Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Шансът да анулират полет е много малък според мен. Възможно е да променят часове на излитане, но както вече стана дума го правят с финес, тоест в рамките на допустимото, сиреч без възможности за обезщетение... ;)

И според мен няма да го анулират особено до Барселона, лятото, но тези им изпълнения за по 3 часа закъснение миналата година ми скъсаха нервите с едно прекачване до САЩ, за което си бях взела отделни билети.

Връзка към коментар

Като чета мненията от последните няколко страници сериозно се замислям дали да закупя билетите за Барселона, както го бях планирал...   Как смятате, какъв е шансът от Bulgaria Air да отменят полет от София за Барселона на 12.07 и връщане на 15.07? Все пак е през летния сезон, не би трябвало да страдат от липса на пътници? Питам, защото имам намерение да резервирам хотел без опция за безплатно анулиране и  би се получило доста неприятно ...

 

Не са чак толкова страшни нещата. Най-много да вземеш с друга компания и тя да промени разписанието, просто изглежда, че при България Ер риска е малко по-голям в последно време, но все пак е минимален :) Освен това е лятото, където отпадат атмосферните условия - основна причина за разместванията в графика.  

 

Ако толкова те притеснява, може да си вземеш застраховка. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Питам, защото имам намерение да резервирам хотел без опция за безплатно анулиране и  би се получило доста неприятно ...

Направи си застраховка "Отмяна на пътуване". Писали сме доста за нея.

Връзка към коментар

Шансът за отмяна на полет го има навсякъде, аз не бих се притеснявала да избера Bulgaria air,пътувала съм няколко пъти с тях и досега всичко е било точно.

Те така много хора също пътуваха и с MALEV, и всичко беше точно до един момент, когато изведнъж спря да е така, и даже тотално всичко спря.

Въпросът тук не е кой колко е пътуваЛ с тях, а колко още ЩЕ пътува при такова управление (ако изобщо може да бъде наречено по този начин).

Аз и с БГА "Балкан" съм пътувал доста пъти, и със Spanair, и бях много доволен, и всичко беше точно. Сигурно има и много други като мен доволни от тях. Ама сега нещо не мога.... бяха точни пък ги няма  :rolleyes:

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

 

wilks, не мога да разбера на какво се дължи този негативизъм от твоя страна специално към тази компания, но наистина всичко което пишеш по техен адрес е абсолютно тенденциозно и никак не прилича на обективно отношение на човек, който често пътува и знае много добре, че закъснения и отмени на полети се случват дори и на водещите превозвачи. За провалените връзки, които по-горе споменаваш вината е изцяло на компанията, в това спор няма. Но като опитен пътешественик би трябвало да си отчел този риск още при маршрутирането на полетите. В крайна сметка винаги съществува и вариант да закупиш билет от София до крайната точка и по този начин да се застраховаш от евентуално закъснение или отмяна на полет от страна на националния превозвач. Не съм адвокат на Bulgaria Air, само преди няколко дни престоях три часа на летище София поради поредната тяхна далавера с търпението на хората, но не считам, че са чак толкова лоша авиокомпания каквато ги изкарваш и твърдо отстоявам позицията, че е по-добре да ги има отколкото да ги няма. С подобни писания обаче това може и да не се случи, а ще бъде твърде жалко ако превърнем една нискотарифна компания с отвратително обслужване и все по-високи цени в национален превозвач. За някой това може да е добра алтернатива, но за мен сравнение между въпросната нискотарифна компания и Bulgaria Air не може да издържи по абсолютно нито един показател...

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Duke, ти също като опитен пътепшественик, какъвто нямам съмнения, че си, и най-вече като интелигентен и разсъждаващ човек, също би трябвало да си наясно без нужда аз да го споменавам, че да - закъснения и отмени се случват, и могат да се случат на абсолютно всяка авиокомпания в света. Но отмени и закъснения по няколко пъти на седмица, особено по някой дестинации, дали е нормално, според теб? И дали са по форсмажорни, независещи от авиокомпанията обстоятелства?

Или се дължат на лошо разчетен ресурс, неграмотно управление, или просто безхаберие?
Въпросът ми не е риторичен.

