Прескочи до съдържание

Манджа и самолети ...


Препоръчани мнения

Полетите до Париж,а от там до Лисабон с Еър Франс бяха добре подплатени с червено Бордо.Не че беше уникално като вино,но все пак по-добре от нотариален сок.И манджата си я биваше-ннещо като баничка от многолистно тесто с шунка,мъфин и плодова салата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тъй че биричка от сутринта при всички положения. Само се чудя, ако си поръчам 2-3 бирички една след друга на къс полет (да кажем до Виена), ще ме отбият ли най-учтиво? Пустата българска скромност и страхът "да не се излагаме пред чужденците", ме възпира всеки път, като ми се прииска.  :)

 

Това ме подсеща, че на сутрешния полет от Мадрид заедно с толкова дискутирания сандвич /аз лично много го харесвам/ си поисках и чаша червено вино. Първо получих пълна чаша с вино от стюарда, а минутка след това още една пълна чаша с вино и от стюардесата. Опитах се да откажа втората чаша, споменавайки, че вече съм получила желаното вино, но с усмивка стюардесата ми каза "Нищо, вземете и тази, за да си имате повечко вино".

Та зависи, може и да не ти откажат биричките. :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Не е върха сандвича на Бг еър, но когато си гладен... Случвало ми се е на предния полет (с Австрийците) да ми дадат солети или нещо дребно, да тичам, за да хвана следващия и да нямам никакво време да помисля за храна. Точно този бг еърски сандвич си идва на мястото :)

Връзка към коментар

Не виждам причина за това  мнение. Няма да са първите премахнали храната. Изрично написах, че "според мен" е така, както според теб е друго.

 

В темата всеки си пише личното мнение , бил той позитивен или негативен. Не разбирам наистина какво имаш против мненията  ми, та се свързват с  призовавания и др.

 

Грешно си ме разбрал, ако си решил, че имам нещо против твоите мнения. Просто за мен имаше противоречие в казаното от теб и затова реагирах. Не ти харесват сандвичите и виното на "България Ер". ОК. Не ги яж и не го пий тогава. Защо е необходимо компанията да лишава останалите пътници от тях?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Кетъринга като услуга включена в цената на билета, оскъпява същия. Така че хората, които не консумират не значи, че не плащат за него, което пък вече се превръща в проблем за същите :)

 

И моето мнение като цяло е, че ако текущия кетъринг в авиокомпаниите на кратки полети струва Х, аз предпочитам да имам Х отстъпка от цената на билета и и двойно по-голям сандвич, който да ми струва 2Х, вместо да ми дават тези 2-3 миниатюрни хапки, които обикновено не стигат да ме нахранят, ако съм гладен, а ако не съм не ги искам въобще...

 

За дълги полети вече няма как да се мине без храна, но за кратките е напълно излишно. 

 

Ако следваме твоята логика стриктно, тогава бихме могли да потърсим поевтиняване на всяка една получена от нас услуга. Необходимо ли е да давам примери в абсурдността на подобна хипотеза? Нали сме на едно мнение с теб, че не винаги по-евтиното означава по-качествено? Освен, за да те нахрани (евентуално) храната на борда има и друго значение. Едва ли точно на теб е необходимо да подсказвам всички психологически и физиологически елементи и проблеми, с които пътниците се сблъскват по време на полет. Компаниите са длъжни да отговорят на тези предизвикателства и не случайно храната и напитките (безплатни или платени) на борда са се превърнали в нещо като стандарт във въздуха. Не мисля, че глобалната стратегия за поевтиняване на полетите подета от лоукост компаниите следва да се възприема от традиционните в този смисъл. Съгласен съм, че голяма част от традиционните промениха драстично качеството и количеството на предлагания кетърниг на борда през последните десетина години, но лично аз не бих приветствал таза тенденция, още по-малко пък бих направил категорична връзка с намаляване на цената на самолетните билети...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

 

Ако следваме твоята логика стриктно, тогава бихме могли да потърсим поевтиняване на всяка една получена от нас услуга. Необходимо ли е да давам примери в абсурдността на подобна хипотеза? Нали сме на едно мнение с теб, че не винаги по-евтиното означава по-качествено?

 

Или не си ме разбрал, или аз нещо не разбирам какво искаш да кажеш. Но да, не намирам нищо лошо в поевтиняване на всяка услуга, всъщност точно това прави свободната конкуренция. И да, по-евтиното не означава по-качествено. Точно за това и аз предпочитам, ако ми се яде на борда да дам 8€ за хубава храна, вместо автоматично да ми калкулират в цената на билета 4€ за мизерна храна без значение гладен ли съм, не съм ли, искам ли я, не я ли искам. 

 

 

 

Освен, за да те нахрани (евентуално) храната на борда има и друго значение. Едва ли точно на теб е необходимо да подсказвам всички психологически и физиологически елементи и проблеми, с които пътниците се сблъскват по време на полет. Компаниите са длъжни да отговорят на тези предизвикателства и не случайно храната и напитките (безплатни или платени) на борда са се превърнали в нещо като стандарт във въздуха.

 

Е, хайде сега. Лоу костовете превозват стотици милиони хора годишно, повечето от тях не консумират нищо на борда. Всичките имат психически проблеми ли? Явно и аз вече съм се чалнал след десетки полети с въпросните компании, без да ям на борда и дори не съм го разбрал. 

 

Бяха се превърнали в стандарт едно време - преди дерегулацията в САЩ. Тогава цените са спускани отгоре, фиксирани, и единствения начин да спечелиш пътници е с по-добро обслужване. Пълниш им главата с въздушни ресторанти и т.н. дивотии.

 

След дерегулацията, фактора цена става основен и за това започват да се режат всякакви крайчета. Това го твърдя абсолютно отговорно - храненето на кратки полети е отживелица, която все още я има в някои авиокомпании, само защото пътници като теб я очакват. Няма компания, която да не е редуцирала или тотално елиминирала безплатния кетъринг, а при някои от тях желанието да предоставят все пак нещо, ама да не се охарчат е достигнало гротескни размери с миниатюрни сандвичи и 10гр фъстъци. Само за да не сме като лошите лоу костове и уж да си мислим, че предоставяме добро обслужване се подиграваме с някакви микроскопични дозички. Че Jetblue (които се водят лоу кост даже) дори се хвалиха в тв реклама как давали цялата кутийка кола, не като другите компании. Разбираш ли до какво ниво е стигнал абсурда, да се хвалиш, че даваш цялата кутийка?

 

 

Не, хиляди пъти предпочитам да си платя на борда за голям сандвич, нормално пакетче с фъстъци и цяла кола, вместо да ми се подиграват по подобен начин. 

 

 

 

Не мисля, че глобалната стратегия за поевтиняване на полетите подета от лоукост компаниите следва да се възприема от традиционните в този смисъл. Съгласен съм, че голяма част от традиционните промениха драстично качеството и количеството на предлагания кетърниг на борда през последните десетина години, но лично аз не бих приветствал таза тенденция, още по-малко пък бих направил категорична връзка с намаляване на цената на самолетните билети...

 

Това е твоето лично мнение, но пазара показва съвсем друго, и явно по-голяма част от пътниците я приветстват. А такива като мен и Александър искат тотално да се махне "безплатния" кетъринг, да ни се смъкне билета с по няколко евро, а ако решим че все пак искаме нещо на борда, да си платим колкото компанията иска. 

 

Бъркаш и, ако си мислиш, че кетъринга не удря много печалбата на компаниите, марджините на печалба са изключително ниски. Легенда в индустрията е как с махане на една маслинка от салатите в първа класа са спестени 50 000 долара на година в Американ. Точно и за това виждаш цялото орязване по количество и качество. 

 

Да отбележа, че това цялото го пиша за кратките полети, където хранене и напитки не са необходимост, за разлика от дългите. Аз не държа да ям на кратки полети и се чувствам във перфектно психическо здраве, мерси.  :crazy:

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Хм , ще трябва да сложа снимка на катарското ядене, не беше зле, дори и за по - късия полет до Доха. За пиенето , ние не сме пиячи, но ударихме по едно хубаво коняче /Енеси/, на дългия полет. Да си кажа честно, психологически и аз имам нужда да ме хранят, не щото съм гладна, а да минава по-бързо времето. Признавам,че ми е тягостно по време на полет и занимавката с яденето ме разсейва. Нямам нищо против сандвичите на бг еър,в добавка с водата за всички в началото и шоколадчето, хубаво или лошо, е в пъти по-добре от последните ми пътувания с Ал Италия и КЛМ - дават по едно пакетче от 5 гр. Солетки. Да, съгласна съм,че по-добре без него, ако ми намалят цената на билета и че това е подигравка с пътниците. Еднозначен отговор няма, но при равни други условия предпочитам да ми дадат нещичко. Между другото, могат да подобрят и качеството на предлаганото кафе, явно има начин, в Райън съм пила кафе, платих го, около 2 евро беше, ама беше много хубаво и в пъти по-добро от безплатното . Значи може, защо не искат да го правят,не знам. Както и да е.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Привет на всички!

 

Нов съм в този форум, затова на този етап гледам предимно да чета, но реших тази тема да е първата, в която да се включа.  B) Прочетох няколко негативни отзвука за храната в японските авиокомпании и се включвам с двата крака напред, за да "опазя" самурайската чест на тамагочитата. :P

Снимката е от полета с японския национален превозвач ANA по маршрута Сеул (Инчеон) - Токио (Нарита). За 180 долара двупосочен билет (връщане отново с ANA, но до Сеул (Гимпо)) хапнах невероятен сет от уасабени нудели, зелена салата с чери домати, скариди и сьомга, както и основно (да го наречем) ястие - приятно затоплено, та чак къкрещо бяло оризче със скариди (отново!), подправени с приятен тай сос, гъби и зеленчуци. В допълнение имаше макарони с ролца от раци, както и пакетче със зелени водорасли, които винаги след първия ми водораслен експириънс се научих за нищо на света да не разопаковам и подправям. Отново в допълнение получих и напитка по избор (в случая портокалов сок - фреш), както и много интересни традиционни японски ядки.

На връщане пък освен подобно меню, на излитане от Нарита получих и... кутия, в която имаше сет от 8 парченца японско суши и средно-голяма бутилчица с японски зелен чай. Нямам идея дали това е практика или беше подарък-изненада по някакъв случай, но бях наистина същисан... Изпратиха ме от Нарита с думите "Благодарим ви, че посетихте Япония" и ми връчиха въпросната кутия.

Изключително съм доволен от храната на корейските и японски авиопревозвачи като цяло.

post-4352-0-24805600-1446981396_thumb.jpg

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Ще напиша пресни спомени с JAL.

Самолета беше 777 и беше значително по-комфортен от на бритиш. Седалките са най-широките, които съм виждал в икономичната класа.

image.jpg

Разстоянието от коляното до другата седалка беше около 8 пръста

 

Имаха контакти по два за три седалки, както и реглаж по височина на подложката на главата. За чистотата няма нужда да казвам нищо. Дадоха даже възглавници за пътуване от тези, които се продават за целта изрязаните.

Слушалките бяха за цялата глава, не тапи, но да пиша по същество.

Храната беше чудна. Само в Тап и Сата ми е харесвали всичко.

Японците след излитането дадоха стандартно пиене с дребни ядки и пр, но бирата беше от най-хубавите им и бързо свърши. Имаха 4 вида японски бири! След това взимах от другите.

image.jpg

За първо основно имаше пиле и риба, аз избрах това

image.jpg

Запечена сьомга, ориз с босилек и сос бешамел отгоре.

Зелена салата, втора гарнитура от моркови шунка и още нещо и трета от нещо непознато за мен с добавен лилав сладък картоф. Десерта беше много вкусен, а след това дадоха още един и то какъв

image.jpg

После шак имаше ядки и пиене, бири вина, топъл и студен зелен чай, докато дойде някаква закъса не съм я снимал. Беше нещо като киффла с пълнеж.

Накрая дойде и второто основно ядене с упътване, нямаше друг избор както при първото

image.jpgimage.jpgimage.jpg

Пише си кое какво е как да се яде.

Заключението ми е , че компанията е страхотна, а храната е чудна. Нямаше нито едно нещо, което да не ми хареса и да го оставя.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
  • 10 месеца по-късно ...

Храната на борда на Бритиш еъруейз ще се плаща   http://trip.dir.bg/news.php?id=24060447

Британската авиокомпания Бритиш еъруейз (British Airways) съобщи, че пътниците в икономична класа вече ще плащат сервираната храна на борда на самолетите при полети на къси и средни разстояния, както правят нискотарифните компании, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

За целта авиокомпанията се обединява с хранителното подразделение на британската група Маркс енд Спенсър (Marks and Spencer). Решението е взето след консултации с клиентите й, които като цяло са отговорили, че предпочитат да плащат за по-качествена храна, отколкото да получават безплатни сандвичи.

Досега пътниците в икономичната класа на Бритиш ейруейз имаха право на сандвич и напитка, включени в цената на билета. Вместо това пътниците ще могат да избират от меню, предложено от Маркс енд Спенсър фуудс (Marks and Spencer Food) при полети под 5 часа, обясни авиокомпанията в комюнике.

Подборката ще бъде съставена от ястия на цени от 1 до близо 5 британски лири (1,15 до 5,80 евро), както и безалкохолни напитки, за които също ще се плаща.

Пътниците в бизнес класа ще продължат да получават безплатна храна от специално меню. Новата система влиза в сила от 11 януари при полетите от основните лондонски летища - Хийтроу и Гетуик, след което ще се прилага и за други полети.

Връзка към коментар

British Airways премахват безплатната храна и напитки от 11 януари за Европейските си полети... Което ги прави грубо неконкурентни. Цената им все пак не е като на Раян. Жалко..

 

https://www.google.co.uk/amp/www.telegraph.co.uk/travel/news/british-airways-announces-marks-and-spencer-replace-free-food/amp/

 

По време на полетите като наизвадят хората от бохчите луканки, суджуци, саздърма, пастърма, лютеница и варени яйца, като развеят да застилат ония ми ти месали и карирани кърпи, като започнат да си подвикват за чубрица и черен пипер през половината салон, от BA ще се усетят, че май са сбъркали с това решение.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

По време на полетите като наизвадят хората от бохчите луканки, суджуци, саздърма, пастърма, лютеница и варени яйца, като развеят да застилат ония ми ти месали и карирани кърпи, като започнат да си подвикват за чубрица и черен пипер през половината салон, от BA ще се усетят, че май са сбъркали с това решение.

 

Абе точно този контингент директно ще се махне... :) Не знам дали и аз принадлежа към този контингент, обкновено потрошавам неприлична сума за бира на летището ;) но определено ми стана неприятно. Не защото няма да платя, ако съм гладна. Така, както съм правила и на нискотарифните. Но усещането да ти отнемат една привилегия - питие, топла храна - и да не получиш промяна в цената - щото принципно цените им са по-високи (макар да е имало изключения...) - със сигурност ще има отлив. И ме е яд, че наистина ги харесвах, но все по-малко причини има за това...

Iberia отдавна спряха манджата , дойде ред и на голямото им братче.

Следваща стъпка платен чекиран багаж :)

 

Не съм пътувала с Иберия, но с Бритиш ми е разочарование. Дето викаш - баш... Все повече се сливат границите на авиокомпаниите.

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

А Air France не сервират концентрат дори на презокеанските полети. Човек не може едно уиски или един джин - тоник да изпие. Като поисках джин - тоник, отговориха: "Съжаляваме, мадам не сервираме концентрат." Не се сетих да попитам и плтено ли не предлагат концентрт. :mad:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Абе точно този контингент директно ще се махне... :) Не знам дали и аз принадлежа към този контингент, обкновено потрошавам неприлична сума за бира на летището ;) но определено ми стана неприятно. Не защото няма да платя, ако съм гладна. Така, както съм правила и на нискотарифните. Но усещането да ти отнемат една привилегия - питие, топла храна - и да не получиш промяна в цената - щото принципно цените им са по-високи (макар да е имало изключения...) - със сигурност ще има отлив. И ме е яд, че наистина ги харесвах, но все по-малко причини има за това...

 

Не съм пътувала с Иберия, но с Бритиш ми е разочарование. Дето викаш - баш... Все повече се сливат границите на авиокомпаниите.

Направо не ми се чете новината. Храната на BA ми беше от любимите на самолет. Но това няма да ме спре да ги ползвам де, все пак си има и други причини, поради които ги предпочитам и храната далеч не е най-важната.

 

П.С. Сега видях, че новото им меню ще е от M&S. Няма лошо всъщност! Като гледам .цените, ми се виждат абсолютно разумни и опциите ми се струват приемливи. Това определено дава по-голям избор от сегашното им меню при ултра-къси Европейски полети, в които обикновено сервират само ядки и напитки. Да, при полети от 3 часа като тези до България или Португалия, нещата са по-кофти, но пак под £10 човек може да хапне добре.

Редактирано от Djgeorgie
Връзка към коментар

Явно са си направили сметката, въпреки, че така за къси полети се конкурират с нискотарифните само по цена, което не виждам как да е добре за БА.

От друга страна за почти всички полети храната беше сведена до някакви ядки и бисквитки, та ако някой иска да хапне истински, а не просто да чопли нещо да мине времето това е по-добре от преди. Даже четох, че и за най-дългите европейски полети е така напоследък (София, Москва, Атина), не съм сигурен и не съм летял скоро.

 

Iberia отдавна спряха манджата , дойде ред и на голямото им братче.
Следваща стъпка платен чекиран багаж :)

Всъщност от някое време насам най-ниските тарифи са hand baggage only и без друго. Досега Aer Lingus бяха някакъв хибрид с нормални презокеански полети и напълно нискотарифен модел за европейските полети, а БА ги купиха, та ще почерпят опит.

Малко за разведряване, те предлагат връщане на парите за вече купени полети след 11.01, така че ако тарифата не позволява отказ, а не ви се лети, има начин. Освен това доколкото разбирам предлагат компенсация от 1000 авиос, ако направите официално оплакване през формата (https://www.britishairways.com/travel/custrelform/execclub/_gf/en_gb?DM1_Channel=AFF&DM1_Campaign=UKI_GB_EN_PHG_ALWAYSON&DM1_Site=PHG&utm_source=PHG&utm_medium=Affiliate&utm_campaign=UKI_GB_EN_PHG_ALWAYSON)

А после авиосите може да се похарчат за сандвичи, някъде четох, че са по 600-800 авиос, съвсем разумни цени всъщност.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 5 години по-късно ...

Полузамразена тема, но не питаше ли някой наскоро дали Turkish Airways храни на борда 🤔

 

През март Истанбул - Бейрут, както и в обратната посока, предложиха това: 

IMG_20220308_220200.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.