Георги Публикувано: 22 февруари, 2019 Автор Сподели Публикувано: 22 февруари, 2019 Еййй, стига с тоя Андроид 🙂 Ако съм го сложил като изискване, то е че 90% от автомобилите го покриват, някъде по дифолт, другаде трябва да се доплати малко. Останалите 10% (Тойота, кхм) не го покриват. Но дори и да бях склонен да направя компромис с това при тях има и други, никак не маловажни проблеми: - Не се позволява никаква персонализация. Както казах и по-горе, избирам нова кола, главно за да успея да си я направя по мой вкус. Нямам нищо против ако някоя стандартна окомплектовка включва моя вкус, но за съжаление с Тойота не е така. Например те са преценили, че ако искам парктроници, задължително искам и автоматично паркиране. Парктрониците не са кой знае колко скъпа екстра, автоматичното паркиране е. Т.е. ако искам Тойота ще трябва да избера ниво с повече екстри от колкото ми е нужно, просто за да имам задължителните вътре. Малко като кабелните оператори, които набутват 100 кила кухи програми измежду тези 3-4, които всъщност гледаш, с тази разлика че кухите програми тук са сложни и скъпи екстри. - Новите короли комбита са само хибриди. Не съм съвсем сигурен, че искам хибрид, и че ми е нужен. - За късмет точно днес излезнаха и ценовите листи и спецификации на новата Тойота. По корична цена, нивото което искам е с 15 000 над бюджета ми. Главно защото са набутани автоматични паркирания, хибриди и неща които не искам. С минимална отстъпка понеже моделът е чисто нов и хибридна преференция...преко сили ще е 10 000 отгоре. Т.е. скъпа кола, с липсващи ключови за мен неща и допълнителни такива, от които нямам нужда. Да продължавам ли? 🙂 Относно отстъпките, гледам да се абстрахирам от тях, защото наистина плават в огромни граници. 50000 с 20% отстъпка не е по-различно от 45000 с 10%, ама първото е направено да звучи по-лачено. Никаква отстъпка не е щом ти го предлагат от вратата. 5 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 22 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 22 февруари, 2019 (редактирано) преди 7 минути , Георги каза: Да продължавам ли Не, Toyota са скъпи, консервативни и поради консервативността (най-вероятно) са скучни. И грозни. Надеждни - сигурно. То това важи с известни колебания за всеки автомобил от същия клас (който и да е този същи клас). При днешната конкуренция, всеки се старае с качеството. Редактирано 22 февруари, 2019 от JazzMaster 2 Връзка към коментар
Hesoss Публикувано: 22 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 22 февруари, 2019 а защо още в началото отхвърли Шкода като вариант, мой приятел си взима вече втора чисто нова на лизинг, но с доста добра отстъпка последната Шкода Супърб ЛК + доста допълнителни екстри му се върза около 62к лв. а до колкото чета се целиш в по нисък клас от порядъка на Октавия или Рапид Връзка към коментар
Георги Публикувано: 22 февруари, 2019 Автор Сподели Публикувано: 22 февруари, 2019 (редактирано) преди 25 минути , Hesoss каза: а защо още в началото отхвърли Шкода като вариант, мой приятел си взима вече втора чисто нова на лизинг, но с доста добра отстъпка последната Шкода Супърб ЛК + доста допълнителни екстри му се върза около 62к лв. а до колкото чета се целиш в по нисък клас от порядъка на Октавия или Рапид Напротив. Цялото ми търсене почна от Шкода като отправна точка. Но се оказа, че за оборудването, което искам Сеат Леон е много по-добре ценово. Шкодата е много добро попадение, ако човек не държи на модерните глезотийки. Имат изключително гъвкава възможност за допълнителни опции, каквато например липсва при Тойота. Бедата, е че са на по-висока цена и ако искаш модерни глезотийки (а аз искам), разликата в полза на Сеат става голяма. Например камерата за задно виждане при Шкода е 700лв, при Сеат е 500, преден пакртроник при сеат е 300, при шкода е 600...