Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

преди 4 минути , Rainy каза:

Увисна ми мандибулата от думите ти 🙂 Само аз ли купувам за отрицателно време дори и много важни вещи, само по интуиция и желание? 

Желая ти правилният избор. Но да - нова кола без такава гаранция е... забрави. 

Ами зависи от вещите. Дрехи например купувам от първия-втория магазин, когато положението почне да става критично. Влизам, ей това, това и това и готово. Други хора са способни нонстоп да трамбоват по моловете, дори без да купуват, само да са в час къде какво има 🙂 Камера, лаптоп, колело, техника като цяло, там вече не действам така и си трябват дълги и напоителни проучвания 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

@Георги колко км средно предвиждаш да минаваш годишно? Вкарай и км в уравнението, всички тези производители, към които си се насочил , независимо дали гаранцията е 2 или 5 години, колко изминати км покрива при конкретният модел? 

 

Имай предвид и друго, всички дефекти при изработката на автомобила се проявяват първата година или най-късно втората, общо взето след втората година гаранционно сменяш главно ходова част, както знаеш консумативите ( масла, флуиди, накладки ) няма отношение към гаранционното обслужване. Моят съвет е ,ако изминаваш в рамките на 20к км годишно, да не притеснява двугодишната гаранция, ако пък изминаваш повече км на годишна база, избери този представител , който предлага най-много км като гаранция. Има практика, различните модели на една марка да имат различни км гаранционно. Удължената гаранция (освен че се различава от пълната 2 годишна) има и някои други недостатъци, които се засилват ако изминаваш по-малко км. Всяко обслужаване и ремонт трябва да минава през оторизиран сервиз , обикновено разликата в цената е двойна, но пък имаш по-сериозна сервизна история.

 

п.п. Комби или седан си избрал ?

Редактирано от stanislavpp
Връзка към коментар

Да, тези фактори съм ги взел предвид. Повечето гаранции удрят ограничението на 150 000км, а по мои сметки ще са най-много 20к годишно. Т.е. дори 7 годишната гаранция на Киа не мога да и изчерпя лимита. Виж, за това че не трябва да се притеснявам, ако гаранцията е само 2 години не съм съгласен. Факт е, че е още един параметър който трябва да сравниш, но избор бол, и след като има други фирми които предлагат по-прилична 5 годишна гаранция не виждам причина да се примирявам с 2. 

 

При всички положения имам намерение да поддържам автомобила на ниво, така че и изискването за задължителен официален сервиз в гаранционния период също не ме притеснява. Дори да нямам гаранция е силно вероятно пак него да ползвам. 

 

Комби

Връзка към коментар

Само я споменавам като като част от уравнението, аз също винаги избирам 5 годишна, но освен за ходова част, за друго не съм в ползвал. Не зная какъв друг съвет да дам ( направо ме боли, че купуваш комби без N1), освен може би да избереш непременно тази, която ви допада повече визуално ( интериор/екстериор), няколко к лева повече или по-малко във времето избледняват постепенно. Надявам си избрал АСК, но ако е само 6 скорости, е доста морално остаряла. Ако си се насочил към Леона, бих посъветвал да бягаш от DSG кутията, вероятно да изкара без ремонт, докато е при теб автомобила , граничи с фантастика.

 

п.п. Да добавя само , че изборът и поръчката на нов автомобил в Бг е голяма емоция  , тоест много повече емоция отколкото практичност . Вече при избора на втори , трети и т.н, емоцията намалява и се засилва практичността. Дерзай и избери този, който ви харесва най-много визуално.

Редактирано от stanislavpp
  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
На 24.02.2019 г. в 18:21, Георги каза:

Минало ми е и това през главата, чел съм хиляди мнения как колата се обезценявала с 20% от момента на излизане от шоурума. Бедата е, че никой не продава току що излезнали от шоурума коли с 20% отстъпка

На немски терминът е Tageszulassung. Автомобилъте регистриран и вече има първи собственик, но е на макс. 1000км. Колко точно по-ниска е цената, не знам, тъй като нЕмам парЕ да купувам кола в момента и не съм навлизал навътре в тематиката, но може да хвърлиш едно око.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, tch каза:

Да ти кажа...трудно е сравнението. Първо нивата на оборудване се различават като имена, а дори и да съвпадат имената се различават по това какво влиза в тях. Общото впечатление е, че сякаш тук цените са с една идея по-ниски, но има отстъпки, които не се публикуват публично - тук със сигурност, предполагам важи и за там. 

