Прескочи до съдържание

Ще имате ли притеснения да летите с B737 MAX ?


Ще имате ли притеснения да летите с B737 MAX  

86 магеланци са гласували

  1. 1. Ще имате ли притеснения да летите с B737 MAX ?

    • Да, ще имам големи притеснения! Ако разбера, че полетът ми ще се изпълнява с този модел, въобще няма да се кача на самолета.
    • Да, ще имам известни притеснения и ще бъда напрегнат докато не се приземим успешно.
    • Няма да съм особено притеснен, но все пак ще имам "едно на ум".
    • Нямам никакви притеснения, даже смятам, че след всичко което се случи, този модел ще е един от най-сигурните.
    • Никога не обръщам внимание с какъв модел самолет летя, аз съм просто пътник и ме интересува да стигна от т. А до т. Б


Препоръчани мнения

Както е добре известно, след две фатални катастрофи, всички самолети, модел Boeing737 MAX, бяха приземени с цел да се отстранят проблемите и да се вземат необходимите мерки, така че да не се повторят такива инциденти. 
От Боинг полагат усилия да направят каквото се изисква, за да бъде самолетът отново сертифициран от съответните органи, така че да може пак да полети, и макар че процесът отнема повече време, отколкото се очакваше (или отколкото са се надявали в Боинг), има очаквания разрешението да се получи в предстоящата 2020 година. 
В една друга тема  обсъждахме с @Topfly, че е доста трудно да разбереш с кой точно самолет ще се изпълни някой бъдещ полет, а скоро се появи информация, включително стана дума и в нашия форум , че някои авиокомпании, като Ryanair например, няма да информират пасажерите по време на резервация, че полетът ще се осъществи с машина B737 MAX .  Отделен въпрос е, че това може би не винаги (особено при резервация за полет по-далеч във времето) е и обективно възможно, доколкото авиокомпаниите, особено тези с по-голям флот, имат вероятно сложна и доста динамична и зависеща от много фактори система, по която определят кой точно самолет кой полет да изпълни и това се определя окончателно на сравнително късен етап спрямо датата на конкретния полет.

В тази връзка ми е любопитно следното - бихте ли имали притеснения да летите с B737 MAX , когато (и ако) този модел влезе отново в експлоатация? 
Може да гласувате в анкетата и при желание да коментирате. 

  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Аз изобщо не обръщам внимание на какъв самолет летя. Деля ги на "две колонки по две седалки", "по три седалки", "много седалки" и "някакви малки" - когато са от тези тренировъчните или за парашутизъм и подобни. Различавам ги по шаренийките - брандирането от авиокомпанията. И до там. 🙂

  • Харесвам 5
  • Смея се 7
Връзка към мнение

Малко след втората катастрофа летях с Уиз(ако не се лъжа)В медиите толкова пъти беше повторено в негативен/трагичен смисъл Boeing 737 MAX ,че в момента в който на екрана в самолета се появи надпис Boeing 737 настана тишина.Аз лично за секунди изпитах панически страх,дори в първият момент не можех да си обясня защо.Бързо се успокоих,вярвам,че на всеки се случва това, което е писано.А доколкото разбрах това е различен модел от МАХ.Нито бих се интересувала дали полета ми ще се изпълнява от този модел машина,нито пък бих се тревожила особено, ако разбера,че ще летя с нея.Онази вечер в самолета изпитах страх,породен не от реална опасност за живота ми,а заради облъчващата медийна истерия.Не казвам,че е била  излишна,разбира се,случилото се е голяма трагедия.Но повече притеснения бих имала,ако улуча пак Ботко в зноен летен ден,отколкото самолет,на който всяка гайка за в бъдеще ще се следи под лупа.

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Не бих го избягвал целенасочено. Когато се налага ще летя. 

 

"Самолетът се оправи, но лошото чувство остана"    😉

Връзка към мнение
преди 24 минути , iMari каза:

Малко след втората катастрофа летях с Уиз

Самолетите на Wizz са само Еърбъс. :wink3:   Ryanair ползват Боинг.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 10 минути , Фил каза:

Самолетите на Wizz са само Еърбъс. :wink3:   Ryanair ползват Боинг.

