по живо, по здраво. Да ме извиняват приятелите от Боинг, ма не съм им фен (не че има разлика с другите, де). И в този случай ще се окаже нещо такова, убедена съм. Жалко за хората! 

Търпение 🙂 Почти винаги това пиша в тази тема, когато стане по-сериозен инцидент. Но има няколко притеснителни неща в мнението ти.

 

Първо, това че на външен вид нещата може да изглеждат еднакви не означава, че и първопричината е същата. Огромния процент от инциденти се случват по време на излитане и кацане и на външен вид може да изглежда абсолютно еднакво, а в същината си да е съвсем различно. Нека не слагаме равенство пред всички случаи със загуба на височина скоро след излитане. 

 

Друг проблем са сериите на НГ, малко са нож с две остриета. Макар и наистина да внасят доста яснота в широката публика, много хора не са наясно колко фактори участват, докато се стигне до инцидент и това предаване успява да им покаже понякога наистина невероятните съвпадения. Чувал съм неведнъж от хора имащи страх от летенето да казват, че предаването допълнително ги успокоява, невероятно но факт. Но макар и да се стараят да се фокусират на фактологията, все пак като теглим чертата те са телевизионно, entertainment предаване, чиято цел е да развлича масовата публика. И почти винаги в 40 минути с 3 рекламни паузи не може да се предаде цялата комплексност на дадена ситуация. 

 

За това, препоръчвам на всеки, който намира темата за любопитна, да прочете поне един официален репорт от някоя катастрофа. Да види от колко ъгъла се поглежда всичко, да види използваният език, да види тънките дребни детайли, да види че материал с обема на "Властелина на пръстените" трудно може да се впише в 40 минутна екранизация. И то така, че повечето от тези 40 минути да са добра за гледане телевизия, а не суха и скучна фактология. Мисля, че след това ще гледате с малко друго око на авиационната безопасност, на скандалните заглавия с големи букви които гледат да си продадат тиража и на бързите заключения, които се правят от лаици, а за съжаление понякога и от "експерти". За съжаление, това което продава кликове не е "изчакайте 2 години да излезе пълния репорт", това което продава кликове е "тоя е виновен" и "нищо не казвам, ама има 20 подобни случая до сега".

 

Далече съм от мисълта, че няма политически натиск, когато залогът е толкова голям. Но авиационната безопасност е една от сферите, която ми връща доверието в човечеството и в управляващите органи. Процесът там е тежък, бюрократичен и бавен - има всички външни признаци на неефективна държавна машина служеща за замитане под килима. Но прочитайки един доклад на NTSB ще видите защо нещата отвън не са баш като нещата отвътре. Сигурен съм, че хората които си вършат работата там заслужават повече уважение от грубите спекулации и конспирации, които се изсипват за тяхна сметка. Защото тяхната цел не е да спасят задника на Боинг и Ербъс, а да направят летенето по-сигурно за всички нас.

 

И тук не става въпрос за детски наивитет от моя страна, статистиката която не се поддава на емоции показва, че като цяло успяват. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 20
Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

Прав си! За Австралия безвизовия транзит е 8 часа и не се отнася са всички, но българските граждани са в списъка, които могат да минат безвизово транзит цък

Това винаги си го нося разпечатано на хартиен носител като пътувам в тази посока :smile: Досега не ми се е налагало да го показвам. В Сидни не изглеждаше някой да следи кой по колко време е изкарал на терминала от кацането до следващия му полет, но вероятно е заложено в системата, и ако има такъв с по-голям от 8 часа престой, просто ще го чакат емиграционните власти на влизане. Само предполагам 

 

:offtopic:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
3 minutes ago, Георги said:

Търпение 🙂 Почти винаги това пиша в тази тема, когато стане по-сериозен инцидент. Но има няколко притеснителни неща в мнението ти.

 

Първо, това че на външен вид нещата може да изглеждат еднакви не означава, че и първопричината е същата. Огромния процент от инциденти се случват по време на излитане и кацане и на външен вид може да изглежда абсолютно еднакво, а в същината си да е съвсем различно. Нека не слагаме равенство пред всички случаи със загуба на височина скоро след излитане. 

 

Друг проблем са сериите на НГ, малко са нож с две остриета. Макар и наистина да внасят доста яснота в широката публика, много хора не са наясно колко фактори участват, докато се стигне до инцидент и това предаване успява да им покаже понякога наистина невероятните съвпадения. Чувал съм неведнъж от хора имащи страх от летенето да казват, че предаването допълнително ги успокоява, невероятно но факт. Но макар и да се стараят да се фокусират на фактологията, все пак като теглим чертата те са телевизионно, entertainment предаване, чиято цел е да развлича масовата публика. И почти винаги в 40 минути с 3 рекламни паузи не може да се предаде цялата комплексност на дадена ситуация. 

 

За това, препоръчвам на всеки, който намира темата за любопитна, да прочете поне един официален репорт от някоя катастрофа. Да види от колко ъгъла се поглежда всичко, да види използваният език, да види тънките дребни детайли, да види че материал с обема на "Властелина на пръстените" трудно може да се впише в 40 минутна екранизация. И то така, че повечето от тези 40 минути да са добра за гледане телевизия, а не суха и скучна фактология. Мисля, че след това ще гледате с малко друго око на авиационната безопасност, на скандалните заглавия с големи букви които гледат да си продадат тиража и на бързите заключения, които се правят от лаици, а за съжаление понякога и от "експерти". За съжаление, това което продава кликове не е "изчакайте 2 години да излезе пълния репорт", това което продава кликове е "тоя е виновен" и "нищо не казвам, ама има 20 подобни случая до сега".

 

Далече съм от мисълта, че няма политически натиск, когато залогът е толкова голям. Но авиационната безопасност е една от сферите, която ми връща доверието в човечеството и в управляващите органи. Процесът там е тежък, бюрократичен и бавен - има всички външни признаци на неефективна държавна машина служеща за замитане под килима. Но прочитайки един доклад на NTSB ще видите защо нещата отвън не са баш като нещата отвътре. Сигурен съм, че хората които си вършат работата там заслужават повече уважение от грубите спекулации и конспирации, които се изсипват за тяхна сметка. Защото тяхната цел не е да спасят задника на Боинг и Ербъс, а да направят летенето по-сигурно за всички нас.

 

И ако се абстрахираме от емоциите като цяло успяват. 

Да ние реагираме спонтанно, склонни сме да уеднаквим причините за двата инцидента, щом са се случили в близък интервал от време след излитането със сходен завършех. Всичко което пишеш има логика, но има и обективни факти, които ми направиха впечатление.

Първото беше, по какъв начин боинг реагираха след първия инцидент, което навяваше на абсолютна неглежираност на ситуацията, сякаш този самолет не е техен или че са го дали за експлоатация на някакви абсолютно некомпетентни хора, които не са го поддържали и едва ли не е бил пилотиран от орангутани ...

Още тогава ми стана изключитено неприятно как се отнасят към ситуацията.

Второ - какво се случва сега ? Ние сме некомпетентни, но същото некомпетентно мнение ли води тези компании, които ден след инцидента свалят цялата флотилия от тези самолети за неограничено време. И те ли са подведени от някого или имат доста повече информация, която не е излязла в публичното пространство.

 

Връзка към коментар

Ако правилно съм следил развитието на случая, в Китай авиационните власти наредиха приземяване на флотилиите - т.е. без значение какво искат а/к.

Кайманите и РАМ са го решили на ниво авиокомпания. Но това също има своето обяснение - една малка флотилия, която може да бъде заменена от резервни самолети не е проблем да бъде приземена. От една страна така а/к избягва един куп ПР главоболия, които следват от комодити социалните мрежи. От друга страна това е лесен начин тези а/к да изглеждат като грижещи се за пътниците, а не като фирми, които имат за цел да печелят пари.  Чийф-левъл директорите неслучайно получават дебели заплати - тяхна е задачата да вземат решения в точно такива ситуации - при които все още няма фактология и разследването е в начален етап.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не, благодарение точно на поредицата по НГ аз знам, че една катастрофа ВИНАГИ е резултат на натрупване на множество фактори, никога не е резултат само на един проблем, и точно това е успокояващо. Вероятността да се натрупат няколко негативни опасни елемента в определена последователност, е близка до 0 и за това катастрофите са редки. И, да, след всяка има много положително влияние върху безопасността, тя се подобрява значително. Просто... странно е две катастрофи за 5 месеца с един (чисто нов) самолет, както и е странно, че със същия модел, макар и друга модификация, е имало преди няколко години да, елементарен проблем, но пак нерешен. Сега чета за такъв супер дребен проблем(макар и може да не е свързан, разбира се) също на самолета при катастрофата преди 5 месеца. Ами... А за акциите - от възкачването на Тръмп на престола на Боинг се е вдигнала цената на акциите с 30%. Какво да кажа повече... 