Връзка към коментар

Да си кажа и аз. Имаме Киа Сийд от предния модел. Новите са ги раздули външно, а вътре са ги стеснили. Каква е логиката на такъв дизайн, не ми е ясно, но определено считам, че промяната е към по-лошо. Много ми беше комфортна и за каране, и за возене, докато не се преместих в... Киа Венга, която на външен вид е с 1/3 по-малка от Сийд-а, а вътре, забележително, има по-широко купе. Интересното е, че не я срещам по-пътищата, а колата е супер.

Като гаранционно обслужване: никакви забележки. Беше се развалило управлението на автоматичните стъкла на Сийд-а, смениха го светкавично и това е единственото за почти 4 години.  На Венга-та и задрах боята и по каското ми я оправиха за 2 дни, без да се разправям със застрахователи и други глупости. И много хубава цена получихме тогава,и я докараха по-бързо от обещаното. 

Ако сега бяхме с малки деца, бих се огледала в Киа Carens, може би.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Интересно, че на мен това с гаранцията в сеат си ми го каза търговецът преди две години, без да съм стигала толкова напрес в покупката. И мисля, че се доплаща сумата над 3к, а не да си я поемаш сам, но пак по-малката гаранция си е факт. При мазда май се доплаща за повече от 3 години (и не знам доплатената пълна ли е), а при нисан пък е 3 +2 (пълната е 3, орязаната е 2).

Връзка към коментар

Само да вметна, че ако не са я махнали, Булстрад имаха каско на автомобили до 7 г. , което покрива автомобила цялостно вкл. и задвиждащата/двигателна част ...

Връзка към коментар

Хмм, тази точно сага не предвещаваше неочакван край, но пък сега вече е по-интересна и за гледане. Иначе често ми се е случвало да питам хората по форумите ти гаранция ли купуваш или самия продукт, а отговорът зависи от това дали го има елемента на емоция, да използвам думите на @stanislavpp или всичко се базира на строго практични съображения. Тук в началото сякаш имаше емоция, ставаше въпрос за индивидуалност, персонализиране, че почти и конкретна версия на Андроид се търсеше и нещата изглеждаха доста добре аргументирани, след което челния сблъсък с реалността някак уби емоцията и остана само практичността. Но може би в този случай си сбъркал подхода и е трябвало да започнеш с чисто практичните съображения пък за емоция, ако остане място остане, въпреки че и това крие рискове и някои хора свършват с едини френско-румънски коли, които могат да убият всичко детско в тебе. Между другото предполагам, че пак емоцията е имала пръст в това хората да правят свръхзвукови или двуетажни самолети в миналото, а сега да са едни такива еднакво практични и скучни, сякаш по стандарт, резултатът от този сблъсък, когато той е челен, разбира се, го знаеш добре.

 

За мен лично, купуването на автомобил си е емоция (ако това не е, кое ще е?), затова и никога не съм обръщал внимание на колите втора ръка, и се надявам че не само с първата, втората, а и с десетата ще е така. В тази връзка да използвам случая и съвсем плахо да побутна нещата в една друга посока, което други също толкова плахо опитаха, но сега предвид неочаквания край…  Аз ли лично, макар и еволюционно, съм стигнал до извода, че високия клирънс, позицията на седене и функционалността на кросоувъра са идеални за мен, особено пък за нашите условия, така чисто от академичен интерес, не че ти би си купил SUV някога, но все пак, кои точно кросоувъри щеше да гледаш и колко точно са по-скъпи, това чисто хипотетично, нещо като хипотетичното следващо дете.

 

Относно коментара на @Rainy за избора, всичко зависи, разбира се, от ситуацията, но мрежата може да бъде нещо много много вредно като всичко е което се прекали. Само ще спомена как преди време, когато си търсих по-сериозни обувки за катерене по вулкани и трябваше само да мина през един магазин един следобед за пет минути и да си ги купя… после България се оказа тясна за качеството, което търсих… и така в един момент уж само леко попреглеждаш нещата и стигнах до един форум, където хората бяха събрали информация, за това от какви точно съставки се произвежда подметката на дадени скъпи маркови обувки, статистически каква точно износоустойчивост имат при различни ситуации и какви са точно разликите в компоненти на една и съща подметка произведена в различни заводи и бяха разсъждавали върху евентуалния бъдещ ефект в представянето в резултат от тези разлики. С други думи @Георги имаш много голямо поле за развитие все още, преди да дойде моментът, в които може наистина да имаш нужда от специализирана почивка, това го казвам да успокоя хората и аз като БНТ и "авиоекспертът".

