Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Любопитен ми беше външният вид на машината, с която летях от KEV до FRA преди почти 3 седмици с полет на LH и надписа върху корпу са й: Lovehansa в пъстър аутфит, спазен и върху крилата - за седящите до прозореца.

Собствена снимка не намирам, явно е направена с фотоапарата, а не успявам да отворя картата.

 

Това намерих сега:

https://aviationsourcenews.com/news/love-is-in-the-air-lufthansa-takes-off-as-lovehansa/

 

Инак бях обещала да споделя пресни впечатления от сървиса на LH. Ами пълна скръб е.. Включена е единствено водичка от 300 мл и конвейрът работи. Инак капитанът беше любезен да ми позволи надникване и снимки в кокпита. Не и по време на полета, вече не можело.

 

Последно летях с Луфтханза в златните й години, миналото хилядолетие, когато на борда за първи път опитах пушена сьомга, непознатата тук оранжева риба, макар и сервирана само в първа класа, и шампанско, полет SOF - FRA и обратно. Няма да изпадам в носталгични спомени какво предлагаха в економи и какво изобилие имаше на количките, начиная с welcome drink от твърди напитки в стъклени бутилчици с винт. Обикновено избирах кампари ориндж и вино с топлата храна, сервирана с метални прибори; виното също биваше и в бутилчици, по избор. А за боящите се от летене, главно германци и скандинавци, се лееше неограничено количество отбрано уиски по избор - за да понесат по-леко полета.. Аналогично беше и при вътрешните им полети - FRA - MUC и FRA HAM.

 

 

361932301_661208852191492_776325273472053937_n.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
On 7/19/2023 at 3:50 PM, Anna Kalinovska said:

Любопитен ми беше външният вид на машината, с която летях от KEV до FRA преди почти 3 седмици с полет на LH и надписа върху корпу са й: Lovehansa в пъстър аутфит, спазен и върху крилата - за седящите до прозореца.

Собствена снимка не намирам, явно е направена с фотоапарата, а не успявам да отворя картата.

 

Това намерих сега:

https://aviationsourcenews.com/news/love-is-in-the-air-lufthansa-takes-off-as-lovehansa/

 

Инак бях обещала да споделя пресни впечатления от сървиса на LH. Ами пълна скръб е.. Включена е единствено водичка от 300 мл и конвейрът работи. Инак капитанът беше любезен да ми позволи надникване и снимки в кокпита. Не и по време на полета, вече не можело.

 

Последно летях с Луфтханза в златните й години, миналото хилядолетие, когато на борда за първи път опитах пушена сьомга, непознатата тук оранжева риба, макар и сервирана само в първа класа, и шампанско, полет SOF - FRA и обратно. Няма да изпадам в носталгични спомени какво предлагаха в економи и какво изобилие имаше на количките, начиная с welcome drink от твърди напитки в стъклени бутилчици с винт. Обикновено избирах кампари ориндж и вино с топлата храна, сервирана с метални прибори; виното също биваше и в бутилчици, по избор. А за боящите се от летене, главно германци и скандинавци, се лееше неограничено количество отбрано уиски по избор - за да понесат по-леко полета.. Аналогично беше и при вътрешните им полети - FRA - MUC и FRA HAM.

 

 

361932301_661208852191492_776325273472053937_n.jpg

След закъснение на свързващ полет ( никаква изненада), жив късмет си беше че и дългия им полет закъсня с повече от час. Дори на един билет , един час време за прекачване  на нелепото летище Франкфурт е риск и трети път там една и съща грешка не бих направил.Засякох 45 минути от отварянето на вратата на самолета до бординг за втори полет, при максимално бърз ход по транзитния коридор между гейтовете. Добре че си имат Мюнхен (там дори 30 минути са предостатъчни) , щото иначе положението с летищата им е ...

Машината се оказа с неработеща климатична система , което отне още 30-40 минути за оправяне на проблема.Дбре че не се случи на някое южноевропейско летище ,където от салона можеше да изнасят и колабирали пътници след час в нажежения салон.

Шоколадовият бонбон поне още е със същото качество , не са го развалили.

Връзка към коментар
преди 19 минути , stanimir каза:

След закъснение на свързващ полет ( никаква изненада), жив късмет си беше че и дългия им полет закъсня с повече от час. Дори на един билет , един час време за прекачване  на нелепото летище Франкфурт е риск и трети път една и съща грешка не бих направил.Засякох 45 минути от отварянето на вратата на самолета до бординг за втори полет при максимално бърз ход по транзитния коридор между гейтовете. 

Така е - и като правило, и по принцип, особено пък на практика.. 