Възможно е да бъркам Раян с Уиз,затова добавих

 

преди 36 минути , iMari каза:

(ако не се лъжа)

🙂

Връзка към мнение
преди 12 минути , stanimir каза:

"Самолетът се оправи, но лошото чувство остана" 

То така ще стане в масовия случай, затова някои искат да го преименуват, други да не казват, че се лети с него...

Ама няма начин да изчезне внезапно, страшно много пари са това.

преди 34 минути , iMari каза:

.А доколкото разбрах това е различен модел от МАХ.

Боинг 737 са огромна част от самолетите по света, МАХ е само една модификация. Райън имат няколко.

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Ще пътувате ли в Париж или Лондон след атентат, ще карате ли кола след като сте участвали или видяли ПТП, ще посетите ли Япония, Индонезия и т.н. след земетресение или цунами? Много хора взимат мерки от тип “след дъжд качулка“, но рационалността в подобно поведение е нулева... Много по добре е да се направи точно обратното и човек да се пребори със страховете си, параноята и т.н., а не съзнателно да се вкарва в разни несъществуващи филми! Риск да се лети с боинг 737 МАХ имаше преди да го приземят. Сега ще мине през толкова тестове, че това ще стане най-сигурният самолет на света...

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 2 минути , Topfly каза:

Ще пътувате ли в Париж или Лондон след атентат, ще карате ли кола след като сте участвали или видяли ПТП, ще посетите ли Япония, Индонезия и т.н. след земетресение или цунами? Много хора взимат мерки от тип “след дъжд качулка“, но рационалността в подобно поведение е нулева...

Не е същото. Изброените неща се дължат на случайни фактори, конструктивните дефекти са съвсем друго нещо. 

Иначе си прав, че ще мине през сериозни тестове...

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
1 minute ago, neuromancer said:

Не е същото. Изброените неща се дължат на случайни фактори, конструктивните дефекти са съвсем друго нещо.

За какви случайни фактори говориш? Нищо случайно няма в атентатите, ПТП-тата, земетресенията, цунамитата и т.н. Всички те се дължат на конструктивни дефекти на обществото, хората, организацията на движението по пътищата, автомобилите, планетата земя и т.н. С взиманене на определени мерки, може да се ограничат честотите или негативните ефекти на горните конструктивни дефекти...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Атентатите не са случаен фактор. Със сигурност бих пътувала в Париж след атентат. Хем сигурността е затегната, хем полетите са на изгодна цена🙂

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 31 минути , Topfly каза:

...Лондон след атентат, ще карате ли кола след като сте участвали или видяли ПТП ...

Не ти е много релевантно сравнението. ПТП може да се случи (и най често е така) по вина на водача, но е съвсем различно, ако причината е например дефект в кормилната уредба, или в спирачките.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Баба ми казваше навремето: “ Ако е писано да се удавиш, няма да се обесиш.” Нищо не разбирам от самолети, приемам, че качвайки се на борда съдбата ми е в ръцете на други хора. Иска ми се да вярвам, че те са най добрите професионалисти, самолетът е най - надежния , а наземния персонал - най- внимателния ...та така си летя без никакви притеснения. Истината е , че никога не съм преминавала дори през сериозна турболенция, явно метода ми работи😀. В този ред на мисли- не бих се тревожила да летя с този самолет.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Хехе, колко съм щастлива, че никога не знам и не се интересувам, с какъв точно модел летя. И какво да се интересувам или да се притеснявам, като самолетът не е мой:))).

Няколко пъти съм летяла с “двуетажни” и с такива,  с по две местенца на редичката, с едни мънинки , за по 60-70 места, из Бирма   и разни острови. 

То, каквото има да се случва, ще ми се случи. Защо да се притеснявам излишно?
Фъркам си, с каквото ми падне, само, да ми уйдисва на планчето:)).

Ама, ако трябва авторитетно и компетентно мнение, според мен, трябва да се изкаже @akair по тоз въпрос, чини ми се, че той знае повече  от всички нас:)))

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

@Фил, мисля, че целта ти е анкета. Може би преди да се е разпламенил дебат🙂, напомни все пак да се гласува, не само да се пише мнение.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

По скоро, да.
 

