Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Аз лично никога не бих купил кола за основен семеен автомобил, евентуално втора или дори трета кола, да. За последен път имах лека кола за основен автомобил през 2009г, оттогава само сувове/кросоувъри. Първи избор за всяко семейство с и без деца, и не мога да се начудя на семейства търсещи лек автомобил за основен. @Георги, дано да успея да те разколебая, виж Пежо 3008 (2017г модел) , вземи някое 2 годишно и “пей сърце”.

Редактирано от stanislavpp
Връзка към коментар
преди 27 минути , ven62 каза:

Но не бих се колебал в избора между Астра и Сеат от една страна и  Корола от друга.

И аз се опитвам леееееко да му намекна същото :wink3:, даже и на живо на сБирката подхвърлих за Королата ... :yes: 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Карам служебна Тойота Корола Луна 1.6 CVT. Веднага бих взел Сеат 😉 А относно Сув, крос и други трактори единственият им плюс е пасивната защита с оглед по-високото купе. Ако караш само на асфалт и не катериш високи бордюри за паркиране, за България лека кола си е ОК.

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Аз пък не разбирам какъв е смисъла от СУВ, единственото му предимство е по-високото разположение на водача и оттам по-добра видимост.

От другата страна имаш утежнено окачване, висок център на тежестта, високо челно съпротивление, оскъпена поддръжка. 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

Айде-е-е. Почна се.

Sorry, @Георги, не целях това.

 

-----

Единственото, което мога да допълня... за да направим безсмисления спор още по-безсмислен и многонишков … От Левски съм!

  • Харесвам 1
  • Смея се 10
Връзка към коментар
2 hours ago, Фичо said:

Аз затова често споря с нашия приятел @Topfly :grin:, като твърдя, че най-добре ме устройва самолетният билет да включва само превоза на възможно най-ниска цена, пък вече всеки да си добавя и надгражда каквото му харесва според нуждите и вкуса - вид и количество багаж, качване с предимство, избрано място, храна и напитки и пр. Но той пък предпочита повече неща да са включени в билета, за да можело да се сравнява по-лесно :unsure:.  Разни хора - разни предпочитания.  :biggrin:

Не сме се разбрали с теб 🙂 Аз също съм за това да има основен билет плюс опции, но съм за това този билет и опции да се стандартизират при всички авиокомпании и разликата да е само в цената. Стандартизацията трябва да включва и лесното сравняване на цените при различни избрани от пътника опции.

Връзка към коментар
преди 4 часа, Георги каза:

Има си, станах малко разноглед 🙂 И да, има чудовищни разлики в предложенията. 

По темата за Опел, и аз при един преглед на цените забелязах че  някои от дилърите дават добри отстъпки - примерно над 20%, което сумарно е различно, но в моя случай около 6000.  Може да се окаже че отстъпките на всички са еднакви, просто някои си ги обявяват официално, а други при запитване, но ...

Личното ми мнение е че и Тойота може да се провери -предлагат атрактивни финансови условия, преди 4 месеца един приятел си взе хибрид на лизинг за под 400 лв./мес. Вече идва играта с класа на автомобила, първоначалната вноска и остатъчната стойност.  

Връзка към коментар

Фичо, недей ме подценявай така 🙂 Ако обсъждаме тези неща тук, то е защото останалите са отдавна фиксирани - размера на двигателя и на самия автомобил, което общо взето определя и характеристиките. За разлика от много монтьори и дънинг-крюгер специалисти не страдам от "религиозни" предразсъдъци относно френски, немски, японски и т.н. автомобили, че и конкретни марки. Ако посочените марки вече са продали милиони автомобили на същата база и със същия двигател, баш аз ли ще им хвана проблемите с 30-40 мин тест драйв който се предлага? Аз съм абсолютно убеден, че повечето масови марки автомобили биха свършили нужната работа почти по еднакъв начин. Останалото е малко качество на изработката и вложените материали и приличен процент суета. Но основните бази са покрити навсякъде - от Дачия до Бугати. 

 

Правилото, което следвам, е че не трябва да е абсолютно нов двигател или модел автомобил, че първо са по-скъпи, второ почти винаги имат бебешки проблеми за изчистване. Ако моделът е на няколко години, че и минал фейслифт, значи е добре - прогресът в тази област не е чак толкова бърз че даден модел да остарее за 4-5 години. 

 

Та по въпроса за Тойотата, елиминирана е заради липсата на андроид (сори!) и за това, че е пресен-пресен модел, който поне първоначалните индикации са че цената му е извън моя бюджет. SUV-тата и втората ръка не са моите предпочитания по ред причини, които ако ги задълбаем и лефскарската вметка на ven62 ще ни се види песен 🙂

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 30 минути , Георги каза:

Фичо, недей ме подценявай така 🙂  🙂

А, не те подценявам, има си хас :wink3: , просто те побутвам да наблегнеш на по-важните, според мен, неща.  
 

Цитат

Ако посочените марки вече са продали милиони автомобили на същата база и със същия двигател, баш аз ли ще им хвана проблемите с 30-40 мин тест драйв който се предлага? 

Е, не с тест-драйв да ги хванеш, а да потърсиш мнения, ревюта и статистики. Тест-драйва ясно, че е главно да усетиш колата и да прецениш дали ти е удобно, пък и дали го има онова нещо, което понякога не може точно да се определи, но се назовава с израза "да те кефи". 

 

Цитат

Останалото е малко качество на изработката и вложените материали и приличен процент суета. Но основните бази са покрити навсякъде - от Дачия до Бугати. 

Зарежи суетата, но все ми се струва, че има вероятност за не малко разлики както по отношение на възможни проблеми с качеството, така и в стойността на обслужването при различните марки ... 
 

Цитат

Та по въпроса за Тойотата, елиминирана е заради липсата на андроид (сори!) и за това, че е пресен-пресен модел, който поне първоначалните индикации са че цената му е извън моя бюджет.

Ясно, жалко за Тойотката :rolleyes:, а и аз мислех дали няма да има по-добра цена за досегашния модел, ако скоро идва нов.


 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Скромните ми наблюдения са, че на някои пазари хората масово предпочитат СУВ и кросоувъри пред коли, което и определя спирането на моделите леки автомобили за тези пазари. Не е изключено Королата да мине през следващ фейслифт:

 

IMG_2136.png.2a08ad211593e000fbf44736909b9e82.pngIMG_2137.png.1c8edaa4f6dd5cfd9f69a524d23567c4.png

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
13 minutes ago, Goal & Boss said:

@Георги, а Suzuki Swift? Доколкото видях, има Android и е Made in Japan.

 

 

🙂

Като го гледам този Андроид, та някак си ми дойде отвътре да си разкажа и аз историята, защото това табло с андроид, по никакъв начин не помага за някой важни неща. А именно, че автомобила е за да те придвижи от т.А до т.Б - да стигнеш навреме, да пътуваш комфортно и безопасно.

Преди 4-5 години карах сравнително нов (от последните модели) Opel Vectra OPCLine - комфортен лек автомобил, с нисък разход и нисък център на тежеста 🙂 , лифтнат и тъмно син. Тук никой между другото не е коментирал и цвета на автомобила 😉 ....

Докато един хубав ден, карайки си лежерно (което не е точно характерно за мен), водейки сина си някъде, поради поредната грипна ваканция, на абсолютно прав участък, някакъв тип, решил да изпреварва, кара срещу мен, чакам го да се прибере, защото отдавна е изпреварил, но без да разказвам подробности, така и не се прибра, разминахме се на 10см с челния удар, защото не ми остана място в дясно, заради новите дълбоки канавки ... както и да е, разминахме се само с тотална щета на колата, а ние без драскотинка ...... и оня, след като жена му почти го наби 🙂 , се извинява и ми вика - Не те видях 😲 ....

Та за размислите,дерзанията и поуките които съм си взел няма да обяснявам но развръзката в случая е, че сега карам БЯЛ 🙂   SUV volvo xc60 .

Да тежка кола, както някой казват висок център на тежеста (аз пък му казвам висока точка на видимост 😉 ) , стабилна, със скъпа поддръжка, харчи неприлично много, никой не се оплаква от липса на комфорт, с мммнаисе 😉 системи за сигурност, та и съм ги изпитвал като на трипъти досега сама си е спирала, даже в единия случай, човека от предната кола излезе да си огледа задната броня, защото не вярваше че не съм го ударил ... е то и аз не вярвах, защото точно тогава крака ми беше на газта 😎...

За какво ми е полезна, освен възможността да побере детска количка, с което не съм я тествал, отдавна съм приключил с това.

Пътуваме и носим вътре 4 комплекта ски, понякога се размотаваме с два петметрови каяка насам натам, дърпам 5 м риб и доволно понагазвам в морето във връзка с приводняването му  и т.н.

Та това са и моите пет стотинки по случая, не пожелавам на никой по такъв начин да намери "своя автомобил", а да му се получи от първия път 👍

Връзка към коментар
14 minutes ago, tch said:

А причината?

Моята лична причина например, както съм изтъкнал по-нагоре, е че качвайки се на SUV съм намерил, достатъчно предимства, за да ми е основен семеен, товарен, адвенчър, рибарски и т.н. автомобил. Последното  ми "хибридно" ходене беше до Самораки - двама човека, надуваема лодка, двигател, харпуни, тежести,въдици и т.н. вкл. и гредите го събрахме вътре и си пътувахме, като "нормални туристи", после на острова надухме лодката и я разхождахме отгоре на гредите ...  

 Лека кола бих си купил за града, но се стремя да избягвам изобщо ползването на автомобил в града, а ако имах много градско, бих заложил на електричка 🙂 

Връзка към коментар
преди 6 часа, tch каза:

А причината?

С една дума  “utility” - няма друг клас автомобил , който се доближава до функционалността на кросоувър/сув , които съчетават най-добре качествата едновременно на семеен седан, комби, миниван, градски или уикенд автомобил,  и т.н ; затова и са първи избор на купувачите на нови автомобили по света , особено на тези между 35 и 45годишна възраст.

Връзка към коментар

Отделих дискусията, че си стана доста обемиста, пък и да не се пречкаме в общата тема 🙂

 

Фичо, чета и ревюта и коментари. Ревютата в повечето случаи са смешни и много трудно се извлича полезна информация от тях. По форумите плявата е още по-сериозна, но там като отделиш време да попрочетеш можеш да хванеш основните проблеми за всеки модел. Ето например за Астрата знам, че парктроника е много шумен и не можеш да му коригираш звука, освен това е и свръхчувствителен, което също не подлежи на корекция. Може да ти изглежда като прекалено вглъбяване в детайлите, но нещо такова може тотално да развали всяко пътуване. Та, ако я карам колата тия дни си знам да отварям едно ухо за парктроника 🙂

 

Goal&Boss - това е ултра малко, аз търся семейна кола с перспектива. На суифт-а сигурно трябва да му махна предната седалка за да монтирам детското столче 🙂

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

@Георги имай предвид , че до шест месеца отминава уау ефекта от покупката на чисто нов бленуван автомобил , и после остава единствено функционалността или липсата на такава. Сигурен съм , че искаш да имаш второ дете , и тогава ще се чудиш защо не взе кросовър , а хечбек 😉. А жена ти ще ти бъде вечно благодарна заради по-висока позиция на седене , респективно по-добрата видимост, а за по-улесненото качване и слизане при дамите , да не отварям приказка...

 

п.п. не съм против Астричката, имам такава лична бензинова автоматик и много си я харесвам в определени дни 😃 , но имам и два сува/кросовъра.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Относно безопасността, при SUV истината е доста по-цинична от представянето по рекламите. И тя е, че са по-безопасни коли за сметка на останалите участници в движението. Няма някаква конструктивна магия в тях, която да ги прави по-сигурни освен простия физичен факт, че при челен сблъсък го отнася по-хилавия и то го отнася сериозно. Важи особено за по-високите suv-та, при които броните не се напасват с нормалните автомобили. И не съм сигурен дали обществената безопасност на пътя не намалява от това, че ти конкретно увеличаваш собствената си сигурност с 30%, но в същото време намаляваш тази на всички с малки автомобили около теб с 50%. Числата са просто примерни. 

 

Попадал съм дори на изследвания и теории, че в САЩ голямо увеличение на броя пострадали пешеходци корелира с растящия брой на SUV-та. akair веднага ще каже, че correlation does not imply causation и не съм чел въпросното проучване в детайли, само съм превъртял заглавието, но има и значение като пешеходец дали ще бъдеш ударен в коляното с възможност да се претърколиш през капака на автомобила или в торса директно и централно без никъде да изразходиш енергията от удара. (Източник: мое присъствие на ускорен седмичен курс "Car crash dynamics" през далечната 2008-а май беше)

 

Асистиращи, стабилизиращи и т.н. системи има и в по-малките автомобили и не е нещо, което да прави SUV-тата изначално по-безопасни, по-скоро е нещо, което да компенсира негативите от понижената стабилност заради по-високия център на тежестта. Но тук навлизаме в детайли, които не са важни и имат малко отношение с оглед на това, че има значително препокриване на типовете автомобили (най-сигурните седани да са по-добри от най-опасните SUV-та). 

