Duke Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 Единственото, което се опитвам да кажа е, че не вярвам в предположения, а само и единствено в доказани факти... 1 Връзка към коментар
Bliss Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 Преди години, когато източиха дебитната карта на майка ми и се съдихме и осъдихме с ДСК, имаше масова вълна от източени карти на целия банков пазар. Това го знам от двама полицая - единия от 6 РПУ, другия от "Икономическа полиция". И се оказа, че е имало пробив в Банксервиз. Служител е изнасял данни за картите. Това също го знам от полицаи и висши банкови служители. В медиите излезе съвсем неглижирано и никой не му обърна внимание. Преди години когато работех в банка имахме много чести случаи за злоупотреби от ниско ниво служители. Та човешкия фактор е на първо място. Винаги. 8 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 Този проблем с букинг е много отдавна. За себе си аз го реших генерално като вече не резервирам от тях. Те и без това често не са най-евтината алтернатива. Резервирам основно от сайтове със 100% предплащане - така хем хотела няма данните на картата ми (плащането се обработва от посредника), хем не се налага да мъкна голяма сума в брой и/или да обменям валута, ако хотела е на по-екзотична дестинация и не приема карти. Отделно така си трупам оборот по Дайнърс картата, която се приема от всички големи резервационни сайтове, а иначе на място в хотелите често не минава и не бих могъл да я ползвам. 7 Връзка към коментар
Member324 Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 (редактирано) Member324, от моя скорошен опит направих още: - Изрично писах, че кр. карта си е в мен и никому не съм я давала /ако е изгубена ще си удържат 300 лв./ - Подадох жалба в РПУ и им дадох номера на преписката. Не че има смисъл, но така се доказва добронамереност и желание да се разкрие крадеца. Успех от мен!!! И един въпрос към по-знаещите, че ме гложди от седмици... След като ми източиха картата, си извадих нова в друга банка - ПИБ. След плащане на първа нощувка в Италия се опитаха неуспешно да си напазаруват от ПОС и аз я блокирах /парен каша духа/. Щом се върнах в Бг я преизадох. Получих я в петък на обяд и изобщо не съм я докосвала, а в събота влязох в My Fibank и видях, че в петък вечерта е имало 4 неуспешни транзакции от ПОС в Амстердам Обадих се в ПИБ да питам как се случват такива неща Предложиха ми пак да я блокират, но аз отказах, защото в себе си не виждам никаква вина и защото ми трябваше спешно. Отговорът на банката беше, че този разговор се записва и щом съм отказала да я блокират, тогава отговорността си е моя и ако се случи нещо сумата няма да подлежи на възстановяване! Въпросът ми е това истина ли е и да закривам ли картата скоропостижно? Мислих за жалба в полицията, но тъй като тегленията са в чужбина, доколко е смислено да подам жалба срещу неизвестен извършител? Мисля че това би имало много повече смисъл ако са теглили от български банкомат или пазарвали в български онлайн магазин, Поправете ме ако греша... Редактирано 30 ноември, 2015 от Member324 Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 Мислих за жалба в полицията, но тъй като тегленията са в чужбина, доколко е смислено да подам жалба срещу неизвестен извършител? Мисля че това би имало много повече смисъл ако са теглили от български банкомат или пазарвали в български онлайн магазин, Поправете ме ако греша... Ако ти откраднат колата и я продадат в чужбина, на коя полиция ще се оплачеш, как мислиш? Жалбата не е срещу неизвестен извършител, а срещу незаконно действие (кражба) спрямо теб. Не е твоя работа да издирваш извършителя. Нали нашата полиция ни пази, а ние я храним в замяна. 2 Връзка към коментар
Member324 Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 Ако ти откраднат колата и я продадат в чужбина, на коя полиция ще се оплачеш, как мислиш? Жалбата не е срещу неизвестен извършител, а срещу незаконно действие (кражба) спрямо теб. Не е твоя работа да издирваш извършителя. Нали нашата полиция ни пази, а ние я храним в замяна. Добре казано, пуснах жалбата, а колкото до последното изречение щеше да е добре ако беше така 2 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 Неведнъж са ми искали кредитната карта на рецепция , като гарант срещу евентуални щети. Това при хотели платени изцяло през Orbitz , hotels.com и Shangri La веригата. Някъде направо я задължават с определен депозит , който после освобождават ( Банкок при Accor хотели ) 2 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 А, не Старата /на 10 дни възраст/ се опитваха да я източат от Неапол с една сума, а новата - от Амстердам, за друга сума Това нищо не означава. Връзка към коментар
Zara Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 А аз днес си взех подменената Виза Виртуал (от ДСКА Банка) поради изтичане на срока, но не беше в запечатан плик, а чисто и просто ми я даде служителката на ръка, като преди това ходи някъде да я търси...Картата е с видим на гърба пин-код. Смятате ли, че това е нормално? ...и безопасно? 1 Връзка към коментар
Childish Публикувано: 30 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 (редактирано) Да, давали са ми я непакетирана. Но нямам ПИН код, не мога да я полвам в банкомат или ПОС-устройство, за да ми иска ПИН. Да не е някакво нововъведение... Редактирано 30 ноември, 2015 от Childish Връзка към коментар
Zara Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 (редактирано) Не е новост. Старата я ползвах 3 години. Новата също е за 3 год.. Не може да се ползва на пос-устройства и банкомат, само за он-лайн плащания е. Захранва се от сметка в същата банка, като смисълът е да я захранваш когато ти предстои непосредствено плащане. Въпроса е, че аз я ползвам и като гарант при резервация на хотели, а понякога, въпреки опция за безплатна анулация, ми блокират суми по картата, които ми възстановяват след време. Та...за тези случаи ми е необходимо постоянно да имам известна сума в наличност в тази карта. И да, има си security code, който си е виден на нея. При покупки он-лайн се разпознава като кредитна карта. Редактирано 30 ноември, 2015 от Zara Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 ПИН и security coda са различни неща. 3 Връзка към коментар
Zara Публикувано: 30 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 stanimir, въпросния security codе при виртуалната карта играе ролята на ПИН-кода при дебитната ми карта, примерно. С този код стартирам плащането и недоумявам защо въпросната карта се развява незащитена в запечатан плик?! Съжалявам, ако излизам от темата. Връзка към коментар
Childish Публикувано: 1 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 Зара, Станимир ти е казал, че двата кода нямат нищо общо. Другите карти също го имат този код. ПИНът може да си го променяшш, този код (CVV - Card Verification Value или CSC -Card Security Code) си е един до изтичането на картата. Идеята му е, че имайки го, доказваш, че притежаваш физическата карта, т.к. е на гърба й. В тази карта няма пари докато не превеждаш. Идеята й е да стои без наличност и да превеждаш в нея преди самото плащане и след него отново да остане без наличност. Това, че от банката не ти я дават в плик - никой от нас не може да ти каже. Това е тяхно решение. Според мен, ако е в плик е само за "твое успокоение". Най-вероятно банковият служител има достъп до всичките данни на картата ти така или иначе. 2 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 Това, че от банката не ти я дават в плик - никой от нас не може да ти каже. Това е тяхно решение. Според мен, ако е в плик е само за "твое успокоение". Най-вероятно банковият служител има достъп до всичките данни на картата ти така или иначе. Зависи от банката. В "недолюбваната" банка от години съществува картова оторизация при боравене със сметката. Тоест, като отидеш в банката и поискаш да бъде извършена операция по сметката, банковият служител не вижда нищо на екрана докато не поставиш картата в ПОС терминила и не въведеш стандартен ПИН код... Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 (редактирано) Зависи от банката. В "недолюбваната" банка от години съществува картова оторизация при боравене със сметката. Тоест, като отидеш в банката и поискаш да бъде извършена операция по сметката, банковият служител не вижда нищо на екрана докато не поставиш картата в ПОС терминила и не въведеш стандартен ПИН код... Това е работа с обикновен телер. На друго ниво всичко се вижда по така "тайната" числова информация. Като знам какви хора бачкат в бг банките, това с точенето на кр. карта е най-малкото добродеяние. Вадиш една гарантирана кредитна и спиш,хъркаш спокойно, както Zara по-горе описва. Редактирано 1 декември, 2015 от Hollywood 1 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 (редактирано) Аз пък винаги запазвам с booking.com и винаги ползвам дебитна карта, никога не съм имал проблеми. (надявам се и в бъдеще да нямам) Дори в Marina Bay Sands през техния сайт направих резервацията с дебитна карта. Основната ми сума пари стоят по спестовна сметка, от която мога да тегля и да довнасям когато си пожелая. С он-лайн банкирането си прехвърлям нужната сума в дебитната карта преди да направя някакво плащане, иначе подържам само трицифрени суми по нея. На хотелите предпочитам да плащам на място и в брой. В някои редки случай, както каза Георги Матеев, правя пълно предплащане през някои от сайтовете, които приемат плащанията, а не директно на хотела (expedia например) Оффтопик: Това е по-скоро за темата "искам да се оплача" - От банката ми ме изненадаха кофти, като ми изтече валидността на предишната дебитна карта (обикновенна виза електрон, с магнитна лента) и отидох да си взема новата. Предоставиха ми безконтактна карта с чип, като ми казаха да попълня заявление, че съм я поискал. Не правели вече с магнитна лента. Хубаво, но срещу нещо, което не съм поискал получих по-висока такса за теглене от банкомат + отнемане на опцията да депозирам на банкомат. На картите с чип не можело, не знаели кога ще може.... Редактирано 1 декември, 2015 от П.Кръстев 1 Връзка към коментар
Member324 Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 Това е работа с обикновен телер. На друго ниво всичко се вижда по така "тайната" числова информация. Като знам какви хора бачкат в бг банките, това с точенето на кр. карта е най-малкото добродеяние. Вадиш една гарантирана кредитна и спиш,хъркаш спокойно, както Zara по-горе описва. А аз като знам как са платени сис-админите в банките и как са платени студентите с ИТ специалности в деливъри центровете, се чудя как въобще първите са мотивирани да работят съвестно - не всички са черни овци все пак 1 Връзка към коментар
Member324 Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 (редактирано) Аз пък винаги запазвам с booking.com и винаги ползвам дебитна карта, никога не съм имал проблеми. (надявам се и в бъдеще да нямам) Дори в Marina Bay Sands през техния сайт направих резервацията с дебитна карта. Основната ми сума пари стоят по спестовна сметка, от която мога да тегля и да довнасям когато си пожелая. С он-лайн банкирането си прехвърлям нужната сума в дебитната карта преди да направя някакво плащане, иначе подържам само трицифрени суми по нея. На хотелите предпочитам да плащам на място и в брой. В някои редки случай, както каза Георги Матеев, правя пълно предплащане през някои от сайтовете, които приемат плащанията, а не директно на хотела (expedia например) Оффтопик: Това е по-скоро за темата "искам да се оплача" - От банката ми ме изненадаха кофти, като ми изтече валидността на предишната дебитна карта (обикновенна виза електрон, с магнитна лента) и отидох да си взема новата. Предоставиха ми безконтактна карта с чип, като ми казаха да попълня заявление, че съм я поискал. Не правели вече с магнитна лента. Хубаво, но срещу нещо, което не съм поискал получих по-висока такса за теглене от банкомат + отнемане на опцията да депозирам на банкомат. На картите с чип не можело, не знаели кога ще може.... Всеки гледа от своята камбанария - и аз така оперирам с дебитната си карта, но ми трябва кредитна защото често пътувам служебно. Има моменти в които ми се събират по 3 пътувания в месеца и не мога да разполагам с налични да спонсорирам работодателите си. В същото време получавам командировъчните и ми се погасяват разходите до 30 дни след отчитане и някакси трудно бих се придържал към онлайн банкирането (с подаване на малки суми при нужда). Няма как да се елиминира риска на 100%, затова е нужно да обменяме опит как да се действа и постфактум (превенцията е най-доброто в случая и при възможност разбира се). На мен от ПИБ например не ми дадоха нито копие нито входящ номер на декларацията за оспорване на транзакция и съответно това беше един от мотивите ми да пусна жалба в полицията - като им предоставя входящ номер от жалбата, ако имат порочни практики, няма да могат да отрекат, че не са уведомени за злоупотребата с моята кредитна карта. От мой близък, на който също са източили пари от кредитна карта (но много по-малка сума) също не са му дали копие, но след 3 месеца са му възстановили сумата. Той ми каза, че са му унищожили пластиката, а моята дори не я поискаха, а питах специално - служителя ми каза, че тя и без друго е блокирана. Дали няма разминаване в процедурите на отделните клонове а? Може би зависи на кого ще попадне човек? Колкото повече дейта майнинг има по темата толкова повече шансове да се борим с проблема с българските банки (че то хакерите и недобросъвестните служители си ги има и по света и у нас). Редактирано 1 декември, 2015 от Member324 1 Връзка към коментар
noshtna_ptica Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 Вече не искат връщане на пластиката - и при мен беше така. Копие от заявлението за оспорване с входящия номер и на мен нямаше да ми дадат, ако не си бях поискала. Мисля, че имаш право и на по-късен етап да си го поискаш и няма да ти откажат. Особено ако е в писмена форма или по мейл. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 26 декември, 2015 Сподели Публикувано: 26 декември, 2015 Системата за разплащания на Hyatt Hotels е била заразена със зловреден софтуер http://www.investor.bg/web/456/a/sistemata-za-razplashtaniia-na-hyatt-hotels-e-bila-zarazena-sys-zlovreden-softuer-208426/ Връзка към коментар
Banditka Публикувано: 7 януари, 2016 Сподели Публикувано: 7 януари, 2016 Здравейте, изгубих се от форумните ширини (което трябва да поправя), но влизам да споделя накратко как завърши моето приключение с неоторизираните плащания от карта на ПИБ. На 01.04.2015 установих две неразрешени от мен трансакции по КК. Незабавно на съответния телефон уведомих ПИБ и поисках блокиране на КК. Служителят на ПИБ АД ме уведоми, че:1.Кредитната карта е блокирана2.Преди да подам писмена жалба е необходимо да изчакам няколко дни за да бъде осчетоводена трансакцията. На 03.04.2015 г. посетих клон на ПИБ и запознах служител на банката с действията си до момента. Попълних „Декларация за оспорване на трансакции извършени в чужбина / по интернет с банкови карти на ПИБ“. Служителят ме уведоми, че декларацията е приета и ще бъда потърсен, когато има решение. Поисках си копие на декларацията с вх.номер. На 09.04.2015 г. получих електроннo писмо от ПИБ, че декларацията се разглежда от Специализирана служба „Вътрешен контрол на „ПИБ“ АД, но се изчаква информация от трети лица, след което ще бъда уведомен за резултатите от проверката. На 25.06.2015 г. получих отговор от ПИБ в електронно писмо, с което бях уведомена, че сумата по оспорваните от мен трансакции няма да ми бъде възстановена. На 06.07.2015.г. изпратих жалба до КЗП На 13.08.2015г. се обадих до КЗП и ми отговориха, че жалбата е препратена за становище в ПИБ. 10 дена по-късно получих писмо от КЗП със становището на ПИБ, с нови мотиви за отказ възстановяването на сумата и право на допълнително становище и нови доказателства от моя страна. На 01.09.2015 г. изпратих допълнително становище до КЗП и невключени до момента други доказателства (логове от системата на банката) На 28.09.2015г се обадих до КЗП да проверя до къде сме стигнали - отговор, че е изпратено писмо до ПИБ за становище, очакват отговор и след това ще предложат помирително производство. На 15.10.2015г. отново се обадих до КЗП и ми отговориха, че е събрана всичката документация и до 1 месец ще изгтотвят помирително предложение и ще го изпратят на страните. На 24.11.2015 г. отново звънях на КЗП и ми отговориха, че до края на седмицата ще подпишат споразумението и следващата седмица ще ги изпратят. На 10.12.2015г. получих дългоочакваното писмо от КЗП с помирително предложение, което гласеше, че ПИБ се съгласява да възстанови сумата по оспорените трансакции в срок от 7 дни от получаване на уведомлението за приемане на споразумението от двете страни. На 11.12.2015г. изратих до КЗП (лично) уведомление за приемане на споразумението (то оставаше да не го приема след толкова борба ) На 14.12.2015г. получих писмо от КЗП с черно на бяло подписано съгласие от ПИБ, че ще възстановят парите в 7 дневен срок. На 22.12.2015г. видях в сметката възстановена цялата сума + малко лихви Описах подробно, за да са наясно другите, че борбата е дълга Пожелавам ви да нямате такива екшъни, но ако все пак някой има необходимост мога да му предоставя информацията на база кои членове и закони се преборих 33 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 7 януари, 2016 Сподели Публикувано: 7 януари, 2016 A нещо за 3д паролата установи ли се? Ясно ли е в крайна сметка как се е случило? Т.е. някакъв съвет към нас какво да правим и какво не. 1 Връзка към коментар
Banditka Публикувано: 7 януари, 2016 Сподели Публикувано: 7 януари, 2016 (редактирано) Нищо конкретно, но довечера ще допълня становището на КЗП относно паролата, че не е пред мен в момента. Реално повече информация от тази, която знаех в началото не получих. През цялото време ПИБ отказваха възстановяване ( с различни основания), а аз ги борих по различни членове от закона. Редактирано 7 януари, 2016 от Banditka 1 Връзка към коментар
Bliss Публикувано: 7 януари, 2016 Сподели Публикувано: 7 януари, 2016 Браво! Колкото повече си търсим правата, толкова повече банките ще се научат да уважават клиентите си и да работят както трябва. 3 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега