Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

Cape Air са направили първата предварителна поръчка за новите изцяло електрически самолети  ( 9 местни) на авиоизложението в Париж https://www.wcvb.com/article/cape-air-announces-plans-to-order-all-electric-aircraft/28092219

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
On 5/6/2019 at 12:35 AM, akair said:

Изпълнителният директор на Бомбардие е потвърдил в телефонния бридж за приходите от първото тримесечие, че компанията се оттегля от бизнеса с пътнически самолети и ще се фокусира върху бизнес самолетите и влаковете. Не се случва всеки ден една от малкото останали компании, които произвеждат самолети за търговски полети, да обяви официално, че се оттегля:

 

След като програмата за турбопроповете (Dash 😎 беше продадена, дойде ред и на програмата CRJ. Тя вече е собственост на Mitsubishi Heavy Industries:

Quote

Mitsubishi Heavy Industries, Ltd (MHI) (TOKYO:7011) and Bombardier Inc (TSX: BBD.B) announced today they have entered into a definitive agreement, whereby MHI will acquire Bombardier’s regional jet program for a cash consideration of $550 million USD, payable to Bombardier upon closing, and the assumption by MHI of liabilities amounting to approximately $200 million USD. Under the agreement, Bombardier’s net beneficial interest in the Regional Aircraft Securitization Program (RASPRO), which is valued at approximately $180 million USD, will be transferred to MHI.

Бомбардие продължава с бизнес самолетите.

Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Един материал, който дава бегла идея за цените на различните компоненти на самолетите:

https://thepointsguy.com/news/how-much-do-airplane-parts-cost-from-4-amenity-kits-to-1000000-first-class-seats/

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Започват проверки на въздушните превозвачи ОТ и ДО България заради многото закъснения. Дано се сетят да инспектират 😂 и превозвачите В България. Но начинът, по който е представено това начинание на министъра, не ме прави оптимист. По-скоро прилича на тояга по главите на нищо неподозиращите ирландци и унгарци.

 

https://nova.bg/news/view/2019/07/27/258159/проверяват-въздушните-превозвачи-от-и-до-българия-заради-закъснения-на-полети/

  • Замислям се 2
Връзка към мнение
преди 4 часа, Goal & Boss каза:

По-скоро прилича на тояга по главите на нищо неподозиращите ирландци и унгарци.

Едва ли, по-скоро ми прилича на симулиране на дейност - "колко сме загрижени за пътниците" :wink:

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Това не е ли по повод едни отменени чартърни полети до / от Варна? Наскоро имаше новина, но не помня на коя компания бяха самолетите, нито за кой беше чартирането.

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Airbus започват производството на А220-300 в завода в Мобъл, Алабама. Заводът ще обслужва американския пазар. До средата на следващото десетилетие трябва да произвежда по 50 до 60 самолета на година. Клиенти засега са Делта, Джетблу и Мокси. А220-100 ще продължат да се произвеждат в Монреал, Канада.

image.png.db735be55ce3ae39fe7a05c54d210f56.png

 

image.png.dcfc2382f073dc25565b4c61691a39e7.png

 

https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2019/08/airbus-begins-us-production-of-a220-aircraft.html

Връзка към мнение

Ако някога ви е било интересно какви са числата за авиационната индустрия, учени от МИТ са направили данните публчни:

http://web.mit.edu/airlinedata/www/default.html

 

Разходи, приходи, заплати, ....

 

Връзка към мнение

Саутуест (Southwest) оперира 500 бройки от модела на Боинг 737-700. Тези машини следва да бъдат пенсиониани във времето и на тяхно място да бъдат купени 737 МАХ. Но проблемите около МАХ стават все повече. И макар шефовете на Саутуест официално да отричат, че може да купят и друг модел самолети, са предложили промени в договора на стюардесите, който им дава гъвкавост да работят и на машини, различни от 737:

Quote

The airline’s management has proposed new language in the contract with its flight-attendants union that would grant it the flexibility “to fly more narrowbody aircraft types.
Southwest told the union in a proposal this month that the ability to operate aircraft other than the 737 "would give us the flexibility ... to better compete and grow."
Jon Weaks, president of the Southwest Airlines Pilots Association, said in an interview that the carrier's chief executive, Gary Kelly, "has bet the company on the Max."

https://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/southwest-a-stalwart-boeing-737-max-customer-eyes-other-jets/

https://www.arkansasonline.com/news/2019/aug/15/southwest-signals-jet-search-20190815/

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

А знаехте ли че Ryanair имат във флота Bombardier Learjet 45 ( M-ABEU)  - цък , цък  :smile3: 

Помислих да не е  служебното возило на О'Лиъри :grin: , но в нет-а казват, че се използвал за разни инженерни нужди, за пренос на малки части за някой ремонтиращ се самолет, за препозициониране на екипажи и много рядко за превоз на хора от мениджмънта. 

8864948246_629f09a00f_b.jpg

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 1 час, Фил каза:

Помислих да не е  служебното возило

 

Служебното возило е производство на Даймлер и е регистрирано като такси (щото да ползва лентите и да си пие на спокойствие) 🙂

https://www.joe.ie/uncategorized/would-you-like-to-buy-michael-olearys-taxi-30391

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

СТО е отсъдила в полза на Боинг за непозволена държавна помощ и субсидии на страните от ЕС за Еърбъс:

https://leehamnews.com/2019/09/14/wto-clears-us-for-10bn-in-tariffs-in-airbus-subsidy-case/

https://www.politico.com/story/2019/09/14/wto-tariffs-airbus-subsidies-1496170

 

Предстои да видим дали ще бъдат въведени мита за самолети на Еърбъс в САЩ.

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Чудех се къде да сложа този коментар. Ако не е за тук, моля, да бъде преместен.

В понеделник вечерта имах полет на Air Serbia - от Любляна до Ниш. Полетът беше за 21:45. Но се случи нещо доста изненадващо. В 21:29 вече бяхме във въздуха (над пистата). Не предполагах, че е възможно самолет да излети преди обянения си час. Наистина летището на Любляна беше празно (т.е. около 10 човека аз видях преди да направим check-in и паспортната проверка, а няколко служителя си гледаха някакъв спортен мач), самолетът ни беше на половина пълен (примързя ме да ги преброя с точност 😄 ), всички бяхме прилежно натоварени още в 21:15. Но няма ли и някаква зависимост от въздушните коридори? 

Връзка към мнение
16 minutes ago, Граф Вронски said:

Но няма ли и някаква зависимост от въздушните коридори? 

Същата зависимост като при закъснение на полет, дали времето ще е минус или плюс няма значение ...

Връзка към мнение

To ако летището е празно, защо пък коридора да е пълен...

По-гадно е да закъснееш малко за чекина (но преди часа на излитане) и да установиш, че излита по-рано без теб

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 40 минути , neuromancer каза:

По-гадно е да закъснееш малко за чекина (но преди часа на излитане) и да установиш, че излита по-рано без теб

Ако не са се явили всички за полета и обявеният час за затваряне на гейта не е настъпил, едва ли ще си позволят да затворят и излетят по-рано.

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Абе случи ми се...

Нали пише да се явиш 40 мин преди полета, че гейта затваря

Е, аз закъснях 5 Мин, беше затворил и след още 10-15 мин беше излетял...

Връзка към мнение

Въздушните коридори все пак ги ползва и "транзитния" трафик, който минава над летището, та може на летището да няма никакви пътници, а в небето да е натоварено 🙂

Връзка към мнение

Да де, ама все пак в небето не е като на Цариградско например (освен в подстъпите на Хийтроу 😀)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.