Прескочи до съдържание

Airbnb - пълни инструкции за резервация. Много подробни.


Георги

Препоръчани мнения

преди 18 часа, ven62 каза:

А и принципно - суперхост. За да е суперхост се иска по-голямо усилие от страна на хоста и лично за мен е един от водещите критерии.

Единственият ми критичен коментар е за суперхост в Загреб със 120 отзива към онзи период.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Roje каза:

@Mistela, ние бяхме наели през лятото  за две седмици този прекрасен апартамент на Английската променада. А като отзив за него освен написаните в АирБнб ти предлагам и мой по-подробен + снимки във фотописа ми във форума.

Явно е страхотно местенце защото с месеци напред е резервирано!

Връзка към коментар
преди 23 часа, Mistela каза:

Опитвам се да намеря едно местенце за двама в Ница, самостоятелно, в района на гарата, стария град, или близичко. Разглеждам, разглеждам и търся под вола теле, защото до сега не съм ползвала тази платформа, та да не попадна в ситуации като горните, все пак аз водя, ще е почерпка за РД 😀

Какво да гледам, да пише суперхост, звездичките ли? или нещо друго?

Ние бяхме тук, на хубаво място , останахме доволни...

 

https://www.airbnb.com/rooms/2328134?source_impression_id=p3_1565339489_DPnv7PFQq4oHxd7B

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Mistela каза:

Явно е страхотно местенце защото с месеци напред е резервирано!

Да, сега погледнах резервационната му система. Резервиран е за доста време напред. До края на октомври, и след това целия юни и юли догодина.

Мястото наистина е невероятно, сградата е много хубава, а апартамента е страхотен с панорамата си и обзавеждането, в което е помислено до последния детайл, включително чадъри и шезлонги за терасата и за плажа под него. Ние бяхме първите клиенти, които го наеха. Тогава рискувах с резервацията, защото нямаше още нито един отзив и нито един посетител преди нас. Но пък наистина си струваше!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 7 часа, Ivko каза:

Абе от тези отзиви се натресох на въпросното в Барселона 😂

А как предлагаш да се избира място за настаняване? С фърляне на боб по-добре ли ще е? А хотели като избираш четеш ли отзиви? И е доста спорен факта кой се е "натресъл" повече. Хостът ти има искреннитото ми съчувствие!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 7 часа, Ivko каза:

Абе от тези отзиви се натресох на въпросното в Барселона 😂

Доколкото видях в отзивите на твоят апартамент имаше такива, в които се съобщаваше за шума. Това, че ти не си им обърнал внимание, е твой проблем, но отзивите му бяха реални и точни относно шума.  

 

Аз също винаги се ориентирам по отзивите. От опит, обаче, избягвам места, за които в ревютата се описва само хоста колко е готин, без да има описание на самото място. Това, че хоста е готин не означава, че на мен ще ми хареса мястото, а от друга страна е от значение какво пък му е толкова готино. Обикновено  така пишат гостите, които им е неудобно да напишат, че хигиената не е на необходимото ниво. Някои хостове са готини, защото ти казват къде да вечеряш или как да си хванеш метрото или в кой бар пиенето е евтино - еми, мерси! Тази информация на мен поне хич не би ми била полезна.  

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 1 минута , mililia каза:

Аз също винаги се ориентирам по отзивите. От опит, обаче, избягвам места, за които в ревютата се описва само хоста колко е готин, без да има описание на самото място. Това, че хоста е готин не означава, че на мен ще ми хареса мястото, а от друга страна е от значение какво пък му е толкова готино. Обикновено  така пишат гостите, които им е неудобно да напишат, че хигиената не е на необходимото ниво. Някои хостове са готини, защото ти казват къде да вечеряш или как да си хванеш метрото или в кой бар пиенето е евтино - еми, мерси! Тази информация на мен поне хич не би ми била полезна.  

