Прескочи до съдържание

Ще имате ли притеснения да летите с B737 MAX ?


Ще имате ли притеснения да летите с B737 MAX  

89 магеланци са гласували

  1. 1. Ще имате ли притеснения да летите с B737 MAX ?

    • Да, ще имам големи притеснения! Ако разбера, че полетът ми ще се изпълнява с този модел, въобще няма да се кача на самолета.
    • Да, ще имам известни притеснения и ще бъда напрегнат докато не се приземим успешно.
    • Няма да съм особено притеснен, но все пак ще имам "едно на ум".
    • Нямам никакви притеснения, даже смятам, че след всичко което се случи, този модел ще е един от най-сигурните.
    • Никога не обръщам внимание с какъв модел самолет летя, аз съм просто пътник и ме интересува да стигна от т. А до т. Б


Препоръчани мнения

  • 4 месеца по-късно ...
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

ФАА разреши рестартиране на тестовите полети на самолета 737 Max на "Боинг"

Впрочем - вчера гледах един епизод на Air Crash Investigation за полет 72 на Quantas през 2008г.  и бях учуден да разбера, че тогава A330 са имали много сходен на B737MAX проблем - фалшива трегова за голям ъгъл на атака и потенциална загуба на подемна сила, което води до включване на автоматична корекция уж "за хоризонтиране" на самолета, което пък поражда в действителност силно пикиране, което пилотите едва успяват да овладеят.  

  • Замислям се 1
  • 1 месец по-късно ...
  • 5 седмици по-късно ...
  • 5 седмици по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Първите полети след ресертификацията са в края на месеца, а снощи шефовете на АА ( президент и СЕО) и техните семейства са направили едночасов полет като хубав жест към всички служители на АА, на които предстои да летят със самолета ...

 

American executives fly the 737 MAX

Last night, a Boeing 737 MAX operated a 57-minute flight from Tulsa to Dallas, with the flight number AA9750. This wasn’t a regularly scheduled flight, but it did have some guests onboard.

Specifically, American Airlines executives were onboard, including Doug Parker (CEO) and his wife, as well as Robert Isom (President).

The 737 MAX that operated the flight (N308RD) was delivered to American in December 2017. Yesterday it first operated a roughly two hour test flight to & from Tulsa, which was the first flight that the plane had taken since it was grounded in March 2019. That was followed by the flight to Dallas.

Parker shared pictures of the flight on his Instagram, with the following caption:

For 20 months, Boeing 737 MAX aircraft around the world have been grounded. Our hearts go out to the families of the victims whose lives have been lost, and we will never forget the tragedy that changed their lives forever.

In our industry, safety comes above all else. When that safety is in question, we band together to improve. Now, after the most extensive safety review in commercial aviation history, the 737 MAX has been recertified.

Today, @AmericanAir took our first 737 MAX aircraft back up in the air. In partnership with @AlliedPilots, @APFAUnity, @Boeing, @FAA, our Tech Ops experts and countless others, teams have worked diligently to prepare the aircraft to safely return to service.

I’ve long said that when American Airlines pilots – who are the best in the business – are comfortable and confident in flying the MAX, so am I. So today, along with my wife Gwen, American’s President Robert Isom and many others, we boarded the MAX at our Tulsa maintenance base with the utmost peace of mind.

Customers will see the MAX slowly phased into service starting at the end of December with a daily roundtrip from Miami. Until then, many thanks to American’s pilots, flight attendants, Tech Ops team and safety experts who worked tirelessly to get this right for the flying public.

 

 

 

  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Тук се хвалят, че бразилската GOL е първата авиокомпания, извършваща редовни полети със 737 МАХ след приземяването. Първия полет е G3-4104 от 9.12

От бразилските само ГОЛ има максове, Латам ползва Еърбъс, а Азул Ембраер.

  • 2 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

"Боинг" 737 МАКС се завръща в европейското небе, но с едно голямо "но"

Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ - EASA) съобщи днес, че официално дава зелена светлина за възобновяването на полетите в европейското въздушно пространство на "Боинг 737 МАКС" (Boeing 737 MAX), които бяха забранени преди 22 месеца след две авиокатастрофи със стотици жертви, предаде Франс прес.

orig.jpg?_=1611762540

След задълбочен анализ на ЕААБ беше установено, че 737 МАКС може да възобнови напълно безопасно полетите си. Тази оценка е направена абсолютно независимо от "Боинг" или Федералното управление за авиация на САЩ (FAA) и без никакъв икономически или политически натиск, посочва в комюнике изпълнителният директор на агенцията Патрик Ки.

Въпреки че Агенцията за авиационна безопасност разреши 737 MАКС да се върне в експлоатация, тя забрани на операторите на "Боинг 737 МАКС" в Европа да извършват определени прецизни подходи, докато регулаторите не се убедят, че самолетът може да поддържа необходимите характеристики при специфични условия на повреди (откази).

 

За повече време цък.

  • Харесвам 1
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Първият полет в Европа ще е на чехите от Smartwings на 25.02 по маршрут Прага - Палма де Майорка :

 

 

If the flight goes ahead as planned, it will be the first time a 737 MAX aircraft will have carried passengers in European air space since it was grounded in March 2019 following a spate of fatal crashes. The European Union Aviation Safety Agency (EASA) officially ungrounded the Boeing 737 MAX on Jan. 27, allowing it to return to European skies.

Operating the first flight is Smartwings, a Czech-operated low-cost airline. As it stands now, the flight will depart the airline’s Prague (PRG) hub at 6:05 p.m. and fly to Palma de Mallorca (PMI) where it will land at 8:35 p.m. before returning back to Prague

  • Харесвам 2
  • 1 месец по-късно ...
  • 11 месеца по-късно ...
Публикувано:

От няколкото полета го намирам наистина  много комфортен и визуално издържан.Оприличавам го на по-малко братче на Дриймлайнер-а.

Жалко че машините стояха приземени толкова дълго време.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Аз също го намирам за по-комфортен и по-добър от А320нео , което не е изненадващо предвид по-високата му цена с 20%.

От друга страна , Еърбъс в лицето на А321xlr нямат конкуренция в средният сегмент , където пряка конкуренция са им отдавна остарелите 757 и 767. 
Целият ресурс на Боинг изглежда е впрегнат в реализацията на новият флагман  в самолетостроенето 777Х след спирането на производството на А380.

  • Харесвам 1
  • 5 месеца по-късно ...
Публикувано:

Летях с един от тях на 28 август от Адис Абеба до Истанбул.

Откакто в Магеланци изведнъж ми стана интересно и с разнообарзието на теми и мнения ми замести чопленето в базата данни за trivago.de след 2018 г., започнах да обръщам внимание и с какви машини пътувам. Не и предварително, за добро или за зло... - А обикновено непосредствено преди или по време на самия полет. 

За инцидента си спомних едва сега, като прочетох в темата и видях клипове. Не изпитвам страх, когато пътувам, не съм имала и неприятни преживявания във въздуха. Харесвам "Arport" - и на A. Hailley (1968), и на George Seaton (1970).

 

IMG_20220828_225129.jpg

 

 

Инак първа и последна асоциация - досущ като в Туполев 154. Само че с него летях максимум 3 часа, а сега бяха цели 6 - в теснотията предизвикателство дори за моите къси крачка..  Отделно за екипажа при сервирането на топлата храна и разнообразни напитки и за пасажерите, със същите онези масички като преди 50 години. Добре, че имах място до пътеката..

 

 

 

IMG_20220829_012628.jpg

 

 

И в продължение на моментално изникналата асоциация - находка при разходката ми за раздвижване и хидратиране в задната част на самолета 😵

Всичко беше в унисон...

IMG_20220829_035727.jpg

IMG_20220829_043154.jpg

IMG_20220828_225140.jpg

  • Харесвам 3
Публикувано:

B737-Max е тяснофюзелажен ( два реда седалки с една пътека между тях).

 

Сигурна ли си че снимките ти са от един и същ самолет ? 

Публикувано:
преди 27 минути , stanimir каза:

B737-Max е тяснофюзелажен ( два реда седалки с една пътека между тях).

 

Сигурна ли си че снимките ти са от един и същ самолет ? 

Да. Сверих отново. Сложих още една от същия.  

 

Публикувано:

Това може да е 737- Max , само ако етиопците са си го сглобили сами в някой гараж.

 

Всъщност ето какво пише в сайта им , то няма и как да  е друго разбира се.

Аз чак толкова не мога да пия , та да не забележа втора пътека и междинен ред седалки , при това на няколко пъти  :

 

https://corporate.ethiopianairlines.com/AboutEthiopian/OurFleets

 

 

 

IMG_20220911_203720.jpg

Публикувано:
преди 11 часа, stanimir каза:

Това може да е 737- Max , само ако етиопците са си го сглобили сами в някой гараж

Не разбирам какво е разминаването в снимките, че имаш съмнения дали е такъв самолета?

  • Харесвам 1
Публикувано:
34 minutes ago, Zlia said:

Не разбирам какво е разминаването в снимките, че имаш съмнения дали е такъв самолета?

Снимката в първоначалния пост беше на машина с 9 седалки на ред ( 3х3 с с две пътеки , тоест съвсем друг модел Бойнг).Съфорумката вече е разбрала  грешката си и е заменила снимката с такава от B737-Max ,но е пропуснала да го отбележи.

 

Явно е имала няколко полета и е поомешала снимките.

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.