В моя случай 2h 10` ми звучаха, а и бяха оптимални като престой, независимо, че машините не бяха на ръкави. Дори се изчака поне половин час, докато полетът към Сф с гейта излезе на таблото. Отделно планирах среща с роднина в това относително кратко време намясто, но той се оказа възпрепятстван да дойде. А пътуването беше организирано и БГ агенцията беше направила логистиката.

В Бангкок имаше сюблимна ситуация на буквално групово тичане от гейт към гейт за 50 минути между кацане и излитане на отиване.. Справихме се, дори останаха 5´ за WC.

 

Ако правя нещата сама, гледаö да си оставя време за ориентиране на спокойствие и евентуално присядане за отдих в салон, като напр. в Дубай напът към Катманду през последния октомври.

 

Връзка към коментар

Рядко се случва да имаш избор за времето между полетите на един билет... При Луфтханза е по-лесно, че имат няколко полета от София, ама са рядкост такива вече, дори веднъж на ден няма в някои случаи...

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Интервсна статистика от форума на travel-dealz относно точността на полетите по германските летища. Не са посочени конкретни авиокомпании , но като се има предвид чий хъб са Франкфурт и Мюнхен може да се направи някакъв извод :

 

 

FRА :
Навременни заминавания 57%,
Закъснения 42%,
Канселирани 2%,
Общо брой полети 191710

 

 MUC:
 Навременни заминавания 67%,
 Закъснения 31%,
 Канселирани 2%,
 Общ брой полети 143656

 

9594d019181920eb03a76b1d885cd62821240d2b.png

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ползвате ли онлайн структурата им  за платени ъпгрейди ?

 

https://upg.plusgrade.com/marketing/partner/trBo7eKWLH?lang=en&apiKey=JAxWdhVmqfwDByuqZYEDAxFk
 

 

Позачетох в нетЯ , успешните ъпгрейди до бизнес класа на сегмент в интраевропейските маршрути започват от 50-60€ , на дългите полети  (+7часа) от 150-200€ за премиум икономи и + 450€ за бизнес класа, доста ниски цени за ултра дълги полети от типа на ЮАР , Сингапур , Тайланд , Бразилия ...

Освен това , дават добра гъвкавост да се опита по-добър продукт само в едната посока според предпочитанията на пътника ( нощен полет или дневен полет , хубав сън или хубав сървис , съчетан с по-висок клас храна и напитки). Вярно е , че хард продукта им не е на нивото на превозвачите от Залива , но и надценката при успешен ъпгрейд е повече от поносима .

Онлайн ъпгрейди са възможни само един клас нагоре , без значение от вида билет , тоест включват и всякакви бейсик , лайт и прочие билети , важат до 72 часа преди полета . 

 

Информативно - седмица преди полета , шест от осемте места са свободни -  надявам се на успешен платен ъпгрейд. Минималния бид за този полет от бизнес към първа класа е 950$ , 2250$ гарантират успешен ъпгрейд .
 

IMG_0731.jpeg.5e7bd21ae759d022895bd0aeb169f2be.jpeg

 

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

А може да се заложи и на сигурно :

 

Oneworld: First Class Germany → New York & Business USA → Spain in Business Starting at €1,580

 

Oneworld member British Airways currently has marvelous offer running for First and Business Class open jaws. When flying first from Germany to New York and adding any business class return flight from the USA to Spain to the ticket, you can price out well below €2,000. The cheapest example takes you from Berlin to New York and back from Seattle to Barcelona for just €1,580.

 

This is essentially a cheap business class round trip with one flight from London to New York happening in First Class!

 

To get this fare, you will have to combine an itinerary like this:

 

[German Airport] – New York in First Class | [American Airport] – [Spanish Airport] in Business Class

 

https://travel-dealz.com/deal/oneworld-first-and-business-openjaw-sale/

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Изненадващо (за мен ) ъпгрейда не се осъществи и се налага да импровизирам 😉

 

IMG_0795.jpeg.21b8b3cff55ca0daf3eec720604e0bd9.jpeg
 

 

И да не съм съвсем офф :

CEO на Луфтханза - Йенс Ритер е работил миналата седмица като допълнителен стюард в бизнес класа в едната  и икономи в другата посока на полетите Франкфурт-Рияд -Бахрейн :


 

IMG_0800.jpeg.a10a753899b721c87d5d31cdf4d976b6.jpeg
 

 

IMG_0801.jpeg.c694723a213755a9c12d5108be3b5745.jpeg

  • Харесвам 8
  • Смея се 5
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...
Мирослав Василев

Наскоро видях Тази статия и как Луфтханза ще създадат нова нискотарифна компания и се зачудих защо им е? Те и сега се справят точно като тях..

