Прескочи до съдържание

Споделяне на превозни средства (Spark и подобни)


Препоръчани мнения

8 hours ago, akair said:

Разходи се в Далас, например и виж дали велосипедите там се заключват на стоянки, които "често са наблюдавани от камери".  Най-смешното е, че една от компаниите, които предлагат/ха такива велосипеди е ЛаймБайк...

https://www.texasmonthly.com/news/rise-fall-dockless-bike-sharing-dallas/

image.png.5cfb4b535ae3a25006957a157cc2587a.png

Cherry picking 🙂 Повечето системи за споделени велосипеди по света са свързани с фиксирани стоянки. Излизането от този модел явно е патент на Lime, който създава сериознини проблеми. Ако фирмата се провали няма да е поради кражбата на велосипеди, тротинетки и т.н. а поради големият отпор срещу хаоса, който създават.

  • Смея се 2
Връзка към коментар

@Брани подобни снимки нищо не доказват, защото Lime се зарежда от частни лица. Кой и как събира тротинетките за да ги зареди си е негова работа..Аз също видях веднъж как качват тротинетка на Lime  в частна кола и бях убеден, че я крадат, но след това прочетох, че това е част от бизнес модела на компанията.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , Topfly каза:

@Брани подобни снимки нищо не доказват, защото Lime се зарежда от частни лица. Кой и как събира тротинетките за да ги зареди си е негова работа..Аз също видях веднъж как качват тротинетка на Lime  в частна кола и бях убеден, че я крадат, но след това прочетох, че това е част от бизнес модела на компанията.

 

 

Само че точно тези "майнички" са ги хванали да ги крадат... 

Връзка към коментар

Загуба на време

Кражбата на тротинетки е до голяма степен загуба на време. Те нямат бутон за включване и изключване, така че да се карат без софтуер и извън мрежата на Lime, а и са правени по специален дизайн на компанията - това означава, че частите им не могат да бъдат използвани за нещо друго.

Електрическите тротинетки на Lime (както и на всички останали компании в тази сфера в глобален мащаб) се управляват чрез софтуер - отключват се и се заключват чрез приложение. Дори и чисто теоретично софтуерът да бъде разбит, батерията на тротинетките издържа по-малко от час, след което се нуждаят от зареждане - което обаче отново е по поръчка на Limе и не може да бъде намерено в търговската мрежа.

"Хората трябва да разберат, че електрическите тротинетки са услуга за споделена мобилност в града. Те не могат да се използват, без да бъдат отключени, тъй като колелата са блокирани и при опит за преместване се задейства алармен сигнал", казват още от компанията. "Тротинетките се следят постоянно от GPS система и могат да бъдат намерени по всяко време. Lime разработва свой собствен персонализиран модел тротинетки, което означава, че ако някой се опита да вземе определени части от нашите тротинетки, те няма да бъдат подходящи за никой друг модел на пазара."

 

Крадат ли се електрическите тротинетки в София

Медии твърдят, че има десетки откраднати машини, но компанията Lime казва друго

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2019/08/27/3955867_kradat_li_se_elektricheskite_trotinetki_v_sofiia/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
15 minutes ago, Topfly said:

Загуба на време

Кражбата на тротинетки е до голяма степен загуба на време. Те нямат бутон за включване и изключване, така че да се карат без софтуер и извън мрежата на Lime, а и са правени по специален дизайн на компанията - това означава, че частите им не могат да бъдат използвани за нещо друго.

Електрическите тротинетки на Lime (както и на всички останали компании в тази сфера в глобален мащаб) се управляват чрез софтуер - отключват се и се заключват чрез приложение. Дори и чисто теоретично софтуерът да бъде разбит, батерията на тротинетките издържа по-малко от час, след което се нуждаят от зареждане - което обаче отново е по поръчка на Limе и не може да бъде намерено в търговската мрежа.

"Хората трябва да разберат, че електрическите тротинетки са услуга за споделена мобилност в града. Те не могат да се използват, без да бъдат отключени, тъй като колелата са блокирани и при опит за преместване се задейства алармен сигнал", казват още от компанията. "Тротинетките се следят постоянно от GPS система и могат да бъдат намерени по всяко време. Lime разработва свой собствен персонализиран модел тротинетки, което означава, че ако някой се опита да вземе определени части от нашите тротинетки, те няма да бъдат подходящи за никой друг модел на пазара."

