Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 2 часа, Георги Матеев каза:

В доста уникална ситуация съм и се зачудих... Имам 1 резервация, но с 2 отменени полета по нея (Неапол и Рим), та дали имам право на 2 компенсации? Реално Уиз ме прецакаха 2 пъти в 1 ден 🤣

 

Е нали си имаш 2 бордни карти? Чекирал си се, бил си на две летища... Значи би следвало и да ти дължат две обезщетения.

преди 2 часа, the7endless каза:

При мен още няма ни гък, но изчаквам да минат 30те дни срок, в които Уиз трябва да ми отговорят, преди да ги подхващам по други линии.

 

Срокът за отговор от авиокомпанията при завеждане на претенция за обезщетение по регламент 261 е 6-седмичен. Ако в този срок не ти отговорят, препращаш комуникацита с копие до съответната ГВА.

  • Харесвам 3
  • Замислям се 2
Връзка към коментар

И аз не съм разбрала, че @Lindt има спешен проблем.

Честно казано, вече не съм сигурна доколко мога да помогна с информация, защото това което имам като опит при отмяна на полет е доста по-различно от това, което се споделя в последно време. Обикновенно при закъснение /отмяна, някой от персонала на летището идва на гейта/пред чекин гише и обяснява на пътниците защо полета закъснява/ е канселиран - метеорологични условия, изтекло време на кабинен екипаж, технически проблем. Явно сега не се случва нищо такова. Но това не е и толкова важно към момента.

Този, обясняващият, насочва народа към гише(най-често "информация"), където всяка една резервация получава премаршрутиране и евентуално настаняване, с организиран от АК транспорт. Може да е само за една нощ, а после ти се оправяш, особено ако полета е след няколко дни и от съседно летище. Доколко разбирам, сега имаш опция да се премаршрутираш сам през Уиз профила. И въобще не е задължително на летището да има кой да ти осигури настаняване. Според мен това е и по-удобният за пътника вариант, защото първо имаш свободата да избереш локация, второ чакането с часове на опашка за премаршрутиране, а после и за настаняване и транспорт може да продължи до малките часове на следващия ден. Но споделеното от Георги е слабо казано скандално. Да му искат доплащане за съседни летища като Белгарад и Скопие, при положение, че те така или иначе излизат като опции при канселиране, отделно рекорда за два отменени полета в рамките на половин ден, е мега ояждане.  АК е длъжна да те премаршрутира безплатно по най-бързият начин, освен че трябва да ти възстановят разходи за настаняване и храна. Но самолетите вече са пълни и не могат да се простят така лесно с места от по няколко стотин лева.

За последните няколко полета Уиз ми изпращат(вероятно и на вас) ето такъв мейл, с възможните процедури в различните ситуации. Хубаво е да си ги прегледате:

Dear Passenger,

Thank you for choosing to fly with Wizz Air this summer.

Given the current challenging environment in the travel industry, including staff shortages within air traffic control and at airports, our colleagues are working tirelessly to guarantee Wizz Air passengers can reach their destination without any disruptions.

Unfortunately however, there are some situations which remain out of our control.

We want to make sure you are best prepared for any unforeseen events, so here are 6 tips for you to travel with confidence this summer.

DELAYED FLIGHT?

Always make sure to check your e-mail and mobile phone for the latest travel information. We will be sending you updates about your flight status in e-mail and SMS, and you can also check the status of your flight on our Flight Status Tracker, or through Amelia, WIZZ Virtual Assistant, that can be found at the bottom right corner of the FAQ page on our website or chat window in Facebook Messenger.

CANCELLED FLIGHT?

If your flight is cancelled, you will have the option to choose between rebooking to another Wizz Air flight free of charge, requesting a 120% credit refund to your WIZZ account or choosing a full cash refund. Make sure to check your e-mails, as we will be sending you detailed instructions on your available options and how to manage your booking. If you’re a seasoned Wizz Air traveler, simply log in to your WIZZ account to choose your preferred option.

We strongly encourage you to use our self-service options, the fastest and easiest way to manage your booking.