и така, лека полека нещата се натрупват. Аз самият бях много изненадан, че Шкода може да не са най-евтиното във VAG групата. Друг фактор е, може и снобарски да прозвучи, но Сеат позволяват малко по-голяма индивидуалност. Шкодите са изключително масово разпространени, а сякаш и аз леко страдам от синдрома на "тая кучка що има като моята чанта" 🙂 Външния вид след фейслифта на Октавията също не ми харесва, кой ги измисли тия разделени фарове... Единствен недостатък на Сеат е малко по-малкия размер на вътрешното пространство и багажника. Но гледахме на живо и преценихме, че не е голям проблем, а ценовата разлика е значителна. Двете коли така и така са на 80% VW Golf. Редактирано 22 февруари, 2019 от Георги Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 22 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 22 февруари, 2019 Нищо не се каза за корейските, те за мен са единствените, които в последните 10 год вдигат или поне запазват качеството си, всички други го свалят, за сметка на много излишни или не толкова глезотии. От това което е останало, аз бих взел Сеата, спрямо Шкодата е все едно с 5-10 год по-нов модел. Шкодите са си грозновати, като Тойота, но не са толкова надеждни, та ни едно, ни друго, а като гледам и цената не е ниска, не знам как ги купуват у нас толкова. Аз преди 10-на години висях денонощно по форуми за коли и ми бяха фиск идея и голяма мерак, но всичко си мина с времето. Сега ме интересува единствено да давам колкото се може по-малко пари за тях и да са максимално здрави. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 24 февруари, 2019 Автор Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 По начина, по който са им структурирани цените корейските отпаднаха още на първо четене за Хюндай i30 и на второ за Киа Cee'd, която ни се видя доста тясна в автосалона. Иначе Cee'd GT_Line е наблъскана до козирката с неща, хваща ме гъдел като ги чета само, но 50 000 си е доста соленко. Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 А мога ли да вметна на @Георги една съвсем нова идея, която не е засегната поне в това, което четох до момента, а ми се стори интерсна, а и на този етап аз бих постъпил по този начин, като мога да твърдя, че за сходна цена, която е готов да отдели за нов автомобил, би взел поне клас нагоре. Бих избрал стратегия, да търся 2-3 годишен автомобил, купен и каран например в Германия, където е сигурно, че вероятно ще има голям избор,по-вероятно е голяма част от тези автомибили да са с фул екстри, за които, така или иначе е платено, та няма да има нужда да се отказваш от някоя 😉 . Сега с тази мания за отказ от дизела, има много добри и изгодни оферти, дори на коли в гаранция, от оторизирани дилъри и т.н. .. въпрос в крайна сметка на лични предпочитания, а и така реално можеш да вземеш тъкмо "разработен" автомобил, който също толкова успешно и безгрижно ще можеш да го експлоатираш, като нов, който вземеш оттук. Връзка към коментар
Гост Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 На 22.02.2019 г. в 9:23, Георги каза: Единствен недостатък на Сеат е малко по-малкия размер на вътрешното пространство и багажника. Но гледахме на живо и преценихме, че не е голям проблем, а ценовата разлика е значителна. Двете коли така и така са на 80% VW Golf. @Георги Правил ли си тест драйв на Сеат? Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 1 minute ago, Rainy said: @Георги Правил ли си тест драйв на Сеат? Не знам дали са си оправили "ламарините" от Сеат, но преди десетина години, мой приятел имаше случка със Сеат Леон - по "мека" и "крехка" кола, се оказа, че май няма не само във ВАГ групата, но и от другите, даже и френските са по-безопасни 🙂 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 преди 3 минути , georgebg каза: Не знам дали са си оправили "ламарините" от Сеат, но преди десетина години, мой приятел имаше случка със Сеат Леон - по "мека" и "крехка" кола, се оказа, че май няма не само във ВАГ групата, но и от другите, даже и френските са по-безопасни 🙂 След много, ама много коли, които съм карала - под наем, имам предвид - единствената, за която казах Never Ever беше Seat. Не исках да влизам в разговора, защото не се считам за експерт, тук ми събрахте погледа... Но като шофьор не съм карала по-лоша кола. Веднага казвам: не беше висок клас! Но пък две години един колега ме лангърка по командировки с голям Seat и не бих казала, че ми беше много удобна като пасажер. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 24 февруари, 2019 Автор Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 (редактирано) преди 35 минути , georgebg каза: А мога ли да вметна на @Георги една съвсем нова идея, която не е засегната поне в това, което четох до момента, а ми се стори интерсна, а и на този етап аз бих постъпил по този начин, като мога да твърдя, че за сходна цена, която е готов да отдели за нов автомобил, би взел поне клас нагоре. Бих избрал стратегия, да търся 2-3 годишен автомобил, купен и каран например в Германия, където е сигурно, че вероятно ще има голям избор,по-вероятно е голяма част от тези автомибили да са с фул екстри, за които, така или иначе е платено, та няма да има нужда да се отказваш от някоя 😉 . Сега с тази мания за отказ от дизела, има много добри и изгодни оферти, дори на коли в гаранция, от оторизирани дилъри и т.н. .. въпрос в крайна сметка на лични предпочитания, а и така реално можеш да вземеш тъкмо "разработен" автомобил, който също толкова успешно и безгрижно ще можеш да го експлоатираш, като нов, който вземеш оттук. Минало ми е и това през главата, чел съм хиляди мнения как колата се обезценявала с 20% от момента на излизане от шоурума. Бедата е, че никой не продава току що излезнали от шоурума коли с 20% отстъпка 🙂 Всичките сравнително нови коли или са били служебни и им е взет животеца преждевременно или са след катастрофа. Честно казано не знам кой иначе би продал абсолютно читава двугодишна кола. Нямам компетенцията да разпозная катастрофирал и излъскан автомобил от нормален, а знам че горублянските и дупнишките джамбазлии са изключително креативни и много трудно може да ги надхитри и опитен човек. Просто не е за мен тая игра. И като цяло...спорът нова срещу стара е дълъг, общо взето за да стигна до това решение мисля че съм го погледнал от доста ъгли. преди 34 минути , Rainy каза: @Георги Правил ли си тест драйв на Сеат? Да, карах ги и двата ми основни фаворита. Но тук тест драйвовете са малко смешни, не знам дали са така в чужбина. Първо продължават сравнително кратко, абсурд е за 20-40 мин да разбереш коя кола ти е комфортна или не. Второ, естествено нямат налично точно това, което търсиш и в случая със Сеат карах кола, която е със 190 коня, вместо 150 към каквато се целя аз. В случая с Опел тестовия автомобил беше с по-ниско ниво на оборудване спрямо това, което исках, та дори не можах да пробвам екстрите, които ме интересуват, което общо взето е единственото смислено нещо, което можеш да свършиш за половин час. Обмислям дали да не издиря фирми, които имат тези автомобили под наем и да инвестирам ден-два в наем и така да ги тествам по-интензивно. Това, което ми пречи е че карам пълна кошница в момента и когато си на ниво 20, възприятията ти трудно могат да направят разлика между ниво 90 и ниво 80. Сиреч и двете коли ги усещам перфектни 🙂 преди 31 минути , georgebg каза: Не знам дали са си оправили "ламарините" от Сеат, но преди десетина години, мой приятел имаше случка със Сеат Леон - по "мека" и "крехка" кола, се оказа, че май няма не само във ВАГ групата, но и от другите, даже и френските са по-безопасни 🙂 Между другото, относно безопасността не винаги нещата са така както ни изглеждат външно и интуитивно. В инцидент е важно една кола наистина да се смачка, защото това е погълната енергия, която иначе би била директно трансферирана в тялото на пътниците. Естествено, не е въпрос и да е трошлива, но наистина е впечатляващо как пътниците излизат невредими от кола, която е станала на хармоника, точно по тази причина. Редактирано 24 февруари, 2019 от Георги 2 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 преди 2 минути , Георги каза: Да, карах ги и двата ми основни фаворита. Но тук тест драйвовете са малко смешни, не знам дали са така в чужбина. Първо продължават сравнително кратко, абсурд е за 20-40 мин да разбереш коя кола ти е комфортна или не. Второ, естествено нямат налично точно това, което търсиш и в случая със Сеат карах кола, която е със 190 коня, вместо 150 към каквато се целя аз. В случая с Опел тестовия автомобил беше с по-ниско ниво на оборудване спрямо това, което исках, та дори не можах да пробвам екстрите, които ме интересуват, което общо взето е единственото смислено нещо, което можеш да свършиш за половин час. Обмислям дали да не издиря фирми, които имат тези автомобили под наем и да инвестирам ден-два в наем и така да ги тествам по-екстензивно. Това, което ми пречи е че карам пълна кошница в момента и когато си на ниво 20, възприятията ти трудно могат да направят разлика между ниво 90 и ниво 80. Сиреч и двете коли ги усещам перфектни Аз имах много колебания дали да се намеся. Помня, колко приказки се приказват против френските автомобили, а моят Ситроен си го обожавам. Просто СЕАТ-ът, шофиран от мен в Ирландия няколко дни, за нова кола говоря, разбира се - се държеше толкова нестабилно на пътя, че лично аз онемях. Не е имало друга такава кола в кариерата ми на шофьор любител. И исках да ти препоръчам тест драйв, ако не си правил... Връзка към коментар
Георги Публикувано: 24 февруари, 2019 Автор Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 преди 2 минути , Rainy каза: Аз имах много колебания дали да се намеся. Помня, колко приказки се приказват против френските автомобили, а моят Ситроен си го обожавам. Просто СЕАТ-ът, шофиран от мен в Ирландия няколко дни, за нова кола говоря, разбира се - се държеше толкова нестабилно на пътя, че лично аз онемях. Не е имало друга такава кола в кариерата ми на шофьор любител. И исках да ти препоръчам тест драйв, ако не си правил... А, намесвай се смело. То за това има толкова голям избор - мнения и вкусове, колкото искаш 🙂 В твоя случай може да е бил някакъв проблем с гумите, доста често се подценяват хубавите гуми, а това все пак е "интерфейса" между колата и пътя. Но като цяло леон-ът е на платформата, т.е. шасито на Волксваген Голф, което включва още Шкода Октавия и Ауди А3, вероятно и подобните по размер SUV-та на групата. Ако не е най-популярната автомобилна платформа в света, то със сигурност е някъде в челото. А основните характеристики идват от там. Така че тази нестабилност е трудно да остане скрита, като цяло няма подобни мнения по форумите. Може просто да не пасва на твоя стил на шофиране, няма нищо странно 🙂 За краткото време мисля, че добре си залепнахме със Сеат-а. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 24 февруари, 2019 Автор Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 Още малко за смачкването на колите при инцидент: https://en.wikipedia.org/wiki/Crumple_zone И въобще, там нещата с тестовете на EuroNcap са доста по-първични и е трудно да се изкривят със софтуер по подобие на тези за горивото. За всички коли, които таргетират семейства общо взето петте звезди са задължителни. Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 Преди 1 час, Георги каза: Бедата е, че никой не продава току що излезнали от шоурума коли с 20% отстъпка Това не е вярно. Много шоуруми на запад имат представителни модели за тест драйв и най-често наблъскани с всички възможни екстри за модела, нали купувача иска да ги “пипне” и да види иска ли това или онова. Та доста често тези коли се продават от шоурума на примамлива цена и смешен пробег/употреба. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 24 февруари, 2019 Автор Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 преди 3 минути , JazzMaster каза: Това не е вярно. Много шоуруми на запад имат представителни модели за тест драйв и най-често наблъскани с всички възможни екстри за модела, нали купувача иска да ги “пипне” и да види иска ли това или онова. Та доста често тези коли се продават от шоурума на примамлива цена и смешен пробег/употреба. Дай връзка. От чисто академичен интерес пак ще ми е от полза 🙂 Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 1 hour ago, Георги said: Между другото, относно безопасността не винаги нещата са така както ни изглеждат външно и интуитивно. В инцидент е важно една кола наистина да се смачка, защото това е погълната енергия, която иначе би била директно трансферирана в тялото на пътниците. Естествено, не е въпрос и да е трошлива, но наистина е впечатляващо как пътниците излизат невредими от кола, която е станала на хармоника, точно по тази причина. Edited 1 hour ago by Георги Не говорих в този смисъл а точно това , което си имал впредвид - че колата се смачка- смачка се, но и пътниците бяха така смачкани, че нищо не кореспондираше с истинската ситуация и очакването от обективните обстоятелства .... Връзка към коментар
luba_rizova Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 Жоре, това за тест драйв колите си е вярно. Ние като купувахме нашата, бяхме почти си купили тази на тест драйва - с фул екстри, на 5 000 км, 10% по евтина от промоционалния базов модел(Без никакви екстри) . Като 10 % са си 3000 лева, и още 4000 - 5000 спестени от екстри, та си става цифра накрая. Даваха я и на лизинг, разбира се. Нас единственото, което ни отказа, бе една тъпа грешка на банката при изчисляването на лизинга, та първо казаха една цена, после се оказа по-различна. Малка разлика, но мъжа ми се вбеси и си взехме друга кола. Аз още съжалявам, де, защото оборудването й беше топ, но.. . Късмет. Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 (редактирано) 16 minutes ago, Георги said: Дай връзка. От чисто академичен интерес пак ще ми е от полза 🙂 Аз специално връзка не мога да дам, но е въпрос на сърч 🙂 . Все пак официалните фирми и дилъри в Германия не си позволяват да крият нещо от клиента , камо ли колата да е удряна и да се крие .... дори тези които са с етикет, че са претърпели инцидент, ще се учудиш, че обикновено става дума за малки ламаринени инциденти, но те и това си го признават 🙂 . Наскоро сина ми пътува с човек, на който му сменят служебната нова ауд* кола, когато доближи 10к. км. .. както се казва - няма бензин, няма дизел 😉 Иначе, макар и извън твоя сегмент, за да опровергая доколкото мога предразсъдъците за ... високия център на тежеста... клатенете в по-висока кола ... и там не знам какво друго ... ти предлагам съвсем сериозно един тест драйв на старичко volvo xc60 ... стана на 10, но ако нещо може да те насочи в правилната посока - не в правилния автомобил, а само да ти даде някаква база за сравнение , съм насреща - денем или потъмно (специално за да видиш какво правят "завиващите" фарове) ... разни там предни,задни партроници, камера, bliss, adaptive cruise control, и другите ннайсе системи за сигурност и цветомузика 🙂 .... та при интерес ...в софия съм ... ей ти къде Боровец, ей ти къде Пловдив 😉 Редактирано 24 февруари, 2019 от Гост 23*6 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 24 февруари, 2019 Автор Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 Мерси за предложението, но общо взето не мога да наместя всичките изисквания в едно, че пространство, цена и екстри не се комбинират добре 🙂 Като гледам грубо за сравними екстри и размер трябват 10 000 отгоре за да се мине на SUV. Или да се откажа от размера, или от екстрите, а те сякаш са ми по-приоритетни. 1 Връзка към коментар
Victoria Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 2 hours ago, Георги said: Второ, естествено нямат налично точно това, което търсиш и в случая със Сеат карах кола, която е със 190 коня, вместо 150 към каквато се целя аз. В случая с Опел тестовия автомобил беше с по-ниско ниво на оборудване спрямо това, което исках, та дори не можах да пробвам екстрите, които ме интересуват, което общо взето е единственото смислено нещо, което можеш да свършиш за половин час. За съжаление си прав за това. На мен един дилър даже ми предлагаше да карам друга кола със същия двигател като този, който гледах. Викам - какъв е смисълът... Мога само да дам като идея (макар да предполагам, че и сам си се сетил за това) да видиш и в другите представителства какви са тест-драйв колите, може някъде да имат това, което искаш. Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 5 minutes ago, Георги said: Мерси за предложението, но общо взето не мога да наместя всичките изисквания в едно, че пространство, цена и екстри не се комбинират добре 🙂 Като гледам грубо за сравними екстри и размер трябват 10 000 отгоре за да се мине на SUV. Или да се откажа от размера, или от екстрите, а те сякаш са ми по-приоритетни. Не е задължително да се откажеш, можеш в този ред на мисли, да минеш с "година отгоре" и да спестиш тези 10к .... това , че някой в костюм е сядал в продължение на година само на шофьорската седялка и карал отсечката Кьолн- Франкфурт ежеседмично не уврежда една кола .... просто го казвам като човек минал през няколко автомобила и не толкова богат (да се надяваме все още) за да си купи нов автомобил с компромис в екстрите, след като е знаел какво иска .... 🙂 Връзка към коментар
Adventurer Публикувано: 24 февруари, 2019 Сподели Публикувано: 24 февруари, 2019 Това за тестовите автомобили не е само на запад, преди години когато си търсех кола и обикалях по шоурумите за тест драйв съм заглеждал доста такива, просто не си намерих точно каквото търсех, а иначе доста от дилърите имаха такива оферти по сайтовете си, има ги и сега вероятно, ако погледнеш... 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 12 март, 2019 Автор Сподели Публикувано: 12 март, 2019 Сагата продължава... След дълго и упорито търсене, постоянни итерации, колебания, чуденки, сравнителни екселски таблици най-накрая реших, че нашата нова кола ще е Сеат Леон. Проучих дълбоко кои екстри искам, кои не искам, направих кратък тест драйв, даже си платих наем за един ден (вносителя е представител и на Hertz) за да имам повече време да усетя колата, въобще, бях доволен от проучването. Мина време за да изчезнат всякакви колебания, още време за да съм сигурен, че решението ми е взето на база точния баланс между емоция и трезва клинична преценка и в крайна сметка вътрешно бях убеден, че взимам правилното решение, което е много важно - не искаш да дадеш една камара пари, само за да може в последствие да те терзаят колебания. Отидохме до шоурума да изпипваме буквално последните детайли, да си изберем цвят, евентуално дизайн на джанти, ако има избор и т.