Duke Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 Аз махнах докато не е станало късно всички 3Д пароли на картите от ПИБ, че въведат ли смс-те, може и да не мога да оперирам с тях от чужбина..И без това вътре няма почти никакви пари, като ми трябват ги зареждам. Защо да не можеш да оперираш в чужбина? Нямам идея по какъв начин са настроени системите за SMS изпращане на банките, но например синът ми получава на секундата SMS в България при опериране с неговата холандска сметка. Според мен е помислено за сигурността и надеждността на системата и лично аз не бих се притеснявал ако трябва да разчитам на SMS с оглед повишаване на сигурността... Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 Замисли се: ако ти се налага да пазаруваш онлайн докато си в чужбина, винаги трябва да имаш бг-картата си във включен телефон. Ако ползваш местни карти или роуминг сим карта, това те принуждава да имаш минимум 2 телефона с теб, или телефон с 2 сим карти.Дотук добре, но идва и практическият аспект, че много често смс-и не идват в роуминг, или пристигат със закъснение, особено ако си по разни третосветски държави.. 3 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 Потвърждавам - докато бях в Централна Америка 50% от смс-ите се губеха и не пристигаха въобще (не само тези от ДСК, а като цяло). Ако има някакво значение - към MTel съм. На практика това щеше да е огромен проблем, тъй като нямаше да мога да използвам кредитната си карта пълноценно. Плащането с карта да зависи изцяло от смс е меко казано непрактично и насилственото налагане на такава схема е недообмислено. Явно ще се наложи да взимам поредния токен за да мога да генерирам така "ценните" 3D пароли на ДСК без да завися от телефона си. 1 Връзка към коментар
mililia Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 Добре де, ама доста от сайтовете вече искат при покупка да посочиш този 3 D код. Махайки го си ограничавате възможностите за пазаруване. Аз например си направих този код, защото не ми даваше да направя някаква покупка без него. Не мисля, че премахването на кода е решение на въпроса за пазаруване в чужбина. Иначе наистина се създават трудности при покупка. Сега, когато бях в Мианмар, а също и в Аржентина, М-тел нямаха покритие и на практика аз бях без телефон. Нямам идея как би трябвало да действам в такава ситуация, ако ми се наложи покупка с кредитната карта. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 Много по-смислено е да може да включваш и изключваш допълнителната защита, ама ДСК май не позволява Връзка към коментар
Станислав Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 Някой има ли идея дали е възможно да се заяви мобилен номер, който не е на български оператор за получаване на еднократна 3-D парола? Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 Поне за ДСК - не. 1 Връзка към коментар
Пожето Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 Някой обаждал ли се е на ДСК във връзка с промените им за 3-D парола при плащане с карти в интернет. Въпросът ми е дали тези промени засягат виртуалните карти. Писах им преди малко, но комуникацията по телефона е по-добра, а в момента не мога да си я позволя. Ако имаш 3D парола, активирана по виртуалната си карта, значи да, засяга и нея, системата, която управлява 3D паролите е единна за всички карти. 2 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 Защо да не можеш да оперираш в чужбина? Нямам идея по какъв начин са настроени системите за SMS изпращане на банките, но например синът ми получава на секундата SMS в България при опериране с неговата холандска сметка. Според мен е помислено за сигурността и надеждността на системата и лично аз не бих се притеснявал ако трябва да разчитам на SMS с оглед повишаване на сигурността... Другите са казали вече, не винаги идват смс-те и най-малкото поне не веднага. Освен това ми се струва, че бг номера ми вече не е активен, остава и проблема, че трябва да имам втори телефон заради тази карта, с две думи само усложнения.. Аз тези карти не ги използвам за нищо друго, освен купуване на самолетни билети. Връзка към коментар
Niceday Публикувано: 24 април, 2016 Сподели Публикувано: 24 април, 2016 ...с две думи само усложнения.. Аз тези карти не ги използвам за нищо друго, освен купуване на самолетни билети. Можеш да посочиш телефон в БГ на познат човек, който ще ти препраща СМС по други интернетски канали или с обаждане по телефона, ако е спешно Проверено - работи! Достатъчно е човекът да е отговорен, изобщо не е наложително да ти е много близък, нали не знае другите данни )) Връзка към коментар
Childish Публикувано: 25 април, 2016 Сподели Публикувано: 25 април, 2016 Имам отговор от ДСК: "За да можете да използвате картата си (независимо от вида) за покупки в Интернет страници на търговци, които са внедрили програмите Verified by Visa и MasterCard SecureCode, трябва да имате заявен мобилен номер или устройство за генериране на динамична парола. По този начин, след 25.04.2016 г., с еднократната 3-D парола получена на предоставения от Вас мобилен номер или тоукън устройство ще имате възможност да плащате при пазаруване при 3-D търговци в Интернет. " Т.е. няма не искам, няма недей и важи и за виртуалните карти от днес. Връзка към коментар
lpopov Публикувано: 25 април, 2016 Сподели Публикувано: 25 април, 2016 ...с еднократната 3-D парола получена на предоставения от Вас мобилен номер или тоукън устройство ... Тоест, ако смс не ви устройва, има токън устройство, което решава проблема с смс-ите. Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 25 април, 2016 Сподели Публикувано: 25 април, 2016 Имам отговор от ДСК: "За да можете да използвате картата си (независимо от вида) за покупки в Интернет страници на търговци, които са внедрили програмите Verified by Visa и MasterCard SecureCode, трябва да имате заявен мобилен номер или устройство за генериране на динамична парола. По този начин, след 25.04.2016 г., с еднократната 3-D парола получена на предоставения от Вас мобилен номер или тоукън устройство ще имате възможност да плащате при пазаруване при 3-D търговци в Интернет. " Т.е. няма не искам, няма недей и важи и за виртуалните карти от днес. Теб удря ли те тая промяна? Дано си оставила пълномощно на някого тук, който да задвижи нещата от твое име, ако е необходимо. Връзка към коментар
Childish Публикувано: 25 април, 2016 Сподели Публикувано: 25 април, 2016 Теб удря ли те тая промяна? Дано си оставила пълномощно на някого тук, който да задвижи нещата от твое име, ако е необходимо. Нямам пълномощно (кандидат-пълномощникът има малко бебе и не настоях да ме представлява, а и какво щеше да направи - само да ми регистрира тел. номер, токън устройството няма как да го получа) и затова ми е притеснено. Засега booкing не иска тези кодове, евентуално за самполетен билет може да ми се наложи. Тоест, ако смс не ви устройва, има токън устройство, което решава проблема с смс-ите. Преди да замина имаше друга промяна - че тоукън устройство е необходимо за банкови преводи. Обадих се по телефона - увериха ме, че нямам нужда от това устройство за виртуалните карти, а и човекът беше любезен да ми каже, че отнемало 20 дни да се сдобиеш с него, сега предполагам е по-бързо... Това, което ме вбесява е, че правят промени за 1 месец - на 23.03 са ме уведомили за промените, които влизат от 23.04. Другите банки го правят 4-6 месеца предварително. А и който е ходил в ДСК знае на какви опашки се чака. Сега какво - всеки с карта трябва да ходи на гише ли, сигурно ще е лудница. Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 25 април, 2016 Сподели Публикувано: 25 април, 2016 (редактирано) Нямам пълномощно (кандидат-пълномощникът има малко бебе и не настоях да ме представлява, а и какво щеше да направи - само да ми регистрира тел. номер, токън устройството няма как да го получа) и затова ми е притеснено. Можеше и да получи token-а от твое име и по някой магеланец да ти го изпрати. Ама... Късно е вече. Ако ти замирише на проблеми, свиркай тук отрано, за да мислим някакво решение и да помагаме, ако трябва. Кеш ли ще ти засилваме по някоя от бързите услуги („WorldRemit“ трансферират пари за минути, по-евтини са от тия, дето ги знаем), от твое име резервации оттук ли ще правим... Ще го измислим. Я колко народ сме! Впрочем ако минавате близо до някое консулство на България из Америките и някой от твоите спътници ще се връща скоро насам... Мисли за пълномощно. Консулите имат право да правят нотариални заверки, ако не ме лъже паметта. Че и по пощата можеш да го изпратиш пълномощното, ако е зор. Редактирано 25 април, 2016 от captain_oveur 4 Връзка към коментар
Childish Публикувано: 26 април, 2016 Сподели Публикувано: 26 април, 2016 Благодаря, Капитане. Аз и досега на вас разчитах 1 Връзка към коментар
Zara Публикувано: 26 април, 2016 Сподели Публикувано: 26 април, 2016 Имам отговор от ДСК: "За да можете да използвате картата си (независимо от вида) за покупки в Интернет страници на търговци, които са внедрили програмите Verified by Visa и MasterCard SecureCode, трябва да имате заявен мобилен номер или устройство за генериране на динамична парола. По този начин, след 25.04.2016 г., с еднократната 3-D парола получена на предоставения от Вас мобилен номер или тоукън устройство ще имате възможност да плащате при пазаруване при 3-D търговци в Интернет. " Т.е. няма не искам, няма недей и важи и за виртуалните карти от днес(25.04.2016g.) Вчера, 25.04.2016г., направих доплащане за багаж към Wizzair с виртуална карта на ДСК и не ми поиска никакъв код допълнително. Всичко мина по утъпканата пътека. От отговора на банката ми се струва, че от днес, 26.04.2016г., влиза в сила това условие. Да видим някой, който днес ще има плащане, какво ще каже. 1 Връзка към коментар
Пожето Публикувано: 26 април, 2016 Сподели Публикувано: 26 април, 2016 Вчера, 25.04.2016г., направих доплащане за багаж към Wizzair с виртуална карта на ДСК и не ми поиска никакъв код допълнително. Всичко мина по утъпканата пътека. От отговора на банката ми се струва, че от днес, 26.04.2016г., влиза в сила това условие. Да видим някой, който днес ще има плащане, какво ще каже.А виртуалната ти карта имаше ли активирана 3D парола от преди това? Защото ако е нямала, не би трябвало да се активира изведнъж. Ако пък е имала - би трябвало вместо статична, вече да е динамична (SMS код или тоукън) при плащане на сайт на 3D търговец. Връзка към коментар
Zara Публикувано: 26 април, 2016 Сподели Публикувано: 26 април, 2016 Пожето, нямах активирана 3D парола до момента на плащането. Мисля, че просто съм хванала "последния влак". Да видим какво ще кажат първите, които ще се сблъскат с нововъведението. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 26 април, 2016 Сподели Публикувано: 26 април, 2016 Е, ако не се иска 3Д парола, няма промени, просто когато се иска ще е с СМС. Дали се иска или не зависи от търговеца. 2 Връзка към коментар
Пожето Публикувано: 26 април, 2016 Сподели Публикувано: 26 април, 2016 Пожето, нямах активирана 3D парола до момента на плащането. Мисля, че просто съм хванала "последния влак". Да видим какво ще кажат първите, които ще се сблъскат с нововъведението. Аз не мисля, че оттук нататък ще ти иска 3D парола, ако не си я активирала за картата си предварително. Само за тези карти, които вече си активирала, ще ти поиска парола - динамична, вместо използваната до този момент статична, ако търговецът е 3D. На мен почти всички карти са ми на БДСК, само на 1 от тях имам активирана 3D парола, която си бях сетнала през интернет банкирането. Другите са ми без активирана парола, не мисля, че БДСК са ми я активирали автоматично, просто за вече активираната си карта не мога да ползвам статичната парола, която сама си измислих, а ще трябва да въвеждам код от тоукъна. Все пак ще видим дали някой ще потвърди от опит. 3 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 26 април, 2016 Сподели Публикувано: 26 април, 2016 Повече информация относно 3D на ДСК, което е в сила от днес сутринта. При онлайн търговци, които ползват 3D програмата - вече не може да плащате с картата си, освен ако не я регистрирате за получаване на 3D код. Това важи за абсолютно всички видове дебитни, кредитни и виртуални карти, издавани от ДСК. Ако имате електронен подпис или токен 3D регистрацията става за 10 секунди чрез dskdirect.bg -> раздел карти. Ако обаче нямате то единствения начин за регистрация е на място в клон на банката. 3D кодът съответно може да се получава по 2 начина: чрез SMS (безплатно) или чрез токен, който струва еднократно 25 лв. и се заявява/взима от ДСК. При онлайн търговци, които не са регистрирани за 3D програмата - промяна в начина на плащане няма. Дефакто 3D регистрацията е вече задължителна, иначе картата няма да минава при много от онлайн търговците. Теоритично може да не се регистрирате, но това би означавало да плащате само на физически ПОС-терминали, както и при онлайн търговци, които не ползват 3D (за съжаление те са малцинство). 7 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 27 април, 2016 Сподели Публикувано: 27 април, 2016 И вече да се оплача от 3D-то на ДСК. Вчера трябваше да правя нова резервация в MakeMyTrip и по никакъв начин не успях да платя с нито една от ДСК картите си. След въвеждане на данните за плащане апп-а на MakeMyTrip показваше логото Verified by Visa и зацикляше на него без да покаже следващия екран, на който се въвежда 3D паролата. От своя страна ДСК също не ми пращаха никакъв SMS с 3D парола. Тоест, някъде се чупеше комуникацията между Verified by Visa и ДСК. Симулирах плащане с 2 чужди карти (на различни банки) - и при двете екрана за въвеждане на 3D парола се появяваше почти незабавно, проблемът очевидно беше само с карти на ДСК. Написах пространен хейт мейл до съпорта на ДСК, който до момента съвсем очаквано е без никакъв отговор. Дано бързичко си оправят кашите защото ми писна от простотии, маскирани като "улеснения" и "допълнителна сигурност". 7 Връзка към коментар
rik4o Публикувано: 27 април, 2016 Сподели Публикувано: 27 април, 2016 (редактирано) Последните 24 часа и аз си общувах със съпорта на ДСК по повод 3D, на моменти на доста "високо" равнище. И добре, че превключих на този вид общуване, та да проумеят най-после, че имат проблеми с регистрирането на мобилен номер и изпращането на SMS. От половин година им дудна, че в моя директ се изписва с червени букви, че номерът ми не е регистриран за SMS-и, при положение, че още в клона на банката служителката направи такава регистрация. А те ми твърдят, че това не е проблем. И снощи при опит да направя регистрация вече за КЕП+SMS ми поиска да въведа код, а не го получих. Отново обяснения, отново оправдания, че при тях показвало, че кодът е генериран и изпратен. Честно казано, в ПИБ бях отвикнал от такива малоумни увъртания, които се появяват в общуването с клиентите и заместват конструктивното обсъждане на проблема. Необяснимо е за мен - това, първо нагнетява напрежение и второ, усложнява и за двете страни ситуацията, като води после до много повече усилия и от двете страни. Днес вече след 2 обаждания от тяхна страна, предприеха действия и оправиха проблема. Доколкото разбрах, проблемът си беше още от първоначалната регистрация в банката от служителката, която не е въвела коректно или въобще не е въвела мобилен оператор. И оттам става кашата в тяхната система. Явно не може да определи оператора само по набирания код - 88, 89, 98 и т.н. Вече обаче с огромно облекчение си наблюдавам зеленото потвърждение за регистиран мобилен номер в Директа. Вижте при вас как е, може от това да е проблемът. Редактирано 27 април, 2016 от rik4o 3 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 27 април, 2016 Сподели Публикувано: 27 април, 2016 (редактирано) Последните 24 часа и аз си общувах със съпорта на ДСК по повод 3D, на моменти на доста "високо" равнище. И добре, че превключих на този вид общуване, та да проумеят най-после, че имат проблеми с регистрирането на мобилен номер и изпращането на SMS. От половин година им дудна, че в моя директ се изписва с червени букви, че номерът ми не е регистриран за SMS-и, при положение, че още в клона на банката служителката направи такава регистрация. А те ми твърдят, че това не е проблем. И снощи при опит да направя регистрация вече за КЕП+SMS ми поиска да въведа код, а не го получих. Отново обяснения, отново оправдания, че при тях показвало, че кодът е генериран и изпратен. Честно казано, в ПИБ бях отвикнал от такива малоумни увъртания, които се появяват в общуването с клиентите и заместват конструктивното обсъждане на проблема. Необяснимо е за мен - това, първо нагнетява напрежение и второ, усложнява и за двете страни ситуацията, като води после до много повече усилия и от двете страни. Днес вече след 2 обаждания от тяхна страна, предприеха действия и оправиха проблема. Доколкото разбрах, проблемът си беше още от първоначалната регистрация в банката от служителката, която не е въвела коректно или въобще не е въвела мобилен оператор. И оттам става кашата в тяхната система. Явно не може да определи оператора само по набирания код - 88, 89, 98 и т.н. Вече обаче с огромно облекчение си наблюдавам зеленото потвърждение за регистиран мобилен номер в Директа. Вижте при вас как е, може от това да е проблемът. Къде точно в менюто се вижда зелено потвърждение за регистриран номер? При мен и в известия->SMS известия и в карти->детайли мобилният номер седи с обикновен черен цвят - нито е червено нито е зелено. Иначе аз до момента съм си получавал безпроблемно всякакви SMS известия и кодове от ДСК (включително при пращане на превод и при регистрация на картите за 3D) - тоест, номерът ми би трябвало да е регистриран успешно в системата им. Редактирано 27 април, 2016 от Георги Матеев Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега