Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

Хората в тази част на форума със сигурност са наясно колко комплексна машина е една авиокомпания. Процесите, които движат възхода или паденето на превозвачите, са трудно обясними с малко думи, и изискват дълги години задълбочено изучаване. За тези, които искат да надникнат "in the galley", ще покажа едно "сайтче" на светилата от innovata :) Мнозина сигурно го знаят, но все ще задоволи любопитството на някого.

 

https://www.flightmapsanalytics.com

 

Това е "търсачка на полети", която няма нищо общо с търсачките на полети в останалите секции.

В нея са заредени маршрутите на (почти?) всички авиокомпании в света, наред с обявените обслужващи ги самолети, седалков капацитет, честота на рейсовете и мн. други.

С приятен графичен интерфейс могат да се вадят множество статистики, кой, къде, кога, колко, какво вози .. ето и един пример:

flightmap.jpg

 

Ще ви оставя сами да си поиграете, особено като откриете настройките за типове самолети, и видите къде по света се ползва все още любимият ви такъв :)

 

Милите другарчета от innovata предоставят безплатен пробен период, но имайте предвид, че инспектират на ръка дали не се е регистрирал някой "Тест Тест".

 

Препоръчвам регистрация с "видимо" реални данни (генератор - тук), и временен пощенски адрес, (съдържащ генерираното име) оттук.

 

 

  • Харесвам 12
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Следвайки препоръките, ще дам малко повече информация за достъпа до финансовите и операционни параметри на почти всички авиокомпании, както споменах накратко тук

 

Сайтът http://flightglobal.com, предоставящ достъп до тези параметри, е интегриран с този от първата публикация, т.че това е най-подходящото място, според мен.

 

Създайте си безплатна, но достоверно звучаща регистрация (вижте последния абзац в предното мнение), и се впишете. Както се вижда, сайтът предлага огромно количество авиационна информация и без да се впускаме из платените му дебри.

 

Clipboard01.jpg

 

За достъп до параметрите на авиокомпаниите и пр. може да кандидатствате за безплатен пробен период тук. Ръчно одобряват данните, затова и съвета да бъдат достоверно звучащи (авиация, журналистика и пр. професии може да ги размекнат). Ако получите достъп - може да пропуснете схемата, описана по-долу, и да се насочите директно към съветите за употреба.

 

За тези от вас, които също не дават пари за глупости (мараба, банда) - ето и как да се доберем до платената информация "по нашенски" :

 

1. Натискате бутона My Services и виждате следната страница:

Clipboard02.jpg

 

2. В адресната лента вкарвате http://dashboard.flightglobal.com/app/#/ или го кликвате оттук. За кратък период ще видите лилав интерфейс, който изчезва и се повявява отново горната картинка.

 

3. Върнете страница назад с бутона в браузера или с Backspace. Когато видите отново лилавия ред - натиснете Escape на клавиатурата възможно най-късно преди да се отвори страницата за управление на достъпа.

 

4. Ако сте успели - ще видите нещо такова:

 

Clipboard03.jpg

 

Много е вероятно част от страницата да не се е заредила. Кликнете върху News за да довърши зареждането на някои скрити елементи. Ако искате да се върнете на основната страница - кликнете върху кръглата иконка горе вляво.

 

Вече си имате достъп до цялата информация: Новини, финансови и операционни данни, маршрути, анализи.

 

--------------------------

 

Новините се четат по малко неудобен начин: ако когато кликнете върху заглавието не виждате текста - върнете се назад и кликнете иконката с книжка на края на реда вдясно. Така добавяте отметки кои новини да ви бъдат генерирани в журнал, който да прочетете с бутона Create Booklet над десния край на колоната.

 

Clipboard04.jpg

 

Имате и функционална търсачка по съдържание в тях.

 

Най-интересната функция на сайта е информацията за авиокомпаниите във "Fleets"

Може да филтрирате по местоположение, тип, статус, размер, ползвани двигатели и др:

 

Clipboard05.jpg

 

Отново може да ползвате търсачката за стигане до желаната информация.

 

За да отворите детайлната характеристикa, трябва да кликнете върху името на авиокомпанията в таблицата:

 

Clipboard06.jpg

 

Уви, кликването предизвиква презареждане на страницата и показване на промпта за управление на акаунта. Трябва да се върнете назад и да спрете зареждането по упоменатия метод. Ако част от страницата не се е заредила, кликнете върху Financials (от лентата в средата на страницата) и после обратно на Summary

 

От същата тази лента в средата се достъпва и съществената информация за компанията: финансови отчети, детайлна информация за наличните и поръчани самолети, както и оперативни данни по обслужвани дестинации и др. :

 

Clipboard07.jpg

 

От картата може да извикате в нов прозорец https://www.flightmapsanalytics.com и да разгледате графично маршрутите и данните им, както съм описал в горния пост.

 

Когато кликнете на някоя от дестинациите, ще видите повече информация за нея:

 

Clipboard13.jpg

 

Зелените редове са връзки към "скритата" част на страницата, а именно - детайлната информация за обслужващите летища, еквивалентна на тази за авиокомпаниите:

 

Clipboard14.jpg

 

 

Останалите функции в главната лента са детайлен график на полетите между две летища, с опция за връщане назад във времето:

 

Clipboard08.jpg

 

Допълнително, може да свалите авиационни журнали от последното меню Reports:

 

Clipboard08.jpg

 

 

Дано е полезно на някого :)

 

  • Харесвам 9
Връзка към мнение
  • 9 месеца по-късно ...

Попаднах на този сайт, събиращ и обработващ обширна информация, преработена в подробен анализ за факторите, които движат и променят световната авиация, както и още доста сведения, които хвърлят светлина върху странностите на тази индустрия:

 

http://www.airlineprofiler.eu/analysis-statistics/

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

Попаднах на този сайт, събиращ и обработващ обширна информация, преработена в подробен анализ за факторите, които движат и променят световната авиация, както и още доста сведения, които хвърлят светлина върху странностите на тази индустрия:

 

http://www.airlineprofiler.eu/analysis-statist

 

Това малко "ни в клин, ни в ръкав", но и да не отива  темата в забвение :) :

цък

Редактирано от Asterisk
Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

Привет, съфорумници! Имам един въпрос, който може би е от сферата на фантастиката и ще барне тъпомера яко, но все пак реших да питам, тъй като ми го споменаха преди доста време и все се питам има ли такова нещо или няма... Та... оказва ли влияние на времето на летене на самолета движението на земното кълбо , когато се лети главно по дестинации изток-запад и обратното (Париж - Чикаго, примерно) ? Тоест, полет Париж - Чикаго е по-дълъг от обратния му, не заради избрания маршрут, а заради движението на земното кълбо... Лично аз мисля че няма нищо такова и времето изцяло зависи от "прякостта" на избрания маршрут (и скоростта, разбира се), тоест колкото по близо до екватора минава, толкова по-непряк става и съответно времето за път е повече и колкото по на север толкова по-пряк. Авторе на темата - извини ме, ако се окаже че въпроса е далеч от целта на темата. ;)

Редактирано от denis_a
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Привет, съфорумници! Имам един въпрос, който може би е от сферата на фантастиката и ще барне тъпомера яко, но все пак реших да питам, тъй като ми го споменаха преди доста време и все се питам има ли такова нещо или няма... Та... оказва ли влияние на времето на летене на самолета движението на земното кълбо , когато се лети главно по дестинации изток-запад и обратното (Париж - Чикаго, примерно) ? Тоест, полет Париж - Чикаго е по-дълъг от обратния му, не заради избрания маршрут, а заради движението на земното кълбо... Лично аз мисля че няма нищо такова и времето изцяло зависи от "прякостта" на избрания маршрут (и скоростта, разбира се), тоест колкото по близо до екватора минава, толкова по-непряк става и съответно времето за път е повече и колкото по на север толкова по-пряк. Авторе на темата - извини ме, ако се окаже че въпроса е далеч от целта на темата. ;)

По лични наблюдения определено има такова нещо. Полетът изток-запад винаги (?) е по-кратък, като за определени полети разликите са значителни (повече от час-два). 

Връзка към мнение

Привет, съфорумници! Имам един въпрос, който може би е от сферата на фантастиката и ще барне тъпомера яко, но все пак реших да питам, тъй като ми го споменаха преди доста време и все се питам има ли такова нещо или няма... Та... оказва ли влияние на времето на летене на самолета движението на земното кълбо , когато се лети главно по дестинации изток-запад и обратното (Париж - Чикаго, примерно) ? Тоест, полет Париж - Чикаго е по-дълъг от обратния му, не заради избрания маршрут, а заради движението на земното кълбо... Лично аз мисля че няма нищо такова и времето изцяло зависи от "прякостта" на избрания маршрут (и скоростта, разбира се), тоест колкото по близо до екватора минава, толкова по-непряк става и съответно времето за път е повече и колкото по на север толкова по-пряк. Авторе на темата - извини ме, ако се окаже че въпроса е далеч от целта на темата. ;)

 

Има ли значение дали се движиш по течението на река или срещу теченето? Има разбира се. Земята се движи с висока скорост около оста си и носи със себе си въздушни маси. Полет от България на запад е по-дълъг от полет от западна Европа към България.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
Георги Матеев

От обясненията на един пилот по време на презокеански полет: разликата на отиване и връщане се получава заради въздушните течения и тяхната сила. Когато самолетът лети в посока на теченията скоростта му е по-висока, а когато е срещу тях скоростта пада с до 15-20%. Понякога разликата като време на един и същи полет може да е над 2 часа.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Заради посоката на ветровете е! Просто атмосферата се върти с кълбото, но не ти е по - къс полета, защото летиш срещу посоката на въртене.

Редактирано от randi
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Когато го има този спор може винаги да попиташ хората от другата страна дали, ако подскочат на място изведнъж се приземяват в Белград :)

 

Преди няколко години имаше случаи на някакви ветрове, самолетите от Европа до Ню Йорк не можеха да издържат без презареждане и масово кацаха някъде из Канада да зареждат, а в обратната посока имаше някакви рекорди по скорост. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

може винаги да попиташ хората от другата страна дали, ако подскочат на място изведнъж се приземяват в Белград :)

 

Е, може би не скачат достатъчно високо  :biggrin:

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Това съм го проспал с презарядките заради вятъра. И машини от типа на 744,773 и 343/6 са кацали да презареждат, та те могат да правят мисии по над 15 часа?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Това съм го проспал с презарядките заради вятъра. И машини от типа на 744,773 и 343/6 са кацали да презареждат, та те могат да правят мисии по над 15 часа?

Едва ли, по-скоро 757, но Жоро ще каже...

Аз не съм обърнал внимнание на тези новини, но ми се струва напълно реално при рекордни ветрове...

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

757 ясно, всъщност, ако не се зареди достатъчно гориво всеки ще кацне да зареди. Интересното е, че те имат сводки за времето и много добре трябва да знаят какво ги очаква. На мен ми се е случвало при полет Берлин - София капитана да ни съобщи, че има необичайно силни насрещни ветрове и полета ще бъде по - дълъг. То и се усеща как двигателите са в режим на по - голяма тяга от обичайното и машината някак се мъчи. :) На Бургас също се е случвало 763ER от Пукет за Стокхолм(по спомен) да каца за дозареждане, поради неочаквано силни ветрове.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Така значи, заради въздушните маси било. А си мислех, че когато няма турболенции въздушните маси нямат влияние... Това обяснява и защо на дисплейчето на връщане от САЩ показваше някакви ground speed над 1000 км/ч, доста повече от Vmax за самолета. ;)  Мерси за мненията на многото компетентни тук!

Редактирано от denis_a
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Успях да изровя една новина от тогава, 757 са цитираните самолети: http://www.cbc.ca/news/world/transatlantic-flights-forced-by-wind-to-land-for-fuel-1.1205359

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Преобладаващата атмосферна циркулация (особено в умерените ширини) е с посока запад-изток (заради въртенето на Земята).

По тази причина полетите от Европа към Америка, от Америка към Азия, от Азия към Европа пътуват СРЕЩУ течението (на въздуха) и отнемат повече време, от колкото същите полети в обратната посока.

Един пример:

Окланд-Сантиаго 11ч20мин - с ветровете

Сантиаго-Окалнд 13ч10мин - срещу ветровете

В същото време полети, които следват предимно посока север-юг полетоното време и в двете посоки почти не се различава:

Мюнхен-Йоханесбург 10ч35мин

Йоханесбург-Мюнхен 10ч50мин

 

Голямо значение при планирането на трасетата на полетите играят стрйните течения:

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B9%D0%BD%D0%BE_%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
  • 9 месеца по-късно ...