 

- Каза той и продължи да чете отзиви за седалки и гледката от тях в конкретен самолет…:dash1:

 

PS: От Левски съм!  :superman2:

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар

Еее, жалко, много е готин Сеата. Аз нещо не съм фен на Сийда - да не говорим, че на прима виста ми идват толкова шеги, че ще си върна за "задното предаване", "не пали през зимата" и компания за нула време!

Връзка към коментар
преди 27 минути , Брани каза:

 на прима виста ми идват толкова шеги, че ще си върна за "задното предаване", "не пали през зимата" и компания за нула време!

E, добре поне, че няма да взима Ибиса :biggrin:

  • Смея се 7
Връзка към коментар

Аз като собственик на Сийд да кажа. Колата е от края на 2012 с новата визия, в гаранция е до края на тази година, 150 000 км още не съм направил, но съм близо. До сега сменяха няколко неща гаранционно.

 

Първо - изгоря ми едната LED светлина на фара, нещо което дори мислех, че не се покрива от гаранцията. Поръчаха от Корея (за около 1,5 - 2 месеца) и ми смениха и двата фара заради тази светлина.

Второ - колата е с безконтактно отваряне (копче на дръжките на вратите). Този механизъм се прецака миналата година, смениха го гаранционно. 

Трето - сега февруари ми смениха кормилен накрайник, отново гаранционно. 

 

Всичко останало което съм правил е било само стандартното обслужване - ремъци, дискове, накладки, масло, филтри и т.н.

 

Двигател 1.6 CRDi - 128 к.с., автоматична 6-степенна скоростна кутия.   Колата вози комфортно и в градски условия, и на по-дълги преходи (правил съм по 1000-1200 км). 

 

Недостатъци: 

- Тромава, не знам как е при ръчните кутии, но конкретно с тази не се чувствам комфортно когато изпреварвам, ускорението е слабо. 

- Неочаквано висок разход. Въпреки, че в голяма степен това зависи от стила на шофиране, каталожните данни са мноооого далече от реалността. 4.5 извънградско (реално 6.5 - 7);  7.2 градско (реално 9-9.5)

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

@georgebg, не мисля че каското би покрило производствен дефект. Нека някой ме поправи, ако греша тук. 

 

@Adventurer, дискусията стана доста философска, няма лошо 🙂 Аз например не съм сигурен кое решение е практично и кое емоционално, как различаваш едното от другото и не зависи ли и от гледната точка? В случая с гаранцията например не е само до спокойствието, което предлага добрата гаранция и предвидимостта на разходите, това са чисто практични елементи. Но го има и това, че подобни трикове, абе...просто ме дразнят! "Гаранцията на телевизора е 2 години производител и още 10 години от нас, ама тази нашата покрива само копчето за "mute" на дистанционното. Ама само ако струва до 50 стотинки, над това си си ти." Пита се тук, след като те си имат такова доверие в продукта, че са принудени да орязват гаранцията си по този начин, защо трябва аз да им гласувам такова особено след като покупката за мен е нещо сериозно и за години напред? Ето от разширената гаранция на Шкода, на която току що получих условията. Не са особено дълги, общо взето включват ей това: "Всички гаранционни условия, валидни по време на двугодишния гаранционен срок, са валидни и по време на удължената гаранция." Не е трудно.

 

LED фаровете са друг типичен пример, изрично попитах дали дефекти в тях са гаранционно покрити или ще минат за консумативи, отговорът беше че са консумативи. Въпреки че няма как да смениш диодчетата и се сменя целия фар като сумата е четирицифрена. Тук си бях решил да си поема риска, след като лед-овете са доста трайни, но пак, ако са такива може и производителя да направи този жест и да ги включи в основното покритие, както е било при @П.Кръстев.