If your flight is cancelled or delayed by more than 5 hours and you want to rebook

We advise you to do it as soon as you’re notified of the cancellation. Flights for the summer are very busy, therefore the sooner you start rebooking, the better chance you will have to reach your desired destination with the earliest available flight.

If you need accommodation for the night

If you’re at the airport, our ground staff will be on hand to support you with arranging accommodation and ground transportation. If you have not made it to the airport before your cancellation is announced, or our ground handler partners cannot arrange accommodation or ground transportation for you due to high demand, we may ask you to find your own. If you book your own accommodation or ground transportation, make sure to keep your receipts, as Wizz Air will reimburse you up to a reasonable amount. Check your e-mails, as we will be sending you separate communication in case you need to arrange your hotel or transportation individually.

If you booked through an online travel agency

If you have booked through an online travel agency different from wizzair.com website or the WIZZ app, you can still provide your direct contact details during the online check-in, so that you will receive all travel updates directly from Wizz Air and stay informed about your flight status.

For your future bookings we recommend you to book directly on wizzair.com or via the WIZZ app in order to be sure to receive our email/SMS notifications, as well as to be able to use our self-service platforms.

We are committed to providing you the best travel experience, so that you can make the most of your trip. Should you have any questions regarding your travel, please visit the Frequently Asked Questions section of our website or use Amelia, WIZZ virtual assistant, by clicking the icon on the bottom right corner of the page.

We wish you safe travels and look forward to seeing you on board soon!

Kind regards,

 

Това изречение ме навежда на мисълта, че агент от колцентъра може да асистира при намирането на настаняване и транспорт.

Check your e-mails, as we will be sending you separate communication in case you need to arrange your hotel or transportation individually.

Това може да ви улесни, особено в отпускарски сезон, когато всичко е пълно и трудно се намират свободни стаи, пък АК има договор с определени хотели

На доста хора в последно време им бяха отменени полетите, може да споделят има ли шанс това да се случи.

Относно обезщетението. Магеланци са споделяли, че веднага им предлагат обезщетение + 20% отгоре в Уиз кредит, ако откажат вече се борят за кеш. Това никога не ми се е случвало, кореспонденцията с Уиз е била дълга, с досадни еднотипни мейли от тяхна страна, да им препратя документи за Nти път, да изпратя отговор( не е ясно какъв) в седем дневен срок иначе закриват случая и т.н. простотии. Затова е добре още в първият мейл/клейм да им се напомни, че копие от него се изпраща до местното ГВА. Така си знаят, че все пак ще имат контрол, ако не спазят процедурите. Пак ще пращат тъпи мейли, но за по-кратък период от време.

 

За съжаление всички АК явно са го подкарали през просото и ни чака "интересно" лято.

И Луфтханза отменя яко полети. БГ ер започнаха с традиционните закъснения вече, просто дойде време, в което никой не им обръща внимание.

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 42 минути , iMari каза:

при закъснение /отмяна, някой от персонала на летището идва на гейта/пред чекин гише и обяснява на пътниците защо полета закъснява/ е канселиран

...

Но споделеното от Георги е слабо казано скандално. Да му искат доплащане за съседни летища като Белгарад и Скопие, при положение, че те така или иначе излизат като опции при канселиране, отделно рекорда за два отменени полета в рамките на половин ден, е мега ояждане.

И в двата случая вчера имаше нулева информация или обяснения на място, като аз научавах за отменените полети доста преди служителите на летището.

 

Относно смяната до съседни летища. Освен категоричния телефонен отказ да ме ребукнат до Белград или Скопие, в резервацията (и то часове след отмяната) липсваха опциите за автоматичен ребукинг или рефънд и това налагаше звънене до кол центъра. Единият път чаках 80 минути да се свържа... След като Уиз агента нелогично отказа да промени дестинацията на Белград или Скопие повиших тон. Смутено обясни, че "системата не дава" и единствената ми опция е да отменя настоящия билет и да си купя чисто нов, след което да клеймвам парите за него заедно с компенсацията. Взех Белград, че беше 60 евро (Скопие беше над 250). Сега само остава тоя полет да се случи.