точно такава е и моята нагласа и впечатления от ревютата, определено има често доза "полит-коректност" и видя ли да се натъртва колко як е домакинът, ми светва лампичка - в крайна сметка отиваме там да отседнем, и самото място ми е важно, а не да си другаруваме с хоста, достатъчно е да е учтив, ненатрапчив и оказващ съдействие (при някаква нужда, а не постоянно)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , mililia каза:

Обикновено  така пишат гостите, които им е неудобно да напишат, че хигиената не е на необходимото ниво.

Еми така си е, защото, ако те напишат негативно мнение, че хигиената не е добра, ще последва негативно мнение, че, примерно, тя не е била ОК понеже гостите са били свине и са я предизвикали. И затова някои гости, като мен, с малко ревюта гледат да не оставят негативни коментари, че да не им падне рейтингът. Така че при ревютата трябва внимателно да се филтрира информацията.

Връзка към коментар
преди 14 минути , vorbis каза:

Така че при ревютата трябва внимателно да се филтрира информацията.

...Което води до създаването на изкривена представа за мястото.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 7 минути , vorbis каза:

Еми така си е, защото, ако те напишат негативно мнение, че хигиената не е добра, ще последва негативно мнение, че, примерно, тя не е била ОК понеже гостите са били свине и са я предизвикали. И затова някои гости, като мен, с малко ревюта..... 

Ами, това не е съвсем така. Никоя страна не може да види ревюто на другата страна, докато не остави своето ревю. Ако изначално хостът не напише, че гостът му е скаран с хигиената, а остави нормално положително ревю, ще изглежда странно и неправдоподобно после да пише, че липсва хигиена, защото гостът е мърляч. Написването на истинско ревю не бива да те притеснява с възможната ответна реакция. Обикновено причината хората да се притесняват да напишат истината е, че хостът наистина е бил дружелюбен и приятен човек. 

 

Аз също имах главоболия с готин хост и за това внимавам много в ревютата. Във Виетнам бях наела студио от букинг, обаче, за най-дългия ни престой при готин хост с оценка доста над 9. Ами човекът беше невероятен - ставаше да ни изпраща за турове в 4 часа, питаше ни каква закуска искаме, готвеха невероятна храна, завиваха ни сандвичи за туровете и цялото семейство кръжеше около нас, с цел да се чувстваме идеално. ОБАЧЕ, представите за хигиена на човека бяха различни от нашите. Всеки ден влиза ха да ни оправят леглата и прибират разхвърляните дрехи, ама не се сетиха да изчистят банята за 4 дни. Мивката се задръстваше с вода и до напускането ни зеленяса. Вътрешно се чудих как така ревютата са страхотни и рейтинга също при тази хигиена. Еми всички пишеха какво е направил хоста за тях. Та тогава се пречупих и след дълги хвалебствия за хоста, описах и хигиената. Поставих висока оценка, но доста под 9, ама написах за всички след мен че представата на хоста за хигиена се различава от общоприетата и се аргументира, кое не е ок. Ами, истината ми беше по важна, защото ако имаше поне едно такова ревю аз не бих отседнала в това място, а щях да жертвам храната и доброто отношение за сметка на другите ми изисквания. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

My two cents по темата на базата на натрупания опит.

 

Преди година в Лисабон бях наточил най-острите ножове да критикувам хоста, че ни остави да чакаме половин час на улицата и не си вдигаше телвфона през това време. Реших да изчакам малко да ми мине, та да видя как ще свърши всичко. Апартаментчето беше ОК, сградата беше отврат, за което той не носи по никакъв начин отговорност. Половин час след като освободихме апартамента, той беше написал отзив за нас. Понеже знам, че оставяме апартамент във вида, в който сме го намерили, предположих, че коментарът му е положителен и притъпих малко ножа и не бях толкова остър, колкото бях решил в началото. В крайна сметка, престоят си беше ок, нямахме забележки към апартамента, в който лиспваха единствено незначителни детайли. Пуснах си отзива, с ненатрапчиво посочване на детайли, които не са по вина на собственика, но е хубаво да се знаят, като например това стълбище:

 

IMGP0257.JPG.fb34dc99c581e201fa6db4472e04153b.JPG

 

Пуснах си мнението и прочетох какво беше писал хостът за нас - приятни гости, без забележки, апартаментът в отлично състояние след тях, което си беше така. После обаче му влязох в профила и установих, че дава под наем още 6 апартамента, като отзивите за гостите бяха едни и същи всеки път, просто copy-paste всеки път - затова и беше дал толкова бързо мнение, с което те кара и ти да дадеш положително. И тъй като тогава се подведох, от онзи случай насам си проучвам хоста - гледам колко апартамента дава, какви отзиви за гостите дава. Има такива с по над 10 апартамента - тях направо ги подминавам. При тях личният контакт го няма, няма го и личното отношение. Чета какви отзиви дават. Оказа се, че такива с едни и същи отзиви всеки път не са никак малко. Рутината преобладава за сметка на стремежа да предоставиш каествена услуга.

 

Прерових си посетените места - с изключение на този в Загреб, който споменах по-горе, най-висока оценка поставям на хостове, които имат само по 1 апартамент - просто цялото им внимание е насочено към него и резултатът е най-добър.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
25 minutes ago, Zaro said:

Има такива с по над 10 апартамента - тях направо ги подминавам. При тях личният контакт го няма, няма го и личното отношение. Чета какви отзиви дават. Оказа се, че такива с едни и същи отзиви всеки път не са никак малко. Рутината преобладава за сметка на стремежа да предоставиш каествена услуга.

Все едно си купил нещо от ebay и продавача оставя отзив за теб- един и същ за всички 2500 човека, пазарували от него. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, mililia каза:

представите за хигиена на човека бяха различни от нашите. Всеки ден влиза ха да ни оправят леглата и прибират разхвърляните дрехи, ама не се сетиха да изчистят банята за 4 дни.

А  вие помолихте ли ги да почистят, може би са щели да се задействат ...:rolleyes: 
 

преди 27 минути , Zaro каза:

сградата беше отврат, за което той не носи по никакъв начин отговорност.

Освен може би да го спомене в описанието - срещал съм достатъчно съвестни хазяи, които споменават и някои недостатъци на обекта си, с цел да няма изненади.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Фичо каза:

А  вие помолихте ли ги да почистят, може би са щели да се задействат ...:rolleyes: 

Ами, не! Със сигурност щяха да се задействат, хората се стараеха, ама някак си това да изисквам елементарни неща ми създава дискомфорт...или пък приемам, че хигиената ми се полага по право след като си плащам за наетото място. Човек, когато пътува не иска да се занимава с битовизми. От тогава описвам ситуацията и нямам никакви задръжки. В Петра на място с оценка 8.6 оставих 4.2.

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Аз гледам и националността на госта, дал отзива. Рускините са много подробни. При  предтоящата ми резервация една латвийка /пак производно на СССР/, работеща в Англия с приятел португалец, беше дала изключително подробно описание на апартамента - разположение, брой на столовете, масите на терасата и вътре, леглата ... и всеки един инвентар, по-подробно в пъти повече от самия хост. Чак ми стана смешно.

Докато при друга резервация, на един испано-говорящ американец, въобще не ме впечатли ревюто, че апартаментът не е USA standard, каквото и да значи това.

Друг път ме беше впечатлил отрицателен коментар със забележката, че в апартамента не е уредено разделното събиране на отпадъците. Първоначално си казах на този гост, това да му е проблема, но после се замислих, че ако цял съзнателен живот си свикнал да разделяш отпадъци, липсата на условия за това, си е проблем, нетипична ситуация в ежедневието ти. Моята нагласа е една, но на скандинавеца, американеца, японеца и т.н. друга. 

Румънците пък, както и да са ми комшии и масово да летуват на северното черноморие, въобще не ги чета.

Така, че културите и националностите си казват думата 🙂

Връзка към коментар
преди 5 часа, mililia каза:

Доколкото видях в отзивите на твоят апартамент имаше такива, в които се съобщаваше за шума. Това, че ти не си им обърнал внимание, е твой проблем, но отзивите му бяха реални и точни относно шума.

Изчетох всички коментари и точно на тези за шума обърнах внимание като гостите казваха, че при отворено само е шумно, но въпреки това писах на хоста да го питам преди да букна и той ме увери, че стаята е реновирана с нови прозорци и е сложил щора и няма проблем, но се оказа,че има. Отделно държеше на тишина заради всички в апартамента,а той беше шумен всяка вечер в 2ч сутринта миеше терасата в 5ч сутринта реши, че е гладен почна да я де от буркан и само тракале с приборите и отделно вратата му беше срещу нашата и явно му се бе раздула и при всяко отваряне скърцаше и се събуждаш. Сега мисля да не оставям коментар, че да не се заяждам все пак имаше и нещо човечно в него.

Преди това място харесах друго, но нямше климатик писах на хоста да питам каза, че мисли да сложи, но не гарантира, че ще има докато пристигнем и сподели, че става горещо и ако сме чувствителни на топлина да не букваме.

Връзка към коментар

Аз въобще не чета ревюта и после се псувам...

Точно тия дни, букнах апартамент през booking, гледайки цената и адреса.

 Еми заведоха ме на съвсем различно място като адрес и нищо общо със снимките. Протестирах, защото местоположението ми е важно и ме преместиха на друго място, съвсем близо до оригиналното, но все пак различно.

Иначе като изключим разкарването нямам оплаквания...

Сега booking ми напомнят да оставя ревю 😀 Ами какво ревю да оставя, като не съм бил в апартамента, който е показан на сайта

 

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, samuraika каза:

А как предлагаш да се избира място за настаняване? С фърляне на боб по-добре ли ще е? А хотели като избираш четеш ли отзиви? И е доста спорен факта кой се е "натресъл" повече. Хостът ти има искреннитото ми съчувствие!

Ами вече аз не чета коментари, че все на някой нещо му е криво за едни е едно за други деуго и така букнах хотел в Барселона, който имаше 7 оценка и само мрънкащи хора, а хотела си беше страхотен. А като нещо ме притенсява си питам.

Връзка към коментар

Лелееее, то магистратура по психология тез ревюта!

 

Не случайно са дадени звездички (в аирбнб) и разбивка на оценката по категории в другите платформи. Там е истината. Коклото и хвалебствено да им е ревюто на хората (от куртоазия), в звездичките са винаги искренни. Специално за хигиената. Това е важно за всеки и е нещо, с което никой не прави компромис. Винаги гледам кой къде е отнел звездички и чета негативните ревюта в букинг. Естествено, ревюта от типа - "беше много гадно, валя през цялото време" ги игнорирам.

 

За мен е много важно хоста да е "готин", явно и за други, защото и в хотелски ревюта хората отбелязват дали са отзивчиви на рецепцията или не. Не съм съгласна с мнението, че като няма какво друго да напишат, йората пишат че хоста е готин. Добрият домакин е сериозен фактор, за мен лично. Затова и аз не обичам "фирмени" апартаменти - такива с по 5-10 апартамента, обслужвани от служители.

 

Виж локацията е малко относителна - отсядъла съм на много места, които са били с перфектна локация, но с отзиви, че мястото било кофти. Има хора, за които 10 минути пеша е огромно разстояние. Във Флоренция бяхме в апартамент срещу Уфици, много беше удобен, до навсякъде се стигаше пеша....е много хора не можеха да го преживеят тоя мост през реката дето трябваше да го изминат в коментарите си! Да не говорим, че само защото се минаваше въпросния мост, цената беше с 30 - 40 евро по-ниска.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 37 минути , samuraika каза:

Лелееее, то магистратура по психология тез ревюта

Ама баш така си е. От едната страна са хвърлени въдици, от другата са шараните,  които си избират коя кука да лапнат - дебело ли е червейчето или не, па и куката да е лъскава, не някоя ръждясала като стар цигански пирон, та после да се налага тетанус да се слага.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Това как се избира апартамент или хотел е дълга тема, може и за дисертация да стане, особено по нашите висши заведения, и нещата като цяло си идват на мястото, когато човек натрупа известен опит и се научи да търси тенденции т.е. повтарящите се коментари за дадени проблеми или неудобства в ревютата. Добре е и да си давате сметка точно какви хора са писали тези ревюта, което често си личи от пръв поглед, ако пък ви се занимава може и подробно да ги проучите. Негативните коментари дори и най-крайните често са много по-полезни от захаросаните оценки тип "светът е прекрасен", най-малкото в тях човек може да открие нещо, което точно на него ще му развали престоя.

 

За другите не знам, но аз лично обикновено си резервирам "апартамент, къща, риад, замък...", а не "хост", дума да не става за семейството му, и "най-готиният" хост за мен е този, които ми се е наложило да виждам най-малко или пък въобще не, съвети за живота, света и каквото и да е друго от тях не искам. Обикновено съм наясно къде и защо отивам и нямам нужда от никаква "туристическа" информация и подхвърлени брошурки от тях. Не че не съм се срещал страхотни хора, дори последния ни хост беше журналистка обиколила света, страхотен човек, сама пожела да ни посрещне посред нощ на летището, въпреки че и казах няколко пъти, че няма никаква нужда, ходихме и на вечеря с нея да "тестваме" новооткрит ресторант на нейни приятели... и приятели ще си останем, и да наистина има хора, които предлагат "лично отношение". Това обаче не значи, че имам желание да си "другарувам" с всеки срещнат хост и обикновено не такава услуга търся или ми се занимава въобще с тези хора, както и нямам желание да разисквам "световното положение" с всеки всестранно развит таксиджия, колкото и голям "разбирач" да е. Тази услуга е наемане на жилище обикновено за кратък период, за избора на което си имa един куп критерии като местоположение, големина, обзавеждане/местен "чар", удобства, цена, които могат да се преценят достатъчно бързо, говоря си и с хоста за всякакви други въпроси, които са ми важни.

 

Сигурно "неготин" хост може да ви създаде някакви неудобства, както и нелюбезни хора на рецепцията или дръпнати стюарди в самолета, но не бих  използвал това като основен критерий или пък може да ме накара да се откажа от много хубав апартамент, хотел или удобен полет. Естествено е добре да сте наясно колко отзивчив е хоста за някои неща като късно настаняване и напускане например.

 

Иначе за осигуряване на компания има друг тип услуги, при който се наема основно "хост", а "терена" вече е второстепенен, даже имало опции със или без терен или поне така съм чувал, не съм много запознат с тази материя. :grin:

 

Относно рейтингите, няма система, която да не може да бъде манипулирана до някаква степен. Повечето представители на "нищожния" бизнес страдат от комплекса, че не трябва да имат негативните ревюта въобще и затова често "подкупват" клиентите си по един или друг начин. Често срещана практика е хост да предложи да ви върне някакви пари, за да не описвате даден проблем. На мен ми прави много по-добро впечатление да прочета, че е имало проблем и че е реагирано адекватно отколкото, че винаги всичко е точно, което трудно може да е вярно. Другото нещо, което съм забелязвал са коментари на хостове след негативни отзиви на гости буквално толкова тъпи: "аз не исках да съм груба и дадох положителен отзив за това семейство, като очаквах и от тях такъв, но сега като са се оплакали чакайте аз да ви кажа всъщност какви всъщност са те и какви бели ми направиха..." и следва роман от явно съпреживяни битовизми. Така че и "политическата коректност" по-известна с древното си име лицемерие от двете страни я има, както и автоцензурата на гостите, които често си мислят, че за "готини" хостове не може да оставят лоши отзиви дори и да си ги заслужават само заради някаква криво разбрана "човещина", заради която пък някой друг после пак ще им "сърба попарата".

