Прескочи до съдържание

Споделяне на превозни средства (Spark и подобни)


Препоръчани мнения

2 hours ago, Victoria said:

Вече защо ги има само на Т2 нямам идея, но сигурно имат причина.

То е голямо постижение че издействаха да имат паркинг на Т2, не са много лесни такива преговори, особено с летището 😉 ..

1 minute ago, chandni said:

Гледайки картата на метрото в София и на покритието на Спарк, не виждам последните да имат някакво кой знае какво териториално предимство, да не говорим, че в задръстванията няма как с лек автомобил да се изпитва удобство или да се печели време спрямо метрото. 

Аз съм на поне 10 мин. от спирка на метрото, със Спарк стигам до летището до 12-те мин. на първоначално плащане, с метрото ми е към 45 мин. път в тунел, без  светлина, със скърцания, с навалица, миризми 😉 и т.н. - затова и предпочитам да си ги спестя тези екстри, когато мога. 

Връзка към коментар
На 16.09.2019 г. в 13:55, georgebg каза:

Аз съм на поне 10 мин. от спирка на метрото, със Спарк стигам до летището до 12-те мин. на първоначално плащане, с метрото ми е към 45 мин. път в тунел, без  светлина, със скърцания, с навалица, миризми 😉 и т.н. - затова и предпочитам да си ги спестя тези екстри, когато мога. 

Със сигурност има хора, за които това е по-удобният начин за придвижване, но е факт, че Т1 има много по-крещяща нужда от стоянка на Спарк, отколкото Т2. Надявам се, че ще се появи такава и на Т1.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Just now, chandni said:

Със сигурност има хора, за които това е по-удобният начин за придвижване, но е факт, че Т1 има много по-крещяща нижда от стоянка на Спарк, отколкото Т2. Надявам се, че ще се появи такава и на Т1.

Нали има безплатен шатъл между терминалите, а и на Т1 не виждам къде биха отделили паркинг за целта ...

Връзка към коментар
В момента, georgebg каза:

Нали има безплатен шатъл между терминалите, а и на Т1 не виждам къде биха отделили паркинг за целта ...

Цитат

Летище София осигурява директен транспорт между Терминал 1 и Терминал 2 без междинни спирки по маршрута. Автобусите, обозначени като трансферни, се движат ежедневно от 05:00 - 23:00 ч на интервали : 05:00 - 07:00 ч. на всеки 30 мин;  07:00 – 19:00 ч. на всеки 15 мин;.19:00 - 23:00 ч. на всеки 30 мин. 

Ако шатълът ти тръгва след 25 минути, защото точно преди 5 минути си го изпуснал, а от там нататък трябва да чакаш и влака на метрото или тепърва със Спарк да бориш трафика, може да се окаже, че си си изпуснал последния шанс за деня за напускане на Мордор... :girl_crazy:Друго би било ако излизайки от Т1 директно можеш да се метнеш на Спарк и да тръгнеш.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
2 minutes ago, chandni said:

Ако шатълът ти тръгва след 25 минути, защото точно преди 5 минути си го изпуснал, а от там нататък трябва да чакаш и влака на метрото или тепърва със Спарк да бориш трафика, може да се окаже, че си си изпуснал последния шанс за деня за напускане на Мордор... :girl_crazy:Друго би било ако излизайки от Т1 директно можеш да се метнеш на Спарк и да тръгнеш.

Стана малко като чат, но понеже винаги кацам на Т2, то едва в около 20% от случаите успявам да си взема Спарк - просто ситуацията е такава, че никой не се грижи да има достатъчно автомобили  там, всичко е оставено на самотек. Така че и да има на Т1 паркинг за Спарк, пак нищо не ти е гарантирано, а е на късмет 🙂 

Връзка към коментар
1 hour ago, chandni said:

Гледайки картата на метрото в София и на покритието на Спарк, не виждам последните да имат някакво кой знае какво териториално предимство, да не говорим, че в задръстванията няма как с лек автомобил да се изпитва удобство или да се печели време спрямо метрото. 

Не е баш така. Спаркове могат да се оставят на места като Скайсити мол, НИМ и разни други места, които нямат общо с метрото.

Аз също живея до метро, но на 10 минути пеша, което значи мъкнене на багаж, което не е много гот.

Връзка към коментар

Никаква сила не може да ме накара да сляза с куфар в метрото. Просто няма такава. Или такси, или...каквото има.

София тепърва ще трябва да тъси алтернативи за личен транспорт, защото общественият все повече остава със затихващи социални функции. Колкото до Lime...с него, смея да твърдя, настъпва една промяна, която е много по-голяма от това да има тротинетки по пътищата. Стана така, че шефът на КАТ увисна с главата надолу и никой не посмя да го подкрепи. Изгледах цялата драма с невероятно удоволствие, защото това беше повратен момент от историята. В един момент се оказа, че милицията в БГ вече не може да пише правилата. Ще е бавно и трудно. Обаче първата крачка се случи. Гледах и проектозакона. На практика са приравнени на велосипеди. Почти като прецедент, законопроект се качва за обществено обсъждане през сайта на доста второстепенна структура като ДАБДП, която дори не е разпоредител с бюджет. Не е заради изборите. Увиснаха жестоко заради мърлява полицейщина, продължаваща от десетилетия. И сега вече има кръв във водата. Тепърва много неща ще се променят. И един ден може би на децата си ще разказваме как някога всичко е започнало от едни тротинетки...

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
31 minutes ago, santaclash sc said:

Никаква сила не може да ме накара да сляза с куфар в метрото. Просто няма такава. Или такси, или...каквото има.

София тепърва ще трябва да тъси алтернативи за личен транспорт, защото общественият все повече остава със затихващи социални функции. Колкото до Lime...с него, смея да твърдя, настъпва една промяна, която е много по-голяма от това да има тротинетки по пътищата. Стана така, че шефът на КАТ увисна с главата надолу и никой не посмя да го подкрепи. Изгледах цялата драма с невероятно удоволствие, защото това беше повратен момент от историята. В един момент се оказа, че милицията в БГ вече не може да пише правилата. Ще е бавно и трудно. Обаче първата крачка се случи. Гледах и проектозакона. На практика са приравнени на велосипеди. Почти като прецедент, законопроект се качва за обществено обсъждане през сайта на доста второстепенна структура като ДАБДП, която дори не е разпоредител с бюджет. Не е заради изборите. Увиснаха жестоко заради мърлява полицейщина, продължаваща от десетилетия. И сега вече има кръв във водата. Тепърва много неща ще се променят. И един ден може би на децата си ще разказваме как някога всичко е започнало от едни тротинетки...

Вчера за малко да ме блъсне велосипед, на нормален тротоар за пешеходци !

След като няма велоалея, трябва да се движи по пътното платно, плътно  в дясната част ...

През градинката до халите, необезпокояван си мина бензинов скутер, разбира се със 120 кг чичко на него ...

Та знаят ли велосипедистите, правилата по които трябва да се движат, че да разчитаме че и тротинеткаджиите ще спазват същите правила?

Или когато реша да съм пешеходец, да си нося лека алуминиева бухалка за отстояване правото да си ползвам тротоара.

За такава кръв ли говореше, че не разбрах 😉 ...

Закона е закон, хубав или лош, на обществено обсъждане на първостепенан или треторазрядна институция - това няма значение, след като никой няма намерение да го спазва ...

Връзка към коментар
преди 2 часа, santaclash sc каза:

Никаква сила не може да ме накара да сляза с куфар в метрото. Просто няма такава. Или такси, или...каквото има.

София тепърва ще трябва да тъси алтернативи за личен транспорт, защото общественият все повече остава със затихващи социални функции. Колкото до Lime...с него, смея да твърдя, настъпва една промяна, която е много по-голяма от това да има тротинетки по пътищата. Стана така, че шефът на КАТ увисна с главата надолу и никой не посмя да го подкрепи. Изгледах цялата драма с невероятно удоволствие, защото това беше повратен момент от историята. В един момент се оказа, че милицията в БГ вече не може да пише правилата. Ще е бавно и трудно. Обаче първата крачка се случи. Гледах и проектозакона. На практика са приравнени на велосипеди. Почти като прецедент, законопроект се качва за обществено обсъждане през сайта на доста второстепенна структура като ДАБДП, която дори не е разпоредител с бюджет. Не е заради изборите. Увиснаха жестоко заради мърлява полицейщина, продължаваща от десетилетия. И сега вече има кръв във водата. Тепърва много неща ще се променят. И един ден може би на децата си ще разказваме как някога всичко е започнало от едни тротинетки...

И кои са тези промени, които настъпват, че аз нещо не ги виждам?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Компанията за споделени електромобили "Спарк" се оплака от вандалска акция срещу колите ѝ

"Петнадесет коли на компанията за споделени електромобили в София "Спарк" са били обект на вандализъм от събота до сега. Само снощи на седем превозни средства са били счупени страничните стъкла. Това каза пред журналисти пиарът на "Спарк" за България Боян Бакърджиев."

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
On 10/2/2019 at 6:48 PM, Фичо said:

Компанията за споделени електромобили "Спарк" се оплака от вандалска акция срещу колите ѝ

"Петнадесет коли на компанията за споделени електромобили в София "Спарк" са били обект на вандализъм от събота до сега. Само снощи на седем превозни средства са били счупени страничните стъкла. Това каза пред журналисти пиарът на "Спарк" за България Боян Бакърджиев."

Вадализмът не е само български патент. Този мъж е обвинен в САЩ за рязане на спирачките на 140 тротинетки:

 

 

  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Установихме, че в Източна Европа ни цакат с качеството на препаратите, качеството на храните и не знам докъде стигна "борбата на бедните" с това отношение на богатите, но се оказа че ни цакат и с тротинетките ...

Ето Lime в Мюнхен и Lime в София:

Открийте приликите 🙂 ако можете , на живо тази на запад изглежда с 2пъти по големи гуми, и доста по-голяма батерия ... дали е случайно?

scooterBulgaria: Electric Scooters Can Now be Rented From 200 Points in Sofia

Връзка към коментар
преди 1 час, georgebg каза:

Установихме, че в Източна Европа ни цакат с качеството на препаратите, качеството на храните и не знам докъде стигна "борбата на бедните" с това отношение на богатите, но се оказа че ни цакат и с тротинетките ...

Ето Lime в Мюнхен и Lime в София:

Открийте приликите 🙂 ако можете , на живо тази на запад изглежда с 2пъти по големи гуми, и доста по-голяма батерия ... дали е случайно?

scooterBulgaria: Electric Scooters Can Now be Rented From 200 Points in Sofia

И на мен това ми направи впечатление в Берлин. Имат и по-солидни амортисьори. За батериите имам логично обяснение - в София можеш да изминеш толкова малко разстояние, че инвестицията в по-голяма не си заслужава 🙂

Допускам обаче, че по-хубавите тротинетки просто вървят ръка за ръка с по-хубави велоалеи.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, georgebg каза:

Установихме, че в Източна Европа ни цакат с качеството на препаратите, качеството на храните и не знам докъде стигна "борбата на бедните" с това отношение на богатите, но се оказа че ни цакат и с тротинетките ...

Ето Lime в Мюнхен и Lime в София:

Открийте приликите 🙂 ако можете , на живо тази на запад изглежда с 2пъти по големи гуми, и доста по-голяма батерия ... дали е случайно?

scooterBulgaria: Electric Scooters Can Now be Rented From 200 Points in Sofia

В София и не ги карат на дълги разстояние, така че....

 

"В съобщение до медиите Lime разкри, че пътуванията се равняват на близо 4,5 обиколки на Земята, а средното изминато разстояние за пътуване е 1,28 км."

Толкова за "революцията" на тротинетките.

 

https://www.investor.bg/novini/261/a/lime-dostignahme-100-hil-pytuvaniia-v-sofiia-293628/

Връзка към коментар

Не знам, в Мюнхен павета не видях, нито неравности, дупки и т.н., че да има необходимост от голям диаметър гуми, а за разстоянията - че той е по-малък от София 😉 ...

Според мен в София  са стари модели, които са ги рециклирали за употреба в "трети" страни ....

Връзка към коментар
преди 2 минути , georgebg каза:

Не знам, в Мюнхен павета не видях, нито неравности, дупки и т.н., че да има необходимост от голям диаметър гуми, а за разстоянията - че той е по-малък от София 😉 ...

 

Интересно на какво Мюнхен е по-малък?! Дори да е на площ се съмнявам някой да тръгне от Горубляне до Надежда с това "превозно средство"

Връзка към коментар
17 minutes ago, tch said:

Интересно на какво Мюнхен е по-малък?! Дори да е на площ се съмнявам някой да тръгне от Горубляне до Надежда с това "превозно средство"

A защо му е на някой да измине същото разстояние в Мюнхен при положение, че другия им транспорт е в пъти по-развит от софийския, и затова да са необходими големи батерии ...

А "официално" се води 1.456 млн., а София 1.242 млн., но добре знаем как при едните регистрацията е задължителна, а при другите - изобщо ...

 

Връзка към коментар
преди 44 минути , georgebg каза:

A защо му е на някой да измине същото разстояние в Мюнхен при положение, че другия им транспорт е в пъти по-развит от софийския, и затова да са необходими големи батерии ...

А "официално" се води 1.456 млн., а София 1.242 млн., но добре знаем как при едните регистрацията е задължителна, а при другите - изобщо ...

 

Никога не съм си и помислял, че тази измишльотина промотирана от софийските а.к.а национални медии за 2-милионна София е пуснала толкова дълбоки корени. Но явно като се повтори една лъжа 100 пъти..... Според Евростат София е 1.7млн. а Мшнхен е 2.9 млн. Като дебело да подчертая, че тук става въпрос за агломерации. С други думи в тази сметка за София са включени Перник, Банкя, Костинброд и още много села и паланки. 

София расте минимално с по 3-4-хиляди души годишно, които идват изцяло от механичен прираст, тъй като естественият е отрицателен. Другите големи градове без промяна или с по няколко стотин човека в плюс на година.

https://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=met_pjangrp3&lang=en

Връзка към коментар

Разликата в Лаймчетата е, че софийските нямат никакви амортисьори. Ако отоврите Алибаба, ще видите каква е разликата в цената между тротинетка с амортисьори и такава без. Тия с амортисьори са над 1000$ най-често. Лаймчетата са супер поевтинени, което е нормално, предвид факта, че ще се ползват в убит от корупция и лошо управление град, където да се пребиеш в шахта е най-нормалното нещо на света.

Ползвам ги чат-пат тротинетките, но предпочитам тия на Хобо-именно заради амортисьорите. Огромна е разликата в стабилността.

 

Раздухването на мантрата, че София е голяма, е с цел да може да се краде и да се поддържа лошо нивото на обществените услуги с оправданието "пари няма, претоварени сме". Град, който го взимам с мотора от Божурище до Църна маца за 10-15 минути  през центъра по нищо не може да се води голям. То е...градче. При това центърът на София е с малка гъстота на населението, защото няма високи сгради.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
  • 5 месеца по-късно ...
Граф Вронски

@Георги, Жоро, как се наема автомобил за цял ден? Не виждам опция в приложението? 🤔

преди 2 минути , Граф Вронски каза:

@Георги, Жоро, как се наема автомобил за цял ден? Не виждам опция в приложението? 🤔

Намерих телефон за връзка. Просто си започва сесията и когато стигне сумата, вече съм в тарифата за цял ден.

Връзка към коментар
преди 5 часа, Граф Вронски каза:

@Георги, Жоро, как се наема автомобил за цял ден? Не виждам опция в приложението? 🤔

Намерих телефон за връзка. Просто си започва сесията и когато стигне сумата, вече съм в тарифата за цял ден.

Точно така, няма нужда да правиш нищо, всичко си е автоматично. 

 

Между другото май вече имат денонощен съпорт, което е добра стъпка напред. 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Ако все още не сте пробвали, вече има и скутери под наем, които са доста приятни за каране из града. Единственият минус е, че са лимитирани до50 км/час. Цените са същите като спарк, но карането е доста по приятно.

 

https://shareascoot.bg/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.