Връзка към коментар
преди 21 часа, stefanrusev каза:

Техническите теории и догадки не ме интересуват - ще помоля за коментари от мястото на събитието че след 4 дни и  ние летим с тях и имаме общо 3 международни + 6 вътрешни полета и поне единият е със същия самолет... Стискам палци!

Потвърждавам, че нямаше никакви проблеми с полетите на етиопците от Найроби до Адис и от Адис до Дубай. Не усетих никакво напрежение при пътниците или екипажа. Не смятам че ще има каквито и да е проблеми с вашите полети. Това, което ми направи впечатление при първият полет, е начина на излитане. Може и да се самозаблуждавам, но самолета набираше височина изключително плавно. Не съм специалист, само казвам какво усетих различно.

преди 3 часа, oli_mali каза:

Не би трябвало да ти направят проблем. Ще ти изкарат нова бордна карта щом им покажеш пдф-а и готово. Точно там сме минавали така като им показах на лаптопа, че имаме чек ин направен онлайн. Леки полети 🙂

Благодаря за инфото. Потвърждавам, че стана само с пдф-а.

  • Харесвам 9
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, georgebg каза:

Да ние реагираме спонтанно, склонни сме да уеднаквим причините за двата инцидента, щом са се случили в близък интервал от време след излитането със сходен завършех. Всичко което пишеш има логика, но има и обективни факти, които ми направиха впечатление.

Първото беше, по какъв начин боинг реагираха след първия инцидент, което навяваше на абсолютна неглежираност на ситуацията, сякаш този самолет не е техен или че са го дали за експлоатация на някакви абсолютно некомпетентни хора, които не са го поддържали и едва ли не е бил пилотиран от орангутани ...

Още тогава ми стана изключитено неприятно как се отнасят към ситуацията.

 

Ами ако можеш да ми пуснеш изказването на Боинг от първия случай за да ги одумаме едно хубаво, но не бих се учудил да е минало през журналистическа интерепретация. Всички официални лица и отговорни органи обикновено са много пестеливи в такива случаи и точно тази липса на информация води до измислиците на журналистите. 

 

Цитат

Второ - какво се случва сега ? Ние сме некомпетентни, но същото некомпетентно мнение ли води тези компании, които ден след инцидента свалят цялата флотилия от тези самолети за неограничено време. И те ли са подведени от някого или имат доста повече информация, която не е излязла в публичното пространство.

Това, което се случва е, че компаниите имат точно толкова или почти точно толкова информация колкото и ние. Преди черните кутии да са прочетени (а те едва днес бяха намерени), почти нищо не може да се каже. Така че не че Боинг имат таен секретен канал за комуникация с авиокомпании, чрез който да се споделя информация недостъпна за публиката, по-скоро авиокомпаниите действат превантивно точно заради същата липса на информация - няма противоречие тук. 

 

преди 7 часа, luba_rizova каза:

Просто... странно е две катастрофи за 5 месеца с един (чисто нов) самолет, както и е странно, че със същия модел, макар и друга модификация, е имало преди няколко години да, елементарен проблем, но пак нерешен. Сега чета за такъв супер дребен проблем(макар и може да не е свързан, разбира се) също на самолета при катастрофата преди 5 месеца. Ами... А за акциите - от възкачването на Тръмп на престола на Боинг се е вдигнала цената на акциите с 30%. Какво да кажа повече... 

Да, има много въпроси, които нямат отговор за сега. И точно тук е тънкият момент - не трябва да си мислим, че тези въпроси са риторични, очевидни и ясни, дори връзката да изглежда много лесна. От уважение към хората, които правят летенето по-сигурно за всички нас според мен не е редно да стигаме до крайни заключения, че производителят ще бъде оневинен неправилно, нещата заметени и т.н. Още преди да е ясно нещо повече от минимална фактология. Предаванията на НГ поне на това учат, че нищо не е толкова очевидно, колкото може да изглежда на пръв поглед. 

