Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Преди 1 час, stanimir каза:

Луфтханза обяви плановете си да канселира 34 000 полета от лятното си разписание , заради недостиг на персонал :

 

https://travelfree.info/lufthansa-plans-to-cancel-34000-flights-from-its-summer-schedule/

Явно малко са им увеличили заплатите на мързеливците.

 

  

преди 49 минути , Alexander каза:

Но пък купува други компании, как ли става това?

Дано да се канселира тази АК-а, просто е много зле, ако не са стачки, е липса на хора при тях.

Не виждам как това би ни се отразило положително на нас като потребители.

Връзка към коментар

Никак не са добри тези сътресения в най-голямата (и определено най-удобна за пътуване от България) европейска авиокомпания. До лятото имам 12 потвърдени и поне още 8 твърде вероятни полета с Луфти през втората половина на годината. Предполагам няма да отрежат изцяло отсечките от София до Франкфурт и Мюнхен, но е възможно да има размествания в разписанията на свързващите полети от двата хъба, което не е добре...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 13 часа, tch каза:

Явно малко са им увеличили заплатите на мързеливците.

 

Не виждам как това би ни се отразило положително на нас като потребители.

Няма👍

 

Ще е неприятно , ако се орежат честотите от София .
 

Скай Тийм не броят София за живи , заложеният за това лято ежедневен полет SOF-CDG , вече беше орязан на едва три пъти седмично, и то във вечерен час , непозволящ свързаност към интерконтинентални полети .

 

УанУърлд с еднодневна следобедна честота SOF-LHR също не броят София за нещо. Катарците миналата година  редуцираха София-Доха на 3-4 пъти седмично .

 

Много ми се иска някой друг да запълни вакуума , но явно няма икономическа обоснованост покрай лоукостовете и липса на интерес сред българите  към традиционните а/к и свързаността , която се предлага ..

 

За сравнение , един Белград има пет - шест честоти ежедневно до главното летище на Истанбул .

преди 12 часа, Duke каза:

Никак не са добри тези сътресения в най-голямата (и определено най-удобна за пътуване от България) европейска авиокомпания. До лятото имам 12 потвърдени и поне още 8 твърде вероятни полета с Луфти през втората половина на годината. Предполагам няма да отрежат изцяло отсечките от София до Франкфурт и Мюнхен, но е възможно да има размествания в разписанията на свързващите полети от двата хъба, което не е добре...

 

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 31 минути , stanislavpp каза:

За сравнение , един Белград има пет - шест честоти ежедневно до главното летище на Истанбул .

преди 10 часа, Duke каза:

Не мисля, че е съвсем точно сравнението. Белград реално е единственото летище в Сърбия. Варна и донякъде Пловдив също имат полети до Истанбул. Освен това Ер Сърбия са на държавни дотации и не е задължително зад всеки техен полет да има икономическа логика.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте,

 

Явно съм от първите засегнати от орязаните полети. Имам билети София - Ню Йорк и обратно с Луфтханза през юли месец и получих мейл, че последната отсечка MUC-SOF се канцелира и ми предлагат следващия полет с близо 10 часа престой или опция за алтернативни полети. Въпросът ми е ако си харесам други полети за връщането, трябва ли да се доплаща ако те са по-скъпи от първоначалните както и дали може да пътувам в друг ден /плюс минус един-два дни/ ?

Връзка към коментар
преди 50 минути , cloud каза:

Здравейте,

 

Явно съм от първите засегнати от орязаните полети. Имам билети София - Ню Йорк и обратно с Луфтханза през юли месец и получих мейл, че последната отсечка MUC-SOF се канцелира и ми предлагат следващия полет с близо 10 часа престой или опция за алтернативни полети. Въпросът ми е ако си харесам други полети за връщането, трябва ли да се доплаща ако те са по-скъпи от първоначалните както и дали може да пътувам в друг ден /плюс минус един-два дни/ ?

Нищо, не трябва да плащаш, избери си най-удобните 🙂

Връзка към коментар
Преди 1 час, cloud каза:

Здравейте,

 

Явно съм от първите засегнати от орязаните полети. Имам билети София - Ню Йорк и обратно с Луфтханза през юли месец и получих мейл, че последната отсечка MUC-SOF се канцелира и ми предлагат следващия полет с близо 10 часа престой или опция за алтернативни полети. Въпросът ми е ако си харесам други полети за връщането, трябва ли да се доплаща ако те са по-скъпи от първоначалните както и дали може да пътувам в друг ден /плюс минус един-два дни/ ?

Не дължиш нищо, но побързай, защото и други ще търсят алтернативни полети. Моят съвет е преди разговор с Луфти да извадиш разписанието на заместващите полети, за да стане по-бързо...