 

Конкретно за мен, нито имам някакви офроуд нужди, дори минимални такива, а и много се съмнявам в офроуд възможностите на много от паркетните джипчета, повечето дори нямат 4х4. Единствената полза за мен е евентуално по-високия просвет, за да не ме притесняват най-юнашките дупки по нашите пътища, но това не компенсира по-високата цена и увеличени разходи като цяло. Прекарах ги през процедурата на одобрение, не я преминаха и си останах с нормално комби. 

 

Ето една статия, която гугълнах набързо: https://nationalpost.com/news/canada/larger-vehicles-may-make-canadians-feel-safe-on-the-road-but-heavier-cars-are-proven-to-cause-more-fatal-collisions

преди 3 минути , stanislavpp каза:

@Георги имай предвид , че до шест месеца отминава уау ефекта от покупката на чисто нов бленуван автомобил , и после остава единствено функционалността или липсата на такава. Сигурен съм , че искаш да имаш второ дете , и тогава ще се чудиш защо не взе кросовър , а хечбек 😉. А жена ти ще ти бъде вечно благодарна заради по-висока позиция на седене , респективно по-добрата видимост, а за по-улесненото качване и слизане при дамите , да не отварям приказка...

 

п.п. не съм против Астричката, имам такава лична бензинова автоматик и много си я харесвам в определени дни 😃 , но имам и два сува/кросовъра.

За второто дете не е на дневен ред въпроса, а не знам с какво SUV-то ще направи вътрешното пространство по-комфортно за повече деца, пък да се справят с целия катун багаж е абсурд. Напротив, повечето изостават по този показател от еквивалентните седани и комбита, поне в класовете, които за мен са оптимален баланс между цена и качество. А на жената и става лошо в колата, така че по-ниския център на тежест ще го оцени още от сега 🙂 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ще ги оцениш след време 👍 . За безопасност нямам мнение, говоря единствено за функционалност и удобство , 4х4 и офроуд изобщо не ги споменавам , не ти и трябват за повече от месец в годината. Вече при багажното пространство и възможности грешиш сериозно. Не ги гледай каталожните данни в литри , че са еднакви - ти няма да товариш течности и гелове в пликове , нали?  Вземи си каквото ви харесва най-много,супер тръпката от конфигуриране на първи нов автомобил я има само веднъж. Обаждането от дилъра , че автомобила е пристигнал и след три дни ще бъде регистриран в КАТ, е сравнима с изключително много малко други неща при мъжете ...

 

п.п. Да добавя , че 70-80% от поръчваните нови сувове/савове от нисък и среден клас,  са само с предно предаване.

Редактирано от stanislavpp
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Георги прерових темата, ама аз поне не видях да си казал какви двигатели гледаш на тези два останали атомобила.

Сеатите са ясни, че са с ВАГ, но Опелите имат различни.

Ако си свел вече избора само до тези две коли добре, иначе бих споменал и Ford C-max и Grand C-max, карах такова нещо за седмица тази година и ме изненада много приятно. Имаше чак подгрев на волана, доста приятно за зимата!

 

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ама какви сте интересни хората с хипотетични бъдещи деца. С 3 съм, купих си Корола хечбек при вече налични 3 броя и нямам грижи, споменах вече, децата дори си я търсят. Единствения проблем е, че е ниска за нашите пътища и се усеща. Наистина при ходенето на ски, ако сме с децата, трябва да се измисли друго място за ските. Виждала съм хора и с по-малки коли с деца вътре, никой не е умрял, всеки купува И според възможностите СИ, не само предпочитанията или желанията. Аз бих обърнала внимание и на остатъчната стойност на автомобила, - цената на 8 годишна Тойота, 8 годишен Опел, 8 годишна Дачия, 8 годишно Пежо, 8 годишен Сеат. Разлика има. Надявам се Жоро да се похвали с избор в скоро време. 

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Alexander каза:

@Георги прерових темата, ама аз поне не видях да си казал какви двигатели гледаш на тези два останали атомобила.

Сеатите са ясни, че са с ВАГ, но Опелите имат различни.

Ако си свел вече избора само до тези две коли добре, иначе бих споменал и Ford C-max и Grand C-max, карах такова нещо за седмица тази година и ме изненада много приятно. Имаше чак подгрев на волана, доста приятно за зимата!

 

То след последния Опел ъпдейт, общо взето е само един двигател - 1.4 турбо, 125 или 150 коня, като читавите оборудвания са 150. Мисля, че си е от масовите двигатели на GM, от доста време е на пазара, имало е някакви ядове при ниски или високи обороти, но първо май са изчистени, второ автоматика не го касае това. 1.5TSI на vag, който е в сеат е същата работа, някои хора имат проблеми, но съм убеден, че масово са си ок. 

 

Относно C-MAX, като цяло не е зле, но вече идва доста дъртичък. Например адвансед фаровете са ксенони, които в днешно време си отиват за сметка на лед...а сякаш държа на лед. Допълнителните екстри, които ме гъделичкат пък са на някакви много странни цени, в недобрия смисъл. Астрата също има отопление на волана, никога не съм си представял да ми трябва такова нещо, ама и по форумите много хора се кефят 🙂

 

luba_rizova, споделих че остатъчната стойност не ми е фактор, понеже смятам аз да и взема душицата поне докато стигне това ниво дето всички коли са по 2-3000лв. Сега, дано имам късмет да бъда опроверган и да тръгна да ъпгрейдвам след някоя и друга година (към пълна електричка, мисля по-следващата ми кола със сигурност да е такава!), ама дори и да се набутам с евтина препродажба, живи и здрави да сме, бели кахъри са това 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, Георги каза:

за да не ме притесняват най-юнашките дупки по нашите пътища

С това единствено добре се справя хидравличното окачване, и изобщо с лошите пътища, които изобилстват в НеРеБето, вкл. аутобана до Бургас. (Но вече не се произвежда и не ти влиза в схемата. Някои SUV-ове имат въздушно, добре е, но хидравликата е ненадмината. Както и да е.)

Щом колата ще се ползва за дълъг път (часове в посока), основно се иска комфорт, комфорт, комфорт... седалки, чекмедженца, ергономия... ей такива неща, за да не те заболи кръста/гърба, тялото изобщо... Но това не знам как става с тест-драйв от 30 мин. или с конфигуратора, дилърите и прочие... Извинявай за отклонението, сложни/комплексни ми се виждат изискванията особено с тоя Андроид. При много и дълго пътуване все още дизеловият двигател е по-добрият, въпреки по-високата покупна цена, отново извинявай, избрал си бензин, знам.

Успех!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според мен сега се намират доста добри отстъпки за нови автомобили - Шкода предлагат 14-15% ( а те не са от дашните), Опел имат възможности за договаряне с различните дилъри и се стига до около 20%, Тойота -очевидно отпадат, Нисан дават добри оферти също. Не мога да кажа колко от тях въобще предлагат Андорид апп, но ако това е критерий, то той ще ти помогне да ограничиш избора ( след като вече си изчистил техническите изисквания). После на тестдрайв ще стане ясно кои автомобили ти допадат и се започва договаряне  за цената. 

Връзка към коментар

@Георги, ако отхвърляш Corolla-та само заради Android-a, помисли добре... Варианти има и то не толкова скъпи за добаваня на нещо, което производителят не е сложил, а е далеч по-важна надежността на автомобила. Не е случайно, че Corolla е най-продаваният модел автомобил в света. Факт - скучни автомобили са... Наливаш бензин - караш! Толкоз... 🙂 

 

Относно GPS-a и Android-a, мъжът ми беше търсил варианти и откри това, но в последствие се отказахме, тъй като решихме, че е излишно - с колата пътуваме вече само в България, за където навигация не ни трябва, а гледането на филми и други глезотии по време на пътуване само отвличат вниманието на шофьора. Предлага се и от Aval в България на цена от 1700 лв с ДДС (не съм сигурна дали и монтажът е включен).

 

За Opel (информацията е от преди години, но...) ако отидеш примерно в Стефанов в Пловдив или Дженеръс, вземеш оферта и с нея отидеш в Булвария, започваха "чупки в кръста" и предлагане на отстъпки, които стигаха до 20%... 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.