Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

А имам ли някакъв срок, в който да подам жалба в полицията по случая?

Няма срок. В момента обаче върви точене на карти чрез измамен сайт на Пей Пал. Изпращат ти имейл уж от името на Пей Пал, с което те приканват на определен линк да си актуализираш данните /на картата, която си регистрирала в сайта/. Като кликнеш на този линк и въведеш отново данните на картата си, вече си ги предоставила на измамниците и започва едно пазаруване по света..... Така, че внимавайте!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

А какво мислите за това:

http://bg.skimprot.com/

не е съвсем по темата, но би трябвало да защитава срещу сканиране на магнитната лента

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте, обръщам се с молба към всички потърпевши писали в темата. От Нова телевизия търсим съдействие, за да разработим материал за измамите с кредитни и дебитни карти чрез интернет. Такъв материал би бил възможен само ако има човек, който би споделил историята си. Вие можете да бъдете този човек и вашият опит да предотврати подобни на вашия случай, т.е. хората да бъдат по-внимателни и предпазливи в някои уебсайтове и къде споделят информацията си. Благодаря предварително, ако желаете да се включите, моля оставете лично съобщение. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

В момента обаче върви точене на карти чрез измамен сайт на Пей Пал. Изпращат ти имейл уж от името на Пей Пал, с което те приканват на определен линк да си актуализираш данните /на картата, която си регистрирала в сайта/. Като кликнеш на този линк и въведеш отново данните на картата си, вече си ги предоставила на измамниците и започва едно пазаруване по света..... Така, че внимавайте!

Някъде имах скрийн шот на монитора от логването ми на фалшивия им пей-пал сайт, обаче няма толкова голяма червена точка та да го постна.... иначе прие акаунт нейм f*ck_you_bas*ards_in_the_*ss@s*ck_my_d*ck.com, а за паролата се досещаш, нали? Влязох и реших да поразгледам, ама нъцки - всичко останало неактивно. Мяза на пей-пал ама като се загледаш още на началната страница е с правописни грешки.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Преди 2 или 3 седмици получих такова измамно писмо уж от paypal с измамен линк вътре. Чукнах да видя откъде идва, имах случайно и едно истинско потвърждение от paypal, та ето разликите между двете, както се казва, те нямат прилики.

 

From =?utf-8?Q?PaypaI=20Service?= Sat Aug 29 07:31:46 2015
X-Apparently-To: hhhhh@yahoo.com; Sat, 29 Aug 2015 07:36:49 +0000
Return-Path: <pointblank@apollo.websitewelcome.com>
Received-SPF: none (domain of apollo.websitewelcome.com does not designate permitted sender hosts)

From "servicio@paypal.es" Tue Aug 25 14:22:01 2015
X-Apparently-To: hhhhhh@yahoo.com; Tue, 25 Aug 2015 14:22:03 +0000
Return-Path: <servicio@paypal.es>
Received-SPF: pass (domain of paypal.es designates 173.0.84.227 as permitted sender)

 

А ето и как изглеждаше

Sin título1.jpg

Връзка към мнение

"PayPal" ВИНАГИ адресират е-писмата си поименно. Ако не видите името си в обръщението най-отгоре - писмото е измама.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

"PayPal" ВИНАГИ адресират е-писмата си поименно. Ако не видите името си в обръщението най-отгоре - писмото е измама.

Гадовете, вече и това са усвоили. Почти всеки ден ми се налага да препращам тези мейли на spoof@paypal.com.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Включвам се пак с надеждата отново да получа вашата помощ. Моля!

Получих известие от банката, което съдържа следното:

1. Обяснение надълго и нашироко колко важен е 3D кода. Подчертават, че фирмата, в която са направени плащанията има опция за 3D код, аз не съм се възползвала, а ако съм регистрирала 3D код, това е нямало да се случи.

2. Изпращат ми разплащателните документи, с които са се снабдили от банката, обслужваща търговеца и искат от мен "становище относно разпознаваемост от Ваша страна и коректност на регистрираните плащания". Това, което аз разпознавам е, че плащанията са направени от моята карта, ясни са датите и направленията на билетите. Изобщо не е ясно на чие име са, т.е. кой е пътувал, нито пък кой е пазарувал.

3. Съветват ме да се обърна към полицията и да пусна жалба.

 

Моля ви за помощ:

1. Кои общи условия за издаване и обслужване на банкови карти са валидни в моя случай: Тези, които съм подписала към датата на издаване на к.к. или тези, които са валидни към датата на събитието? Въпросът ми е принципен, нали банката по всяко време може да променя условията си...

2. Опитват се да ме обвинят в това, че не съм регистрирала 3D код. На какво мога да се позова, че нямам задължението да го правя?

3. Ясно е, че обезщетение от две места не мога да търся. В този смисъл пускането на жалба до полицията би ли накърнило по някакъв начин правата ми да оспорвам транзакциите и да си получа парите от банката?

Много ми беше трудно да изпляскам тук тъпите си въпроси, но юристите с които говорих бяха съвсем на Ви с картовите разплащания и огромната ми надежда за инфо е тук...

Връзка към мнение

3. Когато от картата на баща ми бяха изтеглени неправомерно пари, той подаде жалба и в полицията. Те правиха разследването съвместно с банката. Все пак това е престъпление. Моята логика е, че полицията е институцията, която би могла например да изиска информация от авиокомпанията, от която са купени билетите, за името на човека, пътувал с билетите.

 

В нашия случай, макар и по-различен от твоя, парите бяха възстановени след около месец, така че намесата на полицията не е попречила.

Редактирано от Сю_
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Благодаря много, Сю! Утре отивам. Оказа се, че жалбата не се пускала по местоживеене /както си мислех/, а по място на установяване на престъплението.

Връзка към мнение

Благодаря много, Сю! Утре отивам. Оказа се, че жалбата не се пускала по местоживеене /както си мислех/, а по място на установяване на престъплението.

 

По място на извършване. В моя случай бях подала по местоживеене, те служебно установиха на територията на кое РПУ се намира банкомата от който са изтеглени парите и прехвърлиха преписката в друго РПУ. 

 

Задължително трябва да се подаде жалба в полицията. Аз за валидността: Погледни ОУ към датата на която си сключила договора с банката. Ако в тях пише, че могат да ги променят и промените важат и за стари договори/карти, то тогава отиваш и гледаш последните валидни. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

"PayPal" ВИНАГИ адресират е-писмата си поименно. Ако не видите името си в обръщението най-отгоре - писмото е измама.

 

Не е голяма философия ако имаш мейла на някого, да му пратиш поименен мейл.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Включвам се пак с надеждата отново да получа вашата помощ. Моля!

Получих известие от банката, което съдържа следното:

1. Обяснение надълго и нашироко колко важен е 3D кода. Подчертават, че фирмата, в която са направени плащанията има опция за 3D код, аз не съм се възползвала, а ако съм регистрирала 3D код, това е нямало да се случи.

2. Изпращат ми разплащателните документи, с които са се снабдили от банката, обслужваща търговеца и искат от мен "становище относно разпознаваемост от Ваша страна и коректност на регистрираните плащания". Това, което аз разпознавам е, че плащанията са направени от моята карта, ясни са датите и направленията на билетите. Изобщо не е ясно на чие име са, т.е. кой е пътувал, нито пък кой е пазарувал.

3. Съветват ме да се обърна към полицията и да пусна жалба.

 

Моля ви за помощ:

1. Кои общи условия за издаване и обслужване на банкови карти са валидни в моя случай: Тези, които съм подписала към датата на издаване на к.к. или тези, които са валидни към датата на събитието? Въпросът ми е принципен, нали банката по всяко време може да променя условията си...

2. Опитват се да ме обвинят в това, че не съм регистрирала 3D код. На какво мога да се позова, че нямам задължението да го правя?

3. Ясно е, че обезщетение от две места не мога да търся. В този смисъл пускането на жалба до полицията би ли накърнило по някакъв начин правата ми да оспорвам транзакциите и да си получа парите от банката?

Много ми беше трудно да изпляскам тук тъпите си въпроси, но юристите с които говорих бяха съвсем на Ви с картовите разплащания и огромната ми надежда за инфо е тук...

 

Т.е. плащането не е направено с 3d secure, а просто го е имало като опция на сайта? Аз през цялото време си мислех, че проблема, е че някой ти е разбрал паролата и в този случай банката не е отговорна. Много ключов детайл е това. 

 

1. Мисля, че важат текущите условия. Те като ги променят май дават някакъв период да се откажеш...

2. На това, че никъде не им го пише в условията като задължение, надявам се :) При положение, че не си ползвала този код, шанса оспорването да мине успешно нараства според мен!

3. Не мисля, че ги накърнява. Ти при всички положения искаш обезщетение от банката, не от полицията. Но и не виждам жалбата в полицията дали би помогнала с нещо, но не виждам и да навреди...

 

Непрофесионален съвет е, да си кажа. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Т.е. плащането не е направено с 3d secure, а просто го е имало като опция на сайта? Аз през цялото време си мислех, че проблема, е че някой ти е разбрал паролата и в този случай банката не е отговорна. Много ключов детайл е това. 

 

Това е, защото кражбите станаха доста и историте се преплитат. :) Мисля, че на Бандитка бяха използвали 3D кода и там пък това усложняваше нещата и даваше възможност на банката пак да се измъква.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Т.е. плащането не е направено с 3d secure, а просто го е имало като опция на сайта? Аз през цялото време си мислех, че проблема, е че някой ти е разбрал паролата и в този случай банката не е отговорна. Много ключов детайл е това. 

При Banditka има плащане с 3d

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз пък за първи път чувам за сайт на търговец, който да дава възможност за избор между плащане с 3-D secure и без него. Или е едното, или е другото. Жалбата към полицията няма отношение към обезщетението. Едното производство е наказателно, а другото гражданскоправно. Валидни са общите условия на банката към деня на събитието...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Дюк, но липсата на жалба често е използвана от банките като мотив да откажат плащане. Като твърдят, че след като тегленето е осъществено с валиден ПИН, то това ясно идентифицира, че тегленето е извършено  от картодържателя. Истински случай. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Може би не се изразих достатъчно ясно. Казвам, че жалбата към полицията няма отношение към оспорването пред банката, защото тази жалба има наказателноправен характер, а оспорването има гражданскоправен характер. Напротив, съветвам да се подаде жалба в полицията, макар че не съм убеден доколко резултатна ще бъде тази жалба. Въпросът беше дали жалбата до полицията ще попречи за евентуално изплащане на обезщетение. Отговорът е, категорично не...

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Не е голяма философия ако имаш мейла на някого, да му пратиш поименен мейл.

 

Така е, но аз по паспорт и по регистрация в "PayPal" не съм 3Dmaniac, да ти кажа. А легитимните съобщения ми идват с име и фамилия, както си му е редът.

Съответно, намирам за не много умно човек да си прави е-адреса с истинските си имена.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Може би не се изразих достатъчно ясно. Казвам, че жалбата към полицията няма отношение към оспорването пред банката, защото тази жалба има наказателноправен характер, а оспорването има гражданскоправен характер. Напротив, съветвам да се подаде жалба в полицията, макар че не съм убеден доколко резултатна ще бъде тази жалба. Въпросът беше дали жалбата до полицията ще попречи за евентуално изплащане на обезщетение. Отговорът е, категорично не...

 Така си прав. Всъщност ако не помогне, няма и да навреди. Но всъщност полицаите не си мърдат много пръстите и приключват със заключение "липса на извършител".

 

Аз лично бих посъветвала да се направи всичко възможно, вкл. и жалби до помирителната комисия към КЗП. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз бих пуснала жалба в полицията, че и копие от нея ще занеса в банката. Предполагам, че банката има застраховка с покрит риск "неоторизирани транзакции", сключена със застрахователно дружество и жалбата ти би й помогнала да си прибере парите, които би ти платила като обезщетение от застрахователя т.е улесняваш и себе си, и банката. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Благодаря за включването на всички ви!

Днес пуснах жалбата - беше голяма веселба. Разбрах едно - всички вицове за полицаи са истина!  :) Останалото си го знаем...

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

Днес получих неприятно обаждане от банката. От картата ми е направен опит за съмнителна транзакция, дали аз съм се опитвал да пазарувам от Apple Store, казах че не съм и започнаха мъките. Все още не знам дали няма успешни други транзакции, утре ще се опитам да разбера, но с Уникредит се работи малко тежко, ако не попаднеш на подходящия служител.

Преди няколко седмици получих писмо от booking.com, че хотела ми в Маями няма данните от кредитната ми карта и понеже имат право да ми таксуват първата нощувка, да им ги изпратя. Между другото, това ми се случва за първи път. Изпитвах известни съмнения, но като цъкнах на линка, бях пренасочен към сайта на booking.com със зеления сертификат, казах си че сигурно няма проблем и си въведох данните от картата и сега - изненада .... Та се чудя дали няма да имам проблеми с резервацията? Все пак се радвам, че това става докато съм в България, а не в чужбина.

Малко съм бесен на банките, печелят милиарди, а една сигурна система за раплащания не измислиха за толкова години.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Днес получих неприятно обаждане от банката. От картата ми е направен опит за съмнителна транзакция, дали аз съм се опитвал да пазарувам от Apple Store, казах че не съм и започнаха мъките. Все още не знам дали няма успешни други транзакции, утре ще се опитам да разбера, но с Уникредит се работи малко тежко, ако не попаднеш на подходящия служител.

Преди няколко седмици получих писмо от booking.com, че хотела ми в Маями няма данните от кредитната ми карта и понеже имат право да ми таксуват първата нощувка, да им ги изпратя. Между другото, това ми се случва за първи път. Изпитвах известни съмнения, но като цъкнах на линка, бях пренасочен към сайта на booking.com със зеления сертификат, казах си че сигурно няма проблем и си въведох данните от картата и сега - изненада .... Та се чудя дали няма да имам проблеми с резервацията? Все пак се радвам, че това става докато съм в България, а не в чужбина.

Малко съм бесен на банките, печелят милиарди, а една сигурна система за раплащания не измислиха за толкова години.

 

Не е зле да пишеш на букинг да проверят дали този имейл е изпратен от тях. Като цяло се случва редовно да поискат допълнително данни за кредитна карта, ако по някаква причина хотела не може да я таксува...

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.