 

И второ, да много добре ми е известно какво ще последва в момента, в който ФБ-ТИМ изчезнат. И аз също, уверявам те, никак не съм доволен от подобна перспектива (или безперспективност). Но при това положение сегашното, с тези селски тарикатски номера и сметки без кръчмар, които правят, почвам да си мисля, че ще е по-добре без тях. Или хайде да не е по-добре, но поне с по-ясно разписание при всички положения. Каква ми е ползата сега, че си купувам евтин билет на измислен национален превозвач, като изобщо не е сигурно дали в деня на полета самолета, гордо накичен с националния флаг и застрахователна компания всички знаем откъде водеща началото си, ще излети, или ако излети - с колко точно часа закъснение?

Честно, предпочитам нискобюджетна, на която е спорно дали комфорта е по-лош от на зле конфигурираните салони на Ембраерите. На които, между другото лизинга им изтича, и дано да не го подновят, че е голяма мъка с тях.

 

Този спор няма да има край, вече съм се убедил. На мен ми е ясно, че ти ще продължаваш да не виждаш за какво иде реч при тази  офшорка, уж "авиокомпания". А аз, колкото и както да с опитваш да оправдаваш неадекватното им поведение спрямо клиентите им, няма как да го разбера. Всъщност фактите сами говорят и сочат каква е реалността.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

моето лично мнение е, че националния превозвач (както се самонаричат, а иначе понятие без никакъв смисъл) и тези които стоят зад него по-скоро са вредни за пазара и полагат всякакви усилия да пречат на останалите авиокомпании; да си спомним ли колко струваха вътрешните полети София - Варна на нискотарифната компания и какво е положението сега? или каква беше ситуацията с Берлин? поне според мен ако 'националния превозвач' изчезне на пазара няма да остане вакуум, а ефекта ще е по-голям избор и по-ниски тарифи; но поне засега се пречи на по-масовото навлизане на нови играчи с всякакви средства; много ми е интересно да разбера, но поне засега не съм виждал проучване колко точно трафик губим като държава във връзка с това, че доста хора се насочват да летят през Букурещ, Истанбул и т.н.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Те така много хора също пътуваха и с MALEV, и всичко беше точно до един момент, когато изведнъж спря да е така, и даже тотално всичко спря.

Въпросът тук не е кой колко е пътуваЛ с тях, а колко още ЩЕ пътува при такова управление (ако изобщо може да бъде наречено по този начин).

Аз и с БГА "Балкан" съм пътувал доста пъти, и със Spanair, и бях много доволен, и всичко беше точно. Сигурно има и много други като мен доволни от тях. Ама сега нещо не мога.... бяха точни пък ги няма  :rolleyes:

 

Бях забравил за Spanair - оперираха МД 80 и/или 82 (един май катастрофира) и предлагаха много евтини вътрешни полети в Испания, ползвал съм ги няколко пъти в края на 90-те.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз също бях на мнение, че България Ер са средна ръка европейски превозвач, т.е. не отстъпват като цяло на останалите. Случва се отменени полети, случват се закъснения заради време на всички. 

 

Но наистина е притеснително в последно време, че се случват прекалено често. И се случват, защото графика на самолетите е изпилен до максимум, зимата ербъсите мисля летяха някъде из Пакистан, за това при най-малкия проблем тук нямаше машина да замести. После се случи и оная глупост с изтеклите годишни часове на екипажите преди нова година и отново вълна отменени полети. Това не е нещо, което може да се извини. 

 

Та, както казвам, че са средна ръка превозвач, в последните 2-3 месеца определено вървят надолу и отменени полети и закъснения прекалено много зачестяват за да махнем леко с ръка. 

 

Иначе не бих стигнал до там, че да предполагам, че скоро няма да ги има. Обикновено сигналите за прекратяване на дейността почват от задържане на самолети за неизплатени задължения на летищата и т.н., такива индикации още от България Ер нямаме. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Иначе не бих стигнал до там, че да предполагам, че скоро няма да ги има. Обикновено сигналите за прекратяване на дейността почват от задържане на самолети за неизплатени задължения на летищата и т.н., такива индикации още от България Ер нямаме. 

Е как ще има, като от SA не си търсят дължимото (което май не е малко). Ако изведнъж се окаже, че трябва спешно да се издължат на домашното летище дали пак ще са толкова стабилни?

