Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Съвсем не е необходимо ти да го виждаш 😃 , обективният параметър в авиоиндустрията са приходите, а не личните усещания .

 

Според италианските медии от днес , утре предстои официалното подписване на сделката за ИТА :

 

https://www.corriere.it/economia/aziende/23_maggio_24/ita-airways-c-l-accordo-tesoro-lufthansa-tedeschi-subito-40percento-eb639898-fa13-11ed-a2b9-074b62135bb4.shtml

 

По предварителна информация , се очакват следните условията по поглъщането на ИТА:

 

  • Lufthansa will initially acquire a 40% stake in ITA, which will eventually be increased to 90%; even when Lufthansa only has a 40% stake, the plan is for Lufthansa Group to take over day-to-day control of ITA from the government
  • The 40% stake is expected to cost Lufthansa €320-330 million; then “when” ITA records its first operating profit in the first half of 2026 (that seems oddly specific), Lufthansa will buy a further 50-55% stake for €500 million, leaving the Italian government with a 5-10% stake
  • The European Union will have to approve this deal, and that’s expected to take three to four months once the agreement is signed; some concessions will likely have to be made, like giving up slots at congested Italian airports
  • If/when the deal gets approval from the European Union, Lufthansa and ITA could start coordinating schedules, fares, and more
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 23 минути , stanislavpp каза:

Съвсем не е необходимо ти да го виждаш 😃 , обективният параметър в авиоиндустрията са приходите, а не личните усещания .

 

Според италианските медии от днес , утре предстои официалното подписване на сделката за ИТА :

 

https://www.corriere.it/economia/aziende/23_maggio_24/ita-airways-c-l-accordo-tesoro-lufthansa-tedeschi-subito-40percento-eb639898-fa13-11ed-a2b9-074b62135bb4.shtml

 

По предварителна информация , се очакват следните условията по поглъщането на ИТА:

 

  • Lufthansa will initially acquire a 40% stake in ITA, which will eventually be increased to 90%; even when Lufthansa only has a 40% stake, the plan is for Lufthansa Group to take over day-to-day control of ITA from the government
  • The 40% stake is expected to cost Lufthansa €320-330 million; then “when” ITA records its first operating profit in the first half of 2026 (that seems oddly specific), Lufthansa will buy a further 50-55% stake for €500 million, leaving the Italian government with a 5-10% stake
  • The European Union will have to approve this deal, and that’s expected to take three to four months once the agreement is signed; some concessions will likely have to be made, like giving up slots at congested Italian airports
  • If/when the deal gets approval from the European Union, Lufthansa and ITA could start coordinating schedules, fares, and more

Мен ми е интересно дали ще се преместят в стар алианс при това положение.

Връзка към коментар
На 22.05.2023 г. в 14:17, Георги Матеев каза:

@Duke лятото при пренасочен за следващия ден полет Виена-Неапол, Уиз Еър ме настаниха в 5-звезден хотел на летището с включена вечеря и закуска.

Колко опции ти предложиха за следващия ден? Тази сутрин получих съобщение за анулация на една от отсечките за бъдещ полет с Луфти. Приложението ми даде 4 (четири) варианта за промяна. Не ми хареса нито един от тях, защото предпочитах друг 5 (пети) вариант с по-удобни за мен часове. Преди малко се свързах с кол-центъра и в рамките на точно 2 (две) минути получих исканият от мен вариант...

 

Отново да попитам, когато лоукост компания премаршрутира (ако въобще това понятие е познато за този тип компании, защото в себе си включва различни варианти включващи отсечки с различни превозвачи, докато лоукост компаниите в най-добрия случай имат по един полет на ден по дадената отсечка), колко различни варианти предлага на пътниците?

 

Мислех да не пиша, но така или иначе безумните сравнения между лоукост и Луфти продължават, така че, ето един съвсем пресен пример от изминалия уикенд. Миналият петък летяхме до Бергамо с Уиз за концерта на Питър Гейбриъл във Верона в събота. Летяхме две семейства, а трето трябваше да лети с Раян по-късно през деня. Покрай това събитие, а и най-вече заради старт от F1 (отменен в последния момент), италианските профсъюзи на наземните служители на летището в Бергамо, бяха обявили ефективни стачни действия. Още на предишния ден получих от Уиз имейл за възможни закъснения при обработка на багажа в Бергамо, но това не ме притесняваше защото така или иначе пътуваме само с ръчен. В крайна сметка кацнахме с 20 минути закъснение в Бергамо и след още 20 минути чакане на стълба (очевидно това беше символично закъснение от страна на наземните работници, защото буквално стояха на пистата и изчакваха да мине това време) ни стовариха на летището. Не такъв късмет имаше третото семейство, което трябваше да лети с Раян... 

