wilks Публикувано: 9 февруари, 2014 Публикувано: 9 февруари, 2014 Маркетинговият отдел на националния ни превозвач заслужава номинация за счупен тъпометър с цените на двупосочния билет София-Рим-София. На пръв поглед всичко е ОК. Заминаване например на 29.06 за 107.59 лв и връщане на 30.06 за 129.06 лева. Общо: 236.65 А колко струват двата полета, резервирани поотделно? 103.68 + 113.42 = 217.10 лв или почти 10% по-евтино от двупосочния билет. Винаги стигай до екрана преди плащането. На следващия екран, както е добре известно се начисляват такси за резервиране от 5 евро (9.78 лв) В първия случай с двупосочния билет, с прибавената такса, цената става съответно: 246.43 лв (126 евро) Във втория се добавят вече две такси от по 5 евро, заради двете отделни резервации на два отделни еднопосочни билета: 113.46 лв. + 123.20 лв. = 236.66 лв. Или 121 евро общо. Пак двата еднопосочни са по-евтини с 5 евро от един двупосочен, което го няма при големите традиционни авиокомпании, но не е с 10%, а с малко над 4%. Иначе това е от доста време така и не само за София - Рим. Често съм се възползвал от тази особеност, и съм летял в едната посока с FB, а в другата с Уиз, ийзи, или АВ, като по този начин съм свалял по много повече от 10% от крайната обща цена за двупосочен само с една авиокомпания. 4
nino Публикувано: 25 февруари, 2014 Публикувано: 25 февруари, 2014 (редактирано) Край, летище София окончателно загуби пасажерите от Източна и СИ България. С тези магарии на FB с отменени полети и безумни за финансовите възможности и общо икономическо състояние на страната цени, това рано или късно щеше да се случи. Турците не чакат покана, а директно атакуват при първа възможност. Както би направила и всяка друга авиокомпания в същата ситуация. A и те отдавна познават българите от Южна България като редовни клиенти на авиокомпанията си. Както виждаме пък (от една съседна тема от днес), населението от Северна и СЗ България правилно и логично се е ориентирало към летищата в Румъния. FB все повече се превръща в компания със затихващи и направо замиращи функции - видно и от графика на полетите, постоянните промени на заложените часове, почти невъзможните за връзка с други авиокомпании полети, и т.н. Само отсега не знам отговора на въпроса дали тези цени по линията ще се задържат, или както сме виждали примери на други добре познати на нашия пазар авиокомпании - ще скочат след промоционалния зарибителен период. За FB от Варна към София ще остане само служебния бизнес трафик, и разни музикантчета и пишман актьорчета, ползващи редовно "бизнес класата", която на борда на българските машини толкова е и бизнес, де :D Willks като пишеш за FB, България Еър ли имаш предвид ? Edit: Преместено от тази тема: http://magelanci.com/topic/1874-turkish-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8-%D0%B4%D0%BE-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%82-21-%D0%B2%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D0%B9/ Редактирано 26 февруари, 2014 от Пожето
Oshko Публикувано: 25 февруари, 2014 Публикувано: 25 февруари, 2014 Да, това има предвид. Караха му се, караха, дори и основателя, ама на 4
Duke Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 На всичкото отгоре, wilks има едно особено отношение към националния превозвач...
wilks Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Да, това има предвид. Караха му се, караха, дори и основателя, ама на Така е, караха ми се и то два пъти От тогава гледам да го избягвам това съкращаване с IATA кодовете на всички други авиокомпании, освен на FB. Още тогава обясних причините защо Ошко, на теб примерно добре ли ти звучи както са се нарекли, и изписали името си на български? И всичките им самолети се казват "Армеец" Толкова ли нямаме личности или забележителности, с които да се гордеем, ама не - силова застрахователна компания е къде "по-престижно". После "национален" превозвач уж били. На всичкото отгоре, wilks има едно особено отношение към националния превозвач... На теб ако ти променят на 3 пъти заложени часове за излитане, и накрая се окажеш с над +12 часа закъснение, "особено отношение" мисля че ще е най-малкото, което ще имаш И това не е само на един полет! Освен това офшорка на съмнителна групировка с 5 самолета и 20-ина дестинации поне аз трудно бих нарекъл "национален превозвач". Но да не се отклонявам от темата. Никой не ангажирам с моето мнение, но нямам причини и да го крия. На който му харесва авиокомпанията - жив и здрав! 8
Oshko Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Така е, караха ми се и то два пъти От тогава гледам да го избягвам това съкращаване с IATA кодовете на всички други авиокомпании, освен на FB. Още тогава обясних причините защо Ошко, на теб примерно добре ли ти звучи както са се нарекли, и изписали името си на български? FB.JPG И всичките им самолети се казват "Армеец" Толкова ли нямаме личности или забележителности, с които да се гордеем, ама не - силова застрахователна компания е къде "по-престижно". После "национален" превозвач уж били. На теб ако ти променят на 3 пъти заложени часове за излитане, и накрая се окажеш с над +12 часа закъснение, "особено отношение" мисля че ще е най-малкото, което ще имаш И това не е само на един полет! Освен това офшорка на съмнителна групировка с 5 самолета и 20-ина дестинации поне аз трудно бих нарекъл "национален превозвач". Но да не се отклонявам от темата. Никой не ангажирам с моето мнение, но нямам причини и да го крия. На който му харесва авиокомпанията - жив и здрав! Аз съм за съкращенията, чета доста airliners.net и съм свикнал. 1
Duke Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 На теб ако ти променят на 3 пъти заложени часове за излитане, и накрая се окажеш с над +12 часа закъснение, "особено отношение" мисля че ще е най-малкото, което ще имаш И това не е само на един полет! Освен това офшорка на съмнителна групировка с 5 самолета и 20-ина дестинации поне аз трудно бих нарекъл "национален превозвач". Но да не се отклонявам от темата. Никой не ангажирам с моето мнение, но нямам причини и да го крия. На който му харесва авиокомпанията - жив и здрав! Не мога да се сетя за полет на националния превозвач, който да е изпълнен по предварително разписание. Прав си, действително часовете им на излитане се променят почти винаги, или пък ние с теб попадаме на подобни случаи. Промяната обаче, поне при мен, винаги е била в рамките на 10-15 минути. Съгласен съм, че това не звучи сериозно за утвърдена авиокомпания, но в крайна сметка атрактивната цена компенсира подобни неудобства. Нивото на обслужване на "България Ер" е доста по-ниско от нивото на обслужване при реномираните авиокомпании, в това спор няма. Родният превозвач е твърде далеч от най-добрите, но не съм съгласен с тезата, че е е по-добре "България Ер" да изчезнат от пазара с неясната перспектива да бъдат заменени от друга компания, която видиш ли по дефиниция обезателно ще бъде по-добра от тях. Пред подобни условности лично аз предпочитам ниските цени на "България Ер", честите промени в разписанието и липсата на редица технологични новости, които са отдавна стандарт за реномираните компании, пред алтернативата нискотарифни превози и/или скъпи превози от София с реномирана авиокомпания без конкуренция по дадената отсечка... 1
wilks Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 (редактирано) ...но в крайна сметка атрактивната цена компенсира подобни неудобства. ...но не съм съгласен с тезата, че е е по-добре "България Ер" да изчезнат от пазара с неясната перспектива да бъдат заменени от друга компания, която видиш ли по дефиниция обезателно ще бъде по-добра от тях. Пред подобни условности лично аз предпочитам ниските цени на "България Ер", честите промени в разписанието и липсата на редица технологични новости, които са отдавна стандарт за реномираните компании, пред алтернативата нискотарифни превози и/или скъпи превози от София с реномирана авиокомпания без конкуренция по дадената отсечка... Последните три думи от мнението ти дават смисъл на всичко останало, съдържащо се в него. Не беше далеч времето (предполагам и ти го помниш добре), когато по отсечки БЕЗ конкуренция, цените на ФБ също бяха нереално високи. Като най-ярък, и бих казал христоматиен пример за това, ще посоча София - Берлин, по която ФБ държаха монопол в продължение на десетилетия (още от времето на БГА "Балкан"). Не знам ти дали си търсил за там билети преди 2011 г., но аз съм, и те уверявам, че билет под 270 евро нямаше! За какво го давам този пример? Ами за да онагледя нещо, което е известно вече и на средношколците - там, където няма конкуренция (конкретно при авиолиниите, а и изобщо), няма пазарно ценообразуване, а "слагане" на цени, каквито им харесват на собствениците. Така че, ако няма конкуренция, ще е абсолютно все едно дали ще е нискобюджетна авиокомпания, ФБ, Луфтханза, Остриън, Бритиш или КЛМ. Следователно този аргумент за ниските цени на ФБ пада автоматично. (Виж какво се случи със София - Виена: докато летяха и НИКИ, цената и на австрийците, и тяхната беше 58 евро за двупосочен! В момента при слаба конкуренция и за 120 е трудно да откриеш. Лично аз даже допускам картелно споразумение за цените между OS и FB /120 Е стартова и при двата оператора/, но КЗК никога няма да предприеме действия, за да не обидим и засегнем един от основните партньори и превозвачи от/до София. А оттеглят ли се австрийците, искаш ли да залагаме колко дена след това цените на ФБ до Виена ще скочат поне с 20% Или ФБ ако спре да лети до там - съответно OS ще ги дръпнат още нагоре, както вече видяхме да го правят преди 2 години след спирането на НИКИ. ) Аз не допускам, че на теб тези принципи не са ти известни и ясни. Но не знам защо си ги пропуснал, или просто не си ги отчел като си писал мнението си. Относно това, че предпочиташ ниски цени пред промяна на часове в разписанието и липса на технологични новости, като си изтървеш някоя връзка заради отложен или отменен полет на ФБ, или някой наземен оператор след това ти загуби чекирания багаж заради обърканото им разписание, а след 4 дена го получиш опоскан, пак ще коментираме за предпочитания, цени и технологии П.П. Това в последния абзац не ти го пожелавам. Писах го само хипотетично ; ) Редактирано 26 февруари, 2014 от wilks
Duke Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Аз не допускам, че на теб тези принципи не са ти известни и ясни. Но не знам защо си ги пропуснал, или просто не си ги отчел като си писал мнението си. Твърде много "ако" има в мнението ти, а аз предпочитам да разглеждам съществуващи факти пред вероятни хипотези. Не можеш да си сигурен, че някоя друга авиокомпания ще замести "България Ер" в условията на световна финансова криза. Още по-малко пък можеш да твърдиш с увереност, че въпросната компания ще се справи по-добре с тази задача от тимаджиите. Това се опитвам да кажа... Относно това, че предпочиташ ниски цени пред промяна на часове в разписанието и липса на технологични новости, като си изтървеш някоя връзка заради отложен или отменен полет на ФБ, или някой наземен оператор след това ти загуби чекирания багаж заради обърканото им разписание, а след 4 дена го получиш опоскан, пак ще коментираме за предпочитания, цени и технологии Както казах, многократно ми се е случвало да получа мейл за промяна в полетните часове, но поне досега въпросната промяна е била в рамките на 10-15 минути. От твоите думи разбирам, че при теб нещата са различни. Лично за себе си имам едно на ум когато предвиждам прекачване с полет обслужван от "България Ер", но не мисля, че рисковете са значително по-високи от тези при нискотарифните компании и при липса на алтернатива (или при много по-висока цена) в крайна сметка предпочитам да поема известен риск. В заключение не считам, че този постоянен хейт по "България Ер" е конструктивен и смятам, че той е по-скоро лично отношение изразено от теб, което може би с времето ще бъде променено... Георги, ако може да изместиш тези последни наши разсъждения в темата за "България Ер", за да не продължаваме тук...
