Прескочи до съдържание

Споделяне на превозни средства (Spark и подобни)


Препоръчани мнения

29 minutes ago, georgebg said:

Днес минах покрай някакво паркомясто по Дондуков, което беше нарисувано със зелена боя - не видях дали ще има зарядна станция, или ще е някакво обособено например за тротинетки ....

Зелени не бяха ли местата за електромобили?

Връзка към коментар

Тия тротинетки са пълен майтап, цените им са толкова високи, защото животът им е няколко месеца. Но дори и при живот от 2 години пак като се тегли чертата на километър имаш повече Co2 от градски транспорт.

Връзка към коментар
преди 11 часа, Topfly каза:

Явно повечето хора ги мързи да въртят педали е предпочитат по комфортни решения.

Не е само до мързел, много по-компактни са и можеш да ги съхраняваш почти навсякъде. Освен това не се изпотяваш, ако трябва например да направиш преход от единия офис до другия. 

Връзка към коментар
17 hours ago, georgebg said:

Днес минах покрай някакво паркомясто по Дондуков, което беше нарисувано със зелена боя - не видях дали ще има зарядна станция, или ще е някакво обособено например за тротинетки ....

На мен ми е интересно колко ще издържат Лайм преди да се откажат, мисля че доста бързо ще започнат да "изчезват" тротинетките им...

 

16 hours ago, neuromancer said:

Те нямат зарядни станции, минават и ги събират за зареждане някъде си.

Схемата на зареждане е доброволци да събират тротинетките и да ги зареждат вкъщи, офиса, магазина и т.н., като получават пари за това.

 

Lime.jpg?ssl=1

 

Що се отнася до кражбите, не мисля, че ще е голям проблем. Всички тротинетки се следят с GSP и и до колкотото знам има в тях и вграден СИМ карта за комуникация. Теоритично някой може да открадне тротнетка за да я нареже на скраб, но защо да крадеш парче желязо в вгреден GPS, като може да откраденеш и желязо без вграден GPS? 🙂 Чарковете са уникални и нямат вторичен пазар...Самата тротинета е по елементарна и масивна дори от един велосипед, защото няма верига, надуваеми гуми и т.н.

Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

защо да крадеш парче желязо в вгреден GPS, като може да откраденеш и желязо без вграден GPS?

Поради същата причина, поради която крадат и коли с GPS... Само че тук увиването в парче алуминиево фолио, което да заглуши излъчването на SIM картата ще е много по-лесно. След като го увият във фолио и го свалят в някой подземен гараж, ще го разглобят, ще махнат SIM картата и ще си имат скутер за 900 лв. It's that simple... 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
6 hours ago, Георги said:

Не е само до мързел, много по-компактни са и можеш да ги съхраняваш почти навсякъде. Освен това не се изпотяваш, ако трябва например да направиш преход от единия офис до другия. 

Сигурно има и такова ползване, но аз до сега не съм видял костюмар да ползва Lime. Типичните юзъри са по скоро туристи, студенти, купонджии. Много голямо предимство на Lime е, че с една регистрация можем да си осигурим микромобилност в над 100 градове по света.

Връзка към коментар
1 hour ago, chandni said:

Поради същата причина, поради която крадат и коли с GPS... Само че тук увиването в парче алуминиево фолио, което да заглуши излъчването на SIM картата ще е много по-лесно. След като го увият във фолио и го свалят в някой подземен гараж, ще го разглобят, ще махнат SIM картата и ще си имат скутер за 900 лв. It's that simple... 🙂

Ако беше толкова лесно до сега щяха да му намерят цаката, но е факт че всички компании за споделени превозни средства са с една стъпка пред крадците и до сега никъде кражбите на са ставали голям проблем. За Будапеща бях чел статистика, че за първите 3 години от съществуването на споделените колелета без да е намерено е откраднато само едно колело, а освен това са откраднати 3 колела, които са намерени...Махането на СИМ картата вероятно не е толкова лесно нещо, като ваденето на СИМ карта от мобилен телефон. Предполагам, че ще трябва да нарежеш цялата тротинетка за да успееш да извадиш от нея СИМ картата.

При тротинетките и колелета също действа принципа, че защо да крадеш колелетата и тротинетките, които са защитени с GPS и т.н., като можеш да откраднеш много други тротинетки и колелета, които нямат подобна защита?... Крадците не са глупаци и си правят анализ на риска 🙂

Връзка към коментар

Какво още допринася за краткия живот. Иначе зареждането е изключителна хамалогия и на доста места в Западна Европа го правят частни лица, които обиклалят и ги събират с бусове. Друг начин да печелиш като juicer няма. Повече тротинетки се отключват за зареждане едва след 21 часа. И трявба да си ги върнал до 7 сутринта на точно определено място с минимум 95% батерия.

https://www.instagram.com/birdgraveyard/

Връзка към коментар

Вчера и аз този го видях. Голям късмет беше извадил, че не се е нацепил в билборда. 

https://www.google.com/amp/s/trud.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D1%83-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%B5%D0%BD-%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA-%D0%B8-%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B1%D0%BE/amp/

В тази ситуация е интересно дали застраховка покрива щетите?

Връзка към коментар

Някъде по света явно е изтекла информация, че Lime  тръгва в БГ, защото от месец имам запитвания за тая простотия. Уморих се вече.

Има ли Убер? Не, няма, забраниха го.

Има ли велосипеди под наем? Не, няма. Дори да има, няма никакъв начин да пусна чужденец да кара колело в София, защото ще бъде премазан на първото кръстовище.

Има ли електрически колела под наем? Абе хора...вие като слезете на летището и се огледате, така още на пръв поглед, дали се намирате в държава, където по улиците ще се движи нещо с цена 2000$...под наем...

Специално за Lime  съм спокоен. Инфраструктурата на града ни е в толкова окаяно състояние, че няма как тия тротинетки без окачване да имат дори половината от ресурса, който биха имали в нормалния свят. И много скоро ще се откажат.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 23.08.2019 г. в 8:52, Topfly каза:

Теоритично някой може да открадне тротнетка за да я нареже на скраб, но защо да крадеш парче желязо в вгреден GPS, като може да откраденеш и желязо без вграден GPS?

Поредният gamechanger е пред провал, понеже... кой ще открадне тротиенетка...? :laugh1:

Цитат

Едва 3 от 18 се оказват реални: едни изобщо ги нямало на указания адрес, а от други били останали едва малка част от тях.

В близост до столичен мол вместо скутер имаше само части от GPS предавателя.

 

Връзка към коментар
35 minutes ago, chandni said:

Поредният gamechanger е пред провал, понеже... кой ще открадне тротиенетка...? :laugh1:

 

Бумът на фирмите даващи под наем тротинетки и скоростта с която се разпространява новата услуга по света едва ли говори точно за провал... Цената за наем е близа до тази за наем на кола, а цената на една тротинетка не е повече от 2-3% от цената на една нова кола...Тези цени за наем позволяват да се откраднат доста тротинетки преди услугата да мине на загуба, а както виждаш от статията крадците често ги хващат и скоро ще разберат, че не е най-изгодното нещо да крадеш тротинетки..

Колелета явно се крадат по малко, защото те се заключват на стоянки, които често са наблюдавани с камери...

 

Спрямо това, че преди 10-15 години споделените превозни средства в градовете реално не съществуваха, сега в повечето големи градове сериозно осезаем процент от мобилността на гражданите се осъществява със споделени превознис средства...Какъв ще е делът на тротинетките от този транспорт ще видим. За сега ръстът на ползващите тротинетки e зашеметяващ, а инвеститорите оценяват “провалената компания“ за милиарди долари:

 

The ten million people who’ve signed up for service have taken 34 million trips, and Lime says it’s recorded a 5.5 times increase in trips in the past seven months alone.

 

Lime raises another $310 million, bringing its valuation to $2.4 billion

https://venturebeat.com/2019/02/06/lime-closes-310-million-series-d-valuing-the-company-at-2-4-billion/

Връзка към коментар
13 minutes ago, Topfly said:

Бумът на фирмите даващи под наем тротинетки и скоростта с която се разпространява новата услуга по света едва ли говори точно за провал... Цената за наем е близа до тази за наем на кола, а цената на една тротинетка не е повече от 2-3% от цената на една нова кола...Тези цени за наем позволяват да се откраднат доста тротинетки преди услугата да мине на загуба, а както виждаш от статията крадците често ги хващат и скоро ще разберат, че не е най-изгодното нещо да крадеш тротинетки..

Колелета явно се крадат по малко, защото те се заключват на стоянки, които често са наблюдавани с камери...

 

Спрямо това, че преди 10-15 години споделените превозни средства в градовете реално не съществуваха, сега в повечето големи градове сериозно осезаем процент от мобилността на гражданите се осъществява със споделени превознис средства...Какъв ще е делът на тротинетките от този транспорт ще видим. За сега ръстът на ползващите тротинетки e зашеметяващ, а инвеститорите оценяват “провалената компания“ за милиарди долари:

 

The ten million people who’ve signed up for service have taken 34 million trips, and Lime says it’s recorded a 5.5 times increase in trips in the past seven months alone.

 

Lime raises another $310 million, bringing its valuation to $2.4 billion

https://venturebeat.com/2019/02/06/lime-closes-310-million-series-d-valuing-the-company-at-2-4-billion/

Според мен растежът на Lime се дължи на навлизането на нови пазари, а е факт, че на много места започнаха да вдигат цените, и се забелязва чувствителен спад на броя наемания - това мисля че беше графика за Сиатъл, което за мен означава, че пазара много бързо реагира отрицателно на ползването на такива услуги. При 10 м регистрации, да имаш средно по3-4 возения на регистрация, не мисля че е повод за оптимизъм - повечето хора пробват ... и се отказват.

Относно кражбите и това че ги "хващали" - това не е единствения проблем в бизнеса. Много хора, както и сподели @tch по-горе, ги ненавиждат и им отмъщават, кой поради лични случки с райдъри, кой заради това че променят градската среда, и откровено пречат на много хора...

image.png.60aaf2fea7bacc579a315af3b5fb1296.png

Връзка към коментар

@chandni колко лесно е да се вържеш на една фалшива новина?

 

Lime опроверга слуховете за кражбата на 15 е-тротинетки в София

От компанията обясняват, че е имало два опита за кражба, но скутерите са намерени

https://www.economic.bg/bg/news/11/lime-oprovergaha-sluhovete-za-krazhbata-na-15-e-trotinetki-v-sofiya.html

Връзка към коментар
10 minutes ago, Topfly said:

@chandni колко лесно е да се вържеш на една фалшива новина?

 

Lime опроверга слуховете за кражбата на 15 е-тротинетки в София

От компанията обясняват, че е имало два опита за кражба, но скутерите са намерени

https://www.economic.bg/bg/news/11/lime-oprovergaha-sluhovete-za-krazhbata-na-15-e-trotinetki-v-sofiya.html

Компанията си пази имиджа (доколкото го има) и нали се сещаш, че няма как да признае, че толкова лесно могат да изчезват тротинетките им... така че коя новина е фалшива ... за мен е спорно 🙂.

Иначе се започна с  проблемите, произтичащи от допускането им на нашия пазар - днес видях два лайма зарязани по дондуков, затруднявайки пешеходците по тротоара ... а уж нямаше да ги допускат по тротоарите - сега въпроса е кой ще контролира и санкционира, ако кача някой Спарк на тротоара на Дондуков, дали няма да ме издирят и глобят ? Същото може да се направи и с Лайм, защото се знае, кой ги е зарязал, препречвайки тротоара, но едва ли ще "възпрепятстваме чуждестранните инвестиции" 😉 

Връзка към коментар
преди 14 минути , georgebg каза:

Компанията си пази имиджа (доколкото го има) и нали се сещаш, че няма как да признае, че толкова лесно могат да изчезват тротинетките им... така че коя новина е фалшива ... за мен е спорно 🙂 

Или сами пускат информация и после я опрoвергават, за да си направят безплатна реклама. Тъй като всички медии са в София съм сигурен, че ще има поне 1 напоителен репортаж по телевзията за тази "изключително" важна новина. И така само глухата баба Пена от Своге няма да е разбрала за тази "невероятна" иновация.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Topfly, май компанията има нужда от опровержение на опровержението... Както и @georgebg написа - нормално е да се опитват да замажат проблема, който неимоверно би навредил на компанията, особено още при стартирането на услугата... 

Връзка към коментар
13 hours ago, Topfly said:

Колелета явно се крадат по малко, защото те се заключват на стоянки, които често са наблюдавани с камери...

Разходи се в Далас, например и виж дали велосипедите там се заключват на стоянки, които "често са наблюдавани от камери".  Най-смешното е, че една от компаниите, които предлагат/ха такива велосипеди е ЛаймБайк...

https://www.texasmonthly.com/news/rise-fall-dockless-bike-sharing-dallas/

image.png.5cfb4b535ae3a25006957a157cc2587a.png

Връзка към коментар

Всичките тези модели за free-flow споделени тротинетки и колела са изключително иновативни, но из цяла Европа липсват абонаментни тарифи. Някои предлагат пакети с по-ниски единични цени, които все пак остават височки за ежедневно ползване. В резултат, който иска да кара тротинетка или колело ежедневно, си купува свои, а услугата се ползва инцидентно от случайни потребители. Докато услуги с абонамент и фиксирани станции като парижкия Велиб са интегрална част от градския транспорт там.
Много по-смислена щеше да бъде услуга със задължително закачване в зарядни станции на "местата за паркиране", обаче инвестицията е в пъти по-висока и фирма като Лайм никога не би се набутала така. Друго си е да предлагаш пари на хората да заредят тротинетка в магазина или офиса си, freeriding на макс.

Връзка към коментар
8 hours ago, chandni said:

@Topfly, май компанията има нужда от опровержение на опровержението... Както и @georgebg написа - нормално е да се опитват да замажат проблема, който неимоверно би навредил на компанията, особено още при стартирането на услугата... 

Не мога да разбера за какъв точно проблем говориш? Освен хейтърите никой юзер не го интересува крадат или не крадат тротинетките на Lime. Евентуалната кражба на част от тротинетките не прави по лоша услугата на Lime.Това максимум е проблем на фирмата и инвеститорите, но да лъжеш по подобен въпрос инвеститорите е равносилно да фалшифицираш баланса на фирмата. За подобно нещо в САЩ веднага ще те вкарат в затвора...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.