 

Та да, има много въпроси в момента. Но те са точно това, въпроси без отговор, нито повече, нито по-малко. 

 

За инцидента в avherald: http://avherald.com/h?article=4c534c4a&opt=0

 

Един от малкото сайтове, които съм подпомагал с дарение. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Вчера случайно забелязах как националната телевизия се опитваше да успокои хората, както те казаха с помощта на домашен авиоексперт, който както сам каза е много наясно понеже следи новините по всички телевизии и достигна до заключение, че „самолета нема отказ, има неразбиране на човека от самолета“.

 

Сега кой, какво го успокоява е друг въпрос но е интересно e за гледане с разтоварващ елемент, и ако не друго трябва да се отбележи бързата реакция на БНТ в случая.

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Освен Австралия и Нова Зеландия, които забраниха самолтеи 737 МАХ да летят в тяхното въздушно пространство, същото нареждане е издала и британката ГВА (САА). Два самолета 737 МАХ на турските авиолинии, които са пътували към Великобритания и Ирландия, са се върнали обратно в Турция.

Ето го и решението: http://publicapps.caa.co.uk/modalapplication.aspx?appid=11&mode=detail&id=9020

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 48 минути , akair каза:

Освен Австралия и Нова Зеландия, които забраниха самолтеи 737 МАХ да летят в тяхното въздушно пространство, същото нареждане е издала и британката ГВА (САА). Два самолета 737 МАХ на турските авиолинии, които са пътували към Великобритания и Ирландия, са се върнали обратно в Турция.

Ето го и решението: http://publicapps.caa.co.uk/modalapplication.aspx?appid=11&mode=detail&id=9020

Това е правилното решение. Смятам, че всяка една държава/компания трябва да го направи.

Без да претендирам, че съм експерт, мога да кажа, че случаят подозрително ми прилича на първите години на 787. Тогава имаше многократна поява на един и същ проблем (май беше с херметизацията?). Отне доста време да се отстрани и ако си спомням правилно пак имаше държави, които бяха спрели 787 от летене. Сега ако се докаже, че е един и същ проблем е крайно време Боинг да си понесат последствията. Може да минат между капките (както май стана с 787, понеже нямаше жертви, а само аварийни кацания), но при фатални инциденти (пак казвам при условие, че се докаже, че проблемът е в тях) и доказана вина в тях, вече много ще се променят нещата. 

Редактирано от ACM
Връзка към коментар

Германия и Франция също е забранила летенето с боинг 737 Max. Norwegian е първата авиокомпания в Европа, която е спряла всички 737 Max.

 

Боинг са обявили, че до няколко седмици ще направят ъпдейт на софтуера на 737 Max.

  • Харесвам 2
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

 

Боинг са обявили, че до няколко седмици ще направят ъпдейт на софтуера на 737 Max.

Вчера  няколко часа се борих с проблемни и бъгави принтерни драйвери и докато псувах точно си помислих, че проблемът с куция софтуер на принтера, макар и много дразнещ, все пак не е фатален, но какво ли би станало  в случаите, когато има софтуерни бъгове в много по-важни системи, които могат да доведат до фатални последствия ... 
Ставаме все по-зависими от новите технологии, което уж трябваше да е за добро, но явно и тая монета си има две страни ...
Разбира се, както вече се спомена, още въобще не е ясно какви са причините в конкретния случай с катастрофата и не става дума да се спекулира, но просто се сетих какво ми мина през ума. 
 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
11 hours ago, Adventurer said:

Вчера случайно забелязах как националната телевизия се опитваше да успокои хората, както те казаха с помощта на домашен авиоексперт, който както сам каза е много наясно понеже следи новините по всички телевизии и достигна до заключение, че „самолета нема отказ, има неразбиране на човека от самолета“.

 

Сега кой, какво го успокоява е друг въпрос но е интересно e за гледане с разтоварващ елемент, и ако не друго трябва да се отбележи бързата реакция на БНТ в случая.

