Прескочи до съдържание

Airbnb - пълни инструкции за резервация. Много подробни.


Георги

Препоръчани мнения

преди 14 минути , Edem каза:

При мен се случи точно това - летя във вторник и съм без нощувка. Канселираха я, защото избила тръба в банята и се наводнило. Обаче нямам мейл или изобщо някакво известие за рефънд или да избера да пренасоча плащането към нова резервация. Моля за упътване и съвети къде да го търся това, защото нямам никакво време 😞

Хоста явно се прави на три и половина и канселира без да го отбелязва в сайта, трябва да го направи там.

 

В случая трябва да се свържеш с airbnb, като реферираш тази кореспонденция. 

 

Паралелно помоли хоста да откаже резервацията от неговата страна, за да може и автоматичния процес да се задейства. Дано съдейства. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 18 минути , Георги каза:

Хоста явно се прави на три и половина и канселира без да го отбелязва в сайта, трябва да го направи там.

 

В случая трябва да се свържеш с airbnb, като реферираш тази кореспонденция. 

 

Паралелно помоли хоста да откаже резервацията от неговата страна, за да може и автоматичния процес да се задейства. Дано съдейства. 

 

Прави се на ударена, хем първо я помолих да го отрази в сайта. Да съм бил кликнал аз на анулиране, при положение че тя я отказва.

 Сега ми предлага да ми била дала 30 евро на ръка, за да кликна аз.

Редактирано от Edem
Връзка към коментар

Оправиха се нещата, благодаря за включването.

За да не бъда обвинен в расизъм към китайците е кажа само, че в крайна сметка тя канселира резервацията, след като се правеше на ударени и отказах парите в брой и безплатното вземане от летището. Вече имам мейл от аирбнб и са ми дали 45% бонус да букна нов апартамент. Не че има много избор, но поне ще е нормално място.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искам да похваля съпорта. Вече четвърти път се свързвам с тях и разрешават проблема в моя полза. Последният случай беше за нощувка в Никозия, Кипър. Като пристигнахме на мястото за среща с хоста, тя не си вдигаше телефона, а на другия номер, който беше дала вдигна някой и каза, че няма такава резервация. Това се случва в 18 часа. Чакахме един час, като през това време звъняхме постоянно на двата номера. След като не можахме да се свържем, си намерихме един хостел, в който пренощувахме. Хостът ни отговори в 21:30 часа, че съжалява. Аз вече се бях свързала със съпорта, като след един ден ми се обадиха по телефона и ми съобщиха, че са ми направили рефънд на цялата сума. След още няколко дена парите бяха в сметката ми. 

Затова не се колебайте да им пишете при възникнали проблеми. Реагират сравнително бързо.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
On 10/28/2018 at 8:21 AM, Edem said:

При мен се случи точно това - летя във вторник и съм без нощувка. Канселираха я, защото избила тръба в банята и се наводнило. Обаче нямам мейл или изобщо някакво известие за рефънд или да избера да пренасоча плащането към нова резервация. Моля за упътване и съвети къде да го търся това, защото нямам никакво време 😞

Тези дни ни анулираха апартамент в Брщксел по същата причина. Цената беше 55 евро и Airbnb ни пратиха имейл, че можем да ползваме тези пари + 5.50 евро за алтернативен букинг. Нямаше нищо свободно в рамките на 50 км и намерихме нещо прилично в букинг за 130 евро. В сайта на airbnb, там където са съобшенията с хоста, имахме голям червен бутон Request refund, или нещо подобно. Пратиха но 55 евро веднага и вече са по сметката ни. Не знам дали хоста наистина е имала проблем или просто е използвала това извинение за да няма penalites. Ако нямате такъв бутон, може д апишете на съпорта, които обикновено отговарят бързо. Поздрави

 

Редактирано от Jordan
Връзка към коментар
На 27.09.2018 г. в 17:06, Илина каза:

Благодаря ! Не ми е необходимо заради ДДС, тъй като не сме регистрирани,но за да можем да си осчетоводим разходите. От платформата отговарят,че всичко ще е наред по докумнта, но във всяка държава изискванията са различни.

