Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

преди 24 минути , akair каза:

 

А само на LAX ли бордват така или го има и в други US градове? Останах с впечатлението, че е експериментално :unsure:

Връзка към мнение
1 hour ago, iliana_t said:

 

А само на LAX ли бордват така или го има и в други US градове? Останах с впечатлението, че е експериментално :unsure:

Доколкото разбрах от поста на Кранки, това е било демострнация на фирмата, която произвежда въпросните станции. Но Кранки говори и за изисквания, които Конгресът е пуснал към летищата и а/к за повишаване на сигурността. Затова и Кранки спекулира, че вероятно бордването с биометрия ще стане норма.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 3 часа, iliana_t каза:

само на LAX ли бордват така

Преди две седмици видях тези машинки точно на Том Брадли (международния терминал, кръстен на кмет на ЛА) на LAX.

Никой не минаваше през тях. Явно са в експериментална фаза.

Обаче, това едва ли ще намали съществено общото време за чакане.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

СЕО-то на Emirates е предупредил US3 (и най-вече Администрацията), че ако продължат да преследват предоговаряне на споразумението "Открито небе", Emirates ще предоговори (откаже) поръчката на 35 В777-8 и 115 В777-9:

https://www.ch-aviation.com/portal/news/64661-emirates-boss-warns-the-us-against-open-skies-renegotiation

Това би подложило програмата за следващото поколение В777 на сериозно изпитание.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Малко повече детайли относно планирането на полетите в American Airlines. Всички знаем, че билети се продават до една година преди датата на полета. Кранки разкрива, че толкова рано а/к има само "скелет" на планираните полети, който бива обогатен / фиксиран между 100 и 180 дни преди полета. Това обяснява и много от "малките" промени с по няколко минути на полети по вече издадени билети:

http://crankyflier.com/2018/03/12/americans-flight-schedules-dont-solidify-until-100-days-out-and-thats-a-big-improvement/

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Юнайтед са notorious с техния Polaris продукт, който от години имплементират и засега е наличен само на 4-5 самолета... Наред с новите седалки в предната част на кабината, компанията инсталира и нови седалки в иконъми, повишавайки капацитета на самолета чрез 10 седалки на ред (при 9 преди). По-интересна е друга промяна - Economy и Economy+ седалките в 777 вече няма да имат персонални екрани за всеки пътник, а само Wi-Fi и streaming services:

https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/aircraft/777/200/default.aspx

 

Може би идва времето, когато компаниите ще минат на прагматичния подход - така или иначе  клиентите се разхождат с персонални устройства, защо да не олекотят самолета, премахвайки личното   IFE, при това на самолети, които изпълняват 15+ часа полети от Америка до Австралия.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

LATAM са така от известно време на кратките полет - без екрани, но със стрийминг. То в днешно време ако някой не си носи екран, значи ще оцелее от един полет без телевизия.

  • Смея се 2
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Ако ви е интересно какво точно се случва на Хийтроу всеки ден, можете да разгледате данните свободно тук:

https://www.heathrowoperationaldata.com/

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

4-те най-големи авикомпании в САЩ спряха да оперират витлови регионални самолети (компаниите са Юнайтед, Америкън, Делта и Саутуест). Двете по-малки компании, които все още имат такива полети, са Alaska и Hawaiian.

На 4-ти юли 2018 Piedmont извършва последния полет за American Eagle с Dash-8.

Връзка към мнение
33 minutes ago, akair said:

4-те най-големи авикомпании в САЩ спряха да оперират витлови регионални самолети (компаниите са Юнайтед, Америкън, Делта и Саутуест). Двете по-малки компании, които все още имат такива полети, са Alaska и Hawaiian.

На 4-ти юли 2018 Piedmont извършва последния полет за American Eagle с Dash-8.

 

Каква е причината за това? Преди 10 години бях чел, че при самолети с под 100 седалки витловите са икономически по изгодни. Единственият им недостатък е, че са по бавни и шумни, но на кратки разстояния това няма голямо значение.

Връзка към мнение
20 minutes ago, Topfly said:

 

Каква е причината за това? Преди 10 години бях чел, че при самолети с под 100 седалки витловите са икономически по изгодни. Единственият им недостатък е, че са по бавни и шумни, но на кратки разстояния това няма голямо значение.

От това, което прочетох по темата, причината не е една. Една от причините е, че тези самолети са вече доста стари и идва време да бъдат подменяни с изцяло нови, което е инвестиция, която никой не е готов да направи. Друга причина е комфорта на пътниците - при равни други условия, те избират по-малко шумния и вибриращ самолет - при нивото на конкуренция в САЩ, това се оказва решаващ фактор достатъчно често. Трета причина е договорите на а/к с профсъюзите - там има стриктни правила и политики за брой машини от/до брой места, брой наети пилоти и кабинен състав извън компанията-майка, .... Четвъта причина е fleet commonality - не е евтино една компания да оперира всички (или почти всички) налични модели самолети от всички производители - Америкън и Делта имат тясно- и широкофюзелажни самолети и от 2-та големи производитела, както и регионални от 2-та големи производителя на регионални. Юнайтед нямат само широкофюзелажни машини от Еърбъс, всичко останало го имат... Петата причина е инфраструктура - по-малки самолети позволяват повече честоти, което претоварва както въздушното пространство, така и пистите и гейтовете на летищата (а/к в САЩ си наемат/купуват гейтовете от летището). Когато 35 до 50 седалковите самолети изчезнат, ще бъдат заменени от 75 до 90 местни регионални джетове, но с по-малко честоти.

По-интересното е, че федералното правителство на САЩ спира все повече от градовете с т.нар. EAS (Essential Air Service) - това са субсидирани от правителството полети до общности, които нямат редовни граждански полети.  Очаквано е някои от градовете с по 1 до 2 ротации на 35 местен самолет да загубят полетите, защото няма да се вписват в изискванията на пътуващите. Последното води до мисли за EAS или субсидирани от местните общности полети...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Един от доставчиците на Интернет на борда на самолетите - GoGo планира да се раздели с 30% от пероснала си, както и да раздели компанията на 2 части

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-07-13/gogo-s-revamp-means-airlines-must-pay-more-for-wi-fi

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Съвсем наскоро чух твърдение от човек,който има известни познания в организацията на авиополети,което ме смути.Освен други такси се заплащали и авиомаршрутите-т.е.по-богата авиокомпания лети по по-добри и сигурни,просто защото има пари ,за да си плати за това.На мен такова нещо не ми е известно,но вярно ли е?Лаишки въпрос,но не ми дава мира!

Ако не съм уцелил мястото,където да го поставя,съжалявам.:)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Може би става дума за маршрути, които заобикалят зони на конфликт? След случая с малайзийския самолет в Украйна стана ясно, че машините не са в пълна безопастност дори на 10км височина. Тогава редица а/к започнаха да заобикалят Украйна, Сирия, ... Това често удължава разстоянието и полетното време, съответно разходите за гориво и екипаж на а/к.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Какво имаш предвид под по-добри и по-сигурни? Въздушните коридори не са разделени на магистрали и треторазредни пътища 🙂 Иначе, да, плащат се такси и при преминаването през въздушни пространства - една от причините РВД да търсят постоянно кадри у нас, е че много авиокомпании започнаха да избягват Украйна и минават през нашето пространство и си плащат за целта. 

 

Иначе всичко е въпрос на сметки, изчисления и оптимизиране на разходите. Няма авиокомпания, която ей така да хвърля пари, защото е "богата". Всяка излишно похарчена сума е сума, която може да влезе към годишната печалба. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 2 часа, Георги каза:

Какво имаш предвид под по-добри и по-сигурни? Въздушните коридори не са разделени на магистрали и треторазредни пътища 🙂 Иначе, да, плащат се такси и при преминаването през въздушни пространства - една от причините РВД да търсят постоянно кадри у нас, е че много авиокомпании започнаха да избягват Украйна и минават през нашето пространство и си плащат за целта. 

 

Иначе всичко е въпрос на сметки, изчисления и оптимизиране на разходите. Няма авиокомпания, която ей така да хвърля пари, защото е "богата". Всяка излишно похарчена сума е сума, която може да влезе към годишната печалба. 

Разбира се ,че  въздушните коридори не могат да бъдат сравнявани буквално с пътищата,това е очевидно.Вероятно съвсем неправилно ,като пълен лаик ,съм си позволил подобно грубо, и явно неправилно,сравнение.:)Онова,което имах предвид  под "по-добри и по-сигурни", беше следното:изкачването на самолета на по-голяма височина за избягване на турбуленции напр.(много малко съм наясно с авиацията) и заобикалянето на конфликтни зони.

Както и да е-получих отговор на въпроса си!

Редактирано от Georgie
Връзка към мнение
преди 8 минути , Georgie каза:

Онова,което имах предвид  под "по-добри и по-сигурни" беше следното:изкачването на самолета на по-голяма височина за избягване на турболенции напр.(много малко съм наясно с авиацията) и заобикалянето на конфликти зони.

Обичайната круизна височина за реактивните пътнически самолети е 35000 фута (около 10.5 км) .  И си има логично обяснения за това. 
Колкото по-високо се качваме, толкова въздухът става по-рядък, а това означава по-малко съпротивление => по-малък разход на гориво. 
И понеже монетата винаги има две страни, от друга страна - по-рядък въздух означава по-малко подемна сила, а освен това за процеса на горене в двигателите е нужен кислород, който също намалява с височината.  В крайна сметка е установено ( в съответствие с тези противоположни фактори), че оптималната височина е 35000 фута. 

 

преди 2 часа, Георги каза:

 Въздушните коридори

Май и преди бях задавал този въпрос - има ли някъде в нета къде да се видят карти на тези въздушни коридори? Например за Европа.
 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, Georgie каза:

изкачването на самолета на по-голяма височина за избягване на турбуленции напр.(много малко съм наясно с авиацията) и заобикалянето на конфликтни зони.

Не, това обикновено не е свързано. Т.е., няма корелация между бизнес модела на компанията и това колко често друса 🙂

 

преди 39 минути , Фил каза:

Май и преди бях задавал този въпрос - има ли някъде в нета къде да се видят карти на тези въздушни коридори? Например за Европа.

Виж връзките предоставени тук: https://aviation.stackexchange.com/questions/9681/where-to-find-a-waypoints-fixed-points-navaids-and-airports-database Като цяло няма дефиниция на коридорите, има т.нар. waypoints, които се използват за планиране на маршрутите. Т.е., заявяваш над кои точки ще минеш, свързването им в отсечки оформя коридорите. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Airbus имат нова идея, която откровено представят като средство за допълнителен приход на а/к:

https://thepointsguy.com/news/airbus-connected-cabin-experience/

Идеята е цялият салон да е опасан в сензори, които предоставят всякаква информация на а/к. Ще стане интересно, когато тези сензори почнат да се чупят... 🙂

Защото има разлика между 2 двигателя, опасани в сензори и 180 или 250, или 400 седалки, опасани в сензори 🙂

 

Връзка към мнение
преди 3 часа, Фил каза:

Дано доставката се забави с около месец 😁

1DA7DEDE-FF26-4F68-A0F2-25C77FBD374C.png

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

RR са идентифицирали причината за проблемните двигатели Трент-1000-Тен, заради които десетки 787 седят приземени. Правилата на ЕС забраняват тестове с високол-сулфидни (серни) съединения. В резултат на това са провели тестове само с ниско-сулфидни такива и не са хванали проблем на износващо се защитно покритие, когато се ползва гориво с високо съдържание на сяра.

http://aviationweek.com/commercial-aviation/rolls-royce-unveils-details-trent-1000-fixes-and-testing

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Cookbook как авиокомпаниите откриват нова линия в мрежата си:

https://newsroom.hawaiianairlines.com/blog/our-step-by-step-guide-to-launching-a-new-route

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.