Прескочи до съдържание

10 дни в Кения през март 2020


Lindt

Препоръчани мнения

Помолих гида ми, от моето сафари , да ми предложи опции за Кения, с тръгване от Найроби или Момбаса. Или с тръгване Найроби и дроп в Момбаса. Понеже се опитва да пробие, се надявам да ми изпрати тази дни конкурентни оферти. Ще те държа в течение @Lindt

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Шефа каза да пусна програмата и цената на Терминал Турс, която получихме:

 

DAY 1: NAIROBI/MASAI MARA ( L,D)

After breakfast from your hotel, we pick you up at 08:00AM.At 09:00hrs, we depart for Masai Mara Game Reserve via the Great Rift Valley view point to view the Escarpment. Descend the escarpment and drive to Narok-town where you will stop for lunch. After lunch proceed to Masai Mara arriving in good time for game drive en-route to your self-contain camp/

Masai Mara is famous for its black manned lions and yearly migration of wildebeests. Game viewing in the afternoon is guaranteed.

 Dinner and overnight at Enchoro Wildlife camp or similar

 

The Masai Mara is Kenya’s arguably the most famous reserve. It’s smooth grass carpeted hills and plains dotted with flat topped acacia trees are full of rich faunal diversity, fulfilling the expectations of any visitor searching the African landscape for the BIG 5. Located west of the Great Rift Valley, Mara is a natural extension of the Serengeti plains in the neighboring Tanzania. The Mara River, the reserve’s backbone traverses north to south. This course is the natural barrier crossed each year by large migratory heard of wildebeest and zebra which march across the two parks in search of pasture, crossing en route, the crocodile infested Mara River. Coupled with ever watchful predatory cats in the midst, the annual migration is a risky affair and fraught with peril. Morning and evening game drives through the Marareserve gives you a chance of spotting a diverse array of wildlife including elephants, giraffe, black rhino, cheetah, gazelle, buffalo, hippo, various other herbivores and bird species.

 

DAYS 2: MASAI MARA – WHOLE DAY

 A full day spent game viewing a cross the rich savannah grassland and rolling hills. The famous Mara is renowned for its great herds of plain game, black-manned lions, leopard and cheetah but also contains numerous elephants and virtually every type of wildlife to be found here in the Mara.

 Dinner and overnight at Enchoro Wildlife Camp or similar

 

DAY 3: MASAI MARA/ NAKURU- (B, L, D)

 Early morning breakfast followed by game drive en route to Lake Nakuru- a soda lake. Famously Lake Nakuru attracts vast numbers of fabulously colored pink flamingos to its shallow waters. Arriving late in the evening .Hippo, various animals, black rhinos, giraffe, lion, leopards and a profusion of birds are also present at the lake.

 

Dinner and overnight at a LANET MAT FAM RESORT or similar

 

DAY 4: LAKE NAKURU TO LAKE NAIVASHA (B, L, D)

After breakfast, proceed for a game drive in the Rhino sanctuary which is home to a colony of    about 25 white and black Rhinos. Predators are also resident in the Park. Later, we leave forLake Naivasha Arriving late in the afternoon. Afternoon leisure with the option of exploring this lakeby taking a boat ride to Crescent Island for a negotiable fee at the crescent you will see some animals like giraffes hippos etc,

 Dinner and overnight at TAPHE GUESTS HOUSE or similar

 

DAY 5: LAKE NAIVASHA (HELLS GATE) AMBOSELI (B,L,D)

After breakfast proceed to hells gate park, Hell's Gate national park famous for its natural geysers, star rock towers and geothermal steam that make it one of the most atmospheric parks in Africa. This park was named for its pair of massive red tinged cliffs framing a geothermic active interior of steam vents and bubbling springs. Later leave Naivasha for Amboseli arriving late in the evening. Dinner and overnight stay at  KIMANA CAMP or similar

 

DAY 6 : AMBOSELI FULL DAY (B,L,D)

After breakfast, proceed for a morning game viewing drive. Return to the camp for lunch. After lunch, it’s at leisure or further evening game drive in search of herds of elephants, plains game and the several bird species that are resident in this park. Dinner and overnight at KIMANA CAMP or similar

 

DAY 7: AMBOSELI NAIROBI (B,L)

An early morning game drive followed by full breakfast then depart Amboseli with game drive en route we drop you back to Nairobi to catch your flight to Mombasa or to Zanzibar to extent your holiday or back at your place

 

 The above package will cost $890 usd per person group joining safari

 

 

What’s included?