 

При мен започнаха промените. Около полунощ получих имейл за отмяна на сутрешен полет до Мюнхен, а оттам и на следващата отсечка до Дъблин и замяната му със следобеден. Тъй като промяната не ми върши работа веднага успях да премаршрутирам за предишния ден...

 

Тук е моментът да похваля чат бота и последвалия лайв чат на Луфти през приложението. Обикновено се обаждам на кол центъра, но този път реших да опитам с бота на приложението. Направен е доста интуитивно и последователно ми даде възможност за избор от 5 различни комбинации в деня, следващия или предишния ден на полета. За съжаление не предложи комбинацията, която бях избрал и се наложи да премина на следващо ниво - лайв чат. Учудващо в чата веднага се появи агент и за няколко минути успях да извърша промяната, която исках...

 

Дано няма повече промени по останалите полети, че както писах са доста, а отпуската е малко...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 9 часа, stanislavpp каза:

Няма👍

 

Ще е неприятно , ако се орежат честотите от София .
 

Скай Тийм не броят София за живи , заложеният за това лято ежедневен полет SOF-CDG , вече беше орязан на едва три пъти седмично, и то във вечерен час , непозволящ свързаност към интерконтинентални полети .

 

УанУърлд с еднодневна следобедна честота SOF-LHR също не броят София за нещо. Катарците миналата година  редуцираха София-Доха на 3-4 пъти седмично .

 

Много ми се иска някой друг да запълни вакуума , но явно няма икономическа обоснованост покрай лоукостовете и липса на интерес сред българите  към традиционните а/к и свързаността , която се предлага ..

 

За сравнение , един Белград има пет - шест честоти ежедневно до главното летище на Истанбул .

Не им е нужно на големите авиокомпании да пращат самолети до София, просто ползват полетите на България Еър. Имат ги заложени в рутингите и тарифите. Все пак, и нашата авиокомпания трябва да се храни от нещо 🙂

Връзка към коментар

При мен се получиха нещата със смяната на полетите, но се появи следния казус.

Първоначаланата резервация бешe Economy Class L и допълнително бях закупил 3 бройки чекиран багаж.

След промените багажа изчезна и от цената на билета, а вече е заплатен. Говорих с кол центъра и ми казаха, че багажа не се прехвърля автоматично - мога да поискам рефънд и допълнително да си закупя такъв за новите полети.

В последствие се загледах в новата резервация и виждам че вече съм Economy Class Q, в който май има включена 1 бройка чекиран багаж.

1778434431_LHBaggage.jpg.a97b534889379e9036d46815f7a10611.jpg

Ако това е така значи ли, че мога да искам рефънд за 3-те бройки закупен багаж и как става тази процедура?

Благодаря на всички които помагат.

 

Връзка към коментар

Не би трябвало да се губи нищо от първоначалната тарифа. Само че ти споделяш за допълнителни 3 бройки багаж, което вече е извън основната тарифа на билета. При това положение в новия билет имаш стандартно 1 бр. чекиран багаж. Останалите 2 бр. ще трябва да купиш отделно и както са ти обяснили да поискаш рифънд за вече закупените бройки по предишната резервация. Доколкото знам с Q означават служебните резервации, тоест, тези направени след извършени промени. При мен след промяната тарифата също е означена с Q...

Връзка към коментар
9 hours ago, tch said:

Не мисля, че е съвсем точно сравнението. Белград реално е единственото летище в Сърбия. Варна и донякъде Пловдив също имат полети до Истанбул. Освен това Ер Сърбия са на държавни дотации и не е задължително зад всеки техен полет да има икономическа логика.

Ниш ?

 

П.П. Чакаш си промени от Wizz, а те удрят от Lufthansa ...

  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 7 минути , Duke каза:

Не би трябвало да се губи нищо от първоначалната тарифа. Само че ти споделяш за допълнителни 3 бройки багаж, което вече е извън основната тарифа на билета. При това положение в новия билет имаш стандартно 1 бр. чекиран багаж. Останалите 2 бр. ще трябва да купиш отделно и както са ти обяснили да поискаш рифънд за вече закупените бройки по предишната резервация. Доколкото знам с Q означават служебните резервации, тоест, тези направени след извършени промени. При мен след промяната тарифата също е означена с Q...

Благодаря Duke,

 

Не съм се изразил правилно. Понеже сме трима пътници и за връщането бях купил за всеки по една бройка багаж. Сега щом е включена една бройка в тарифата мога да поискам възстановяване на сумата и за трите платени багажа. Това би било супер. А знаеш ли как се инициира рефънда?

Връзка към коментар
Преди 1 час, cloud каза:

Благодаря Duke,

 

Не съм се изразил правилно. Понеже сме трима пътници и за връщането бях купил за всеки по една бройка багаж. Сега щом е включена една бройка в тарифата мога да поискам възстановяване на сумата и за трите платени багажа. Това би било супер. А знаеш ли как се инициира рефънда?

Чакай, нещо стана развален телефон. Ако правилно разбирам първоначалните 3 бр. билети са включвали 3 бр. багаж. Ако е така, би следвало и променените билети да включват 3 бр. багаж. Ако по някаква причина в новата резервация няма включени 3 бр. багаж и това е потвърдено от кол центъра на Луфти, тогава се налага отново да бъдат добавени. При положение, че няма промяна в полетното разписание и отново се летят същите отсечки, не виждам причина да се налага отново да доплащаш за 3 бр. багаж, а след това да чакаш рифънд по вече заплатените по отменената резервация. Най-добре отново се обади в кол центъра и уточни тези неща, включително поискай и съдействие от служителя за автоматично добавяне на 3 бр. багаж в новата резервация или в краен случай покупка на 3 бр. багаж и възстановяване на сумата по вече заплатените. Всичко това може да се случи по телефона, но ще трябва да дадеш данни от кредитната си карта за извършване на транзакцията...

Връзка към коментар
преди 15 минути , Duke каза:

Чакай, нещо стана развален телефон. Ако правилно разбирам първоначалните 3 бр. билети са включвали 3 бр. багаж. Ако е така, би следвало и променените билети да включват 3 бр. багаж. Ако по някаква причина в новата резервация няма включени 3 бр. багаж и това е потвърдено от кол центъра на Луфти, тогава се налага отново да бъдат добавени. При положение, че няма промяна в полетното разписание и отново се летят същите отсечки, не виждам причина да се налага отново да доплащаш за 3 бр. багаж, а след това да чакаш рифънд по вече заплатените по отменената резервация. Най-добре отново се обади в кол центъра и уточни тези неща, включително поискай и съдействие от служителя за автоматично добавяне на 3 бр. багаж в новата резервация или в краен случай покупка на 3 бр. багаж и възстановяване на сумата по вече заплатените. Всичко това може да се случи по телефона, но ще трябва да дадеш данни от кредитната си карта за извършване на транзакцията...

Аз като не мога да обясня на български, едва ли ще се оправя с кол центровете. Ще се опитам да бъда изчерпателен, но кратък. Дано да не е против правилата:

 

Трима души пътуваме за Ню Йорк и закупих най-евтината тарифа само с ръчен багаж за 3 349,15 лв. общо.

Допълнително закупих чекиран багаж, който струва 65 Eur или 127,13 лв на пътник на посока в следния ред:

На отиване само една бройка багаж само за единия пътник, на връщане по една бройка за всички пътници или общо 4 броя по 127,13 лв. = 508,52 лв.

От картата ми изтеглиха 3 349,15 + 508,52 = 3 857.67 лв.

 

Тази сутрин направиха промяна в полетите на връщане и платените три багажа на връщане изчезнаха. Показваше ми обща цена 3 349,15 + 127,13 лв. /единствения багаж на отиване, който не се променя/ = 3 476.28 лв. а аз съм платил 3 857,67 лв. Погледнах новата условия на полетите на връщане и ми показваше че всички пътници имат чекиран багаж. Затова помислих, че мога да искам рефънд до разликата в цената. Междувременно обаче има ново негативно развитие и като влезна в променената резервация ми изписва

 

Please note: This ticket has not been booked on lufthansa.com. Due to different document handling this may cause certain discrepancies. It might be not possible to book additional services. Please contact your travel agent or Lufthansa directly if you wish to do so. 

Вече не виждам общата цена на билета, не виждам тарифите, не мога да добавям багаж и в момента имам само един на отиване, т.е. трите платени чекирани багажа за на връщане тотално изчезнаха:

 

Sofia - New York on Thu, 6 Jul 23

Economy Light

 Fare details

1 carry-on bag
up to 8kg/18lbs


Meal & beverages


eJournals


  • Rebooking
    not possible

  • Refund
    not possible


New York - Sofia on Sun, 30 Jul 23

Economy Light

 Fare details

1 carry-on bag
up to 8kg/18lbs


Meal & beverages


eJournals


  • Rebooking
    not possible

  • Refund
    not possible

Наистина не знам какво става и как да подходя.

Връзка към коментар

Тези съм ги признал! Звъниш и натискаш до дупка, няма такива наглеци.

Ето и моя случай с тях

 

https://magelanci.com/forums/topic/13612-lufthansa-мини-новини/?do=findComment&comment=428125

Връзка към коментар
преди 10 минути , Alexander каза:

Тези съм ги признал! Звъниш и натискаш до дупка, няма такива наглеци.

Ето и моя случай с тях

 

https://magelanci.com/forums/topic/13612-lufthansa-мини-новини/?do=findComment&comment=428125

Прав си. Току що говорих по телефона. 381,39 лв. за три багажа по първоначалната резервация щели да ги възстановят автоматично до 7 дни.

Проблема е, че в момента резервацията е блокирана и не мога да си купя багаж. Начинът бил по телефона, но струвало 70 евро.

Не ми е общо за 15 евро, но не виждам каква е моята вина в случая, че те са канцелирали полет и са ми блокирали резервацията. Както и да е. Ще изчакам да върнат парите и ще го мисля. Ако имате някакви идеи споделяйте.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ами обади им се, то като стане някакво мазало това е подхода.

Ако има допълнителна такса защото го правиш по телефона, им казваш, че онлайн ти е блокирано и не може и трябва да не ти я взимат тая такса.

Връзка към коментар
преди 4 часа, feel_the_rush каза:

Не им е нужно на големите авиокомпании да пращат самолети до София, просто ползват полетите на България Еър. Имат ги заложени в рутингите и тарифите. Все пак, и нашата авиокомпания трябва да се храни от нещо 🙂

Не баш. Съвсем наскоро code share-ът между Bulgaria Air и KLM изчезна и поне по някои дестинации KLM със сигурност не продава на 1 билет маршрути, включващи отсечки на Bulgaria Air. Или нещо са омазали или са развалили договора. Пример:

 

1022483865_2023-02-22(8).png.06b4299904afdc27e4d71dc1f8c5d247.png

 

Допреди седмица този полет се продаваше за 100 евро, като и втората отсечка беше с KLM полетен номер. В момента това вече е невъзможно, а единственият начин е 2 отделни билета за 250 евро.

  

преди 3 часа, stanimir каза:

П.П. Чакаш си промени от Wizz, а те удрят от Lufthansa ...

Честно да ти кажа вече всички европейски авиокомпании са ми еднакво мизерни. Няма да твърдя, че Луфти са по-зле от Уиз, защото не са, но например последната година на Раян определено може да се разчита доста повече. Аз лично засега съм зачеркнал Луфтханза групата от травъл плановете си, понякога правя изключение само за Austrian (не прекаляват с глупостите, а и VIE ме кефи).

 

Сори за офтопика - успех на всички с полети на Луфтханза, дано няма много засегнати.

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 17 минути , Георги Матеев каза:

понякога правя изключение само за Austrian (не прекаляват с глупостите, а и VIE ме кефи)

Много често летим с тях през Виена, пак заради необяснимата ми привързаност към Луфти. В интерес на истината, австрийците спряха с периодичните безумни проверки на теглото на ръчния багаж преди бординг (случвало ни се е в Париж и Амстердам), но продължават да ме дразнят с леко надменното отношение...

 

От друга страна, трябва да призная, че тяхното шоколадче е по-вкусно и по-голямо от това на Луфти, но за сметка на това водата им е в онези безумни разфасовки. А беше време, в което при полети с групата избирахме топла храна, после два вида топли сандвичи, безалкохолни, бира, вода и кафе...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 минути , Duke каза:

А беше време в което при полети с групата избирахме топла храна, после два вида топли сандвичи, безалкохолни, бира, вода и кафе...

Именно... Вече всички са на лоукост принцип, а и при наличието на бизнес салони отдавна няма голямо значение кой какво (не) дава на борда. По-важното е кой ще те закара безпроблемно от точка А до точка Б и моят опит и наблюдение сочи, че конкретно на Lufthansa (с транзит в Мюнхен или Франкфурт) често не може да се разчита в това отношение. При сходна цена, без никакво замисляне бих предпочел Ryanair полет пред аналогичен Lufthansa полет.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
23 minutes ago, Георги Матеев said:

Не баш. Съвсем наскоро code share-ът между Bulgaria Air и KLM изчезна и поне по някои дестинации KLM със сигурност не продава на 1 билет маршрути, включващи отсечки на Bulgaria Air. Или нещо са омазали или са развалили договора. Пример:

 

/cdn-cgi/mirage/56922e9e9ddfaedd755fc01bb2857d8bee04132e4e93449588ca97a559e2cc1c/1280/https://magelanci.com/uploads/monthly_2023_02/1022483865_2023-02-22(8).png.06b4299904afdc27e4d71dc1f8c5d247.png

 

Допреди седмица този полет се продаваше за 100 евро, като и втората отсечка беше с KLM полетен номер. В момента това вече е невъзможно, а единственият начин е 2 отделни билета за 250 евро.

 

Изглежда си прав , което ще е сериозен удар, защото AF-KLM често имаха добри цени до далечни дестинации от София.

 

Накара ме да погледна - AF имат заложен директен полет София - Париж единствено за месец юли и август , като вече не предлагат полетите на България Еър.

Може би @randi ще е по-наясно какво се случва ?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.