Миналия януари, в Падуа, нашият хост ни даде фактура, въпреки, че рекохме. че не ни трябва.

Каза, че било задължително да дава, това било изискването на данъчните.

Така че.би трябвало и вашият хост да ви даде.Този доход няма как да го скрие, нали минава по банков път.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте,

направих днес резервация за един апартамент във Венеция. Платих сумата, всичко е ОК. Но туко-що ми писа хостът. Иска от мен e-mail ми, за да ми даде детайлна информация, за да разбера как да достъпя апартамента. 
 

Jenuary is low season so you can see the real Venice.
I would like to send you detailed information how to reach the flat and on how Venice works, be so kind to let me know your e-mail address.

Но това леко ме безпокои, защото знам, че не е ОК да си давам външна информация и цялата комуникация да става само из Airbnb (тука бях чел за една/две измами, които бяха станали, но нямам точен спомен). Не мисля да си давам e-mail си, но реших да споделя с вас какво ми се случи засега.  Много странно ми се видя. 

Връзка към коментар

Миналия месец по същия начин получихме информация как да се настаним по имейл.Всичко мина без проблеми, хоста бе много точен. Не виждам притеснение.

Редактирано от Ivko
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 28 минути , Граф Вронски каза:

Здравейте,

направих днес резервация за един апартамент във Венеция. Платих сумата, всичко е ОК. Но туко-що ми писа хостът. Иска от мен e-mail ми, за да ми даде детайлна информация, за да разбера как да достъпя апартамента. 
 


Jenuary is low season so you can see the real Venice.
I would like to send you detailed information how to reach the flat and on how Venice works, be so kind to let me know your e-mail address.

Но това леко ме безпокои, защото знам, че не е ОК да си давам външна информация и цялата комуникация да става само из Airbnb (тука бях чел за една/две измами, които бяха станали, но нямам точен спомен). Не мисля да си давам e-mail си, но реших да споделя с вас какво ми се случи засега.  Много странно ми се видя. 

При всички положения е необичайно. Няма никаква причина да не може да ти даде инструкциите в съобщение през системата, единствената причина е ако иска да направи нещо, което не е по правилата. Може и заобикалянето на правилата да е сравнително безобидно, но ще го има. 

Връзка към коментар
преди 31 минути , Граф Вронски каза:

Здравейте,

направих днес резервация за един апартамент във Венеция. Платих сумата, всичко е ОК. Но туко-що ми писа хостът. Иска от мен e-mail ми, за да ми даде детайлна информация, за да разбера как да достъпя апартамента. 
 


Jenuary is low season so you can see the real Venice.
I would like to send you detailed information how to reach the flat and on how Venice works, be so kind to let me know your e-mail address.

Но това леко ме безпокои, защото знам, че не е ОК да си давам външна информация и цялата комуникация да става само из Airbnb (тука бях чел за една/две измами, които бяха станали, но нямам точен спомен). Не мисля да си давам e-mail си, но реших да споделя с вас какво ми се случи засега.  Много странно ми се видя. 

Възможно е да предпочита да не го прави през системата на airbnb, ако , например, в обяснението използва снимки, линкове, доста цифри или нещо подобно.

Често пъти airbnb маскира тези стрингове, защото ги смята за реклама.

 

Или пък да има инструкцията в един .doc или .pdf файл и му е по-лесно да ти го закачи за един мейл и да го прати.

 

Все пак, имай си едно наум.

Редактирано от ven62
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги каза:

При всички положения е необичайно. Няма никаква причина да не може да ти даде инструкциите в съобщение през системата, единствената причина е ако иска да направи нещо, което не е по правилата. Може и заобикалянето на правилата да е сравнително безобидно, но ще го има. 

Напълно си е обичайно. На мен често ми пращат важна информация на мейла - без каквито и да било задни мисли и по съвсем прозаичната причина, че е много по-удобно и за двете страни (справка: горното мнение на ven62). Само за сравнение: веднъж един домакин се излъга да ми изпрати подробно упътване със снимки през системата на airbnb => 25 съобщения = 25 уведомителни мейла = 25 уведомителни смс-а! Айде нема нужда от подобен спам отново 🙂

 

Само излишно безпокойство се създава с подобни мнения без покритие. Ето сега човекът ще се лиши от едно вероятно много полезно упътване заради насадени измислени страхове... Тъпо 😞

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

действително airbnb режат важна информация от линковете за адреси и други, просто излиза hidden url, така че и на мен ми се вижда нормално хостът да търси контакт през имейл

 

аз така съм получавала от един хост в Палермо супер пълна информация на pdf, от която нищо нямаше да бъде видимо в airbnb

Връзка към коментар

ОК, той да си прецени. Само че изкарвайки се сам доброволно извън тяхната система губиш всички защити, за които си плащаш доста високата им такса...и тогава защо я плащаш въобще? Ходи се оплаквай после че във външен имейл, хостът те е насочил към място, което не е това от описанието например...

 

Airbnb си има цял интерфейс за как да стигнеш до мястото и цял интерфейс за публикуване на интересни места около апартамента. Няма конкретна причина да се пращат пдф-и във външни имейли, дори досадното цензуриране на думи и връзки не е такава. 

Редактирано от Георги
Връзка към коментар

по същата логика не би трябвало да си комуникираме с хоста през viber или whatsapp или друг messenger, което пък е съвсем обичайна практика,  защото бихме изгубили защитата на airbnb? не мисля

 

каквото си е уговорено през сайта си е валидно, а ако има някакви драстични разминавания в допълнителната информация, смятам, че ще бъде забелязано

 

но, всеки си знае най-добре

Редактирано от antea
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Нека Графът да си прецени, наистина. Но има ужасно много скамерски истории свързани с airbnb и всичките започват с контакт извън системата. След това опции бол. Дали ще ти поискат голям депозит по банка, дали ще ти пратят връзка как плащането не е било успешно и да платиш пак...веднъж имайки ти имейл адресът може съвсем спокойно да се симулира и много официално изглеждащо съобщение с лого и всичко, което лека полека да те пусне по пързалката. Да не забравяме, че хостът има достъп до анонимизиран имейл тип georgi-342435342fsdfk@book.airbnb.com или нещо подобно, не съм сигурен че през него могат да се пращат имейл атачмънти, но мисля че могат. 

 

Да не забравяме, че защитата на комуникация само през сайта е двустранна - както за нас, така и за хостовете. Малко е жълт сигнал, когато хостът открито настоява да се откаже от защитата си. 

 

Ако хостът има много положителни ревюта за голям период от време, може би няма проблем да се продължи комуникацията извън платформата. Но бих бил много нащрек при всеки намек за допълнително плащане. 

Връзка към коментар

@Георги, комуникацията през интерфейса на Airbnb обективно е по-трудна, от колкото през мейл.

Мисля, че по този въпрос няма смисъл да се спори.

 

От друга страна, не случайно съм написал накрая на поста си "Все пак, имай си едно наум"

Не познаваш човека отсреща. Единственото по което го преценяваш са някакви ревюта (те в много случай не са достатъчни за обективна оценка)

 

В случая обаче, хоста иска от @Граф Вронски едни мейл, като обещава да прати инструкции как да се стигне до апартамента във Венеция.

А Венеция не е като Манхатън, в смисъл, да са й прави и перпендикулярни уличките (където ги има де)

:smile:

Връзка към коментар

А защо в homeaway може да се комуникира директно по мейл, а в Airbnb не може? Доста съм сигурна, че последно за Кипър получих инструкции точно на пдф, но определено не съм си давала имейла на хоста, взел го е от тях... А и те имат такси и съпорт... 

Връзка към коментар

Не само това, че комуникайки извън AirBnB, се отказваме от защитата им.

 

PDF файловете са много удобна платформа за разпространение на вируси и подобни гадинки. Получайки мейл с прикачен файл от, уж доверен човек, лесно може да станем жертва на компрометиран файл. 

Връзка към коментар
преди 3 часа, searus каза:

А защо в homeaway може да се комуникира директно по мейл, а в Airbnb не може?

Te са различни фирми и имат различни процедури

Връзка към коментар

Това ми е пределно ясно, питах как за едните е достатъчно сигурно, а за другите не... При условие, че вземат такива огромни такси (които на всичко отгоре удържат ако се наложи да канселираш, което също дааа, разбирам защо правят), биха могли поне да улеснят комуникацията между гост и хост, за да не се налага да се пращат пдф-и...

Връзка към коментар
На 9.11.2018 г. в 17:31, searus каза:

А защо в homeaway може да се комуникира директно по мейл, а в Airbnb не може? Доста съм сигурна, че последно за Кипър получих инструкции точно на пдф, но определено не съм си давала имейла на хоста, взел го е от тях... А и те имат такси и съпорт... 

Ама разбира се, че може да се комуникира в airbnb по мейл!!! В момента в който е направена резервация, хоста получава достъп до мейл адреса, който е регистрирал потребителя (той е кодиран и видим за AirBnB) . Аз винаги пращам файлове с подробни указания на гостите 15-20 дне преди датата на резервацията им (че ако ги пратя веднага след като резервират ги забравят и ме карат да им ги пращам пак).

Да не би @Граф Вронски да се е регистрирал само с телефонен номер и да не е посочил e-mail? Или пък хоста да е нов и бос и още да не е много наясно? Или да дава апартамента и през Букинг, където не може през мейл, може само чрез тяхната си поща а там не може да се прикачват файлове и по навик да му е пратил стандартно съобшение запаметено в компютър/телефон "бля-бля, благодаря за резервацията Ви, дайте мейл за контакт..."

Брей, цяло разследване направихме🤔

Във всеки случай аз не бих видяла зла умисъл, за всеки случай бих отговорила, че съм посочила мейл на сайта, да си копне от там.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

А някой може ли да ми обясни защо таксата на Airbnb е брутална за двуседмичен престой (в случая около 90 паунда), а ако букна два пъти по една седмица (за същите апартаменти) ми излиза по около 25-30 паунда на седмица? Само се чудех, вече ги избягвам така или иначе (и взех същия апартамент от друго място за 120 паунда по-малко!!), малко ми идва в повече да им давам 20-25% отгоре, това нещо ново ли е (досега не съм вземала такъв дълъг престой на едно място)?

Връзка към коментар
преди 15 минути , searus каза:

А някой може ли да ми обясни защо... 

Може ли да посочиш за кой обект и кои дати става дума? 

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Предоставянето на личен имейл не означава автоматично измама и не е нещо, което по начало е опасно и трябва да се избягва на всяка цена. Нека го илюстрирам по този начин:

 

Ако в Homeaway има 100 листинга и 2 човека, които искат да те излъжат, то всички те може да имат достъп до личния ти адрес и риска от измама не е голям. Ако в Airbnb има 100 листинга, 5 човека които искрено държат да ти изпратят данни на външен имейл адрес и пак двама, които да те излъжат, в момента в който излезеш извън системата, коефициента на потенциалните измамници става от 2/100 на 2/7. Примерно. Много бакалска сметка 🙂 

 

Аз лично бих внимавал за следните неща при външна комуникация:

- дали инструкциите са за същото място, което е описано в оригиналния постинг. 

- дали ще бъдат поискани допълнително пари, например за депозит за счупени неща и т.н. В НИКАКЪВ случай да не се плащат извън системата - по банков превод и т.н. Единственото допустимо е малките туристически такси, ако има такива, и то кеш на място. Да се внимава и за външни имейли, които наподобяват официална airbnb кореспонденция.

- да дебнеш за промяна в спецификите, която може да не е очевидна на първо време - например от това цялата къща/апартамент да е за теб, а после инструкциите да са само за стая и т.н.

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.