·         The services of our knowledgeable English speaking driver/guide

·         Full board accommodation in self-contained-tents/camps + Meals on Safari (B.L.D)

·         Picnic-lunches at the Mara-River on the second day as indicated

·         All the Park entrance/ conservation fees

·         Transport in a safari Micro-Toyota 4x4 wheel-drive with a pop-up-roof for wildlife viewing and photography.

·         guaranteed window/and comfortable seats

·         06nights/7days staying in the Amboseli /Naivasha / Nakuru /Masai Mara

·         game viewing-drives as per safari program

·         bottled mineral water throughout the safari

·         Return transfer to your place of staying

·         Emergency flying doctors evacuation cover up to a radius of 1000-km ex-Nairobi

·         All applicable taxes & government tolls

 

Cost excludes:

·         Soft drinks, juices, alcoholic and other beverages taken with lunch/dinner

·         The optional visit to tribal villages e.g. visit to a Maasai village $ 20 PP, its also negotiable with the masaichief Ballon safari in the Mara $ 450 pp-bookable before departure.

·         Tip to driver/guide

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 23 минути , Happy_Traveler каза:

А с колко други хора делите джипа по време на сафаритата? 

Това обикновено не е ясно предварително. Може дори и сами да са, ама малко вероятно. Ама понеже им знам бусовете - макс. 7 пътника може да има (ако всички са до прозорец). Попитайте колко ще струва все пак за частно. Според мен макс. 150$ на човек отгоре, което поне според мен си струва, ако човек имА възможност.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 32 минути , Happy_Traveler каза:

А с колко други хора делите джипа по време на сафаритата? 

По принцип май са бусове за 6 души. Ама това съвсем не е офертата, която ще приемем. Аз писах опознавателен имейл с въпроси с надежда да ми даде програми за Цаво и Амбосели или за Масай Мара с езерата, или за езерата с Меру и Самбуру. Или пък за всичките 10 дни някаква конфигурация. И да ме посъветва кое е подходящо за март. 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И на мен не ми харесва идеята за повече от 4 човека в джип. Аз като бях - бяхме 4-ма и беше оптимално според мен. На най-задните седалки така клатеше, че все едно е обучение за пилоти. 🙂 

 Ще следя темата ти и споделяй с детайли за сафаритата.  До Момбаса мислите ли да ходите, Диани бийч например? 

Ето ти номер на едно момче с добър английски, който кара Убър. Казва се Франсис +254 712 688842. Има WhatsApp. Взима около 45-50 долара от Найроби до Момбаса трансфер с кола и 2-3 дена обикаляне там, мисля, че е много добра цена. Понякога казва някакви други високи цени, но тази е реалната.

 

Ето ти и моят пътеводител за Найроби:

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Чувствам се като че разговарям с колега-китаец. Ние пращаме имейл с въпроси към Нелсън и получаваме копирана програма, несъответстваща на никой параметър. 

Междувременно прерових safaribooking.com  Ако приемем, че предпочитаме бюджетно сафари за под 200 долара на ден, тогава комбинациите са почти еднакви, със спане извън парка, 2-3 дни в път и езера. Приемам го като подразбиращо се заради цената. Но ако искам индивидуален тур, тогава цената скача или ми остава 1 оператор с лоша оценка. 

Така че се чудя ако всички пътували с Нелсън са били сами, дали не е най-добре да си разменим 40 имейла, докато получа офертата, която желая. Или в ниския според мен сезон, мога да рискувам и с други компании и пак да се окажем самички. Всички магеланци са писали, че не могат да си представят да си споделят возилото. Какво му е страшното на това? По-лошо ли е от спане извън парка? Или от смотана програма. Как да степенувам компромисите по значение за преживяването? 

Връзка към коментар

Ами ако возилото е с покрив топ pop up и сте повече хора - не виждаш добре. Трябва да се редувате и бутате, представи си един голям люк и 6 човека да трябва да се покажете от него и да снимате гепард, който се вижда добре само от тези, стоящи от ляво.

  При отворените джипове има много по-добра видимост. Мен малко ме е страх от тях. Аз съм ходила само на едно сафари до сега - в Селу, Танзания и беше с напълно отворен джип. Бяхме четирима. Отпред шофьора. По двама на ред и последния ред беше празен. По едно време реших, че искам да седна най-отзад, за да гледам назад. Получих главоболие от ужасното друсане, представи си един много голям джип (все едно малък камион) и ти си най-отзад. Затова мисля, че всеки иска да е по-напред или поне по средата и не повече от 4 човека при pop up roof опцията.

