Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

4 minutes ago, randi said:

EASA са забранили полетите на МАХ в Европа. На радарите се виждат доста интересни пренасочвания. Въпроса е, защо Боинг си позволяват да не оправят даден софтуерен проблем, а само да пуснат документ за информация към компаниите опериращи с този модел. И наистина ли безопасността в авиацията е на първо място, напоследък доста се чудя....

Вероятно е много по лесно да се пусне информация за какво да внимават пилотите от колкото да се направи ъпдейт на софтуера. Предполагам, че има доста сериозен протокол за да се тества всеки ъпдейт преди да може да се пусне на действащ самолет. Това все пак не е тефелефон 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Е точно, защото не е телефон. Но последствията за Боинг ще са сериозни. Акциите им са паднали, също така официалното представяне на 777Х е отложено заради събитията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , домосед каза:

Търговски войни, масови психози и презастраховане - добре дошли в 2010-те!

... и си прав. Докато не бъде засегнат някой лично със смърт на близък човек. Тогава спира да е статистика и психоза. 

 

П.П. Deep Horizon променя манталитета на много свръхкомпании в свръх регулиран бизнес. Махалото отива от силно неглижирана до безкрайно крайна позиция. Да видим докъде ще доведе това махало...

Връзка към коментар

Ето официалното съобщение на EASA:

 

EASA suspends all Boeing 737 Max operations in Europe

Related Content

Following the tragic accident of Ethiopian Airlines flight ET302 involving a Boeing 737 MAX 8, the European Union Aviation Safety Agency (EASA) is taking every step necessary to ensure the safety of passengers. 

As a precautionary measure, EASA has published today an Airworthiness Directive, effective as of 19:00 UTC, suspending all flight operations of all Boeing Model 737-8 MAX and 737-9 MAX aeroplanes in Europe. In addition EASA has published a Safety Directive, effective as of 19:00 UTC, suspending all commercial flights performed by third-country operators into, within or out of the EU of the above mentioned models.

https://www.easa.europa.eu/newsroom-and-events/news/easa-suspends-all-boeing-737-max-operations-europe?fbclid=IwAR3Y7LtwqH1hiLHe2YsBze_5njtrgw-4GF6dhA16yw05i30VJx6EINbkzTE

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Изглежда, че с изключение на САЩ и Канада почти всички 737 Max няма да летят...

 

To recap #737MAX groundings/flight bans

Airlines: Aerolíneas Argentinas, Aeromexico, Cayman Airways, Comair, Ethiopian, GOL, Icelandair, MIAT Mongolian, Norwegian, Royal Air Maroc, TUI, Turkish

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 33 минути , Rainy каза:

Докато не бъде засегнат някой лично със смърт на близък човек. Тогава спира да е статистика и психоза

Ако ти е писано да те обесят, няма да се удавиш. Ако ти е писано да умреш в самолетна катастрофа, и да приземят 30% от една марка самолет от подозрения за бъг в софтуера, може да попаднеш на пилот самоубиец на друга марка. Впрочем статистиката и психозата са в противоположни лагери в тая дискусия. 2 катастрофи статистика на променят.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

@домосед Аз наистина съм съгласна с твърдението ти. Просто хората сме склонни да се разпищолваме, извини тази дума, хрумна ми. Иначе казано - слободия безгранична. Не всеки е способен на самоконтрол. Иначе казано - в момента сме в крайността на махалото. И да - две катастрофи не променят. Но са само две поради определени причини и взети мерки.

Всъщност,  не искам да споря с теб. 

Връзка към коментар
преди 1 час, stanimir каза:

Точно съобщиха , че вече има забрана за въздушното пространство на целия Европейски съюз,  ако журналистите не са се объркали нещо.  Относно "експертите"  вярно често има много забавни коментари стига да имаш познания в съответната област. 

 

Този път всички страни имат интерес случая да бъде разнищен възможно най-бързо, и мисля че няма да се точи с години. Няма как стотици чисто нови машини да стоят дълго на земята 

В интерес на истината се сещам за батериите на 787. Никой не разбра защо се запалват, просто ги сложиха в огнеупорни кутии и пуснаха полетите... Не изключвам възможността след това нещата да са разследвани в дълбочина и проблема отстранен наистина...

преди 18 минути , домосед каза:

Ако ти е писано да те обесят, няма да се удавиш.

много я обичам тая мъдрост 😀

проблема е, че няма как да знаеш предварително какво е писано. А след като се случи, вече е ясно, че е било писано именно това - 100% доказуемо твърдение.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Преди 1 час, randi каза:

Е точно, защото не е телефон. Но последствията за Боинг ще са сериозни. Акциите им са паднали, също така официалното представяне на 777Х е отложено заради събитията.

Нищо чудно да е бамналo някоe новo Galaxy S10

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Напълно нормално е в Европа , където няма инцидент с фатални жертви от 4 години с по-голям самолет да вземат мерки това да продължи.

Нека Боинг да си оправят софтуера и системите, напълно възможно е пилотите да са били неопитни и да не знаят как да реагират, но не бива да си играят и да поставят пилотите под такова напрежение  - добрите стари Аербъси си вървят без инциденти, тия изпитания трябва да се провеждат без хора с новите машини и модели. Нормално бе да се случи с такъв огромен ръст в полетите инцидент, но трябва да се вземат мерки. Доста месеци минаха от инцидента в Индонезия и не знам защо още там няма крайно заключение, та искаме тук да е бързо?!

Редактирано от vinidj
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Фичо каза:

Ставаме все по-зависими от новите технологии, което уж трябваше да е за добро, но явно и тая монета си има две страни ...
 

Според мен това е свързано с изпреварващото търсене на програмисти и дефицита в предлагането. Оттам - спад в качеството.

 

преди 2 часа, Topfly каза:

Когато “експерти“ се изказват в медии винаги е добре човек да има едно на ум.

Особено в български медии 😉

 

преди 1 час, randi каза:

Акциите им са паднали

Е, военното им подразделение ще спечели някоя тлъста поръчка и акциите ще се вдигнат. Междувременно някой ще си е купил малко от тях на промоционалните цени.

 

преди 1 час, домосед каза:

Търговски войни, масови психози и презастраховане - добре дошли в 2010-те!

Добре заварили! 😀

 

преди 15 минути , vinidj каза:

Нека Боинг да си оправят софтуера и системите... добрите стари Аербъси си вървят без инциденти

Някой каза ли нещо по-горе за търговски войни? Впрочем когато вчера китайците бодро заявиха, че приземяват модела, първо си помислих, че това е политическо решение, не нещо друго. Дреме му на китайското правителство за китайските граждани! Но пък могат да се нанесат имиджови вреди на противника и да се измуфти някое намаленийце за направените поръчки. Поне доколкото ми е известно на мен, засега липсва еднозначно доказателство за еднаквост на причините за катастрофите на индонезийския и етиопския самолет. Ами ако пилотите са се обучавали в едно и също училище?!

Връзка към коментар

Аз все пак си мисля, че е редно да изчакаме заключенията на разследващие експерти на място - тези, които имат достъп до артефактите в Етиопия.

За Еърбъс бях чел, че компютрите на А320 ползват процесор от порядъка на Интел 80486 - какъвто потребителската електорника отдавна не ползва. И (доста от) програмите са писани на Фортран - език, който също почти не се ползва вече...

Не ми се вярва Боинг да са си позволили да пуснат продукт, който не е минал качествен контрол, който да отговаря на очакванията на клиентите им. Но и ми е ясно, че теоретично не е невъзможно да са изпуснали някой/няколко корнър кейс(ове). Също се замислих, че ако съм в обувките на някой екзек в Боинг, вероятно и аз бих препоръчал същото - ъпдейт на софтуера. Дали вината е в софтуера, ще стане ясно след месеци. Но спор между Боинг от една страна и медии / пътници / обществено мнение от другата, ще нанесе повече щети за компанията, отколкото да кажат, че ще ъпдейтнат софтуера и да дадат време на разследващите да работят.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
9 hours ago, vinidj said:

Напълно нормално е в Европа , където няма инцидент с фатални жертви от 4 години с по-голям самолет да вземат мерки това да продължи.

Нека Боинг да си оправят софтуера и системите, напълно възможно е пилотите да са били неопитни и да не знаят как да реагират, но не бива да си играят и да поставят пилотите под такова напрежение  - добрите стари Аербъси си вървят без инциденти, тия изпитания трябва да се провеждат без хора с новите машини и модели. Нормално бе да се случи с такъв огромен ръст в полетите инцидент, но трябва да се вземат мерки. Доста месеци минаха от инцидента в Индонезия и не знам защо още там няма крайно заключение, та искаме тук да е бързо?!

Тестовете на всички нови системи и самолети първо се извършват виртуално, а след това при дълги часове тестови полети. Въпреки всичко 100%-на сигурност едва ли ще може да се постигне някога. Авиационната сигурност, както казват по НГ, се пише с кръв 😞

 

Колкото и да е жалко случилото се, авиационната сигурност е с пъти по голяма спрямо други сектори. От самолетни катастрофи в света годишно загиват по малко хора от колкото живеят в един средно голям блок в София, а от ПТП повече от колкото жителите на София. Колкото и хора да загиват в ПТП обаче,  общественото мнение абсолютно нерационално натиска в посока увеличаване на авиационната сигурност. Със стотици пъти повече човешки животи биха могли да се спасят ако имаше глобална инициатива за намаляване на ПТП, но в тази посока обществено мнение е много по “толерантно“. Всяка мярка за увеличаване на сигурността по пътищата, като изискването на каране с колан, запалени фарове, проверките по пътищата и т.н. се срещат на нож от значителна част от шофьорите. За повечето хора е напълно нормално, шофьор който е нарушил правилника за движение по пътищата, но не е предизвикал катастрофа, след глоба да продължи да може да управлява автомобил.... Спрямо пилотите, авиокомпаниите, самолетостроителите и т.н. обаче толерантността е значително по ниска...

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Защото, за съжаление, грешка на шофьора на кола Може да значи инвалидност или смърт или счупена кола или уплаха или нищо, а грешка на пилота - 100% смърт на 200 човека. А иначе е ясно че въздушния транспорт е много, много безопасен. Между другото, като сравняваме Боинг и Еърбъс, онзи ден по НГ казаха разликата в подхода на двете компании към пилотирането - Еърбъс правели такива самолети, че едва ли не да могат да се пилотират и от хора без опит, да летят сами, с много разчитане на техниката, почти 100% компютърно управление, А Боинг били по-друг школа и държали да има и човешки фактор в шофирането на машините,да не е на 100% разчитането на компютъра. Дали е така, не знам, но ми беше интересно да го чуя. 

Връзка към коментар
преди 9 часа, akair каза:

За Еърбъс бях чел, че компютрите на А320 ползват процесор от порядъка на Интел 80486 - какъвто потребителската електорника отдавна не ползва. И (доста от) програмите са писани на Фортран - език, който също почти не се ползва вече...

Напълно нормално е специализирани индустриални компютри да са с толкова стара архитектура. Влаковете на Siemens ве още са с Windows for Wokrgroups 3.11.  Добавиена е USB поддръжка, за да може да се обновява софтуерът с флашка. А комуникацията между отделните компютри във влака е по Token Ring.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 часа, Topfly каза:

Експертът“ Тръмп също има мнение по въпроса 🙂

Неговото не претендира да е експертно, а е, разбира се, политическо. Американски самолет, пилоти - африканци. 

Връзка към коментар
преди 31 минути , Ilian359 каза:

Напълно нормално е специализирани индустриални компютри да са с толкова стара архитектура. Влаковете на Siemens ве още са с Windows for Wokrgroups 3.11.  Добавиена е USB поддръжка, за да може да се обновява софтуерът с флашка. А комуникацията между отделните компютри във влака е по Token Ring.

NASA във времената, когато вече имаше гигахерцови процесори, изкупуваха 8086 - поколение от края на 70-те!

 

преди 2 минути , домосед каза:

Американски самолет, пилоти - африканци. 

Е, пак добре, че не са мексиканци. Щеше да затлачи туитъра :smile:

  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 13 часа, Topfly каза:

Аз дълги години бях нарочен за експерт по инвестициите и медии редовно ме канеха да коментирам определени събития.

Тези неща са важни да се уточняват, така че казвай ги навреме да се знаят. Ако някой спешно има нужда от съвети за бързо забогатяване или пък обедняване, сега всичко се случва не се знае на човек какво ще му потрябва в някакъв момент в някаква точка на света, да знаят към кого да се обръщат в такива кризисни ситуации. :yes:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
21 minutes ago, luba_rizova said:

Защото, за съжаление, грешка на шофьора на кола Може да значи инвалидност или смърт или счупена кола или уплаха или нищо, а грешка на пилота - 100% смърт на 200 човека. 

Това е по скоро представата на повечето хора за авиоинцдентите, а не обективната истина. Ежедневно стават стотици пилотски грешки, без никакви сериозни последици. Редовно самолети излизат от пистата, пилоти заспиват и или не отговарят на опит за връзка с РВД, прекъсват кацене поради не добре премеререн подход, доближават се опасно до друг самолет и т.н. Годишно по няколко пъти излизат в медиите случаи за хванати пияни или дрогирани пилоти, без да се знае колко пилоти карат самолет пияни или дрогирани без да ги хванат.

Дори когато самолет падне пак е доста далече от 100% вероятността всички да загинат. Редовно има случаи, когато значителна част от пътниците остават живи след неконтролируемо кацане (падане ) извън пистата.

1 hour ago, домосед said:

Неговото не претендира да е експертно, а е, разбира се, политическо. Американски самолет, пилоти - африканци. 

Политическо мнение се изказва по политически въпроси! До колко влияе по голямата комплексност на самолетите на авиационната сигурност е чисто експертен въпрос.

17 minutes ago, Adventurer said:

Тези неща са важни да се уточняват, така че казвай ги навреме да се знаят. Ако някой спешно има нужда от съвети за бързо забогатяване или пък обедняване, сега всичко се случва не се знае на човек какво ще му потрябва в някакъв момент в някаква точка на света, да знаят към кого да се обръщат в такива кризисни ситуации. :yes:

В Магеланци си имаме отделна тема за инвестиции цък

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

преди 3 минути , Topfly каза:

Дори когато самолет падне пак е доста далече от 100% вероятността всички да загинат. Редовно има случаи, когато значителна част от пътниците остават живи след неконтролируемо кацане (падане ) извън пистата. 

С това не мога да се съглася , извън случаите, когато става въпрос за планиране което си е контролирано падане /кацане извън пистата.  Смъртността при падане на самолет при пътниците и екипажите е над 90%, а в повечето случаи 100% .

Връзка към коментар

Ограничават се полетите на Боинг 737 Макс във въздушното пространство на България

https://offnews.bg/obshtestvo/ogranichavat-se-poletite-na-boing-737-maks-vav-vazdushnoto-prostranstv-699177.html?fbclid=IwAR3mGPO664t9JgB_s2a3iUukCa--XgUg5OgNA22kXO4S0f-wNgA7YCPizDc

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.