wilks Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Твърде много "ако" има в мнението ти, а аз предпочитам да разглеждам съществуващи факти пред вероятни хипотези. Не можеш да си сигурен, че някоя друга авиокомпания ще замести "България Ер" в условията на световна финансова криза. Още по-малко пък можеш да твърдиш с увереност, че въпросната компания ще се справи по-добре с тази задача от тимаджиите. Това се опитвам да кажа... "Ако"-тата ми са само за хипотези, но базирани на минали факти. От това каквото е било преди. За кой от посочените примери имаш съмнения за достоверността? Мога да ти покажа билетите от лични мои полети. И къде съм писал, че съм сигурен, че ако дойде друга авиокомпания ще е по-добре. Преди няколко месеца бях писал в едно мнение точно обратното - че изобщо не съм доволен от ФБ, но и също, че ако ги няма или бъдат заместени, нещата за нас няма да се променят кой знае колко в положителна посока. Такива са пазарните условия и предпоставки в България в момента - не сме атрактивни нито за хъб, нито за стабилен голям и постоянен туристически поток. В тази тема никъде не съм писал, че искам да се махат, или да бъдат заместени. Не знам къде и какво си чел. Аз също продължавам да летя с тях, където предлагат добри условия, или няма друга алтернатива. Но това не означава, че го правя с удоволствие и ми харесва. Или пък че трябва само да ги хваля навсякъде, и да не посочвам слабостите им, и най-вече липсата на желание и воля за промяна и подобрение. Както казах, многократно ми се е случвало да получа мейл за промяна в полетните часове, но поне досега въпросната промяна е била в рамките на 10-15 минути. От твоите думи разбирам, че при теб нещата са различни. Лично за себе си имам едно на ум когато предвиждам прекачване с полет обслужван от "България Ер", но не мисля, че рисковете са значително по-високи от тези при нискотарифните компании и при липса на алтернатива (или при много по-висока цена) в крайна сметка предпочитам да поема известен риск. В заключение не считам, че този постоянен хейт по "България Ер" е конструктивен и смятам, че той е по-скоро лично отношение изразено от теб, което може би с времето ще бъде променено... Няма хейт. Просто назоваване на нещата с истинските им имена, и реално описание на факти. Това, че на теб ти изглежда като хейт, е лична субективна преценка. Ако целта е да премълчаваме и крием проблемите по щраусовски, ще спра да пиша за ФБ. Но с това лошото управление на авиокомпанията едва ли ще спре. За съжаление
Мрън Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Аз друго да питам за смяната на часовете на полетите: наистина ли е толкова честа с голям диапазон? Аз винаги съм мислела, че компаниите притежават определен 'slot' за кацане/излитане от летището и не е така лесно да го променят особено на голямо такова (напр. LHR).
Георги Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Аз друго да питам за смяната на часовете на полетите: наистина ли е толкова честа с голям диапазон? Аз винаги съм мислела, че компаниите притежават определен 'slot' за кацане/излитане от летището и не е така лесно да го променят особено на голямо такова (напр. LHR). По идея не е толкова често, но напоследък е пълен кошмар с тях. Нямат достатъчно самолети, май и пилоти нямат достатъчно, полети се отменят в последния момент, големи закъснения. Точно полетите от Варна и Бургас страдат най-много.
neuromancer Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Аз друго да питам за смяната на часовете на полетите: наистина ли е толкова честа с голям диапазон? Аз винаги съм мислела, че компаниите притежават определен 'slot' за кацане/излитане от летището и не е така лесно да го променят особено на голямо такова (напр. LHR). За Хийтроу да, ама София, Варна, Бургас са практически празни и могат да правят каквото си искат.