 Аз съм от тези, които предпочитат да спят извън парка или в масивна постройка със стени. Бях в супер луксозна лоджа и хипопотамите се къпеха пред мен, но вечер ме беше страх как ни дели само платнището на палатката. А тези, дето ходят само на палатка, без опция за вътрешна тоалетна, са много смели. Вечер около палатките минават дивите животни, включително и хищниците.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 13 часа, Lindt каза:

Чувствам се като че разговарям с колега-китаец. Ние пращаме имейл с въпроси към Нелсън и получаваме копирана програма, несъответстваща на никой параметър. 

Междувременно прерових safaribooking.com  Ако приемем, че предпочитаме бюджетно сафари за под 200 долара на ден, тогава комбинациите са почти еднакви, със спане извън парка, 2-3 дни в път и езера. Приемам го като подразбиращо се заради цената. Но ако искам индивидуален тур, тогава цената скача или ми остава 1 оператор с лоша оценка. 

Така че се чудя ако всички пътували с Нелсън са били сами, дали не е най-добре да си разменим 40 имейла, докато получа офертата, която желая. Или в ниския според мен сезон, мога да рискувам и с други компании и пак да се окажем самички. Всички магеланци са писали, че не могат да си представят да си споделят возилото. Какво му е страшното на това? По-лошо ли е от спане извън парка? Или от смотана програма. Как да степенувам компромисите по значение за преживяването? 

Lindt, я дай да нагласим първо програмата, пък той Нелсон ще ви я направи както искате после, в това съм сигурен. Ама първо да уточните бюджет и в кои паркове и по колко дни. Аз ще му пиша едно-две съобщения също и ще я направи.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

@Lindt, не се ограничавай само до Нелсон, свери си часовника ценово и с други фирми. При нас Нелсон даде най-добра цена и тип настаняване, гъвкавост при плащането също. Но не значи, че вие няма да откриете нещо, което повече ви устройва. Изпрати запитвания до няколко (всички отговарят идентично на описаното от теб 😉 ), давай си пауза и почивка между мейлите и чети в Трипадвайзър.

 

Нелсон може да нагласи каквато искат програма ако турът е само за тях. Но ако трябва да се присъединят към група се налага да се съобразят с готовите програми, които фирмите предлагат.

 

Happy_Traveler е споменала част от неудобствата в споделените ванове. Освен видимостта, съобразяването с предпочитанията, желанията и капризите на още 4 непознати не винаги е поносимо и могат да ти провалят изживяването. Може да се паднат и готини хора, разбира се.

 

П.С. аз имам мнение и за поредността на парковете в програмата, но засега съветът ми е само да препрочетеш мнението на @feel_the_rush от нейната кенийска тема. Цитираната програма е почти като тяхната.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Гледам я тази тема от два дни, като си мислех да не се намесвам, за да не ви вкарвам в смут. Сега пък си казах, все пак да пиша, а пък вие така или иначе си имате глави на раменете и сами ще си решите какво да правите. Ако на вас не ви сършат работа моите съвети, някой друг може да прочете и да се възползва.

Запомнете, че кой каквото и да ви разправя, добро (не невероятно, просто добро) африканско сафари с ОК гид (не изключителен или много добър), под 250 долара на човек на вечер просто не съществува. Това е санитарния минимум, на който може да оперират нормално без хитрости и все пак да имат някаква печалба. Било то и с 6 човека в джип и с преспивания извън границите на парковете/ резерватите. Даже и при тези условия трябва да имате доста познания и критерии при подбор + добра доза късмет + огромно желание, ентусиазъм и умения от страната на гида как да компенсира не толкова оптималните условия, за да се получи.  Има си обективни и невъзможни да се променят елементи на ценообразуването при провеждането на сафари, които няма как да се заобиколят - входни такси за парковете и резерватите, цена на гориво, храна, настаняване, хонорар на гид, цена на наемане на возило (ако не го притежават, а даже и да го притежават са го купили и трябва да го избиват).  За да се постигне по-ниска от тази цена се правят икономии от гориво, техническа поддръжка и състояние на возилото, локация, взема се  "шофьор на такси" вместо гид и още няколко дежурни shortcuts.  За Кения, изключения могат да бъдат езерата Накуру, Богория, Найваша. За там не ви трябва кой-знае какво като гид и организация. За Найваша могат само да спрат за един час, колкото да завъртите с лодка из езерото, има си лодкари на място. Надявам се през ниския сезон да няма толкова много народ, както това лято (преди 6 години пак по същото време имах усещането, че нямаше никой наоколо, сега беше гъчкано с китайци и индийци).  Имайте предвид, че големи ята фламинго в езерото Богория в последните години няма в който и да е сезон. Първо изчезнаха от езерото Накуру, после и от Богория, в момента са в Lake Natron в Танзания. Това е свързано с нивото на водата в езерата и с навиците на хранене на фламингото.  Не съм Нострадамус и не знам какво ще се случи тази година.