 

На предишния ден, по-малко от 24 часа преди полета, бяха получили имейл за анулация поради стачка. Както стана ясно, реално на летището в Бергамо стачка нямаше или поне нямаше ефективни стачни действия. Очевидно отмяната на старта от F1 беше охладило ентусиазмът на италианците и в последствие се оказа, че стачката е отменена за 04/06 (имайте го предвид). Въпреки всичко Раян вече бяха отменили полетът от София и за нашите приятели остана единствената възможност да търсят алтернативи. В крайна сметка намериха билети с Луфти с прекачване и нощувка в Мюнхен, срещу скромната сума от 400 лева на човек. По-лошото е, че успяха да вземат само два билета и на практика във Верона, в деня на концерта, пристигнаха единствено бащата и един от синовете. Някой може ли да си представи подобен малшанс при положение, че отиваш на концерт, който си чакал повече от 10 години? И това не е всичко... На връщане отново с Раян в понеделник, бащата и сина престояха повече от 3 часа на летището в Бергамо поради закъснение на самолета. ОК, сега ще търсят обезщетения и по всяко вероятност ще ги получат, което ще възстанови донякъде допълнителните разноски, но кой ще възстанови на майката и малкия син пропускането на концерта или нервите?

 

Познай как ще летя до Милано за концерта на MUSE в края на юли? Естествено с Луфти, въпреки прекачването в Мюнхен...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Официално е подписан договора за придобиване на 41% от ИТА за 325 мил. евро с опцията за придобиване на остатъка .

https://www.lufthansagroup.com/en/newsroom/releases/lufthansa-group-reaches-agreement-on-the-acquisition-of-41-per-cent-stake-in-ita-airways.html

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
На 25.05.2023 г. в 9:24, Duke каза:

докато лоукост компаниите в най-добрия случай имат по един полет на ден по дадената отсечка

Ясно е, че традиционните АК имат повече опции за премаршрутиране, обаче това, че лоукостърите имали най-много по един полет на ден, въобще не е така. 
По доста линии имат 2-3 полета на ден, вкл. от София:

 

image.png.56c5b57c36e71274069965588f6cbbc4.png

 

image.png.437dea41c99c8bbbb9ebdf7340223065.png

 

image.png.bc7e06677b8627dbaf30a261f893f625.png

 

 

Има линии с по 4 полета дневно:


image.png.fdb0f58e1c0012b34ef60b9fd7d43681.png

 

image.png.6b754914bd0d5ed8710bff4a3b0c8fe4.png

 

 

 

image.png.2d80a1f8c05114a7c51fe9b3011e5c3d.png       image.png.926b5e4a7cdeb11a8c1c1d55c24cf65c.png   


Има линии с по 5,6 и 7 полета на ден, а да не говорим, че по някои дестинации лоукостърите имат даже по 8 полета дневно:
 

image.png.44b5169b8fe80bec91b1ffc4306a2105.png

 

image.png.b12edb8aa0e4eb48314a322edbdcec4d.png

 

image.png.4679131ac1d1bda571fe2d85a15832da.png


 

 


 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Фил каза:

Ясно е, че традиционните АК имат повече опции за премаршрутиране, обаче това, че лоукостърите имали най-много по един полет на ден, въобще не е така. 
По доста линии имат 2-3 полета на ден, вкл. от София:

 

image.png.56c5b57c36e71274069965588f6cbbc4.png

 

image.png.437dea41c99c8bbbb9ebdf7340223065.png

 

image.png.bc7e06677b8627dbaf30a261f893f625.png

 

 

Има линии с по 4 полета дневно:


image.png.fdb0f58e1c0012b34ef60b9fd7d43681.png

 

image.png.6b754914bd0d5ed8710bff4a3b0c8fe4.png

 

 

 

image.png.2d80a1f8c05114a7c51fe9b3011e5c3d.png       image.png.926b5e4a7cdeb11a8c1c1d55c24cf65c.png   


Да не говорим, че по някои дестинации лоукостърите имат даже по 8 полета дневно:
 

image.png.44b5169b8fe80bec91b1ffc4306a2105.png

 

image.png.b12edb8aa0e4eb48314a322edbdcec4d.png

 

image.png.4679131ac1d1bda571fe2d85a15832da.png


 

 


 

И все пак линиите с повече от един полет на ден вероятно са едноцифрен процент.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 13 минути , tch каза:

И все пак линиите с повече от един полет на ден вероятно са едноцифрен процент.

И все пак ЛХ предлагат директни полети до 2 града в Германия, дори и да летят по няколко пъти дневно. Ако включим и австрийците в сметката, плюс е Виена.

От София:

- Ryan предлагат полети до 40 дестинации (макар и не всички целогодишно).

- Wizz - до 33 дестинации (макар и не всички целогодишно).

 

Броят пътници вече беше коментиран не само в БГ, ами и в ЕУ мащаб. Дори и световен, въпреки че не летят много, много.

За полети в ЕУ както вече казах, аз не препоръчвам ЛХ. За далечните дестинации повечето магеланци гледат нещо на промоция (напълно разбираемо) и не съм видял (или съм пропуснал) промоция на ЛХ, която да е разбунила духовете в последно време.

Ясно, че това е спор без край, но самият растеж на лоукоста показва, че е продукт, който се търси и има все по-голям пазар ...

 

 

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Фил каза:

По доста линии имат 2-3 полета на ден, вкл. от София:

Именно това последното е определящо от наша гледна точка, защото като цяло основната част от форума живее в България и ползва летище София. Освен отсечката до Лондон, която от години е монополизирана от лоукостите, надали са много дестинациите с повече от един полет на ден от и до София. Дори не отварям дума за възможността за премаршрутиране с друга авиокомпания, защото практически това е невъзможно, докато лично мен Луфти по време на тяхна стачка са ме премаршрутирали с друга компания...

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , tch каза:

И все пак линиите с повече от един полет на ден вероятно са едноцифрен процент.

Не съм ги смятал, но при Ryan, например, със сигурност са повече от  10%. 

Връзка към коментар
преди 3 минути , jorocontrola каза:

И все пак ЛХ предлагат директни полети до 2 града в Германия, дори и да летят по няколко пъти дневно. Ако включим и австрийците в сметката, плюс е Виена.

Да, но пропускаш удобните връзки, които предлагат. Аз редовно пътувам с Луфти с прекачване. Връзките са удобни, а и поне от моя гледна точка 2 полета са по-добре от 1, защото обичам да летя. Имал съм случаи на полети с прекачване с Луфти дори до дестинации по които предлагат директна връзка. Наскоро летях до Франкфурт с прекачване в Мюнхен, за да си начеша крастата да летя макар и за 45 минути на Дриймлайнер. А вече писах, че дори до Милано предпочитам да летя с прекачване с Луфти вместо да рискувам с лоукостите и да изпусна концерт, който чакам от години...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

@Duke чували сме за сляпата ти лоялност към booking.com, явно това важи и за Lufthansa. Чували сме също и за склонността ти да предпочиташ по-скъпи продукти - лошо няма, всеки си знае какво точно иска и колко е склонен да плати.

 

Не виждам в какво се убеждаваме тук - нито аз ще се кача на Луфти (освен ако нямам никакъв друг избор) нито ти ще избереш лоукост. Просто и едното и другото имат еднакво много плюсове и минуси, тук няма такова нещо като "по-добър" продукт.

 

За финал ще кажа, че Луфти ме е дънила 10 пъти повече от всички лоукости взети заедно, включително на презокеански полети. Разбира се, това е строго персонален експириънс, но поне за мен лично това приключва темата 🙂

 

И между другото, от клиентска гледна точка продължавам да смятам, че най-голямо мерило за успеха на една ак е броят превозени пътници, а не оборота. Предполагам лесно се прави €33 милиарда оборот, когато искаш по €500 за еднопосочен вътрешно-европейски полет през лятото (поне и печалбата им накрая да беше повечко, ама уви). Ами не, благодаря - парите ми заслужават доста повече от това.

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 48 минути , Георги Матеев каза:

Просто и едното и другото имат еднакво много плюсове и минуси, тук няма такова нещо като "по-добър" продукт.

Това вече е нещо съвсем различно, с което съм напълно съгласен! Не съм аз обаче този, който използва негативни определения относно Луфти и убеждава, че нискотарифните са по-доброто решение. Единственото, което се опитвам да кажа е, че от моя гледна точка и на база моя личен опит, Луфти са по-надеждния превозвач...

 

преди 51 минути , Георги Матеев каза:

За финал ще кажа, че Луфти ме е дънила 10 пъти повече от всички лоукости взети заедно, включително на презокеански полети.

Мен пък единствените, които са ме дънили са Уиз (няколко пъти) и пак те са единствените от които загубих реални пари по време на пандемията. В същото време съм получавал обезщетения, внимание, грижи, безпроблемно премаршрутиране в посочени от мен удобни часове, настаняване в хотел и изплащане на полагащо се обезщетение не само от Луфти, но дори от България Ер, които също са "дъното" според мнозина тук...

 

преди 55 минути , Георги Матеев каза:

Ами не, благодаря - парите ми заслужават доста повече от това.

Ето тук е разликата между нас. При теб определящи са парите, а при мен сигурността и спокойствието. Съгласен съм, че и едното и другото имат своите предимства и недостатъци, но моите пътувания основно са свързани с конкретни събития и някак не мога да си позволя каквито и да е било рискове. Предполагам е същото при теб когато пътуваш за конкретно събитие и не можеш да си позволиш закъснение или отлагане, но в останалото време си склонен на поемане на определени рискове...

 

И накрая относно това заключение:

 

преди 58 минути , Георги Матеев каза:

@Duke чували сме за сляпата ти лоялност към booking.com, явно това важи и за Lufthansa.

Към списъкът можеш да добавиш и България Ер и ПИБ, за които също съм водил спорове и също съм бил обвиняван, че едва ли не съм на процент към тях...

 

Истината е, че съм крайно чувствителен към ненужния хейт и предпочитам да гледам положително на нещата. Сигурно затова и не ръкопляскам при кацане... 😉 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 22.05.2023 г. в 10:14, stanislavpp каза:

Кога ги видя за последно ?
Пенсионираха ги от летищата заради остарялата им технология .

 

 

През ноември миналата година? И няколко пъти преди това през 2022 година по различни летища?

 

На 26.05.2023 г. в 11:10, tch каза:

И все пак линиите с повече от един полет на ден вероятно са едноцифрен процент.

Вярно ли има и друга дестинация, освен Лондон, по която нискотарифните да имат по повече от един полет на ден? Или ги разглеждаме общо всичките като една (примерно до Бергамо летят и Райън, и Уиз)? Като се замисля, по повечето направления нямат и по един полет на ден, най-често по 1-4 седмично. Често - в неудобни часове (водещи до паразитни нощувки и пропуснати дни). Обичайно - без възможност за удобни прекачвания (отново паразитни нощувки, които хич не са безплатни в Европа). Да, и аз обичам да плащам малко. Но обичам и да правя пълната сметка, ако избирам между това нискотарифен да ме откара и върне от голям хъб, от който да си разгъна голямото пътуване. Най-често - Барселона, Мадрид, Париж, Лондон. Ами в днешната реалност вече почти не ми се връзва сметката по такава схема. Да не говорим за ненадеждността на разписанията. Уиз примерно - а ще летим до Дубай, ама не, ще е до Абу Даби. Ама пък ще летим и през лятото. После се оказва, че няма да летим през лятото - и умряха всички изгодни връзки с Малдиви и подобни. И като им прибавиш на всичките паразитните нощувки и разходите на място по време на изчакванията, и станеш байгън. Иначе хубаво - като ми излезе сега за 30 евро Меминген в двете посоки, а имам Deutschland Ticket за всичкия друг транспорт в Германия - що не. Но преди няколко дена Луфтханза ми даваше по-добро решение - и взех нея. 

Връзка към коментар

Аз мога да каже че сметката клони към авиокомпаниии в стилл луфтханза особено когато пътуваш с деца и багаж......

А и в особено за псевдо летищата  до който ти трябва отделен транспорт или има изненади( ставащи все по често) като да киснеш по 3-4 часа за проверка поради липса на персонал.

 

А определено от Шит алианса дъното се води от Brussels Airlines ( дори  вода не дават вече в колцентъра им са трагични индиици и нямат никакъв нормален офис в който да се оплачеш  а те пращат към мейли и ботове в който е пълна мъка )  -  следвани от Шитханза И Аустриан  който последно псувах на висок глас на летищата им ....

 

ПС : за съжаление тая година цените са доста дигнати и то за цялото лято  а нещо. за съжаление и чартърите до бг нещо са кът .....

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 29.05.2023 г. в 22:35, mintoq каза:

Аз мога да каже че сметката клони към авиокомпаниии в стилл луфтханза особено когато пътуваш с деца и багаж......

А и в особено за псевдо летищата  до който ти трябва отделен транспорт или има изненади( ставащи все по често) като да киснеш по 3-4 часа за проверка поради липса на персонал.

 

А определено от Шит алианса дъното се води от Brussels Airlines ( дори  вода не дават вече в колцентъра им са трагични индиици и нямат никакъв нормален офис в който да се оплачеш  а те пращат към мейли и ботове в който е пълна мъка )  -  следвани от Шитханза И Аустриан  който последно псувах на висок глас на летищата им ....

 

ПС : за съжаление тая година цените са доста дигнати и то за цялото лято  а нещо. за съжаление и чартърите до бг нещо са кът .....

 

 

 

Стига да не са деца под 2 години. Луфтханза са пълна трагедия там. Единствената или една от малкото компании, които разрешават или количка или столче за кола да носиш. Но само едното. Всички нискотарифни, включително и разни египетски компании ни разрешаваха да носим и двете неща, само Луфтханза - не. Да не говорим, че пък  Eurowings, която дъщерна ли им е, каква е, разрешава двете неща и ти дава и безплатен куфар до 23 кг за дете до 2 години.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Здравейте, имам полети с Луфтханза, купени през ОТА(Оподо) за 1Е ,от онази прекрасна вечер. Веднъж променях датите заради канселации от тяхна страна. Сега ми се налага да променя датите , но сам не мога да променя нищо. Пробрах през сайта на луфти - не. Звънях на БГ кол центъра - никой не вдига. От немския ми казаха, че са купувани през ОТА и да се разправям с тях. През оподо не ми дава да си ги сменя и стигнах до това да им пусна тикет. Кога ще отговорят никой не знае. Ако им се обадя възможно ли е да канселират билетите или при смяна да ме накарат да платя цял билет + fee. Имам и други билети с този мейл, да не изгорят и те 🙂

Връзка към коментар

Ако те не са правили пак промени, важат правилата за промени на билета, които трябва да можеш да изнамериш някъде, но ако е много евтин вероятно не са позволени промени въобще. В тоя случай на когото и да звъниш е все едно, няма да стане. Ако можеш да влезеш в сайта на Луфтханза и да направиш manage my ticket, там ще си проличи може или не може...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , neuromancer каза:

Ако те не са правили пак промени, важат правилата за промени на билета, които трябва да можеш да изнамериш някъде, но ако е много евтин вероятно не са позволени промени въобще. В тоя случай на когото и да звъниш е все едно, няма да стане. Ако можеш да влезеш в сайта на Луфтханза и да направиш manage my ticket, там ще си проличи може или не може...

Не ми дава през сайта на Лифтханза, окей благодаря. Откъдето дошли, там отишли.

Връзка към коментар

Луфтханза Груп имат политика на крайна  недружелюбност и всячески не толерират резервиране на техни полети през посредник. При честите промени които правят в последните години всяка подобна покупка крие риск.

Връзка към коментар
  • 5 седмици по-късно ...

Здравейте,

Имам купени билети през посредник от Луфханза, но искам да видя някъде таксата за смяна на имена изцяло на пътника, не намирам такава опция в сайта им, за да го направя сам и да симулирам тази промяна и да се визулизира цената, а и не намирам тарифа някъде?

 

Може ли някой да ми помогне, тъй като първоначалните пътници по билетите няма да могат да пътувам, принципно билетите са за следващата година февруари, но ако може да се сменят имената ще е добре, въпросът е дали няма да излезе цена за тази смяна като за изцяло нов билет.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.