NASA, Honeywell, Boeing, and United Airlines spent the month of February testing a new technology that could enable more aircraft to safely land at an airport in a given time period.

 

https://www.flightradar24.com/blog/nasa-completes-atd-1-flight-testing/

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...
Могат ли полетите на дълги разстояния да бъдат нискотарифни

Препечатано от BBC: http://www.dnevnik.bg/na_put/2017/03/28/2942672_mogat_li_poletite_na_dulgi_razstoianiia_da_budat/

 

Краткият отговор е МОГАТ :) На този етап авиационния бизнес изглежда е в период на "всичко, което е short- & med- haul, минава в режим lowcost, longhaul  ще се опитаме да го направим lowcost и някак трябва да предложим връзки на едното и другото".

За мен по-интересна е темата дали Boeing няма да се окажат прави в дългосрочен план с тяхната философия за mesh  мрежи с директни връзки между много градове, за разлика от Airbus и тяхната концепция за hub-and-spoke, което наложи разработката на А380.  Ясно е, че реалният модел е някакъв микс на 2-те. Кой обаче ще е predominant след няколко години е интересно :)

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Конвергенцията на бизнес моделите продължава. Делта са пуснали опции за модифициране на вече издадени билети, които дават възможност на пасажерите да си доплащат за услуги, за всеки отделен сегмент (полет) от маршрута. Кранки за новите опции на Делта

С думи прости, можете да "ъпгрейднете" или "даунгрейднете" вашето пътуване за всеки полет (Economy Basic <-> Economy <-> Economy Plus <-> Domestic First)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Американците изкараха от хангара най-големия самолет в света:

 

https://www.washingtonpost.com/news/the-switch/wp/2017/05/31/paul-allen-just-rolled-out-the-worlds-largest-airplane-and-he-ready-to-take-on-the-rocket-makers/

 

Само дето чак сега се сетих, че мястото му е май в "Новите самолети на 2017", та затова ще помоля някой с повечко права да го сложи там, че май е по-уместно. Благодаря!

Редактирано от Palio
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Palio каза:

Американците изкараха от хангара най-големия самолет в света:

 

Хмм, нещо странно ми изглежда конструкцията на тази машина с тези пропорции на елементите. :unsure:
По-точно свързващото крило между двата основни корпуса - даже и при малкото нарушение на съосността на двата фюзелажа, което е неизбежно при различни случаи като атмосферни смущения, турбулнеции или при не особено меко кацане със страничен вятър и др. подобни, в свързващото крило ще възникват значителни сили на усукване и силно напрежение на материала.  Известно редуциране на този проблем би могло да се постигне със свързване на хоризонталните стабилизатори отзад в един общ, но това може да постави някакви други проблеми.

В този ред на мисли съм склонен да изкажа съмнение, че самолетът ще полети точно в този си вид. 
strato_01.thumb.jpg.42cc3ee72b7d5ded63eb80c900e31b77.jpg

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 56 минути , Фил каза:

Хмм, нещо странно ми изглежда конструкцията на тази машина с тези пропорции на елементите. :unsure:
По-точно свързващото крило между двата основни корпуса - даже и при малкото нарушение на съосността на двата фюзелажа, което е неизбежно при различни случаи като атмосферни смущения, турбулнеции или при не особено меко кацане със страничен вятър и др. подобни, в свързващото крило ще възникват значителни сили на усукване и силно напрежение на материала.  Известно редуциране на този проблем би могло да се постигне със свързване на хоризонталните стабилизатори отзад в един общ, но това може да постави някакви други проблеми.

В този ред на мисли съм склонен да изкажа съмнение, че самолетът ще полети точно в този си вид. 
strato_01.thumb.jpg.42cc3ee72b7d5ded63eb80c900e31b77.jpg

... освен ако в крилото не е носещата конструкция и теглата на всичко извън него не са определящи ...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

За да излезе готов самолета, всичко това вече е измислено на хартия и тествано на малки модели, такива големи издънки няма как да има (или просто са хвърлени милиони залудо, което ме съмнява при частни инвестиции). Този самолет е предвиден да носи товара (ракета) точно по средата, т.е. там е основната носеща конструкция, а двата фюзелажа отстрани са сравнително леки.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.