 

Стискайте палци, на теория излитам след 2:40 часа. Надявам се да не получа някой неприятен ласт минит смс и довечера да похапвам сочни плескавици. Че пицата ми писна 🙂

  • Харесвам 26
Връзка към коментар
Георги Матеев

За допълнително напрежение точно сега Уиз апп-ът реши да е крайно активен и през 15 минути ми праща спам нотификейшъни за какво ли не, които всеки път трепетно отварям с очакване да прочета за проблем с полета 🤣

 

Между другото, напомнете ми следващия път да избера за изгнание летище, на което има лаундж... Не че сушито от супермаркета беше лошо, ама все пак като ще се страда поне да е със стил 🙂

 

@iMari относно съдействие на агент по телефона за хотел и транспорт - накратко, забрави за това. В прав текст ми се обясни (2 пъти от 2 различни агента), че нямат такива права, включително не могат да премаршрутират с други авиокомпании, и да се оправям сам за всичко и да събирам бележки за разходите. Аз бързо се справих, но си представям на хората без опит колко време и стрес е отнело.

  • Харесвам 18
  • Шок 3
  • Смея се 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Георги Матеев каза:

За допълнително напрежение точно сега Уиз апп-ът реши да е крайно активен и през 15 минути ми праща спам нотификейшъни за какво ли не, които всеки път трепетно отварям с очакване да прочета за проблем с полета 🤣

 

Между другото, напомнете ми следващия път да избера за изгнание летище, на което има лаундж... Не че сушито от супермаркета беше лошо, ама все пак 🙂

Засега сайта на летище Белград дава,че самолета ще излети сега за Рим. Утре има FlixBus на обед от Белград за 70 лв.Има някакви кодове в Интернет за намаляне на цената.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

Смутено обясни, че "системата не дава" и единствената ми опция е да отменя настоящия билет и да си купя чисто нов, след което да клеймвам парите за него заедно с компенсацията.

Т.е. Никаква опция за безплатно премаршрутиране, дори за същият полет след няколко дни? 🤯

А как беше при първият полет от Неапол?

Връзка към коментар
Преди 1 час, iMari каза:

Т.е. Никаква опция за безплатно премаршрутиране, дори за същият полет след няколко дни? 🤯

Аз винаги съм бил с това впечатление за нискотарифните. Ако стане нещо се оправяш сам. Райън качваха на друг полет или премаршрутираха, но не зная дали е било правило, а просто наличието на много полети в огромната им мрежа го е позволявало. Беше време, когато клиента имаше права и беше битка за него. 

@neuromancerдали не е добре да се отдели клонче за закъснения и отменени полети. Така ще е ясно, че пишещите там имат реален проблем и отговори и съвети за помощ. Аз вчера също не разбрах, че @Lindtе в реален проблем.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 27 минути , iMari каза:

Т.е. Никаква опция за безплатно премаршрутиране, дори за същият полет след няколко дни? 🤯

А как беше при първият полет от Неапол?

За същия или доста подобен полет (все пак ми позволиха смяна от Неапол на Рим) явно е ОК, но изглежда е проблем за всичко повече от това. Мога само да гадая кога системата няма "да даде". Първоначално ми предложиха да летя след 4 дни, та смятай 🙂 Явно в 90% от случаите се оправяш сам и това е добре да се знае за да няма нереални очаквания към авиокомпанията.

 

П.С. Самолетът е излетял от Белград към Рим 😱

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
Георги Матеев

Колкото и да е трудно се налага да се разделя с временния ми дом Чампино. Уиз изненадаха всички и след минути излитаме към Белград. Признавам, тайно се надявах на още една €250 компенсация, но пълно щастие няма 🙂

 

Да се готви сръбската скара... Чао, Италия!

 

20220628_171607.jpg

  • Харесвам 18
  • Смея се 6
Връзка към коментар
преди 19 минути , Георги Матеев каза:

Колкото и да е трудно се налага да се разделя с временния ми дом Чампино. Уиз изненадаха всички и след минути излитаме към Белград. Признавам, тайно се надявах на още една €250 компенсация, но пълно щастие няма 🙂

 

Да се готви сръбската скара... Чао, Италия!

 

20220628_171607.jpg

Сега видях,че има автобус в 00:45 за Ниш и там в 04:00 продължава за София с Матпу.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Имам известие, че 5  човека сте ме споменали тук днес. Няма да чета, изключително ме разстроиха 27-те кибици в темата онлайн вчера и не знам кога отново ще гледам на този форум като на място за взаимопомощ. Обсъждащите си в темата след спешните въпроси от двама души полетите с Луфтханза през септември също ме изненадаха. 

Проблемът с отменения полет беше разрешен с 4 часа чакане на летището без обхват или интернет около гишето, за да си ърсиш варианти, без особено съдействие от служители преди сънародниците ни да не организират бунт към 9 вечерта, въоръжени само с плачещи бебета. 

Причината за отмяна не е била казана, така че хората могат само да гадаят колко разходи да си позволят да направят по личното си премаршрутиране. 

 

Полети от Рим до София не се предлагаха преди края на другата седмица. Единственият директен полет с места до София се оказа днес следобед от Бергамо. С бърз влак за 100 евро отнема около 5 часа. С помощта на бусчета към 11 вечерта ги извозваха към хотел в покрайнините на Рим. От същия хотел пътят до Термини е около час с пеша и 2 превозни средства .

 

От Уиз вчера не им бяха издали билети за днешния полет и бяха поели ангажимент да са там към обяд и на летището да съдействат. Днес обаче вече имаха билети и се чекираха сами. Излетяха с около 2 часа закъснение. 

Това е. Успех на всички, които ще се прибират това лято!

  • Харесвам 11
Връзка към коментар
преди 3 часа, Lindt каза:

Имам известие, че 5  човека сте ме споменали тук днес. Няма да чета, изключително ме разстроиха 27-те кибици в темата онлайн вчера и не знам кога отново ще гледам на този форум като на място за взаимопомощ. Обсъждащите си в темата след спешните въпроси от двама души полетите с Луфтханза през септември също ме изненадаха. 

Проблемът с отменения полет беше разрешен с 4 часа чакане на летището без обхват или интернет около гишето, за да си ърсиш варианти, без особено съдействие от служители преди сънародниците ни да не организират бунт към 9 вечерта, въоръжени само с плачещи бебета. 

Причината за отмяна не е била казана, така че хората могат само да гадаят колко разходи да си позволят да направят по личното си премаршрутиране. 

 

Полети от Рим до София не се предлагаха преди края на другата седмица. Единственият директен полет с места до София се оказа днес следобед от Бергамо. С бърз влак за 100 евро отнема около 5 часа. С помощта на бусчета към 11 вечерта ги извозваха към хотел в покрайнините на Рим. От същия хотел пътят до Термини е около час с пеша и 2 превозни средства .

 

От Уиз вчера не им бяха издали билети за днешния полет и бяха поели ангажимент да са там към обяд и на летището да съдействат. Днес обаче вече имаха билети и се чекираха сами. Излетяха с около 2 часа закъснение. 

Това е. Успех на всички, които ще се прибират това лято!

Реагираш една идея по-спонтанно....При зададен въпрос относно проблем съм сигурен , че от 27 кибици 1/3 щяха да реагират с адекватен отговор.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Георги Матеев

Бърз ъпдейт. Прочутият ми късмет отново не ме изостави, дори се самонадмина леко.

 

На излизане от летището в Белград случайно забелязах автобус с българска регистрация, който чакаше група пътници. Попитах шофьора да не би случайно после да пътуват към София и познайте... 15 минути по-късно вече бяхме на магистралата в посока България 🤣

 

Дори плескавиците не изпуснах - в момента сме в чудесен крайпътен ресторант и хапваме сладко сладко.