 

Сървиса за 3 часа и половина полет,  беше точно едно шоколадче и една водичка

 

img_0785.jpg.00841379a29f821d393745b623906d31.jpg

 

Докато в същото време, компания като Azerbaijan airlines, дава даже сандвич на полет от 40 минути

 

IMG_20231111_190648_027.jpg.fd16671dd9af796444c708c0ace79fa7.jpg

 

Даже, няма да коментирам, Royal Jordanian и други подобни, които предлагат нормален сървис (основно, десерт, напитка), на полети от около 2 часа.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 57 минути , Мирослав Василев каза:

Наскоро видях Тази статия и как Луфтханза ще създадат нова нискотарифна компания и се зачудих защо им е?

Обикновено го правят, за да спестят от заплати и бенефити за екипажа

то си пише "unions aren't happy"

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Мирослав Василев каза:

Докато в същото време, компания като Azerbaijan airlines, дава даже сандвич на полет от 40 минути

 

преди 4 часа, Мирослав Василев каза:

няма да коментирам, Royal Jordanian

Споменатите компании не са от ЕС.  В ЕС  тенденцията е големите традиционни авиокомпании да създават дъщерни никотарифни авиокомпании, принидени от конкуренцията на  големите нискотарифни превозвачи.  Нито в Азербайджан, нито в Йордания  властите създават условия за свободното навлизане на чужди или местни  нискотарифни авиокомпании. Като европейци трябва да  осъзнаваме европейската реалност и да не сравняваме с  реалноста извън ЕС, където държавният  протекционизъм  доминира над  свободните пазарни  отношения. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Мирослав Василев
преди 41 минути , epetkov каза:

 

Споменатите компании не са от ЕС.  В ЕС  тенденцията е големите традиционни авиокомпании да създават дъщерни никотарифни авиокомпании, принидени от конкуренцията на  големите нискотарифни превозвачи.  Нито в Азербайджан, нито в Йордания  властите създават условия за свободното навлизане на чужди или местни  нискотарифни авиокомпании. Като европейци трябва да  осъзнаваме европейската реалност и да не сравняваме с  реалноста извън ЕС, където държавният  протекционизъм  доминира над  свободните пазарни  отношения. 

Но това не оправдава представянето на тема кетъринг, услуги (като избор на седалка) и т.н

 

Какво пречи на Луфтханза да дават нормален кетъринг (та даже и да е една торбичка със сандвич и още нещо), да можеш да избираш място безплатно (всички изброени компании го имат, предварително)?

 

Качвайки се на Луфтханза е все едно си избрал Раян Еър с прайорити, тука вече няма как да говорим за свобода на пазара и каква нова авиокомпания ще създадат. Очевидно решението на компанията е да икономиса, възможно най-много от всичко от което може.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 32 минути , Мирослав Василев каза:

тука вече

Тук вече говорим за междинния период,  който го има във всеки един бизнес и, в който ти си летял. Това е периодът, в който новата компания я има само на хартия на масата, а страта, която е във въздуха не може да предложи същия обичаен  сървис за нея на цени,  характерни за новата компания.  Ако летеше  същата отсечка през лято 2024, полетът щеше да се изпълнява от новата авиокомпания  и тогава нямаше да има разминаване между платеното и полученото като услуга.  Подобни парадокси(разминавания) често се наричат "грешки на растежа" и за съжаление почти винги те са за сметка на клиента.  Примери за подобни неща в историческа ретроспекция  има стотици.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Мирослав Василев каза:

Качвайки се на Луфтханза е все едно си избрал Раян Еър с прайорити, тука вече няма как да говорим за свобода на пазара и каква нова авиокомпания ще създадат. Очевидно решението на компанията е да икономиса, възможно най-много от всичко от което може.

Това го говоря от 2-3 години, супер очевидно е според мен.

 

Аз лично отдавна предпочитам Уиз/Раян за европейски полети, поне при тях нямам никакви очаквания освен превоз от А до Б. Докато Луфтханза някак силно не отговаря на доскоро 5-звездния си статус.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
Мирослав Василев
преди 1 час, epetkov каза:

Тук вече говорим за междинния период,  който го има във всеки един бизнес и, в който ти си летял. Това е периодът, в който новата компания я има само на хартия на масата, а страта, която е във въздуха не може да предложи същия обичаен  сървис за нея на цени,  характерни за новата компания.  Ако летеше  същата отсечка през лято 2024, полетът щеше да се изпълнява от новата авиокомпания  и тогава нямаше да има разминаване между платеното и полученото като услуга.  Подобни парадокси(разминавания) често се наричат "грешки на растежа" и за съжаление почти винги те са за сметка на клиента.  Примери за подобни неща в историческа ретроспекция  има стотици.

Силно се надявам да си прав, нека сме здрави и се върнем отново в края на 2024 и погледнем какво е станало.

 

Аз лично бих бил впечатлен, ако видя цени от сорта на 30-50 евро, които могат да се свалят през сайтовете.

 

Моята прогноза е, че новата нискотарифна компания ще бъде с цени от около 100 евро (в най-добрият и рядък случай двупосочен), които няма да могат да се свалят и ще бъде нещо като Air Dolomiti с дестинации до малко повече държави, не основно до Италия, защото всичко ще бъде под един бранд (Lufthansa Cityline). 80 самолета ще бъдат трансферирани от Lufthansa Cityline, също и Embraers от Air Dolomiti, базите на компанията ще бъдат Мюнхен и Франкфурт.

 

 

Връзка към коментар
Мирослав Василев
преди 59 минути , Георги Матеев каза:

Докато Луфтханза някак силно не отговаря на доскоро 5-звездния си статус.

Нямали са пари за Скамтракс, поради инвестиции в новата компания 😁

  • Смея се 1
Връзка към коментар

В полетите които не са част от по-дълго пътуване Луфтханза наистина са сравними с Wizz или Ryan и дори им отстъпват ценово.При свързващи полети обаче мрежата на Star Alliance дава несравнимо предимство пред нискотарифните , особено в случай на всякакви промени / отмяна :

 

IMG_20231112_201640.jpg

Със сигурност Point to Point авиокомпания има значително по-ниски оперативни разходи при равни други условия и по-лесно управление.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 7 часа, Мирослав Василев каза:

Сървиса за 3 часа и половина полет,  


За кой полет  на Луфтханза точно става на въпрос ? Определено не е до България , и съм любопитен за детайлите …

Връзка към коментар
Мирослав Василев
преди 25 минути , stanislavpp каза:


За кой полет  на Луфтханза точно става на въпрос ? Определено не е до България , и съм любопитен за детайлите …

Полета беше от MUC до TBS, 3 часа 21 минути.

 

Като сървиса беше абсолютно идентичен и на FRA - TUN за полетно време от 2 часа и 10 минути по-рано през годината. 

Връзка към коментар

Сигурно и вода не са раздали, а нискотарифните раздават безплатно всичко по време на полет...

 

Как една и съща тема не спира периодично да се върти във форума?

 

Ама, кой ви кара да летите с Луфти, ползвайте само нискотарифни...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Мирослав Василев
преди 39 минути , Duke каза:

Сигурно и вода не са раздали, а нискотарифните раздават безплатно всичко по време на полет...

 

Как една и съща тема не спира периодично да се върти във форума?

 

Ама, кой ви кара да летите с Луфти, ползвайте само нискотарифни...

Какво лошо има в това да бъде споделено ревю за даден полет и по-късно даден потребител на форума да избере дали да пътува с Луфтханза, Туркиш или някои други?

 

Знаем как често авиокомпаниите променят/добавят сървис и информацията не винаги е изключително точна.

 

И да, нискотарифните не дават всичко безплатно, но точно затова са нискотарифни, не очакваш същото от компания, която доскоро са я писали като 5 звездна.

 

Също, избора на авиокомпания не всеки път зависи от нас, понякога трябва да се съобразим с даден времеви диапазон, определено летище, така че, понякога избора е леко ограничен:)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 13 минути , Мирослав Василев каза:

Какво лошо има в това да бъде споделено ревю за даден полет и по-късно даден потребител на форума да избере дали да пътува с Луфтханза, Туркиш или някои други?

Няма нищо лошо, разбира се, стига периодично да не се сравняват ябълки с круши защото става досадно и крайно непродуктивно от гледна точка на смисъла на този форум...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, stanislavpp каза:


За кой полет  на Луфтханза точно става на въпрос ? Определено не е до България , и съм любопитен за детайлите …

То и до БГ е същия, Даже и кафето се плаща..

Връзка към коментар

Аз в защита на Луфти само ще кажа, че братчетата им от Оустриян не дават бутилка вода (250-300мл по спомен, някой да не се заблуди нещо) , а ти сипват само чаша... така, че Луфти са си щедри :)))

Няма да задълбавам в спора, надявам се всички добре знаем плюсовете и минусите на двата продукта и всеки може да прецени кой му допада повече. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.