Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

Допълвам си предишния пост с това, което е заключила комисията:

 

Помирителната комисия обръща внимание, че клаузата в Общите условия на Банката, която предвижда, че "Оправомощеният ползвател остава финансово отговорен за всички плащания, направени с картата при използването на 3D паролата" е некоректна. Такава клауза може да се отнася изрично само за динамичните пароли. Ако паролата е статична, какъвто е изследвания случай, такава клауза може да се третира като неравноправна по смисъла на чл.143 от Закона за защита на потребителите. Ако ползвателят на платежна услуга е потребител със статична парола, какъвто е правния статут на г-н ...., тази клауза не отговаря на изискването за добросъвестност и води до значително неравновесие между правата и задълженията на страните.

С оглед изложеното Помирителната комисия счита, че случаят попада в хипотезата на чл.57, ал.1 от ЗПУПС, тъй като картодържателят е жертва на престъпление и съответно доставчикът на платежни услуги следва да понесе риска, свързан с неразрешените платежни операции, независимо  от размера им.

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Описах подробно, за да са наясно другите, че борбата е дълга :)

Пожелавам ви да нямате такива екшъни, но ако все пак някой има необходимост мога да му предоставя информацията на база кои членове и закони се преборих :)

Много ти благодаря, че сподели!

Минали са девет :unsure: месеца, докато въпросът се реши. Червена точка на КЗП, че са се мръднали и то, с успех. Аз си мислех, че нямат никакви провомощия за такива случаи.

 3Д, 5Д - глупости на търкалета - излиза, че ползата от това е никаква.

Редактирано от AlexandraKo
Връзка към коментар

Относно 3D код, моето лично мнение - ако нямаш такъв ще те изкарат виновен, че не си използвал всички възможности за защита. Ако имаш такъв, си виновен, че не си го опазил :D

Относно срока за който приключихме - след всяко едно писмо (становище) имаш по един месец срок за отговор. И докато се надцакваме кой прав, кой крив си минаха 9 месеца.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Браво! Задължиха ли ПИБ да си променят общите условия? След толкова положен труд, в името на общото благо ;) , може да пуснеш и едно писмо към ПИБ с оглед на решението на КЗП да си променят общите условия.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте, изгубих се от форумните ширини (което трябва да поправя), но влизам да споделя накратко как завърши моето приключение с неоторизираните плащания от карта на ПИБ.

 

На 01.04.2015 установих две неразрешени от мен трансакции по КК.

Незабавно на съответния телефон уведомих ПИБ и поисках блокиране на КК.

Служителят на ПИБ АД ме уведоми, че:

1.Кредитната карта е блокирана

2.Преди да подам писмена жалба е необходимо да изчакам няколко дни за да бъде осчетоводена трансакцията.

 

 

На 03.04.2015 г. посетих клон на ПИБ и запознах служител на банката с действията си до момента. Попълних „Декларация за оспорване на трансакции извършени в чужбина / по интернет с банкови карти на ПИБ“. Служителят ме уведоми, че декларацията е приета и ще бъда потърсен, когато има решение. Поисках си копие на декларацията с вх.номер.

 

 

 

На 09.04.2015 г. получих електроннo писмо от ПИБ, че декларацията се разглежда от Специализирана служба „Вътрешен контрол на „ПИБ“ АД, но се изчаква информация от трети лица, след което ще бъда уведомен за резултатите от проверката.

 

 

На 25.06.2015 г. получих отговор от ПИБ в електронно писмо, с което бях уведомена, че сумата по оспорваните от мен трансакции няма да ми бъде възстановена.

 

На 06.07.2015.г. изпратих жалба до КЗП

На 13.08.2015г. се обадих до КЗП и ми отговориха, че жалбата е препратена за становище в ПИБ.

10 дена по-късно получих писмо от КЗП със становището на ПИБ, с нови мотиви за отказ възстановяването на сумата и право на допълнително становище и нови доказателства от моя страна.

На 01.09.2015 г. изпратих допълнително становище до КЗП и невключени до момента други доказателства (логове от системата на банката)

На 28.09.2015г се обадих до КЗП да проверя до къде сме стигнали - отговор, че е изпратено писмо до ПИБ за становище, очакват отговор и след това ще предложат помирително производство.

На 15.10.2015г. отново се обадих до КЗП и ми отговориха, че е събрана всичката документация и до 1 месец ще изгтотвят помирително предложение и ще го изпратят на страните.

