Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

преди 7 часа, П.Кръстев каза:

То тогава да се гледа за Hyudai защото и KIA са подразделение (по-ниско) в Hyundai Motor Group. 😄 

Много странно, но като прехвърлям английски форуми, там сякаш Киа-та се води по-високо в йерархията. Тук е по-скоро обратното. А на мен са ми малко като Пежо и Ситроен - сравнително равнопоставени и един дол дренки 🙂

 

преди 7 часа, Alexander каза:

Напротив, не са пристрастия, а факти.

Вирма ВАГ има 4 подфирми и е факт, че Сеат и  Шкода са най-долното ниво. Докато Сеат има някакви форми и ги мислят колие да са по-съвремени, при Шкода няма такива неща и са като от миналия век с минимални разлики.

На работа имаме търгове на 4 и 8 години и продават колите, имаме основно ВАГ. Колите се карат малко и от едни и същи хора, пазят се и се поддържат добре. Миналата есен имаше една СуперБ, която беше на 150к км и приличаше на такси на 1 милион, толква беше захабен салон, волан и всичко, а до нея по-високите нива на ВАГ на идентични километри  бяха с коренно различен   вид.

То и няма как да е друго, за това има различни цени, на уж идентични коли с идентични двигатели и т.н.

 

 

Принципно е така, но се забелязва някакво движение в последните години. Най-вече опит Шкода да не е VAG за бедняци, а да и се създаде собствена идентичност извън по-ниската цена и да се качи малко в по-премиум класа. Това може да се види от факта, че шкодите предлагат всички модерни екстри присъщи за по-премиум автомобилите, може да се види и от покачването в цените им. Мисля, че целта е да ги позиционират вече не като "евтиния братовчед", а като "практичния братовчед" - по-голямо вътрешно пространство, голям избор на индивидуални екстри невключени в пакети, така че да не сложиш нищо излишно и т.н. Разликите в цените с Голф хич не са толкова големи вече. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В други страни си предлагат избор между пълна и лимитирана допълнителна заводска гаранция, така че предполагам че това си е "иновативен" подход на нашия дилър с цел гаранцията да изглежда конкурентна, но и да не се охарчат много. Даже раздела за гаранциите на сайта им води към не преведена част предлагаща: "Add 1, 2 or 3 years to your car’s protection with a SEAT Warranty Extension under the same great conditions as your new car warranty."

 

Не се съмнявам, че си говорил с тях, но ако се наложи и ако пак се озовеш в изходна позиция след новите тестове, може да ги тормозиш по-сериозно предполагам...  :comando:

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Adventurer каза:

Не се съмнявам, че си говорил с тях, но ако се наложи и ако пак се озовеш в изходна позиция след новите тестове, може да ги тормозиш по-сериозно предполагам... 

Ако е перде и му се занимава, за непреведения пасаж от гаранционните опции може да се свърже директно с испанците и да потърси договорка с тях. И за „ХХХ €“-то ще се разберат. ХХХ, защото испанците са оставили на нашите да попълнят стойностите, а нашите направо са скрили офертата.

Редактирано от Goal & Boss
Връзка към коментар
преди 16 часа, Alexander каза:

Напротив, не са пристрастия, а факти.

Вирма ВАГ има 4 подфирми и е факт, че Сеат и  Шкода са най-долното ниво. Докато Сеат има някакви форми и ги мислят колие да са по-съвремени, при Шкода няма такива неща и са като от миналия век с минимални разлики.

 

Не съм съгласен за Шкодите. Чак като от миналия век не, но е ясно, че тази марка е нещо като Б-сегмента на ВАГ - вариант да си купиш кола с технологиите на Ауди или Фолксваген преди няколко години, ама нова (не както обикновено се случва у нас - кола Ауди или Фолксваген на старо).  И ренистите май са на път да затворят кръга по подобен начин с ладите.