 

Между другото на боб, леща и на "звездички" не съм се научил да гледам още, но нямам и намерение де. :nea:

 

преди 13 часа, Ivko каза:

Изчетох всички коментари и точно на тези за шума обърнах внимание като гостите казваха, че при отворено само е шумно, но въпреки това писах на хоста да го питам преди да букна и той ме увери, че стаята е реновирана с нови прозорци и е сложил щора и няма проблем, но се оказа,че има. Отделно държеше на тишина заради всички в апартамента,а той беше шумен всяка вечер в 2ч сутринта миеше терасата в 5ч сутринта реши, че е гладен почна да я де от буркан и само тракале с приборите и отделно вратата му беше срещу нашата и явно му се бе раздула и при всяко отваряне скърцаше и се събуждаш. Сега мисля да не оставям коментар, че да не се заяждам все пак имаше и нещо човечно в него.

Напротив остави си съвсем честен коментар точно като този, това е идеята на тази система, нито е заяждане, нито има нещо общо с "човечното" в него. Това е начина да се предупредят и други хора, които също може да имат проблем с шума да не отсядат на това място.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Често при даване на отзиви хората, коментарите си не смеят да опишат негативите, които са усетили. По склонни са да сложат оценка, за чистотата например, но не и да я опишат с думи. Ако оценката за чистота не е на 5 това означава, че има някакви компромиси, въпреки че не са описани в коментарите. Може мястото да не е покривало изискванията на посетителите, но ако цялолото прекарването е било добро също нямат склонност да пишат негативни коментари. По мое мнение за място с много коментари четенето на повече от последните 10-15 е излишно, особено на такива от предишен сезон/година. В тези 15 коментара, ако има само един негативен аспект, като например "Всичко беше много яко, ама шума от улицата се чува", разбирай че мястото е шумно и не е за хора, които не понасят шума. 
Имах един дълъг престой в Хонг Конг, заради грешка която направих в покупката на свърващ полет и чудейки се как да прекарам времето, на летището резервирах стая с висок рейтинг (9+) в един от индиарниците на Nathan Rd. До тук всичко, добре ама по пътя си загубих раницата с всичко ценно в нея с изключение на паспорта и когато при пристигането ми на мястото човека ми каза, че тъкмо е дал стаята ми на някой друг изобщо не му обърнах внимание, а само го помолих да уреди нещо. Цялото ми внимание в момента, беше насочено към това как да си върна обратно раницата, за което човека ми даде съвети и ме насочи как да стане това и честно, наистина съм му благодарен. Слава Богу след ходене до полиция и разни разправии успях да я намера след няколко часа. Полицая ми каза, че съм бил, късметлия и по живо по здраво вече можех да се нанеса в някаква друга стая, която беше разчистил за мен. Пълна мизерия, направо не искам да се сещам даже, да се чуди човек от къде тези височки рейтинги. На изпроводяк ме помоли да му оставя едно положително ревю, което сторих но за него като хост. Няма как да преглътна мизерната стая, просто не искам да лъжа как всичко било цветя и рози въпреки, че това още стои в топ 3 на най мизерните места в последните 10 години. В общи линии коментарите започващи с "Фернандо, както и майка му са невероятни хора" са абсолютно безполезни и четенето им е губене на време. Аз лично предпочитам стерилно посрещане в чист и тих апартамент, отколкото топло такова с фамилиарничене в място с редица забележки.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 8.08.2019 г. в 12:59, samuraika каза:

Човек най-добре се ориентира като чете отзиви. И за хотелите е така. Зумваш картата да показва избрания от теб район и четеш подред. Четеш, четеш и виждаш кое е твоето. Колкото повече отзиви, толкова по-надеждно.

В отзивите обикновенно хората казват как е било местоположението и удобството, хоста...

Мисля че @AlexandraKo си имаше любим апартамент в Ница и беше много доволна от него.

Аз също ще ходя в началото на септември, но във вила за повече хора.

Извинете,не съм видяла, че сте ме тагнали:(

Да, в Ница сме били в едно апартаментче на Английската алея, много приятно. Само пресичаш пътя и си на плажа. Ама не е  баш на центъра, има ходене пеш или няколко спирки с автобуса.

Ние отсядаме  там, заради колата, че има паркинг. Ако има интерес, ще го намеря и ще го дам.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.