На 24.11.2015 г. отново звънях на КЗП и ми отговориха, че до края на седмицата  ще подпишат споразумението и следващата седмица ще ги изпратят.

На 10.12.2015г. получих дългоочакваното писмо от КЗП с помирително предложение, което гласеше, че ПИБ се съгласява да възстанови сумата по оспорените трансакции в срок от 7 дни от получаване на уведомлението за приемане на споразумението от двете страни.

На 11.12.2015г. изратих до КЗП (лично) уведомление за приемане на споразумението (то оставаше да не го приема след толкова борба  :lol: )

На 14.12.2015г. получих писмо от КЗП с черно на бяло подписано съгласие от ПИБ, че ще възстановят парите в 7 дневен срок.

На 22.12.2015г. видях в сметката възстановена цялата сума + малко лихви :yahoo:

 

Описах подробно, за да са наясно другите, че борбата е дълга :)

Пожелавам ви да нямате такива екшъни, но ако все пак някой има необходимост мога да му предоставя информацията на база кои членове и закони се преборих :)

 

 

Здравей Бандитка,

Аз следвам твоите стъпки в момента (на 1-вата съм - очаквам становище) и предполагам, че имам да  извървя целия път.

Ще бъда благодарен ако споделиш на база кои членове си преборила системата на ПИБ (може и на лично съобщение). Аз имам наблюдението, че картовия им център (да те са една от малкото банки в България имащи собствен картов център) е ужасно безхаберен. Имам сметки и в ДСК (а жена ми в Уникредит - да не излезе че рекламирам някоя банка - опазил ме Господ!) и дори при теглене на банкомат (рисков или при 2-3 поредни тегления) от съответните банки звънят и питат дали това са оторизирани транзакции или да блокират картата... ПИБ има много да наваксва, независимо от решението си са ме загубили безвъзвратно като клиент от Ноември месец миналата година (само да приключим с тази одисея)...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ето интересен сайт, който ми попадна в полезрението на тази тема, дава насоки за първи и последващи стъпки за жертви на злоупотреба с платежни карти (информацията е добре структурирана): http://www.ccilab.eu/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ето интересен сайт, който ми попадна в полезрението на тази тема, дава насоки за първи и последващи стъпки за жертви на злоупотреба с платежни карти (информацията е добре структурирана): http://www.ccilab.eu/

Сайтът и за мен беше полезен, но ако мислите да пишете в "Потърси съвет" едва ли ще получите отговор.

Аз поне не получих.

Връзка към коментар

Здравейте, и от мен бяха изтеглени неправомерно 110 долара.Все още не се знае къде е пробивът в системата, но ето малко факти:

-КК е добавена в края на 2014г. в PayPal акаунта ми

-за последно съм плащал с КК на 16.01.16. билети от сайта на airfrance.Тъй като билетите струваха близо 3000 евро, ходих до банката (Алианц), за да ми увеличат дневния лимит, за да може да мине плащането.След като попълних необходимите формуляри, от банката ми предложиха да си сложа допълнителен 3d защитен код.Аз отдавна ползвам карта от друга банка с такъв код и веднага приех.

-вчера получавам е-майл от PayPal, че успешно съм извършил плащане на стойност 110 долара към mckenzie frazer.Аз в акаунта си в PayPal не съм влизал поне от 1 година и никога през живота си не съм плащал чрез PayPal.Даже не си спомням защо съм си направил акаунт и съм си добавил кредитната карта.

-веднага отидох до банката, след около час висене на гише, попълване на формуляри, говорене с централата в София, най-накрая ме увериха, че почти сигурно ще ми върнат парите.

-като се върнах от банката написах писмо на PayPal и оспорих последната транзакция.След няма и 4 часа получих отговор от PayPal, че парите са ми преведени обратно в акаунта в PayPal и че докато трае разследването на случая, парите ще стоят там.Като приключи разследването, парите ще ми бъдат върнати по сметката ми на кредитната карта.

-с потърпевшата КК оперирам много рядко.За последно купих от сайта на airfrance билети,а преди това съм плащал на POS терминал в Дубай през март.2015-та.

Някакви съвети как да се предпазя от подобни емоции ?

Редактирано от alex0001
Връзка към коментар

Сигурно ли е, че съобщението ти от PayPal е истинско?

Влезна ли си наистина в твоя акаунт, да провериш, но не през линка от съобщението?

Много добри 'реплики' са се навъдили напоследък.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Някакви съвети как да се предпазя от подобни емоции ?

 

Няма как, освен да затвориш всички карти, бурканбанк и така :) Измамите с кредитни карти си ги има и ще продължава да ги има, хубавото е че в повечето случаи парите се връщат обратно, дори и българската банка да не иска много да съдейства. Ако не ползваш активно Paypal, просто си затвори профила там, след като приключи казуза естествено. Това е една потенциална пробойна за кражба чрез фалшив имейл, както споменава Oshko. 

Връзка към коментар

След повече от 2 месца мълчание, получих обаждане (днес следобед - Неделя е, което ме озадачи) от картовия център на ПИБ и ме информираха, че парите ми са възстановени по сметката. Не съм видял ното обяснение как е станала измамата, нито съм имал възможност да смятам дали сумата е коректно възстановена все още (мисля че едни лихви се губят (поне главницата е възсановена, слава Богу!!!), надявам се ще има формална комуникация с детайли и ще споделя при наличие на факти :)

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Най накрая от ПИБ ми се обадиха да кажат, че са възстановени и надвзети лихви през периода в който правиха проучване и съответно никаква информация какво е станало. За ужас на операторката я подложих на кръстосан разпит и накрая изплю камъчето че е фалшифицирана магнитна лента (нищо повече не каза) което пак е постижение след 3 месеца мълчание и игра на нерви...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте, и от мен бяха изтеглени неправомерно 110 долара.Все още не се знае къде е пробивът в системата, но ето малко факти:

-КК е добавена в края на 2014г. в PayPal акаунта ми

-за последно съм плащал с КК на 16.01.16. билети от сайта на airfrance.Тъй като билетите струваха близо 3000 евро, ходих до банката (Алианц), за да ми увеличат дневния лимит, за да може да мине плащането.След като попълних необходимите формуляри, от банката ми предложиха да си сложа допълнителен 3d защитен код.Аз отдавна ползвам карта от друга банка с такъв код и веднага приех.

-вчера получавам е-майл от PayPal, че успешно съм извършил плащане на стойност 110 долара към mckenzie frazer.Аз в акаунта си в PayPal не съм влизал поне от 1 година и никога през живота си не съм плащал чрез PayPal.Даже не си спомням защо съм си направил акаунт и съм си добавил кредитната карта.

-веднага отидох до банката, след около час висене на гише, попълване на формуляри, говорене с централата в София, най-накрая ме увериха, че почти сигурно ще ми върнат парите.

-като се върнах от банката написах писмо на PayPal и оспорих последната транзакция.След няма и 4 часа получих отговор от PayPal, че парите са ми преведени обратно в акаунта в PayPal и че докато трае разследването на случая, парите ще стоят там.Като приключи разследването, парите ще ми бъдат върнати по сметката ми на кредитната карта.

-с потърпевшата КК оперирам много рядко.За последно купих от сайта на airfrance билети,а преди това съм плащал на POS терминал в Дубай през март.2015-та.

Някакви съвети как да се предпазя от подобни емоции ?

 

И аз да се похваля - в петък 25.03 ми върнаха парите.  :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И аз да се похваля - в петък 25.03 ми върнаха парите.  :)

 

Разбра ли се кое обжалване е сработило? Това към българската банка или към PayPal? Кой те информира, че парите са ти върнати?

Връзка към коментар

Oт PayPal сравнително бързо решиха спора в полза на продавача.Честно казано не разбрах какви са им мотивите.На 13.03 им написах нов e-mail, те ми върнаха някакъв автоматичен отговор и от тогава - ни вопъл, ни стон.А от банката като ми се обадиха ми казаха само, че сме спечелили казуса и парите са ми преведени по сметката.

Връзка към коментар

Oт PayPal сравнително бързо решиха спора в полза на продавача.Честно казано не разбрах какви са им мотивите.На 13.03 им написах нов e-mail, те ми върнаха някакъв автоматичен отговор и от тогава - ни вопъл, ни стон.А от банката като ми се обадиха ми казаха само, че сме спечелили казуса и парите са ми преведени по сметката.

 

Интересно. Уж рекламират Paypal, като по сигурна опция срещу кражба на пари от кредитна и дебитна карта, но явно не е така.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Paypal изобщо не е сигурен. Твърде вероятно е акаунтът да бъде откраднат, после плащанията минават без да се изисква никаква информация като CVV или 3D. Съпортът е неадекватен - зависи на кого ще попаднеш и дали изобщо ще ти прочете и разбере въпроса. И не на последно място - дори да вземат решение в твоя полза, не могат да ти върнат парите ако продавачът междувременно ги е изхарчил.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Интересно. Уж рекламират Paypal, като по сигурна опция срещу кражба на пари от кредитна и дебитна карта, но явно не е така.

Преди беше така. Имам спечелени доста диспути. Но в последната една година загубих два, които очевидно бяха разгледани отгоре отгоре без да вникват изобщо и дори без да погледнат доказателствата. Става въпрос за интеренет пазаруване. С това плащането с pay pal за мен стана равно по сигурност на това с КК. 

Връзка към коментар

Попрехвърлих темата и не видях следното:

 ДИРЕКТИВА 2007/64/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА

……………..

Член 61

 

Отговорност на платеца за неразрешена платежна транзакция

 

1.   Чрез дерогация от разпоредбите на член 60 платецът понася загубите, свързани с всички неразрешени платежни транзакции в максимален размер до 150 EUR, произтичащи от използване на изгубен или откраднат платежен инструмент или от незаконно присвояване на платежен инструмент, когато платецът не е успял да запази персонализираните защитни характеристики.

 

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/HTML/?uri=CELEX:32007L0064&from=en

 

и още:

 

 Закон

за платежните услуги и платежните системи

Отговорност на платеца за неразрешени платежни операции

Чл. 58. (1) Разпоредбата на чл. 57 не се прилага и платецът понася загубите, свързани с всички неразрешени платежни операции, произтичащи от използва­нето на изгубен, откраднат или незаконно присвоен платежен инструмент, кога­то платецът не е успял да запази персонализираните защитни характеристики на инструмента, до максимален размер, договорен между доставчика на платежни услуги и ползвателя, но не повече от 300 лв.

 

http://www.bnb.bg/bnbweb/groups/public/documents/bnb_law/laws_payment_services_bg.pdf

 

Според мен при „ожилване“ и последващо оплакване към банката трябва да се почне от тук.

Аз лично не съм бил обект на кражба и/или неразрешени плащания от картите ми (дебитни и кредитна) нито от paypal акаунта ми.

Мога да споделя само косвени впечатления от опита на един колега. От дебитната му карта бяха изтеглени пари. Оказа се, че това е станало в Лондон. Той подаде оплакване в банката и тя му възстанови сумата, тъй като картата му е била скимирана, за което той не е виновен. Първоначално се опитаха да се позоват на горните членове и да му възстановят сумата без 300 лв., но после се отказаха и възстановиха цялата сума.

Т.е. мисля си, че в такива случай е важно усилията на ощетените да бъдат насочени към доказване на това, че те са предприели всички мерки за да не им бъде открадната картата или данни от нея, като в най-лошия случай може да загубят до 300 лв.

 

По отношение на paypal. Каквито и е-майли да получавате винаги ги затваряйте (затваряте си браузера/майл клиента). После пак отваряте браузера, влизате си на началната страница на paypal.com, Уверявате се, че това наистина е paypal (подписаната страница на paypal.com – зеления адрес бар, жълтото катинарче, текста: VeriSign has identified ……….. Ето скрииншот:   )

 

post-3709-0-62361000-1459244759_thumb.jpg

 

И чак тогава се логвате.

 

Извинявам се за поста, ако ви се струва елементарен. Вероятно повечето от вас знаят всичко това и за тях е напълно естествено точно така да действат.

Редактирано от ven62
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...
  • 8 месеца по-късно ...

Интересна случка от тази нощ, събудих се към 5 и случайно си поглеждам телефона - 2 СМС-а неуспешно плащане с моята карта кредитна в нещо-си Ню Йорк, обадих се на ПИБ и ми я блокираха, след няколко дни ще си взема новата :)

Връзка към коментар
Дани Магелани

И на мен ми се случи в 5 сутринта преди времел Опитаха, неуспешно, да дръпнат 500 австралийски долара. Ние спим, но те не. Ако не бях се събудила и блокирала, можеше следващият им опит да бъде успешен.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Любопитно е и защо опитите са неуспешни. Дали банката има някакъв алгоритъм или са стигнали до 3Д парола или CVV, което са нямали...

На мен са ми дърпали пари(при покупка, не кражба) от картата и без CVV, значи има и такива терминали. Сега пък например плащах в Израел само с магнитната лента и без ПИН, минаваше навсякъде картата без проблем.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.