Прескочи до съдържание

Споделяне на превозни средства (Spark и подобни)


Препоръчани мнения

Имам проблем - не виждам в Люлин и Света Троица да има места за Спарк. Идеята за прибиране от летището с такъв автомобил е супер, но къде бих могла да оставя колата по нощите, при условие например че трябва да се прибирам в тази част на града? Или съм пропуснала нещо?

Връзка към мнение
преди 7 часа, Георги каза:

Едно ревю от мен на Spark, ще го разделя на 2 части. 

 

1. Колата

 

За първи път карам електричка и е мега, гига, супер кеф. Сякаш изведнъж се пренасяш в 21 век и едно от тези неща, които те карат да се чувстваш модерен гражданин на планетата, независимо че маневрираш между дупки и панелки. Сякаш си си в някакъв мехур, където недостатъците на софийското движение се изпаряват. Допълнителен бонус - при включване в движението, благодарение на доброто ускорение, буквално издухваш тежкарските джипки. Как ли се чувстват, когато някаква черупка ги задминава?

 

Аз естествено съм си малко дивак и при качване в колата и завъртане на ключа минаха 1-2 секунди, докато се чудя защо колата не се тресе от вибрации и къде е шума от запаления двигател. А то на таблото си пише - Ready. Абсолютно безшумно и елегантно движение, все едно си на летящо килимче. На 100% съм убеден, че това е бъдещето и е само въпрос на време пробегът да стане по-човешки и цените да паднат още малко. 

 

Никога не съм бил автомобилен ентусиаст, може да се каже, че съм по-скоро ентусиаст на технологии. Никога не са ме впечатлявали коне, цилиндри и т.н. Имайки предвид, че съм луд фен на Ф1 е може би парадокс, но е факт. Като цяло съм муден шофьор, който предпочита да си изпревари, когато е абсолютно празно на пътя и това изпреварване да отнеме колкото е нужно, без излишни драми и залепване на гърбовете на пътниците на седалките. За първи път слизам от кола и се треса от кеф, карал съм и по-мощнички нормални автомобили, никога не ми е било толкова леко, лесно и забавно. 

 

Дори и при сегашните цени на електричките, ако хипотетично търсех изцяло градски автомобил в премиум сегмента, със сигурност бих избрал някоя по-скромно оборудвана електричка от VW, Nissan или Hyundai, вместо нещо от малките двг коли на BMW или Audi. VW UP-чето, което карах струва 45000, тези на Nissan и Hyundai с по-дълъг пробег са към 70 000.

 

2. Услугата

 

Много лесно, удобно и никакви проблеми. Резервираш, намираш колата, отключваш през телефона, ключа и газ (да, бе, газ, ключа и ток ли трябваше да напиша:)). Имам късмет да живея в район, в който сякаш винаги на 5-10 минути пеша има свободна кола, но все пак опита ми е от 24 часа. Надявам се гъстотата само да се увеличава. 

 

Приложението има един досаден недостатък. Иконката на локацията на колата е много голяма, а по някаква причина колкото и да увеличиш картата след няколко секунди те връща на нивото на зум по подразбиране. Което е мега досадно из тесните редутски улички, защото трябва нон-стоп да зумваш телефона за да видиш къде ти е колата, след което приложението пак връща на общ план покриващ 3-4 квартала, които не те интересуват особено, с иконка покриваща поне 2-3 улици. По-горе бях пуснал един скриншот, без увеличение на картата е абсурд да разбереш къде точно е колата: 

 

image.png

 

Като цяло всичко работеше добре, но не знам какво се случва, ако все пак приложението и телефона се сбъгасят, което както знаем си се случва. На слизане например не успях от първи опит да прекратя наема, изкара ми някаква грешка. Второ кликване на бутона и всичко беше ок. Все пак не знам какво би се случило, ако нямам мобилно покритие, приложението забива и т.н. Защото брояча си цъка, дори да си непукист и да им зарежеш колата отключена. 

 

Не е дефект на услугата, но фактът че те таксуват на минута вкарва малко припряност. Ефектът е чисто психологически. Нито ще фалирам с 40ст за 2 минути да си направя нещата както трябва при качване в непознат автомобил, нито нищо, просто като знаеш че брояча върти малко се юркаш. По тази причина не можах да разкодирам съвсем стойката за телефон в колата, но има време, ще я разуча. 

 

Понеже споменах, че возенето в такси ми е остро неприятно, защото Редута е на 6-7 лева от летището, което винаги се посреща с леко пуфтене от шофьорите защото не е Люлин. И ако се разминем само с пуфтенето е супер, да не споменавам за чалгата, прелитането през дупки, джигитското шофиране, опитите за диалог или неловкото мълчание в колата (еднакво неприятни) и майка ти жална, ако нямаш точна сума и не ползваш мобилните приложения. Неприятно ми е до степен да предпочитам да оставя колата си за ден-два на летищен паркинг и да платя повече, вместо да се занимавам. С оглед на това, че Спарк имат стоянка на летището, вече знам как ще се прибирам към вкъщи. Няма да ми излиза по-евтино, но ще е в пъти по-приятно. 

 

Относно зареждането, все още ми е малко мътно. Това, че когато пробегът падне под 10км си задължен да намериш най-близката станция и да зареждаш, докато времето и брояча си тече, общо взето означава, че просто не взимаш коли, чието ниво на заряд предполага че можеш да паднеш под 10км преди да стигнеш финала. За щастие още преди резервация в приложението си пише на коя кола колко заряд и остава. Когато имаш повече коли наблизо (като в моя случай) можеш да си избереш такава с повече, но едва ли всеки има такъв избор. Предполагам, че имат служители, които зареждат и препаркират колите на по-вървежни места, в противен случай си мисля, че ако нещата бъдат оставени на нормалната им ентропия е само въпрос на време всичките колички да бъдат забутани в десета глуха, където никой не би ги наел в близката седмица.

 

Големи недостатъци на услугата не намерих, само подозирам че може да ги има, защото мобилните приложения все още сякаш нямат нужната рентабилност. Но силни ръкопляскания от мен към фирмата, въобще да предложат услуга, която е новаторска и модерна не само за България. Някъде мернах, че имат към 150 курса на ден, което е смешно като приход и не виждам да имат печалба при това положение. Много стискам палци инвеститорите да са с дълбоки джобове и много търпение, защото услугата сякаш на този етап малко изпреварва времето си в България, а такива опити аз лично адмирирам. Убеден съм, че в дългосрочен план би била успешна. 

 

 

Сега разбра ли какъв кеф изпитвам вече трета година с моя “звяр”? 🙂

 

А иначе Спарк ги ползвам откакто съществуват и съм супер доволен. Например оставям си колата за software update при дилъра (то и без това друга поддръжка няма) и през това време взимам Спарк и си върша останалата работа из София

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 7 часа, chandni каза:

А как стои въпросът с огледи на автомобила, щети, застраховки...? Или всичко си е включено в "цената на играта" и както при рент-а-кар с пълна застраховка - никой не я оглежда?

Преди да се качиш я оглеждаш и ако има нещо нередно, докладваш през приложението. Не ми се е налагало 🙂 Но твърдят, че си има всички нужни застраховки, предполагам каско и ГО. 

преди 1 час, Lyubina каза:

Имам проблем - не виждам в Люлин и Света Троица да има места за Спарк. Идеята за прибиране от летището с такъв автомобил е супер, но къде бих могла да оставя колата по нощите, при условие например че трябва да се прибирам в тази част на града? Или съм пропуснала нещо?

За съжаление и аз не виждам места на запад отвъд малко след мола на Стамболийски. Приложението им е смотано, защото има малки зони, които са бели и може да се паркира и извън централния периметър - например магазини на Фантастико, НБУ и т.н. Стоянката на летището е също такава зона. Ама ако няма оставена количка там не можеш да ги разбереш че съществуват, защото стоят сиви на картата, докато не зумнеш на тях...стига да знаеш къде да зумваш. На Андроид е това, не знам с iOS дали не са по-добре нещата. Ето това е грубия обхват, виждаш че летището е в сиво, но като приближиш картата изведнъж "светва":

 

image.png

 

Опитах се ръчно да разцъкам из Люлин, но не намерих позволена зона. 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 14 часа, Георги каза:

Приложението има един досаден недостатък. Иконката на локацията на колата е много голяма, а по някаква причина колкото и да увеличиш картата след няколко секунди те връща на нивото на зум по подразбиране. Което е мега досадно из тесните редутски улички, защото трябва нон-стоп да зумваш телефона за да видиш къде ти е колата, след което приложението пак връща на общ план покриващ 3-4 квартала, които не те интересуват особено, с иконка покриваща поне 2-3 улици. По-горе бях пуснал един скриншот, без увеличение на картата е абсурд да разбереш къде точно е колата: 

Написа ли им  feedback по тоз повод?  
 

Цитат

Много стискам палци инвеститорите да са с дълбоки джобове и много търпение, защото услугата сякаш на този етап малко изпреварва времето си в България, а такива опити аз лично адмирирам.

А дано! 
И дано да не съм прав, но съм малко скептичен че ще оцелеят, по много причини, вкл. някои специфични за България. Аналогичната система в Париж - Autolib - удари кепенците в средата на миналата година. :huh:
........
Апропо - дали не би имало поле за някакво партньорство с форума? :rolleyes:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 18 часа, Фил каза:

Написа ли им  feedback по тоз повод?  

Писах. 

 

преди 18 часа, Фил каза:

Апропо - дали не би имало поле за някакво партньорство с форума? :rolleyes:

Не го виждам на този етап как да стане. 

 

Иначе понесен на крилете на ентусиазма, вчера опитах да ползвам услугата пак. Онзи ден, когато пробвах за първи път отивах до летището за да взема кола под наем, а вчера за да я върна. Разбрахме се с @Брани да дойде и той, да види стар бмв-джия какво са модерните технологии. Меракът беше на ниво, ама след като отидохме до летището се оказа, че налични коли там нямаше. Греда! Просто като бях разцъквал последните 2-3 дни, почти винаги имаше там поне по няколко автомобила и въобще не съм предполагал, че е възможно всичките да залипсват. Може би хората, които се грижат за зареждането и препаркирането на автомобилите почиват през уикенда?

 

И така...наложи се с подвити криле да хванем нормално такси, да изслушаме частния му разговор с друг шофьор през целия път, а накрая и да се изтърсим от всички налични монети, защото "имам само по 20лв, не мога да ви върна ако нямате точни". И те така...пропастта между нивото на текущата таксиметрова услуга в София и заместителите и е все още голяма. 

 

 

  • Харесвам 4
  • Смея се 7
Връзка към мнение

Здравейте,

 

Да напиша и аз моите впечатления - извинявам се ако повтарям вече казани неща.

 

Ползвам услугата активно от миналото лято. И аз като @Георги бях мотивиран да опитам услугата от нивото на таксиметровите услуги в София. И мен, като него, първото возене ме спечели - да шофираш екектрически автомобил е уникално! Горещо препоръчвам да опитате.

 

Карал съм почти всички модели, които предлагат - VW eUP, Nissan Leaf (включително новия, с пробег над 230-240 км), двата буса (Nissan eNV, товарен и пътнически). Имайте предвид че цената на минута за различните модели е различна - бусовете са с около 50% по-скъпи. Но като няма други коли наоколо и те са вариант.

 

Някои особености, които научих докато ползвах услугата:

 

  • Моделите на Нисан се палят с копче, ключ не ви трябва (освен ако не искате да заключите автомобила без да прекратявате сесията).
  • При първото ми возене с eUP ми отне известно време да разбера, че трябва да завъртя втори път ключа, след като вече съм дал на контакт. Точно както се върти на обикновен автомобил. На Нисана натискаш бутона и даваш газ - на Фолквагена трябва да завъртиш ключа втори път, докато си натиснал спирачката, и да видиш че светва "Ready" на таблото.
  • Случва се, да ви дава грешка, когато прекратявате сесията  (рядко, но се случва). Не се паникьосвайте, опитайте втори път. Ако и втория път не стане, проверете дали всички врати на автомобила са добре затворени.
  • Веднъж взех ключа с мен и прекратих сесията. Усетих се чак след като автомобила беше заключен. Започнах нова сесия (съответно платих първоначалната такса), отключих колата, оставих ключа и веднага прекратих. На следващия ден се обадих на Спарк, обясних какво се е случило и ми върнаха парите за втората сесия без проблем, като ваучер за услугата (предложиха ми и да ги върнат по банка, но за 3.50 лв ....).
  • Телефоните на Спарк са със стандартно работно време, не са денонощни. След 7 вечерта никой няма да ви вдигне.
  • За да оставите колата да се зарежда, трябва да ползвате ElDrive картата в жабката (има тефтерче с карти). Маркирано е на зарядните станции къде трябва да я сканирате. Кабел за зареждане има в багажника. След като видите че колата се зарежда, можете спокойно да прекратите сесията.
  • Когато взимате кола от зарядна станция, имайте предвид че кабела е "заключен" към зарядното и автомобила (не може лесно да го изключите, дори с груба сила ;)). Когато отключите колата, се отклюва и кабела, а от колонката се отключва с ElDrive картата. Веднъж ми се случи да не мога да откача кабела от колата - отключете автомобила отново, с бутона на ключа и трябва да го "пусне".
  • Станциите за зареждане ги има в приложението - липсва обаче една в центъра, до Пърформанс Бизнес Центъра, на ул. "Три Уши". Полезно е да я знае човек, защото в центъра станциите са кът (има и в Мол София).
  • Имайте предвид, че някой зарядни станции не са достъпни късно вечер - веднъж се опитах да оставя Спарк в Скай Сити в Гео Милев след 12:00, подземния паркинг беше затворен.
  • Ползването на климатик през зимата афектира сериозно пробега - ползвайте го внимателно 😉
  • В жабката има карти за вход в молове, Бизнес Парк Младост, София Тех Парк. Не съм ги ползвал, но би трябвало да можете без проблем да влизате там и да оставяте автомобила вътре (както и да излизате с тях).
  • Може да се регистрираш в Спарк и с чуждестранна шофьорска книжка. Имам колега, израелски гражданин, който живее в София - приеха шофьорската му книжка без проблем.

През последните месеци се увеличава Спарк зоната (от където можете да взимате и да оставяте автомобилите) и се увеличава броя Спарк автомобили. Изглежда услугата се развива добре в София.

Това е засега. Ако имате въпроси, ще се радвам да помогна (стига да мога).

 

 

  • Харесвам 12
  • Благодаря 4
  • Браво 3
Връзка към мнение
На 3.03.2019 г. в 10:28, Георги каза:

Писах. 

 

Не го виждам на този етап как да стане. 

 

Иначе понесен на крилете на ентусиазма, вчера опитах да ползвам услугата пак. Онзи ден, когато пробвах за първи път отивах до летището за да взема кола под наем, а вчера за да я върна. Разбрахме се с @Брани да дойде и той, да види стар бмв-джия какво са модерните технологии. Меракът беше на ниво, ама след като отидохме до летището се оказа, че налични коли там нямаше. Греда! Просто като бях разцъквал последните 2-3 дни, почти винаги имаше там поне по няколко автомобила и въобще не съм предполагал, че е възможно всичките да залипсват. Може би хората, които се грижат за зареждането и препаркирането на автомобилите почиват през уикенда?

 

И така...наложи се с подвити криле да хванем нормално такси, да изслушаме частния му разговор с друг шофьор през целия път, а накрая и да се изтърсим от всички налични монети, защото "имам само по 20лв, не мога да ви върна ако нямате точни". И те така...пропастта между нивото на текущата таксиметрова услуга в София и заместителите и е все още голяма.

1. Първо това.

2. Второ, днес видях репатрак с ударена Тесла.

От тези два неумолими статистически факта смятам съвсем по кларксъновски да заявя най-отговорно, че електрическите коли просто не стават! 🙂

 

Шегата настрана де, наложи се да отскоча набързо до БългарияМол и там, точно пред входа имаше кротко подредени цели две ел. Ъп-чета. Между тях пък имаше трето - обикновено бяло. Явно нещата са все още на късмет. Все още не съм изпитвал пълна електричка, ще ми е любопитно наистина да видя какво е усещането на тихото ускорение 🙂

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение

Ами ако искате да ви организирам един тест драйв преди следващата магеланска среща? Да кажем час по-рано?

Още по-добре щеше да е, ако бях уцелил по-сполучлива дата за срещата сред природата, ама нейсе!

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

SPARK обяви, че увеличава автопарка си с още 170 електрически Hyundai KONA. Първите двадесет електромобила вече са на разположение на потребителите на услугата, а останалите 150 ще бъдат доставени до средата на годината още

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
On 3/5/2019 at 8:54 AM, cybersimo said:

Ами ако искате да ви организирам един тест драйв преди следващата магеланска среща? Да кажем час по-рано?

Още по-добре щеше да е, ако бях уцелил по-сполучлива дата за срещата сред природата, ама нейсе!

Аз само не съм разбрал за каква кола става въпрос 🙂 , не ми е за пръв път да съм последен ...

 

А иначе със Spark-овете освен паркирането в зоните щеше да е добре и да може да се кара в бус лентата 😎

Връзка към мнение
преди 13 минути , 2326 каза:

Аз само не съм разбрал за каква кола става въпрос 🙂 , не ми е за пръв път да съм последен ...

 

А иначе със Spark-овете освен паркирането в зоните щеше да е добре и да може да се кара в бус лентата 😎

Opel Ampera

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ползвах ги съвсем спонтанно миналата седмица. Бях на около 300м от вкъщи и ми се появи ходене до центъра и бях тръгнал да си взимам моята кола. Вместо това пред мен цъфна едно спаркче и директно през телефона с два клика скокнах в него. Обратно от центъра същата процедура, имаше 2-3 колички близо до Заимов. Може да се каже, че това ми беше първото използване на услугата по предназначение, а не просто за проба. Днес също имам един тегел център-7ми км и само чакам да се появи количка близо до мен и налазвам. 

Връзка към мнение
преди 9 минути , Георги каза:

Ползвах ги съвсем спонтанно миналата седмица. Бях на около 300м от вкъщи и ми се появи ходене до центъра и бях тръгнал да си взимам моята кола. Вместо това пред мен цъфна едно спаркче и директно през телефона с два клика скокнах в него. Обратно от центъра същата процедура, имаше 2-3 колички близо до Заимов. Може да се каже, че това ми беше първото използване на услугата по предназначение, а не просто за проба. Днес също имам един тегел център-7ми км и само чакам да се появи количка близо до мен и налазвам. 

И аз имах "преживяване" със спаркче, макар и извън него - оня ден на Цариградско един се фичеше и сменяше лентите като в Need for speed. Подгоних го да му се скарам. Не успях да го стигна 😞

  • Харесвам 1
  • Смея се 5
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Здравейте и от мен, ползвах няколко пъти Spark наоследък. Като дете българче да започна с негативното. Приложението има склонността да забива в смисъл, че не показва правилно наличните коли. Веднъж ми се случи ми да забие при връщането на колата и сесията не приключваше. В този случай след мое обаждане ми върнаха парите, но като цяло не беше приятно. Веднъж открих колата на колонка за зареждане и с триста зора успях да я откача, а през това време ми цъкаше парите. Обадих им се и ми казаха сори (на сайта им пишело как се разкача). Ценово - излиза почти колкото такси, но шофираш ти и мислиш за място за паркиране и т.н. 

Сега хубавото - да, това е бъдещето. Да, голям кеф е да пробваш електричка (ускорява много бързо). Да, хипсърско е да кажеш, че си дошъл до Старбъкс със Спарк. Колите са чисти (поне тези които съм ползвал аз).  И толкоз. 

Ако мога да дам акъл (отново по български) - трябва да си намалят цените, защото са много близки до такситата (а има и читави бакшиш компании). Към момента не виждам голям смисъл да ползвам Спарк вместо такси в София (говоря за читаво такси). 

Връзка към мнение

Виждам, че има голямо въодушевление в темата, но бих искал да ви обърна внимание на някои опасности! Преди около две седмици за малко щях да катастрофирам, като се ударя в една споделена кола, която ми отне предимството. Добре че имах бързи рефлекси и успях да спра на една боя разстояние. След този случай почнах да наблюдавам малко повече споделените коли и установих следното:

 

- повечето шофьори са млади и относително неопитни.

- електрическите коли им вдъхват самочувствие, че са много пъргави и добри на пътя.

- малкият опит и голямото самочувствие винаги са добра почва за предизвикване на ПТП.

- тарифирането на минута принуждава водачите на споделени коли да бързат, като предприемат рискови маневри и т.н.

 

Хубаво е човек да се кефи на електричката, но карайте умно и помнете, че малките споделени коли не са най-сигурното място при едно ПТП!

-

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 5
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 21 минути , Topfly каза:

Виждам, че има голямо въодушевление в темата, но бих искал да ви обърна внимание на някои опасности! Преди около две седмици за малко щях да катастрофирам, като се ударя в една споделена кола, която ми отне предимството. Добре че имах бързи реакции и успях да спра на една боя разстояние. След този случай почнах да наблюдавам малко повече споделените коли и установих следното:

 

- повечето шофьори са млади и относително неопитни.

- електрическите коли им вдъхват самочувствие, че са много пъргави и добри на пътя.

- малкият опит и голямото самочувствие винаги са добра почва за предизвикване на ПТП.

- тарифирането на минута принуждава водачите на споделени коли да бързат, като предприемат рискови маневри и т.н.

 

Хубаво е човек да се кефи на електричката, но карайте умно и помнете, че малките споделени коли не са най-сигурното място при едно ПТП!

-

Като човек каращ мотоциклет, доста пъти ми е идвало да изкарам някой от Спаркчето и да му раздробя мутрата точно поради факта, че предприемат безумни маневри и нулева толерантност на пътя. Не знам дали е предизвикана от това, че ги тарифират на минута или от липсата им на опит, или от факта, че карат нова технологична кола и си мислят, че пътя им принадлежи.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Сигурно си има процент джигити, но не мисля че са повече от другите и макар и аргумента "плащам на минута значи бързам" да звучи логично, на практика не мисля че някой си брои секундите в колата...освен ако по принцип не се има за състезател. А колкото до това, че да се возиш в малка кола си по-застрашен при ПТП, то проблемът не е в малките коли, а в големината на останалите. Ако всички се качим на танкове, най-застрашен ще е този в най-малкия танк. 

 

Не мисля, че има нужда да се демонизира конкретна група водачи на база превозното им средство и Hesoss може би най би се съгласил с това.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 21 минути , Георги каза:

Не мисля, че има нужда да се демонизира конкретна група водачи на база превозното им средство и Hesoss може би най би се съгласил с това. 

A aз какво да кажа!? 🙂

  • Смея се 1
Връзка към мнение
1 hour ago, Георги said:

Сигурно си има процент джигити, но не мисля че са повече от другите и макар и аргумента "плащам на минута значи бързам" да звучи логично, на практика не мисля че някой си брои секундите в колата...освен ако по принцип не се има за състезател.

В никакъв случай не бих нарекъл наемателите на споделени коли джигити! Не мисля, че болшинството от тях съзнателно застрашават сигурността по пътищата! Факт е обаче, че типичният ползвател на подобна услуга е млад човек с книжка, но без собствена кола. Този тип шофьори имат малко часове опит с каране на кола и добитият опит е главно с по малко пъргави коли с ДВГ. За да бъдеш обаче добър шофьор имаш нужда от опит като часове и конкректно с дадената техника.

 

Повечето от ПТП-та става от бързане и невнимание. Човек може да бърза с всякаква кола, но при споделените коли има още един аргумент да бързаш. Да не забравяме все пак, че един от основните аргументи, да се ползва споделена кола вместо такси е по ниската цена. Ако човек иска обаче да има реално ценово предимство, не трябва да блейка, а е добре максимално бързо да стигне до целта и да спре наема.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Георги каза:

Ако всички се качим на танкове, най-застрашен ще е този в най-малкия танк. 

Намекваш за лейтенант Грубер, нали? :grin:

  • Смея се 2
Връзка към мнение
преди 54 минути , Фил каза:

Намекваш за лейтенант Грубер, нали? :grin:

Невинаги размерът има значение!

 

Връзка към мнение
7 hours ago, sndos said:

Ако мога да дам акъл (отново по български) - трябва да си намалят цените, защото са много близки до такситата (а има и читави бакшиш компании). Към момента не виждам голям смисъл да ползвам Спарк вместо такси в София (говоря за читаво такси). 

Според мен няма да се върже сметката ако намалят цените. Тази услуга има икономическа логика в държавите където човешкият труд е скъп. България вероятно е точно на границата, където има икономическа логика от подобни услуги. Колкото обaче заплатите се увеличават, толкова по голямо е спестяването ако сам си свършиш нещо, вместо да наемеш за това човек.

 

Такситата обаче имат предимство, че те взимат пред мястото където се намираш и те оставя на мястото където отиваш без да има нужда да търсиш паркинг и без проблем можеш да пътуваш с деца.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

то ако цената е като такси, няма много смисъл, освен по мерак да пробваш нещо ново...

ясно, че има и неприятни таксита, ама чак толкова...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

И аз да се отчета тук.

 

Вчера щях да ходя до центъра и бях тръгнал към метрото на А. Малинов, но по пътя видях един VW-e-up и реших, че сега е момента да го пробвам, още повече че бяхме трима човека и не бързахме.

Провериха ми книжката за 1 минута и ми дръпнаха 2 евро. Качихме се, доста ми хареса, стигнахме до Сердика и я паркирах там. Излезе ми 6,60лв, по-малко от такси.

Като ми взе парите, не ми приспадна ваучера, който дават от 3 евро при регистрация.

Звънях им, казаха, че не е нормално и че ще проверят защо не е приспаднат, още повече, че е валиден само 2 месеца.

 

Днес видях, че имало освен Нисани и малките ъпове, Hyundai  Kona - 40 с 136 коня. След справка в нета видях, че имат и още по-мощен вариант, който е над 200  коня и ускорява за 7,6 което си е повече от добре и по-добре от среден клас коли с ДВГ.

 

Тази сутрин  до нас видях един такъв Кона и  го взех за тест драйв. Покарах го 15 мин,  много ми хареса, това е бъдещето при колите.

Като минус мога да сложа музиката, много е зле, като на някоя Лада, всичко друго беше супер. Ще ги използвам редовно вече.

 

Интересното е, че и на второто плащане пак не ми приспаднаха ваучера и пак звънях. Незнайно защо, се оказа, че ваучера ми важал за Литва! Сега ми добавиха нов ваучер за 7лв с още по-малка давност, само 1 месец, който уж щял да сработи следващия път.

 

едит за снимки 

Има три нива спорт, еко и комфорт, различават се по цветовете на таблото и най-вече по степента на рекуперация на ток.

При спорт само като се махне крака от газта и забива все едно натискаш спирачка, в този режим е на степен 3. При еко и комфорт няма такив ефект и на 1 или 0 и само като се натиска спирачка зарежда.

 

 

IMG_6838.JPG

IMG_6839.JPG

IMG_6841.JPG

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.