 

И като цяло, като погледнеш марките на ВАГ, винаги ми е правило впечатление през последните години как по външност и  Ауди и Фолксваген и Шкода и Сеат едновременно хем се отличават от всички останали с една много разпознаваема обща линия на минималистична германска елегантност и хем всяка марка си има специфична идентичност. (Като изключим фейслифта на Октавията, за който се шегувам, че явно шеф-дизайнера се е успал за оперативката, на която са разпределяли вариантите за новите предници и на него е останала тази 🙂)

 

Знам, че говоря основно за външен вид, но за мен това е главното а и аз като цяло съм повърхностен човек! 🙂

Връзка към коментар
преди 2 минути , Брани каза:

И ренистите май са на път да затворят кръга по подобен начин с ладите.

На други пазари отдавна вече го затвориха, но не с руския таралясник, а с легендата:

 

220px-Datsun_brand_logo.png

Връзка към коментар

И аз говоря за външен вид, Шкода е много далеч от другите в групата. Мотор и кутии са еднакви, но има огромна разлика в материалите и интериора. Явно го правят целенасочено.

 

Връзка към коментар
преди 2 минути , Goal & Boss каза:

На други пазари отдавна вече го затвориха, но не с руския таралясник, а с легендата:

 

220px-Datsun_brand_logo.png

На няколко пъти оглеждах Вести, доста добре изглежда за тоя сегмент. Не знам как е под капака, но там сигурно Групата е ударила едно рамо, или две-три 🙂

А идеята им за новата Нива е много по-красива от мнозинството сувчета с предно предаване 🙂 Макар, че както знаем, концепц-каровете почти никога не влизат в серийно производство с този вид:

niva.jpg.3d0ed282d05339d6c33f9ad6d4b4b71d.jpg

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , Брани каза:

Знам, че говоря основно за външен вид, но за мен това е главното а и аз като цяло съм повърхностен човек! 🙂

Това е хубаво нещо, улеснява живота много, в определени ситуации даже си е за предпочитане... :grin: ..., но и да не беше такъв пак не значи, че трябва грозна кола да караш! :yes:  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, Георги каза:

Много странно, но като прехвърлям английски форуми, там сякаш Киа-та се води по-високо в йерархията. Тук е по-скоро обратното. А на мен са ми малко като Пежо и Ситроен - сравнително равнопоставени и един дол дренки 🙂

 

 

Да и за мен са идентични, нямат такава разлика както във ВАГ групата.

Връзка към коментар
преди 2 минути , Adventurer каза:

Това е хубаво нещо, улеснява живота много, в определени ситуации даже си е за предпочитане... :grin: ..., но и да не беше такъв пак не значи, че трябва грозна кола да караш! :yes:  

Естествено, че не съм! Самоиронизирам се! 🙂

  • Смея се 1
Връзка към коментар
9 hours ago, Георги said:

Мерси. Сигурно има някакъв резон, но пак не помага ако стане проблем с камерата за обратно виждане, т.е. и това на Булстрат в най-добрия случай има сериозни ограничения. А и не знам какво точно е механична повреда...ако се сдуха електроника или софтуерен проблем, едва ли се брои. 

Моята камера за обратно виждане, при цена около 600 ЕUR 🙂 , я оправих като някой ме е ударил отзад и я е строшил ... нормалното каско в този случай работи 🙂 ...

Връзка към коментар
преди 8 минути , Брани каза:

На няколко пъти оглеждах Вести, доста добре изглежда за тоя сегмент. Не знам как е под капака, но там сигурно Групата е ударила едно рамо, или две-три 🙂

А идеята им за новата Нива е много по-красива от мнозинството сувчета с предно предаване 🙂 Макар, че както знаем, концепц-каровете почти никога не влизат в серийно производство с този вид:

niva.jpg.3d0ed282d05339d6c33f9ad6d4b4b71d.jpg

За мен пък точно тази Нива е доста грозна - изглежда така, сякаш се е търкаляла по стръмното надолу.

Самият факт, че френските японци са пуснали Датсуна на руския пазар говори достатъчно красноречиво какво мислят те за четирибуквеното недоразумение.

Връзка към коментар
преди 1 минута , Goal & Boss каза:

За мен пък точно тази Нива е доста грозна - изглежда така, сякаш се е търкаляла по стръмното надолу.

Aма то това му е работата на истинския джип! 🙂

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , Goal & Boss каза:

За мен пък точно тази Нива е доста грозна - изглежда така, сякаш се е търкаляла по стръмното надолу.

Но пък някои точно по-ръбестият дизайн ги привлича, за разлика от стандартния заоблен тип "бидон"... :rofl: 

Редактирано от Adventurer
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , Goal & Boss каза:

Дефендъра и кубчето не мислят така :smile:

Или лично моя фаворит - този, на който за разлика от останалите си му пише, че е джип и на предницата 🙂 Но да речем, че смятам 4х4 Нивата за по-истински джип от модните сувове с предно.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз мислех, че говорим за високопроходими возила, а не за градски изгъзици 🙂 Нивата не беше първа хубост на външен вид, но като инженерно решение в някои отношения беше във времето, когато се появи, с обиколка напред от останалите. И намирам за нелепо когато си се утвърдил като leader, да се принизяваш до нивото на follower. Според мен това новото ако го пуснат, не го чака нито пазарен успех, нито легендарен статус.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , Goal & Boss каза:

Аз мислех, че говорим за високопроходими возила, а не за градски изгъзици 🙂 Нивата не беше първа хубост на външен вид, но като инженерно решение в някои отношения беше във времето, когато се появи, с обиколка напред от останалите. 

Тук вече не мога да спра да се смея...

За кой модел става дума изобщо, първия  ли?

Връзка към коментар
преди 5 минути , Alexander каза:

Тук вече не мога да спра да се смея...

Що? Първият в света монококов високопроходим автомобил смешен ли е?

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 10 минути , Goal & Boss каза:

Що? Първият в света монококов високопроходим автомобил смешен ли е?

Даже не знам какво значи тази дума, ама вземи виж конкуренцията, ако може да се каже, че е конкуренция къде е била по това време, когато се е появила нивата.

 

Връзка към коментар
преди 1 минута , Alexander каза:

Даже не знам какво значи тази дума, ама вземи виж конкуренцията, ако може да се каже, че е конкуренция къде е била по това време, когато се е появила нивата.

 

За разлика от теб конкуренцията знае какво означава тази дума и е приела концепцията доста сериозно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Unibody-то се отличава с по-ниско тегло и по-добра пасивна сигурност.  Дори Джип са внедрили тази идея за Черкокитата след тях. Нивата има три диференциала, независимо окачване отпред (доста важно за проходимостта) и пружини вместо ресори навсякъде, когато май само Рейндж Ровър са правели джиповете си така. Компактният размер я прави и удобна градска кола, с която лесно се маневрира из гаражи. И всичко това, през 70те. Изобщо, таваришите са направили един истински сув десетилетия преди да излезнат паркетните "джипки" (и много по-"джип" от тях), от които основното ти предимство, е че можеш да гледаш хората от високо. 🙂

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Adventurer каза:

Но пък някои точно по-ръбестият дизайн ги привлича, за разлика от стандартния заоблен тип "бидон"... :rofl: 

Ръбестото и облото последователно влизат и излизат от мода от десетилетия, и маркетолозите не могат да смогнат да сменят посланията от синоними на "агресивен" на синоними на "аеродинамичен" и обратно. Иначе аз се сещам за много примери за хубав дизайн и от двете "школи".

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 24 минути , Брани каза:

Ръбестото и облото последователно влизат и излизат от мода от десетилетия, и маркетолозите не могат да смогнат да сменят посланията от синоними на "агресивен" на синоними на "аеродинамичен" и обратно. Иначе аз се сещам за много примери за хубав дизайн и от двете "школи".

Така, така, проблема е когато решиш да вървиш срещу "модните" тенденции и тогава избора става ограничен, защото мен изобщо не ме интересува какво мислят другите или какво ги карат да мислят. 

 

Няма проблем да харесам и от двата вида, разбира се, но колкото повече ми навират едно нещо в носа, толкова по-вероятно е да си потърся нещо съвсем различно, предполагам и това оказва влияние.

 

И дай по-повърхностно да я караме, че е по-интересно! 😎

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.