Много хора може да ви разправят, че са направили добро сафари на по-ниска цена, но те просто нямат база за сравнение и/ или критерий. Аз като правих първото си сафари (точно в Кения беше) преди години, първо проучвах няколко месеца, съветвах се с приятели с доста голям опит в сафаритата и в крайна сметка използвах 3 различни фирми за 12 вечери престой (всичко сафари, само две логистични нощувки в Найроби). Използвах една от най-реномираните сафари компании в Кения - Gamewatchers/ Porini Camps (стъпи ми на триста и нещо долара на човек на вечер за споделено с непознати хора сафари и преспиване в малки палатки в спални чували на земята), както и лагер в Масай Мара с една от най-добрите възможни локации, топ гидове и возила - Freeman Safaris  (там бяха много удобни големи палатки с нормални легла и сами в джип с топ гид, но в момента този лагер е от 650 долара на вечер на човек нагоре, тогава беше 400). Не, че имах излишни пари, ами просто да знам какво значи добро сафари. За езерата Накуру, Богория, Найваша взех нискобюджетна фирма, за там наистина няма почти никакво значение. Един път като се направи нещо добро, вече човек има представа/ база за сравнение и започва да търси подобно качество на по-ниска цена или да си преценява, какъв тип компромиси не му развалят преживяването. 

Нямам представа колко ви е общо бюджета за целия престой, но аз ако бях на ваше място, бих отишъл само в един парк/ резерват за малко вечери, ако ще и да са 3 и останалите на някакво море (плажа не гълта много пари и не е като да не може да се изкара много добре и с нисък бюджет, както почти навсякъде другаде по света). Сезона не е от най-добрите (то и затова са такива цените на KLM), но не е и като изобщо да не става. Това е още един минус, който няма как да го промените и ако към него прибавите гореизброените shortcuts, вече наистина пада сериозно нивото. Ако беше топ сезон, пак иди-дойди, в Мара примерно, животни се срещат много и няма нужда от чак толкова големи умения да се намират (може да се гледа къде има струпани возила и да се кара към тях) , въпреки, че тогава пък има други видове тънкости. 

Като правило в Кения може да се спестят пари и като се прави сафари с ван, вместо с 4Х4 джип. Има паркове, където няма голямо значение с какво сте, има и такива, където има голямо значение. По време на дъждовния сезон някои пътища потъват в кал обаче, та 4Х4 може да се окаже за предпочитане (не, че не може да се затъне и с джип). При споделено с други хора сафари, джиповете са по-просторни от вановете. В Кения поне може да се спести от това, в повечето други африкански основни сафари-държави не се използват ванове в парковете и резерватите (с изключение на Уганда или пък парковете популярни за self-drive, където всеки ходи с каквото си иска).

П. П. Сетих се за нещо много важно - смятайте цената на сафари на вечер, не на ден. Разценките горе така са калкулирани. Стар трик на сафари компаниите е да дават цена на ден, така изглежда по-евтино, но правилото е да се смята на вечер.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

Има нещо много очарователно в стъпването за пръв път на нов континент. С различните му цветове, скорост, растения, животни, храна, звуци. Дори хората, макар че това не ни е основен интерес. Този ще ни е едва вторият континент.

Бюджет нямаме - то е първото ни пътуване за годината и е на непознато място. Ще бъде толкова, колкото решим, че искаме да изхарчим. 

Поради именно тази причина се колебая дали да трябва да направим 3 дни концентрирано сафари или 6 с търкаляне по пътищата. Дали ще дадеш около 100 $ на ден за 6 дневно сафари или ще дадеш по 200 $ на ден за 3 дневно в определен парк като цена ще е същото. Като чисто време за сафари вероятно пак ще е еднакво. Но придвижването и изразходваното време са различни. А ние време имаме. От морето не очаквам нещо невероятно. Затова и не искам да се концентрирам на вариант, в който то ще погълне повечето ни дни в Кения.

Това бавното пътуване е интересно основно първия път. И затова клоня към бюджетно сафари. За да се размотаваме на много места. 

Ако имаше велика миграция, щях да го приема като нещо, заслужаващо по-сериозен бюджет и концентрация. Обаче през март. По-добре да сменям савана-езеро-друг вид почва-нова растителност за по няколко часа. Така си мисля. 

В следващо пътуване вече ще имам представа какво съм видяла, какво съм харесала и какво не съм. Тогава е логично да си увеличим бюджета. Но точно когато отивам непредубедено и без претенции, мрънкане за спане, брой и видове видени животни, да искам най-доброто..няма да го оценя. Ще си подритна уникалната възможност да видя неща, които иначе бих изключила от плана си.  

П.П. Това не изключва необходимостта да реша за индивидуалния тур и да почета за различните настанявания, които предлагат операторите на бюджетни сафарита. 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , Lindt каза:

Има нещо много очарователно в стъпването за пръв път на нов континент. С различните му цветове, скорост, растения, животни, храна, звуци. Дори хората, макар че това не ни е основен интерес. Този ще ни е едва вторият континент.

Бюджет нямаме - то е първото ни пътуване за годината и е на непознато място. Ще бъде толкова, колкото решим, че искаме да изхарчим. 

Поради именно тази причина се колебая дали да трябва да направим 3 дни концентрирано сафари или 6 с търкаляне по пътищата. Дали ще дадеш около 100 $ на ден за 6 дневно сафари или ще дадеш по 200 $ на ден за 3 дневно в определен парк като цена ще е същото. Като чисто време за сафари вероятно пак ще е еднакво. Но придвижването и изразходваното време са различни. А ние време имаме. От морето не очаквам нещо невероятно. Затова и не искам да се концентрирам на вариант, в който то ще погълне повечето ни дни в Кения.

Това бавното пътуване е интересно основно първия път. И затова клоня към бюджетно сафари. За да се размотаваме на много места. 

Ако имаше велика миграция, щях да го приема като нещо, заслужаващо по-сериозен бюджет и концентрация. Обаче през март. По-добре да сменям савана-езеро-друг вид почва-нова растителност за по няколко часа. Така си мисля. 

В следващо пътуване вече ще имам представа какво съм видяла, какво съм харесала и какво не съм. Тогава е логично да си увеличим бюджета. Но точно когато отивам непредубедено и без претенции, мрънкане за спане, брой и видове видени животни, да искам най-доброто..няма да го оценя. Ще си подритна уникалната възможност да видя неща, които иначе бих изключила от плана си.  

П.П. Това не изключва необходимостта да реша за индивидуалния тур и да почета за различните настанявания, които предлагат операторите на бюджетни сафарита. 

 

Аз горе съм ти посочил санитарен минимум за прилично бюджетно сафари в Кения с трансфери по земя (не по въздух).  При 200 долара на вечер на човек (не на ден) минавате в зоната на големите компромиси. Аз няма да ти продавам сафари, нито ще ти препоръчвам хора, които да ти го направят, така, че нямам никакъв личен интерес да те навивам за каквото и да било... 🙂 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Преди 1 час, FlyTraveler каза:

Аз горе съм ти посочил санитарен минимум за прилично бюджетно сафари в Кения с трансфери по земя (не по въздух).  При 200 долара на вечер на човек (не на ден) минавате в зоната на големите компромиси. Аз няма да ти продавам сафари, нито ще ти препоръчвам хора, които да ти го направят, така, че нямам никакъв личен интерес да те навивам за каквото и да било... 🙂 

Да, разбирам те. Прочетох повторно много внимателно подготовката ти при именно това първо сафари в Кения. И определих за себе си, че щом дори не съм съобразила времето за посещение с ключовото за района, няма как да имам очаквания за сходно изживяване 🙂  

 

Всъщност коментарът ти случайно съвпадна времево с взимането на решение, че ще опитаме и обяснявам защо. На мен основно, защото след време, като се чудя какво съм мислила, и си отворя темата. Отдавна ползвам магеланци за дневник 🙂  Може просто да не наричаме това, което ще правим "сафари", а по-скоро обиколка на Кения с фокус върху природа. Ако пък е толкова тъпо, ще отидем пак при друга цена следващ път 🙂  Или просто ще си организираме обиколка в Южна Африка и Намибия. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 5 часа, Lindt каза:

ЩДали ще дадеш около 100 $ на ден за 6 дневно сафари или ще дадеш по 200 $ на ден за 3 дневно в определен парк като цена ще е същото. Като чисто време за сафари вероятно пак ще е еднакво. Но придвижването и изразходваното време са различни. А ние време имаме.

 

 

 От морето не очаквам нещо невероятно. 

 

Аз също бих направила така, като Илиан казва. На мен 3 дена ми стигат за сафари, понякога и за един ден се виждат всички животни, които искаш. 6 дни сафари в смисъла на пътуване всеки ден - и да ми го платите, няма да го направя! Това значи 6 дена ставане в 5 и 12 часа в джипа. По-скоро бих си отделила един ден почивка с гледка от някой лодж към животните наблизо.

 

За плажа - Диани бийч спечели приза за най-хубав африкански плаж. Мой приятел от Кения казва, че е по-хубав от Корон на Филипините. Watamu също е супер, невероятни места за настаняване. Пясъкът в Кения е бял и фин и нямаш проблемите на Занзибар с приливите и отливите. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 3 часа, Happy_Traveler каза:

Аз също бих направила така, като Илиан казва. На мен 3 дена ми стигат за сафари, понякога и за един ден се виждат всички животни, които искаш. 6 дни сафари в смисъла на пътуване всеки ден - и да ми го платите, няма да го направя! Това значи 6 дена ставане в 5 и 12 часа в джипа. По-скоро бих си отделила един ден почивка с гледка от някой лодж към животните наблизо.

 

За плажа - Диани бийч спечели приза за най-хубав африкански плаж. Мой приятел от Кения казва, че е по-хубав от Корон на Филипините. Watamu също е супер, невероятни места за настаняване. Пясъкът в Кения е бял и фин и нямаш проблемите на Занзибар с приливите и отливите. 

Ние ставаме със слънцето.  Ако бях видяла програма, тръгваща към 6-7, щях да я взема с удоволствие. Тоест за нас това като режим не е никакво неудобство. Неудобство е да имам закуска в 8, а да се будя в 6. 

По-скоро съм объркана какво по дяволите ще правя след като ни приберат в 6 вечерта в някоя малка стая. Предпочитам в този смисъл палатка в нищото, защото това нищо ми е по-интересно от хотел.  

Хората, разбира се, са различни и разбират пътуването по свой начин. Ще погледна отново Диани, но аз не вярвам, че ще влезем във водата и ще открием подводния рай. Тоест много дни за пясък и палми няма как да отделя.

Единственото изкушение, което може да се появи, е да се покатерим някъде или да си почиваме сред зеленина и животни. Нито едното не ми се вижда вероятно, а аз нямам потребност от почивка на едно място. В този смисъл засега не виждам алтернатива на сливането с някакво возило. 

 

Връзка към коментар

Всякакви хищници и доста други са активни повече по тъмно, отколкото по пладне.

Аз едно сафари си го представям като малко преди изгрев, когато е почти светло, вече да сме в джипа сред животните, и съответно по залез същото.

След 6 - вечеря и мързел, също и спане, след като ще се става в 5.

В този смисъл опции при които се спи в хотел извън парка, а първо закусваш, после те возят дотам и докато стигнете станало 10 въобще не виждам смисъл да ги разглеждам. Естествено всеки си е различен и има различни приоритети.

 

В Пантанал като бях още след първата нощ като разбрах кое как излизах да се разходя преди изгрев, връщах се след 1 час за да отидем с гида където ще ни води. Повечето ми снимки с животни и пейзажи са оттогава. В Африка тая работа вероятно няма да стане така, защото има хищници, слонове и прочие опасности.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, Happy_Traveler каза:

Аз също бих направила така, като Илиан казва. На мен 3 дена ми стигат за сафари, понякога и за един ден се виждат всички животни, които искаш. 6 дни сафари в смисъла на пътуване всеки ден - и да ми го платите, няма да го направя! Това значи 6 дена ставане в 5 и 12 часа в джипа. По-скоро бих си отделила един ден почивка с гледка от някой лодж към животните наблизо.

 

За плажа - Диани бийч спечели приза за най-хубав африкански плаж. Мой приятел от Кения казва, че е по-хубав от Корон на Филипините. Watamu също е супер, невероятни места за настаняване. Пясъкът в Кения е бял и фин и нямаш проблемите на Занзибар с приливите и отливите. 

Абе моя спомен си беше за големи отливи и налитащи местни продавачи. Нещо никак не го оцених Диани бийч.

Връзка към коментар
преди 13 часа, neuromancer каза:

Всякакви хищници и доста други са активни повече по тъмно, отколкото по пладне.

Аз едно сафари си го представям като малко преди изгрев, когато е почти светло, вече да сме в джипа сред животните, и съответно по залез същото.

След 6 - вечеря и мързел, също и спане, след като ще се става в 5.

В този смисъл опции при които се спи в хотел извън парка, а първо закусваш, после те возят дотам и докато стигнете станало 10 въобще не виждам смисъл да ги разглеждам. Естествено всеки си е различен и има различни приоритети.

 

В Пантанал като бях още след първата нощ като разбрах кое как излизах да се разходя преди изгрев, връщах се след 1 час за да отидем с гида където ще ни води. Повечето ми снимки с животни и пейзажи са оттогава. В Африка тая работа вероятно няма да стане така, защото има хищници, слонове и прочие опасности.

Да,  това е основният проблем - досега не съм открила нито една програма, в която да пише, че ще тръгваме около изгрев.

В някои дни да, има преди голямата закуска сутрешна обиколка, но не във всички.

За Масай Мара са така - едно возене следобед като стигнеш, 1 уж цял ден,  ама се прибираш към 5 и излизаш след main breakfast, и последния ден влизаш преди закуска за около 1-2 часа и после ти свършва програмата. 

За Амбосели нещата се случват сходно. 

Мислех, че е заради спането извън парка, но в Цаво се спи вътре и пак се тръгва само в единия ден рано, колкото да видиш какво е. Почвам обаче да мисля, че там ще е по-добре,  защото може сутрин и вечер извън колата да си срещнем животинки докато се чудим какво да правим. 

Интересно дали ако вземем индивидуален тур, мога да им кажа,  че интересът ми към закуската е доста малък и искам да тръгваме рано. 

Цялата организация  ми прилича на програмите в Кинабатанган - в два дни са разпределени 1 сутрешен, 1 следобеден, 1 нощен круиз и чао. 

 

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Ще се престраша да напиша какво се случва с подготовката, пък който прецени, може да ме обяви за пълна кукувица: 

1/ не харесвам цените и програмите на туровете. За мое нещастие @FlyTraveler се оказва напълно прав и програмите под 200 $ са глупави. Имам предвид, че дните минават в пътуване напред-назад, а часовете за сафари са много странни, тоест не включват часовете по изгрев и залез. 

2/ индивидуалните турове са драстично по-скъпи, тоест от 600-700 за 5 дни, скачаме на 1100. Но това не подобрява особено готовата програма. Там вече можем да тръгнем по-рано. Обаче пак повечето време минава в пътуване между парковете. 

3/ ако приемем, че е разумно да се спрем на конкретен парк и да си обикаляме в него, е редно да разберем и къде именно трябва да отидем. Тук очаквах малко повече информация в нета. Наистина малко конкретика би ми дошла добре. Понеже приемам, че това зависи и от сезона, започвам да ровя кое е ок през март. И не - откривам, че това не е подходящ месец и толкова. Ако погледнеш цените, е към силния януари-март, обаче на практика дори не се споменава в препоръчаните месеци. 

4/ в един момент ми омръзна да чета глупости и русата ми глава почна да мисли в друга посока: не може ли като така и така ще губя 2 дни в път, да не плащам безумни пари за това движение? Срещнах окуражаващ пост за това, че всеки почти всеки кемп и настаняване има цена и за сафари, така че трябва само да се доберем до тях 🙂 

5/  окуражаващото ръководство е за Масай Мара - тук, но ценово нещата не изглеждат толкова велики, както на теория - 80 $ вход, 80 $ за game drive + още за нощувка, храна, път. Никакви изгледи да стане под 200 $ на човек на ден. а и пак ще спим извън парка. Все пак ще платим въпросната цена само за дните, в които ще влизаме в парка, но не и през останалите. 

6/ обявените цени за настаняване са твърде високи, и явно тур операторите ползват огромна отстъпка. Нормално. Входните такси са твърде високи и явно операторите правят магарии и не ги плащат. Или ни водят за местни, нямам идея. Но математиката иначе не излиза. 

7/ прецених, че щом от Масай Мара не спестявам нищо, ще започна изчисленията от другата страна. Тоест от Накуру, Албердаре, Найваша. 

8/ Найваша е доста добро откритие. Освен плаването с лодка при хипопотами, не е национален парк и това ни спестява 60-80 $ на човече. Е, на теория. На практика за лодка май ще ни вземат по 30 $ на час. Което не е лошо, но в средата на езерото има остров/полуостров Crescent Island. Особеното е, че там няма хищници и ние можем да се разтъпчем на собствените си крака, сред птици, зебри и жирафи. Това събуди интереса ми и се зарових в трипадвайзер. Където научих, че още по-добро място е Sanctuary Farm. На брега на Найваша, няколкостотин акра земя без хищници, домашна храна, жирафи, зебри, маймунки, птици, езда, абсолютна идилия. Е, за 270 $ на вечер full board, но има къмпинг и вариант просто да се помотем през деня, без преспиване. 

Наблизо е Hell's gate ( вход 26 $), където можем да караме колела през каньон дори без гид, ако не ни е страх от биволите. Има и един кратер crater of Mount Longonot, но това май не ни изкушава. 

9/ Понеже Найваша е на 100 км от Найроби и има някакви маршрутки, а и ми се вижда безопасно, разширих плана си. Ако на място си намерим шофьор и той ни заведе до Накуру  (70 км ), за 2 дни бихме могли да видим всякакви тревопасни, 2 езера, хипопотами и носорози. И даже някой хищник, ако имаме късмет в Накуру ( вход 65 $). Но това въобще не знам как да го организирам. Има 3 месеца, ще го измисля. 

 

До тук добре, за неизвестно количество пари можем за 2-3 дни, 1-2 нощувки можем да отметнем доста интересни неща и да се получи запомнящо се преживяване. 

 

10/ Явно финансово е неочаквано тежко положението дори с нощуване на езеро, така че се е видяло, че ще ходим и на море. Със самолет или влак, зависи как напаснем останалите неща. 

11/ влакът има 2 спирки в района на Цаво. Ако си останем сигурни за самоорганизирането, това е очевидният избор за паркове. И при вход за западно Цаво, и при Вой за източно Цаво. А и техният вход е 52 $, което е поносимо. Нощувките са със собствени водоеми, където според очевидци идват да пият вода множество животни. Това донякъде оправдава 200 долара за нощувка. И ме успокоява за времето извън сафарито, все нещо ще имаме за правене.  Не знам коя от двете части на Цаво да си изберем. Или да пробваме и в двете за по 1-2 дни. Трябва да почета още кои са най-интересните места и да се опитам да ги подредя така, че да са ни интересни и различни дните. 

 

Ще съм много благодарна на всеки, който ми спести някаква част от проучването с информация 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Доста отдавна бяхме в Цаво. Три дни сафари от Момбаса. Бяха и двата парка в програмата и беше интересно. Но нищо в сравнение с Масай Мара от това лято. Но пък от Момбаса си заслужава.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Роми каза:

Доста отдавна бяхме в Цаво. Три дни сафари от Момбаса. Бяха и двата парка в програмата и беше интересно. Но нищо в сравнение с Масай Мара от това лято. Но пък от Момбаса си заслужава.

Само интересно? На нас ще ни е първото ходене и предпочитам да използвам повече суперлативи 🙂 Вие къде нощувахте? И в кой период? 

Връзка към коментар

Ние бяхме в края на януари. За рождения ми ден 21.01. летяхме. Времето беше прекрасно. В Tsavo West спахме в Серена лодж - много добро разположение и супер си беше всичко. В Tsavo East бяхме в Вой уайлдлайф лодж. От верандата си гледаш слоновете и беше прекрасно. Но суперлативите ми не са толкова силни след като сравнявам с миграцията в Масай мара. Така че е въпрос на избор.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравей!

 

Не мога да дам много съвети, аз също се лутах между хиляди вариянти и кой е най-добрият.

 

Първо и много важно е да приемеш, че губенето на време в път е нещо неизбежно. Опитай да го погледнеш от другата страна - че именно това преминаване оттук натам и оттам насам би ти дало възможност да разгледаш различни части на страната - да се преместиш от Саваната към езерните региони, например. Най-интересните ми кадри от всяка екскурзия са направени някъде по безкрайните пътища.

 

Второ, да спиш в кемп в парка или извън него. Освен финансовия елемент ими нещо много важно, което да помислиш - какъв точно е форматът на сафарито. Пример - пристигаш в Масай Мара следобед, имаш един цял ден и после си тръгваш на обяд. Значи, имаш едно вечерно сафари, едно целодневно и едно сутрешно. Ако си в парка - супер. Ако си извън парка, обаче, това е много лошо, защото и първата вечер и последната сутрин, почти до никъде няма да стигнеш. Докато влезете през портата и навъртите някакъв километраж към вътрешността на парка, ще стане време да се връщате. В такък случай се цели да направите две поредни целодневни сафарита, така ще е най-оптимално.

 

Трето - няма как да видиш всичко. Аз отдавна съм се примирила с това. Приеми го като опознавателна мисия - ще видиш част от нещата, ще се чудиш дали не си можела да видиш повече, но в крайна сметка, както и да го организираш, само ще докоснеш върха на айсберга. Ще се върнете пак или ще отидете на друго място и тогава ще си с повече опит и повече яснота какво и как.

 

В крайна сметка, най-важното е да прекарате добре и да се забавлявате. Идеално сафари на идеална цена няма. Избери мъдро от кое да направиш компромис 🙂

 

Поздрави!

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Доста приятно се оказа да чета този блог - http://posvetaiunas.info/  

Не е съвсем туристически полезно, но е отделил доста внимание на подробности в Кения, които бих пренебрегнала дори в собствения си разказ. 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.