 

Крадат ли се електрическите тротинетки в София

Медии твърдят, че има десетки откраднати машини, но компанията Lime казва друго

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2019/08/27/3955867_kradat_li_se_elektricheskite_trotinetki_v_sofiia/

Taка става, когато журналист/икономист се сблъска с техника ... няма копче, значи няма как да работи 😉

Тротинетката е едно елементарно творение, и не е необходимо да се възвеличава чак толкова 🙂 . Батерия, двигател, контролер за управление на двигателя, колела - това е. А и това "гениално" допълнение на Лайм - прекъсване на захранването между батерия и двигател с помоща на апликейшън, което модулче, във всеки сервиз за аларми, могат да демонтират, заедно с гпс-а за 15тина минути и да заменят ..... с какво - с копчее 🙂 

А цялата "драма" с това дали се крадат или не, вече я коментирахме - първо няма как Лайм да признаят че имат проблем, защото този проблем ще се задълбочи .... второ - няма лоша реклама, това дори и маркетолозите на Лайм го знаят ...

Връзка към коментар

Дали се крадат сега или не, тук, в БГ, не е много показателно.

Услугата е доста нова.

Самия факт, че @Topfly все още не ви е "плеснал" някоя графика или торта с точни проценти е показателен.

Стълбчето/сектора на откраднатите тротинетки клони към 0.

 

Но времето ще покаже.

Въпросът не е в бизнес модела на компанията, а в бизнес модела на крадците.

Ако те оптимизират разходите си по тунинговането на една тротинетка, така че приходите от продажбата й да надхвърлят разходите, тия зеленикави "въшки" ще изчезнат от София. Те и без друго само пречат на колите, а и на цялото движение, което иначе си е перфектно.

 

Аз  залагам 2:1 в полза на крадците.

 

  • Смея се 2
Връзка към коментар

И аз някак все очаквам да видя "костюмари" масово да се "извозват" (тая дума вече официално си я крада от @AlexandraKo и това е) по тоя начин, даже се поразрових набързо в телефона, понеже често си щракам безцелно на посоки, и първата снимка, която открих е от категорията "Precious Moments"... 

 

lime-s.jpg.3a9d6dc637056b50218737abefc75cb8.jpg

 

Вие, разбира се, ще ми кажете къде съм ги снимал и на къде са тръгнали и за колко време ще стигнат до там...?  (май обърках темата). И да не решите, че понеже пише VEN ICE на стената има нещо общо с @ven62 и негов замаскиран "офшорен" бизнес например... 


Сега си представете само каква семейна идилия може да настане скоро...

 

ducks.jpg.8f9ea6c7c6531cb1474be957b42e952e.jpg

  • Харесвам 2
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 10 минути , Adventurer каза:

И аз някак все очаквам да видя "костюмари" масово да се "извозват" (тая дума вече официално си я крада от @AlexandraKo и това е)

 

lime-s.jpg.3a9d6dc637056b50218737abefc75cb8.jpg

ducks.jpg.8f9ea6c7c6531cb1474be957b42e952e.jpg

Добре де, давам ти я, ама, не за винаги:)))))))))

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Едно нещо не ми е ясно, защо темата с кражбите предизвика толкова голям интерес? Заради това, че разни медии няма с какво друго да си пълнят, там каквото си пълнят или мислите, че сме най-крадливото племе на света, което по един или друг начин се внушава от няколко дни. 

 

Преди време така упорито ни занимаваха с откраднати колички за пазаруване от големите магазини, та едва ли не у нас не трябвало да ги има въобще, защото хората ги крадели и се возели с тях по улиците виждаш ли... да не говорим, че това вероятно може да е и доста по-доходоносно, да се работи на едро, нямат уникални части и GPS май още не са им сложили...  

 

Общо взето всеки път, когото някой реши да внедрява нещо ново у нас и първите реакции са от типа... "ооо, ти ше видиш са за колко време че ги потрошат и изкрадат, ти Ганя не познаваш ли?"... народопсихология ли му викаха на това, какво ли?!

 

Този тип компании обикновено са си преценили рисковете и се борят активно с кражбите и вандализма "по света и у нас" и по всякакъв възможен начин, ако трябва дори и със стимулиране на обществото само да си гледа интереса, а не да е в ролята на "сеирджия". 

 

How We're Solving The Shared Scooter Theft Problem
https://www.forbes.com/sites/johnfrazer1/2019/02/07/how-were-solving-the-shared-scooter-theft-problem/#1fdcf274138e  
  

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
3 hours ago, Adventurer said:

Едно нещо не ми е ясно, защо темата с кражбите предизвика толкова голям интерес? Заради това, че разни медии няма с какво друго да си пълнят, там каквото си пълнят или мислите, че сме най-крадливото племе на света, което по един или друг начин се внушава от няколко дни.

Според народопсихологията България е най-гаднотото, бедното, престъпното и безнадежно място на света. Всеки който потвърди тази теза е е добре дошъл и може да очаква широка народна подкрепа за разпространение на подобни мисли. Ако обаче дръзнеш да оспориш тази теза и не дай боже почнеш да говориш, че в България може да се случи нещо добро, може да очакваш хули, неодобрение, подигравки или съмнения за добросъвестността ти.

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

С тия тротинетки … сега минах по Ботев. Ами те са им нацвъкали паркингите през 50 метра.

 

Аз бих поставил нещата така:

Има тротоари (е, не са много гладки, но има) за пешеходци. Има улици (шосета, пътища) за МПС-та. Където има "точка на пресичане" тя се регулира и законово и де факто.

 

Нямам нищо против всякакви хора (костюмари, с папионки, фракове, с анцузи, с бански, без бански, гащници, …, всякакви) да ползват колелета, тротинетки, лагерни колички, каквото там си искат търкалящо се или не превозно средство.

Само, много моля, предварително това да е уредено - законово и на практика.

 

 

 

Връзка към коментар
8 hours ago, Topfly said:

Cherry picking 🙂 Повечето системи за споделени велосипеди по света са свързани с фиксирани стоянки. Излизането от този модел явно е патент на Lime, който създава сериознини проблеми. Ако фирмата се провали няма да е поради кражбата на велосипеди, тротинетки и т.н. а поради големият отпор срещу хаоса, който създават.

Виж, не са само Лайм. Ето ти още 2 компании - можеш да провериш в кои градове оперират: Ofo -  китайска компания за споделени велосипеди, които не са заключени за стойки. Компанията е финансирана от Алибаба, започнала е в Китай, преди да стъпи и на други пазари. Mobike - компания, която оперира в над 200 града на 3 континента.

Call a bike е система на Дойче Бан, която оперира от 1998-ма:

image.png.f3103a54780b3842e1c608e4e96265bc.png

 

Спорно е дали "Повечето системи за споделени велосипеди по света са свързани с фиксирани стоянки" 😉

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
53 minutes ago, akair said:

 

Спорно е дали "Повечето системи за споделени велосипеди по света са свързани с фиксирани стоянки" 😉

 

Спори тогава 🙂 Моето нерепрезантетивно проучване показва, че споделените велосипеди типично се взимат и оставят на стоянки..Този път няма да предоставям графики и таблици, които доказват тезата ми 🙂

 

Ето още едно интересно мнение за кражбите на споделени тротинетки и народопсихологията:

 

Извинете, тук краде ли се?

https://maikomila.bg/извинете-тук-краде-ли-се/

 

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
5 minutes ago, Topfly said:

Моето нерепрезантетивно проучване показва, че споделените велосипеди типично се взимат и оставят на стоянки.

Еми щом ти е нерепрезентативно проучването, не прави подвеждащи и/или неточни обощения. 😉 Това само би помогнало на дискусията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Лично мнение за Lime - ползвал съм ги в Брюксел, и там не са евтини (по 30 цента на минута мисля, че бяха). Там са разхвърляни в целия град, в София се опитват да направят обособени места (ще видим колко успешно). В Брюксел има доста прилична инфраструктура за колела, скутери и тротинетки за разлика от София. Зимата в София е доста по-сериозна със сняг и т.н., на практика това скъсява сериозна сезона на тротинетките. Също така исторически на Запад имат много по-сериозни традиция в подобни транспортни средства отколкото тук. 

Цената е височка за България - доближава се до Спарк, а там имаш кола с покрив, можеш да пренасяш багаж и хора. 

 

Не на последно място - идат избори и Общината използва всякакви възможности да вкара модерност в седмиците преди изборите. За 10 год. същата тази Общин не успя да вкара колела под наем... (за разлика от Бургас например)

 

Според мен публиката им ще е чужденци, които са свикнали с тях от родината си (като видят нашата инфраструктура ще се озъбят), както и тийнейджъри и разни хипстъри. Разбира се, не ме разбирайте погрешно това е стъпка напред, а не встрани или назад, така че им стискам палци и вероятно ще ги ползвам понякога. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
14 hours ago, sndos said:

Според мен публиката им ще е чужденци, които са свикнали с тях от родината си (като видят нашата инфраструктура ще се озъбят), както и тийнейджъри и разни хипстъри. Разбира се, не ме разбирайте погрешно това е стъпка напред, а не встрани или назад, така че им стискам палци и вероятно ще ги ползвам понякога. 

Е, тийнейджъри-тийнейджъри, ама над 18-годишни.

 

Слушах, че и септември уж се очаква още една фирма за тротинетки под наем да почне да действа в София.

Връзка към коментар

Един външен поглед за инфраструктурата в София:

 

Lime е най-добре наложена в Западна Европа, където инфраструктурата е много по-добре оптимизирана за електрически тротинетки. София е оптимизирана преди всичко за коли. Проблем ли е инфраструктурата тук за вас?

- София има много велоалеи, което е добро начало. Аз съм от Будапеща, където започнахме работа през май. Там имаме добра инфраструктура, но не толкова зони за колела и пешеходци. Или пък Букурещ, където велоалеи на практика не съществуват. Хората карат по тротоара, там се паркират и коли и, изглежда, малко хора ги интересува. Тук, в София, аз виждам, че вече имате велоалеи, че всичко е добре разделено, паркирането е уредено. Не виждам София като град с лоша инфраструктура или предизвикателство.

 

Каква е разликата между пазара в Източна Европа и Западна Европа?

- Това, което е интересно е, че всичките ни градове в Източна Европа са на печалба. Всичките вървят много добре. Тротинетките се ползват по различни начини на различните пазари. Например в Будапеща пътуванията са много по-дълги, а и са много популярни сред туристите. Във Варшава са много по-кратки, но и много по-чести. Понякога някои потребители там ползват тротинетки по четири пъти на ден. Всеки град е различен – във Виена електрическите тротинетки вече са част от културата, там имаме конкуренция от още 5-6 компании.

 

Тамаш Тот: Не виждам София като град с лоша инфраструктура

Мениджърът операции в Lime пред "Капитал"

https://www.capital.bg/biznes/intervjuta_i_komentari/2019/08/30/3956768_tamash_tot_ne_vijdam_sofiia_kato_grad_s_losha/?fbclid=IwAR1sqOpcK_ZAFmZBCmLeAB6PCZ0Vsh_iR42QVYswxt4hmrlKJ49ihpFvdag

Връзка към коментар

Готови сме да влезем на пазара, но изчакваме разговорите с общината", коментира пред "Капитал" Радослав Стоянов от българската FLY. Компанията обмисля да влезе с 40 тротинетки. Lime вече има на терен "поне 150" с готовност за неколкократно увеличение на тази бройка, а българската Hobo, която залага на по-масивни модели, ще вкара на улиците на София още 100 в началото на септември. Освен тях желание са изявили и международните VOI и Blinkee, а към чисто българските играчи може да се добави и BRUM.

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/08/30/3956767_nashestvieto_na_trotinetkite/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
4 hours ago, Topfly said:

Готови сме да влезем на пазара, но изчакваме разговорите с общината", коментира пред "Капитал" Радослав Стоянов от българската FLY. Компанията обмисля да влезе с 40 тротинетки. Lime вече има на терен "поне 150" с готовност за неколкократно увеличение на тази бройка, а българската Hobo, която залага на по-масивни модели, ще вкара на улиците на София още 100 в началото на септември. Освен тях желание са изявили и международните VOI и Blinkee, а към чисто българските играчи може да се добави и BRUM.

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/08/30/3956767_nashestvieto_na_trotinetkite/

Уж предимството на Лайм, което ни изтъкна, беше - 1 приложение - 100 града, сега в София ще имаме 20 приложения - 1 град 😉 , поне да ги караха на плодове - ананас, портокал, киви, малина и т.н. поне по цветовете ще се ориентираме 😄

Връзка към коментар

Тема за размисъл: https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/09/03/3958579_e-trotinetkite_ne_sa_chak_tolkova_zeleni_i_zdravoslovni/?ref=home_layer2

От продължителността на ползване - 28 до 32 дни, през 8-те процента, които споделят, че биха я ползвали, до екологичните и здравословни ефекти.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Преди малко карах едно от BMW-тата на Спарк, да видя луксозния им клас у-а.

 

Еми...усещането беше странно, за да не кажа обидна дума 🙂 Може би е настройка, но рекуперацията беше супер силна, на практика количката се караше само с педала на газта (тока? :)), в момента в който го пуснеш все едно си натиснал спирачка и колата рязко намалява и без да го правиш. Може би се свиква, но на мен като за първи път ми беше много некомфортно.

 

Интериорът е шашав. Прилича по-скоро на някакъв опит да си нестандартен заради самата нестандартност, вместо да използваш предимствата които ти дава липсата на скоростен лост и т.н. за да направиш нещо наистина комфортно и приятно за присъствие. Основният доминиращ елемент беше нещо средно между плексиглас и фибростъкло?? Две супер малки екранчета (камерата за задно виждане беше първокласна, признавам!) и огромно празно пространство на таблото. Да се чуди човек защо им е това пространство като минават с 4-5 инча дисплеи, може би по-горни нива имат по-големи, ама спарк май се хвалеха, че това е най-високото ниво на оборудване... Даже щракнах снимка, вижда се черно-сивият плексиглас и двете малки екранчета:

 

image.png

 

Въобще, това залитане на спарк в по-луксозния клас не го разбирам. Работния им кон и най-функционален автомобил си остават VW-up - леко, повратливо, можеш да го паркираш където искаш и двойно по-евтино. Голяма работа, че на повечето от тях вече броните им висят на свински опашки, вършат работа. БМВ-то е явно с цел гъзария, ама освен единия бадж аз нищо премиум не видях в него. Мерак ми беше да ги видя какво представляват, но вече активно ще ги избягвам ако в квартала има от другите им колички.

 

Карал съм повечето техни неща (без Хюндай Ioniq) и определено смятам Hyundai Kona за най-добрият им автомобил в момента, следван от VW-up, който пък печели с по-малките си размери и по-ниска цена. 

 

 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
2 minutes ago, Георги said:

Преди малко карах едно от BMW-тата на Спарк, да видя луксозния им клас у-а.

 

Еми...усещането беше странно, за да не кажа обидна дума 🙂 Може би е настройка, но рекуперацията беше супер силна, на практика количката се караше само с педала на газта (тока? :)), в момента в който го пуснеш все едно си натиснал спирачка и колата рязко намалява и без да го правиш. Може би се свиква, но на мен като за първи път ми беше много некомфортно.

 

Интериорът е шашав. Прилича по-скоро на някакъв опит да си нестандартен заради самата нестандартност, вместо да използваш предимствата които ти дава липсата на скоростен лост и т.н. за нещо наистина комфортно и приятно за присъствие. Основния доминиращ елемент беше нещо средно между плексиглас и фибростъкло?? Две супер малки екранчета (камерата за задно виждане беше първокласна, признавам!) и огромно празно пространство на таблото. Да се чуди човек защо им е това пространство като минават с 4-5 инча дисплеи, може би по-горни нива имат по-големи, ама спарк май се хвалеха, че това е най-високото ниво на оборудване... Даже щракнах снимка, вижда се черно-сивият плексиглас и двете малки екранчета:

 

image.png

 

Въобще, това залитане на спарк в по-луксозния клас не го разбирам. Работния им кон и най-функционален автомобил си остават VW-up - леко, повратливо, можеш да го паркираш където искаш и двойно по-евтино. Голяма работа, че на повечето от тях вече броните им висят на свински опашки, вършат работа. БМВ-то е явно с цел гъзария, ама освен единия бадж аз нищо премиум не видях в него. Мерак ми беше да ги видя какво представляват, но вече активно ще ги избягвам ако в квартала има от другите им колички.

 

Карал съм повечето техни неща (без Хюндай Ioniq) и определено смятам Hyundai Kona за най-добрият им автомобил в момента, следван от VW-up, който пък печели с по-малките си размери и по-ниска цена. 

 

 

На Hyundai Kona-та се регулираше много лесно рекуперацията, та чак до този  "ефект на внезапно спиране", тук няма ли някакви нива ?

Връзка към коментар
преди 1 минута , georgebg каза:

На Hyundai Kona-та се регулираше много лесно рекуперацията, та чак до този  "ефект на внезапно спиране", тук няма ли някакви нива ?

Сигурно има, ма нямаше кой да губи минути да ръчка 🙂 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.