Онзи ден гледах по НатГео за катастрофата на Търкиш в Амстердам през 2009г - отново Боинг, отново 737, мод800. Е , може ли при регистрирани 1200 случая за една година на дефектен radio altimeter , Боинг да не могат да намерят решение на проблема? Сменяли антени, сензори, компютри и нищо...Загинаха хора заради какво, некомпетентност , небрежие или ...?  Каква ирония на съдбата е, че от девет жертви - трима са били пилоти, а други трима са били инженери на Боинг...

 

На мен ми се струва, че тоя модел Макс никога няма да го сертифицират за летене, в нета има мнения, че има кардинална конструктивна грешка, при която теглото на самолета винаги ще натиска носа надолу и ще е по-опасно да се лети с него в сравнение с алтернативите...

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към мнение

уф, ами от наша гледна точка атентатите са случайни - не знаеш дали ще е в Париж, Лондон, Мадрид

като има конструктивна грешка, знаеш, че вероятността точно този самолет да изтегли късата клечка е доста по-голяма

 

Всъщност реално погледнато случайни наричаме тези явления, които все още нямаме знания да разберем изцяло и прогнозираме, ама от тази гледна точка инженерните структури са по-познати от климата и земетресенията, нали...

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Много ми харесва да летя, но много рядко обръщам внимание на какъв самолет точно летя. Надявам се само, че ако пак пуснат МАХ да изпълнява полети, този модел ще е тестван до припадък и ще е наистина надежден. Едно нещо съм забелязал, тези, които обичат да летят и изобщо да пътуват, винаги намират мотивация да го правят, а тези, които обичат да си седят на дивана с питие и дистанционно в ръцете, винаги намират причини, като дефектите на този самолет, нова епидемия или пък атентат, за да се обосноват защо не трябва да се пътува и колко е опасно това. Всичко е въпрос на избор.

  • Харесвам 9
Връзка към мнение
13 minutes ago, neuromancer said:

уф, ами от наша гледна точка атентатите са случайни - не знаеш дали ще е в Париж, Лондон, Мадрид

като има конструктивна грешка, знаеш, че вероятността точно този самолет да изтегли късата клечка е доста по-голяма

 

Всъщност реално погледнато случайни наричаме тези явления, които все още нямаме знания да разберем изцяло и прогнозираме, ама от тази гледна точка инженерните структури са по-познати от климата и земетресенията, нали...

Извинявай, но в тази част на деня, трудно ми е да го разбера. Утре пак ще помисля🙂. За мен случайно е по-скоро непредвидимо събитие. Май и ти това си имал предвид. Почнах да вдявам за кого е случайно и за кого не/предвидимо. Съгласна съм👍

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Нека го върнат в експлоатация първо. Нови бройки, извън 400-те произведени едва ли ще има, а първите въвъедени са вече 10-годишни. На днешно време животът на един самолет вече не е толкова дълъг, а според статистики по света, средно над 10% от световния пътнически флот се намира приземен на някое летище, където му се отстраняват технически проблеми. То нашето летище, че е сравнително ново и скрапа беше изчистен при ремонта, отново заприлича на авиогробище. Успехът на 747 серията се дължеше отчасти и на това, че доста части за заменяеми със старите модели. Т.е. има изобилие от части втора ръка. Нали не мислите, че самолет се ремонтира само с нови части? Задължително се сменят с нови само някои неща. На десетата година в един самолет има вече доста чаркалаци от моргите, за което пътниците даже и не подозират.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 hour ago, Фил said:

Не ти е много релевантно сравнението. ПТП може да се случи (и най често е така) по вина на водача, но е съвсем различно, ако причината е например дефект в кормилната уредба, или в спирачките.

Целта на автомобила, самолета и т.н. е да даде на водача възможности, които той няма, като добрата система е тази, които създава най-добрият синхрон между водач и техника, така че да има най-малко катастрофи. При катастрофите със 737 MAX също може да обвиним “водачите“ и тези които са го обучили, че не са могли добре да управляват системата MCAS. Почти никога няма грешка само на водача или само на техниката. Добрият водач е този, които може да коригира недостатъците на техниката, а добрата техника (технология) е тази, която максимално може да коригира грешките на водача...

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.