Отделно пък играта на "скачени съдове" с дъщерните фирми на майката-хранилница Химимпорт, и прехвърлянето на пасивите от ФБ само да нагласят добър баланс накрая. Ама на теб ли точно да ти ги обяснявам тези неща, все едно не ги знаеш. :)

Та така с индикациите. Да видим само докога ще продължава цялата тази мошеническа схема да се търпи безнаказано от европейския регулиращ орган. Или до кога Химимпорт-ТИМ ще устиска, докато в един момент осъзнаят, че преливат от пусто в празно, или не издържат. Прав си де, в това отношение могат да издържат финансово още време, надявайки се пак да дойдат златните времена на монопол..примерно по София - Берлин с по 250 евро стартова цена. Да не дава Господ!!!

Редактирано от wilks
Връзка към коментар

Дано не се окаже, че и на апрона в София ще се разпъва бяла шатра, защото не е изключено тогава мнозина  да си спомнят с умиление за белите самолети с трибагреника и логото на застрахователната компания...   :)

Връзка към коментар

Че ще ги помним дълго, ще ги помним. Но чак пък с умиление?! По-скоро с безхаберно и непрофесионално управление, шуробаджанащина, машинации, неспазване и честа промяна на разписанието в последния момент, и слаб customer service :) А, да, и с нелепите Ембраери

Във всеки случай не с такова умиление, каквото БГА "Балкан", или Spanair ;)

И наглостта на "командири" като оня Г. Лавринов (синчето), който гледам напоследък се изявява много успешно като ЖП стрелочник и ватман на Метрополитена, насочвайки масата недоволни клиенти към влака и метрото (?!?) по линията Бургас - София. :D Що за професионализъм, и ти ми кажи какво говори това за авиокомпания, която търпи подобно неуважително и безпардонно отношение на свой служител, чието работно място уж зависи именно от същите тези клиенти? Имаш пребогат опит, ползвал си услугите на различни авиокомпании, да си чул за някоя с подобни служители? А обяснението да го търпят безнаказано, уверен съм сам се сещаш какво е.

Редактирано от wilks
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сигурно не винаги служителите намират най-подходящия начин за комуникация с клиентите. Но подобно отношение, макар и по-рядко, се среща и в а*.нет - пилоти и всякакъв (обслужващ) персонал си позволяват по-груб тон към пасажерите. И по-лошото - служители на 2 компании, които са се слели в една, си разменят реплики пред погледа на клиентите - напр. us airways vs. american airlines, united vs continental, delta vs NWA, ...

Споделям мнението, че всеки, който не знае как да си пази хляба, рано или късно го губи... Не съм сигурен дали това винаги се случва в сходни на нашата държави...  ;)

Искрено се забавлявам на историята за Wizz Air и полетите между София и Варна - в пряка конкуренция с FB. Ако са били толкова успешни, защо ги спряха?  И по-интересното - ако една компания "пречи" на конкурентите, как в София постоянно откриват и закриват линии - Pegasus, Cimber Sterling, Swiss, CSA,  Air France, Lufthansa, Easyjet, Air Berlin, Niki, Air Serbia,...  :)

Пак да отбележа, че би било жалко да не видим голямата картина - те сигурно и в Унгария са си мислили, че няма да има вакум, но сега пътуващите по работа оттам имат точно 4 опции сутрин (до 08:00), ако не пътуват O&D - FRA, MUC, AMS и VIE. От София са поне 6 - FRA, MUC, AMS, VIE, MAD, CDG, евентуално OTP, като AMS, MAD и CDG се изпълняват от FB.

Дали е възможно да се окаже, че едно евентуално приземяване на една а/к може да "отреже" сериозна част от опциите за достъпно пътуване в западна посока... И да оскъпи служебните пътувания, поради намалена конкуренция...  :)

Връзка към коментар

Сигурно не винаги служителите намират най-подходящия начин за комуникация с клиентите. Но подобно отношение, макар и по-рядко, се среща и в а*.нет - пилоти и всякакъв (обслужващ) персонал си позволяват по-груб тон към пасажерите. И по-лошото - служители на 2 компании, които са се слели в една, си разменят реплики пред погледа на клиентите - напр. us airways vs. american airlines, united vs continental, delta vs NWA, ...

Споделям мнението, че всеки, който не знае как да си пази хляба, рано или късно го губи... Не съм сигурен дали това винаги се случва в сходни на нашата държави...  ;)

Искрено се забавлявам на историята за Wizz Air и полетите между София и Варна - в пряка конкуренция с FB. Ако са били толкова успешни, защо ги спряха?  И по-интересното - ако една компания "пречи" на конкурентите, как в София постоянно откриват и закриват линии - Pegasus, Cimber Sterling, Swiss, CSA,  Air France, Lufthansa, Easyjet, Air Berlin, Niki, Air Serbia,...  :)

Пак да отбележа, че би било жалко да не видим голямата картина - те сигурно и в Унгария са си мислили, че няма да има вакум, но сега пътуващите по работа оттам имат точно 4 опции сутрин (до 08:00), ако не пътуват O&D - FRA, MUC, AMS и VIE. От София са поне 6 - FRA, MUC, AMS, VIE, MAD, CDG, евентуално OTP, като AMS, MAD и CDG се изпълняват от FB.

Дали е възможно да се окаже, че едно евентуално приземяване на една а/к може да "отреже" сериозна част от опциите за достъпно пътуване в западна посока... И да оскъпи служебните пътувания, поради намалена конкуренция...  :)

 

Ами всъщност не знам какво забавно има: по София - Варна да речем всички които пътувахме знаем колко беше пълен самолета на Wizz и на какви цени се купуваха билети; а някои поназнайваме и други неща и да речем е любопитен въпроса има ли друга компания която дължи толкова на Летище София... и едните да ги гонят да плащат, а другите не ги закачат - та това честна конкуренция ли е или не (да припомням ли какво се случи на едни низхоразходни дето веднъж трябваше да кацнат в София вместо Пловдив и уж им висяха като задължение някакви символични суми)... сигурно някои също така знаят, кой точно държи и летищата във Варна и Бургас и какви проблеми могат да се създават на "неправилните" превозвачи от това (или да си припомним историята със Суиспорт и на кого е сега); та на тази групировка целия им бизнес модел е да пречи и задушава, не да развива нещо; и е много показателно, че се котират само в България, ама навън не стават, защо ли (ха-ха, сещам се за резултата от казанската афера и случилото се с Боинга)

 

та накратко - версията ми е, че FB ама хич няма да ми липсват, а и е факт, че Wizz с 3 самолета вози толкова пътници колкото FB с 10; аз очаквам тази година Wizz да станат и номер едно на пазара по пътници; да, ако изчезне FB ще има някакъв период на преболедуване - година, две, но след това пазара ще се нормализира и с по-нормална конкуренция това ще е и по-добре за пътниците; едва ли печелим от това, че инвестициите в авиация, които се правят в региона ни заобикалят, а ние продължаваме да кретаме; и е интересен въпроса колко хора избират да летят от Букурещ, Истанбул, Солун, скоро може би и Белград поради това, което се случва у нас

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

С тези анулирани полети започнахте да ме плашите ужасно. С тях имам полет на 2 и 12 май до и от Милано. Билетът ми обаче е закупен от Алиталия, но си показва, че полетът се оперира от БГ Ер. Имате ли идея в случай на анулиране в последния момент, с кой ще трябва да се оправям. 

Така или иначе ще трябва да летя до Милано. Оставих цял ден до следващия полет с идеята каквито и закъснения да се получат да не изтърва полета до Боа Виста, ама с тези анулации ......

Връзка към коментар

Моли се да не ти се случва, за мен това беше най-големия ми кошмар, отивам на летището, полета анулиран, няма алтернативен вариант, единственото, което можем да направим е да ви върнем парите. Къде ли не звънях, никой не можа да ми помогне, върнах се и толкова. Е, после след много разправии получих друг билет и летях на половин цена след 20 дена, но това на теб няма да ти свърши работа. Затова аз много внимавам вече когато навързвам така полети, но дано не се случва, винаги си има риск.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

mililia, Един или два билета до Милано и нататък? Ако е един, си на милостта на Бг Еър, пак добре, че имаш един ден пауза. Ако анулирането е в последния момент, ще се разправяш с Бг Еър, иначе с Алиталия. Най-добре потърси някаква застраховка и виж да покриват такива случаи (евентуално връщане на парите от втория полет или покупка на билет до Милано в последния момент с друга компания - това би трябвало да го покриват без значение от другия полет, все пак човек може да има неотложна работа в Милано и при отказ да го превозят да търси други начини да се придвижи)

Връзка към коментар

mililia, Един или два билета до Милано и нататък? Ако е един, си на милостта на Бг Еър, пак добре, че имаш един ден пауза. Ако анулирането е в последния момент, ще се разправяш с Бг Еър, иначе с Алиталия. Най-добре потърси някаква застраховка и виж да покриват такива случаи (евентуално връщане на парите от втория полет или покупка на билет до Милано в последния момент с друга компания - това би трябвало да го покриват без значение от другия полет, все пак човек може да има неотложна работа в Милано и при отказ да го превозят да търси други начини да се придвижи)

Полетът Милано-Рабил, Боа Виста през Лисабон е на един билет. Отделно имам билети София-Милано и Милано-София, но един ден преди и един ден след отиването и връщането от Кабо Верде. Билетите платих с кредитна карта със застраховка за отмяна на полета, та парите не са чак такъв проблем. Все някога би трябвало да си ги получа от застрахователя. Повече ме притеснява, ако отменат полета в последния момент дали ще намеря нещо, с което да се добера до  Милано, че да пътувам на другия ден. Периодът е през майските празници и едва ли ще има много останали свободни места за полетите.

Ох, стискайте палци, ако се отменя да е по рано, че да мога да отреагирам.

Редактирано от mililia
Връзка към коментар

Забавно е как относително верни факти могат да се подредят по начин, който да създава едно точно определено впечатление. Ще цитирам wilks и ще кажа "много интересно по йезуитски начин извърташ" фактите. Интересни теми за размисъл:

  • Пълни самолети означават ли рентабилна линия?
  • Защо CSA спря полетите между София и Прага?
  • Кога са дадени на концесия летищата във Варна и Бургас ? Кога започват полетите на W6 до Варна? Кога спират? Как са подредени тези три събития във времето?
  • Трупа ли една а/к нови задължения към летището или има само стари? Има ли подписано споразумение между а/к и Летище София ЕАД за разсрочването им?
  • Има ли предистория на случката със задържания самолет в София, който трябваше да кацне в Пловдив? Каква е разликата и има ли разлика в бизнес отношенията на 2-те а/к с летището?
  • Какво е разпределението на дяловете в концесионера на морските летища? Кой е мажоритарен собственик (и има ли право да налага решенията си като такъв)?
  • Има ли размерът (на самолетите) значение за броя превозени пътници? Ако една а/к притежава някакъв брой самолети, означава ли, че всички са ангажирани в изпълнение на редовната й програма от едно летище? Би ли било коректно твърдението, че Визз Ер с техните 30+ самолети превозват от/до София по-малко пътници, отколкото друга а/к - с 10 ;)
  • Кога фалира Малев? Колко години минаха? Как пътуват унгарците сега?
  • Защо част от хората избират летищата в Букурещ, Солун, Исанбул и Белрад? Дали е възможно да е по същата причина, поради която холандци пътуват от Дюселдорф, немци - от Айндховен, холандци - от Брюксел, белгийци - от Дюселдорф, люксембургчани - от Хан, швейцарци - от Милано, ... :)
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

С тези анулирани полети започнахте да ме плашите ужасно. С тях имам полет на 2 и 12 май до и от Милано. Билетът ми обаче е закупен от Алиталия, но си показва, че полетът се оперира от БГ Ер. Имате ли идея в случай на анулиране в последния момент, с кой ще трябва да се оправям. 

Така или иначе ще трябва да летя до Милано. Оставих цял ден до следващия полет с идеята каквито и закъснения да се получат да не изтърва полета до Боа Виста, ама с тези анулации ......

 

През ден- два отменят по някой полет. 

19.03

10:50 FB491   Цюрих T2   Анулиран  

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

През ден- два отменят по някой полет. 

19.03

10:50 FB491   Цюрих T2   Анулиран  

Някой има ли идея дали уведомяват пътниците за анулираните полети предварително или това се случва чак, когато отидат на летището да се чекират за полета?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.