 

Този "авиоексперт" го гледах в началото с внимание, после с леко недоверие след като започна да изтъква че бил завършил нещо за приравняване с евроизискванията в Тулуза, но накрая като каза, че в Индонезия пилоти ставали всякакви таксиджии и т.н., едва ли не нищо не двявали, и като видели че самолета забива нос, видиш ли единия пилот завъртял щурвала (или както там се казва)  на едната посока, а другия на другата   ... и така ктастрофирали -не ми се вярваше какво чувам в ефира на националната телевизия.....Бях дотук. Аман от "експерти".

Американската агенция яко натисна, надушвам пак Тръмп 🙂 , но другите бързо показаха, че вдяват какво става ...

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар
преди 28 минути , georgebg каза:

Този "авиоексперт" го гледах в началото с внимание, после с леко недоверие след като започна да изтъква че бил завършил нещо за приравняване с евроизискванията в Тулуза, но накрая като каза, че в Индонезия пилоти ставали всякакви таксиджии и т.н., едва ли не нищо не двявали, и като видели че самолета забива нос, видиш ли единия пилот завъртял щурвала (или както там се казва)  на едната посока, а другия на другата   ... и така ктастрофирали -не ми се вярваше какво чувам в ефира на националната телевизия.....Бях дотук. Аман от "експерти".

Американската агенция яко натисна, надушвам пак Тръмп 🙂 , но другите бързо показаха, че вдяват какво става ...

Не съм го гледал и не мога да кажа нищо по въпроса, но в действителност има доста катастрофи предизвикани от некомпетентността на пилотите. 

Връзка към коментар

Когато “експерти“ се изказват в медии винаги е добре човек да има едно на ум. Аз дълги години бях нарочен за експерт по инвестициите и медии редовно ме канеха да коментирам определени събития. За някои неща безспорно мога да дам доста компетентно мнение, но често са ме принуждавали да коментирам неща от които не разбирам или нямам достатъчно информация. В такива случаи човек просто изсмуква някакъв отговор от пръстите си и го пуска в публичното пространство 😞

Ако журналистът е професионалист, той провежда предварителен разговор с “експерта“ и разбира за какво може да получи компетентен отговор и за какво е по добре да не се говори в ефир, но в повечето случаи журналистите се придържат към дадена тема независимо могат или не могат да получат компетентен отговор на въпросите си 😞

 

Сега гледам доставките на 737 Max и от летящите авиокомпании в Европа Norwegian и Flydubai са може би най-засегнатите. цък

Връзка към коментар

Днес към списъка със страните, забранили временно полетите се присъединиха Германия, Франция и Ирландия. Това означава, че на практика в момента около 40 процента от закупените самолети от този модел остават на земята. “

https://dnes.dir.bg/svyat/spirat-na-poletite-na-boeing-737-max-8-v-oshte-nyakolko-strani-sasht-s-protivopolozhen-podhod

 

40% от 355 самолета са 142 самолета. Това е около 1,4 пъти повече самолети от флота на Уиз ер. Вероятно следващите дни ще има сериозни анулирания на полети...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , Topfly каза:

40% от 355 самолета са 142 самолета. Това е около 1,4 пъти повече самолети от флота на Уиз ер. Вероятно следващите дни ще има сериозни анулирания на полети...

Точно това си помислих... 

Връзка към коментар

Точно съобщиха , че вече има забрана за въздушното пространство на целия Европейски съюз,  ако журналистите не са се объркали нещо.  Относно "експертите"  вярно често има много забавни коментари стига да имаш познания в съответната област. 

 

Този път всички страни имат интерес случая да бъде разнищен възможно най-бързо, и мисля че няма да се точи с години. Няма как стотици чисто нови машини да стоят дълго на земята 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

EASA са забранили полетите на МАХ в Европа. На радарите се виждат доста интересни пренасочвания. Въпроса е, защо Боинг си позволяват да не оправят даден софтуерен проблем, а само да пуснат документ за информация към компаниите опериращи с този модел. И наистина ли безопасността в авиацията е на първо място, напоследък доста се чудя....

Преди час кацна един А321Нео на турците на един двигател, за София говоря. А също така един 737 МАХ идва към нас заради затвореното въздушно пространство за модела. Интересно ние защо не сме го затворили, като сме към EASA.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.