 

Очаквам да съм вкъщи към 3 сутринта. Все едно се прибирам с късния полет от Лутън 🙂

 

@Lindt извинявам се специално, че не можах на място да помогна на твоите хора. Бях спал само 2 часа предната вечер + рано сутринта 3-часов полет от Казабланка + проблемите в Неапол на кацане и първата отмяна и разправия + 4 часа регионални влакове до Чампино + за десерт втората отмяна... Накрая всичко ми дойде леко в повече и вече не знаех къде се намирам, едвам оправих себе си.

  • Харесвам 19
  • Браво 9
Връзка към коментар
преди 1 час, Георги Матеев каза:

Бърз ъпдейт. Прочутият ми късмет отново не ме изостави, дори се самонадмина леко.

 

ми дойде леко в повече и вече не знаех къде се намирам, едвам оправих себе си.

Здравей Георги, и лек път до БГ!

Може ли да споделиш как да се информирам за евентуална анулация по навреме?

На 9.07. ще летя от Меминген за София с 2 деца и ми се иска да съм една крачка по-напред с инфото. Април ни анулираха полет точно там и сега шубето голям страх. 🙂 

Връзка към коментар
Мирослав Василев
преди 58 минути , chochiani каза:

Може ли да споделиш как да се информирам за евентуална анулация по навреме?

Не съм Георги, но бих следял самолета, който ще изпълни моя полет. Да речем, София - Рим - София, ако авиокомпанията анулира София - Рим, то е почти сигурно че няма да се изпълни Рим - София, защото при Уиз и Раян, един самолет изпълнява отиването и връщането.

 

Кой ще е вашия самолет може да следите на flightradar24 и какъв е статуса на предния полет директно на сайта на летището, от където самолета трябва да излети.

 

А, може и Георги,  да има и друг начин. 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Може би наистина е време да се направи отделна тема за спешности. Това лято се очертава да има много закъсали, които имат нужда от спешна помощ по привременната логистика. Ако е отделна тема ще може да се реагира по-бързо и адекватно.  

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 4 минути , jul каза:

Може би наистина е време да се направи отделна тема за спешности. Това лято се очертава да има много закъсали, които имат нужда от спешна помощ по привременната логистика. Ако е отделна тема ще може да се реагира по-бързо и адекватно.  

 

Вече има такава тема:

 

 

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Леле, хора! Човек да не отиде за едни седмица на платноходка, гледай колко съм изпуснала 😆 Така де, шегата настрана.

 

@Георги Матеев, страхотно прибиране. Относно въпросът дали ти се дължат 2 обезщетение - едва ли. Ако при първото анулиране на Неапол-София си приел премаршутиране, така директно се съгласяваш авиокомпанията да поеме грижата за теб, а ти да не търсиш други обезщетения. Виж, при Рим-София вече имаш пълното право.

 

@Lindt, съжалявам, че никой не ти е помогнал адекватно. Но реално хората, които знаят и реално могат да помогнат със съвет във форума не са толкова много. Особено за нискотарифните авиокомпании. От опит бих казала, че с тях всяка ситуация е различна и сама за себе си. Но най-добре човек сам да измисли как да се прибере и да им го предложи като вариянт. Ако не се съгласят, търсиш си парите от обезщетението. За съжаление е това.

 

И общо за всички хора изпаднали в такава ситуация:

 

1. Пътувате на един билет с редовна авиокомпания - при анулиран полет или връзка, авиокомпанията е длъжна да ви премаршутира и да ви осигури храна и подслон дотогава. Авиокомпаниите могат да премаршутират на собствени полети или на други полети от техния алиянс - примерно Луфтханза може да ви качи ни Остриян, Суис, Юнайтед, Търкиш и тн. Бриниш могат да ви качат на Иберия, Америкън и тн. Еър Франс може да ви кажи на КЛМ, Делта и тн. Изключение прави България Еър, която съм виждала да качва пътници на какви ли не други полети, което я прави изклчючение и то в добрия смисъл. Отивате на гишето на авиокомпанията на даденото летище и те ще се погрижат за вас.

2. Пътувате на два билета с редовна авиокомпания - при анулиран полет или връзка, никой не ви дължи нищо. Но пък задължително се пробвайте пак на гишето на авиокомпанията, може и да се смилят над вас. Строго индивидуално.

3. Пътувате с нискотарифна авиокомпания (те са от точка до точка, та явно си имате билет за отсечката и това е) - имате право да ви прехвърлят безплатно на следващия такъв полет и на теория, също и да ви премаршутират (което видяхме, че не винаги става). На теория трябда да се погрижат за вас до следващия полет (храна, подслон), но на практика не винаги го правят. Моят съвет (както и към всеки, който има нужда от линейка на територията на София-град) е да не чака действия от авиокомапнията, а да се оправя сам. Ако не го устройват следващите полети и не може да бъде премаршутиран, да намери най-подходящия път до дома и после да търси покриване на сметките от авиокомпанията.

 

Поздрави на всички и безаварийно лято!

  • Харесвам 21
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 5 часа, vinidj каза:

променили са си телефоните на Малта и т.н. с импулсни и не може да се звъни евтино с Вайбър!

Едвам намерих на турската линия - има Английски и Български

Не разбирам какво налага обаждане на турски номер?

 

Всеки път звънях на неимпулсния български номер 024928367 (веднъж говорих с Уиз на български, после на английски). Ако не сте в ЕС този номер се избира също от Вайбър или Скайп. Работи безотказно.

 

преди 16 часа, Lindt каза:

Полети от Рим до София не се предлагаха преди края на другата седмица. Единственият директен полет с места до София се оказа днес следобед от Бергамо. С бърз влак за 100 евро отнема около 5 часа.

Между другото аз точно заради скъпия влак до Бергамо се отказах от този вариант. Внимавах да не прекалявам с разходите, тъй като - простете ми недоверието - въобще не съм убеден Уиз какво / колко / кога ще възстанови от тях. Предпочетох да остана на Чампино - хем да не акумулирам допълнителни транспортни разходи, хем да имам повече време за спане. В крайна сметка беше еднакво дали ще пътувам 5 часа с влак Рим-Бергамо или 5 часа с автобус Белград-София, само дето буса беше €20.

 

преди 17 часа, Звелина каза:

Ако Уизз поемат нощувките до крайната неосъществена дестинация, защо да не остане в Белград да пренощува?

Защото билетът ми Рим-Белград беше изцяло нов и не мисля, че щяха да признаят нощувка в трета държава. Щеше да е още една безсмислена и изнервяща битка с авиокомпанията, като накрая най-вероятно щях да платя от джоба си.

 

преди 20 часа, iMari каза:

Това изречение ме навежда на мисълта, че агент от колцентъра може да асистира при намирането на настаняване и транспорт.

Check your e-mails, as we will be sending you separate communication in case you need to arrange your hotel or transportation individually.

Вчера пропуснах да напиша важна подробност по този въпрос. Тук се има предвид съвсем различно нещо. На някои летища Уиз (явно) има договорки с хотели, та понякога системата автоматично праща на мейла опции за спане. Не говорим за индивидуален подход или асистънс. Ето как изглежда.

 

wizzhotel.png.ebe94374e1dca21cad04ed6d06e12c6c.png

 

Идеята е нелоша, но на практика не проработи, тъй като 30 минути по-късно получих втори мейл, с който елегантно обясняваха да се оправяш сам:

 

Dear Customer,  

We would once again like to offer our sincere apologies for the cancellation of your flight .

Finding hotel accommodation for you was not possible due to the unavailability in the area. You can also book by yourself and request a refund afterwards. 

Despite any difficulties we might face, we always want to take care of you in the best possible way. We know how stressful travel might be, especially when there are unforeseen situations such as this one and together with our partners we worked tirelessly to find hotel accommodation for you as quickly as possible. 

  • Харесвам 7
  • Благодаря 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, feel_the_rush каза:

Ако не го устройват следващите полети и не може да бъде премаршутиран, да намери най-подходящия път до дома и после да търси покриване на сметките от авиокомпанията.

Другото, което аз бих препоръчал, е застраховката. В повечето застраховки е включено анулиране на полет (с или без самоучастие), но стандартно пише, че се поемат разходи, които не са дължими от авиокомпанията (каквито и да са тези разходи).

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.