 

Относно хипотетичния ти SUV въпрос, нямам конкретен отговор. Попрегледах цените на марките, които така и така гледах и се поотказах. На Сеат изглеждат добре моделите, Шкодите също не са лоши и техния дизайн като цяло ми харесва, но Октавията с това разделение на фаровете ме връща в първи клас. Ако имаше Октавия с дизайн на предницата на Супърб да съм налазил отдавна. Но...както казах при сходно оборудване цените са едно +10 000 отгоре и за мен поне не си заслужава. Знам популярността им, очевидно има хора, които намират инвестицията за оправдана, просто моите вкусове явно не съвпадат. Даже по-скоро бих се насочил към някой от офроуд разновидностите на нормалните коли (Octavia Scout или Leon X-perience), ако търся нещо по-проходимо и по-височко, от колкото цял SUV. 

 

"Дилемата", ако има такава в момента е, че Киа-та струва 4000лв повече, но добавя оборудване, което при Шкода би струвало 11 000. И макар и да изглежда много атрактивно, като цяло това допълнително оборудване не ми е нужно, макар че си е луксозна гъзарийка. Говоря за неща от типа на безжично зарядно, автоматично и безконтактно отваряне на багажната врата, вградена навигация, премиум аудио система (JBL) и т.н. В Шкодата съм добавил всичко, което искам. Освен това бюджета доста скача с тези 4000 над предвиденото.  Но пък 4000 за оборудване, което иначе е 11000...май пак ще ходя да карам и да оглеждам тия дни. 

 

П.С. Забравих да пиша относно новаторството. Общо взето няма да го намериш в този клас, максимум нещо което да е минало от по-горен клас автомобили да го включат и тук и това да е изненадващото и пробивното (както например са матричните LED фарове при Опел Астра). Другото всичко е ширпотреба, на една платформа, двигатели и скоростни кутии еднакви за целия концерн, малко по-различен дизайн и философия. Но нищо пробивно няма да намериш тук. Ако говорим за чисто емоционална реакция, от воле ми хареса Alfa Roemo Giulia, дизайнът и е брутален! Но е на почти двойна цена. 

Редактирано от Георги
Връзка към коментар
51 minutes ago, Георги said:

не мисля че каското би покрило производствен дефект. Нека някой ме поправи, ако греша тук. 

@ГеоргиЕто това е Булстрад като допълнителна опция към каското им.

III. "Механична повреда" - леки автомобили, SUV1 и SUV2 (джипове) с общо предназначение до 7 години от годината на производство Двигател, скоростна кутия и диференциал 

Връзка към коментар

Ще пробвам (key word here) съвсем кратко да отговоря, всичко е въпрос на лична преценка разбира се. Напоследък често се случва да се налага да избираш между нещо, което е точно каквото искаш като функции и качество, но със „стандартна“ гаранция или нещо, което е компромис в някакво отношение, но пък има дълга гаранция. За мен в общия случай ми е по-важно са си купя точно, каквото искам и ми е отнело определени усилия да открия, а ако имам колебания относно гаранцията, да се опитам да намеря някакво алтернативно решение. Тук и аз се замислих за застраховките, но не ми се проверяваше в случая, а по спомен мисля, че фабричните дефекти сами по себе си не се покриват, а само евентуално ако доведат до друго покривано събитие (да се провери). Иначе ако говорим чисто за емоции, веднага мога да кажа като какво точно не искам да ми изглежда колата и с тази си емоция няма как да се преборя…

 

Относно въпроса за по-късата „стандартна“ гаранция, често хората го интерпретират като „след като те си имат такова доверие в продукта, че са принудени да орязват гаранцията“, а то може да е просто начин за постигане на по-ниска цена. Извън конкретния случай, има много случаи, когато висококачествен продукт се продава с много малка стандартна гаранция, но на по-атрактивна и конкурентна цена, но обикновено имаш опция да си купиш по-дълга, когато го купуваш от производителя, което за мен е по-скоро възможност за избор, а не съмнение в качеството. Все едно да си купя „орязан“ билет за топ „нормална“ авиокомпания на атрактивна цена близка до тази на НТА, но пак да се възползвам от всички предимства на нормалната. Което в случая е начин да се отговори на конкуренцията без да се намалява качеството на основната услуга. В този форум има нещо сбъркано хората имат мания да се съревновават кой ще даде по-нелепо сравнение… и аз прихванах!  

 

Ще чакам с интерес другите тест-драйвове…  подхода с наемането на кола много ми харесва. 😎

Връзка към коментар

Ако правиш сметката до край трябва да сложиш и цената на поддръжката, консумативи и т.н.  Тука мисля че Шкода печели , но трябва да си провериш за конкретния модел/двигател какви са цените.

Връзка към коментар

Пристрастия всякакви, марки, "последни дупки"... Ако няма пристрастия, избора се свежда до: за какви цели ти трябва купчината с ламарина, какво получаваш за тия пари при този-онзи-пó-онзи...;

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Напротив, не са пристрастия, а факти.

Вирма ВАГ има 4 подфирми и е факт, че Сеат и  Шкода са най-долното ниво. Докато Сеат има някакви форми и ги мислят колие да са по-съвремени, при Шкода няма такива неща и са като от миналия век с минимални разлики.

На работа имаме търгове на 4 и 8 години и продават колите, имаме основно ВАГ. Колите се карат малко и от едни и същи хора, пазят се и се поддържат добре. Миналата есен имаше една СуперБ, която беше на 150к км и приличаше на такси на 1 милион, толква беше захабен салон, волан и всичко, а до нея по-високите нива на ВАГ на идентични километри  бяха с коренно различен   вид.

То и няма как да е друго, за това има различни цени, на уж идентични коли с идентични двигатели и т.н.

 

 

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, JazzMaster каза:

Пристрастия всякакви, марки, "последни дупки"... Ако няма пристрастия, избора се свежда до: за какви цели ти трябва купчината с ламарина, какво получаваш за тия пари при този-онзи-пó-онзи...;

 "...и наслади се с блага; но и това е суета!" Еклесиаст

И цялата рекламна индустрия, която подхранва тази суета 🙂 Георги поне се опитва да отсее рационалното.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 9 часа, georgebg каза:

@ГеоргиЕто това е Булстрад като допълнителна опция към каското им.

III. "Механична повреда" - леки автомобили, SUV1 и SUV2 (джипове) с общо предназначение до 7 години от годината на производство Двигател, скоростна кутия и диференциал 

Мерси. Сигурно има някакъв резон, но пак не помага ако стане проблем с камерата за обратно виждане, т.е. и това на Булстрат в най-добрия случай има сериозни ограничения. А и не знам какво точно е механична повреда...ако се сдуха електроника или софтуерен проблем, едва ли се брои. 

преди 9 часа, Adventurer каза:

Относно въпроса за по-късата „стандартна“ гаранция, често хората го интерпретират като „след като те си имат такова доверие в продукта, че са принудени да орязват гаранцията“, а то може да е просто начин за постигане на по-ниска цена. Извън конкретния случай, има много случаи, когато висококачествен продукт се продава с много малка стандартна гаранция, но на по-атрактивна и конкурентна цена, но обикновено имаш опция да си купиш по-дълга, когато го купуваш от производителя, което за мен е по-скоро възможност за избор, а не съмнение в качеството. Все едно да си купя „орязан“ билет за топ „нормална“ авиокомпания на атрактивна цена близка до тази на НТА, но пак да се възползвам от всички предимства на нормалната. Което в случая е начин да се отговори на конкуренцията без да се намалява качеството на основната услуга. В този форум има нещо сбъркано хората имат мания да се съревновават кой ще даде по-нелепо сравнение… и аз прихванах!  

 

Ще чакам с интерес другите тест-драйвове…  подхода с наемането на кола много ми харесва. 😎

Аз не казвам, че допълнителната гаранция не е разход за производителя/дилъра, напротив, перфектно наясно съм с това. Не бих имал и нищо против, ако беше с доплащане както ти казваш, мисля че от толкова гледане на ценови листи имаше и други, при които гаранцията след втората година беше платена и съм си го калкулирал в цената, няма проблем. Проблемът е, че в случая нямам възможност да получа читава допълнителна гаранция дори да искам да я платя. Проблемът е, че Сеат маскират доста недодялан продукт като "включена удължена гаранция", само за да влезнат в рамките на общоприетото на пазара за 5 години покритие, докато това което предлагат е на години от конкуренцията, само заглавието е същото.

 

И ако мога да ползвам "нелепото" сравнение, което сам направи. Аз искам да летя с куфар, нямам против да си доплатя за куфар, но просто авиокомпанията не ми го предлага. Разбирам, че за други хора това не е проблем, но за мен е, и то сериозен. Просто избирам друга компания 🙂

 

 

преди 9 часа, Климент каза:

Ако правиш сметката до край трябва да сложиш и цената на поддръжката, консумативи и т.н.  Тука мисля че Шкода печели , но трябва да си провериш за конкретния модел/двигател какви са цените.

Разбира се, че я правя 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.