Мрън Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 За Хийтроу да, ама София, Варна, Бургас са практически празни и могат да правят каквото си искат. Ама като се промени часа на излитане нали се променя и този на кацане...интересно е в такива случаи дали плащат глоби на летището например.
neuromancer Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Е, предполагам, че точно към Хийтроу ще избягват да променят
Locke Lamora Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Пътувал съм много пъти с България Ер и мога да кажа само хубави неща. Не е имало случай, в който аз или тези около мен, да сме останали недоволни по някаква причина. Случавало ми се е да пиша и на съпорта с въпроси - реагирали са бързо и адекватно. Като се паднат млади и хубави стюардеси, полетът минава още по-приятно :D 2
Георги Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Ама като се промени часа на излитане нали се променя и този на кацане...интересно е в такива случаи дали плащат глоби на летището например. Е, предполагам, че точно към Хийтроу ще избягват да променят Слотовете си имат време, ако се изпуснат просто искаш нов и чакаш. Има известни буфери заложени, а и все пак освободения от теб слот се заема от друг и така мозайката може да се пренареди. Не, че е лесно де. За това и се случва често пътниците да седят с часове в самолета, вместо да ги свалят в терминала. Пилота изчаква, защото може да се освободи слот в последния момент, а ако пътнциите са в терминала и трябва тепърва да се качват в самолета този слот ще бъде изпуснат. 1
Petkan Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Аз друго да питам за смяната на часовете на полетите: наистина ли е толкова честа с голям диапазон? Аз винаги съм мислела, че компаниите притежават определен 'slot' за кацане/излитане от летището и не е така лесно да го променят особено на голямо такова (напр. LHR). Поне що се отнася до вътрешните им полети, правят каквото си искат. До преди година, когато окончателно се отказах от услугите им, три от четирите ми полета с тях бяха проблемни. И то много! Единият, Бургас - София закъсня с излитането над два часа, без никакво смислено обяснение от тяхна страна! Буквално за секунди успяхме да хванем следващият си полет за Прага. Вторият, пак Бургас - София, чак от пилота в самолета ни уведомиха, че ще направим междинно кацане във Варна. Нямали достатъчно пътници явно, та го обърнаха на маршрутка. Можеха поне да ни осведомят ден - два предварително, пък ние да си решим, дали да пътуваме с тях! Третият беше върха на сладоледа. София - Бургас. Трябваше да излети в 18:00, излетя към 23:30. А ние се връщахме след около 18-часов полет с прикачване, плюс 3-часов престой на летище София. На терминала в София никой нищо не ти казва, че даже те карат да се чувстваш виновен, че задаваш такива нахални въпроси. Накрая се оказа, че близо стотина души сме изчаквали някакво бургаско депутатче, да се прибере някъде от чужбина, та да си го качим и него Е, къде го има това?! Не знам как постъпват с международните си полети и затова уважавам мнението на Duke, но се присъединявам към това на wilks, защото и аз съм от потърпевшите на безобразията им. Бих пътувал с тях само ако нямам никакъв друг избор. 3
akair Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Аз не съм от най-често летящите с тях, но не съм имал проблеми - точно по вътрешните линии... И не мога да не се сетя за поне 3 други а/к, които правят "маршрутки" - Търкиш (напр. с новата им линия до Варна), Сингапур с линията ATH-IST-SIN и Qatar (DOH-OTP-SOF-OTP-DOH). НИКИ чакаха 2 хлапета 1 час във Виена един път... Търкиш са за 3-та поредна година "най-добра а/к в Европа" и за 4-та "най-добра а/к в ЮИ Европа". Сингапур са предпочитаната от пътуващите по работа, а Катар са "5* а/к" и няколко поредни години са "най-добра световна а/к" - все в класацията на Скайтракс... Ако пропуснем дискусията колко обективна е класацията на Скайтракс, ще видим, че понякога дори големи а/к комбинират полети, за да се запази икономическия смисъл в съществуването им... И щом а/к е сметнала, че й е по-евтино да изчака 1 или 2-ма пасажери, независимо от социалното им положение, не виждам проблем... 1
neuromancer Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Чакай сега, едно е да има спирка в разписанието, друго е чак в самолета да ти кажат, че ще спира по пътя. 3
wilks Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 (редактирано) Обективността на Skytrax няма да коментирам тук. Без ни най-малко намерение да налагам мнението си, или да оспорвам впечатленията ти към която и да е авиокомпания, включително и ФБ, ще съм благодарен ако ми отговориш само на два въпроса във връзка с написаното от теб, и дадените примери. НИКИ чакаха 2 хлапета 1 час във Виена един път... ...ще видим, че понякога дори големи а/к комбинират полети, за да се запази икономическия смисъл в съществуването им... И щом а/к е сметнала, че й е по-евтино да изчака 1 или 2-ма пасажери, независимо от социалното им положение, не виждам проблем... Какво е твоето предположение, след като знаем вече, че ФБ е чакала 3 часа един депутат - би ли изчакала две хлапета 1 час? В допълнение - НИКИ не е национален превозвач, ФБ уж се води за такъв. Лично съм бил свидетел как LH (на Мюнхен) и OS (на Каструп), не пуснаха на борда хора, закъснели само 10 минути. От друга страна easy са ме чакали мен и още трима непознати преди 3 години 20 минути на Гатуик. Шофьора на довеждащия микробус стоеше на гейта и чакаше да се появим. Нито псуваше, нито мърмореше недоволен и кисел, само въздъхна с облекчение, и си свърши работата, за която е назначен. Когато чуеш, или видиш ФБ да чака 3 часа обикновен човек без ранг на държавен чиновник, или човек от ТИМ, и заради него да задържа цял самолет хора, тогава съм готов да преразгледам отношението си, и даже ще бъда щастлив да го направя. И втория ми въпрос: А тези големи авиокомпании с по 4 и 5*, когато правят комбинираните полети, които посочи, чувал ли си ей така без предварително обявяване, да вземат да пропуснат междинния стоп. Или пък да спрат примерно в Ташкент без предупреждение да заберат още малко пътници, щото самолета бил слабо затоварен? П.П. Всъщност междувременно neuromancer го е написал много точно. Едно е още като си купувал билета да си наясно, че ще има стоп, и плащайки го да си дал съгласието си. Съвсем друго е в последния момент пилота да направи съобщение за междинен стоп, за което никой от пътниците е нямал представа при купуването на билета. Редактирано 26 февруари, 2014 от wilks 5
Мрън Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Може ли да обясниш случая, тъй като точно Easy имат надпис на бордните карти: if you are late we won't wait. Още нещо: ако гейтът е затворен няма да пуснат пътниците да се качат, ако и да са 5 мин закъснели (впрочем, в случаите, които цитираш (LH и OS) закъснения спрямо какво имаш предвид: gate closes или часа на полета?). От друга страна easy са ме чакали мен и още трима непознати преди 3 години 20 минути на Гатуик. Шофьора на довеждащия микробус стоеше на гейта и чакаше да се появим. Нито псуваше, нито мърмореше недоволен и кисел, само въздъхна с облекчение, и си свърши работата, за която е назначен.
