Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

"Пресен" пример - модата през последните години е все по-големи фарове и по-грамадни и внушителни радиаторни решетки, които слизат почти до земята. Фолксваген обаче си държат на линията с почти хоризонталната решетка - на височината на фаровете - и им стои чудесно. 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Брани каза:

Unibody-то се отличава с по-ниско тегло и по-добра пасивна сигурност.  Дори Джип са внедрили тази идея за Черкокитата след тях. Нивата има три диференциала, независимо окачване отпред (доста важно за проходимостта) и пружини вместо ресори навсякъде, когато май само Рейндж Ровър са правели джиповете си така. Компактният размер я прави и удобна градска кола, с която лесно се маневрира из гаражи. И всичко това, през 70те. Изобщо, таваришите са направили един истински сув десетилетия преди да излезнат паркетните "джипки" (и много по-"джип" от тях), от които основното ти предимство, е че можеш да гледаш хората от високо. 🙂

Трябва да се отчете и контекстът на времето. Мурзилките са направили градски SUV, защото градовете са им били като нива след бомбардировка и е бил необходим. Нивата е замислена с партийно решение за хората в изолираните селски райони. Паркетните джипки и нивата не са един клас, че да се сравняват. Едното е за дупки, другото за асфалт. От друга страна, през 70-те такива коли в Европа няма много, защото тогава е има петролна криза и е нормално да не се търсят коли с по-висок разход.

А дали е за гаражи - според мен не. В тогавашното соц общество колите са привилегия за малцина, а социалистическият град има много блокове и малко гаражи. Не мисля, че е изпреварила с нещо времето си. Нивата е технологичен анахронизъм, който намира приложение в технологично изостанали общества. А изборът на много хора е бил между Нива или нищо. Затова мнозина си а предпочитат.

Ако сравняваме Нива и германска кола като представяне на полето, Нивата ще има предимство. Ако обаче ги сравним на дълъг път, по отношение на комфорт, нещата изглеждат съвсем другояче. Всичко зависи от нуждите.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
19 minutes ago, Zaro said:

Трябва да се отчете и контекстът на времето. Мурзилките са направили градски SUV, защото градовете са им били като нива след бомбардировка и е бил необходим. Нивата е замислена с партийно решение за хората в изолираните селски райони. Паркетните джипки и нивата не са един клас, че да се сравняват. Едното е за дупки, другото за асфалт. От друга страна, през 70-те такива коли в Европа няма много, защото тогава е има петролна криза и е нормално да не се търсят коли с по-висок разход.

А дали е за гаражи - според мен не. В тогавашното соц общество колите са привилегия за малцина, а социалистическият град има много блокове и малко гаражи. Не мисля, че е изпреварила с нещо времето си. Нивата е технологичен анахронизъм, който намира приложение в технологично изостанали общества. А изборът на много хора е бил между Нива или нищо. Затова мнозина си а предпочитат.

Ако сравняваме Нива и германска кола като представяне на полето, Нивата ще има предимство. Ако обаче ги сравним на дълъг път, по отношение на комфорт, нещата изглеждат съвсем другояче. Всичко зависи от нуждите.

Това тук е в днешно време:

14344284_1302102983154734_4417099311338904089_n.jpg

Който си купува Нива, знае за какво му е и не тръгва на дълъг път, кара си я в полето, в планината и т.н.

Който си купува паркетен СУВ, например германски, си мисли че  ще е цар не само на пътя, но и в нивата ... но понякога доста се "заорава" та и трактора трябва да върви към СУВ-а ..

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар
преди 2 минути , georgebg каза:

Това тук е в днешно време:

14344284_1302102983154734_4417099311338904089_n.jpg

Който си купува Нива, знае за какво му е и не тръгва на дълъг път, кара си я в полето, в планината и т.н.

Който си купува паркетен СУВ, например германски, си мисли че  ще е цар не само на пътя, но и в нивата ... но понякога доста се "заорава" та и трактора трябва да върви към СУВ-а ..

Времето е днешно, но мястото е неправилно ... а и не бих се изненадал да е някой източноевропеец, като знам какви неща съм виждал.

Генерализацията е лош съветник.

Връзка към коментар
16 minutes ago, Zaro said:

Времето е днешно, но мястото е неправилно ... а и не бих се изненадал да е някой източноевропеец, като знам какви неща съм виждал.

Генерализацията е лош съветник.

Това и аз имах впредвид- че сляпото отхвърляне на едно нещо за сметка на друго е присъщо за хората, независмо от времето.

Връзка към коментар
преди 31 минути , georgebg каза:

но понякога доста се "заорава" та и трактора трябва да върви към СУВ-а ..

...или може да си добавиш една камилска сила, има я като стандарта опция вече и е по-икономична. :rolleyes:

 

 

Връзка към коментар
1 minute ago, Adventurer said:

...или може да си добавиш една камилска сила, има я като стандарта опция вече и е по-икономична. :rolleyes:

 

 

Това е фейк  да си правят весело руснаците, не можеш да разбереш тяхното чувство за хумор. Моята снимка е реална - правена Болата 2016 г. - оттам и аз си вкарвам лодката, но знам какъв СУВ имам и какво може, не живея в илюзии 🙂 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Zaro каза:

Паркетните джипки и нивата не са един клас, че да се сравняват. Едното е за дупки, другото за асфалт.

На мен „джип за асфалт“ ми звучи като... презерватив за евнух (да продължа с идиотските сравнения).

За другото си в десетката - защо са ви коли, като няма пътища? 😉

преди 13 минути , georgebg каза:

Моята снимка е реална - правена Болата 2016 г

Значи @Zaro е прав - източноевропеец.

Все пак интересното е, че тракторът струва колкото две-три такива „джипчета“... поне 🙂 Както се казва - ако кифлите знаеха колко струва един трактор, никога повече нямаше да се качат на джип.

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Zaro каза:

Трябва да се отчете и контекстът на времето. Мурзилките са направили градски SUV, защото градовете са им били като нива след бомбардировка и е бил необходим. Нивата е замислена с партийно решение за хората в изолираните селски райони. Паркетните джипки и нивата не са един клас, че да се сравняват. Едното е за дупки, другото за асфалт. От друга страна, през 70-те такива коли в Европа няма много, защото тогава е има петролна криза и е нормално да не се търсят коли с по-висок разход.

А дали е за гаражи - според мен не. В тогавашното соц общество колите са привилегия за малцина, а социалистическият град има много блокове и малко гаражи. Не мисля, че е изпреварила с нещо времето си. Нивата е технологичен анахронизъм, който намира приложение в технологично изостанали общества. А изборът на много хора е бил между Нива или нищо. Затова мнозина си а предпочитат.

Ако сравняваме Нива и германска кола като представяне на полето, Нивата ще има предимство. Ако обаче ги сравним на дълъг път, по отношение на комфорт, нещата изглеждат съвсем другояче. Всичко зависи от нуждите.

Не смятам, че е технологичен анахронизъм - неслучайно споменах някои технологии в нея, които я правят по-истински джип от паркетните и които не са били налични в голяма част от рехавата конкуренция във времето и. Един от последните съм, който ще тръгне да защитава клишетата за "безаналоговата" им техника, ама Нивата е една от малкото разработки, които са почти изцяло техни. Т.е. - ако нещо има окачването на джип и проходимостта на джип, очевидно е джип. Ако нещо няма окачването на джип и проходимостта на джип, и на всичкото отгоре дори не е 4х4, очевидно не е джип. А това, че е "направено за асфалт", го прави още повече не-джип, а просто един малко по-вдигнат автомобил. Недостатъци на който са по-голямата нестабилност, а предимствата - по-високото купе и по-високата гледна точка на пътя (което е доста приятно по спомени от по-високите автомобили, които съм карал), но не и някаква по-голяма проходимост в пресечен терен, което за мен прави 90% от тях по-скоро някакъв анахронизъм, макар и съвременен.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Нашата сага приключи (засега). Днес поръчахме Kia Ceed комби. Изборът никак не беше лесен, но в крайна сметка абсолютно логичен и обоснован. Даже съм доволен, че станаха тези проблеми със SEAT за да можем отново да преговорим отхвърлени варианти и така в крайна сметка мисля, че направихме точния избор. 

 

image.png

 

Искрени благодарности за тези, които ми помогнаха в темата и за тези, които ми помогнаха извън нея в лични съобщения. Кашата при общуване с дилърите наистина може да е сериозна и се радвам, че хора от тук ми помогнаха да получа професионално отношение, което да ме подтикне към верния избор. Естествено благодаря и на тези, които помогнаха, макар и в крайна сметка да не се спрях на марката, за която те съдействаха. 

 

Сега се почва голямото чакане, 4 месеца като краен срок, искрено се надявам да дойде по-бързо. 

  • Харесвам 11
  • Браво 9
Връзка към коментар

Няма да дойде по-бързо, те си имат някакви транспортни и складови слотове. Вероятно ще ви звъннат 5-10 дни преди крайният срок.

 

Честито за придобивката, много да ви радва !

Връзка към коментар

Честито, добре е, че си намерил каквото търсеше. :yes:

 

Какъв цвят е? Да си задам аз изключително важния въпрос... и от чисто любопитство, сега като си ги карал и трите, какви са ти впечатленията с две думи? 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ае кога ще се дърпаме с беемвето да видим кой по-!

Ама по възможност някъде на по-натоварени кръстовища, че да има повече адреналин! И спорт! 🙂

Връзка към коментар
Преди 1 час, Брани каза:

Ае кога ще се дърпаме с беемвето да видим кой по-!

Ама по възможност някъде на по-натоварени кръстовища, че да има повече адреналин! И спорт! 🙂

Освен и аз да се включа в гонката...

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 12 часа, stanislavpp каза:

Няма да дойде по-бързо, те си имат някакви транспортни и складови слотове. Вероятно ще ви звъннат 5-10 дни преди крайният срок.

 

Честито за придобивката, много да ви радва !

Абе има май някакво презастраховане, защото след изтичане на крайния срок почват неустойките. До колкото разбрах, и това е след разговори с почти всички фирми, т.е. изключвам да е специфика на една, след като направиш поръчката общо взето е на тото кога точно ще бъде планирана за производство. Ако веднъж е планирана след това имаш много добра яснота кога точно ще е доставена, но преди това не се знае...и никой не може да ти каже, защото се влияе от поръчани екстри, цветове и т.н. Цялата supply chain магия си участва тук и малко хора са наясно с нейните специфики. 

преди 12 часа, Alexander каза:

Супер, аз още в началто се учудих, че не се говори за корейците и ги беше отхвърлил, ама явно сега им дойде времето.

С кой мотор взе?

 

1.4 турбо бензин, на практика най-големия който предлагат в момента. Не мисля, че ми е нужно нещо повече. 

 

А отхвърлянето си беше 90% по тяхна вина. Защото и в момента в ценовата листа моделът е извън бюджета ми. Невъзможността да се премахват и добавят екстри също не ми хареса - нямаш я гъвкавостта, която я има при Шкода например. В добавка като отидохме на място беше и доста тесен CEED-a - не само по дължина, но и на височина заради стъкления покрив. Няма да крия и че снобарският фактор "не искам колата ми да прилича на Yellow 91119" също имаше леко влияние (което в последствие превъзмогнах и сега хич не ми пука).

 

По това време заглеждахме на практика всички марки на пазара и тези проблеми си бяха достатъчни за "отписване". Е, при второто ходене се оказа че първо има прилична по размер отстъпка по подразбиране, "от вратата" както се казва, после се оказа че стъкления покрив може да се махне, което едновременно увеличи вътрешното пространство (парадоксално е как нещо, което се прави с цел да ти увеличи усещането за пространство всъщност го ограничава) и свали цената още повече тъй като покривът по начало е от най-скъпите екстри и нещата започнаха да влизат в приемливи рамки. Отидохме после и с шивашкия метър (не се шегувам!) и премерихме точно колко сантиметра между седалките губим спрямо текущия ни Пасат, оказа се приемливо...възможно е при първото по-повърхностно тестване на вътрешното пространство да съм преместил седалката назад повече от колкото го правя обикновено. 

 

Казвам, че е по тяхна вина първоначалното отхвърляне, защото с този голям избор не можеш да оставиш такива ключови детайли като това, че определени скъпи екстри могат да се махат срещу отстъпка да не са налични на уебсайта, не трябва да си правят илюзията, че аз ще мина през 10 дилъра на 10 марки и всички ще ги питам детайлни въпроси. Просто някои от тях отпадат още от първоначално впечатление. 

 

Исках и по-малките и по-грозни джанти за по-добър комфорт, но казаха че не можело да се сменят, което ми стана странно. Но не е нерешим проблем това, ако комфортът е зле ще си купя в последствие. На тест драйва карах с по-малките джанти и беше ок. 

преди 11 часа, Adventurer каза:

Честито, добре е, че си намерил каквото търсеше. :yes:

 

Какъв цвят е? Да си задам аз изключително важния въпрос... и от чисто любопитство, сега като си ги карал и трите, какви са ти впечатленията с две думи? 

Същия като на маркетинговата снимка от по-горе - тъмно сив. Много леко жонглирахме с идеята за по-авангарден цвят, но за късмет КИА дори не предлагат такива, а и при повечето марки тия цветове са на практика черен освен ако не пече силно слънце, което ги прави по-светли, странна работа. Тъмно сивото си е класика. 

 

Ето впечатленията:

 

- Сеат Леон: най-много време имах с него, добър комфорт и достатъчно стегнато като за моя вкус. Беше с по-малкия двигател спрямо харесания, но пак беше достатъчно пъргав. Не съм сигурен дали беше внушение, но сякаш автоматикът сменяше предавките твърде рано, което водеше и понякога до типичното леко тресене, но това го отдавам на някакво внушение и твърде голямо вглъбяване от моя страна. Четох после по форумите, че това е заради емисиите и разхода на гориво и превключване на спортен режим елиминира проблема. Иначе като интериор и поведение, всичко беше по моя вкус и както писах, даже го бяхме избрали. 

- Опел Астра: най-малко впечатления имам тук, защото ми я дадоха за 20 минути, а точно по това време беше паднал сняг. Но не забелязах някакви кой знае какви проблеми, колата си се държеше добре, други причини ме отказаха от нея извън тест драйва. 

- Шкода Октавия: тествах я с най-малкия двигател, защото исках да разбера дали е достатъчно пъргав за по-голямото купе. Общо взето беше, да. За нормално каране (аз не съм нервен шофьор хич, пердаша си на круиз контрол спрямо позволената скорост и пет пари не давам) си е екстра, успях да му видя и ограниченията, когато настъпих от ниска скорост до дъно. В нея имаше някакво странно басово боботене в купето, после видях в един английски форум, че е една от най-коментираните теми, явно при някакви специфики на движение влиза в резонанс. Но не афектира всички автомобили, явно се случва, щяхме да разчитаме на тото дали това ще е при нас. В крайна сметка от Шкодата ни отказа по-високата цена - при Киа за по-малко пари получихме екстри, които при Шкода щяха да струват още 10 000лв. Не всички от тях са ключови и някои като електрическата седалка са ми напълно излишни, но има и такива които са си приятен допълнителен лукс. Наистина като теглихме чертата трябваше да избираме между по-луксозния салон и оборудване на Киа или по-широкия салон (което също си е лукс и комфорт!), но по-базово оборудване на Шкода. Избрахме първото. 

- Киа Сийд: супер поведение, никакви забележки нямах. Заслушвах се по шума при по-високи скорости, гледах да не люшка в завоите, минахме и по по-грапав път, за мен си се държеше екстра. Единствената от посочените е, която има двойно окачване на задната ос, може и да си внушавам но мисля, че го усетих когато минавах спящи полицаи малко под ъгъл. Както писах по-горе, моята ще е с по-големи джанти от тестовата, надявам се това да не афектира много комфорта, иначе ще ги сменям. 

 

Въобще от всички тест драйвове, най се изненадах че не предлагат за тест най-луксозното ниво, един вид дори да искаш по-ниското да се опитат да те upsell-нат. Вместо това сякаш при повечето е някаква странична притурка, за тест драйв ползват ренталки, които по дефиниция са по-бедно оборудвани (много от вносителите явно имат вторичен бизнес с коли под наем - Сеат са със Херц, Киа с Юропкар) или такива, които се ползват за служебни във фирмата и т.н. Аз много исках да видя на практика дали допълнителните екстри, най-вече асистиращите системи си заслужават и трябваше да го правя предимно по ревюта и четене по форуми, а не от личен опит. 

 

преди 8 часа, Брани каза:

Ае кога ще се дърпаме с беемвето да видим кой по-!

Ама по възможност някъде на по-натоварени кръстовища, че да има повече адреналин! И спорт! 🙂

Времето ще е топло, така че няма да има проблем (за теб). Доброволно ти отстъпвам левия завой от крайна дясна лента, знам че беемведжиите не можете да правите маневри по друг начин. 

 

И въобще, някой ако иска нещо да пита. Толкова ценови листи и спецификации прегледах в последно време, че целия хаос малко се поподреди, поне в главата ми. 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 30 минути , Георги каза:

стъкления покрив може да се махне, което едновременно увеличи вътрешното пространство (парадоксално е как нещо, което се прави с цел да ти увеличи усещането за пространство всъщност го ограничава)

Много странно. Как го намалява? Карам кола със стъклен покрив и ако не ми пече директно в очите, винаги щората е отворена, а усещането за простор е невероятно. Отделно, стъклото има обработка и пропуска светлината по различен начин в сравнение с обикновените стъкла. 

Връзка към коментар

Предполагам, че двойното окачване на задната ос е независимо окачване . Много малко марки правят независимо оказване  вече от малкия и средния клас, защото е по-скъпо.

Остава да се похвалиш като я вземеш!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 9 минути , Zaro каза:

Много странно. Как го намалява? Карам кола със стъклен покрив и ако не ми пече директно в очите, винаги щората е отворена, а усещането за простор е невероятно. Отделно, стъклото има обработка и пропуска светлината по различен начин в сравнение с обикновените стъкла. 

Отрязва няколко сантиметра от тавана на колата, което при по-високи хора е ключово. Почти ми опираше главата в тавана и веднага се усещаше, без него въобще няма такъв проблем. 

преди 2 минути , Alexander каза:

Предполагам, че двойното окачване на задната ос е независимо окачване . Много малко марки правят независимо оказване  вече от малкия и средния клас, защото е по-скъпо.

Остава да се похвалиш като я вземеш!

Да, независимо имах предвид, ако лявата гума влезе в дупка, дясната не би трябвало да реагира, малко така ламерски казано 🙂 И да, изглежда е било масово преди години, а вече е място от която се спестява. При ВАГ групата се появява при по-мощните и натруфени модели, при Опел е срещу допълнително заплащане. 

преди 2 минути , Фичо каза:

Къде се произвежда този модел?

Словакия. Самото CEED в някаква абревиатура включваща european design в името си, т.е. модел за европейския пазар уж по европейски вкус. На практика почти същата кола я има по целия свят, но с различно име. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, точно така се държи независимото, a сега масово са на заден мост.

При никоя марка не може да се доплати за  него, просто или го има или го няма в даден модел.

Примерно в голф, астра, фокус, леон, меган дори да са по-мощни са еднакви от тази гледан точка. Имат най-много по-ниско и по-твърдо окачване с по-дебели гуми и разни други неща като стабилизиращи щанги и др.

Връзка към коментар
преди 4 минути , Alexander каза:

При никоя марка не може да се доплати за  него, просто или го има или го няма в даден модел.

Примерно в голф, астра, фокус, леон, меган дори да са по-мощни са еднакви от тази гледан точка. Имат най-много по-ниско и по-твърдо окачване с по-дебели гуми и разни други неща като стабилизиращи щанги и др.

Ами не е точно така. Ето от ценовата листа на астрата, въпросното звезно на Уат е независимото окачване, даже май го водят малко по-пинизчийско от обикновеното:

 

image.png

 

При шкодите го има на двигателите над 150 коня и на 4х4, не ми се рови в каталозите, но ето тема от форум по тоя въпрос и т.н.: https://www.briskoda.net/forums/topic/441055-multilink-rear-suspension/

 

Тъпото, е че това ограничение на по-базовите конфигурации не се афишира особено, и ако не попиташ изрично едва ли ще разбереш. 

Връзка към коментар

За 4х4 е възможно да има разлики.

 

Обаче това което си пуснал от Опел не е никакво независимо окачване, а поредния търговски трик.

Това си е подобрен заден мост и нищо повече, както  казах има доста разновидности, мост, мост с щанги Уат, торсиони, полунезависимо и независмо.

Последното се води multi link или independent suspension и няма нищо общо с мостовете и разновидностите им.

 

За твоя радост Киа-та е точно с истинско независимо окачване и както казах е една от малкото коли от този клас, които го имат. 

 

Kia is one of the few manufacturers to fit high-spec independent rear suspension to all its mid-size hatchbacks, not just the expensive and powerful ones. The benefit is assurance and depth to the handling. Corners are taken confidently, with a sense that the rear wheels are helping out rather than grimly hanging on, and even this entry-level diesel can be chucked around with surprising vigour without exposing its limits. Firm, well-weighted steering helps here.

 

https://www.motoringresearch.com/car-reviews/2018-kia-ceed-first-drive-review/

 

Иначе тука може да видиш и разликите между греда, греда Джеймс Уат и независимото окачване.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Watt's_linkage

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension

И не може да се добави или ако теоретично може, ще е много скъпо. Това е огромно изменение на цялата задна част.

 

Почти нямам лична кола, която да не съм й сменял окачването с друго, отделно, че съм ги избирал и по този показател, та съм много на ти с тях.

Слагал съм два пъти и регулируеми окачвания, едното беше само на твърдост и с ниски пружини, второто беше с регулиране на твърдост и височина-койловъри , както и камбер, ама това са други неща.

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 28.03.2019 г. в 7:54, Георги каза:

Абе има май някакво презастраховане, защото след изтичане на крайния срок почват неустойките. До колкото разбрах, и това е след разговори с почти всички фирми, т.е. изключвам да е специфика на една, след като направиш поръчката общо взето е на тото кога точно ще бъде планирана за производство. Ако веднъж е планирана след това имаш много добра яснота кога точно ще е доставена, но преди това не се знае...и никой не може да ти каже, защото се влияе от поръчани екстри, цветове и т.н. Цялата supply chain магия си участва тук и малко хора са наясно с нейните специфики. 

1.4 турбо бензин, на практика най-големия който предлагат в момента. Не мисля, че ми е нужно нещо повече. 

 

...........

 

И въобще, някой ако иска нещо да пита. Толкова ценови листи и спецификации прегледах в последно време, че целия хаос малко се поподреди, поне в главата ми. 

Честито за избора! Определено е един от фаворитите ми, но ми е доста над бюджета. Загледах ги, след като си говорихме с шофьора в едно такси, че 3 г. Сийд е изминал 658 хил. км, от които не повече от 8000 на бензин 😉

Малко нетактичен въпрос, но може ли да споделиш впечатления от лизинговите схеми ( ако си ползвал) при различните доставчици?  Аз съм се насочил за покупка в брой, но се замислям за по-хубав автомобил на лизинг. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.