н. Стигнахме и до формалностите, помолих да ми изпратят проекто договора и гаранционните условия, ако е възможно да ги прегледам преди подписване, даже уговорихме и денят за подписване, който съвпада с рождения ми ден. Въобще, епохален момент. НО... Тук е момента да отворя една скоба. Една от причините (поне за мен), за хората които купуват нов автомобил е горе-долу разходите им да са планирани. Знаеш че проблеми от типа на колата да те остави на магистралата, докато гониш полет за Йордания (събитието което общо взето предизвика целия процес по купуване на нова кола) са минимизирани, а дори нещо да се случи, гаранцията на производителя би трябвало да покрие разходите. Точно по тази причина повечето дилъри предлагат поне 5 годишна гаранция като стандарт. Тук обаче идва и уловката. Често самия производител предлага само 2 години, останалите до 5 са добавка от вносителя или дилъра. Аз наивно допуснах, че въпреки този технически детайл едва ли има сериозна разлика в покритията. Хах. Получих условията на гаранцията и се хванах за главата. Не искам да цитирам точния текст, но същината са две неща: - След втората година, т.нар. гаранция от дилъра покрива само ремонти под 3000лв! Дефектира ти скъпата компютризирана скоростна кутия - сори, плащай си. Подозирам, че както обикновено става с такива ограничения, ако ремонтът струва 3001лв, то директно гаранцията не важи и ще си платя всичко, а не те 3000, а аз 1. - Имам един списък от половин страница с термини разделени със запетая кои точно елементи ми покрива гаранцията. Списъкат е изчерпателен и това е - каквото не присъства там, не се покрива. Изброени клапани, уплътнения, цилиндри, ама все едно съм длъжен да знам всяко винтче във двигателя за да направя преценка какво съществува там, а не е изброено. Липсите се набиваха повече на очи от присъствените детайли. Дефектира ти камерата за обратно виждане - сори, ама ако се развали соленоида на електрическите прозорци - няма проблеми. 5 годишна гаранция - чушки. Еми, ако искаш. Аз с разбито сърце казах, че не искам и сделката отпада, изложих си съображенията, дано бъдат взети предвид за напред. Изкушавам се да пусна целия текст на т.нар. допълнителна гаранция, но все пак не съм искал разрешение и ще се задоволите с преразказа. С оглед на препатил, според мен условията по гаранцията са едно от нещата, които може да изискате още при започване на процеса на търсене и първи контакти с дилърите. Аз подходих наивно, че едва ли не това е формалност и се оказа, че се наложи да мина през целия процес на избиране, харесване, изпипване на детайлите, самонавиване, решение, че ДА, ТОВА ЩЕ Е МОЯТА НОВА КОЛА, само и само да се върна отново в изходна позиция. А ако знаех за условията на Сеат още от самото начало въобще нямаше и да се занимавам с тях. Ама така е, учим се от грешките си. Помолих приятели, които скоро са купували от Шкода и Дачия да ми кажат дали и при тях гаранцията е такова дърво, отговорът беше отрицателен. Дори Дачия, които имат славата на "бедняшкия" автомобил и където се предполага да режат ъгълчета, колкото се може повече, имаха най-културната гаранция от трите, с ясно обозначено какво се включва, какво не и написано на лек и разбираем език. Търсенето продължава, в момента на предна линия са Шкода Октавия и Киа Сийд. Като Киа-та се върна от елиминации отново в играта, точно благодарение на no bullshit (в известна степен) гаранцията си. Не е лесно и честно казано този маратон почна малко да ми тежи. Предполагах, че процесът на избиране на коли ще е приятно занимание, точно колкото и планиране на пътуване. Вместо това попаднах в свят на пазарлъци, дълги списъци с цел да маскират липси и нелепи общи условия. 1 2 2 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 12 март, 2019 Сподели Публикувано: 12 март, 2019 преди 4 минути , Георги каза: ...дълго и упорито търсене, постоянни итерации, колебания, чуденки, сравнителни екселски таблици... кои екстри искам, кои не искам, направих кратък тест драйв, даже си платих наем за един ден (вносителя е представител и на Hertz) за да имам повече време да усетя колата... Увисна ми мандибулата от думите ти 🙂 Само аз ли купувам за отрицателно време дори и много важни вещи, само по интуиция и желание? Желая ти правилният избор. Но да - нова кола без такава гаранция е... забрави. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега