Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

Renfe не пускаше по никакъв начин плащане без 3D , като тогава пробвах с три различни карти - Райфайзен , ПИБ , Алфа.

Само Булбанк подържаха такава защита и картата мина без проблем. Това през 2010-та. Сега няма проблеми с испанците.

Връзка към мнение

Паролата е активирана 2012 г., но реално покупка с картата и 3Д парола не е извършвана. Всички плащания с въпросната КК са от компютър, който се намира вкъщи, с лицензиран софтуер и допълнителни нива на защита и реално трети лица нямат достъп до него.

 

А аз реално не знам откъде да получа информация как е хакната картата.

Благодаря на всички тук за помощта, защото не съм юрист и всяко ваше мнение ми е от полза.

Връзка към мнение

Т.е. тази 3D парола в само една, а не се генерира всеки път и праща като СМС при всяко плащане?

Редактирано от Childish
Връзка към мнение

Т.е. тази 3D парола в само една, а не се генерира всеки път и праща като СМС при всяко плащане?

Да, при ПИБ е така, от Райфайзен мисля, че пращаха смс

Връзка към мнение

Приемлив вариант според мен ( до категорична яснота относно 3D паролите ) е тяхното изключване и временно включване при необходимост от ползване на сайт , изискващ такава идентификация. 

Banditka,  моята препоръка е да се консултиращ с адвокат още на този етап преди фазата на приемане или отхвърляне на Помирително споразумение ( в Правилника много ясно са  описани  стъпките от работата на комисията ),  с оглед по-голяма ефективност , възможност за по-кратък срок за приключване на сагата и по-голяма според мен иконоимчност ( предполагам по-нисък адвокатски хонорар). Юристите във форума може да дадат по-разумен  съвет .  

Аз лично си мисля ,че е добре като допълнителен документ да се представи например едно становище от независим експерт (софтуерен специалист, ако е с някоя буквичка пред името- научно звание най-добре  ) относно възможностите за кражба на 3Д парола.

Редактирано от gerido
Връзка към мнение

Да, при ПИБ е така, от Райфайзен мисля, че пращаха смс

E това е истината, ако се праща на смс с код за всяко плащане, крадците ще видят бая зор, според мен това е бъдещето, всички трябва да го въведат.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Георги Матеев

E това е истината, ако се праща на смс с код за всяко плащане, крадците ще видят бая зор, според мен това е бъдещето, всички трябва да го въведат.

 

При някои банки вече е така. Имам разплащателна сметка в малка българска банка, която при всеки превод изпраща SMS с код и без този код не можеш да преведеш пари. Изглежда много сигурно.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Duke, не е запазвана паролата на компютъра. Разпитала съм половинката подробно.

 

Тогава наистина е пълна мистерия как е пробита 3D паролата. SMS известяване на 3D парола преди всяка транзакция е наистина надежден способ, който е масово се използва от банките в Западна Европа. За жалост и той има своите недостатъци свързани с моментна загуба на покритие, липса на роуминг, падане на батерията на телефона и т.н. На практика няма 100%-на защита, но все ми се струва, че 3D паролата има повече предимства от недостатъци. Естествено, винаги ще има и частни случаи като този, който продължава да бъде енигма за мен...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

А тази парола ползвате ли я някъде другаде? Това е често срещан проблем и парола, открадната в един сайт може да бъде използвана в друг.

Връзка към мнение

Трябва 3д паролата да не е една и съща, иначе няма особен смисъл..

В моята банка, не е в Бг, 3д паролата е 4 цифрен код, за всяка транзакция или покупка, се сменя. Всеки клиент има по едно картонче с комбинациите. Дава ми прозорец, където се вкарва кода съответстваш на 24, който е да речем е 7596 и така са 100 комбинации. Явно не им стига и сега ще вкарват и допълнителен код изпращан всеки път със смс.

Редактирано от Alexander
Връзка към мнение

Паролата е активирана 2012 г., но реално покупка с картата и 3Д парола не е извършвана. Всички плащания с въпросната КК са от компютър, който се намира вкъщи, с лицензиран софтуер и допълнителни нива на защита и реално трети лица нямат достъп до него.

 

А аз реално не знам откъде да получа информация как е хакната картата.

Благодаря на всички тук за помощта, защото не съм юрист и всяко ваше мнение ми е от полза.

Добре де,  при положение, че тази карта не е ползвана за плащане никъде с 3д паролата и че, паролата се знае само от банката, защо банковите служители се изключват от възможността за злоупотреба? :unsure:Те могат да правят всичко с нашите пари.

Това може да се види в историята на ползването на картата, която, предполагам е видна от архивите на банката.  Тоест, че освен оспореното плащане друго преди това не е имало.

Малко оф-топик, но ще разкажа какво ми се случи на мен. Внесох пари по една карта, след няколко месеца гледам, че няма нищо. Отивам във въпросната банка, нося вносната бележка и се оказа, че служителката ги е внесла в чужда сметка.

веднага ги дръпна оттам и ги сложи в моята. Аз така - :blink: :blink: :blink: :blink: , те ми обясняват, че имали такива права.

Тогава се замислих, че, ако на 1000 клиенти на банката им изчезнат по 50ст този месец, колко ще го разберат? Аз, например - не.

Връзка към мнение

Банковите служители имат права да сторнират преводи. Това се е случило в твоят случай - отменила е предишното си грешно действие и след това е вкарала парите (вече правилно) в твоята сметка. Това е малко по различно от право да се разпореждаш с нечия сметка.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Добре де,  при положение, че тази карта не е ползвана за плащане никъде с 3д паролата и че, паролата се знае само от банката, защо банковите служители се изключват от възможността за злоупотреба? :unsure:Те могат да правят всичко с нашите пари.

Това може да се види в историята на ползването на картата, която, предполагам е видна от архивите на банката.  Тоест, че освен оспореното плащане друго преди това не е имало.

Ами от гледна точка на банката това значи, че плащането си е редовно. Те явно много старателно се опитват да избягнат предположението, че проблема е в банката (злоупотреба или пробив в сигурността). Ако всичко е както е описано (не казвам, че Бандитка лъже, но може и да е забравила), най-вероятно проблема е, че банката не предоставя достатъчно сигурност и нещо е изтекло оттам.

Връзка към мнение

И въпреки всички тия юридически простотии(да ме прощават засегнатите), който ще да е виновен, щом оспорваш транзакция, какво пречи да се провери, кой си е напазарувал, или ще има адрес за доставка, или име на което е купен билет/хотел и т.н., винаги има някаква следа. Банката не била страна, е как да не е, то и обир с взлом да и се случи, пак ли ще кажат то си е между вложителите и крадците, нас не ни занимавайте! :angry:

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Oshko, банката е отговорила, че не е страна, точно на частта в която искам допълнителна информация :) Аз също мисля, че имам право на тази информация или най-малкото да получа услугата за която съм платила :lol:

Тези дни ще сътворя новото писмо до КЗП в отговор на изразеното становище на банката и ще ви държа в течение как се е развило всичко. Най-малкото ако мога да помогна на някой да избегне тези драми.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

И въпреки всички тия юридически простотии(да ме прощават засегнатите), който ще да е виновен, щом оспорваш транзакция, какво пречи да се провери, кой си е напазарувал, или ще има адрес за доставка, или име на което е купен билет/хотел и т.н., винаги има някаква следа. Банката не била страна, е как да не е, то и обир с взлом да и се случи, пак ли ще кажат то си е между вложителите и крадците, нас не ни занимавайте! :angry:

 

значи като се правят искания трябва внимателно да се мисли какво се иска... и в целия казус хич не е лошо да се потърси и помоща на адвокат... без да съм такъв съм наясно, че банката няма как да даде информация в чия полза е напазарувано да речем; ПИБ могат да видят транзакцията, т.е. в полза на кой търговец е извършено плащането и толкова... и оттук нататък трябва да се търси съдействие от търговеца за допълнителна информация... поне в темата не видях никаква допълнителна информация кой е търговеца, какво е напазарувано, държава и т.н. за да може да се мисли как да се събере още инфо; но чисто хипотетично е възможно и на търговеца да не е ясно кой е реалния купувач - примерно ако е физически продукт с доставка до поискване да речем (само предплатен телефон и имена едва ли са достатъчни за еднозначна идентификация)

Връзка към мнение

И въпреки всички тия юридически простотии(да ме прощават засегнатите), който ще да е виновен, щом оспорваш транзакция, какво пречи да се провери, кой си е напазарувал, или ще има адрес за доставка, или име на което е купен билет/хотел и т.н., винаги има някаква следа. Банката не била страна, е как да не е, то и обир с взлом да и се случи, пак ли ще кажат то си е между вложителите и крадците, нас не ни занимавайте! :angry:

 

Не съм сигурна, че разсъждавам напълно правилно, ама да не смесваме процедурите една с друга.

До тук имаме едно лице, което твърди, че не то е пазарувало с картата. Банката твърди, че по нейните правила лицето следва да си пази тайния код и ако не съумее да стори това да си носи последствията. Дали е права или не, тук няма да влизам в размисъл.

Ако обаче това трето лице твърди, че някой извършва кражба от неговата карта, според мен друг е органът който може да разследва какво става. Не знам дали съм права, ама лицето следва да уведоми и съответните разследващи органи.

Тук имахме такъв случай на покупка с чужда карта и ако не ме лъже паметта освен банката, уведомена беше и полицията. Помня, че случаят приключи успешно.

На настоящия етап, цялата процедура се движи в областта на гражданското право. Няма как банката да изнесе тези данни, но предполагам че тя ги има.

Редактирано от mililia
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Кой е търговеца видях от банковото извлечение, още когато установихме проблема. Въпросният търговец е сайта на BLUE AIR - самолетни билети и др.подобни услуги. Всъщност аз писах и на тях тогава (все още не беше осчетоводена операцията), но те ми отговориха да се обърна към обслужващата банка. Въпросното писмо не съм предоставила на КЗП, защото се оказа, че сме го изтрили :)

Не подминавам предложенията ви за помощ от адвокат.

Връзка към мнение

е, ако са самолетни билети лесно ще се види кой ги е ползвал... нищо не пречи да опитате и изискате отново информация за резервацията от Blue Air, все пак с вашата карта е платен масрафа :) включително може им намекнете, че сте се обърнали към компетентните органи и така или иначе ще се наложи да съдействат; някой адвокат да каже трябва ли да се уведоми и полицията за кражба, може би в случая е по-добре да се направи; защото мисля, че когато банката ти съдейства и откаже подобна транзакция това не е нужно

Връзка към мнение

Аз имам подобен случай, но с дебитна карта на ДСК. На майка ми беше. Беше скимирана и източена преди няколко години. ДСК минаха точно със същия отговор, че щом е въведен правилен ПИН код на банкомата то за тях това е оторизирано от картодържателя действие и да си гледаме работата. 

Действията бяха такива: Първо жалба до ДСК и веднага след това до РПУ-то по местоживеене. Те писаха на ДСК и банката им даде инфо от кой банкомат е извършена транзакцията. От полицаите неформално разбрах, че за този банкомат има много ужилвания и освен това по онова време беше един от многото на ДСК (да банкомата също беше на ДСК) БЕЗ камера или снимачка(монтирана в него). ДСК ме отсвириха по каналния ред. По някое време пуснах жалби и до икономическа полиция и до прокуратура. Ставаше дума за 800 лв. Пуснах жалби в Помирителна комисия към КЗП, които отсъдиха в моя полза, но производството е доброволно и банката отказа да плати. 
Ядосах се и наех адвокат. На първа инстанция загубихме, но на втора адвоката ме извика като свидетел (тогава живеех при родителите ми и по времето по което е източена картата си пиехме кафето с майка ми) и спечелихме. От източването до получаване на парите обратно минаха 2 г. Заинатих се защото една тъпа служителка на ДСК ми обясни как майка ми ме лъжела и че всъщност тя си била изтеглила парите и сега иска да измами банката.

 

По мои си канали научих, че по същото време е имало жесток бум на скимирани и избомбени карти на почти всички банки. Десетки хиляди в рамките на месец и нещо. И следите сочели към точно определен служител на Банксервиз. Това го чух и от полицай и от банковите среди.

 

Естествено преписките в РПУ-то и прокуратурата бяха приключени с "няма данни за престъпление". Иначе как ще си държат идЯлната статистика за престъпността. 

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Преди два-три месеца ми бяха източили около 330лв. от кредитната карта на няколко транзакции в различни цветни валути.Блокирах си кредитната карта и си извадих нова.Днес ми звъннаха от ПИБ,че всички възражения са приети и парите са върнати по кредитната ми карта.Казаха също,че до няколко дни ще ми възстановят и сумата /мисля 25лв./,която съм платил за нова КК.

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

Кой е търговеца видях от банковото извлечение, още когато установихме проблема. Въпросният търговец е сайта на BLUE AIR - самолетни билети и др.подобни услуги.

 

 

В моя случай са услуги от исп. железница Renfe. Толкова е простичко да се разбере кой е купувачът на самолетни или влакови билети! Това не са маратонки, примерно...

Банката няма ли право да изиска името на купувача при подобни транзакции и случаят да се приключи експресно? 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.