akair Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Нека се опитам да го обясня по друг начин - не се опитвам да защитавам а/к. Опитвах се да обясня, че това, което правят не е невиждано. Ако някой в а/к реши да повишат нивото на работа, може да станат проактивни и да започнат да изпращат мейли на клиентите си предния ден - даже смятам, че би било полезно - клиентите няма да бъдат държани в неведение и поне някои ще са си прочели пощата, докато други мрънкат, че не са били известени по телефона... Но то недоволни винаги има (и по-добре, че ги има)... Аз лично бих чакал закъснял пътник, независимо от социалния статус и възрастта му, ако това е последния полет за деня. В този ред на мисли, правят го не само Ники - случвало ми се е с Луфти, Оустриън, Таром, Малев, Хелветика, ... На друг се е случвало с Изи - нищо невиждано и нечувано... Миналия месец ми се случи ново преживяване - чаках пилота, заедно с още 30-ина пътници, стюардесите и 2-рия офицер... Лично съм виждал служител на наземния оператор да крещи на пътници на Ники в София. И съм склонен да вярвам, че лошото отношение към клиентите не е специфична черта на работещите в една компания, а по-скоро културна особеност на района... И да попитам - какво означава "национален превозвач" в конюнктурата на ЕС и опериране на болшинство от дестинации до места, за които не се изисква двустранна спогодба и назначаване на превозвач по линията? Нещо отвъд маркетинга? Мисля, че е по-добре да има комбинирани полети, отколкото да няма никакви полети - защото в момента всеки има право на избор на относително приемлива цена - кола, автобус, влак, самолет. Long sotry short - естествено, че ФБ имат над какво да работят и нищо не може да оправдае незадоволителното им поведение на моменти. Но и крайни мнения като "по-добре да фалират" и "обърнаха го на маршрутка" няма как да не събудят усмивка... 2
Petkan Публикувано: 26 февруари, 2014 Публикувано: 26 февруари, 2014 Аз лично бих чакал закъснял пътник, независимо от социалния статус и възрастта му, ако това е последния полет за деня. Мисля, че е по-добре да има комбинирани полети, отколкото да няма никакви полети - защото в момента всеки има право на избор на относително приемлива цена - кола, автобус, влак, самолет. Но и крайни мнения като "по-добре да фалират" и "обърнаха го на маршрутка" няма как да не събудят усмивка... Дори и над пет часа? И именно заради социалния му статус... Нищо против комбинираните полети, стига да са предварително обявени. За теб усмивка, за нас скъсани нерви, при положение, че на косъм изтърваме следващият полет.
akair Публикувано: 27 февруари, 2014 Публикувано: 27 февруари, 2014 То е просто - ако един полет се изпълнява според разписанието си в 80% от времето, а се случи да закъснее в деня, в който аз летя, явно съм попаднал в останалите 20% - шанс... И в тези 20% влизат изчакванията на пътници... А ако са навързани 2 полета, всеки от които е точен в 80% от случаите, значи вероятността да стигна в крайната точка според предварителния план е... 64%.... За 3 е под 50% Ако оставим за момент емоциите и погледнем прагматично - полетът се бави - екипажът чака някого. Има пътници, които имат връзки - какво пречи на пътниците да извикат стюардесата и да я помолят да предаде на капитана, който да предаде на оперативния център да задържат и следващия полет, защото е последен за деня? Това може би ще е по-полезно от късането на нерви... И още една мисъл в същата посока - дали е възможно от а/к да знаят, че има трансферни пътници и вече да са подготвили задържането и на следващия полет, за да не си изпуснат пътниците връзката? Опция 2 - стигнали сте в крайната си точка по-късно от 2 часа след първоначалния планиран час на пристигане - файлвате си жалба към а/к по реда на Регламент 261/2004. Ако а/к не реагира, има NEB. Ако NEB не реагира - има ЕК,... И не на последно място - как не се намери един недоволен от зимните сутрешни полети на Луфти от София, които са планирани 1/2 час по-рано от летните и самолетът не се раздвижва в планирания час (закъснение), защото сутрин винаги има опашка за деайсинг на SOF?
Препоръчани мнения
Публикувано от vinidj,
Мейл за закупуване на багаж и връзка с FB
Препоръчано от chandni
1 реакция
Към мнение
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега